Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 287179
Resolució del conseller executiu d’Hisenda i Funció Pública per aprovar les bases i la convocatòria per al proveïment definitiu pel sistema de lliure designació del lloc de treball de personal funcionari de cap de Servei de Famílies, igualtat i atenció a les violències masclistes del Departament de Presidència del Consell de Mallorca (codi SIRH F00210018)
1.- Atès allò que en relació amb el proveïment de llocs de treball del personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional es preveu en l'article 101 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i en els articles 75 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2.- Atesa, d'altra banda, la regulació de la lliure designació, com a procediment excepcional de proveïment de llocs de treball, continguda en el capítol III del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'aplicació en aquest àmbit en virtut del que disposa l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
3.- Atesa la vigent Relació de Llocs de Treball del Consell de Mallorca i la necessitat de procedir al proveïment del lloc de treball de personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional, vacant i dotat pressupostàriament, mitjançant el procediment de lliure designació.
4.- Atesa la sol·licitud de la Secretaria Tècnica de Presidència, de 12 d'abril de 2024, de proveïment definitiu del lloc de treball de personal funcionari de cap de Servei de Famílies, igualtat i atenció a les violències masclistes del Departament de Presidència del Consell de Mallorca (codi SIRH F00210018).
5.- Atès que l'article 28.1.e) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) atribueix al Consell Executiu l'aprovació de les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan. Mitjançant l'Acord del Consell Executiu de data de 28 de setembre de 2022, es deleguen determinades atribucions del Consell Executiu en la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), atès el que disposa l'article 9 de la Llei 40/2015, de 2 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en relació amb l'article 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny dels Consells Insulars.
6.- Consta a l'expedient l'informe econòmic de 29 d'abril de 2024 on s'indica que hi ha crèdit suficient i adequat per el 2024, i que compleix amb el criteri d'estabilitat pressupostària.
7.- Consta a l'expedient informe jurídic de 30 d'abril de 2024 mitjançant el qual s'informa favorablement la proposta de resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, corresponent a l'expedient d'aprovació de les bases i de la convocatòria per al proveïment del lloc de treball de personal funcionari de cap del Servei de Famílies, Igualtat i Atenció a les Violències Masclistes del Departament de Presidència del Consell Insular de Mallorca, pel procediment de lliure designació.
8.- Consta a l'expedient l'informe de fiscalització de conformitat de 30 d'abril de 2024.
Per tot això, i atès el que estableix l'Acord del Consell Executiu de data 28 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), dict la següent,
Resolució
1. Aprovar les bases, que s'adjunten com a annex I, per al proveïment definitiu del lloc de treball de personal funcionari de cap de Servei de Famílies, igualtat i atenció a les violències masclistes del Departament de Presidència, codi SIRH F00210018, pel sistema de lliure designació.
2. Convocar el proveïment definitiu del lloc de treball de personal funcionari de cap de Servei de Famílies, igualtat i atenció a les violències masclistes del Departament de Presidència, codi SIRH F00210018, adjunto com a annex II, pel sistema de lliure designació.
3. Publicar les bases i la convocatòria del proveïment definitiu del lloc de treball de personal funcionari de cap de Servei de Famílies, igualtat i atenció a les violències masclistes, codi SIRH F00210018 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
4. Publicar l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i establir que el termini de quinze dies hàbils per presentar sol·licituds comença l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE.
5. Establir que les sol·licituds s'han de presentar a través del tràmit telemàtic següent:
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, al dia de la signatura electrònica (3 de maig de 2024)
El conseller executiu del Departament d'Hisenda i Funció Pública (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Rafael Ángel Bosch Sans
ANNEX I Bases per al proveïment definitiu pel sistema de lliure designació del lloc de treball de personal funcionari de cap de Servei de famílies, igualtat i atenció a les violències masclistes del Departament de Presidència (codi SIRH F00210018)
Base 1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, mitjançant el procediment de lliure designació, el lloc de feina de personal funcionari de cap de Servei de Famílies, igualtat i atenció a les violències masclistes del Departament de Presidència, codi SIRH F00210018, que s'indica a l'annex II.
Base 2. Persones aspirants
2.1. Poden participar en aquesta convocatòria els funcionaris i les funcionàries de carrera del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms, i també el personal funcionari de carrera de les administracions locals i autonòmiques, que pertanyin als grups A1 o A2 sempre que compleixin els requisits exigits, amb les excepcions següents:
- Personal que es troba en situació de suspensió ferma i no acomplerta.
- Personal funcionari de nou ingrés i personal funcionari que hagi participat en una convocatòria de provisió de llocs de treball i que hagin de romandre a la destinació durant el termini mínim establert a les corresponents convocatòries.
2.2. Requisits de les persones aspirants:
- Titulacions Llicenciatura en psicologia, llicenciatura en ciències polítiques o sociologia, diplomatura en educació social, llicenciatura en dret, llicenciatura en antropologia social i cultural, tres cursos de la llicenciatura en psicologia, tres cursos de la llicenciatura en ciències polítiques o sociologia, tres cursos de la llicenciatura de dret o tres cursos de la llicenciatura en antropologia social i cultural.
- Coneixement de la llengua catalana nivell B2.
2.3 Mèrits de les persones aspirants:
S'han de valorar els mèrits de consideració necessària d'acord amb el que estableix l'article 14.2 del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOCAIB núm. 41, de 5 d'abril de 1994 i modificacions posteriors).
Base 3. Sol·licituds i documentació
3.1. La sol·licitud s'ha de complimentar electrònicament en el model oficial, al qual s'accedeix a través de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
La sol·licitud s'ha de dirigir al Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca i ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Declaració d'acomplir els requisits exigits en la convocatòria per exercir el lloc de treball corresponent (annex III).
b) L'acreditació del requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell B2, exigit per al lloc de feina establert a l'annex I, es durà a terme mitjançant la presentació d'algun dels títols, certificats o diplomes reconegut com a equivalent o homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, així com els expedits pel Consell de Mallorca d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 o de 29 de setembre de 2004.
c) Acreditació dels llocs de treball exercits anteriorment, tant a l'Administració pública com a l'empresa privada, especialment referits als requisits exigits en la convocatòria.
d) Estudis, cursos realitzats i coneixements d'idiomes.
e) El currículum vitae, en el qual ha de constar l'escala i subescala a què pertanyen, el grup o subgrup de classificació, les titulacions acadèmiques, els anys de servei, els llocs de treball desenvolupats amb anterioritat i tots els altres mèrits que considerin adients per justificar la seva idoneïtat per desenvolupar la feina.
f) Documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguen, d'acord amb l'article 14 del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOCAIB núm. 41, de 5 d'abril de 1994 i modificacions posteriors).
La data de referència per al compliment dels requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats per les persones aspirants serà el dia que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
D'acord amb l'article 14.2.e) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les Administracions públiques, indica que estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic.
Els sistemes d'identificació i firma admesos són els corresponents a persones físiques i empleats públics emesos pels prestadors de serveis electrònics de confiança qualificats segons el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.
La presentació, mitjançant el tràmit telemàtic habilitat per tal efecte a la Seu electrònica del Consell de Mallorca, permet:
- La inscripció en línia del model oficial
- La presentació de la documentació acreditativa dels requisits, del currículum vitae i dels mèrits
- L'esmena, en el seu cas
- El registre electrònic de la sol·licitud
Per a confirmar que la inscripció ha estat correctament registrada, les persones aspirants han de descarregar el justificant de registre de la seva sol·licitud d'admissió.
En cas de presentar més d'una sol·licitud només es tindrà en compte la darrera presentada.
La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l'exclusió de l'aspirant.
Així mateix, el Consell de Mallorca podrà ampliar els terminis no vençuts com a conseqüència d'incidències tècniques que hagin impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, segons el disposat a l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
3.2 D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en qualsevol dels dos idiomes oficials.
3.3 Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), així com l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent al BOE.
3.4 Llistes de persones aspirants admeses i excloses
En haver finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública dictarà resolució per la qual aprovarà i farà pública la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses de la convocatòria amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
Les persones excloses disposaran d'un termini de deu dies comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, per esmenar la sol·licitud. Si tots els aspirats de la llista provisional resulten admesos aquesta llista esdevé definitiva. D'altra banda, si no es presenten esmenes a la llista provisional, aquesta també esdevé definitiva.
Transcorregut aquest darrer termini, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública dictarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses de la convocatòria que es publicarà en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
3.6 Proposta d'adjudicació
Una vegada publicada la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, s'ha de lliurar a la Secretaria de Presidència, on està adscrit el lloc de treball objecte de provisió, la relació d'aspirants i la documentació que n'acredita els mèrits, a més de la documentació que estableix l'apartat anterior, perquè el titular de la Secretaria Tècnica en proposi, de forma motivada, l'adjudicació del lloc de feina a la persona més idònia d'acord amb els requisits que s'exigeixin per desenvolupar la feina.
Per tal de fer la proposta d'adjudicació, si es considera oportú, es podrà realitzar una entrevista curricular als aspirants admesos.
Base 4. Resolució de la convocatòria
En el termini d'un mes, comptat a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el conseller executiu del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, a proposta de la persona responsable de la Secretaria Tècnica del Departament al qual es troba adscrit el lloc de treball i prèvia la constatació de la concurrència dels requisits i altres extrems meritoris exigits a la convocatòria, procedirà a dictar la resolució corresponent, la qual haurà de ser motivada en relació al compliment, per part del candidat elegit, dels requisits i la resta d'especificacions meritòries exigides a la convocatòria. En qualsevol cas, haurà de restar acreditat com a fonament de la resolució adoptada, l'observança del procediment.
La resolució d'adjudicació del lloc de feina es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
Base 5. Presa de possessió
El termini per prendre possessió és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència del funcionari, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu, i començarà a comptar a partir de l'endemà del cessament en el lloc de procedència, que s'haurà d'efectuar dins els tres dies hàbils següents al de la publicació de la resolució d'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Base 6. Efectes de l'adjudicació
L'adjudicació del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria determina el cessament en el lloc de procedència, sigui quina sigui la forma d'ocupació.
Base 7. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat
Una vegada s'hagi adjudicat el lloc de feina d'aquesta convocatòria, el temps mínim de permanència en aquest lloc de feina serà com a mínim de dos anys. L'obligació de romandre en el lloc, com a titular, un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària no és d'aplicació en els supòsits de remoció, suspensió del lloc de feina o de mobilitat forçosa a què fa referència l'apartat 5 de l'article 74 de la Llei 3/2007, de 27 de març de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o de participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina del mateix departament.