Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS
Núm. 286102
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials relativa a la renovació de l’Acord d’acció concertada del servei d’ajuda a domicili (SAD) per a persones en situació de dependència a l’illa d’Eivissa, signat amb l’entitat Servisar Servicios Sociales, SLU
Fets
1. En data 30 d'abril de 2020, es va signar l'Acord d'acció concertada entre la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears (actualment Conselleria de Famílies i Afers Socials) i l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU, mitjançant el qual es concerten 2.500 hores/mensuals del servei d'ajuda a domicili (SAD) per a persones en situació de dependència a l'illa d'Eivissa, el qual té com a data de finalització el dia 30 d'abril de 2024.
2. En data 7 de març de 2024, l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU sol·licita renovar l'Acord d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència a l'illa d'Eivissa, relatiu a 2.500 hores/mensuals, pel període que va del 01/05/2024 al 30/04/2025. Així mateix, declara baix la seva responsabilitat que l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU continua mantenint els requisits que determinaren la signatura de l'Acord d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència a l'illa d'Eivissa, signat el dia 30 d'abril de 2020, a l'objecte de procedir a la seva renovació.
3. En data 3 d'abril de 2024, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre una memòria justificativa relativa a la necessitat i la urgència de renovar l'Acord d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili (SAD) per a persones en situació de dependència, signat amb l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU, el 30 d'abril de 2020, amb un total de 2.500 hores/mensuals, per al període que va de l'1 de maig de 2024 al 30 d'abril de 2025, per tal d'assegurar que aquestes persones puguin continuar rebent aquesta prestació de SAD.
4. En data 5 d'abril de 2024, el secretari general de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, per delegació de competència de la consellera (BOIB núm. 103/2023) va dictar una resolució per la qual s'ordena l'inici del procediment per renovar l'Acord d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili (SAD) per a persones en situació de dependència a l'illa d'Eivissa, signat amb l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU.
5. En data 8 d'abril de 2024, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre una proposta de resolució relativa a la renovació de l'Acord d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili (SAD) per a persones en situació de dependència a l'illa d'Eivissa, signat amb l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU.
6. En data 19 d'abril de 2024, el director general de Pressuposts i Finançament, per delegació de signatura del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB núm. 106, de 29 de juliol de 2023), autoritza la imputació de la despesa als exercicis futurs (número expedient 2020/050.02).
7. El 29 d'abril de 2024, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ha emès informe de fiscalització prèvia limitada (Núm. ref. PCV33 2024 0000004543) pel qual s'ha fiscalitzat de conformitat l'expedient sense oposar-hi objeccions atès que la documentació examinada s'adequa a la legislació vigent, i assenyala que l'abast d'aquesta fiscalització consisteix en la comprovació exclusiva dels extrems recollits a l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, pel qual s'aplica la previsió de l'article 117.2 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de fiscalització prèvia limitada.
Fonaments de dret
1. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
2. La llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 32/2023, de 26 de maig pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social.
4. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.
5. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitat, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquest sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016.
6. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel decret 5/2016.
7. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol (BOIB núm. 102, de 20 de juliol de 2023), estableix que la Conselleria de Famílies i Afers Socials, mitjançant la Direcció General d'Atenció a la Dependència, exerceix les seves competències en matèria d'atenció i suport a persones amb dependència, a persones amb discapacitat, a persones de la tercera edat i altres col·lectius en situació de risc o de necessitat social.
8. La Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 26 de març de 2020 per la qual s'estableix la convocatòria d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència a l'illa d'Eivissa amb entitats d'iniciativa privada que tenguin acreditat el servei d'ajuda a domicili (BOIB núm. 45, de 28 de març de 2020).
9. El Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol de 2023).
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1.- Renovar l'Acord d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència a l'illa d'Eivissa, signat amb l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU, amb NIF B48758890, de 2.500 hores/mensuals, durant el període que va del dia 1 de maig de 2024 al dia 30 d'abril de 2025, la qual cosa suposa una quantia màxima prevista de 721.800,00 €.
2.- Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'entitat Servisar Servicios Sociales, SLU, amb NIF B48758890, per una quantia màxima prevista de 721.800,00 € (set-cents vint-i-un mil vuit-cents euros), amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 dels pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, i a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025, corresponent al cost de les 30.000 hores de servei d'ajuda a domicili concertades per al període comprés entre l'1 de maig de 2024 i el 30 d'abril de 2025, d'acord amb el desglossament i la imputació temporal següent:
3.- El concert es regirà per les estipulacions del document de l'Acord d'acció concertada signat en data 30 d'abril de 2020 i pel Plec General de prescripcions tècniques.
4.- Notificar aquesta resolució a l'entitat interessada.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació d'aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 d'abril de 2024 La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover