Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR

Núm. 284061
Acord del Ple de l'Ajuntament de Banyalbufar per la qual s'aprova definitivament expedient de modificació del reglament per a la cessió d'ús d’espais municipals i de material municipal a entitats i particulars

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'entitat sobre la modificació del reglament per a la cessió d'ús d'espais municipals i de material municipal a entitats i particulars, el text íntegre dels quals es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

“Reglament per a la cessió d'ús d'espais municipals i de material municipal a entitats i particulars

Article 1 Introducció

La diversitat d'equipaments i la demanda, actualment en augment del seu ús, així com la conseqüent demanda de suport logístic i d'infraestructures que se'n deriva, fa que sigui necessària l'elaboració d'un Reglament d'usos i cessió dels equipaments i dels espais municipals per tal de regular i establir una línia d'actuació comuna per al seu bon funcionament. A la vegada, també es volen regular les condicions de cessió i d'ús del material i espais municipals.

Article 2 Normativa aplicable

1.- Normes d'aplicació, la llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, atribueix al municipi la potestat normativa per dictar ordenances dins l'àmbit de les seves competències, igualment que l'article 100 de la llei 20/2006, entre les quals, s'hi troba la potestat reglamentària.

2.- La utilització dels espais s'ajustarà al que estableix aquesta ordenança/reglament, sense perjudici de la normativa de caràcter estatal, autonòmica o municipal sobre la matèria, així com les disposicions de les administracions competents, segons l'ordre jeràrquic corresponent i dins les seves respectives competències.

Article 3 Objecte i destinataris

El present reglament té per objecte la regulació de les condicions d'utilització de material de propietat municipal (taules, carpes, cadires,etc.), amb la finalitat d'obtenir-ne una òptima utilització i conservació per part dels propis usuaris. També, és objecte d'aquesta ordenança/reglament l'ordenació dels espais que ofereix l'Ajuntament de Banyalbufar, dins l'àmbit del municipi.

L'Ajuntament de Banyalbufar ofereix espais a grups, entitats, associacions, particulars i empreses pel desenvolupament de les seves activitats i projectes. Aquestes activitats s'han d'ajustar a la llei, per tant no es podran fer actes que facin apologia de la violència, intolerància, etc., o que discriminin per contingut o dret d'accés a ningú per causa de gènere, raça, cultura o religió.

Podran sol·licitar la utilització del material descrit a l'article anterior tots els ciutadans empadronat en el municipi de Banyalbufar, fundacions, federacions, partits polítics, associacions i entitats registrades al Registre Municipal d'Associacions i Entitats sense ànims de lucre.

Les sol·licituds de material sempre es realitzaran per dur a terme activitats o actes sense ànim de lucre. Podran fer ús d'espais els particulars per impartir activitats obertes a la gent del poble, llevat d'aquelles excepcions que així s'especifiquin.

Article 4 Utilització dels espais

4.1- La utilització dels espais disponibles comporta el compliment d'uns requisits mínims i el pagament d'unes taxes i/o finances que són aprovades pel ple de l'Ajuntament de Banyalbufar. L'import de les tarifes del servei es farà efectiu com a mínim quatre dies abans de celebrar-se l'activitat. No es considerarà feta la reserva en ferm sense aquest requisit.

El pagament, si no s'especifica una altra cosa, es realitzarà a les dependències de l'Ajuntament. En el cas que no sigui possible de manera presencial, es farà de manera electrònica. A l'hora de recollir les claus de l'espai, és obligatori presentar la còpia del pagament realitzat.

4.2- La petició dels espais es realitzarà per escrit a l'Ajuntament, emplenant el formulari que es facilitarà i que es trobarà disponible al web del Consistori. La sol·licitud haurà de cursar-se, com a norma general, amb un mínim de 7 dies d'antelació.

La persona sol·licitant indicarà en el full de sol·licitud l'hora exacta d'inici i acabament de l'activitat, tenint en compte el temps de muntatge i desmuntatge i de deixar l'espai en condicions.

4.3- L'Ajuntament donarà resposta a la petició en tres dies laborables, sempre que sigui possible. En la resposta, que serà per seu electrònica, hi constarà l'import a satisfer.

4.4- En el cas d'anul·lació d'una reserva o canvi de data, s'haurà de comunicar el més aviat possible. Es tornarà l'import pagat si l'anul·lació es produeix fins a tres dies abans de l'acte. En cas que s'hagin contractat serveis addicionals i no es puguin retornar, aquests aniran a càrrec del sol·licitant.

4.5- En el cas de rebre més d'una sol·licitud i que coincideixi en la data i hora de realització de l'acte, els criteris d'atorgament seran: en primer lloc les activitats organitzades pel propi Ajuntament de Banyalbufar; en segon lloc, les organitzades per associacions municipals; i en tercer lloc, la resta que, d'aquestes, tindrà preferència aquella que primer s'hagi rebut.

4.6- No es permetrà l'ocupació d'un espai per part d'un sol·licitant diferent al que consta en el full de sol·licitud, ni la realització d'una activitat diferent a la descrita en el protocol de reserva.

4.7- Les entitats, grups, associacions, empreses i particulars no podran fer campanyes de promoció de productes, ni fer compravenda de productes, si no és amb finalitats solidàries i hauran de disposar del vist i plau previ de l'Ajuntament. Així mateix, s'haurà de fer constar en el full de sol·licitud.

4.8- El/la sol·licitant d'espais municipals es compromet a deixar-ho tal i com ho ha trobat. El/la sol·licitant, doncs, assumeix la responsabilitat de l'acte i dels danys que es puguin ocasionar, tant a les instal·lacions, com del mobiliari, com de les persones. L'Ajuntament no es farà càrrec en cap cas de les possibles pèrdues d'objectes personals que el sol·licitant pugui patir.

4.9- El/la sol·licitant es compromet a respectar l'aforament autoritzat de l'espai i fer-ne ús d'acord a les seves característiques, així com a respectar la funcionalitat dels materials de l'espai i fer-ne ús al qual estan destinats.

4.10- No s'autoritzarà cap cessió d'espai que tingui per finalitat una activitat de caràcter lucratiu sempre que no siguin activitats obertes i dirigides a la gent del poble, o amb finalitats solidàries. Aquesta cessió d'espais per activitats lucratives està supeditat a un preu de cessió que queda recollir a l'ordenança pertinent i en vigor.

4.11- En el cas que el sol·licitant editi material de difusió de l'acte, el logotip, la marca o la imatge institucional de l'Ajuntament de Banyalbufar haurà de figurar a aquest material.

4.12- El/la sol·licitant, en el cas d'editar material de difusió de l'acte, l'acompanyarà a la sol·licitud de reserva de l'espai i es farà responsable de la seva distribució i de l'acompliment de la normativa municipal.

4.13- En quant a les activitats lucratives que es realitzin a un espai municipal, a més del dipòsit de la fiança, es pagarà la quantia de 5,00€ mensuals per cada hora que s'utilitzi l'espai (a excepció dels particulars empadronats al municipi, associacions municipals registrades al Registre Municipal d'Associacions o empreses amb l'IAE al municipi), segons la següent:

Quantia hores setmanals

Taxa mensual

1 hora/setmana

5,00 €

2 hores/setmana

10,00 €

3 hores/setmana

15,00 €

4 hores/setmana

20,00 €

5 hores/setmana

25,00 €

6 hores/setmana

30,00 €

 

4.14- Aquesta cessió d'ús estarà supeditada a l'aprovació per part de l'òrgan competent i del dipòsit de la citada fiança:

ESPAI

FIANÇA

Parc Infantil (recinte Ses Escoles)

30,00 €

Camp de futbol (recinte Ses Escoles)

30,00 €

Gimnàs municipal

30,00 €

Local Social de la Carretera Nova

100,00 €

Local Social Baixos Ajuntament

100,00 €

Centre Cívic Port d'es Canonge

100,00 €

Biblioteca municipal  

100,00 €

Arxiu històric municipal

100,00 €

Escola Infantil Es Portet

150,00 €

4.15- En el supòsit d'haver causat danys al material cedit, bé per acció o omissió, dolosa o negligent, s'haurà de fer efectiu el pagament del cost de reposició d'aquest. Per qualsevol supòsit que pugui sorgir i que no reculli el present Reglament, serà resolt per ofici de Batlia o per la persona en qui delegui per la gestió dels espais i material.

Article 5 Gestió dels residus

5.1- L'Ajuntament posarà a l'abast, per a cada esdeveniment i si així es sol·licita, un joc de poals i bosses per separar els residus i poder-los reciclar. Tots els residus que es generin durant la celebració de l'activitat s'hauran de deixar degudament separats i, exclusivament, dins els contenidors o bosses corresponents. És obligació del particular, de l'associació o entitat organitzadora que es controli el correcte reciclatge dels residus. Si hi ha més d'una bossa de reciclatge, s'han d'identificar amb etiquetes quin residu conté la bossa (envasos, cartró, vidre, orgànic, rebuig).

5.2- No es pot fer ús de coberts, tassons o vaixelles d'un sol ús. Es recomana a les entitats organitzadores que demanin a les persones que participin en les seves  activitats, que duguin els seus estris (mai d'un sol ús) i se'ls entornin a casa.

5.3- Els residus es separan per fraccions i es gestionaran per part del o de la sol·licitant. Els residus han de sortir de l'espai municipal en finalitzar l'activitat.

5.4- En el cas d'ús de locals municipals, en finalitzar l'activitat o l'acte és obligació tancar els llums, apagar els aires acondicionats i tancar bé la porta.

Article 6 Disposicions específiques per a la cessió de l'espai municipal

a) Centre Cívic del Port d'es Canonge

  • Les cessions són per activitats de temporada o per activitats puntuals.
  • Els horaris concedits inclouen el temps necessari per preparar l'activitat. L'horari permès per fer activitats és de dilluns a diumenge, de 9:00 a 21:00 hrs., i és d'obligació respectar el descans dels veïns i veïnes.
  • La persona responsable de l'activitat és també responsable de la sala, essent encarregada d'obrir, tancar, apagar llums, llevar i posar l'alarma (en cas de disposar-ne'n), de tenir cura del material i de deixar la sala o l'espai emprat en el mateix estat d'ordre i neteja en què estava.
  • És obligació de la persona o entitat organitzadora de l'activitat la correcta separació de residus per al seu posterior reciclatge.
  • A la sol·licitud, s'ha d'indicar el material municipal que es necessita per l'activitat.
  • Els criteris de prioritat per cedir aquest espai són:
    • Activitats pròpies de l'Ajuntament.
    • Activitats vinculades a l'ús de l'espai i organitzades per associacions municipals.
    • Activitats vinculades a l'ús de l'espai i organitzades per particulars residents del municipi.
    • Activitats de temporada.
    • Altres activitats.

El criteri de prioritat per cedir aquest espai és el d'ordre de registre d'entrada, bé per seu electrònica o presencialment a les oficines de l'Ajuntament de Banyalbufar.

  • El servei de cessió d'espai està supeditat a la disponibilitat horària de l'espai.
  • El servei de cessió d'aquest espai està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada sempre que l'espai es deixi en les mateixes condicions d'ordre i neteja en què es va deixar i una vegada s'ha comprovat que tot és correcte, havent complert les condicions mediambientals.

b) Local Social de la Carretera Nova

- Les cessions són per activitats de temporada o per activitats puntuals.

- Els horaris concedits inclouen el temps necessari per preparar l'activitat. L'horari permès per fer activitats és de dilluns a diumenge, de 9:00 a 21:00 hrs., i és d'obligació respectar el descans dels veïns i veïnes.

- La persona responsable de l'activitat és també responsable de la sala, essent encarregada d'obrir, tancar, apagar llums, llevar i posar l'alarma (en cas de disposar-ne'n), de tenir cura del material i de deixar la sala o l'espai emprat en el mateix estat d'ordre i neteja en què estava.

- És obligació de la persona o entitat organitzadora de l'activitat la correcta separació de residus per al seu posterior reciclatge.

- A la sol·licitud, s'ha d'indicar el material municipal que es necessita per l'activitat.

- Els criteris de prioritat per cedir aquest espai són:

- Activitats pròpies de l'Ajuntament.

- Activitats vinculades a l'ús de l'espai i organitzades per associacions municipals.

- Activitats vinculades a l'ús de l'espai i organitzades per particulars residents del municipi.

- Activitats de temporada.

- Altres activitats.

El criteri de prioritat per cedir aquest espai és el d'ordre de registre d'entrada, bé per seu electrònica o presencialment a les oficines de l'Ajuntament de Banyalbufar.

- El servei de cessió d'espai està supeditat a la disponibilitat horària de l'espai.

- El servei de cessió d'aquest espai està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada sempre que l'espai es deixi en les mateixes condicions d'ordre i neteja en què es va deixar i una vegada s'ha comprovat que tot és correcte, havent complert les condicions mediambientals.

c) Local Social baixos Ajuntament

- Les cessions són per activitats de temporada o per activitats puntuals.

- Els horaris concedits inclouen el temps necessari per preparar l'activitat. L'horari permès per fer activitats és de dilluns a diumenge, de 9:00 a 21:00 hrs., i és d'obligació respectar el descans dels veïnats.

- Les sol·licituds en horari a partir de les 21:00 hrs, la cessió s'acompanyarà de la signatura de compromís entre l'Ajuntament i la part interessada, i es regirà per l'autorització signada per Batlia, essent d'obligació compliment respectar el descans dels veïns i les veïnes.

- L'ocupació serà temporal, no suposarà responsabilitat a l'Ajuntament, ni afectarà substàncies o activitats perilloses.

- La persona responsable de l'activitat és també responsable de la sala, essent encarregada d'obrir, tancar, apagar llums, llevar i posar l'alarma (en cas de disposar-ne'n), de tenir cura del material i de deixar la sala o l'espai emprat en el mateix estat d'ordre i neteja en què estava.

- És obligació de la persona o entitat organitzadora de l'activitat la correcta separació de residus per al seu posterior reciclatge.

- A la sol·licitud, s'ha d'indicar el material municipal que es necessita per l'activitat.

- Els criteris de prioritat per cedir aquest espai són:

 

- Activitats pròpies de l'Ajuntament.

- Activitats vinculades a l'ús de l'espai i organitzades per associacions municipals.

- Activitats vinculades a l'ús de l'espai i organitzades per particulars residents del municipi.

- Activitats de temporada.

- Altres activitats.

El criteri de prioritat per cedir aquest espai és el d'ordre de registre d'entrada, bé per seu electrònica o presencialment a les oficines de l'Ajuntament de Banyalbufar.

- El servei de cessió d'espai està supeditat a la disponibilitat horària de l'espai.

- El servei de cessió d'aquest espai està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada sempre que l'espai es deixi en les mateixes condicions d'ordre i neteja en què es va deixar i una vegada s'ha comprovat que tot és correcte, havent complert les condicions mediambientals.

d) Gimnàs municipal

Aquest espai es regeix pel Reglament General de les Instal·lacions Esportives i per l'Ordenança reguladora del preu públic per la realització de l'activitat esportiva “Banyalbufar fa esport” i l'ús del gimnàs municipal.

e) Biblioteca Municipal i Arxiu Històric

- Les cessions són per activitats de temporada o per activitats puntuals.

- Els horaris concedits inclouen el temps necessari per preparar l'activitat. L'horari permès per fer activitats és de dilluns a diumenge, de 9:00 a 14:00 hrs., i és d'obligació respectar el descans dels veïns i veïnes.

- La persona responsable de l'activitat és també responsable de la sala, essent encarregada d'obrir, tancar, apagar llums, llevar i posar l'alarma (en cas de disposar-ne'n), de tenir cura del material i de deixar la sala o l'espai emprat en el mateix estat d'ordre i neteja en què estava.

- És obligació de la persona o entitat organitzadora de l'activitat la correcta separació de residus per al seu posterior reciclatge.

- A la sol·licitud, s'ha d'indicar el material municipal que es necessita per l'activitat.

- Els criteris de prioritat per cedir aquest espai són:

 

- Actes propis de l'Ajuntament.

- Reunions d'entitats del poble.

- Altres reunions puntuals.

En els casos anteriors, per a cada punt tindrà preferència aquella sol·licitud rebuda en primer lloc.

- El servei de cessió d'espai està supeditat a la disponibilitat horària de l'espai.

- El servei de cessió d'aquest espai està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada sempre que l'espai es deixi en les mateixes condicions d'ordre i neteja en què es va deixar i una vegada s'ha comprovat que tot és correcte, havent complert les condicions mediambientals.

f) Escola Infantil “Es Portet”

- Les cessions són per activitats de temporada o per activitats puntuals.

- Els horaris concedits inclouen el temps necessari per preparar l'activitat. L'horari permès per fer activitats és de dilluns a divendres, de 15:00 a 18:00 hrs., i és d'obligació respectar el descans dels veïns i veïnes.

- La persona responsable de l'activitat és també responsable de la sala, essent encarregada d'obrir, tancar, apagar llums, llevar i posar l'alarma (en cas de disposar-ne'n), de tenir cura del material i de deixar la sala o l'espai emprat en el mateix estat d'ordre i neteja en què estava.

- És obligació de la persona o entitat organitzadora de l'activitat la correcta separació de residus per al seu posterior reciclatge.

- A la sol·licitud, s'ha d'indicar el material municipal que es necessita per l'activitat.

- Els criteris de prioritat per cedir aquest espai són:

 

- Activitats pròpies del EI Es Portet.

- Activitats pròpies de l'Ajuntament.

El criteri de prioritat per cedir aquest espai és el d'ordre de registre d'entrada, bé per seu electrònica o presencialment a les oficines de l'Ajuntament de Banyalbufar.

- Per motius de seguretat, idoneïtat o altres, l'Ajuntament de Banyalbufar podrà proposar el canvi d'espai i denegar sol·licituds en aquest recinte.

- El servei de cessió d'espai està supeditat a la disponibilitat horària de l'espai.

- El servei de cessió d'aquest espai està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada sempre que l'espai es deixi en les mateixes condicions d'ordre i neteja en què es va deixar i una vegada s'ha comprovat que tot és correcte, havent complert les condicions mediambientals.

g) Parc Infantil i Camp de Futbol del recinte de Ses Escoles

- Les cessions són per activitats de temporada o per activitats puntuals.

- Els horaris concedits inclouen el temps necessari per preparar l'activitat. L'horari permès per fer activitats és de dilluns a diumenge, de 9:00 a 21:00 hrs., i és d'obligació respectar el descans dels veïns i veïnes.

- La persona responsable de l'activitat és també responsable de l'espai, essent encarregada d'obrir, tancar, apagar llums, de tenir cura del material i de deixar l'espai emprat en el mateix estat d'ordre i neteja en què estava.

- És obligació de la persona o entitat organitzadora de l'activitat la correcta separació de residus per al seu posterior reciclatge.

- A la sol·licitud, s'ha d'indicar el material municipal que es necessita per l'activitat.

- Els criteris de prioritat per cedir aquest espai són:

 

- Activitats pròpies de l'Ajuntament.

- Activitats pròpies del EI Es Portet.

- Activitats esportives.

- Altres activitats puntuals.

El criteri de prioritat per cedir aquest espai és el d'ordre de registre d'entrada, bé per seu electrònica o presencialment a les oficines de l'Ajuntament de Banyalbufar.

- Per motius de seguretat, idoneïtat o altres, l'Ajuntament de Banyalbufar podrà proposar el canvi d'espai i denegar sol·licituds en aquest recinte.

- El servei de cessió d'espai està supeditat a la disponibilitat horària de l'espai.

- El servei de cessió d'aquest espai està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada sempre que l'espai es deixi en les mateixes condicions d'ordre i neteja en què es va deixar i una vegada s'ha comprovat que tot és correcte, havent complert les condicions mediambientals.

h) Plaça de la Vila

- La cessió sols pot ser per una activitat puntual de durada determinada.

- Els horaris concedits inclouen el temps necessari per preparar l'activitat. L'horari permès per fer activitats es regirà per l'autorització signada per Batlia, i és obligació compliment respectar el descans dels veïns i les veïnes.

- La persona o entitat responsable de l'activitat o acte és també responsable de l'espai, essent encarregada de tenir cura del material cedit (si és el cas), de la neteja de l'espai, de la correcte separació de residus i de deixar l'espai emprat en correctes condicions de neteja.

- La cessió s'acompanyarà de la signatura de compromís entre l'Ajuntament i la part interessada. L'ocupació serà temporal, no suposarà responsabilitat a l'Ajuntament, ni afectarà substàncies o activitats perilloses.

- S'haurà d'avisar amb 15 dies mínim d'antel·lació si s'ha de dur a terme el tall de circulació per la Plaça de la Vila per poder avisar als veïns i veïnes afectades. En el cas que no sigui així, l'Ajuntament no autoritzarà l'esdeveniment si així ho veu necessari.

- Per motius de seguretat, idoneïtat o altres, l'Ajuntament de Banyalbufar podrà proposar el canvi d'espai i denegar sol·licituds en aquest recinte.

- El servei de cessió d'espai està supeditat a la disponibilitat horària de l'espai.

- El servei de cessió d'aquest espai està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada sempre que l'espai es deixi en les mateixes condicions d'ordre i neteja en què es va deixar i una vegada s'ha comprovat que tot és correcte, havent complert les condicions mediambientals.

Article 7 Disposicions específiques per a la cessió de material municipal

a) Cadires i taules

- El criteri de cessió del material és per ordre de registre d'entrada.

- L'ús d'aquest material queda restringit a activitats que es desenvolupin al municipi.

- Aquest material s'ha d'emprar en funció de les seves característiques. No se'n pot fer un mal ús o fer-lo servir per a una finalitat diferent per la qual està dissenyat.

- S'ha de retornar el material en bon estat de conservació i neteja.

- Els horaris i lloc de recollida i retorn de les taules i cadires es detallaran en el full d'autorització de recollida del material. Aquest full s'haurà de facilitar a la persona que custodia el material.

- Sempre que no es compleixin els horaris per causa no justificada, s'aplicarà una sanció lleu a l'entitat usuària o particular que ho sol·liciti. En cas de reiteració de sancions lleus, es privarà d'aquest servei en futures ocasions, tal i com preveu el règim disciplinari d'aquest Reglament.

- El servei de cessió d'aquest material està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora d'ús d'espais i material, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada, sempre que les taules i cadires es retorni en les mateixes condicions en què es va deixar i una vegada s'hagi provat que el seu funcionament és correcte.

b) Tanca mòbil

- El criteri de cessió del material és per ordre de registre d'entrada.

- Aquesta cessió queda supeditada a la disponibilitat de l'Ajuntament i sols s'adreçarà a empreses amb IAE a Banyalbufar i particulars empadronats a Banyalbufar.

- L'ús d'aquest material queda restringit a activitats que es desenvolupin al municipi.

- Aquest material s'ha d'emprar en funció de les seves característiques. No se'n pot fer un mal ús o fer-lo servir per a una finalitat diferent per la qual està dissenyat.

- S'ha de retornar el material en bon estat de conservació i neteja.

- Els horaris i lloc de recollida i retorn es detallaran en el full d'autorització de recollida del material. Aquest full s'haurà de facilitar a la persona que custodia el material.

- Sempre que no es compleixin els horaris per causa no justificada, s'aplicarà una sanció lleu a l'entitat usuària o particular que ho sol·liciti. En cas de reiteració de sancions lleus, es privarà d'aquest servei en futures ocasions, tal i com preveu el règim disciplinari d'aquest Reglament.

- El servei de cessió d'aquest material està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora d'ús d'espais i material, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada, sempre que les tanques es retorni en les mateixes condicions en què es va deixar i una vegada s'hagi provat que el seu funcionament és correcte.

c) Pantalla i projector

- El criteri de cessió del material és per ordre de registre d'entrada.

- Aquesta cessió queda supeditada a la disponibilitat de l'Ajuntament i sols s'adreçarà a associacions que estiguin inscrites al Registre Municipal d'Associacions i Entitats sense ànim de lucre, i a particulars empadronats a Banyalbufar.

- L'ús d'aquest material queda restringit a activitats que es desenvolupin al municipi.

- Aquest material s'ha d'emprar en funció de les seves característiques. No se'n pot fer un mal ús o fer-lo servir per a una finalitat diferent per la qual està dissenyat.

- S'ha de retornar el material en bon estat de conservació i neteja.

- Els horaris i lloc de recollida i retorn es detallaran en el full d'autorització de recollida del material. Aquest full s'haurà de facilitar a la persona que custodia el material.

- Sempre que no es compleixin els horaris per causa no justificada, s'aplicarà una sanció lleu a l'entitat usuària o particular que ho sol·liciti. En cas de reiteració de sancions lleus, es privarà d'aquest servei en futures ocasions, tal i com preveu el règim disciplinari d'aquest Reglament.

- El servei de cessió d'aquest material està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora d'ús d'espais i material, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada, sempre que la pantalla i el projector es retorni en les mateixes condicions en què es va deixar i una vegada s'hagi provat que el seu funcionament és correcte.

d) Carpes

- El criteri de cessió del material és per ordre de registre d'entrada.

- L'ús d'aquest material queda restringit a activitats que es desenvolupin al municipi.

- Aquest material s'ha d'emprar en funció de les seves característiques. No se'n pot fer un mal ús o fer-lo servir per a una finalitat diferent per la qual està dissenyat.

- S'ha de retornar el material en bon estat de conservació i neteja.

- Els horaris i lloc de recollida i retorn de les carpes es detallaran en el full d'autorització de recollida del material. Aquest full s'haurà de facilitar a la persona que custodia el material.

- Sempre que no es compleixin els horaris per causa no justificada, s'aplicarà una sanció lleu a l'entitat usuària o particular que ho sol·liciti. En cas de reiteració de sancions lleus, es privarà d'aquest servei en futures ocasions, tal i com preveu el règim disciplinari d'aquest Reglament.

- El servei de cessió d'aquest material està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora d'ús d'espais i material, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada, sempre que les carpes es retorni en les mateixes condicions en què es va deixar i una vegada s'hagi provat que el seu funcionament és correcte.

e) Torradores

- El criteri de cessió del material és per ordre de registre d'entrada.

- Aquesta cessió queda supeditada a la disponibilitat de l'Ajuntament i sols s'adreçarà a associacions que estiguin inscrites al Registre Municipal d'Associacions i Entitats sense ànim de lucre, i a particulars empadronats a Banyalbufar.

- L'ús d'aquest material queda restringit a activitats que es desenvolupin al municipi.

- Aquest material s'ha d'emprar en funció de les seves característiques. No se'n pot fer un mal ús o fer-lo servir per a una finalitat diferent per la qual està dissenyat.

- S'ha de retornar el material en bon estat de conservació i neteja.

- Els horaris i lloc de recollida i retorn es detallaran en el full d'autorització de recollida del material. Aquest full s'haurà de facilitar a la persona que custodia el material.

- Sempre que no es compleixin els horaris per causa no justificada, s'aplicarà una sanció lleu a l'entitat usuària o particular que ho sol·liciti. En cas de reiteració de sancions lleus, es privarà d'aquest servei en futures ocasions, tal i com preveu el règim disciplinari d'aquest Reglament.

- El servei de cessió d'aquest material està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora d'ús d'espais i material, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada, sempre que les torradores es retornin en les mateixes condicions en què es va deixar i una vegada s'hagi provat que el seu funcionament és correcte.

f) Equip de so

- El criteri de cessió del material és per ordre de registre d'entrada.

- Aquesta cessió queda supeditada a la disponibilitat de l'Ajuntament i sols s'adreçarà a associacions que estiguin inscrites al Registre Municipal d'Associacions i Entitats sense ànim de lucre, i a particulars empadronats a Banyalbufar.

- L'ús d'aquest material queda restringit a activitats que es desenvolupin al municipi.

- Aquest material s'ha d'emprar en funció de les seves característiques. No se'n pot fer un mal ús o fer-lo servir per a una finalitat diferent per la qual està dissenyat.

- S'ha de retornar el material en bon estat de conservació i neteja.

- Els horaris i lloc de recollida i retorn es detallaran en el full d'autorització de recollida del material. Aquest full s'haurà de facilitar a la persona que custodia el material.

- Sempre que no es compleixin els horaris per causa no justificada, s'aplicarà una sanció lleu a l'entitat usuària o particular que ho sol·liciti. En cas de reiteració de sancions lleus, es privarà d'aquest servei en futures ocasions, tal i com preveu el règim disciplinari d'aquest Reglament.

- El servei de cessió d'aquest material està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora d'ús d'espais i material, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada, sempre que l'equip de so es retorni en les mateixes condicions en què es va deixar i una vegada s'hagi provat que el seu funcionament és correcte.

g) Trituradora municipal

- El criteri de cessió del material és per ordre de registre d'entrada.

- Aquesta cessió queda supeditada a la disponibilitat de l'Ajuntament i sols s'adreça a particulars empadronats a Banyalbufar.

- L'ús d'aquest material queda restringit al municipi.

- Aquest material s'ha d'emprar en funció de les seves característiques. No se'n pot fer un mal ús o fer-lo servir per a una finalitat diferent per la qual està dissenyat.

- S'ha de retornar el material en bon estat de conservació i neteja.

- Els horaris i lloc de recollida i retorn es detallaran en el full d'autorització de recollida del material. Aquest full s'haurà de facilitar a la persona que custodia el material.

- Sempre que no es compleixin els horaris per causa no justificada, s'aplicarà una sanció lleu a l'entitat usuària o particular que ho sol·liciti. En cas de reiteració de sancions lleus, es privarà d'aquest servei en futures ocasions, tal i com preveu el règim disciplinari d'aquest Reglament.

- El servei de cessió d'aquest material està supeditat a l'abonament d'una finança i/o preu segons Ordenança fiscal reguladora d'ús d'espais i material, que s'haurà d'abonar a l'Ajuntament a l'hora de formalitzar el servei. Aquesta finança serà retornada, sempre que la trituradora es retorni en les mateixes condicions en què es va deixar i una vegada s'hagi provat que el seu funcionament és correcte.

Article 8 Sol·licituds per la cessió d'espai i del material municipal

Les persones interessades hauran de presentar una sol·licitud en el Registre General de la corporació en horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00h; o bé per la Seu Electrònica de la corporació, com a mínim amb una antelació de 7 dies a la data de celebració de l'activitat que determina la necessitat del material i de l'espai.

La sol·licitud (annex 1) haurà de contenir tota la informació que s'hi detalla:

- Identificació de la persona sol·licitant, amb fotocòpia del DNI.

- Emplenament del camp “Adreça electrònica”.

- Identificació de l'entitat, amb la documentació pertinent que acrediti que està degudament registrada.

- Descripció de l'activitat o acte que determina la necessitat de material i el lloc on es realitza.

- Descripció del material que es necessita i el nombre d'unitats de cada tipus de material.

- Compromís que, un cop que finalitzi l'activitat, l'espai i el material es deixarà en el mateix estat en què s'ha trobat, ja que en cas contrari l'organitzador haurà de reposar i/o reparar aquest material.

- Acceptació de les clàusules que s'hi detallen.

- Identificació de la data de recollida i retorn del material.

Article 9 Causes de denegació de les sol·licituds presentades

Es podran denegar les sol·licituds en els següents casos:

a. Activitats incompatibles amb l'interès municipal i interessos generals.

b. Activitats susceptibles de produir deteriorament del material objecte de cessió.

c. Activitats susceptibles de produir insalubritat i molèsties (sorolls, olors...).

d. Si la persona interessada no ha reposat i/o reparat danys de material cedits anteriorment.

e. Per manca de disponibilitat del material sol·licitat.

Article 10 Obligacions del beneficiari de l'ús de l'espai i del material

Seran obligacions dels usuaris, un cop concedida l'autorització per a la utilització del material, les següents:

a. És de compliment obligatori el deixar un dipòsit a l'Ajuntament pel material que es sol·licita. Els preus son els estipulats a la següent taula:

MATERIAL

FIANÇA

Cadires

3,00€/unitat

Taula

10,00€/unitat

Tanca mòbil

14,00€/unitat

Torradores

20,00€/unitat

Carpes      

60,00€/unitat

Pantalla

60,00€

Projector

150,00€

Trituradora municipal

150,00€

Equip de so

250,00€

b. Caldrà retornar el material en el termini màxim de 3 dies hàbils des que s'hagi realitzat l'activitat per a la qual es va cedir.

c. Una vegada que s'hagi efectuat la devolució de tot el material i comprovat que s'ha retornat en les mateixes condicions en què es va cedir, i amb el compliment de totes les condicions fixades en aquest reglament, es dona la conformitat a la recollida del material. A la vegada, es retornarà el depòsit efectuat a la sol·licitud.

d. En el supòsit d'haver causat danys al material cedit, bé per acció o omissió, dolosa o negligent, s'haurà de fer efectiu el pagament del cost de reposició d'aquest, de conformitat amb els preus següents:

MATERIAL

PREU

Cadires

10,00€/unitat

Tanca mòbil

30,00€/unitat

Taula

20,00€/unitat

Torradores

40,00€/unitat

Carpes

90,00€/unitat

Pantalla

120,00€

Projector

250,00€

Trituradora municipal

250,00€

Equip de so

600,00€

Article 11 Règim disciplinari

a. Correspon a la Batllia exercir les activitats de control i adoptar les mesures complementàries, cautelars o correctores que siguin necessàries, així com incoar i resoldre els expedients sancionadors que provinguin d'infraccions al present Reglament.

b. Els expedients sancionadors es tramitaran d'acord amb el Reglament del règim jurídic del procediment general.

c. Les infraccions es classifiquen, per la seva entitat, en lleus i greus.

d. Son infraccions lleus:

- Es considerarà lleu l'incompliment d'algunes de les obligacions dels usuaris, quan la seva conseqüència no doni lloc a la qualificació de greu.

- El tracte incorrecte a qualsevol usuari o usuària, personal, tècnic, etc.

- Causar mals lleus de forma involuntària a la instal·lació, material o equipament de les mateixes.

- Les vulneracions del present Reglament no tipificades com a greus o molt greus.

- Incompliments d'horaris per causa no justificada.

e. Son infraccions greus:

- L'incompliment reiterat d'algunes de les obligacions dels usuaris i de les usuàries.

- El mal tracte de paraula o obra a altres usuaris i usuàries, públic en general, professorat, personal tècnic, etc.

- Causar mals greus de forma voluntària a la instal·lació, material o equipament de les mateixes.

- L'abandonament, abocament, vessament o eliminació incontrolats de qualsevol tipus de residus.

- Originar per imprudència o negligència accidents greus a un mateix o a altres persones.

- Falsejar intencionadament les dades relatives a la identitat, característiques de l'acte i la suplantació d'identitat.

- Deixar els llums, aire acondicionat, etc. en marxa.

- La reincidència en incompliments resolts com lleus.

Als efectes d'aquest article, existeix reincidència que la persona responsable hagi estat sancionat o sancionada per haver comès més d'una infracció greu en el termini d'un any i les sancions siguin fermes.

Article 12 Sancions

Les infraccions regulades en aquest capítol es sancionaran de la següent manera:

a. Infraccions lleus: els incompliments lleus es sancionaran amb prevenció per escrit o la pèrdua de la condició d'usuari o usuària per un període de 7 a 30 dies i la pèrdua de la fiança.

b. Infraccions greus:

Els incompliments greus es sancionaran amb la pèrdua de la condició d'usuari o usuària per un període comprès entre 30 dies i 2 anys, si la gravetat del mateix ho fes necessari i la pèrdua de la fiança.

Es tindran en consideració com a circumstàncies modificadores de la responsabilitat a efectes de la graduació de les sancions les següents:

a. La incomoditat, els perjudicis o els danys causats.

b. El benefici il·lícit obtingut.

c. La reincidència.

A la proposta de resolució de l'expedient sancionador s'haurà de justificar expressament la concurrència i l'aplicació de les esmentades circumstàncies que modifiquen la responsabilitat.

Article 13 Procediment

No es podrà imposar cap sanció sense tramitació prèvia de l'expedient a aquest efecte, el qual serà iniciat d'ofici per la mateixa Administració municipal, en virtut de la funció inspectora i de comprovació pròpia de la seva competència, o a instància de part mitjançant la corresponent denúncia per escrit.

Per a la imposició de les sancions previstes en aquesta ordenança se seguirà el procediment previst amb caràcter general en el Decret autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament de procediment a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora.

La competència sancionadora correspon a la Batlia, conforme al que estableix la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

Article 14 Obligació de reparar el dany causat o abonar el seu cost

La imposició de les sancions procedents no exonera l'autor o l'autora de l'obligació de reparar els danys causats, de conformitat amb els preus establerts en l'Ordenança de preus

Disposició derogatòria

Queden derogats tots els textos de les ordenances municipals anteriors a aquest nou text.

Disposició final

El present Reglament entrarà en vigor el dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estant en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.”

 

(Signat electrònicament: 3 de maig de 2024

La batlessa María de los Ángeles Leonor Bosch)

 

ANNEX 1 Sol·licitud d'espais i/o material municipal

Nom i Cognoms

DNI

En representació de:

 

Adreça

Telèfon

E-mail

 

Activitat i lloc de realització:

Data de realització :

Hora realització:

(     ) Foguerons

(     ) Presentació plànol ubicació

(     ) Arena

(     ) Tall de carrer

C/

- El tall de carrer implicarà necessàriament contactar amb la policia local.

Sol·licito el següent:

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

 

ESPAI

FIANÇA

 

Parc Infantil (recinte Ses Escoles)

30,00 €

 

Camp de futbol (recinte Ses Escoles)

30,00 €

 

Gimnàs municipal

30,00 €

 

Local Social de la Carretera Nova

100,00 €

 

Local Social Baixos Ajuntament

100,00 €

 

Centre Cívic Port d'es Canonge

100,00 €

 

Biblioteca municipal

100,00 €

 

Arxiu històric municipal

100,00 €

 

Escola Infantil Es Portet

150,00 €

 

 

MATERIAL

FIANÇA

 

Cadires

3,00€/unitat

 

Tanca mòbil

14,00€/unitat

 

Taula

10,00€/unitat

 

Torradores

20,00€/unitat

 

Carpes

60,00€/unitat

 

Pantalla

60,00€

 

Projector

150,00€

 

Trituradora municipal

150,00€

 

Equip de so

250,00€

A Banyalbufar, a ................ de/d'..................de

Signat

 

 

 

D'acord amb la Llei orgànica 7/2021, de 26 de maig, de protecció de dades personals tractades per a fins de prevenció, detecció, investigació i enjudiciament d'infraccions penals i d'execució de sancions penals, s'informa a la persona interessada que les dades facilitades seran incloses en el fitxer “registre d'entrada i sortides” amb la finalitat de registre i arxiu. Així mateix, us informem de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes inclosos en la legislació vigent mitjançant sol·licitud expressa adreçada al Registre General Ubicat a Plaça de la Vila, 2. Banyalbufar.

 

ANNEX 2 Informe de comprovació del retorn de material

Realitzada comprovació per part de la brigada municipal en data.................................

s'ha constatat que:

(     )

El material cedit s'ha retornat en correctes condicions

(     )

El material cedit presenta les següents mancances/deficiències:

I es calcula que el cost de la seva reparació/reposició és de .-€

Condicions de la cessió

El material cedit, segons disponibilitat, s'haurà de recollir el dia, la data i lloc acordats, i s'haurà de retornar allà mateix el dia establert.

L'interessat es fa responsable del material cedit i haurà de tenir cura del mateix durant la seva utilització i transport.

En el cas de detectar-ne desperfectes o mals usos, es facturarà a la persona que pren la cessió del cost de la reposició, reparació o condicionament del material cedit.

En el cas de no retornar el material en la data acordada s'advertirà oficialment, per la cessió de futures peticions."

Contra el present Acordo, s'interposarà recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.