Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 283346
Modificació parcial de la RLT del Consell Insular de Mallorca
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en data 2 de maig de 2024, ha adoptat el següent acord:
“El Ple del Consell Insular de Mallorca, d'acord amb allò que s'estableix en l'article 90,2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i en l'article 16 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, va aprovar, en sessió realitzada dia 28 de juliol de 2000, la Relació de Llocs de Treball del Consell Insular de Mallorca, la qual, des de la seva aprovació, ha estat objecte de modificació per distints acords del Ple i del Consell Executiu del Consell de Mallorca. El darrer acord de modificació de la RLT el va adoptar el Consell Executiu en data 27 de març de 2024, i va afectar al Servei de Bombers de Mallorca de la Direcció Insular d'Emergències del Departament de Presidència.
En l'actualitat, cal modificar puntualment la Relació de Llocs de Treball per tal d'incorporar-hi els canvis proposats per tots els departaments del Consell Insular de Mallorca, amb excepció del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures.
Tot això es du a terme d'acord amb les prescripcions contingudes en l'article 31 de la Llei 3/2007 de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regula el procediment d'elaboració de les relacions de llocs de treball.
La proposta de modificació de la RLT, tot i que forma part de la potestat d'organització de l'Administració, té una indubtable repercussió sobre les condicions de feina dels empleats, motiu pel qual, en aplicació de l'article 37.2.a) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i seguint un ampli criteri jurisprudencial sobre aquesta matèria, la proposta ha estat sotmesa a negociació en el si de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS en sessió de data 21 de març de 2024, comptant amb el vot en contra dels representants sindicals amb excepció del sindicat STEI que es va abstenir, motiu pel qual, davant la manca d'acord, correspon als òrgans de govern de l'Administració establir les condicions de treball conforme preveu l'article 38.7 de l'esmentat Reial decret legislatiu 5/2015.
La proposta de modificació ha estat informada favorablement pel cap de Servei d'Administració Econòmica de la Direcció Insular de Funció Publica, pel cap dl Servei Juridicotècnic de Recursos Humans i per la secretària general adjunta del Consell de Mallorca.
D'acord amb allò que s'estableix a l'article 28.1.e) de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars, correspon al Consell Executiu l'aprovació de la relació de llocs de treball.
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, en virtut de les atribucions conferides per l'acord de delegació del Consell Executiu de data 28 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), eleva al Consell Executiu del Consell de Mallorca per a la seva aprovació, el següent acord:
Primer. Aprovar la modificació parcial de la Relació de Llocs de Treball del Consell Insular de Mallorca que s'adjunta a aquesta proposta com a document annex I, i autoritzar el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública per dur a terme l'aplicació individualitzada de les determinacions contingudes a la modificació aprovada. La data d'efectes d'aquest acord serà l'endemà al de la seva publicació al BOIB.
Segon.- Disposar la publicació d'aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca.”
Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, a la data de la signatura electrònica (3 de maig de 2024)
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública (Decret de 27-08-2019, BOIB núm. 123, de 7 de setembre) Rafael Àngel Bosch Sans