Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 282148
Modificació del reglament de funcionament de les borses de treball temporal i condicions per a conservar l’ordre de prelació en la borsa de treball temporal del Patronat Municipal de l'Hospital de Ciutadella de Menorca
El dia 22 de febrer de 2024, en el punt 3 de l'ordre del dia de la sessió ordinària de la Comissió executiva del Patronat Municipal de l'Hospital de Ciutadella de Menorca, es va aprovar el funcionament de la borsa de treball i condicions per a conservar l'ordre de prelació en la borsa de treball temporal del Patronat Municipal de l'Hospital següent:
Funcionament de la borsa de treball i condicions per a conservar l'ordre de prelació a la borsa de feina de treball temporal del Patronat Municipal de l'Hospital
En el moment que hi hagi necessitat de cobrir interinament una plaça vacant o bé de cobrir una substitució, les persones aspirants seleccionades es cridaran d'acord amb l'ordre de puntuació.
1.El procediment de cobertures ordinàries (serveis a cobrir en 48 hores o més), serà el següent:
1.1 Des del Patronat, s'intentarà contactar amb la persona candidata telefònicament un màxim de tres vegades i per mitjà de la tramesa d'un missatge informatitzat. Disposa de 24 hores per donar resposta. Correspon a les persones aspirants l'obligació de facilitar i actualitzar en tot moment el número de contacte telefònic i l'adreça de correu electrònic.
1.2 En cas de no poder-hi contactar, la persona candidata mantindrà la seva posició a la borsa per a posteriors necessitats, i es contactarà amb la persona següent de la llista. No obstant açò, en cas que en tres ocasions seguides s'intenti oferir una nova feina a la persona candidata i, després d'intentar contactar-hi d'acord amb el paràgraf anterior, no s'obtingui una prompta resposta, la persona candidata passarà automàticament al darrer lloc de la llista.
1.3 Si la persona aspirant proposada no acceptés la proposta de contracte, passarà automàticament a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i podrà ser contractada la persona que ocupi el lloc immediatament següent de la llista, i així successivament.
2. Per a nomenaments per a necessitat de cobertura urgent o immediata d'un lloc de feina. Quan no sigui possible utilitzar els procediments previstos abans, es seguirà el protocol de crida següent:
2.1 Cobertura urgent: per a aquells serveis que s'hagi de cobrir entre 24 i 48 hores, després del primer intent telefònic i el missatge informatitzat sense resposta en el termini de dues hores, es passarà a l'aspirant següent , i el primer restarà en el mateix ordre de la borsa en què estava abans de realitzar la crida.
2.2 Cobertura immediata: per a aquells serveis que han de garantir l'atenció directa i ininterrompuda a la ciutadania, especialment quan s'han de cobrir en menys de 24 hores, després del primer intent telefònic i el missatge informatitzat sense resposta en el termini de quinze minuts, es passarà al següent aspirant, i el primer restarà en el mateix ordre de la borsa en què estava abans de realitzar la crida.
2.3 Si la persona aspirant proposada no acceptés la proposta de contracte per a les places de cobertura urgent o immediata, s'aplicarà el protocol següent:
2.3.1 Si es tracta de la tercera renúncia de cobertura urgent o immediata, efectuada durant l'any natural en curs, la persona tindrà una penalització de 2 posicions en l'ordre de la borsa.
2.3.2 A partir de la quarta renúncia de cobertura urgent o immediata, la persona passarà a la darrera posició de la borsa.
3. No obstant l'exposat, la persona candidata mantindrà la seva posició a la borsa de treball i quedarà en situació de suspensió provisional en els casos següents:
3.1 Quan es trobi en situació de permís de maternitat o paternitat, adopció o acolliment.
3.2 Quan estigui sotmesa a hospitalització o intervenció quirúrgica que li impedeixi acceptar l'ocupació.
3.3 En cas que la persona candidata estigui treballant en un lloc de feina relacionat amb la borsa i ho acrediti per mitjà de la documentació corresponent (contracte, nòmines...).
3.4 Per trobar-se en altres situacions no previstes abans que dificulten o no permeten temporalment la prestació de serveis, sempre que es justifiqui i ho aprovi la Comissió executiva del Patronat (estudis reglats, cursos de perfeccionament acreditats mitjançant un certificat o diploma oficial, estar col·laborant en programes de cooperació i ajuda humanitària, etc).
3.5 Perquè disposen d'un nomenament temporal o d'interinitat en una altra categoria laboral dins del Patronat Municipal de l'Hospital.
Aquests casos hauran de justificar-se documentalment en el termini dels 10 dies naturals següents en què es produeixin aquestes situacions. En cas de no justificar-se dins d'aquest termini, es passaria a ocupar el darrer lloc de la llista.
4. La persona candidata mantindrà la seva posició a la borsa de treball i s'adaptarà la seva disponibilitat horària per fer feina en els casos següents:
4.1 En cas que la persona candidata estigui treballant en un altre lloc de feina i ho acrediti per mitjà de la documentació corresponent (contracte, nòmines...).
4.2 Per trobar-se en altres situacions no previstes abans que dificulten o no permeten la prestació total de serveis, sempre que es justifiqui i ho aprovi la Comissió executiva del Patronat (estudis reglats, cursos de perfeccionament acreditats mitjançant un certificat o diploma oficial, estar col·laborant en programes de cooperació i ajuda humanitària, etc).
4.3 Durant les èpoques de Sant Joan, Nadal i Pasqua el personal de borsa que dugui més d'un mes treballant en el geriàtric en les dates properes a les festivitats, ha d'estar disponible per treballar i no es podrà posar en situació de no disponibilitat per motius de viatges d'oci.
Aquests casos hauran de justificar-se documentalment en el termini dels 10 dies naturals següents en què es produeixin aquestes situacions. En cas de no justificar-se dins d'aquest termini, es passaria a ocupar el darrer lloc de la llista.
5. Quan acabi un contracte de treball, la persona aspirant tornarà a ocupar el lloc de prelació que tenia en la borsa de feina abans de l'inici del seu contracte.
6. Les persones que no vulguin seguir formant part de la borsa de feina podran sol·licitar que se'ls doni de baixa a través del registre electrònic
https://www.carpetaciutadana.org/ciutadella/Login/Login.aspx?URL=https://www.carpetaciutadana.org/ciutadella/solicituds/formsol.aspx%c2%bfTIPO=REGE^IDIOMA=1
o bé per qualsevol altre mitjà dels prevists en la normativa vigent.
7. Personal disponible
7.1 Inclou les persones candidates que formen part de la llista definitiva de la borsa general i a qui, en funció de la seva sol·licitud de disponibilitat, se li poden oferir nomenaments en el tipus de jornada, categories laborals o centres triats.
7.2 El personal amb nomenament de jornada parcial podran optar a estar disponibles per a complements de jornada.
7.3 En el cas de què tot el personal de borsa estigui en actiu i es produeixi una baixa laboral, s'adjudicarà a la primera persona de borsa amb un contracte igual o inferior a trenta dies que no estigui cobrint cap baixa laboral en aquell moment.
8. S'oferiran canvis de contracte per millora de feina, les situacions següents:
8.1 El personal temporal amb nomenament estatutari d'interinitat, se li oferiran nomenaments d'interinitat de categoria diferent, de borses de treball en què estigui disponible.
8.2 El personal amb nomenament temporal de llarga durada (de sis mesos o més) se li oferiran nomenaments d'interinitat en la mateixa categoria o en categories diferents de borses de treball en què estigui disponible.
8.3 El personal amb nomenament temporal de curta durada (fins a sis mesos)se li oferiran nomenaments que es prevegin de llarga durada (de sis mesos o més).
8.4 El personal amb nomenament a jornada parcial se li oferirà qualsevol nomenament a jornada completa.
9. Un cop exhaurides les llistes de romanents, si cal seleccionar nous aspirants s'incorporaran a cada borsa els professionals de cada categoria o especialitat que s'hagin inscrit posteriorment a la data de tall, els quals apareixeran relacionats en una llista subsidiària l'únic criteri de prelació del qual serà l'expedient acadèmic corresponent a la titulació exigida per accedir a la categoria o especialitat. Si l'expedient acadèmic no identifica la nota, s'assignarà a l'aspirant una puntuació de 5 sobre 10, o bé la nota proporcional. En cas d'empat, cal seleccionar l'aspirant el qual hagi sol·licitat abans la inscripció a la llista subsidiària del/s departament/s d'interès a través d'un registre electrònic (https://www.ajciutadella.org/gesserveis/gestion.aspx?IDGESTION=100).
10. El funcionament de la borsa de treball temporal del Patronat podrà ser revisat periòdicament a petició d'algunes de les parts, la presidència, la gerència o el comitè de treballadors del Patronat.
Les persones que siguin cridades han de presentar a l'Àrea d'administració d'aquest Patronat els documents que acreditin els requisits que es demanen en aquesta convocatòria. Tret de casos de força major que s'hagin justificat de la manera deguda, si la persona proposada no presentés els documents acreditatius de les condicions exigides, no podria ser contractada, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat.
En l'exercici de la relació laboral, serà aplicable a les persones treballadores la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats del sector públic; així com la resta de normativa vigent que és d'aplicació al personal laboral. En compliment del règim d'incompatibilitats que és d'aplicació, la persona aspirant, abans d'incorporar-se al servei de la corporació, haurà d'efectuar una declaració d'activitats, per tal que, si escau, la corporació acordi la declaració de compatibilitat d'acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
(Signat electrònicament: 2 de maig de 2024)
La presidenta del Patronat M. Àngels Torres Ribot