Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 280946
Convocatòria i bases del concurs-oposició (torn lliure) per a la cobertura d'una plaça vacant de personal funcionari de carrera Administratiu (Grup C Subgrup C1) de l’Ajuntament d’Inca
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Inca, a la seva sessió de dia 24 d'abril de 2024 va adoptar els següents acords:
Primer.- Aprovar la convocatòria i les bases per a la cobertura d'1 plaça vacant de personal funcionari de carrera Administratiu (Grup C Subgrup C1) de l'Ajuntament d'Inca mitjançant sistema de concurs -oposició i per torn lliure. Aquestes bases figuren a l'expedient.
Segon.- Obrir el procés per a la cobertura d'aquesta plaça de conformitat amb les bases s'aproven i que figuren a l'expedient, i disposar que la convocatòria s'anunciï al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Butlletí Oficial de l'Estat, a la pàgina web de l'Ajuntament d'Inca.
Tercer.- AUTORITZAR (A) la despesa per un import de 24.503.70 en concepte de retribució per l'exercici 2024 d'una plaça de personal funcionari de carrera administratiu (grup C subgrup C1 nivell de destí 20), amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries i pels següents imports:
RETRIBUCIONS AMB SALARIS VIGENTS (INCREMENT 3,5% ANY 2023) |
|
||
CONCEPTES RETRIBUTIUS ADMINISTRATIU/VA FUNCIONARI/A INTERI/NA C1-20 |
RETRIBUCIONS
MENSUALS |
RETRIBUCIONS PREVISTES 02/05/2024 – 31/12/2024 |
APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA |
SOU BASE + PRORRATA S.BASE P.EXTRA |
966,23 € |
7.729,84 € |
01,92000,1200300 |
C.DE DESTÍ + PRORRATA P.EXTRA |
601,73 € |
4.813,84 € |
01,92000,1210000 |
C. ESPECÍFIC + PRORRATA P.EXTRA |
680,84 € |
5.446,72 € |
01,92000,1210100 |
C. RESIDÈNCIA BALEARS |
75,50 € |
604,00 € |
01,92000,1210300 |
COMPLEMENT ESCOLARITAT FILLS |
0,00 € |
0,00 € |
02.22100.1270000 |
TOTAL BRUT |
2.324,30 € |
18.594,40 € |
|
SEG. SOCIAL EMPRESA |
738,66 € |
5.909,30 € |
01,92000,1600000 |
COST TOTAL EMPRESA |
3.062,96 € |
24.503,70 € |
|
(Signat electrònicament: 30 d'abril de 2024)
El batle Virgilio Moreno Sarrió
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA D'UNA PLAÇA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA ADMINISTRATIU/VA I LA POSTERIOR CREACIÓ D'UN BORSÍ D'AQUESTA CATEGORIA PER TORN LLIURE I MITJANÇANT SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ
PRIMERA. Objecte de la Convocatòria
L'objecte de la present convocatòria és la cobertura d'una plaça de personal funcionari de carrera, Administratiu, Grup C1, per torn lliure, inclosa dins l'oferta d'ocupació pública de l'any 2024.
Característiques del lloc de treball:
Escala: Administració general
Subescala: administrativa
Denominació: Administratiu/va
Grup: C
Subgrup: C1
Complement de destí (nivell 20): 515,77 euros mensuals
Complement específic: 583,58 euros mensuals.
Nombre de places: 1
Nivell de català: C1
Sistema de selecció: concurs-oposició
Drets d'examen: 10,78 euros (Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, BOIB Núm 135 de 3 d'octubre de 2023)
La seva dedicació, jornades de treball i retribucions seran de jornada completa de treball del personal funcionari d'aquesta corporació.
L'aspirant que superi el procés selectiu i que, per tant, sigui nomenat personal funcionari de carrera administratiu desenvoluparà les funcions pròpies del lloc de treball.
SEGONA. CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per prendre part en aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.
b) Haver complert els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
c) Estar en possessió de la titulació oficial de batxiller, tècnic o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l'estranger s'ha d'aportar la corresponent documentació que n'acrediti l'homologació oficial o reconeixement del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions de personal administratiu. És a dir, tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat en què s'inclou la plaça oferta.
e) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat/ada o inhabilitat/ada. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no ha d'estar inhabilitat/ada o en situació equivalent ni ha d'haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.
f) No estar sotmès/esa a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes en la legislació local.
g) Acreditar documentalment el coneixement de llengua catalana mitjançant l'aportació de fotocòpia del certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu) de català de la Direcció General de Política Lingüística, de l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell C1, prevista a la fase d'oposició.
h) Prèviament a l'acte de la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats als apartats d), e) i f).
i) Acreditar el pagament taxa d'examen d'acord amb allò disposat a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius: 10,78 euros. Per dur a terme aquest pagament, l'interessat s'ha de dirigir a https://inca.tributoslocales.es, pagar taxes, taxa per expedició de document, on figura tipus de document que indiquen dret examen, taxa per expedició documents-autoritzacions i llicències, i han de seleccionar sol·licitud proves selecció del personal-C1.
TERCERA.- DRETS D'EXAMEN
La taxa pels drets d'examen té un import de 10,78 euros, que s'hauran d'abonar dins el termini d'admissió de sol·licituds. Pagar els drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins el termini establert. No escau la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades.
Per dur a terme aquest pagament, l'interessat s'ha de dirigir a https://inca.tributoslocales.es, pagar taxes, taxa per expedició de document, on figura tipus de document que indiquen dret examen, taxa per expedició documents-autoritzacions i llicències, i han de seleccionar sol·licitud proves selecció del personal-C1.
QUARTA. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
Les sol·licituds per participar en les proves selectives s'hauran de presentar, telemàticament mitjançant el tràmit extern creat a aquest efecte a la Seu Electrònica de l'Ajuntament o bé en el Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En tot cas, aquestes sol·licituds s'hauran d'ajustar al model oficial que consta a l'annex II de les presentes bases.
En el cas de no presentar-se la instància a la Seu electrònica o en el Registre General de l'Ajuntament, es convenient que la persona interessada avanci la sol·licitud registrada abans de la finalització del termini de la presentació de les instàncies mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça secretaria@ajinca.net posant a l'assumpte "Expedient núm.: 1690/2024. Justificant instància" i adjuntant el justificant de la presentació de la instància dins termini.
Les bases que regeixen aquest procès selectiu es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es publicarà la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. El termini de presentació d'instàncies serà de vint (20) dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat. Si el darrer dia del termini és inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent. La convocatòria s'anunciarà en els llocs habituals i els successius anuncis es publicaran únicament a la web municipal de l'Ajuntament d'Inca.
El model d'instància que consta com a annex II inclou una declaració jurada de reunir totes i cada una de les condicions exigides a la base segona. Aquesta sol·licitud també inclou un full d'autobaremació de mèrits, que té igualment la consideració de declaració responsable. En aquest full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar sota la seva responsabilitat quins són els mèrits dels quals disposen en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'acord amb els prevists a la fase de concurs i que s'hauran presentar una vegada finalitzada la fase d'oposició. Les persones aspirants queden vinculades pels mèrits que al·leguen en aquest moment, per tant, la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la puntuació màxima que poden obtenir en la fase de concurs.
Les persones que participen en aquest procès selectiu poden elegir fer els exercicis en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma. A aquests efectes, les persones aspirants han de fer la seva elecció en la sol·licitud de participació.
El tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Inca podran requerir en qualsevol moment del procès a les persones aspirants perquè acreditin la veracitat d'allò declarat, o de la documentació aportada.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no-comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
CINQUENA. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos/ses seran definitivament exclosos/oses del procés selectiu.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:
- No pagar la taxa o pagar-la fora del termini de presentació de sol·licituds.
- Presentar la sol·licitud fora de termini.
- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten a la de persones admeses, i en el cas d'haver acreditat els coneixements del nivell de català exigits, han de comprovar que no figuren al llistat d'aspirants convocats per a realitzar la prova, o en cas contrari, comprovar que figuren com a aspirants convocats.
Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord del batle president, pel qual serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Elevada a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, el batle president determinarà la data de l'inici del primer exercici, així com el lloc i l'hora de la seva celebració. Les persones aspirants s'hi hauran de presentar el dia assenyalat i amb el DNI.
Aquesta llista, juntament amb la data d'inici del primer exercici, es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indica a la base segona d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal qualificador es constituirà de la forma següent:
President: Sr. Antoni Cànaves Reynés, interventor de l'Ajuntament d'Inca.
Suplent: Sr. Joan Barceló Mascaró, TAE de serveis econòmics.
Titular: Sr. Guillem Corró Truyol, secretari de l'Ajuntament d'Inca.
Suplent: Sra. Maria Magdalena Nadal Amengual, tècnica d'Administració general de l'Ajuntament d'Inca.
Titular: Sr. Miquel Batle Vallori, tresorer de l'Ajuntament d'Inca.
Suplent: Sra. Magdalena Llinàs Català, Cap del Departament de Serveis Socials.
Titular: Sr. Carlos Mena Ribas, lletrat assessor de l'Ajuntament d'Inca.
Suplent: Sra. Laura Mestres Maza, tècnica d'Administració general de l'Ajuntament d'Inca.
Titular: Sra. Catalina Pons Bestard, tècnica d'Administració general de l'Ajuntament d'Inca.
Suplent: Sra. Joan Coli Corró, tècnica d'educació.
Secretària: Sra. Eva Soler Serrano o funcionari/ària en qui delegui.
El tribunal qualificador queda autoritzat per resoldre tots els dubtes que puguin sorgir i adoptar els acords precisos per al bon funcionament de la convocatòria en tot el que no s'hagi previst a les presents bases.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.
- Assessors tècnics i col·laboradors, que actuaran amb veu, però sense vot:
Sra. Maria Antònia Ros Mulet, tècnica d'Administració general interina de l'Ajuntament d'Inca. Serà col·laboradora en l'organització del procés selectiu.
Sra. Margalida Adrover Cabrera, normalitzadora lingüística de l'Ajuntament d'Inca. Serà assessora del tribunal per a la realització de la prova de coneixements de llengua catalana.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.
El tribunal ha de respectar els principis de transparència, objectivitat i imparcialitat durant tot el procés selectiu i ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir l'anonimat de les persones aspirants.
La Junta de Personal podrà designar un representant sindical per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
SETENA. ORDRE D'ACTUACIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
En el cas que s'hagin d'organitzar torns per dur a terme els exercicis, l'ordre d'actuació de les persones aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic i es comunicarà mitjançant publicació a la web de l'Ajuntament.
VUITENA. FASE D'OPOSICIÓ
Aquest procediment selectiu constarà de TRES exercicis que s'especifiquen a continuació i que suposen el 70% de la puntuació màxima assolible en aquesta selecció.
Les persones aspirants seran convocades en crida única, encara que l'exercici s'hagi de dividir en distints torns, mitjançant la publicació dels anuncis de celebració dels exercicis a la pàgina web de l'Ajuntament. Les persones aspirats han d'acudir al torn al qual han estat convocades i seran excloses del procés selectiu les persones que no hi compareguin.
Entre el final d'un exercici i el començament del següent hauran de transcórrer, almanco, 72 hores, i no podrà excedir de tres mesos. No obstant això, el Tribunal podrà acordar l'ampliació d'aquest termini per causa justificada.
Aquest procés selectiu s'iniciarà dins el primer semestre de l'any 2024.
EXERCICIS:
PRIMER EXERCICI. PROVA DE CONEIXEMENTS DE CATALÀ
Aquells aspirants que no hagin acreditat el nivell C1 de coneixements de català hauran de realitzar aquest exercici que és de caràcter obligatori i eliminatori.
NIVELL C1
ESTRUCTURA DE LA PROVA
La prova s'organitza en quatre àrees, que avaluen les habilitats següents:
ÀREA 1 Comprensió oral i comprensió lectora
ÀREA 2 Domini pràctic del sistema lingüístic
ÀREA 3 Expressió escrita
ÀREA 4 Expressió oral
ÀREA 1
S'avalua amb preguntes elaborades a partir d'un text oral/escrit. L'examinand ha de:
a. Marcar amb una creu la resposta correcta d'entre 3 o 4 opcions.
b. Marcar amb una creu si els enunciats són vertaders o falsos.
Ordenar correctament els paràgrafs d'un text.
Triar i ordenar uns fragments segons els dos textos a què pertanyen.
ÀREA 2
c. Contestar preguntes tipus test marcant amb una creu la resposta correcta d'entre 3 o 4 opcions.
ÀREA 3
d. Redactar un text formal: circular, instància, convocatòria de reunió...
ÀREA 4
e. Intervenció oral sobre un tema.
El temps assignat per a aquesta prova és de 60 minuts.
Aquest exercici es qualificarà com a "apte" o "no apte", i seran eliminades aquelles persones aspirants qualificades com a "no aptes".
- SEGON EXERCICI. QÜESTIONARI TIPUS TEST (40 punts màxim)
De caràcter obligatori i eliminatori.
Consistirà a respondre per escrit un qüestionari tipus test de 40 preguntes més cinc preguntes de reserva amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, referides al temari que figura com a annex I. Les persones aspirants marcaran les contestacions en els corresponents fulls d'examen.
Aquest qüestionari s'entregarà en llengua catalana o en castellana, en funció del que hagin manifestat en la seva sol·licitud de participació.
Aquest exercici es qualificarà de 0 a 40 punts, i seran eliminades aquelles persones aspirants que no obtinguin la puntuació mínima de 20 punts.
El criteri de correcció serà el següent: cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 1 punt; les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta(-0,25 punts).
En cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecta com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, es tendran en consideració les preguntes de reserva. Aquestes s'escolliran segons l'ordre de prelació en què es trobin en el propi exercici.
Si una vegada duita a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar més preguntes que el nombre de preguntes de reserva, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 40 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà d'1 hora.
- TERCER EXERCICI. CAS PRÀCTIC (30 punts màxim)
De caràcter obligatori i eliminatori.
Consistirà en la resolució per escrit de distintes qüestions pràctiques relatives a les tasques pròpies de la plaça que es convoca, i que haurà fixat el tribunal immediatament abans del començament de l'exercici, partint del temari que figura a l'annex I.
Aquest exercici s'entregarà en llengua catalana o en castellana, en funció del que hagin manifestat en la seva sol·licitud de participació.
Les persones aspirants podran fer ús dels textos de normativa legal que considerin oportuns i que portin amb si. El tribunal podrà retirar a les persones opositores els esmentats textos quan consideri que no reuneixen les característiques de textos de normativa legal.
Aquest exercici es qualificarà de 0 a 30 punts, i seran eliminades les persones opositores que no assoleixin un mínim de 15 punts.
Cada un dels membres del Tribunal llegirà i corregirà tots els exercicis per fer una valoració individual inicial, que es posarà en comú per donar una qualificació, que serà de 0 a 30 punts, única i conjunta, per acord de tots els seus membres.
Es valorarà en aquest exercici la sistemàtica en el plantejament, els coneixements exposats sobre les qüestions que corresponguin, la formulació de conclusions, la capacitat de raciocini, la claredat i ordre d'idees, el nivell de formació sobre els supòsits fitxats, la correcta interpretació de la normativa aplicable als casos plantejats i la facilitat de redacció i la qualitat de l'expressió escrita.
El temps per resoldre aquest exercici serà de 2 hores.
NOVENA. PUBLICACIÓ DE LES QUALIFICACIONS
Conclòs cada un dels exercicis, el tribunal farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament la relació d'aspirants que hagin superat el mínim establert per a cada exercici, amb indicació de la qualificació obtinguda.
Totes les persones opositores disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de la publicació de les qualificacions de cada exercici, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
Una vegada finalitzada la fase d'oposició, es publicarà a la web de l'Ajuntament el llistat de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició junt amb la qualificació definitiva que hagi obtingut en la fase d'oposició; aquesta serà la suma de les puntuacions obtingudes en el segon i tercer exercici.
Dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació, les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició han d'acreditar els mèrits al·legats al full de l'autobarem.
DESENA. FASE DE CONCURS I MÈRITS A VALORAR
En la fase de concurs el Tribunal només valorarà els mèrits al·legats per les persones que han superat la fase d'oposició. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
La fase de concurs constitueix com a màxim un 30% de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.
Els mèrits s'han d'acreditar i valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en aquest procés selectiu.
En primer lloc es valoraran els mèrits al·legats per les persones aspirants que Els mèrits a valorar pel tribunal són els següents:
A. Experiència professional. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 10 punts.
En aquest apartat s'atorgarà una puntuació global màxima de 10 punts pels serveis prestats en qualsevol administració pública, d'acord amb el següent barem:
a) Serveis prestats a l'Administració pública, els seus organismes autònoms i empreses d'ella dependents com a personal funcionari o laboral auxiliar administratiu (grup C Subgrup C2): es valorarà amb 0,10 punts per mes complet treballat a jornada completa.
b) Serveis prestats a l'Administració pública, els seus organismes autònoms i empreses d'ella dependents com a personal funcionari o laboral administratiu (grup C Subgrup C1) o en categories superiors sempre que siguin d'administració general: es valorarà amb 0,20 punts per mes complet treballat a jornada completa.
Acreditació del mèrit:
- Els serveis prestats en l'administració pública s'han d'acreditar mitjançant la presentació del corresponent certificat de serveis prestats en el qual constin categoria, temps treballat, tipus de jornada, vinculació amb l'Administració, organismes autònoms i empreses públiques d'ella dependents. Aquest certificat s'haurà de complementar amb un informe de vida laboral expedit per la TGSS en el cas que el certificat de serveis prestats no reculli les dades anteriors. La no aportació de d'aquest informe quan sigui necessari no exclou la valoració del mèrit però el Tribunal requerirà la seva aportació.
La fraccions inferiors al mes complet treballat a jornada completa es valoraran proporcionalment.
B. Formació. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.
B1. Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris directament relacionats amb les funcions de la categoria d'administratiu, impartits o reconeguts per l'Institut Nacional de l'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear de l'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), i els impartits per la Universitat, per col·legis o associacions professionals, pels sindicats, per les administracions de l'Estat, autonòmica o local, o per entitats homologades per les administracions anteriors. Fins a un màxim de 16 punts:
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, és a dir, que no són acumulables l'assistència i l'aprofitament.
Aquests mèrits s'acreditaran documentalment presentant al Registre General d'aquesta corporació còpia del títol d'assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, jornada o seminari, amb indicació de la seva duració i de les matèries tractades. Només es valoraran aquells cursos, jornades o seminaris que estiguin relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
La valoració dels cursos es realitzarà de la següent manera:
a) Quan els certificats dels cursos acreditin assistència, es valoraran a raó de 0,20 punts per cada 10 hores o 0,50 punts per crèdit ECTS.
b) Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0,25 punts per cada 10 hores o 0,63 punts per crèdit ECTS.
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les ho0res i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
B.2. Estar en possessió d'una titulació acadèmica distinta a la que s'acredita com a requisit, i del mateix nivell o d'un nivell superior. Fins a 3 punts:
- Per estar en possessió d'un títol de tècnic superior (cicle formatiu de grau superior) o equivalent: 1 punt.
- Per estar en possessió d'una titulació universitària (grau, diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent): 3 punts.
Només es valorarà una sola titulació, i quan es disposi d'una o varies titulacions superiors es valorarà una sola d'elles i no es valoraran les titulacions inferiors.
Les titulacions han d'estar relacionades amb les funcions de la plaça que es convoca.
B.3. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana. Fins a un màxim d'1 punt:
Només es valoraran les certificacions expedides pel Govern de les Illes Balears o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Nivell de domini C2: 0,70
Nivell de llenguatge administratiu LA: 0,30
En el cas que l'aspirant acrediti estar en possessió dels nivells LA i C1 o dels nivells LA i C2, les puntuacions se sumaran.
Acreditació dels mèrits de formació:
Quant a la valoració dels mèrits anteriors, aquests s'acreditaran documentalment mitjançant el corresponent títol expedit pel centre o institució oficialment reconeguda que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i les matèries tractades.
Un mateix mèrit només es podrà valorar en aquell apartat en què obtingui major puntuació.
La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veritat dels mèrits aportats.
ONZENA. QUALIFICACIÓ DE LA FASE DE CONCURS
Una vegada valorats els mèrits aportats de les persones aspirants que han aprovat la fase d'oposició es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament la qualificació definitiva de la fase de concurs que serà la suma aritmètica de les puntuacions atorgades pels mèrits al·legats.
Les persones aspirants disposaran de tres (3) dies hàbils a comptar des d'aquesta publicació per a poder presentar al·legacions a aquesta qualificació. En el cas no haver-n'hi, s'entendrà definitiva.
DOTZENA. QUALIFICACIÓ FINAL DEL CONCURS OPOSICIÓ. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT.
Una vegada finalitzada la fase de concurs el Tribunal publicarà la relació dels aspirants que han superat el procès amb la qualificació final que han obtingut, i es farà públic el nom de la persona aspirant que ha aprovat.
La qualificació final del procés que serà la suma aritmètica de la qualificació definitiva de la fase d'oposició i de la qualificació definitiva del concurs, i s'exposarà a la pàgina web de l'Ajuntament.
El tribunal elevarà al Batle la relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu del concurs oposició junt amb l'acta de la sessió amb la proposta de la persona que han de ser nomenada personal funcionari de carrera. Aquesta proposta ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.
La persona aspirant proposada aportarà davant la Secretaria General d'aquesta corporació, dins del termini de tres (3) dies hàbils a comptar des del que es faci pública la relació d'aprovats, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la base segona i els mèrits al·legats i valorats en la fase de concurs. Si dins del termini assenyalat no presentala documentació no podrà prendre possessió, i restaran anul·lades totes les seves actuacions.
Presentada la documentació, es procedirà al nomenament de la persona aspirant com a funcionari de carrera, i en el termini de cinc (5) dies, a comptar des de la comunicació del nomenament, haurà de prendre possessió del seu càrrec i incorporar-se al seu lloc de feina.
TRETZENA. ELABORACIÓ DEL BORSÍ
Una vegada finalitzat el procès selectiu, es constituirà el borsí d'administratius amb aquells aspirants que hagin superat com a mínim el primer i segon exercici de la fase d'oposició (prova de coneixements de català i tipus test).
L'ordre de prelació es determinarà per la qualificació final obtinguda en el procès selectiu que s'ordenarà de major a menor.
La relació d'aprovats i l'ordre de prelació del borsí es faran públics a la pàgina web de la corporació.
En cas que es produeixi empat en la puntuació dels integrants dels borsins, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:
1. Qui tengui la nota més alta a la fase d'oposició.
2. Qui tengui la puntuació més alta del tipus test.
3. Si l'empat persisteix, es realitzarà un sorteig.
Quan es produeixi una situació que motivi el nomenament d'un funcionari interí/ina, es comunicarà a la persona que correspongui, segons l'ordre de prelació en què figuri en el borsí, el lloc i el termini en què s'ha d'incorporar. Aquesta comunicació es realitzarà mitjançant correu electrònic o cridada telefònica, d'acord amb aquelles dades que hagi comunicat a la seva instància l'aspirant. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb la cobertura de la plaça oferta en el termini d'un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació de l'oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s'entendrà que hi renuncia. Si transcorregudes vint-i-quatre (24) hores des del primer intent de comunicació aquest resulta infructuós, es comunicarà a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació, sense que això impliqui ni l'exclusió ni la pèrdua del lloc dins aquest ordre.
Les persones que renunciïn de manera expressa o tàcita passaran darrer lloc en l'ordre de prelació del borsí, amb excepció que justifiquin dins el termini de tres (3) dies naturals, a comptar des de la comunicació de l'oferta, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:
- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a la cura de fills i filles.
- Estar prestant serveis com a personal funcionari o laboral dins l'Ajuntament d'Inca o a qualsevol altra administració pública.
- Estar prestant serveis per compte d'altri o propi en una empresa privada, o estar donat/ada d'alta com a autònom/a a la Seguretat Social.
- Trobar-se en situació d'incapacitat temporal.
- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
És a dir, les persones aspirants que acreditin i justifiquin documentalment aquests supòsits d'excepcionalitat quedaran en la situació de no disponibles en el mateix lloc que ocupen dins l'ordre de prelació. En cas de no justificar-ho dins els 3 dies naturals passaran a ocupar el darrer lloc en l'ordre de prelació. Aquests aspirants estaran obligats a comunicar i a justificar la finalització d'aquestes situacions en el termini de deu (10) dies hàbils des que es produeixi.
Si la persona aspirant a la qual s'ofereix cobrir una vacant hi renuncia de manera tàcita o expressa, o no s'hi incorpora en el termini que li hagi indicat l'Ajuntament, es comunicarà l'oferta a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació fixat.
La persona integrant del borsí, prèviament a ésser nomenada, haurà d'acreditar estar en possessió dels requisits exigits i dels mèrits al·legats en el full d'autobarem, i s'hagin valorat.
Aquella persona aspirant que estigui ocupant una plaça d'administratiu procedent d'aquest borsí i presenti renúncia al dit lloc de feina passarà al darrer lloc amb excepció de que concorren les circumstàncies relacionades anteriorment o en casos de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
Aquella persona aspirant que, ocupant una plaça d'administratiu procedent d'aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball passarà a incorporar-se novament en el borsí en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar el borsí, sempre que en aquells moments el dit borsí sigui vigent.
Quan s'incorpori un titular d'una plaça d'administratiu i no existeixi cap altra plaça vacant se seguiran les següents normes de preferència:
- En primer lloc, cessarà un dels interins/ines que hagi estat nomenat/ada en el marc d'aquesta convocatòria, i entre ells a qui correspongui segons l'ordre de prelació establert en aquestes bases. Així s'actuarà successivament si es produeixen noves incorporacions de titulars.
- Una vegada que hagin cessat tots els interins/ines de la present convocatòria com a conseqüència de la incorporació de titulars, hauran de cessar els interins/ines procedents de la convocatòria immediatament anterior, i així successivament, seguint els corresponents ordres de prelació establerts a les bases respectives.
Aquest borsí romandrà vigent fins a la creació d'un nou borsí de personal funcionari administratiu.
Aquest borsí serà preferent al borsí anterior, de manera que el borsí que es formi arran d'aquesta convocatòria tendrà la consideració de borsa activa i únicament podran ser cridades per una oferta les persones en situació de disponible d'aquesta borsa. Una vegada exhaurida aquesta, si fos necessari es podrà reactivar la borsa anterior mentre es tramita un procés selectiu per a la creació d'un nou borsí.
En tot allò no disposat anteriorment serà d'aplicació la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
CATORZENA. INCIDÈNCIES
El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de l'oposició en tot allò no previst en aquestes bases.
QUINZENA.
La present convocatòria i els actes administratius que se'n derivin podran ésser impugnats per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
SETZENA.- PROTECCIÓ DE DADES
En virtut de la normativa vigent en matèria de protecció de dades informem que les dades recavades durant aquest procés de selecció seran emprades exclusivament per gestionar aquest sota la base de legitimació del consentiment . En cap cas es comunicaran dades a tercers a excepció del seu nom i cognom en els en cas de ser seleccionat, en aplicació de la llei de transparència i en garantia dels principis de concurrència competitiva en l'administració pública. Les seves dades seran conservades fins que el tractament sigui legítim per la finalitat per la qual van ser recollides i segons la normativa d'arxius aplicable a la responsable.
En qualsevol cas podrà exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació i de portabilitat de les dades mitjançant un escrit dirigit a Plaça d'Espanya, 1 d'Inca (07300) o posant-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades a través del correu electrònic protecciodedades@ajinca.net.
ANNEX I
1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial.
2. El drets i deures fonamentals.
3. Les Corts generals. Composició i funcions
4. L'Administració pública i el dret. El principi de legalitat en l'Administració. Potestats reglades i discrecionals: discrecionalitat i conceptes jurídics indeterminats.
5. L'organització territorial de l'Estat. Naturalesa i principis.
6. Els Estatuts d'Autonomia. Especial referència a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.
7. La potestat organitzadora de l'Administració. Creació, modificació i supressió dels ens i òrgans administratius. Classes d'òrgans. Especial referència a òrgans col·legiats.
8. Els principis de l'organització administrativa: La competència i les seves tècniques de translació. La jerarquia, la coordinació i el control.
9. L'ordenament jurídic-administratiu. El dret administratiu: Concepte i continguts. El dret administratiu bàsic dictat en virtut de l'article 149.1.18a de la Constitució.
10. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. Termes i terminis. Terminació del procediment administratiu. El silenci administratiu i l'obligació de resoldre de l'Administració.
11. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia dels actes administratius. Validesa i invalidesa dels actes administratius. Convalidació, conservació i conversió. Revisió dels actes administratius.
12. Els recursos administratius. Concepte. Principis generals i classes. El recurs contenciós administratiu. Actes impugnables.
13. L'Administració pública i el dret. El principi de legalitat en l'Administració.
14. La transparència de l'activitat pública. Publicitat activa: concepte, principis, objecte, Portal de Transparència, i control.
15. Règim ordinari: òrgans necessaris. Alcalde, tinents d'alcalde, ple i junta de govern local. Òrgans complementaris: comissions Informatives i altres òrgans.
16. Les competències municipals: Sistema de determinació. Competències pròpies, delegades i competències diferents de les pròpies. Els serveis mínims.
17. El pressupost general de les entitats locals: concepte i contingut. Especial referència a les bases d'execució del pressupost.
18. La tresoreria de les entitats locals. Règim jurídic. El principi d'unitat de caixa.
19. Funcions de la tresoreria. Organització. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancaris. La realització de pagaments: prelació, procediments i mitjans de pagament.
20. El compliment del termini en els pagaments: el període mitjà de pagament. L'estat de conciliació.
21. Els recursos de les hisendes locals. Els tributs locals: principis.
22. La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d'impugnació dels actes d'imposició i ordenació de tributs. L'establiment de recursos no tributaris.
23. La gestió, inspecció i recaptació dels recursos de les hisendes locals. La revisió en via administrativa dels actes de gestió tributària dictats per les entitats locals, en municipis de règim comú. La gestió i recaptació de recursos per compte d'altres ens públics.
24. L'impost sobre béns immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable. Base liquidable. Quota, meritació i període impositiu. Gestió cadastral. Gestió tributària. Inspecció cadastral.
25. L'impost sobre activitats econòmiques. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions. Quota: les tarifes. Meritació i període impositiu. Gestió censal i gestió tributària. El recàrrec provincial. L'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
26. L'impost sobre vehicles de tracció mecànica.
27. L'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana.
28. Taxes i preus públics. Principals diferències. Les contribucions especials: bestreta i ajornament de quotes i col·laboració ciutadana.
29. La relació jurídica tributària: concepte i elements. Fet imposable. Meritació. Exempcions. Subjecte actiu. Subjectes passius. Responsables. La solidaritat: extensió i efectes. El domicili fiscal. La representació. La transmissió del deute.
30. La base imposable. Mètodes de determinació. La base liquidable. El tipus de gravamen: concepte i classes. La quota tributària. El deute tributari: contingut.
31. La gestió tributària: delimitació i àmbit. El procediment de gestió tributària. La liquidació dels tributs. La declaració tributària. Els actes de liquidació: classes i règim jurídic. La consulta tributària. La prova en els procediments de gestió tributària. L'Agència Estatal d'Administració Tributària.
32. L'extinció de l'obligació tributària. El pagament: requisits, mitjans de pagament i efectes del pagament. La imputació de pagaments. Conseqüències de la falta de pagament i consignació. Altres formes d'extinció: la prescripció, la compensació, la condonació i la insolvència.
33. La recaptació dels tributs. Òrgans de recaptació. El procediment de recaptació en període voluntari.
34. El procediment de recaptació en via de constrenyiment: iniciació, títols per a l'execució i provisió de constrenyiment. Ajornament i fraccionament del pagament.
35. Desenvolupament del procediment de constrenyiment. L'embargament de béns. Alienació. Aplicació i imputació de la suma obtinguda. Adjudicació de béns a l'Estat.
36. Terminació del procediment. Impugnació del procediment. Les garanties tributàries: concepte i classes. Les garanties reals.
37. Procediments especials de revisió. El recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives.
38. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d'aplicació. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació.
39. La LLei 31/1995, de 8de novembre, de prevenció de riscos laborals. Riscos i mesures preventives associades al lloc de treball.
40. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de protecció de dades personals. Drets de persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.
ANNEX II MODEL D'INSTÀNCIA
Sr./Sra. ..........................................................................................., major d'edat, amb DNI número ............................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ....................................................................................................C. P............................. Població...................................................................., telèfon................................, correu electrònic...........................................................................................................................
EXPÒS:
3. Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la cobertura d'una plaça de personal funcionari de carrera, Administratiu, Grup C1, per torn lliure.
4. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.
5. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aport la documentació exigida en aquestes bases:
Inca, de de 20...
(Signatura de la persona interessada)
SR. BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'INCA.
PLANTILLA D'AUTOBAREMACIÓ DE MÈRITS
NOM: _______________________________________________________
EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL |
MÀXIM 10 PUNTS |
a) Administració pública com a Auxiliar Administratiu C2 (0,10 punts/mes). |
|
b) Administració pública com a Administratiu C1 (0,20 punts/mes). |
|
TOTAL Experiència.: |
|
FORMACIÓ |
MÀXIM 20 PUNTS |
B1. Cursos de formació |
Màxim 16 punts |
a) Cursos de formació – Assistència – 0,20 punts per cada 10 hores o 0,50 punts per crèdit ECTS. |
|
|
|
|
|
|
|
b) Cursos de formació – Aprofitament – 0,25 punts per cada 10 hores o 0,63 punts per crèdit ECTS. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B2) Titulació acadèmica diferent del mateix nivell o superior a l'exigida: Per cada títol tècnic superior o equiv.: 1 punt Per cada títol universitari de grau: 3 punts |
Màxim 3 punts |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL Formació.: |
|
CATALÀ |
MÀXIM 1 PUNT |
---|---|
C2 – 0,70 punt |
|
LA – 0,30 punts |
|
TOTAL Català.: |
|
TOTAL (MÀXIM 30 PUNTS): |
|