Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 277227
Convocatoria procediment per a la creació i adjudicació de 17 llicencies temporals d'auto-taxi, per a la temporada establerta entre el 1 de maig al 31 d'octubre de 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret número 2024-1658, de 29 d'abril de 2024, el regidor delegat de Mobilitat i Festes, ha aprovat la convocatòria del procediment a seguir per l'atorgament de 17 llicències temporals d'autotaxi per a la temporada establerta entre el 1 de maig al 31 d'octubre de 2024.

D'acord amb el que estableix la Llei 4/2014, de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local, el citat reglament, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i altres normes de caràcter general aplicables.

ACORDA

Primer: Convocar el procediment per a la creació i adjudicació de 17 llicències temporals d'auto-taxi, per a la temporada establerta entre el 1 de maig al 31 d'octubre de 2024

Segon: Ajustar la prova als següents termes:

A. Característiques de les llicències temporals

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme reuniran les característiques següents:

Temporals: La durada d'aquestes autoritzacions serà de l'1 de maig al 31 d'octubre del 2024.

L'Ajuntament podrà modificar, mitjançant decret, el servei de les llicències temporals per adaptar-lo a causes sobrevingudes i no previstes inicialment.

Personal: L'autorització tindrà caràcter personal i, per tant, anirà vinculada a l'atorgament d'aquesta a una persona que reuneixi els requisits corresponents i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es determinen per a l'adscripció de vehicles auto-taxi. Només es pot obtenir una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es poden transmetre en cap cas. No es permet l'arrendament de les llicències temporals. L'incompliment implica la retirada de la llicència temporal.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament podrà revocar la llicència temporal per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits que han motivat el seu atorgament, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.

Àmbit territorial: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei amb origen a l'àmbit territorial del municipi d'Andratx, sense perjudici de la possible autorització del Govern per prestar el servei fora del mateix.

Determinació del nombre total d'autoritzacions: 17 llicències temporals corresponents a la convocatòria per a prestar servei durant els períodes fixats de l'any 2024. D'aquestes, el 5% es reservaran a vehicles adaptats a persones amb mobilitat reduïda (PMR).

Llicències ordinàries: 16

Llicències amb vehicles adaptats a PMR: 1

Numeració de les Llicències Temporals: La numeració de les llicències temporals corresponents a la present convocatòria serà correlativa a la sèrie T des del número 1 fins al 17.

B.- Procediment d'autorització

1.- Inici

Aprovat el Decret de convocatòria, es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) així com al Tauler d'anuncis municipal. L'endemà de la publicació determinarà l'inici del termini de cinc (5) dies hàbils per la presentació de les sol·licituds i la documentació annexa

2.- Requisits dels sol·licitants

Els requisits exigits als sol·licitants per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

2.1.- Qui opti com a titular de llicència ordinària haurà de:

- Disposar al menys d'una llicència municipal d'auto-taxi a Andratx.

- Estar en actiu en el moment de l'inici de la convocatòria. Per això haurà de presentar acreditació del compliment de la declaració d'estar d'alta front l'Administració Tributària i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social.

- Compromís de destinar al servei un vehicle que estigui homologat per al servei municipal de auto-taxi d'Andratx, per la temporada 2024:

Es poden adscriure vehicles que estiguin convenientment homologats per al servei i que tinguin una antiguitat màxima de 10 anys a comptar de la data de primera matriculació per a l'any en curs. Així mateix hauran de complir les estipulacions descrites al Títol IV del Reglament municipal del servei públic de transport de viatgers amb automòbils de turisme amb allò que no ha estat derogat per les modificacions introduïdes per la Llei 1/2024, de 16 de febrer, de millora de la regulació dels serveis de transport amb vehicles de fins a nou places a les Illes Balears a la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

En cas que es presenti a la reserva de llicències amb vehicles adaptats a PMR, haurà d'acreditar la disposició d'un vehicle d'aquestes característiques.

- Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes per la legislació vigent que hi siguin d'aplicació.

- Disposar del permís de conduir classe B amb una antiguitat mínima d'un (1) any i complir la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal regulador del servei.

- Complir amb les obligacions determinades a l'article 9 del Reglament municipal regulador del servei.

- Disposar del permís municipal de conductor en vigor.

2.2.- Qui opti com a assalariat haurà de:

- Acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència d'auto-taxi amb plena i exclusiva dedicació a la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de Conductor expedit per l'Ajuntament d'Andratx i la inscripció i cotització en aquest concepte a la Seguretat Social, abans de l'inici del termini de presentació d'instàncies.

- Compromís de destinar al servei un vehicle homologat per al servei municipal del taxi d'Andratx, per a la temporada 2024:

Es poden adscriure vehicles que estiguin convenientment homologats per al servei i que tinguin una antiguitat màxima de 10 anys a comptar de la data de primera matriculació per a l'any en curs. Així mateix hauran de complir les estipulacions descrites al Títol IV del Reglament municipal del servei públic de transport de viatgers amb automòbils de turisme amb allò que no ha estat derogat per les modificacions introduïdes per la Llei 1/2024, de 16 de febrer, de millora de la regulació dels serveis de transport amb vehicles de fins a nou places a les Illes Balears a la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

En cas que es presenti a la reserva de llicències amb vehicles adaptats a PMR, haurà d'acreditar la disposició d'un vehicle d'aquestes característiques.

- Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes per la legislació vigent que hi siguin d'aplicació.

- Disposar del permís de conduir classe B amb una antiguitat mínima d'un (1) any i complir la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal regulador del servei.

- Complir amb les obligacions determinades als articles 21 a 25 del Reglament municipal regulador del servei.

- Estar en possessió del permís municipal de conductor d'auto-taxi en vigor.

2.3 Qui opti al concurs lliure haurà de:

- Compromís de destinar al servei un vehicle homologat per al servei municipal del taxi d'Andratx, per a la temporada 2024:

Es poden adscriure vehicles que estiguin convenientment homologats per al servei i que tinguin una antiguitat màxima de 10 anys a comptar de la data de primera matriculació per a l'any en curs. Així mateix hauran de complir les estipulacions descrites al Títol IV del Reglament municipal del servei públic de transport de viatgers amb automòbils de turisme amb allò que no ha estat derogat per les modificacions introduïdes per la Llei 1/2024, de 16 de febrer, de millora de la regulació dels serveis de transport amb vehicles de fins a nou places a les Illes Balears a la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

En cas que es presenti a la reserva de llicències amb vehicles adaptats a PMR, haurà d'acreditar la disposició d'un vehicle d'aquestes característiques.

- Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes per la legislació vigent que hi siguin d'aplicació.

- Disposar del permís de conduir classe B amb una antiguitat mínima d'un (1) any i complir la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal regulador del servei.

- Complir amb les obligacions determinades als articles 21 a 25 del Reglament municipal regulador del servei.

- Estar en possessió del permís municipal de conductor d'auto-taxi en vigor.

3.- Sol·licituds i documentació a presentar

3.1.- La sol·licitud es presentarà mitjançant instància signada pel sol·licitant al registre general, en qualssevol de les formes previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, utilitzant els models Annex que s'adjunta. Donada la urgència del procediment per poder iniciar la prestació del servis en temporada alta, el termini tindrà una durada de cinc (5) dies hàbils, a comptar a partir del dia següent de la data de publicació al BOIB.

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de les proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions, els supòsits de revocació, els terminis de durada, així com les altres condicions contingudes a l'acte administratiu que determini l'adjudicació, juntament amb la resta de les condicions establertes en la present norma.

3.2.- Cada sol·licitant presentarà la instància utilitzant els models recollits als annexes, que acompanyarà dels següents documents:

a) Instància de sol·licitud emplenada (Annex I) on figura:

Dades personals del sol·licitant on ha de figurar nom complet, DNI/CIF, adreça postal, telèfon, adreça electrònica.

Número de llicència en cas de titulars d'una llicència de taxi al municipi d'Andratx que optin a la llicència de caràcter temporal. Declaració de l'antiguitat

Número de llicència o llicències en què ha estat contractat en cas d'assalariats que optin a la llicència de caràcter temporal. Declaració de l'antiguitat.

Declaració de l'antiguitat del permís de conduir en cas de concurs lliure.

Declaració responsable del compliment dels requisits establerts.

b) Declaració responsable (Annex II) on el sol·licitant es responsabilitza de:

- Compromís d'adscriure a la llicència temporal un vehicle d'acord amb allò que estableix l'autorització.

- Compromís d'aportar una pòlissa d'assegurança de forma il·limitada (o almenys per import de 50 milions d'euros) per la seva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport, en el suposat d'aconseguir una llicència temporal.

No estar sotmès a les prohibicions per contractar recollides a l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Disposar del permís de conducció vigent amb una antiguitat mínima d'un (1) any i no haver esgotat els punts.

Disposar d'una determinada puntuació, segons sigui titular, assalariat o lliure concurs, atenent als barems especificats en l'apartat 6è.

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions, es determina que el sol·licitant que falsegi la documentació, un cop acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de llicències temporals.

4.- Llista provisional d'admesos

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos, que serà publicada al tauler d'anuncis, obrint-se un termini de tres (3) dies hàbils perquè els interessats puguin esmenar les seves sol·licituds, o si escau, al·legar el que convingui al seu dret.

 

5.- Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat, o, si escau, resoltes aquestes, s'aprovarà la llista definitiva d'admesos, que serà publicada a la pàgina web municipal, on quedaran classificats segons el que disposa l'apartat següent.

6.- Criteris d'adjudicació de les llicències temporals

El procediment d'adjudicació es regirà per la preferència dels titulars, de conformitat amb el que preveu l'article 52.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears i l'article 13, en relació al 12, del Reial Decret 763/1979, de 16 de març, pel qual s'aprova el Reglament Nacional dels Serveis Urbans i Interurbans de Transports a Automòbils Lleugers.

Es reservarà un número de 12 de les autoritzacions pels titulars de llicències d'auto-taxi del municipi d'Andratx i 5 de les autoritzacions pels conductors assalariats. En cas que el nombre de sol·licitants no cobreixi la quota corresponent d'autoritzacions atorgables, el nombre restant s'adjudicarà als sol·licitants de l'altra quota.

Si així i tot no es cobreixen les autoritzacions podran adjudicar-se a les persones naturals o jurídiques que les obtinguin mitjançant concurs lliure.

Es reservarà una llicència de la quota dels titulars de llicències d'auto-taxi del municipi d'Andratx per a aquells que aportin un vehicle PMR. Si no es cobreix, podrà adjudicar-se pel mateix ordre que les ordinàries.

En cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva on poder acudir en els supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda a l'apartat següent.

Les llicències temporals s'atorgaran a aquelles persones sol·licitants que obtinguin una major puntuació, atenent els criteris següents:

- Per antiguitat com a titular de llicència municipal d'auto-taxi al municipi d'Andratx, 0,20 punts per cada any d'antiguitat, amb un màxim de 5 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complets, sense que es puguin tenir en compte la fracció o el decimal que pugui resultar d'aquest còmput.

- Adscripció de vehicle:

0 emissions i ECO amb antiguitat fins a 3 anys: 5 punts

0 emissions i ECO amb antiguitat des de 3 fins a 7 anys: 4 punts

0 emissions i ECO amb antiguitat des de 7 fins a 10 anys: 3 punts

Amb distintiu C amb antiguitat fins a 5 anys: 2,5 punts

Amb distintiu C amb antiguitat fins a 10 anys: 1,5 punts

Pel que fa als assalariats s'atorgarà la puntuació atenent els mateixos criteris que pels titulars de llicència, quant a antiguitat com a conductor assalariat al municipi d'Andratx, i característiques del vehicle. L'antiguitat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per un termini igual o superior a sis mesos.

Pel que fa als participants al concurs lliure s'atorgarà la puntuació atenent els mateixos criteris que pels titulars de llicència, quant a antiguitat com a titular de permís de conducció vigent, i característiques del vehicle.

En cas d'empat, si hi ha més persones sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre els sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.

7.- Aprovació de la llista ordenada

La corporació aprovarà mitjançant Decret de Batlia la llista ordenada per grups (titulars, assalariats, concurs lliure), pel número del permís municipal de taxista, de menor a major, que s'exposarà al tauler d'anuncis a l'efecte de notificació individual a cadascuna de les persones adjudicatàries, atorgant-los un termini per complir l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació de la documentació que segueix i en els terminis que s'assenyalen a continuació.

 

​​​​​​​8.- Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva i començament de la prestació del servei

L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació següent en el termini de deu (10) dies hàbils des de la publicació a que es refereix l'apartat anterior.

8.1.- Certificats acreditatius de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social establertes a la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o autorització expressa signada per a la consulta per l'Ajuntament.

8.2.- Justificant del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia actualitzat a la data de la present convocatòria, d'absència d'antecedents penals.

8.3.- Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, que compti amb una inspecció tècnica de vehicles (ITV) en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que hagi fet constar a l'annex II. S'aportarà el model i antiguitat del vehicle (data de primera matriculació que consti en la lletra B del permís de circulació del vehicle).

8.4.- Contracte per cobrir de forma il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del servei, i durant el temps de vigència de l'autorització en ocasió de danys ocasionats per raó del servei.

8.5.- Si és el cas, acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir B o superior amb una antiguitat mínima d'un (1) any i el permís municipal de conductor d'auto-taxi d'Andratx en vigor.

8.6.- Els documents acreditatius de l'antiguitat declarada.

8.7.- Un cop aportada la documentació requerida, començarà a prestar-se el servei en el termini màxim de tres (3) dies, tret d'autorització expressa en supòsits de força major.

8.8.- Es requerirà el pagament d'una taxa per a l'Expedició de llicència municipal per a la prestació dels serveis d'autotaxis, per una sola vegada i vehicle, per import de CINC-CENTS DOTZE EUROS AMB VINT CÈNTIMS (512,20 €), segons el previst a l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l'atorgament de llicències i autoritzacions administratives d'auto-taxis i altres vehicles de lloguer. Aquesta taxa tindrà validesa durant tot el temps de prestació del servei per a la llicència temporal assignada els anys 2024.

9.- Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació referida, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant, i la corporació acudirà, per tal que sigui coberta, al sol·licitant que correspongui segons l'ordre de puntuació resultant i grup on pertany.

La renúncia, la falta de presentació de la documentació o el retard injustificat per començar a prestar el servei comportarà la declaració de vacant de la llicència temporal.

10.- Emissió de la targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran, per part de la corporació, una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, amb indicació de la persona titular, número de taxi temporal, termini de vigència i matrícula del vehicle.

11.- Prestació del servei. Drets i obligacions

11.1.- Exercici de l'activitat

a) La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle ofert per a l'autorització temporal.

Serà d'aplicació en la prestació del servei el Reglament Municipal del servei públic de transport de viatgers amb automòbils de turisme (BOIB núm. 48 de 10 d'abril de 2021) en tot allò que no contradigui la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears

b) Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització.

c) Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal, les persones adjudicatàries quedaran obligades a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius de l'activitat i d'acreditar-ho en el termini màxim d'un mes (1) des de la seva finalització.

11.2.- Règim tarifari

En qualsevol cas, les tarifes que resultessin d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicables per a les llicències de caràcter ordinari.

11.3.- Règim sancionador

L'incompliment, per part de la persona titular d'una autorització temporal, de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria l'obertura del corresponent expedient, de manera que podrà ser sancionada, després de l'oportuna tramitació, d'acord amb el previst a la normativa general de transports i, si escau, la normativa local que resultin d'aplicació.

11.4.- Revocació

L'Ajuntament podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, fet que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que aquesta emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa”

La qual cosa és fa pública pel seu coneixement.

 

(Signat electrònicament: 30 d'abril de 2024)

La batlessa presidenta Estefania Gonzalvo Guirado