Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS 2002 SLU

Núm. 276985
Selecció per concurs oposició de personal per a la provisió d’una borsa de contractació per cobrir jubilacions parcials, IT, vacants eventuals i interines, en la categoria de peó al servei de la recollida de RSU d’EMSER 2002 SLU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CONVOCATÒRIA CONCURS OPOSICIÓ PER A LA PROVISIÓ D'UNA BORSA DE CONTRACTACIÓ  PER COBRIR JUBILACIONS PARCIALS, IT, VACANTS EVENTUALS I INTERINES AL SERVEI DE LA RECOLLIDA DE RSU D'EMSER 2002 SLU, EN LA CATEGORIA DE PEÓ DE RECOLLIDA DE RSU

Base primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per a la provisió d'una borsa de contractació per cobrir jubilacions parcials, IT, vacants eventuals i interines, en la categoria de peó al servei de la recollida de RSU d'EMSER 2002 SLU.

El sistema de selecció serà el de concurs oposició.

Base segona. Condicions dels aspirants

Per ser admeses per efectuar les proves selectives les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data en què finalitzi el termini d'admissió d'instàncies:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un dels estats restants membres de la Unió Europea, o d'aquells estats al quals sigui aplicable la lliure circulació de treballadors segons els tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, o ser cònjuge d'algun dels casos anteriors, sempre que no estiguin separats de dret, així com els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquin al seu càrrec; o ser estranger no inclòs en els anteriors supòsits amb residència legal a Espanya.

b) Tenir complerts 18 anys d'edat i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de las funcions a realitzar, que s'haurà de justificar presentant un certificat mèdic oficial.

d) No haver estat separades mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a aquelles que exercien en el cas del personal laboral, en què haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de ser nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a la funció pública.

De conformitat amb el que estableix l'article 38.3 de la Llei 13/82, d'integració social del minusvàlid, de 7 d'abril, seran admeses les persones amb minusvalideses en igualtat de condicions amb els altres aspirants. A aquest efecte, el tribunal ha d'adoptar, en el cas que sigui necessari, les disposicions oportunes amb vista a la màxima garantia d'igualtat d'oportunitats en la realització de les proves. Les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents s'acreditaran, en el seu cas, mitjançant dictamen vinculant expedit per l'equip multiprofessional competent, que haurà de ser emès amb anterioritat a la iniciació de les proves selectives.

e) Nivell A2 de català. En cas que l'opositor hagi superat, en anteriors convocatòries d'EMSER de la mateixa categoria, la prova de nivell de català, es considerarà apte. Als aspirants que no compleixin cap dels requisits anteriors, se'ls realitzarà una prova de nivell.

f) Estar en possessió, com a mínim, del graduat escolar-ESO.

 

Base tercera. Instàncies

Les instàncies per sol·licitar prendre part a les proves selectives convocades s'han d'adreçar al batle-president del Consell d'Administració d'EMSER 2002 SLU. Es presentaran en el Registre General d'EMSER 2002 presencialment o mitjançant seu electrònica, o en la forma que determina l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El termini de presentació de sol·licituds és de deu (10) dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent. També es publicaran les bases al tauler de l'empresa EMSER i al web d'EMSER 2002 (www.emser2002.com)

Les bases estaran a disposició de qualsevol persona interessada. 

Les persones sol·licitants manifestaran a les instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides a la data en què acaba el termini de presentació d'aquestes.

Amb les instàncies s'hauran d'adjuntar la fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat i fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels mèrits a valorar (es podrà presentar original i se'n farà fotocòpia a l'oficina d'EMSER).

Base quarta. Admissió d'aspirants 

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la presidència del Consell d'Administració farà pública, en un termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals d'aspirants admesos i exclosos en el tauler d'edictes d'EMSER 2002 SLU i al web d'EMSER 2002.

Durant els tres dies hàbils següents d'aquesta publicació, les persones interessades podran esmenar els defectes que hagin originat les possibles exclusions, com també presentar al·legacions que es tindran en compte en la resolució per la qual s'eleven a definitives les llistes d'aspirants admesos i exclosos, que seran fetes públiques en la forma indicada.

Base cinquena. Tribunal qualificador

El tribunal estarà constituït pels membres següents:

1. President designat per l'empresa

2. Un vocal designat per l'empresa

3. Un vocal designat pels delegats de personal de l'empresa.

El president del Consell d'Administració d'EMSER 2002, a proposta del tribunal, podrà designar assessors especials (interns o externs) per a totes o algunes de les proves d'acord amb el que preveuen les corresponents convocatòries, o ajudar en les tasques administratives, amb un màxim de dos per part de l'empresa i un per part dels treballadors.

Els assessors es limitaran a l'exercici de les tasques d'assessorament en relació amb les seves especialitats tècniques.

La designació dels membres del tribunal, titulars i suplents, es farà pública en el tauler d'edictes de la corporació, el tauler d'anuncis de l'empresa municipal i al web d'EMSER 2002.

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents. Els membres del tribunal s'hauran d'abstenir de formar-ne part quan concorrin les circumstàncies previstes a l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o a l'article 13.2. del RD 364/95, de 10 de març.

Els aspirants podran recusar els membres del tribunal en els termes establerts a l'article 29 del mateix text legal.

Base sisena. Procediment selectiu

La selecció s'efectuarà pel procediment de concurs oposició.

PROVES FÍSIQUES  

Seran eliminatòries i prèvies a l'inici de la fase d'oposició. El seu desenvolupament i exigències es detallen a l'annex I.

FASE D'OPOSICIÓ

La fase d'oposició tendrà caràcter eliminatori i una puntuació màxima de 15 punts, i consistirà en dos exercicis:

Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori; serà necessari obtenir una puntuació mínima del 50 % de la puntuació màxima, i consistirà en respondre una prova tipus test sobre:

Òrgans de govern municipals. El batle. El ple: composició i funcions.

Legislació sobre residus i tipus de residus. Contenidors de residus i tipus de contenidors.

Coneixements de les instal·lacions d'EMSER i del terme municipal de Pollença.

Coneixements bàsics de la prevenció de riscos laborals.

Puntuació màxima: 3 punts

Duració: màxim 60 minuts

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori; serà necessari obtenir una puntuació mínima del 50 % de la puntuació màxima, per a tots els aspirants. Consistirà en fer una o més proves pràctiques relacionades amb les funcions laborals a exercir en la categoria objecte de la convocatòria.

Puntuació màxima: 12 punts

Duració: màxim 180 minuts

FASE DE CONCURS. VALORACIÓ DE MÈRITS

Només es valoraran els mèrits següents, fins a un màxim de 10 punts, als aspirats que hagin superat la fase d'oposició.

- Antiguitat: 0,25 punts per cada any complet o fracció que resulti per cada mes treballat a l'empresa, en el mateix servei, fins a un màxim d'1,5 punts.

- Antiguitat acreditada en la categoria immediatament inferior: 0,25 punts per cada any complet o la fracció que resulti per mes treballat a l'empresa en el servei en què s'ofereix la plaça, amb un màxim d'1,25 punts.

- Un màxim de 0,5 punts per haver efectuat tasques de superior categoria similars a les del lloc de feina a cobrir durant sis mesos. Es valoraran les fraccions de fins a un mes i mig de feina complets efectuant treballs de categories superiors al lloc de feina a cobrir. 

- Experiència externa acreditada en un lloc de feina igual o afí: 0,25 punts per any treballat o la fracció que resulti per mes treballat amb un màxim de 0,75  punts.

- Cursos de l'empresa relacionats amb la plaça a cobrir:

-0,10 punts per curs de 10 a 30 hores

-0,25 punts per curs de 30 a 80 hores

-0,50 punts per curs de més de 90 hores.

         Màxim 1 punt

- Cursos relacionats directament amb la plaça a cobrir:

-0,10 punts per curs de 10 a 30 hores

-0,25 punts per curs de 30 a 90 hores

-0,50 punts per curs de més de 90 hores

-1,50 punts per llicenciatura o diplomatura universitària.

         Màxim 2 punts

- Certificats de qualificació professional avinents directament amb la plaça a cobrir, fins a 2,75 punts. Es consideraran els nivells 1, 2 i 3 del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.

- Permís de conducció de classe B: 0,25 punts

La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a l'obtinguda en la fase d'oposició per tal d'establir l'ordre definitiu d'aprovats. En tot cas, s'ha de superar la fase d'oposició per poder formar part de la borsa.

Base setena. Llista d'aprovats

Una vegada finalitzades les proves, el tribunal farà públic al tauler d'anuncis de l'empresa i a la seva pàgina web, la relació d'aprovats per ordre decreixent de puntuació.

Contra aquest acord del tribunal, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes des del seu anunci, davant l'òrgan que va designar el tribunal. Seguidament la proposta de contractació serà elevada al batle-president del consell d'administració d'EMSER.

Els aspirants passaran a formar part d'una borsa de contractació per cobrir vacants eventuals i interines que puguin sorgir per les necessitats dels serveis. 

Per cridar els treballadors que conformen la borsa per a la seva contractació s'aplicarà el que preveu el vigent Conveni Col·lectiu de l'empresa municipal de serveis, EMSER 2002 SLU.

La vigència de la borsa és de tres anys des que es publica en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament o en el tauler d'edictes de l'empresa municipal. Una vegada hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar. 

Base vuitena. Incidències

El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tot el que no preveuen aquestes bases. La convocatòria, les bases i tots els actes administratius podran ser impugnats per les persones interessades en els casos i en la forma prevists a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener).

Base novena. Legislació aplicable

En tot el que no preveuen aquestes bases regirà el que disposa la Llei 7 / 2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

 

Pollença, (signat electrònicament: 29 d'abril de 2024)

El presidente de la Empresa Municipal de Servicios 2002 SLU Martí March Cerdà

 

ANNEX I PROVES D'APTITUD FÍSICA

1. Resistència aeròbica (test de Cooper)

Objectiu: mesurar la resistència aeròbica de l'aspirant.

Desenvolupament: consisteix en córrer durant un període de dotze (12) minuts la major distància possible en un espai pla i delimitat (pista d'atletisme). Els aspirants seran organitzats en grups d'un màxim de 10 persones. Cada subjecte, a indicació del controlador, es col·locarà darrera la línia de sortida. La sortida tindrà lloc després del senyal «Llestos, ja» efectuada pel controlador. Quan falti un minut per concloure els dotze de què consta la prova, el coordinador avisarà d'aquesta circumstància als participants mitjançant un megàfon o sistema de megafonia, o mitjançant senyal acordat prèviament. El final de la prova serà indicat pel controlador de la mateixa manera i, quan això passi, els participants hauran de romandre immòbils en el lloc en què estan fins que se'ls indiqui que poden abandonar-lo (només podran caminar o moure's sobre la mateixa distància que han acabat, sense augmentar-la, des de l'interior de la pista fins l'últim carrer o similar). Valoració: s'anota la marca aconseguida pels aspirants en metres, per a la qual cosa es valen de marques o segments de mesures establerts i exposats prèviament (marcant les diferents distàncies establertes com a mínimes per a cada barem d'edat). La prova es farà en una pista d'atletisme o, si no, en una zona que disposi de mides estandarditzades a partir de les quals es pugui saber la distància recorreguda. Es consideraran no aptes les persones que no arribin a les marques mínimes reflectides en la taula de barem per edats o incompleixin alguns dels requisits de realització de la prova.

Observacions o penalitzacions: es permetrà un sol intent. 

La prova serà invalidada en els casos següents:

a. Abandonar voluntàriament la pista durant la cursa, cas en el qual no es permetrà continuar la cursa.

b. Quan un mateix aspirant realitzi dues sortides falses.

c. No superar el mínim establert.

d. Empènyer, colpejar o intervenir negativament obstruint o impedint a un altre participant el seu avanç normal. 

Si durant la cursa es desqualifica un competidor per alguna d'aquestes raons, el jutge-àrbitre tindrà el poder de disposar que es repeteixi, amb l'excepció del participant desqualificat, o permetre als participants afectats per l'acció que ha provocat la desqualificació (amb l'excepció del desqualificat) tornar a fer la prova després d'haver-la realitzat la resta d'aspirants.

Material: pista d'atletisme o superfície plana similar, cronòmetre i cinta mètrica o mesurador de distàncies, i cons o un altre material que serveixi de referència per assenyalar les distàncies mínimes a completar. 

Marques i valoracions: per considerar la prova com a apta s'haurà d'assolir la marca determinada a la taula de barems següent:

TEST DE COOPER

Temps: 12 minuts

 

Fins a 29

De 30 a 39

De 40 a 49

+ 50

HOME

2.200

1.900

1.700

1.600

DONA

1.800

1.700

1.500

1.400

2. Valoració de força (test de llançament de pilota medicinal)

Objectiu: mesurar la força explosiva en general del cos, amb predomini a la musculatura de braços i tronc.

Desenvolupament: posició inicial sense impuls previ, d'aturat, amb les cames còmodament separades, els peus en posició simètrica i la pilota sostinguda amb les dues mans per sobre i per darrere del cap.

Execució: llançar la pilota cap endavant amb tota la força possible, de manera que caigui dins el sector de llançament.

Regles:

1. El llançament es farà mantenint els peus simètricament col·locats. Els braços d'accionar, simètricament i simultàniament per sobre del cap.

2. En cap cas podran separar totalment els peus de terra. No es permetrà fer passes cap endavant.

3. Cap part del cos podrà tocar el terra davant la línia de demarcació en cap moment. El llançament es mesurarà des de la línia de demarcació fins al punt de caiguda de la pilota.

4. Es mesurarà la longitud del llançament en metres i centímetres.

5. Es podrà fer un segon intent, en cas que en el primer no s'aconsegueixi la distància requerida.

6. Intent nul: és nul qualsevol intent que incompleixi algun dels aspectes continguts en les regles 1a, 2a i/o 3a. Només es permetrà un llançament nul.

7. Es consideraran no aptes aquells que no arribin a les marques mínimes reflectides a la taula de barem per edats o hagin fet dos intents nuls.

VALORACIÓ DE FORÇA: TEST DE LLANÇAMENT DE PILOTA MEDICINAL

Pilota medicinal de 4 kg per als homes. Pilota medicinal de 2 kg per a les dones

 

Fins a 25

De 25 a 32

De 33 a 39

De 40 a 50

Més de 50

Home

7,25

6,75

6,50

6,00

5,50

Dona

4,75

4,25

4,00

3,75

3,50

 

ANNEX II

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES PER A LA CONVOCATÒRIA CONCURS OPOSICIÓ PER A LA PROVISIÓ D'UNA BORSA DE CONTRACTACIÓ PER COBRIR JUBILACIONS PARCIALS, IT, VACANTS EVENTUALS I INTERINES AL SERVEI DE LA RECOLLIDA DE RSU D'EMSER 2002 SLU EN LA CATEGORIA DE PEÓ DE RECOLLIDA DE RSU

 

DADES IDENTIFICATIVES DE L'OPOSITOR / A:

Primer llinatge:________________________________________________           

Segon llinatge:________________________________________________

Nom :_______________________________________________________

DNI :__________________          Data de naixement :_________________

Adreça :______________________________________________________

Municipi :__________________________                CP :______________ 

Tel. :____________________________________

Adreça electrònica: _______________________________________________

El/la sotasignat sol·licita ser admès/esa a les proves selectives a què es refereix la present instància i declara que són certes les dades que hi són consignades, i que reuneix les condicions assenyalades a la convocatòria anteriorment esmentada. Per això adjunta amb la present sol·licitud:

- Fotocòpia del DNI

- Fotocòpia del títol acadèmic o document de la seva sol·licitud

- Documents acreditatius dels mèrits a valorar en la fase de concurs

 

 

 

BATLE-PRESIDENT DEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ D'EMSER 2002 SLU