Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 276972
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, de data 8 d’abril de 2024, relativa a l’extinció de la prestació econòmica de suport als processos d’inserció social per al mes de març de 2024 en el marc de l’Ordenança de l’ajuda econòmica de suport als processos d’inserció social de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials
Antecedents:
1. D'acord amb el que disposa l'Acord del Ple del Consell de Mallorca d'aprovació definitiva de l'Ordenança de l'ajuda econòmica de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm.78, de 16 de juny de 2022) i la seva correcció d'errades en la publicació (BOIB núm. 81, de 23 de juny de 2022).
2. L'article 21 de l'Ordenança de l'ajuda econòmica de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials regula els motius d'extinció de la prestació.
3. Vistes les propostes tècniques realitzades per l'equip tècnic encarregat de comprovar el requisits i gestionar els expedients i atès que les persones relacionades a l'annex 1 han incomplert algun dels requisits establerts a l'article 21 de l'Ordenança.
Fonaments de dret:
1.L'article 70.4 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32, d'1 de març de 2007) estableix que son competència dels Consells Insulars els «Serveis socials i assistència social. Desenvolupament comunitari i integració. Política de protecció i atenció a persones dependents. Complements de la Seguretat Social no contributiva. Voluntariat social. Polítiques d'atenció a les persones i als col·lectius en situació de pobresa o necessitat social».
2. L'article 14 de la Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social (BOIB núm.135,de 10 novembre de 2001) estableix la potestat reglamentària normativa als consells insulars en matèria de serveis socials, dins el marc de la regulació bàsica establerta pel Govern de les Illes Balears.
3. L'article 37, apartat i) de la Llei 4/2009 d'11 de juny, de Serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89, de 18 de juny de 2009) estableix que es competència dels consells insulars la concessió, gestió i tramitació de les prestacions econòmiques incloses en les competències pròpies en matèria de serveis socials, i aquelles que se'ls encomanin dins el marc de la planificació general del Govern de les Illes Balears. Com s'estableix a l'article 27 i a la Disposició final quarta de la Llei 4/2009, cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.
4. La Llei 4/2023, de 27 de febrer, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOE núm. 138, de 10 de juny) estableix al seu article 5.5 que ‘'Les prestacions econòmiques de suport familiar i de suport als processos d'inclusió social tenen la finalitat d'afavorir els processos personals i familiars d'inserció social''. D'altra banda, en relació al finançament, l'article 3.4 estableix que aquestes prestacions es financen amb càrrec a les administracions públiques de les Illes Balears que tinguin la iniciativa de gestionar-les.
5. L'Acord del Ple del Consell de Mallorca d'aprovació definitiva de l'Ordenança de l'ajuda econòmica de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm.78, de 16 de juny de 2022) i la seva correcció d'errades en la publicació (BOIB núm. 81, de 23 de juny de 2022). Especialment els articles 19, 20, 21 i 24 de l'Ordenança on es regulen els motius de baixa de les concessions per modificació, suspensió, extinció i la competència del servei especialitzat competent en processos d'inserció del IMAS per compensar d'ofici els deutes.
6. La resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de dia 9 de gener de 2024, d'actualització de les quantitats del barem regulades a l'annex I de l'Ordenança de l'ajuda de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 12, de 25 de gener de 2024) com a conseqüència del Reial Decret Llei 8/2023, de 27 de desembre, pel qual s'adopten mesures per a afrontar les conseqüències econòmiques i socials derivades dels conflictes a Ucraïna i Orient Pròxim, així com per a pal·liar els efectes de la sequera (BOE núm. 310, de 28 de desembre de 2023).
7. L'informe jurídic sobre l'aplicació de l'Ordenança de l'ajuda econòmica de suport als processos d'inserció social de l'IMAS, arrel de l'entrada en vigor del Decret llei 7/2022 , d' 11 de juliol de 2022, de prestacions de caràcter econòmic de les Illes Balears signat per el servei juridicoadministratiu de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials on es manifesta la no contradicció de l'ordenança de l'ajuda econòmica de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Social amb el Decret llei 7/2022 i per tant n'és d'aplicació per la tramitació de l'ajuda econòmica als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.
8. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015), el Decret llei 10/2020, de 16 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic i la Llei 4/2009 d'11 de juny, de serveis socials seran d'aplicació en defecte de regulació en la proposta.
9. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals estableix en la seva Disposició addicional setena que «quan sigui necessària la publicació d'un acte administratiu que contingués dades personals de l'afectat, s'identificarà al mateix mitjançant el seu nom i cognoms, afegint quatre xifres numèriques aleatòries del document nacional d'identitat, número d'identitat d'estranger passaport o document equivalent. Quan la publicació es refereixi a una pluralitat d'afectats aquestes xifres aleatòries hauran d'alternar-se».
10. L'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Benestar Social del Consell de Mallorca de conformitat , és l'ens que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors, de conformitat a l'article 2 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovat per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019.
11. El Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual es creen els departaments que han d'estructurar el Govern del Consell de Mallorca i el Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu (BOIB núm. 95, de 11 de juliol de 2023).
12. L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb els articles 7.2 apartat 7 i 7.3 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019). No obstant això, i d'acord amb l'article 8.2.1 les Vicepresidències de l'IMAS supliran a la Presidència i assumiran les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o una altre causa legal.
Per tot això,
Resolc
1. EXTINGIR la prestació als perceptors que s'indiquen a l'annexe 1 d'acord amb el que estableix l'article 21 de l'Ordenança de l'ajuda econòmica de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.
2. PUBLICAR aquesta Resolució al Bolletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de l'Institut Mallorqui d'Afers Socials (IMAS) tal com estableix l'article 23 de l'Acord del Ple del Consell de Mallorca d'aprovació definitiva de l'Ordenança de l'ajuda econòmica de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm.78, de 16 de juny de 2022). Podeu consultar els anuncis corresponents a aquesta convocatòria en l'àrea de prestacions socials del «Tauler d'anuncis» de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials. (https://imas.sedipualba.es/tablondeanuncios/).
Contra aquesta resolució que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la notificació de la present resolució, i segons els efectes previstos a l'article 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i d'acord amb l'article 28 dels Estatuts de l'IMAS .
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de 2 mesos, a comptar de l'endemà del dia de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 17 d'abril de 2024
El president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre
ANNEX 1 EXTINCIÓ DE LA PERCEPCIÓ DE LA PRESTACIÓ ECONÒMICA DE SUPORT ALS PROCESSOS D'INSERCIÓ SOCIAL DE L'INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS PER AL MES DE MARÇ DE 2024
Nom |
DNI/NIE |
Motiu |
---|---|---|
Sara Lucia Arciniegas Yepes |
**0469*** |
Article 21.1.f de l'Ordenança: Per finalització del termini màxim de suspensió. |
Naima Benyaagoub |
***1209** |
Per superar el termini màxim de l'article 16. 4 de l'Ordenança: La durada de la present ajuda econòmica no podrà superar els 12 mesos. |
Jose Berrocal San Jose |
**0492*** |
Per superar el termini màxim de l'article 16. 4 de l'Ordenança: La durada de la present ajuda econòmica no podrà superar els 12 mesos. |
Aspaziia Buleziuk |
****6359* |
Per superar el termini màxim de l'article 16. 4 de l'Ordenança: La durada de la present ajuda econòmica no podrà superar els 12 mesos. |
Juan Andres Dominguez Muñoz |
***4142** |
Article 21.1.c de l'Ordenança: Per desaparició dels requisits regulats en l'article 5 de la present Ordenança que van motivar la concessió. Article 5.1 e) No disposar de cap ingrés econòmic ni de beneficis derivats de béns mobles i immobles com a rendiments econòmics efectius, de conformitat a l'article 21 i 22 de la Llei de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques. En cas de disposar d'ells, que aquests ingressos siguin inferiors al barem màxim d'ingressos econòmics indicat en l'annex I de la present Ordenança. |
Laura Marcela Escobar Giraldo |
**0474*** |
Article 21.1.f de l'Ordenança: Per finalització del termini màxim de suspensió. |
Juan Carlos Exposito Guzman |
***5341** |
Per superar el termini màxim de l'article 16. 4 de l'Ordenança: La durada de la present ajuda econòmica no podrà superar els 12 mesos. |
Carlos Enrique Fernandez Eyzaguirre |
**7876*** |
Per superar el termini màxim de l'article 16. 4 de l'Ordenança: La durada de la present ajuda econòmica no podrà superar els 12 mesos. |
Luz Elena Hernandez |
***2231** |
Per superar el termini màxim de l'article 16. 4 de l'Ordenança: La durada de la present ajuda econòmica no podrà superar els 12 mesos. |
Yasmina Laib Pavlyuk |
**6261*** |
Per superar el termini màxim de l'article 16. 4 de l'Ordenança: La durada de la present ajuda econòmica no podrà superar els 12 mesos. |
Fettouche Malki |
**3794*** |
Article 21.1.f de l'Ordenança: Per finalització del termini màxim de suspensió. |
Blessing Ojjeriakhi |
**4123*** |
Article 21.1.d de l'Ordenança: Per l'incompliment de les obligacions regulades en l'article 6 de la present Ordenança sempre que no doni lloc a l'aplicació d'una suspensió prèvia. Article 6. b Complir l'acord-itinerari d'inclusió basat en un pla individualitzat d'atenció de la persona o família, consensuat amb el personal tècnic. |
Jhon Fredy Osorio Berrio |
***5946** |
Article 21.1.c de l'Ordenança: Per desaparició dels requisits regulats en l'article 5 de la present Ordenança que van motivar la concessió. Article 5.1 e) No disposar de cap ingrés econòmic ni de beneficis derivats de béns mobles i immobles com a rendiments econòmics efectius, de conformitat a l'article 21 i 22 de la Llei de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques. En cas de disposar d'ells, que aquests ingressos siguin inferiors al barem màxim d'ingressos econòmics indicat en l'annex I de la present Ordenança. |
Monica Toledo Mateo |
**2166*** |
Article 21.1.g de l'Ordenança: Per una gestió inadequada de l'ajuda o dels ingressos propis. |
Zulimar Dayhana Valdivieso Bitriago |
**8013*** |
Article 21.1.c de l'Ordenança: Per desaparició dels requisits regulats en l'article 5 de la present Ordenança que van motivar la concessió. Article 5.1 e) No disposar de cap ingrés econòmic ni de beneficis derivats de béns mobles i immobles com a rendiments econòmics efectius, de conformitat a l'article 21 i 22 de la Llei de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques. En cas de disposar d'ells, que aquests ingressos siguin inferiors al barem màximd'ingressos econòmics indicat en l'annex I de la present Ordenança. |