Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 275637
Bases reguladores per a la concessió d’ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals en relació amb l’edició de publicacions i promoció cultural, any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals en relació amb l'edició de publicacions i promoció cultural, any 2024, aprovades per acord del Consell Executiu de data 29 d'abril de 2024, següents:

«Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals en relació amb l'edició de publicacions i promoció cultural, any 2024

1. Justificació

L'article 44.1 de la Constitució espanyola disposa que els poders públics promouran i tutelaran l'accés a la cultura.

El Consell Insular d'Eivissa (en endavant, Consell) té competències pròpies en matèria de la cultura i la promoció i l'animació cultural, incloent-hi les activitats artístiques i culturals, el foment i la difusió de la creació i producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, de conformitat amb l'establert a l'article 70.18 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), que exerceix des que va ser transferida la competència mitjançant la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció cultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159, de 29-12-1994). A més, l'article 73 de l'EIAB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sense perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, atesos l'apartat tercer, punt 6, del Decret de Presidència núm. 2023000467, de 28 de juny de 2023, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023), i el Decret de Presidència núm. 2023000472, de data 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88, de 29-06-2023), vol donar suport a les activitats culturals en l'àmbit de la literatura, el teatre, l'art, la dansa, l'ensenyament, la història, l'economia, l'etnografia, el còmic, el pensament, la creació audiovisual, el cinema, la música, la ciència, etc. que difonguin la cultura i promoguin el sector cultural de l'illa d'Eivissa.

El Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024 (BOIB núm. 176, de 30-12-2023) i també el Pla estratègic de subvencions 2023-2025 (BOIB núm. 12, de 26-01-2023) preveuen una línia de subvencions per contribuir al foment i a la difusió de la cultura de l'illa d'Eivissa, impulsant les activitats culturals que amb aquest objectiu es realitzin a l'illa o fora.

2. Objecte i modalitats

2.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment i a la difusió de la cultura de l'illa d'Eivissa en l'àmbit de la literatura, el teatre, l'art, la dansa, la història, l'economia, l'etnografia, el còmic, el pensament, la creació audiovisual, el cinema, la música, la ciència, etc. i donar suport a les activitats culturals que amb aquest objectiu s'han organitzat a l'illa d'Eivissa o fora, entre l'1 de juny de 2022 i el 30 d'abril de 2024.

2.2. En aquesta convocatòria s'estableixen dues modalitats d'ajudes:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició de publicacions que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades pel disseny, la maquetació, la impressió, l'enquadernació, la manipulació, la producció, la realització, l'emmagatzematge, la distribució i els drets d'autor de l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. Així mateix, les despeses, directament relacionades amb l'edició de l'obra per a la qual se sol·licita l'ajuda, efectuades amb anterioritat al termini previst a l'apartat 2.1 d'aquesta base també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant de la despesa s'especifiqui la dita vinculació.

L'IVA suportat per aquestes despeses no pot ser objecte de subvenció, excepte quan el sol·licitant acrediti estar exempt de tributar per l'IVA.

En relació amb l'article 29.7.d de la Llei 38/2023, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), seran també subvencionables les despeses facturades per persones o entitats vinculades amb la persona o entitat beneficiària de la subvenció, sempre que aquestes despeses no superin el 20 % de l'import de la subvenció.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades per l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. Així mateix, les despeses, directament relacionades amb l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda, efectuades amb anterioritat al termini previst a l'apartat 2.1 d'aquesta base també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant de la despesa s'especifiqui la dita vinculació.

L'IVA suportat per aquestes despeses no pot ser objecte de subvenció, excepte quan el sol·licitant acrediti estar exempt de tributar per l'IVA.

En relació amb l'article 29.7.d de la LGS, seran també subvencionables les despeses facturades per persones o entitats vinculades amb la persona o entitat beneficiària de la subvenció, sempre que aquestes despeses no superin el 20 % de l'import de la subvenció.

3. Règim de les ajudes

3.1. Les ajudes rebudes mitjançant aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la LGS, i l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i són incompatibles amb altres ajudes atorgades per aquest Consell per a la mateixa activitat.

3.2. Serà d'obligació de les persones o entitats beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d'ingressos i despeses (Annex 4), de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció. En cap cas no es podrà concedir més d'una ajuda a una mateixa activitat, encara que la sol·licitud d'ajuda la facin diferents persones.

3.3. Les persones beneficiàries podran subcontractar amb tercer, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contengudes a l'article 29 de la LGS. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, la persona o entitat beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100 % de l'activitat subvencionada.

3.4. Les ajudes concedides en aquesta convocatòria no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent. D'altra banda en queden excloses totes aquelles activitats que fomentin la xenofòbia, la discriminació de qualsevol tipus o la incitació a la violència.

4. Persones beneficiàries i modalitats

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició de publicacions que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: Les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídiques i les entitats locals, per edicions de publicacions que es duguin a terme entre l'1 de juny de 2022 al 30 d'abril de 2024, independentment del suport en què s'editin, que s'ajustin a l'objecte i la finalitat d'aquestes bases i fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: Les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídiques i les entitats locals, per activitats de foment i promoció de la cultura d'aquesta illa que es duguin a terme entre l'1 de juny de 2022 al 30 d'abril de 2024, que s'ajustin a l'objecte i a la finalitat d'aquestes bases i fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

5.1. Aquesta convocatòria de subvenció està dotada econòmicament al pressupost de l'exercici 2024 amb una quantitat màxima de 150.000 € segons les modalitats següents:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: 58.000 €. D'aquesta quantitat, 50.000 € de l'aplicació pressupostària 3340 47900, 3.000 € de l'aplicació pressupostària 3340 4890000 i 5.000 € de l'aplicació pressupostària 3340 46200.

L'import màxim de cada una de les ajudes que es concedeixin és de 7.500 €.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: 92.000 €. D'aquesta quantitat, 35.000 € de l'aplicació pressupostària 3340 47900, 2.000 € de l'aplicació pressupostària 3340 4890000 i 55.000 de l'aplicació pressupostària 3340 46200.

L'import màxim de cada una de les ajudes que es concedeixin és de 10.000 €.

5.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat.

Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

5.3. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Forma de presentació de les sol·licituds

6.1. La sol·licitud de subvenció s'ha de formalitzar mitjançant la presentació d'una instància per cada publicació i/o activitat (una sol·licitud per cada obra a editar o activitat a organitzar), segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria.

Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions de l'article 14 (Dret i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, poden presentar la sol·licitud presencialment al registre d'entrada del Consell (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 19 59 00), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 14.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.

En tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics (a la seu electrònica del Consell a l'adreça https://seu.conselldeivissa.es) amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

  • Les persones jurídiques.

  • Les entitats sense personalitat jurídica.

  • Els que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu, s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.

  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

6.2. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades dels documents següents:

a) Pel que fa a les administracions locals:

  • Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, en què consti que l'òrgan competent ha aprovat presentar la sol·licitud i s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.

  • Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiària de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques, segons el model que figura a l'Annex 2 d'aquesta convocatòria.

  • Memòria autobaremada de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, segons el model que figura a l'Annex 7 i adjuntant-hi la documentació següent:

    • En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.

    • En el cas de la modalitat B de la subvenció, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web, etc.).

  • Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell, a la seua Seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.

  • Compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que contendrà:

    • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si n'hi ha, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'Annex 4 d'aquestes bases.

    • Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades en l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

b) Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades, a les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídica:

  • Si la sol·licita una persona física: còpia del DNI o, si escau, còpies del passaport i NIE, o còpia de la targeta de residència en vigor.

  • Si el sol·licitant és persona jurídica o entitat sense personalitat jurídica:

    • Còpia del NIF de l'entitat.

    • Estatuts o escriptura de constitució degudament inscrits en el Registre corresponent, si escau; o contracte privat de constitució, en el cas de les entitats sense personalitat jurídica.

    • Escriptura de poder o documentació acreditativa del poder de representació inscrita, si escau, en el Registre corresponent.

    • DNI, NIE o document equivalent del representant.

  • Quan es tracta d'entitats formades per agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació o comunitat de béns, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cada un, ja que tenen la consideració de beneficiaris. Això no obstant, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. S'hi ha d'adjuntar una còpia de la constitució de la comunitat o agrupació, amb la indicació de la participació de cada un dels participants. Si no s'indica expressament, es considera que aquesta és a parts iguals.

  • Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'Annex 2 d'aquesta convocatòria.

  • Acreditació, si és el cas, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. En el cas que no es presenti aquesta acreditació, l'IVA de les factures que es presentin com a justificació no es podrà subvencionar.

  • Memòria autobaremada de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, segons el model que figura a l'Annex 7 i adjuntant-hi la documentació següent:

    • En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.

    • En el cas de la modalitat B de la subvenció, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web, etc.).

  • Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell, a la seua Seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.

  • Compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que contendrà:

    • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, per a la mateixa activitat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada), segons el model que figura a l'Annex 4 d'aquesta convocatòria.

    • Relació classificada de totes les despeses derivades de la realització de l'activitat subvencionada entre l'1 de juny de 2022 i el 30 d'abril de 2024, en la qual han de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import (amb IVA i sense IVA), la data d'emissió i la data de pagament de la despesa, segons el model que figura a l'Annex 5 d'aquesta convocatòria.

    • Documentació justificativa de les despeses realitzades: factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament.

6.3. No caldrà presentar la documentació que ja consti al Consell mentre no hi hagi hagut cap canvi, sempre que s'indiqui segons el model de l'Annex 3 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades, a les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídica, l'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que s'indica tot seguit, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

  • Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la beneficiària i amb l'emissor de la factura respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 1.000 € per factura):

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, «pagat» o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant Bizum, targeta de crèdit o dèbit:

  • Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta o Bizum.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

6.5. El pagament de totes les despeses subvencionables haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de sol·licituds.

6.6. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient.

7. Termini de presentació de sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de vint (20) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a publicació de l'extracte en el BOIB.

7.3. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni donarà a conèixer una llista en què es requerirà als sol·licitants les oportunes esmenes a realitzar si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de cada sol·licitant i el detall de les esmenes que s'han de fer, es publicarà al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la Seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es) i únicament es podrà consultar durant el termini establert per presentar-hi la documentació requerida.

Seguint la doctrina dels tribunals superiors de Justícia, no s'admetran en cap cas esmenes presentades fora del termini de deu dies hàbils establert a aquest efecte, encara que no s'hagi dictat la resolució de desistiment corresponent, perquè acceptar-les pot afectar negativament altres interessos protegibles d'altres persones interessades que resultarien perjudicades pel fet d'acceptar-se l'esmena presentada fora de termini.

Si en el termini de deu (10) dies hàbils, comptadors des del dia següent d'haver-se publicat la llista d'esmenes, no es fa la rectificació reclamada o no es presenta la complementació requerida, el Consell considerarà que la persona o l'entitat interessada desisteix de la seua petició, després d'haver pres la solució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 23.5 de la LGS.

8. Procediment de concessió de les ajudes

El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades amb la finalitat d'establir una prelació entre si, d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base desena d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.

De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base desena d'aquesta convocatòria, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a 20 punts.

Les ajudes que atorgui el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni en aquesta convocatòria no podran superar per beneficiari/ària: la quantitat sol·licitada, la diferència entre el cost total imputat al Consell i altres ajudes/ingressos, ni el 75 % del cost total de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, amb un màxim de 7.500 € per a la modalitat A i de 10.000 € per a la modalitat B. Una vegada aplicats aquestos criteris, les ajudes es concediran per ordre de prelació.

De conformitat amb la dita base desena, les activitats presentades es valoraran de manera que:

  • Les edicions de publicacions o les activitats puntuades per baix de 20 punts no rebran ajuda.

  • Les edicions de publicacions o les activitats puntuades entre 20 i 60 punts rebran una ajuda que serà proporcional a la quantitat de punts obtenguts, segons les valoracions de la base desena, mitjançant l'aplicació de la fórmula següent:

A = DT / PT x PI

On:

A = Import de l'ajuda a concedir

DT = Dotació econòmica de la modalitat

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, de la qual s'han exclòs les sol·licituds que hagin desistit o les sol·licituds que es proposin com a denegades, si hi ha crèdit sobrant, es farà una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base desena d'aquesta convocatòria (Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes), es faria una nova adjudicació, excloent-ne els beneficiaris que ja han arribat al límit màxim. Aquesta segona prelació es realitzaria aplicant novament la fórmula al capital restant de l'ajuda corresponent que han rebut a cada modalitat, i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria (sempre amb el límit màxim establert a la base cinquena per a cada modalitat o de la quantitat de l'ajuda sol·licitada (Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes), quan aquesta no arribi al límit màxim). D'aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.

D'acord amb la base cinquena de les bases reguladores per a aquestes ajudes, en el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat; així com, el sobrant de l'aplicació pressupostària destinada a aquestes ajudes podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

9. Obligacions de les persones i entitats beneficiàries

Les persones i entitats beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més han d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no han de tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les condicions següents:

9.1. Haver realitzat l'edició de la publicació o l'activitat per a la qual es demana la subvenció entre l'1 de juny de 2022 i el 30 d'abril de 2024.

9.2. Quan els beneficiaris d'aquestes ajudes disposen de pàgines webs corporatives o d'altres mitjans que permetin donar publicitat de les subvencions, hauran d'adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda, fent constar que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa. En els supòsits en què el beneficiari no disposi de mitjans per donar publicitat, s'entendrà complerta aquesta obligació, quan les subvencions i ajuts públics apareguin publicats en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, de conformitat amb el que disposen l'article 7 del Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.

9.3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

9.4. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell.

9.5. Comunicar al Consell la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional i internacional.

9.6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

9.7. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

9.8. I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

10. Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes

A l'hora de valorar les peticions es tendran en compte els criteris següents:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició de publicacions que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa. Fins a 60 punts:

a) Per l'interès cultural de la publicació: vinculació de l'obra que es vol editar amb la cultura de l'illa d'Eivissa, fins a 10 punts. Es valorarà que l'obra es faci ressò de la cultura d'Eivissa per raó de:

  • Els continguts: 10 punts si tenen relació amb qualsevol aspecte (història, naturalesa, societat, literatura, etc.) de l'illa d'Eivissa.

b) Per la residència fiscal a Eivissa d'autors/ores i editors/ores, fins a 15 punts:

  • L'editor/a: 10 punts quan acrediti tenir la seua residència fiscal a l'illa d'Eivissa i a més documenti la dedicació professional a l'activitat editora. Si només s'acredita la residència fiscal de l'editor a l'illa d'Eivissa, sense documentar la dedicació professional, 4 punts.
  • L'autor/a: 5 punts. S'ha d'acreditar documentalment un mínim de tres anys de residència en aquesta illa.

c) Per la incidència en l'extensió de l'ús o el coneixement de la llengua catalana, fins a 10 punts:

  • Per l'edició en llengua catalana: 10 punts. A més es tendrà en compte la seua correcció lingüística: si hi ha errades greus morfosintàctiques, ortogràfiques o lèxiques que es en dificultin la lectura no es valorarà aquest apartat.
  • Per l'edició bilingüe català-una altra llengua: 5 punts. A més es tendrà en compte la seua correcció lingüística: si hi ha errades greus morfosintàctiques, ortogràfiques o lèxiques que en dificultin la lectura no es valorarà aquest apartat.

d) Per la trajectòria de l'autor/a, l'editor/a, etc., fins a 8 punts.

  • Per cada publicació individual prèvia: 1 punt.
  • Per cada col·laboració en publicacions amb altres autors/ores prèvia: 0,5 punts.

e) Per la qualitat de l'edició: 4 punts. Si l'edició és correcta tècnicament.

  • Tipografia, paper, maquetació i procediment d'impressió: 2 punts.
  • Enquadernació: 1 punt.
  • Bona reproducció de les il·lustracions: 1 punt.

f) Foment de la inclusió, fins a 6 punts quan l'edició promogui la inclusió en els següents àmbits:

  • Diversitat funcional: 2 punts.
  • Immigració: 2 punts.
  • Minories ètniques: 2 punts.

g) Foment de la igualtat de gènere, fins a 2 punts si l'obra està escrita o editada per una dona o l'empresa o l'associació sense ànim de lucre té una participació femenina de més del 50 % dels seus membres.

h) Foment de la cultura dins l'educació, fins a 2 punts si l'obra té la capacitat per adaptar-se com a proposta didàctica dins dels programes educatius dels centres d'ensenyament de l'illa d'Eivissa.

i) Per l'abast del tiratge, fins a 3 punts.

  • Un tiratge de fins a 300 exemplars: 1 punt.
  • Un tiratge de 301 a 500 exemplars: 2 punts.
  • Un tiratge de més de 500 exemplars: 3 punts.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa. Fins a 60 punts:

a) Per l'interès cultural de l'activitat: vinculació de l'activitat amb la cultura de l'illa d'Eivissa, fins a 12 punts. Es valorarà que les acciones realitzades tenguin repercussió en la difusió de la cultura d'Eivissa per raó de:

  • Els continguts: 10 punts si tenen relació amb qualsevol aspecte (història, naturalesa, societat, literatura, etc.) de l'illa d'Eivissa.
  • La repercussió mediàtica: fins a 2 punts. Es valorarà la repercussió de l'activitat en els mitjans de comunicació locals o forans.
  • Per cada notícia apareguda en un mitjà de comunicació: 0,5 punts.

b) Per la residència fiscal a Eivissa del promotor o promotora, l'intèrpret, etc., fins a 15 punts:

  • Promotor/a: 10 punts quan acrediti tenir la seua residència fiscal a l'illa d'Eivissa i a més documenti la seua dedicació professional a l'activitat cultural. Si només s'acredita la residència fiscal del promotor o promotora a l'illa d'Eivissa, sense documentar la dedicació professional: 4 punts.
  • Un 50 % o més de les persones participants han de ser naturals o residents a l'illa un mínim de tres anys: 5 punts.

c) Per la incidència en l'extensió de l'ús o el coneixement de la llengua catalana, fins a 8 punts:

  • Si l'activitat i/o la seua promoció es fa en llengua catalana: 8 punts.
  • Si l'activitat i/o la seua promoció es fa de manera bilingüe català-una altra llengua: 4 punts.

d) Per la trajectòria del promotor o promotora, l'intèrpret, etc., fins a 8 punts:

  • Per cada actuació, esdeveniment o activitat prèvia: 1 punt.
  • Per cada col·laboració prèvia amb altres promotors/ores, artistes, intèrprets, etc.: 0,5 punts.

e) Per la projecció exterior de la cultura de l'illa d'Eivissa, 2 punts si aquesta activitat s'ha portat fora de l'illa.

f) Foment de la inclusió, fins a 6 punts quan l'activitat promogui la inclusió en els següents àmbits:

  • Diversitat funcional: 2 punts.
  • Immigració: 2 punts.
  • Minories ètniques: 2 punts.

g) Foment de la igualtat de gènere, 2 punts si l'activitat està dirigida per una dona o l'empresa o l'associació sense ànim de lucre té una participació femenina del 50 % o més de la totalitat dels membres.

h) Foment de la cultura dins l'educació, 2 punts si l'activitat té la capacitat per adaptar-se com a proposta didàctica dins dels programes educatius dels centres d'ensenyament de l'illa.

i) Per al nucli poblacional on es realitza l'activitat, fins a 3 punts:

  • Menys de 5.000 habitants: 3 punts.
  • Entre 5.001 i 10.000 habitants: 2 punts.
  • Entre 10.001 i 30.000 habitants: 1 punt.
  • Més de 30.000 habitants: 0,5 punts.

j) Pel caràcter desestacionalitzador de l'activitat, fins a 2 punts.

  • Activitat feta fora del període comprès entre l'1 de juny i el 30 de setembre: 1,50 punts.
  • Activitat d'una durada superior a sis mesos: 1,50 punts.

Qualsevol circumstància que les persones sol·licitants, en qualsevol de les dues modalitats, vulguin que es tengui en compte a l'hora de valorar la sol·licitud ha d'estar acreditada i documentada, de manera que no es podran puntuar aquelles circumstàncies que no es puguin documentar.

11. Instrucció i resolució

11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer, punt 6, del Decret de Presidència núm. 20230000467, de data 28 de juny de 2023, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i de creació de departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023).

Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut del Decret de Presidència núm. 2023000472, de data 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88, de 29-06-23), en relació amb les atribucions dels consellers executius establertes a l'article 33.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 07-07-2022).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, correspon al Consell Executiu “Aprovar les convocatòries d'ajudes i subvencions”, i pel que fa a la resolució de la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article 33.2.k de la mateixa Llei, correspon a la consellera executiva “Resoldre les convocatòries d'ajudes i subvencions”.

11.2. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

11.3. Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).

11.4. Les persones o entitats que es proposen com a beneficiaris d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

11.5. Així mateix, en el cas que qui es proposi com a beneficiari vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex 6 d'aquestes bases.

11.6. Examinades, si fos el cas, les al·legacions adduïdes a la proposta de resolució provisional, i amb fonament en la proposta de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran i es pagaran mitjançant resolució definitiva de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni i expressarà el nom de la persona o de l'entitat beneficiària, l'edició o l'activitat per a la qual es concedeix l'ajuda (segons les modalitats de la convocatòria) i la quantitat de l'ajuda; igualment, en el cas de les sol·licituds excloses o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió o de desestimació/denegació.

11.7. Aquesta resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al BOIB i al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es). En el cas que la publicació al BOIB i a la Seu Electrònica del Consell es faci en dates diferents, per al còmput del termini per interposar el recurs es tendrà en compte la data de publicació al BOIB.

11.8. D'acord amb l'article 25.4 de la LGS, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.9. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de beneficiaris i la quantia de l'ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.

12. Comissió d'avaluació

12.1. La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base desena d'aquesta convocatòria.

b) Emetre una acta amb un informe que ha servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional.

c) Resoldre els dubtes que es presentin i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

12.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

12.3. La comissió d'avaluació estarà integrada per:

  • President:

    • José V. Garibo Redolat, tècnic de Biblioteques i cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni;

    • suplent: Maria Antònia Costa Costa, tècnica de Normalització Lingüística.

  • Vocals:

    • Carlos Jiménez Marín, tècnic de Cultura.

    • María Dolores Tena Medialdea, tècnica de Cultura.

    • Margarita Planells Torres, cap de Negociat del Departament.

  • Vocals suplents:

    • Suplent 1. María Jesús Adamuz Torres, auxiliar administrativa.

    • Suplent 2. Andrea Ripoll Hazell, cap de Negociat del Departament.

    • Suplent 3. María Catalina Serra Cardona, administrativa.

  • Secretari/ària: José Antonio Pareja López, auxiliar administratiu; suplent: Azucena García Alonso, auxiliar administratiu.

12.4. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13. Forma de pagament i justificació de les ajudes

En tractar-se d'ajudes destinades a col·laborar amb les despeses ocasionades per l'edició o per activitats culturals ja realitzades en el moment de la convocatòria, per la qual cosa les entitats o persones sol·licitants ja han lliurat tant la memòria de l'activitat com els justificants de la despesa, el pagament de les ajudes concedides es farà juntament amb la concessió (tal com estableix la base 11.6 d'aquestes bases reguladores).

El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari indicat per la persona o entitat sol·licitant.

14. Revocació i reintegrament de l'ajuda

Les ajudes concedides es podran revocar mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta del cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni i en relació amb l'informe tècnic sobre el compliment de les bases de la convocatòria i sobre l'adequada justificació de l'ajuda rebuda.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

L'incompliment de les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de l'ajuda rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó de l'incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la LGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de drets públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

15. Criteris de graduació per incompliments

De conformitat amb l'article 17.3.n en relació amb l'article 37.2 de la LGS, s'estableixen criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les entitats beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REDÜIR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar l'import a reintegrar.

16. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la LGS i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Control

El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions i sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

18. Règim de recursos

L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes i les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni (resolució de desistiment i resolució definitiva de concessió i denegació o desestimació de les ajudes) no exhaureixen la via administrativa.

De conformitat amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 66, apartats 2 i 4, de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació d'aquestes bases es podrà interposar recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular d'Eivissa, i contra les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa.

El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

19. Legislació aplicable

La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que hi sigui d'aplicació.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 06-12-2018), al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les seues dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DO L 119, de 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.»

 

Eivissa, 30 d'abril de 2024

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José V. Garibo Redolat

Documents adjunts