Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 272784
Extracte Convocatòria Pública de Subvencions per a la realització d'activitats d'Interès Social 2023-2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 757750

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat).

Primer. Beneficiaris:

Entitats sense ànim de lucre per a la realització  d'activitats emmarcades a l'àmbit social i configurades dins un marc de prevenció, assistencial, de promoció o rehabilitació de persones o col·lectius amb dificultats socials.

Segon. Objecte:

Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds que  contemplin activitats, emmarcades en l'àmbit competencial dels serveis socials municipals, que estiguin qualificades  com a prioritàries en el Pla estratègic de subvencions de Serveis Socials 2022-2024 i, les quals, es trobin emmarcades concretament dintre de les mesures següents dels eixos 1, 2 i 3:

Eixos estratègics i les seves mesures

Eix 1

La cobertura de les necessitats bàsiques

Mesures

1.1

La cobertura de necessitats bàsiques en relació a alimentació.

1.2

La cobertura de necessitats bàsiques en relació al manteniment al mateix habitatge i al manteniment i equipaments de la llar.

Eix 2

La prevenció, detecció i intervenció en les situacions de risc i d'exclusió social.

Mesures

2.1

La detecció, prevenció i intervenció en situacions de risc social fomentant la incorporació social de les persones.

2.2

Les actuacions comunitàries territorials per tal d'afavorir i generar contexts preventius.

2.3

El suport a les famílies en situació de risc lligada a la manca de competències i habilitats parentals.

Eix 3

La promoció de les capacitats per l'autonomia personal.

Mesures

3.1

Les capacitats d'autonomia i  la inserció, en la vida quotidiana, als recursos normalitzats, territorials i de ciutat,  de  les persones amb discapacitat.

No podran ser admeses i, per tant, quedaran excloses:

a) Aquelles sol·licituds que configurin activitats que no estiguin recollides dins els Estatuts de l'entitat sol·licitant.

b) Activitats incloses en projectes que estiguin conveniats, concertats o contractats.

c) Aquelles activitats que no van adreçades i no tenen  com a beneficiaris els ciutadans del municipi de Palma.

d) Aquelles projectes que no es corresponguin  amb les prioritats fixades en el Pla estratègic de subvencions vigent o no s'ajustin als eixos, mesures i a  les línies prioritàries fixades en el punt 3 d'aquesta convocatòria (activitats subvencionables).

e) Aquells projectes que no s'ajustin a l'àmbit competencial  dels serveis socials municipals.

Les actuacions subvencionades seran les que hagin estat executades entre el període comprès entre l'1 d'octubre de 2023 a 30 de setembre de 2024.

Tercer. Bases reguladores:

Ordenança municipal de subvencions, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió de 26 de febrer de 2015 i modificada per Acord de Ple de 27 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015 i BOIB núm. 165, de 20 de desembre de 2022).

 

​​​​​​​Quart. Quantia:

La quantia global de la convocatòria ascendeix a 430.000,00 €, la qual es finançarà, sempre que hi hagi crèdit adient, adequat i suficient, amb càrrec a l'aplicació 05.23120.48301 – SERVEIS SOCIALS.- SUBV. PROGR. SOCIALS D'INTERÈS GENERAL - de l'Àrea de Serveis Socials, Educació, Participació Ciutadana i Joventut, de l'Ajuntament de Palma corresponent a l'exercici pressupostari 2024.

 El crèdit pressupostari establert per a la concessió de subvencions dintre d'aquesta convocatòria es distribueix entre els eixos i les mesures que l'integren de la següent forma:

Eixos i mesures

Import previst

01/10/23 30/09/24

Eix 1: La cobertura de les necessitats bàsiques

1.1

La cobertura de necessitats bàsiques en relació a alimentació.

40.000,00 €

1.2

La cobertura de necessitats bàsiques en relació al manteniment al mateix habitatge i al manteniment i equipaments de la llar.

50.000,00 €

 

Eix 2: La prevenció, detecció i intervenció en les situacions de risc i d'exclusió social

2.1

La detecció, prevenció i intervenció en situacions de risc social fomentant la incorporació social de les persones.

110.000,00 €

 

2.2

Les actuacions comunitàries territorials per tal d'afavorir i generar contexts preventius.

160.000,00 €

 

2.3

El suport a les famílies en situació de risc lligada a la manca de competències i habilitats parentals.

50.000,00 €

 

Eix 3: La promoció de les capacitats per l'autonomia personal

3.1

Les capacitats d'autonomia i  la inserció, en la vida quotidiana, als recursos normalitzats, territorials i de ciutat, de les persones amb discapacitat.

20.000,00 €

 

430.000,00 €

Cinquè. Termini de presentació de sol·licituds:

El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds de subvenció inclouran els annexos facilitats per l'Àrea de Serveis Socials, Educació, Participació Ciutadana i Joventut, a través de la pàgina web municipal (www.palma.cat), i per la documentació adjunta requerida.

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran als Serveis Socials de l'Ajuntament de Palma i s'han de presentar de forma telemàtica, a través de la seu electrònica de l'ajuntament de Palma.

Sisè. Altres dades:

1) Les entitats interessades que compleixin amb els requisits determinats en aquesta Convocatòria podran presentar sol·licitud de subvenció.

2) En aquesta Convocatòria haurem de diferenciar dos tipus de sol·licitud de subvenció. Aquestes són:

a) Sol·licituds de subvenció per quanties que no siguin superiors al 80% del cost total de l'activitat.

b) Sol·licituds de subvenció superiors al 80% del cost total de l'activitat, especificant que compleixen els requisits contemplats a l'apartat 6 punt n). 

Les sol·licituds de subvenció inclouran els annexos facilitats per l'Àrea de Serveis Socials, Educació, Participació Ciutadana i Joventut, a través de la pàgina web municipal (www.palma.cat), i per la documentació adjunta requerida. Així es presentarà:

a) Sol·licitud de subvenció  d'acord amb el model  que consta  com a annex I a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma on figuraran les dades de l'entitat sol·licitant.

b) Explicació detallada de l'activitat d'acord amb el model que consta com a annex II a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma especificant els següents punts: dades de l'entitat sol·licitant, identificació de l'activitat, determinació de la mesura de l'activitat subvencionable a la que s'ajusta el seu contingut, objectius i activitats, metodologia / estratègia, població destinatària / àrea d'intervenció o altres aspectes de l'activitat, relacions i participació amb altres entitats, temporalització i cronograma, seguiment, avaluació i pressupost del activitat. En el pressupost, si és el cas, s'ha de fixar la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada, o que es pretén que sigui subvencionada, per altres administracions i la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada que es pretén que sigui subvencionat per l'Ajuntament de Palma.

c) Declaració  responsable d'acord amb el model que consta com a annex III a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma amb el contingut següent:

-Vigència dels estatuts i dels càrrecs representatius de l'entitat, així com de les persones que són membres de la junta directiva de l'entitat sol·licitant.

-Disposició de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat subvencionable.

-Estar al corrent d'obligacions tributàries i de seguretat social.

-No incórrer en cap de les circumstàncies previstes a l'article 10 de l'Ordenança Municipal de subvencions; de complir el contingut  l'article 13 de la Llei 38/2003 i l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005.

-De complir  el contingut de l'article 11 de la Llei 11/2016.

-De complir el contingut de l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny.

-De trobar-se al corrent del compliment de les obligacions per reintegrament de les subvencions.

d) Declaració responsable d'acord amb el model que consta com a annex IV a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, d'altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte. En el cas d'haver-se obtingut subvencions per a la activitat que es presenta en la sol·licitud de subvenció, s'haurà de presentar còpia de la notificació de la resolució de concessió o document acreditatiu de la mateixa. 

e) Sol·licitud de transferència  bancària per a pagaments de Tresoreria, d'acord amb el model que consta com a annex V a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, en el cas de no estar de alta en l'Ajuntament de Palma o si hi ha canvis respecte a les dades facilitades amb anterioritat.

f) Còpia dels estatuts vigents de l'entitat sol·licitant.

g) Còpia del DNI del representant de l'entitat i documentació que acrediti aquesta facultat de representació.

h) Còpia de la Targeta d'Identificació  Fiscal (CIF) de l'entitat sol·licitant.

i) Declaració responsable d'acord amb el model que consta com a annex VI a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, si s'escau, de no disposar de recursos suficients per a finançar transitòriament l'activitat (en cas de sol·licitar bestreta del 50%).

j) Les sol·licituds de subvenció superiors al 80% del cost total de l'activitat hauran d'acreditar, a més, el compliment dels requisits específics per a aquest tipus de sol·licitud, mitjançant:

-Certificació actualitzada o documentació acreditativa de la Seguretat Social on s'especifiqui que l'entitat, en els tres darrers anys anteriors a la presentació de la sol·licitud de subvenció, ha tingut, en cadascú dels mateixos, un nombre de treballadors inferior a 10.

-Declaració jurada de que l'activitat presentada compleix aquest requisit de concessió de beques, ajudes econòmiques o   en espècie destinades a la cobertura de necessitats bàsiques i /o d'habitatge de les persones beneficiàries.

-En l'annex de declaració expressa pertinent i preparat per a tal efecte, hauran d'acreditar que no tenen altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte que juntament amb la subvenció proposada per aquesta Convocatòria superi el 100% del cost total de l'activitat.

k) Els certificats acreditatius del compliment de les obligacions tributàries i en matèria de seguretat social de conformitat amb el que disposa l'article 22.4 de RD 887/2006, de 21 de juliol,  en el cas que l'entitat s'oposi expressament en el model de sol·licitud de subvenció a què l'Ajuntament de Palma pugui consultar aquestes dades.

L'entitat sol·licitant no haurà de presentar la documentació a la que fa referència les lletres E); F); G) i H) sempre que aquesta documentació ja s'hagi presentat en convocatòries anteriors i consti en els arxius de Serveis Socials. S'haurà de fer constar en la sol·licitud presentada que el contingut de la documentació no ha variat i continua vigent, amb indicació de l'expedient on es va incorporar.​​​​​​​

3) Per les activitats subvencionables enquadrades en els eixos 1, 2 i 3 del Pla estratègic de subvencions de Serveis Socials 2022-2024:

- El cost màxim subvencionable per activitat i mesura serà el serà el següent

Mesura 1.1: màxim 20.000 €.

Mesura 1.2: màxim 15.000 €.

Mesura 2.1: màxim 20.000 €.

Mesura 2.2: màxim 20.000 €.

Mesura 2.3: màxim 15.000 €.

Mesura 3.1: màxim 10.000 €.

- S'han de presentar tants models de sol·licitud de subvenció com activitats es presentin.

-En cap cas, les entitats sol·licitants podran procedir a fraccionar una mateixa activitat en diferents sol·licituds.

-Cada entitat podrà presentar un màxim de 3 sol·licituds de subvenció per aquesta Convocatòria.

4) Amb caràcter general, es tramitarà el pagament de la subvenció concedida a la beneficiària una vegada s'hagi aprovat l'Acord de Junta de Govern declari justificada l'activitat subvencionada.

En tot cas, el compte justificatiu haurà de ser ajustat e idoni per a la consecució de l'activitat, segons els termes fixats en la sol·licitud inicialment presentada. Si l'import justificat resulta inferior a l'import total de l'activitat aprovada que va servir de base a la concessió de la subvenció, es procedirà a reduir de forma proporcional l'import a pagar o, si n'es el cas i es considera que no s'han assolit els objectius essencials, a revocar la subvenció concedida i a tramitar el corresponent reintegrament de les quantitats que s'haguessin percebut de forma anticipada. 

De forma excepcional, per raons d'interès públic i de conformitat amb l'article 41.3 de l'Ordenança de subvencions, el servei de Benestar Social tramitarà, sempre que hagi estat sol·licitat per la beneficiària, l'abonament d' una part de la subvenció per anticipat i abans de l'Acord de Junta de Govern que declari justificada la subvenció. Així:

  1. En l'Acord de Junta de Govern de concessió definitiva de les  subvencions presentades dintre de la Convocatòria s'inclourà igualment un punt relatiu als pagaments de les bestretes del 50% de la quantia concedida, sense que en cap cas l'import avançat pugui excedir de 18.000,00 €.

  2. Una vegada presentat el compte justificatiu per les entitats es procedirà a aprovar per Junta de Govern Local el pagament dels imports restants de les subvencions concedides.

El pagament de les subvencions està condicionat a que l'entitat beneficiària estigui al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i que s'emeti certificat negatiu de deutes de recaptació municipal. Aquesta acreditació es farà mitjançant els corresponents certificats que l'entitat proporcioni o que l'Administració obtingui d'ofici, segons el casos.

5) Els beneficiaris tenen l'obligació de justificar davant l'òrgan concedent l'aplicació dels fons percebuts tant des del punt de vista de l'objecte de l'activitat subvencionada com des del punt de vista econòmic de les despeses realitzades.

Les entitats beneficiàries hauran de justificar el 100% del projecte aprovat abans de dia 15 d'octubre de 2024.

 

Palma, (signat electrònicament: 28 d'abril de 2024)

El cap de servei de Serveis Socials Guillem Riera Colom