Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 272416
Aprovació inicial de les bases específiques reguladores de les beques per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovació inicial de les bases específiques reguladores de les beques per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia que convoca anualment l'Ajuntament d'Eivissa.

De conformitat amb el que preveu l'article 45.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es fa públic que el Ple de la corporació, a la sessió celebrada el 25 de abril de 2024, va adoptar els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar inicialment les Bases específiques reguladores de les beques per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia que convoca anualment l'Ajuntament d'Eivissa.

SEGON. Sotmetre el projecte de Bases específiques reguladores de les beques per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia que convoca anualment l'Ajuntament d'Eivissa a un període d'informació pública, per termini de trenta dies, mitjançant anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el taulell d'anuncis de la corporació, a fi que el veïnat i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions.

TERCER. Informar que, en el supòsit que durant el termini d'informació pública no es presenti cap reclamació o suggeriment, l'acord inicialment adoptat s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat d'un nou acord exprés per part del Ple.

 

Eivissa, (signat electrònicament: 29 d'abril de 2024)

El secretari acctal. (Juan Orihuela Romero)

 

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LES BEQUES PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES DE LABORATORI EN MATÈRIA D'ARQUEOLOGIA QUE CONVOCA ANUALMENT L'AJUNTAMENT D'EIVISSA

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació de la convocatòria anual de beques per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia. La finalitat de les quals és contribuir a la formació d'estudiants, graduats i postgraduats d'arqueologia per a que puguin aprendre habilitats pràctiques i coneixements professionals relacionats amb la seua formació universitària, aprofitant els materials arqueològics que s'extreuen d'excavacions preventives realitzades en el marc de projectes promoguts per l'ajuntament.

En tot allò no previst en la present convocatòria serà d'aplicació el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament que la desenvolupa.

Article 2. Persones beneficiàries

Poden sol·licitar i ser beneficiaris de les beques a les quals es refereixen aquestes bases:

  • Estudiants d'Història, Arqueologia, Restauració, matriculats en qualsevol universitat espanyola.
  • Llicenciats, graduats i postgraduats de les especialitats de Història, Arqueologia o Restauració que hagin finalitzat els seus estudis als tres anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria.

Els/les beneficiaris hauran de reunir els següents requisits:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola. També podran sol·licitar la beca els estrangers amb residència legal en Espanya.

La condició de beneficiari/ària d'aquestes beques no suposa l'establiment de cap relació contractual o estatutària ni suposarà, en conseqüència, vinculació laboral o funcionarial entre la persona beneficiària i l'Ajuntament d'Eivissa.

Article 3. Activitats a realitzar

Els beneficiaris realitzaren pràctiques de reconeixement, neteja, inventari i classificació de material arqueològic procedent de diverses excavacions d'urgències realitzades al municipi d'Eivissa en el marc d'obres d'infraestructures urbanes i equipaments de titularitat municipal. També es treballarà amb la documentació generada de les excavacions (planimetries, fotografies, relacions de unitats estratigràfiques). Aquestes tasques es realitzaran d'acord a les directrius i orientacions donades pels tècnics tutors del programa de beques, adscrits a la regidoria de Cultura i Patrimoni.

Les pràctiques i activitats objecte d'aquestes beques es realitzaran al Taller i laboratori d'Arqueologia i Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa.

Les pràctiques es portaran a terme preferentment entre els mesos de juny a desembre de l'any de la convocatòria, el nº de beques i la seua durada serà la que determini la convocatòria corresponent.

Article 4. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, una vegada que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seva publicació; i forma i termini en què s'han de presentar les sol·licituds.

1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la BDNS la convocatòria corresponent i un extracte de la mateixa es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert en l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.

2. Les persones interessades a concórrer en la convocatòria corresponent han de presentar la sol·licitud en el Registre d'Entrada General de l'Ajuntament o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, adjuntant la documentació corresponent.

La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'Ajuntament d'Eivissa obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si s'escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 de l'RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, autonòmica i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent de compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, a què s'ha adherit l'Ajuntament d'Eivissa.

La persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, aportant els corresponents certificats.

3. La documentació i / o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a la convocatòria corresponent.

4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.

Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció

El procediment de concessió de les beques es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les beques es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquesta convocatòria i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

1. Inici

El procediment de concessió de les beques s'inicia mitjançant la presentació de la instància en la qual se sol·licita la beca, acompanyada de la documentació requerida.

2. Instrucció

En el cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

Un cop comprovada la documentació presentada en el l'expedient i l'informe de la Comissió de Valoració, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació al tauler d'anuncis electrònic de la Corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

La resta de les persones aspirants, passaran a formar part d'una llista de suplents segons l'ordre de puntuació obtingut.

Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, fins que no se li hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.

3. Resolució

L'acte que resolgui el procediment de concessió de les beques ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants a les quals es concedeix la beca i la quantitat atorgada. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa .

La competència per atorgar les beques correspon a l'òrgan fixat en l'article 8 d'aquestes bases.

4. Publicitat de les beques concedides

L'acord de resolució de procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica de tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i en la Base de Dades Nacional de subvencions (BDNS).

Article 6. Criteris objectius d'atorgament de les beques i, si escau, ponderació dels mateixos

Per garantir la concurrència competitiva en l'adjudicació de les beques de conformitat amb el que disposa l'article 17.3.e) de la Llei general de subvencions, les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte el barem de mèrits següents:

1.- Nota mitjana de l'expedient acadèmic aportat, fins 60 punts.

2.- Carta de presentació i CV acreditat, fins 40 punts.

L'ordenació final dels aspirants es farà sumant les puntuació dels apartats anteriors.

Article 7. Quantia individualitzada de les beques o criteris per a la seva determinació

1. La quantia de les beques serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa.

2. La quantitat que es retribuirà a la persona/es beneficiaria/es en un únic pagament, una vegada hagin finalitzat les pràctiques i presentada la memòria descriptiva de les tasques realitzades.

El pagament d'aquestes beques anirà a càrrec de la consignació pressupostària del Pressupost de Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa, dels pressupost de l'any de la convocatòria.

La comissió avaluadora no podrà seleccionar un nombre superior de beneficiaris al de les beques convocades.

Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la beca i el termini en què serà notificada la resolució

1. D'acord amb la base 49, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques serà el Ple de la Corporació.

L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, serà la Junta de Govern Local.

2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la Regidoria delegada que promou les beques.

La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tindrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.

Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.

Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:

a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladors de la subvenció i la convocatòria corresponent.

c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.

d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.

Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:

En virtut de la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al tauler d'anuncis de la Corporació i, si s'escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de cinc dies per formular al·legacions.

Es podrà prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:

  • La relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la beca i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la inadmissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant, o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.
  • La quantia de la beca a cadascú dels beneficiaris.
  • L'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.

L'expedient de concessió de les beques contindrà l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.

4. Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució de procediment no podrà excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'ha notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de la beca, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 9. Obligacions de les persones beneficiàries

Els becaris/becàries han de:

1.- Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudi de les beques. Així mateix, han de cooperar amb l'administració en les actuacions de comprovació que calgui verificar, si escau, pel compliment i l'efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.

2.- Realitzar l'activitat formativa que fonamenta la concessió d'aquestes beques, d'acord amb les instruccions i sota la supervisió del tutor/a.

3.- Redactar una memòria descriptiva de les tasques realitzades que haurà de ser presentada al Departament de Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa en el termini establert a l'article 10.

L'Ajuntament d'Eivissa no es farà responsable de les obligacions contretes per les persones beneficiàries com a conseqüència de la realització de les seves activitats.

Article 10. Forma de justificació i pagament

La justificació de la beca es realitzarà mitjançant la presentació d'una memòria amb les activitats desenvolupades durant el període de pràctiques, així com una breu avaluació de les dites activitats. Aquesta memòria s'haurà de presentar al Departament de Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa en el termini màxim de vint dies desprès de què finalitzin les pràctiques de formació a què es refereixi la convocatòria.

La beca es pagarà després de la corresponent certificació expedida pel tutor/a de la persona becada que acrediti l'efectiva realització de les pràctiques objecte de la beca, que estarà supeditada a la presentació de la memòria en els termes previstos al paràgraf anterior.

Article 11. Renúncies i suplències

La persona o equip becat tindrà un termini de cinc dies hàbils comptadors des del següent al de la notificació per renunciar a la beca.

Excepcionalment, començats els treballs i per causes de força major i imprevistes, es reconeix el dret a renunciar a la beca. En aquest supòsit, caldrà que el beneficiari o beneficiaris ho comuniquin per escrit a l'àrea de Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa.

La renúncia no impedeix el dret a percebre la part proporcional de la beca equivalent a les pràctiques realitzades, i supeditat a la presentació de la memòria corresponent tal i com s'especifica a l'article 10. En qualsevol cas, el director de la beca haurà de certificar que han estat degudament executades fins al moment de la renúncia i, de conformitat amb el projecte i el programa objecte de la concessió de la beca.

Article 12. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres beques, subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals

Aquestes beques seran incompatibles amb qualsevol tipus d'ajuda o subvenció que pel mateix concepte atorgui una altra administració pública.

La concessió d'aquesta beca no genera cap dret a l'obtenció d'altra beca en exercicis posteriors.

Les beques tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual; són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Article 13. Incompliment

En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la beca, serà d'aplicació el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1. La constatació de l'incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca podrà donar lloc a l'extinció del dret del seu gaudi o a la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes d'acord a l'art. 37 LGS.

2. Es considerarà incompliment parcial de l'activitat programada, tres faltes de assistència sense justificar i que no hagin set compensades d'acord a les indicacions del tutor. Les faltes de puntualitat es computaran com temps no realitzat i estaran subjectes a compensació segons requeriment del tutor. El temps de pràctiques no realitzat o no compensat segons els casos anteriors s'entendrà com a incompliment parcial i podrà deduir-se proporcionalment del pagament que correspongui.

També es considerarà incompliment parcial l'obligació de presentar la memòria final de la realització de les pràctiques al termini previst l'article 10.

En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiaries de les beques, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 14. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció

Les persones beneficiàries d'aquestes beques romandran sotmeses a el règim de responsabilitat i sancions que preveu la normativa vigent que és aplicable en matèria de subvencions.

Els òrgans tècnics i la Intervenció de l'Ajuntament d'Eivissa podran comprovar pels mitjans que considerin adequats la inversió de les quantitats atorgades en relació als seus objectius.

Article 15. Legislació, publicació i vigència de les bases

Les successives convocatòries es regiran per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per l'ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa (BOIB 81, de 10 de juny de 2008, modificat BOIB 25 de 13 de febrer de 2010), la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en tot allò que hi sigui d'aplicació.

Així mateix, les convocatòries per a la concessió de les beques es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i entraran en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB. Tindran vigència durant l'exercici d'aquesta i fins a la pròxima convocatòria.

Article 16. Responsabilitat , règim sancionador i inspecció

Els beneficiaris d'aquestes subvencions romandran sotmesos al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.

Article 17. Impugnació

Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

La resolució per la qual s'aproven les presents bases posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tempestivament, es pot interposar contra aquesta resolució recurs de reposició, en el termini d'un mes des de la seua publicació davant el mateix òrgan que dicta la resolució, de conformitat amb l'establert a l'article 123 de la llei de PAC.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Les remissions a articles que consten en aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar, i / o substituir.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa, que s'oposin, contradiguin, o resultin incompatibles amb aquestes.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Quan hi hagi regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció a el principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.

Segona. Tot allò que no estigui previst en aquestes Bases i / o en la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament de Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general des subvencions, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de el sector públic, i la resta de normativa específica que sigui aplicable.

Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor quan el Ple de l'Ajuntament d'Eivissa acordi aprovar-les definitivament, i una vegada publicat el seu text íntegre en el BOIB.

Eivissa,

EL REGIDOR D'URBANISME NUCLI HISTÒRIC I PATRIMONI LA TÈCNICA DE PATRIMONI

(Document signat digitalment al marge)”