Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 271446
Resolució de la presidència de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre projecte d’urbanització de la UA C-5 del Terme Municipal de Campos. ( Exp. 67a-2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 8 de febrer de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte d'urbanització de la UA C-5 del Terme Municipal de Campos, en els termes següents: 

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

Segons l'article 13.2 del Text Refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, aprovat per Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, han de ser objecte d'avaluació  d'impacte ambiental simplificada els projectes següents: els projectes inclosos en l'annex II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, o en l'annex 2 d'aquesta llei.

En el cas concret del projecte que s'avalua, s'ajusta prou bé al grup 4 (Projectes d'infraestructures), punt 1, de l'annex II de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, que inclou projectes d'urbanització en general i els projectes de dotacions de serveis en polígons industrials. 

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Text Refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

Segons la documentació presentada, el 2006 es va obtenir llicència per a la dotació de serveis d'una part de la UA C5 d'acord amb les NNSS98 vigents en aquell moment. Posteriorment, les NNSS98 foren anul·lades i varen a tornar a ser vigents les anteriors NNSS91. Actualment, la delimitació de la UA C5, d'acord amb les NNSS91 i el seu text refós de 2014, té una superfície superior i compte amb una zona verda també major.

Segons indica el document ambiental aportat, el projecte d'urbanització de la UA C5 té com objecte completar en la delimitació vigent la  urbanització que resta. Inclou les obres de vials, clavegueram, xarxa d'aigua potable, xarxa de pluvials, enllumenat públic, xarxa de baixa i mitja tensió,  telefonia i la modificació i realització de la zona verda.

Les parcel·les sobre les quals es construirà la urbanització són terrenys que estan a l'àrea  de creixement de Campos, a sòl urbà, i ocupen una superfície total de 11.377,70 m2.

Es preveu subministrar 150L / persona per dia, i per les zones verdes, 2 L/ m2 per dia.

L'enllumenat serà de tipus LED i funcionarà com a sistema d'enllumenat decreixent o d'apagat en dues etapes.

La potència concebuda com a subministrament elèctric és de 2.805,93 kW, i s'instal·laran 3 centres de transformació dobles de 2.155,49 kW.

3. Avaluació dels efectes previsibles

No s'han pogut avaluar els efectes previsibles per no disposar de suficients elements de judici.                                                        

 

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

L'òrgan ambiental ha realitzat consulta a les següents administracions  previsiblement afectades:

  • Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
  • Servei d'Estudis i Planificació i Servei de Gestió del Domini Públic Hidràulic, de la DG de Recursos Hídrics.
  • Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius.
  • Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme, de la DG de Territori i Paisatge.
  • Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.
  • Direcció Insular d'Urbanisme, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.
  • GOB.
  • Amics de la Terra.

En el moment de redactar el present informe, s'han rebut els següents informes de les administracions consultades:

  • Informe de la DG de Territori i Paisatge (RE VALIB 196028).
  • Informe del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius (RE VALIB 200603).
  • Informe del Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat (RE VALIB 202053).
  • Informe des Servei d'Estudis i Planificació.
  • Informe del Servei d'Ordenació del Territori.

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

No s'han pogut analitzar els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, per no disposar de suficients elements de judici.                               

6. Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Atès que en data 28 de juliol de 2023  es va trametre al promotor (RS: GOIBS289425/2023) i a l'òrgan substantiu (RS: GOIBS289429/2023) informe d'esmena de deficiències requerint la informació següent, atès que determinades qüestions no quedaven resoltes al document ambiental: 

  • Certificat del gestor que s'encarregarà del subministrament d'aigua que certifiqui la disponibilitat de recursos sense superar els recursos hídrics naturals disponibles (aigües subterrànies) assignats per proveïment urbà i només extraient dels pous que tenen ús d'abastiment i sense superar les extraccions legalment concedides.
  • Certificat de l'entitat responsable de la depuració que asseguri que els volums generats d'aigua residual, tant en el cabal com en concentració de contaminants, podran ser tractats en la seva totalitat per l'EDAR existent i no interferiran amb el compliment dels valors límit d'emissió imposats en l'autorització d'abocament al domini públic hidràulic o al domini públic marítim terrestre.
  • Avaluar els efectes ambientals derivats de l'aprofitament urbanístic.
  • Resoldre les consideracions de l'informe del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (signat en data 16 de maig de 2023).

Atès que en data 20 d'octubre de 2023 té sortida (GOIBS406406/2023) ofici d'audiència prèvia a la resolució de finalització dirigit al promotor.

Atès que en 20 d'octubre de 2023 té sortida (GOIBS406380/2023) ofici d'audiència prèvia a la resolució de finalització dirigit a l'Ajuntament de Campos.

Atès que havent-se exhaurit el termini concedit (10 dies), no es té constància de resposta de l'òrgan substantiu, ni del promotor del projecte.

Per tot això:

Primer. No és possible dictar una resolució fundada sobre els possibles efectes adversos del projecte sobre el medi ambient, atès que no es disposa de suficients elements de judici, segons el que preveu l'art. 47, apartat 2, lletra c), de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i per tant, s'ha de procedir a la finalització del procediment amb arxiu de l'expedient.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

 

​​​​​​​Tercer. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.6 de la Llei 21/2013.

Quart. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

                                                                                                         

(Signat electrònicament: 24 d'abril de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)