Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MONTUÏRI
Núm. 268878
Convocatòria de subvencions a particulars per a coadjuvar econòmicament a la reparació i restitució dels danys soferts en els seus béns, edificis, fiques i elements etnolgògics a conseqüència de la borrasca Juliette
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Montuïri, en sessió ordinària de dia 9 d'abril de 2024, ha aprovat la convocatòria de subvencions a particulars per a coadjuvar econòmicament a la reparació i restitució dels danys soferts en els seus béns, edificis, fiques i elements etnolgògics a conseqüència de la borrasca Juliette.
D'acord amb el que disposa l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases aprovades envers a la subvenció referida, les quals també es poden consultar, d'acord amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003 a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
Montuïri, a la data de la signatura electrònica (26 d'abril de 2024)
La batlessa Paula Maria Amengual Nicolau
“CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS A PARTICULARS PER A COADJUVAR ECONÒMICAMENT A LA REPARACIÓ I RESTITUCIÓ DELS DANYS SOFERTS EN ELS SEUS BÉNS, EDIFICIS, FINQUES I ELEMENTS ETNOLÒGICS A CONSEQÜÈNCIA DE LA BORRASCA JULIETTE
1. Objecte
Constitueix l'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions coadjuvar econòmicament a les persones o entitats del municipi afectades per la borrasca Juliette a sufragar les despeses en què hagin incorregut per a restablir o restituir els seus béns a l'estat que tenien amb anterioritat al fet que es produís la tempestat.
2. Beneficiaris
Poden acollir-se a aquesta convocatòria els particulars, persones físiques o jurídiques que resideixin o que siguin titulars de béns, finques, edificis, elements etnològics o qualsevol altres infraestructures situats dins del terme municipal de Montuïri i que hagin sofert danys produïts per la borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023.
3. Actuacions subvencionables
Se consideren actuacions subvencionables a través de la present convocatòria les següents:
- Actuacions de neteja d'arbrat en finques de titularitat particular. S'inclou poda, tala i replantació, sempre que sigui possible de la mateixa espècie.
- Actuacions de reparació i reconstrucció en edificis, como per exemple teulades, porxades, parets, tancaments, portes i finestres.
- Actuacions de caràcter etnològic: elements construïts amb materials i tècniques tradicionals, principalment, els vinculats a la captació, conducció, aprofitament i emmagatzemament de l'aigua, i altres elements que es detallen a continuació: canals, fonts, pous, sínies, claveguerons, sèquies, canaleta, aljubs, basses, bassals i safaretjos, molins d'extracció d'aigua i molins d'aigua, colls de cisterna, abeuradors, torrents, ponts, pedres, pedres passadores, guals empedrats, eres de batre, els miradors, forns de calç, cases de neu, forns de carboner, barraques de carboner (elements de pedra), marges i parets de pedra en sec, marges i parets de pedra en sec de camins, barraques de pedra en sec, molins de vent, etc.
Des del punt de vist temporal i per a garantir que els danys son derivats de la borrasca Juliette, únicament se subvencionaran les actuacions acreditades documentalment entre el 26 de febrer de 2023 i el 31 de desembre de 2023, i s'haurà de fer constar la descripció de l'actuació realitzada i el cost exacte que comporti o hagi comportat aquesta.
4. Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat de cent noranta-dos mil tres-cents set euros amb seixanta-nou cèntims (192.307,69€) a càrrec de l'aplicació pressupostària 135 78000, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria.
La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.
5. Naturalesa de la subvenció i límits
Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes en el Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri (BOIB Núm. 80 del 28 de juny de 2018) i la resta de normativa aplicable.
A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
No obstant això, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat, així com amb indemnitzacions derivades d'assegurances de danys sempre que el còmput total de les ajudes, subvencions o indemnitzacions rebudes no superi el cost de les actuacions que l'entitat beneficiària hagi dut a terme
6. Règim de concessió
La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant règim de concurrència NO competitiva d'acord amb l'article 13 del Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri, una vegada els particulars interessats hagin presentat la sol·licitud i la resta de documentació del apart 8 en el registre general de l'Ajuntament de Montuïri. D'aquesta manera seran subvencionades fins a esgotar el total del crèdit assignat per la convocatòria totes aquelles sol·licituds completes que compleixin els requisits que s'estableixen i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.
D'acord amb el nombre d'actuacions sol·licitades, una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, l'Ajuntament de Montuïri concedirà una subvenció fins al 100% del cost de les actuacions subvencionades. En el supòsit que el crèdit pressupostari no arribi per a la satisfacció del 100% de la despesa justificada per part dels particulars sol·licitants, es realitzarà el sumatori de la totalitat d'aquestes despeses justificades i s'atorgarà a cada beneficiari la part proporcional corresponent del crèdit pressupostari aprovat (192.307,69 €).
En el supòsit que el sumatori de la totalitat de les despeses justificades no esgoti el crèdit assignat revertirà a l'aplicació pressupostària.
Atès que la presentació de la sol·licitud implica la justificació de les despeses de l'actuació objecte de subvenció, aquesta derivarà en el reconeixement de l'obligació.
7. Presentació de sol·licituds
El termini per a presentar la documentació prevista al punt següent serà trenta (30) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
Els interessats que per ser persones jurídiques estiguin obligats a relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics, presentaran les seves sol·licituds a través del registre electrònic. Aquells interessats que siguin persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració, podran presentar les seves sol·licituds a través del registre físic existent en la seu d'aquesta entitat.
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistit el peticionari, amb una resolució expressa prèvia.
Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.
8. Formalització de sol·licituds
Cada interessat presentarà una única sol·licitud en la qual indicarà les actuacions dutes a terme amb la documentació exigida en la base 8 de la present convocatòria.
Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I) i es declararà que les actuacions sol·licitades no està coberta totalment per sistemes privats de cobertura de danys.
Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació:
- Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per a ser beneficiari de subvencions (Annex II).
- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat, el Consell de Mallorca, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Montuïri (Annex III).
- Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca (Annex IV)
- Document acreditatiu de la titularitat del bé, edifici, finca, element etnològic objecte de reparació o restitució.
- Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura i que el pagament de les factures s'ha realitzat abans de la finalització del termini de justificació.
9. Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions
L'òrgan instructor és l'establert en el Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri, que ha de dur a terme les actuacions establertes en el mateix, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir als particulars sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
La Regidoria de Patrimoni, Joventut, Món rural, Recursos humans, Serveis generals i Seguretat és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.
En compliment del previst en el Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri, es publicarà la informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, en el web municipal i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
La concessió es realitzarà a través d'un procediment de concurrència no competitiva en el qual la quantia màxima de la subvenció ve predeterminada en l'apartat sisè d'aquesta convocatòria. Els particulars hauran d'acreditar en presentar la seva sol·licitud l'existència d'una sèrie de despeses relacionades amb les actuacions esmentades en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria, acreditant documentalment l'existència del dany amb anterioritat al 31 de desembre de l'any 2023, degudament justificats a través de les factures emeses en legal forma.
La Junta de Govern local és l'òrgan competent per a aprovar, modificar i concedir aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 11 del Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri.
10. Pagament de la subvenció
El termini màxim per a ordenar el pagament de la subvenció serà fins al 20 de desembre de 2024.
Per a això el beneficiari haurà d'haver acreditat estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, el Consell de Mallorca, la Seguretat Social i l'Ajuntament de Montuïri i que no incorre en cap de les altres causes de prohibició previstes en l'article 13 de la Llei General de Subvencions.
11. Obligacions del beneficiaris
Els particulars als quals les hi ha concedit la subvenció estaran obligats a:
- Comunicar al Ajuntament de Montuïri, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
- Complir la resta d'obligacions que es preveuen en l'article 14 de la Llei general de subvencions i l'article 4 del Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri.
12. Principis generals i criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons els següents criteris objectius:
1) l'existència d'una despesa de reparació o restitució de béns, finques, edificis, elements etnològics o qualsevol altres infraestructures de conformitat con l'apartat 2 de la present convocatòria.
2) que s'acrediti l'existència del dany que dona lloc a l'actuació subvencionada amb anterioritat al 31 de desembre de 2023, ja sigui mitjançant pressupost, factura o qualsevol altre mitjà de prova documental vàlid en dret. que les actuacions s'hagin realitzat entre el 26 de febrer de 2023 i la data de publicació d'aquesta convocatòria.
3) que s'acrediti documentalment que les reparacions coincideixen amb les actuacions descrites en la convocatòria aportant una relació de despeses derivades de les mateixes amb els justificants de pagament corresponents.
13. Revocació
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reduïbles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança municipal de subvencions del Ajuntament de Montuïri.
14. Normativa supletòria
En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria serà aplicable la normativa següent:
- la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;
- la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques;
- la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic;
- el Decret llei 3/2023 de 13 de març, pel qual s'estableixen ajudes i altres mesures urgents per a reparar les pèrdues i els danys produïts per la borrasca Juliette en la serra de Tramuntana i altres llocs de l'illa de Mallorca;
- el Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions;
- la Ordenança de procediment administratiu de l'Ajuntament de Montuïri.
- les Bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Montuïri.
- i la resta de la normativa que sigui aplicable.
15. Publicació
L'Ajuntament de Montuïri, en compliment del previst en els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB.”
ANNEX I SOL·LICITUD
Sr./Sra.________________________________________________________________, major d'edat, amb DNI número ___________________ i domicili en ___________________________________________________________
(només per a cobrir persones jurídiques)
Sr./Sra. __________________________________________________, major d'edat, amb DNI número ___________________ actuant en nom i representació de l'entitat ______________________________________ amb CIF ___________________ i domicili social en ___________________________________________________________ tal com acredito mitjançant escriptura/documento de data ___________________ (s'adjunta a la present sol·licitud).
EXPOSA:
Que ha tingut coneixement de la convocatòria de subvencions per la reparació i restitució dels danys produïts per la Borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023 en els béns, edificis, finques i elements etnològics dels particulars.
Que, d'acord amb la documentació presentada, l'interessat ha sofert danys produïts per la Borrasca Juliette en els seus bens i declara que la/les actuació/és sol·licitada/s per a reparar o restituir aquests danys no està coberts totalment per sistemes privats de cobertura de danys.
Que com a particular es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8.
Que, de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament, EXPOSA:
SOL·LICITA:
Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per a sufragar les actuacions realitzades per a la reparació i restitució dels seus béns que es detallen a continuació:
- ....................................................................................................................................................
- ....................................................................................................................................................
- ....................................................................................................................................................
- ....................................................................................................................................................
- ....................................................................................................................................................
- ....................................................................................................................................................
En ..............................., a la data de la signatura.
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS.......... DE L'ORDENANÇA MUNICIPAL DE SUBVENCIONS DEL AJUNTAMENT DE .......... (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 04 d'agost de 2018)
El/la Sr./Sra. .......................................amb DNI: ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR
Que el sol·licitant ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats ...... de l'Ordenança municipal de subvencions del Ajuntament de ........ aprovada ......... per tant, no hi ha cap impediment per a ser beneficiari de subvencions per la reparació i restitució dels danys produïts per la Borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023 en els béns, edificis, finques i elements etnològics dels particulars
I per deixar-ne constància davant l'Ajuntament de Montuïri ho signa.
En ..................., en la data de la signatura.
Davant meu
El/La Secretari/a de la Corporació.
ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT, EL CONSELL DE MALLORCA, LA SEGURETAT SOCIAL I L'AJUNTAMENT DE MONTUÏRI
Sr./Sra._____________________________________________________________________ DNI______________________________________ amb domicili en _______________________________________________________________ actuant en el seu propi nom /en nom i representació de _____________________________________________,
COMPAREIX
a l'efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que no ha demanat cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades/concedides, amb indicació dels imports).
2. Que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'ajuntament de Mallorca.
3. Que està al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat.
4. Que està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I a fi que així consti davant l'ajuntament de Montuïri realitzo la present declaració.
En .................................., en la data de la signatura.
ANNEX IV MODEL D'AUTORITZACIÓ PER A L'OBTENCIÓ DE DADES D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT, AMB LA TRESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL I AMB EL CONSELL DE MALLORCA
Sr./Sra. ___________________________________________________________________________________________________ amb DNI _________________________________________ amb domicili en ______________________________________________ actuant en el seu propi nom /en nom i representació de _____________________________________________,
AUTORITZA perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.
I a fi que així consti davant l' Ajuntament de Montuïri realitzo la present autorització.