Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS
Núm. 266958
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials relativa a l'aprovació de l'expedient de l'acció concertada del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l’Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, a favor de l’entitat asociación de madres y padres de personas con discapacidad de las Islas Baleares –AMADIBA per els anys 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028
Fets
1. En data 12 de gener de 2024, la consellera de Famílies i Afers Socials va dictar una Resolució per la qual s'estableix la convocatòria de l'acció concertada del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els anys 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028 (BOIB 9, de 18 de gener) amb un nombre estimat de 1000 places distribuïdes en vuit zones i un import màxim estimat per assignar 13.333.920,00€.
El preu de referència màxim per cada plaça/mes, IVA exempt, és de 273,42€/plaça per mes per l'any 2024, i 278,94 €/plaça per mes a partir de l'any 2025. L'import de 278,94 €/plaça serà també vàlid per a 2026, 2027 i 2028 mentre no es publiquin noves condicions o taules salarials, tal com consta en el punt 9.3 de la convocatòria. El modul preu €/plaça està calculat i actualitzat aplicant la nova normativa salarial d'acord l'informe de preus, que s'inclou en l'expedient, de 27 de setembre de 2023 elaborat per la Direcció General la d'Atenció a la Dependència.
2. En data 31 de gener de 2024, dintre del termini màxim establert en la convocatòria, l'entitat asociación de madres y padres de personas con discapacidad (AMADIBA), amb NIF G07758667, va presentar sol·licitud i documentació adjunta per participar en aquesta convocatòria. El nombre de places per les que es sol·licita el concert és de 120 places a distribuir entre les zones 1, 4 i 7.
3. L'entitat va aportar correctament la documentació a la què fa referència el punt cinquè de la convocatòria i no va ser necessari requerir l'esmena.
4. Es constata que l'entitat interessada compleix amb els requisits establerts en el punt quart i ha aportat tota la documentació prevista en el punt cinquè de la convocatòria.
5. Atès que el nombre de places sol·licitades per totes les entitats que han participat en la convocatòria és superior al màxim de places que consten en la convocatòria i tenint en compte que s'han presentat diferents ofertes en una mateixa zona, la disponibilitat pressupostària no resulta suficient per atendre tota la demanda per la qual cosa, s'ha aplicat el punt desè de la convocatòria en relació amb els criteris de preferència a efectes de repartir les places entre les entitats participants. Així, d'acord amb l'informe tècnic de data 12 de febrer de 2024, correspon a l'entitat AMADIBA, amb NIF G07758667, un total de 112 places distribuïdes entre la zona 1 (58 places), la zona 4 (29 places) i la zona 7 (25 places). Atès el preu de referència que es fixa en la convocatòria, resulta un import màxim total de 1.493.399,04€ pel període de quaranta vuit mesos des de la formalització del concert.
6. Una vegada transcorregut el termini d'audiència, l'entitat no ha presentat al·legacions d'acord amb el contingut de la proposta, acceptant les condicions econòmiques i les places proposades. En data 28 de febrer de 2024, el director general d'Atenció a la Dependència va dictar Proposta de resolució en relació amb l'aprovació de l'expedient de concert social relatiu al servei de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència a favor de l'entitat.
7. En data 21 de març de 2024, Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha emès un informe de fiscalització de conformitat sense oposar-hi objeccions.
Fonaments de dret
1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
3. La Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
4. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
5. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.
6. El Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals, i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social.
7. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).
8. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol) modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 102, de 20 de juliol).
9. La convocatòria de l'acció concertada del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els anys 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028 (BOIB 9, de 18 de gener).
Atès l'anterior, dict la següent:
RESOLUCIÓ
1. Aprovar l'expedient de concert social amb l'entitat AMADIBA, amb NIF G07758667, per a 112 places distribuïdes entre la 1 (58 places), la zona 4 (29 places) i la zona 7 (25 places), al preu de 273,42€/plaça per mes per l'any 2024, i 278,94 €/plaça per mes a partir de l'any 2025, i un import total màxim de 1.493.399,04€, en el marc de la convocatòria de l'acció concertada del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els anys 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028 (BOIB 9, de 18 de gener), i per un període de 48 mesos amb efectes a partir de dia 1 de març de 2024 i finalització dia 28 de febrer de 2028.
2. L'entrada en vigor del present concert, dona lloc a l'extinció automàtica dels concerts subscrits a l'empara de la Resolució informativa de la consellera d'Afers Socials i Esports de data 22 de setembre de 2022 per la qual s'establia la convocatòria de l'acció concertada de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.
3. Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'entitat AMADIBA, amb NIF G07758667, per import de 1.493.399,04€, amb càrrec a les següents partides i anualitats:
4. El concert es regirà per les estipulacions del document en que es formalitzi el concert i pel Plec general de prescripcions tècniques.
5. Notificar aquesta Resolució a l'entitat interessada.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d '1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (25 de març de 2024)
La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover