Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A EMAYA

Núm. 266150
Bases reguladores de la convocatòria per a la creació d'una borsa de treball temporal de personal peó/na especialista en l'àrea del Cicle de l'Aigua

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

La constitució de la present convocatòria de treball té com a única finalitat la d'establir un procediment àgil per a la immediata posada a disposició en l'àrea del Cicle de l'Aigua d'Emaya de personal temporal capacitat i necessari per a la correcta prestació del servei, respectant els principis rectors de l'accés a l'ocupació pública, en benefici de la ciutadania de Palma i del propi personal.

En compliment de la Llei 20/2021 de 28 de desembre, el 27 de desembre de 2022 es van publicar al BOIB les bases específiques per a la convocatòria oberta del concurs oposició per a la cobertura de 6 places fixes de peó especialista del cicle de l'aigua. El 7 de febrer de 2024 es va publicar la llista de persones que integren la borsa de treball derivada d'aquest procés, conformat únicament per onze persones.

Per tot això, davant la necessitat de poder dotar de persones suficients per donar cobertura a les necessitats de contractació de caràcter temporal de personal amb categoria de peó especialista del cicle de l'aigua, es crea la present borsa de treball temporal que tindrà caràcter subsidiari, per la qual cosa, únicament operarà quan no hi hagi persones en situació de disponible a la borsa que es generi arran de la convocatòria de concurs oposició de 6 places fixes anteriorment relacionada.

EMAYA declara el seu compromís en l'establiment i desenvolupament de polítiques que integrin la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes, sense discriminar directament o indirectament per raó de gènere, així com en l'impuls i foment de mesures per aconseguir la igualtat real en el si de l'organització, establint la igualtat d'oportunitats entre dones i homes com un principi estratègic de la nostra Política Corporativa, d'acord amb la definició d'aquest principi que estableix la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.

Característiques del lloc de treball:

  • Categoria professional: Peó/na especialista.
  • Grup professional: G.P. 1 – XIV Conveni Col·lectiu Transversal d'EMAYA
  • Nivell Retributiu: 17.
  • Codi de la Descripció del Lloc de Treball (DPT): AG-GEN-04.
  • Àrea de la qual depèn: Àrea de Cicle de l'Aigua i Transformació Digital.
  • Tipus de contracte: Laboral TEMPORAL.
  • Jornada i horari laboral: segons Conveni Col·lectiu Transversal d'EMAYA i regulació establerta per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat vigent en cada moment.

2. CARACTERÍSTIQUES DE L'OCUPACIÓ

Missió

Realitzar, donant suport a l'oficial/a, la revisió i localització de possibles avaries en la xarxa d'aigua (distribució i sanejament) d'Emaya, equips i instal·lacions, d'acord amb els procediments establerts i les ordres del capatàs o responsable, amb la finalitat de donar suport a les diferents brigades i realitzar les reparacions necessàries, assegurant així el seu bon estat.

Funcions

  • Realitzar les tasques que li siguin encomanades pels/les oficials/es, capatassos/es o responsables del departament.
  • Revisar i comprovar, juntament amb el/la oficial/a, l'estat de les xarxes de distribució d'aigua, sanejament i els seus elements, o equips i instal·lacions, per assegurar el seu funcionament.
  • Dur a terme la reparació de les avaries produïdes a la xarxa de distribució d'aigua i clavegueram o als equips i instal·lacions i les accions de manteniment necessàries per assegurar el seu bon funcionament.
  • Realitzar la preparació adequada de materials i eines abans de la seva utilització, i, una vegada finalitzat el treball, la neteja dels mateixos, per tal de mantenir-los en bones condicions per a futures tasques.
  • Emplenar el registre de les incidències ateses i esmenades, per disposar de la informació diària dels treballs realitzats.
  • Nota: en xarxes hi ha diferents tipus de treball: desobstrucció i neteja (manteniment de les xarxes de clavegueram i pluvials), conservació pluvials (neteja de la xarxa de pluvials), reparació i serveis comuns (reparació del clavegueram i les comportes dels pous de registre de la xarxa de clavegueram), BOR (reparació de les avaries produïdes en canonades i farciment de rases), lampistes (reparació, manteniment i/o substitució de les instal·lacions de comptadors d'aigua potable), reparació i muntatge de fuites, escomeses i paleta (enrajolats de les voreres, i les reparacions dels pous i arquetes). En manteniment, depuradora i potabilitzadora hi ha treballs de: electricitat, mecànica, jardineria, pintura, manteniment preventiu i paleta.

Aquestes funcions procuren descriure la naturalesa i el nivell de treball general exercit pel personal assignat a aquest lloc de treball. No és una llista exhaustiva ni excloent de totes les responsabilitats, funcions i destreses requerides per al treball.

3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per ser admeses a la realització de les proves selectives les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, durant el procés selectiu i mantenir-se fins al moment de la incorporació a la plaça:

1) Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, amb excepció d'aquells llocs de treball que directament o indirectament impliquin una participació en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les Administracions Públiques.

2) Tenir complerts 18 anys d'edat i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació ordinària.

3) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. Les persones aspirants que accedeixin a places reservades per a discapacitats hauran de tenir acreditat el grau igual o superior al 33% i ho hauran d'acreditar en el moment de la presentació d'instàncies, també hauran de demanar en la mateixa instància les adaptacions que considerin adequades per dur a terme les proves selectives.

4) No haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei o haver estat acomiadada disciplinàriament (llevat que sigui declarada improcedent) de qualsevol empresa del sector públic, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'altres Estats, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació en el sector públic (declaració responsable).

5) Abans d'accedir a la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'Art.1 de la llei 53/1984, i que no percep pensió o prestació incompatible. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, l'haurà de declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de l'inici de la relació laboral, perquè l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

6) Superar les proves mèdiques que determini el Metge de Vigilància de la Salut, i que certifiquin que s'és apte i sense cap tipus de restricció per al correcte desenvolupament de totes les funcions de la plaça a ocupar (excepte personal amb discapacitat que podrà ser apte amb restriccions).

7) Estar en possessió de la titulació de Graduat escolar o equivalent, o títol d'Educació Secundària Obligatòria, o certificat de professionalitat equivalent o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.

8) Acreditar el coneixement de la llengua catalana: estar en possessió del nivell de català A2, haver-lo superat en altres convocatòries d'Emaya, o haver realitzat un curs de nivell de català igual o superior al requerit. Les persones aspirants que no acreditin documentalment els coneixements de llengua catalana segons l'anteriorment previst, hauran de superar una prova específica de coneixements de nivell de català (A2).

9) Estar en possessió de l'experiència mínima exigida d'1 any realitzant treballs de construcció, obres públiques i/o cicle de l'aigua.

10) Carnet de conduir B.

11) Estar disponible per a qualsevol torn i/o servei de l'àrea del Cicle de l'Aigua, segons les necessitats de l'empresa en el moment de l'oferiment.

12) No haver estat exclòs, en aplicació del reglament de funcionament de les borses de treball de la secció d'Aigües d'Emaya, d'una altra borsa de la mateixa categoria, en els darrers 3 anys.

13) Haver presentat la sol·licitud de participació en el procés selectiu en temps i forma, així com emplenar la declaració responsable juntament amb el full d'autobaremació de mèrits, d'acord amb el model que s'incorpora en aquesta convocatòria.

Les persones aspirants han de complir amb els requisits en els termes indicats en aquesta convocatòria el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i l'han de mantenir fins al moment de l'adquisició de la plaça.

 

4. EL TRIBUNAL QUALIFICADOR

El nomenament dels membres del tribunal es publicarà a la pàgina web d'EMAYA (https://emaya.convoca.online/) un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds.

El funcionament, responsabilitats i funcions dels membres el Tribunal s'ajustarà a l'establert en el Conveni Transversal. El Tribunal, a més, queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò no previst en aquestes bases. La persona que ostenti la presidència tindrà vot de qualitat en cas d'empat.

5. INSCRIPCIONS

La inscripció es farà a través de l'enllaç disponible al Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública d'Emaya a la pàgina web d'Emaya, apartat "treballa a Emaya": (https://emaya.convoca.online/), i es precisarà estar en disposició d'un dels següents mètodes d'identificació: del DNI electrònic, Certificat electrònic, Cl@ve Pin o Cl@ve permanent.

Totes les persones interessades i que reuneixin els requisits per optar a les places s'hauran d'inscriure en els 10 dies hàbils següents a la publicació de la present convocatòria, a través del Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública d'Emaya accessible des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/, seguint els passos i instruccions que s'indiquin i adjuntant la documentació demanada, que inclourà la presentació d'un currículum vitae actualitzat, amb còpia escanejada llegible en format PDF o JPG (la documentació s'ha de presentar escanejada per les dues cares, llevat que a l'anvers s'acrediti suficientment la informació requerida). Els arxius que s'adjuntin durant el procés d'inscripció s'hauran de nomenar de forma clara segons el seu contingut.

La inscripció inclou una declaració responsable i l'autobaremació (al·legació de mèrits) que té igualment la consideració de declaració responsable. A més, suposa el coneixement i l'acceptació inequívoca de les persones aspirants del tractament de dades de caràcter personal.

Les persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% hauran de presentar el corresponent certificat de discapacitat, així com el certificat d'aptitud emès pels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials, o de l'organisme públic equivalent, segons el que preveu el número 3 dels requisits generals d'aquestes bases.

En atenció a la Llei de protecció de dades i per a la identificació de les persones candidates, els llistats constaran, com a mínim, amb els 4 dígits del seu DNI o NIE (***DNI1**) en totes les publicacions. En completar la inscripció, la persona aspirant dóna el seu consentiment perquè el Tribunal realitzi, si ho considera necessari, les comprovacions oportunes sobre les dades aportades.

Finalitzat el termini d'inscripció i comprovada la documentació, es publicaran les llistes provisionals de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d 'exclusió. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen amb els requisits per participar en aquesta convocatòria.

Per esmenar qualsevol possible defecte o acompanyar documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació de la relació indicada. Durant aquest tràmit no s'admetran al·legacions de nous mèrits no especificats en la declaració inicial. Si hi hagués esmenes, al·legacions o reclamacions, un cop revisades pel Tribunal Qualificador, es publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Si en qualsevol moment del procés de selecció el Tribunal té coneixement de la no veracitat d'alguna dada aportada per la persona aspirant, suposarà l'exclusió automàtica del procés selectiu.

S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.

6. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

El procés selectiu consisteix en la realització d'una fase d'oposició i una fase de concurs, la puntuació màxima del procés serà de 100 punts:

  • 60 punts correspondran a la fase d'oposició: proves de coneixements teoricopràctics, que s'avaluaran mitjançant exàmens orals, escrits i/o pràctics , ajustats a les competències i funcions del lloc de treball.
  • 40 punts correspondran a la fase de concurs de mèrits: puntuació relativa a la formació i experiència professional.

6.1. FASE DE PROVES - 60 punts

Aquesta fase consistirà en la realització de les proves que s'indicaran en el present apartat. Es publicarà la concreció de les dates a la pàgina web d'EMAYA amb almenys 10 dies naturals d'antelació a la seva realització. La valoració de les proves i/o exercicis i la durada de les proves, no indicades en les presents bases, les determinarà el Tribunal amb caràcter previ a la seva realització.

Les persones aspirants seran convocades per a cada prova, i els qui no assisteixin a l'esmentada convocatòria quedaran exclosos de les proves selectives, excepte en els casos de força major, embaràs o risc de part degudament acreditats per la persona aspirant.

Durant el desenvolupament del procés selectiu, es podrà preveure la realització successiva dels exercicis en un o més dies consecutius, cas en el qual, el termini per reclamar o demanar la revisió de cada exercici s'atorgarà de forma conjunta al final de les proves, i la participació de les persones aspirants en cada prova no serà condicionada a la superació de l'anterior sense que es puguin considerar obtinguts drets de cap tipus a les persones aspirants que superin un exercici posterior a un de suspès.

6.1.1. Temari:

  • Conveni col·lectiu Transversal d'Emaya (a excepció de les Disposicions Addicionals i Transitòries i els documents annexos).
  • Codi ètic i de conducta d'Emaya.
  • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de PRL. Capítol III, articles 14, 15, 16, 17, 18 i 19.
  • Reglament municipal del servei d'abastament d'aigua.
  • Reglament municipal sobre l'ús de la xarxa de clavegueram sanitari.

6.1.2. Proves

a) Primera part - Prova teòrica – Fins a un màxim 20 punts:

Té caràcter obligatori i no eliminatori.

La prova teòrica consistirà en un examen tipus test amb 50 preguntes amb 4 alternatives de resposta cadascuna, sobre el temari especificat. Es puntuarà de 0 a 20 punts.

La durada de la prova teòrica serà d'una hora. Les respostes incorrectes no sumen ni resten puntuació.

El Tribunal publicarà el llistat provisional de resultats de les persones aspirants que podran demanar la revisió del seu examen dins dels 3 dies hàbils següents a la publicació del llistat provisional. Un cop realitzades les revisions, es publicarà el llistat definitiu de resultats de les persones aspirants. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu dels resultats, per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions al mateix.

b) Segona part - Prova pràctica – Fins a un màxim 40 punts:

Té caràcter obligatori i eliminatori

La prova pràctica la realitzaran les persones que en la suma de la puntuació de valoració de mèrits i el resultat de la prova teòrica hagin obtingut les primeres 100 puntuacions (major puntuació). Consistirà en la realització d'un exercici de caràcter pràctic que inclourà la realització d'una o diverses tasques relacionades amb el lloc de treball.

Per superar aquesta prova caldrà obtenir una puntuació mínima de 20 punts.

Per realitzar les proves, caldrà tenir les habilitats i coneixements necessaris per desenvolupar adequadament les funcions del lloc descrites en aquestes bases.

El Tribunal publicarà el llistat provisional de resultats de les persones aspirants, que podran demanar la revisió del seu examen dins dels 3 dies hàbils següents a la publicació del llistat provisional. Un cop realitzades les revisions, es publicarà el llistat definitiu de resultats de les persones aspirants. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.

6.1.3. Prova específica de català

La prova de català la realitzaran, amb caràcter obligatori i eliminatori, els/les integrants de la llista definitiva de persones admeses al procés selectiu que no hagin acreditat en la inscripció el requisit del coneixement de la llengua catalana (estar en possessió del nivell de català A2, haver-lo superat en altres convocatòries d'Emaya, o haver realitzat un curs de nivell de català igual o superior al requerit) i que hagin superat les proves pràctiques. Durant el transcurs del procés selectiu es publicarà al Web d'EMAYA; https://emaya.convoca.online/, la concreció de la data i hora de realització de la prova.

Els resultats de la prova de català es publicaran com a aptes i no aptes. Les persones amb resultat de no apte o que no s'hagin presentat a la prova, seran excloses del procés.

A la vista dels resultats de la prova de català, es publicarà el llistat provisional i es concedirà un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat provisional, per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions al mateix. Finalitzat aquest termini, es resoldran les al·legacions o reclamacions que hi pugui haver i es publicarà el llistat definitiu. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.

6.2. BAREM DE MÈRITS – 40 punts

La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 40 punts, els mèrits s'al·legaran i acreditaran per a la seva valoració fins a la data de finalització del termini d'inscripció. Les persones aspirants han d'emplenar l'autobaremació dels mèrits en el procés d'inscripció.

No es valorarà cap mèrit:

  • Amb data posterior a la data de finalització del termini d'inscripció.
  • Que no hagi estat acreditat en el termini indicat i en la forma establerta en la convocatòria.
  • Que no estigui adequadament i clarament acreditat d'acord amb els barems de la fase de concurs.
  • Els adduïts i no justificats en la forma indicada.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en qualsevol dels idiomes oficials de les Illes Balears, altrament, no serà tinguda en compte.

L'autobaremació té la consideració de declaració responsable. La falsedat en les dades d'autobaremació determinarà l'exclusió del procés i la consideració de no haver participat en el procés, a més de les actuacions legals que derivin per la falsedat en les dades. Els errors es podran corregir en la fase d'al·legacions, si queden acreditats.

Per a aquells mèrits que possibilitin l'opció de comprovació d'ofici, si la persona candidata demana l'esmentada comprovació, el tribunal, després de la revisió, podrà atorgar una puntuació superior, igual o inferior a la indicada en el full d'autobaremació. Si la persona candidata no demana la comprovació d'ofici, després de la revisió, el tribunal podrà atorgar una puntuació inferior o igual a la indicada en el full d'autobaremació, però mai superior.

El tribunal no prendrà en consideració els mèrits adduïts en apartats/epígrafs que valorin mèrits de diferent naturalesa i/o matèria a la del mèrit aportat, encara que coincideixi amb un mèrit a aportar en un altre apartat/epígraf. Únicament si la persona candidata efectua al·legacions al llistat provisional de mèrits indicant expressament que vol que un mèrit aportat sigui considerat en un altre apartat/epígraf, el tribunal podrà, si escau, assignar la puntuació d'aquest mèrit a l'epígraf sol·licitat.

A la vista de la documentació aportada, es publicarà el llistat provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobarem) i acreditats amb la documentació aportada, i es concedirà un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat provisional, per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions al mateix. Finalitzat aquest termini, es resoldran les al·legacions o reclamacions que hi pugui haver i es publicarà el llistat definitiu. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.

Els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants en aquesta fase i que el Tribunal valorarà, es regiran pel següent barem:

6.2.1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: Fins a un màxim de 23 punts.

És valorarà l'experiència dels darrers 15 anys, relacionada amb el sector de la construcció, obra pública, i cicle de l'aigua , en qualsevol dels següents activitats:

  • Abastament i sanejament d'aigües en obris a la via pública.
  • Col·locació de canonades i elements accessoris dels mateixes.
  • Obertura i tancament de rases i les seves reparacions, incloent les que es realitzen per a qualsevol classe d'instal·lacions de subministraments, com ara gas, telèfon, electricitat, etc.
  • Treballs d'excavació, encofrat i/o fonamentació.

L'experiència anterior es meritarà el barem indicat a continuació:

a. Serveis prestats en el sector privat, realitzant funcions de categoria professional de peó, peó especialista, oficial/a 3a, oficial/a 2a o oficial/a 1a, a raó de 0,015 per dia treballat.

b. Serveis prestats en EMAYA i en empreses del sector públic realitzant funcions de categoria professional de peó o peó especialista, oficial/a 3a, oficial/a 2a o oficial/a 1a, a raó de 0,020 per dia treballat.

Forma d'acreditació: en tots els casos, mitjançant informe de vida laboral actualitzat i contracte de treball.

Per als punts a) i b), si en el contracte de treball no queden prou acreditades les funcions desenvolupades, haurà d'aportar-se un certificat d'empresa degudament segellat i signat on constin les funcions realitzades, en cas contrari no es meritarà l'experiència.

L'experiència d'haver prestat serveis en Emaya, no necessitarà presentar els contractes de treball, únicament marcar la revisió d'ofici en l'autobaremació.

L'experiència professional es computarà per dia real treballat (dia cotitzat en vida laboral, exceptuant les vacances retribuïdes i no gaudides) i haurà de justificar la realització de manera prevalent de les funcions del lloc de treball objecte de la convocatòria.

Únicament puntuaran els contractes amb la categoria especificada en aquest apartat, no es puntuaran contractes de categoria superior. No es computaran serveis que hagin estat prestats simultàniament amb uns altres igualment al·legats, en tal cas, només seran tinguts en compte els de major durada.

Per a puntuar l'experiència professional aquesta haurà de quedar prou ben acreditada amb tota la documentació anteriorment requerida, si no és així, el tribunal podrà sol·licitar als aspirants documentació addicional.

6.2.2. FORMACIÓ REGLADA: Fins a un màxim de cinc (5) punts.

a. Títol de formació professional grau superior de la família professional “Edificació i obra civil” o “instal·lació i manteniment” o certificat professionalitat equivalent. 5 punts.

b. Títol de formació professional grau mitjà de la família professional “edificació i obra civil” o “Instal·lació i manteniment” o certificat professionalitat equivalent. 2 punts.

c. Títol Batxiller, formació professional de grau mitjà o superior d'altres famílies o equivalent. 1 punt.

Els nivells de formació professional no són acumulables, valorant-se únicament el major nivell aconseguit.

Forma d'acreditació es farà mitjançant còpia per totes dues cares dels diplomes (signats i segellaments o amb codi segur de verificació), certificacions o documents oficials.

Únicament es puntuaran els títols obtinguts a efectes acadèmics anteriorment indicats. No es comptabilitzaran com a mèrit en l'est apartat ni equivalències de títols a efectes laborals o professionals, ni certificats de professionalitat. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.

6.2.3. FORMACIÓ NO REGLADA i cursos relacionats amb el lloc de treball: Fins a un màxim de cinc (5) punts.

A raó de 0,03 punts per hora per a formacions:

a. Directament relacionades amb el lloc de treball i fins a un màxim de 3 punts: obra de paleta, lampisteria o recintes confinats.

b. Específiques en prevenció de riscos laborals i fins a un màxim de 2 punts: treballs en altures, maneig de pont grua i/o polispast i carretó elevador.

c. Formacions transversals: igualtat, ciberseguretat i protecció de dades: fins a un màxim d'1 punt.

Per a acreditar aquest mèrit, s'ha d'aportar el títol que reflecteixi el nom del curs, hores de durada, segell i signatura de l'entitat que imparteix el curs, i el nom de la persona que ha rebut el curs.

6.2.4. NIVELL ACREDITAT OFICIALMENT D'IDIOMA CATALÀ: Fins a un màxim d'un (1) punt.

a. Certificat de nivell superior al requerit: 0,75 punts

b. Certificat de llenguatge administratiu: 0,25 punts.

6.2.5. LLICÈNCIES, ACREDITACIONS I/O FORMACIONS TRANSVERSALS: Fins a un màxim de sis (6) punts.

a. Nivell bàsic de Prevenció de riscos laborals genèric: 2 punts.

b. Nivell bàsic de Prevenció de riscos laborals en la construcció: 3 punts.

c. Permís de conduir C + CAP en vigor: 1,5 punts.

Forma d'acreditació: Còpia del permís de conduir emès per la DGT o justificant provisional del mateix o homologat en l'Estat espanyol i còpia del CAP. I còpia del certificat o diploma dels cursos.

6.3. PUNTUACIÓ FINAL DEL PROCÉS SELECTIU.

La puntuació final del procés selectiu vindrà determinada per la suma total de la fase de proves (sempre que s'hagi superat) i concurs de mèrits. En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició, aquest es resoldrà atenent els criteris fixats en l'apartat 5.6 de les Bases Generals.

S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació dels resultats finals definitius, per a la presentació d'al·legacions (únicament per a atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions a aquest.

7. FINALITZACIÓ DEL PROCÉS SELECTIU

Publicat el llistat definitiu de valoració de mèrits, per ordre de major a menor puntuació amb indicació del núm. de registre i 4 dígits del DNI, i havent superat la prova de català (per als qui no hagin acreditat els coneixements de la llengua catalana en la sol·licitud d'inscripció), finalitza tot el procés de selecció.

El fet de figurar en el llistat definitiu de la bossa únicament genera dret a ser integrant de la borsa i en conseqüència, a l'oferiment d'incorporació a l'Empresa d'acord amb el procés establert en les presents Bases, respectant en tot moment els límits a la contractació legalment establerts. Les persones integrants de la Borsa, en cap cas, generaran cap dret a ser contractades.

Abans de la incorporació efectiva al lloc de treball com a personal laboral temporal, les persones que hagin presentat còpies de la documentació relativa al procés selectiu, seran requerides per a aportar la documentació original o còpia compulsada. La no presentació suposarà l'exclusió del procediment i per tant de la borsa de treball.

Les persones candidates que poguessin aspirar a ocupar una plaça temporal, seran citades al servei mèdic i hauran de superar les proves mèdiques que aquest determini, i que certifiquin que s'és apta i sense cap mena de restricció per al correcte desenvolupament de totes les funcions de la plaça a ocupar (excepte personal amb discapacitat que podrà ser apte amb restriccions).

Una vegada incorporada la persona, haurà de superar el període de prova establert per conveni col·lectiu.

8. REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE LES BORSES DE TREBALL

La regulació bàsica de la borsa de treball temporal fruit de la present convocatòria, serà mitjançant d'aplicació l'Annex IV del Conveni Col·lectiu de EMAYA “Reglament de les Borses de Treball”,

 9. PUBLICACIÓ, COMUNICACIONS I TERMINIS

La present convocatòria serà publicada en el Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública de Emaya a la qual es pot accedir des de la pàgina web de Emaya https://emaya.convoca.online/, a més de la seva publicació en periòdics de màxima difusió a nivell local.

Les persones aspirants que participin en la present convocatòria queden obligades a relacionar-se amb EMAYA, telemàticament en totes o algunes de les fases del procediment. Totes les comunicacions d'aquest procés selectiu seran publicades en la plataforma a la qual es pot accedir des de la pàgina web de Emaya https://emaya.convoca.online/

Per al còmput dels terminis reflectits com a dies hàbils en la present convocatòria, s'entendran els compresos entre el dilluns i el divendres, per la qual cosa el dissabte es considera dia no hàbil. Els dies naturals s'entendran els compresos entre dilluns i diumenge.

10. TERMINI D'IMPUGNACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Queda establert un termini d'impugnació de present convocatòria d'un mes a comptar des de la data de la seva publicació en el Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública de Emaya.

11. INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES 

Responsable

EMAYA, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram, S.A.

Finalitat

Gestionar el procés de selecció regulat en aquestes bases i avaluar els perfils de les persones candidates per tal de cobrir les necessitats dels llocs vacants.

Legitimació

La participació en aquest procés implica l'acceptació plena per les persones sol·licitants de les presents bases, amb autorització expressa per al tractament de les dades i la publicació de resultats als mitjans que l'empresa consideri.

La legitimitat del tractament indicat està basada en el consentiment que se us demana.

Destinataris

No se cediran dades a tercers, llevat d'obligació legal.

Drets

Accedir a les dades, rectificar-les i suprimir-les, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional.

Informació addicional

Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web https://www.emaya.es/politica-de-privacitat/ o sol·licitar-la en paper a les oficines centrals al c/Joan Maragall 3, 07006 Palma.

12. APROVACIÓ I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL TEMPORAL

La vigència de la borsa de treball temporal regulada per les presents bases s'iniciarà el dia de la data de publicació del llistat definitiu de la borsa de treball i el seu període de vigència no podrà excedir els 3 anys des de la publicació de l'avantdit llistat definitiu.

La present Borsa sempre serà subsidiària de les borses de treball que derivin d'un procés selectiu per a la cobertura de plaça fixa per concurs oposició, sent que, únicament es podrà oferir la incorporació a l'Empresa a les persones integrants de la present borsa una vegada no existeixin persones integrants disponibles en la borsa de treball en vigor com a resultat d'un procés selectiu per a la cobertura de plaça fixa.

La present Borsa procurarà proveir les necessitats de personal amb categoria peó especialista, per la qual cosa, si no és així, es podrà dur a terme l'ampliació de la present Borsa mitjançant nova convocatòria, sent que, únicament es podrà oferir la incorporació a l'Empresa a les persones integrants d'aquesta ampliació de borsa una vegada no existeixin persones integrants disponibles en la present Borsa.

Les presents bases i tot el seu contingut, ha estat acordat en el si de la Comissió negociadora de processos selectius el 18 d'abril de 2024, i ratificat per part del comitè d'empresa.

 

Palma, a dia de la signatura electrònica (25 d'abril de 2024)

La directora de Corporació de EMAYA Nuria Gallego Cañellas