Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 261192
Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives qual se sotmet novament a informació pública el Projecte de Decret que estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres educatius sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es modifiquen el Decret 30/2023, de 22 de maig i el Text Consolidat del Decret 23/2020 de 31 de juliol

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 15 de setembre de 2023, es va signar la memòria justificativa en la qual es va analitzar necessitat d'iniciar un procediment per a l'elaboració d'un projecte de decret pel qual es regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics a les Illes Balears.

2. Per Resolució del conseller d'Educació i Universitats de dia 20 d'octubre de 2023, es va ordenar l'inici del procediment i de la tramitació del Projecte de decret indicat.

3. A la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures educatives de 30 d'octubre de 2023 es va sotmetre a informació pública el Projecte Decret pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Un cop finalitzat el tràmit d'informació pública, es van revisar totes les aportacions, es va modificar l'esborrany inicial, se sol·licitaren els dictàmens preceptius a l'institut Balear de la Dona (informe d'avaluació d'impacte de gènere) i al Consell Escolar de les Illes Balears i, posteriorment, els informes dels Serveis Jurídics i de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats. Finalment, el 22 de febrer de 2024 es va trametre el darrer esborrany del Projecte de decret al Consell Consultiu per sol·licitar-ne l'emissió del dictamen preceptiu.

5. En data 7 de març de 2024, el Consell Consultiu de les Illes Balears  va emetre el seu dictamen 20/2024 en relació al Projecte de Decret, en el qual s'hi feien una sèrie de consideracions essencials i no essencials que s'han pres en consideració a l'hora d'elaborar un nou esborrany.  Atès que aquest l'esborrany ha sofert modificacions substancials, es considera necessari sotmetre novament  a informació pública el Projecte de Decret que estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres educatius sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es modifiquen el Decret 30/2023, de 22 de maig i el Text Consolidat del Decret 23/2020 de 31 de juliol.

Fonaments de dret

1. Llei orgànica 2/2006, d'educació: articles del 84 al 88 i disposició final cinquena.

2.  Llei 1/2022, de 8 de març d'educació de les Illes Balears: articles del 108 al 112 i disposició final desena.

3. Llei 1/2019, de 31 de gener del Govern de les Illes Balears: articles del 53 al 62.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Sotmetre novament  a informació pública, d'acord amb l'article 58 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, l'esborrany del Projecte de Decret que estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres educatius sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es modifiquen el Decret 30/2023, de 22 de maig i el Text Consolidat del Decret 23/2020 de 31 de juliol i posar-lo a disposició de les persones interessades a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, de la Conselleria d'Educació i Universitats, ubicada al carrer Ter, número 16, 4a planta, a la seva web http://dgplacen.caib.es, i al Portal de Participació Ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears.

2. Fixar el termini per a la informació pública de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Les al·legacions s'han de presentar a la seu de la Direcció General Planificació i Gestió Educatives, carrer del Ter, 16, 4a planta, 07009 Palma, o a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d'anar adreçades a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives de la Conselleria d'Educació i Universitats.

4. Habilitar la possibilitat de presentar-hi al·legacions per mitjans telemàtics mitjançant l'apartat “Participació en l'elaboració de normativa” de la pàgina web Participació Ciutadana http://participaciociutadana.caib.es del Govern de les Illes Balears, dins el termini que s'estableix en l'apartat 2 anterior, d'acord amb l'article 34.2 f) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o entitat que les fa, s'inclouran en l'expedient d'elaboració de normativa, tot i que no constin en el registre d'entrada electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l'òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d'emetre una diligència de les al·legacions presentades.

5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicaement: 23 d'abril de 2024)

La directora general de Planificació i Gestió Educatives Catalina M. Ginart Serrano