Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 257164
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a la implementació de plans d’igualtat i l’execució d’accions d’igualtat, foment i assessorament per a la implementació d’aquests plans

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 14 de la Constitució espanyola estableix el dret a la igualtat davant la llei i el principi de no discriminació per raó de sexe. L'article 9.2 del text constitucional disposa, d'altra banda, que correspon als poders públics el deure de promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguin reals i efectives, com també de remoure els obstacles que n'impedeixin o en dificultin la plenitud.

La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (BOE núm. 71, de 23 de març) dedica els articles 45 i següents a regular els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat. En concret, l'article 49 de la Llei esmentada estableix que, per impulsar l'adopció voluntària de plans d'igualtat, el Govern ha d'establir mesures de foment, especialment dirigides a les petites i mitjanes empreses, que han d'incloure el suport tècnic necessari.

Entre els objectius específics plantejats en e Pla per a la Igualtat de Tracte i d'Oportunitats per raó de Gènere en el marc de les Relacions Laborals i la Salut Laboral de les Illes Balears 2022-2025 (PIAL), s'inclou l'Objectiu 3: «Sensibilitzar i assessorar empreses, persones treballadores, sindicats i patronals en matèria de plans d'igualtat en les empreses» i l'Objectiu 4: «Millorar els procediments interns i de coordinació amb altres administracions en matèria de control de la legalitat dels plans d'igualtat en les empreses».

Entre els objectius operatius del PIAL hi trobam aconseguir que el 100 % de les empreses amb plantilles de cinquanta persones treballadores o més tenguin plans d'igualtat registrats i aconseguir que el 30 % de les empreses amb plantilles de menys de cinquanta persones treballadores tenguin mesures o plans d'igualtat elaborats i registrats, en el cas dels plans d'igualtat voluntaris”

L'article 45.1 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes, estableix que les empreses estan obligades a respectar la igualtat de tracte d'oportunitats en l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, han d'adoptar mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre dones i homes, mesures que han de negociar i, si escau, acordar amb els representants legals dels treballadors de la forma que determini la legislació laboral.

El Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball, en el capítol II estableix les regles per constituir la comissió negociadora del pla, en la qual hauran de participar de forma paritària la representació de l'empresa i la de les persones treballadores, el termini i el procediment de negociació, així com les funcions de la comissió negociadora.

Entre les funcions de la comissió negociadora hi ha les següents: la negociació i elaboració del diagnòstic; la negociació de les mesures que integraran el pla d'igualtat; l'elaboració de l'informe dels resultats del diagnòstic; la identificació de les mesures prioritàries, a la llum del diagnòstic, el seu àmbit d'aplicació, els mitjans materials i humans necessaris per a la seva implantació, així com les persones o òrgans responsables, incloent un cronograma d'actuacions; l'impuls de la implantació del pla d'igualtat a l'empresa; la definició dels indicadors de mesura i els instruments de recollida d'informació necessaris per realitzar el seguiment i avaluació del grau de compliment de les mesures del pla d'igualtat implantades; l'impuls de les primeres accions d'informació i de sensibilització a la plantilla; i totes les altres funcions que li puguin atribuir la normativa i el conveni col·lectiu d'aplicació o s'acordin per la mateixa comissió, inclosa la remissió del pla d'igualtat que sigui aprovat davant l'autoritat laboral competent a efectes del registre, el dipòsit i la publicació.

Així mateix, l'article 5 del Reial decret esmentat preveu que la comissió negociadora pugui comptar amb suport i assessorament extern especialitzat en matèria d'igualtat entre dones i homes en l'àmbit laboral.

La dificultat d'elaborar el diagnòstic de situació dels plans d'igualtat i el desenvolupament de les mesures i els sistemes de seguiment i avaluació que garanteixin l'eficàcia i adequació dels plans d'igualtat, determina la necessitat que les persones que intervinguin en tot el procés, així com, si escau, les persones expertes que les assisteixin, tenguin la formació i capacitació adequades.

EL Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), estableix com a competència de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, mitjançant la Direcció General de Treball i Salut Laboral, l'impuls i desenvolupament de les polítiques d'igualtat en l'àmbit laboral.

L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball. D'acord amb l'article 1, el seu objecte és establir les bases que regulen les subvencions en matèria de treball que, per les seves característiques, permeten unes bases comunes, amb la finalitat de dur a terme activitats d'utilitat pública o les competències atribuïdes a la Conselleria. En l'apartat 2.12 del mateix article 1 s'inclouen les accions per promoure i facilitar la participació de la dona al mercat de treball i la igualtat d'oportunitats entre homes i dones. Igualment, l'apartat 2.22 estableix que també poden ser objecte d'ajudes les activitats dirigides a combatre la discriminació i les desigualtats al mercat laboral.

Per desplegar aquestes previsions, aquesta convocatòria té per objecte establir ajuts destinats a combatre la discriminació i les desigualtats dins del mercat del treball a través de la implantació de plans d'igualtat entre homes i dones i d'accions d'igualtat per la implementació d'aquests plans.

D'acord amb l'article 14.2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, el procediment per concedir les subvencions s'ha d'iniciar sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria, quan la selecció dels possibles beneficiaris s'hagi de fer en règim de concurrència. L'article 15 del mateix Text refós estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts.

Els ajuts prevists en aquesta convocatòria tenen el caràcter d'ajuts de minimis, estan subjectes al Reglament (UE) núm. 2023/2381, de la Comissió, de 13 de desembre, publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea de 15 de desembre de 2023 (DOUE-L-2023-2831), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis i queden exclosos del procediment de notificació previst en l'article 108 del Tractat.

Aquests ajuts s'han inclòs en l'objectiu IV, línia I.16 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021) i prorrogat per l'Acord de Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023).

Per tot això, de conformitat amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 3 de l'Ordre de bases reguladores abans esmentada, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per concedir ajuts destinats a combatre la discriminació i les desigualtats dins el mercat de treball, mitjançant la implementació de plans d'igualtat entre dones i homes i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans.

2. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria en els termes que consten en l'Annex.

3. Aprovar el model de sol·licitud de l'ajut i de declaració responsable, el model de declaració responsable sobre el compliment dels terminis prevists en la Llei 3/2004 sobre mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, i la memòria descriptiva del projecte que s'adjunten, respectivament, com a annexos 2, 3 i 4.

4. Establir que el model de sol·licitud de pagament de l'ajut, així com també el model de compte justificatiu, han d'adjuntar, com annexos, en la Resolució de concessió dels ajuts, la qual es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i comunicar-la a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

6. Disposar que aquesta Resolució comença a produir efectes a partir del dia següent d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, en data de la signatura electrònica (22 d'abril de 2024) El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García

ANNEX 1 Convocatòria

Primer Objecte

1. Aquestes bases tenen per objecte regular la convocatòria pública d'ajuts destinats a combatre la discriminació i les desigualtats dins el mercat de treball, mitjançant la implementació de plans d'igualtat entre dones i homes i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per la implementació d'aquests plans.

2. Els ajuts consisteixen en subvencions destinades a donar suport a l'elaboració i implementació de plans d'igualtat, així com també a l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la seva implementació, en el marc dels tres programes següents:

a) Programa 1: fomentar la implementació voluntària de plans d'igualtat en les empreses i qualssevol altra entitat inclosa en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, que no estan obligades a tenir elaborat i registrat un pla d'igualtat, d'acord amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març.

b) Programa 2: facilitar la implementació o renovació de plans d'igualtat en les empreses i qualssevol altra entitat inclosa en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, obligades a iniciar l'elaboració d'un pla d'igualtat d'acord amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març.

c) Programa 3: realitzar accions d'igualtat, foment i assessorament en matèria d'igualtat per la implementació dels plans d'igualtat, per part d'organitzacions empresarials i sindicals inscrites en el Registre d'Organitzacions Empresarials i Sindicals de les Illes Balears i que tenguin un àmbit territorial que inclogui la totalitat dels Illes Balears.

Segon Beneficiaris i requisits

1. Per al programa 1 poden ser beneficiaris d'aquests ajuts les empreses i qualssevol altra entitat inclosa en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball, que no estiguin obligades a tenir elaborat i registrat un Pla d'igualtat, d'acord amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. És a dir, aquelles empreses o entitats que tinguin plantilles de menys de 50 persones treballadores o que no estiguin obligades per conveni sectorial, amb domicili social o centre de treball que no superi l'àmbit territorial de les Illes Balears.

2. Per al programa 2 poden ser beneficiàries les empreses i qualssevol altra entitat inclosa en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball, obligades a tenir elaborat i registrat un pla d'igualtat d'acord amb la Llei orgànica 3/2007. Aquesta obligació s'ha d'haver generat en data 31 de desembre de 2023 o en data posterior, d'acord amb l'article 3.2 del Reial decret esmentat.

3. Per al programa 3 poden ser beneficiaris les organitzacions empresarials i sindicals inscrites en el Registre d'Organitzacions Empresarials i Sindicals de les Illes Balears, sempre i quan el seu àmbit territorial inclogui la totalitat de les Illes Balears.

4. Els beneficiaris dels ajuts dels programes 1 i 2 han de tenir el domicili social o centre de treball a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense que pugui superar-se aquest àmbit territorial.

5. Per als programes 1 i 2 s'ha de tenir en compte la plantilla total de l'empresa, sigui quin sigui el nombre de centres de treball d'aquella i sigui quina sigui la forma de contractació laboral, incloses les persones amb contractes fixos discontinus, d'acord amb el que estableix l'article 3 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el registre.

6. Per als programes 1 i 2 els plans d'igualtat han d'estar inscrits en el Registre de Convenis Col·lectius, Acords Col·lectius de Treball i Plans d'Igualtat de les Illes Balears, segons el previst en el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball abans de la data límit de justificació establerta en aquesta convocatòria (10 de novembre de 2024). La sol·licitud d'inscripció del pla d'igualtat no podrà ser posterior al 10 de setembre de 2024.

7. Els beneficiaris dels ajuts han d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Els beneficiaris dels ajuts han d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social.

9. Els beneficiaris d'ajuts d'un import superior a 30.000 euros que siguin entitats amb ànim de lucre subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, han de complir amb els terminis de pagament que estipula la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, en els termes de l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex 3).

10. No poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, ni les que hagin estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni les que hagin estat sancionades o condemnades per resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

Tercer Actuacions subvencionables

1. Són susceptibles de subvenció les actuacions destinades a l'elaboració i implementació de plans d'igualtat i a l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament en matèria d'igualtat per la implementació d'aquests plans, dins el marc dels programes d'ajuts especificats en l'apartat segon d'aquesta convocatòria.

2. No és objecte de subvenció l'elaboració d'un pla d'igualtat quan l'autoritat laboral hagi acordat en un procediment sancionador la substitució de les sancions accessòries per l'elaboració i l'aplicació d'un pla d'igualtat.

3. Només es consideren despeses subvencionables aquelles que necessàriament estiguin associades a l'execució del projecte, que apareguin recollides al pressupost desglossat i detallat del projecte, que estiguin vinculades de manera indubtable al desenvolupament d'aquest i que es realitzin dins del termini d'execució establert en aquesta convocatòria.

4. En concret, poden ser subvencionables de manera conjunta o bé per separat, els conceptes següents:

4.1. Per als programes 1 i 2 són subvencionables les despeses següents:

a) Els costos de l'elaboració d'una diagnosi de l'empresa des de la perspectiva de gènere. Aquesta diagnosi serà elaborada segons el que estableix l'article 7 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

b) Els costos derivats de l'elaboració i de la implementació d'un pla d'igualtat que reculli les accions o mesures que corregeixin les deficiències detectades a la diagnosi prèvia i que, com a mínim, haurà de contenir les mesures establertes al capítol III del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

4.2. Per el programa 3 seran subvencionables:

a) El cost de les activitats d'assessorament i consultoria per al desenvolupament de les funcions relacionades amb accions d'igualtat, foment i assessorament en matèria de negociació, elaboració, implantació, seguiment i avaluació de plans d'igualtat, d'acord amb el que preveu l'article 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març.

b) El cost de la contractació de personal expert en matèria d'igualtat entre dones i homes en l'àmbit laboral per dur a terme l'objecte de l'ajut.

c) Les despeses de personal propi destinat a realitzar activitats de coordinació, suport, foment i assessorament especialitzat en la negociació, elaboració, implantació, seguiment i avaluació de plans d'igualtat i especialment de les persones que formin part de les comissions negociadores d'acord amb el que preveu l'article 5 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre.

5. El cost elegible es determina d'acord amb el que estableix el punt anterior, que marca quines són les despeses subvencionables.

6. No es consideren despeses subvencionables:

a) Les despeses d'inversió.

b) L'IVA deduïble.

Quart Normes reguladores

1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació.

2. En tot el que no estableixen aquesta Resolució ni l'Ordre esmentada s'ha d'aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; les normes bàsiques de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, i, en matèria de procediment, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cinquè Import econòmic de la convocatòria

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és d'un milió d'euros (1.000.000 €) distribuït, entre els programes 1, 2 i 3, de la manera següent:

  • Programa 1: 350.000 euros.
  • Programa 2: 350.000 euros.
  • Programa 3: 300.000 euros.

2. Els ajuts s'han de concedir amb càrrec a les partides pressupostàries indicades a continuació dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per a l'any 2024 i pels imports següents:

― 19601 322B01 47000 00 23090 .............................. 500.000,00 euros

― 19601 322B01 48000 00 23090 .............................. 500.000,00 euros

3. L'assignació a cadascun dels programes és vinculant per l'import total i no per cada partida.

4. Sempre que la disponibilitat pressupostària del fons finalista ho permeti es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï.

5. Els crèdits assignats a cadascun dels programes poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals d'aquests, una vegada que hagi finalitzat el termini de sol·licituds. La redistribució prioritzarà les sol·licituds relatives al projecte 1.

Sisè Àmbit temporal i territorial d'aplicació

1. Els projectes per als quals se sol·liciten aquests ajuts s'han d'executar i pagar en el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 d'octubre de 2024, ambdós inclosos.

2. Els beneficiaris dels ajuts dels programes 1 i 2 han de tenir el domicili social o centre de treball a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense que pugui superar-se aquest àmbit territorial.

3. L'àmbit territorial dels beneficiaris del programa 3 ha d'incloure la totalitat de les Illes balears.

Setè Quantia dels ajuts

1. Els ajuts que es regulen revesteixen la modalitat de lliurament dinerari sense contraprestació i s'han d'instrumentar en forma de subvencions, com s'indica a continuació.

1.1. L'import màxim subvencionable per beneficiari en els programes 1 i 2 és de 7.000 euros, IVA exclòs.

1.2. L'import màxim subvencionable per beneficiari en el programa 3 és de 50.000 euros, IVA exclòs.

1.3. La quantia de l'ajut és del 100 % del cost elegible de l'actuació subvencionable (IVA exclòs), amb els límits de l'import màxim subvencionable establerts en els apartats anteriors.

2. L'import dels ajuts o subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o amb concurrència amb ajudes i subvencions d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de la inversió o de l'activitat que s'hagi de desenvolupar pel beneficiari.

Vuitè Termini i presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Per tant, el termini acaba el mateix dia que es publiqui del mes següent. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

2. Només es pot presentar una sol·licitud per empresa o entitat. En cas que una empresa o entitat presenti més d'una sol·licitud en el termini de presentació de les sol·licituds, es tindrà en compte la darrera sol·licitud presentada.

3. El model de sol·licitud i declaració responsable que s'ha de presentar és el que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria i que es troba en la pàgina web http://www.caib.es.

4. Les sol·licituds i la resta de documentació relacionada amb el tràmit dels ajuts s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració i, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi ha d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment signada electrònicament.

No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds i altra documentació que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, de conformitat amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015 ha de requerir l'interessat perquè l'esmeni mitjançant la presentació electrònica. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

5. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica ha de dur a terme la petició de l'ajut per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament, com pot ser la signatura de la sol·licitud amb el certificat digital de representació de l'empresa.

6. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en les normes reguladores i en aquesta convocatòria s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015 i publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. La Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l'expedient.

8. En el supòsit que algun dels documents requerits per tramitar la subvenció ja s'hagi presentat davant l'Administració actuant en ocasió de la tramitació d'altres expedients no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què es varen presentar o, si escau, l'``òrgan que els va emetre, sempre i quan no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment corresponent i no hagin sofert modificacions.

9. Una vegada transcorregut el termini de presentació de sol·licituds no es pot augmentar l'import sol·licitat per l'ajut. En cas de fer-ho dins el termini de presentació de sol·licituds es tractarà com una nova sol·licitud a efectes de l'ordre de prelació per la resolució dels expedients d'acord amb l'apartat dotzè.

Novè Sol·licituds i documentació a presentar

1. La sol·licitud d'ajut implica l'autorització perquè l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pugui verificar les dades i afirmacions declarades per la persona o l'entitat sol·licitant, excepte en cas de denegació expressa. En aquest cas, la persona o entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats i la documentació corresponents, juntament amb la sol·licitud de l'ajut.

2. Documentació genèrica.

2.1. Original de la sol·licitud de subvenció i declaració responsable, segons el model normalitzat de la sol·licitud i declaració responsable (annex 2), degudament emplenat i signat electrònicament. En la sol·licitud s'ha d'especificar el programa pel qual es demana la subvenció.

2.2. La documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud d'ajut com a representant de l'empresa beneficiària, com pot ser l'escriptura de poders de representació, la signatura de la sol·licitud amb el certificat digital de representació de l'empresa o documents similars. En el cas de representació mitjançant inscripció en el Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) seria suficient el número de registre.

2.3. Còpia del document constitutiu de l'empresa o de l'entitat i dels estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent, o certificat d'inscripció registral dels documents esmentats.

2.4. Si escau, declaració responsable de que la persona sol·licitant d'un ajut d'import superior a 30.000 euros, d'acord amb l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, compleix amb els terminis prevists en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. Aquests beneficiaris han d'acreditar-ne el compliment en el termini de deu dies hàbils des de la notificació de la proposta de la resolució de concessió d'acord amb el que estableix l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (annex 3).

2.5. Declaració, d'acord amb el model de sol·licitud, en la qual s'han d'incloure les subvencions i els ajuts sol·licitats o concedits o, si s'escau, una declaració de no haver sol·licitat cap subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat, així com el compromís de declarar per escrit davant la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.

3. Només en cas que l'interessat s'oposi a la consulta de dades a què fa referencia el punt primer d'aquest apartat la persona interessada ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, la documentació acreditativa següent:

a) NIF de l'entitat sol·licitant.

b) DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l'entitat sol·licitant.

c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb aquest organisme.

d) Certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries.

e) Certificat acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica.

De conformitat amb l'article 28.7 de la Llei 39/2015, les persones interessades són les responsables de la veracitat dels documents que presentin.

4. Documentació especifica a presentar pels sol·licitants dels ajuts:

4.1. Memòria descriptiva del projecte (annex 4)

4.1.1. Per als programes 1 i 2, aquesta memòria ha de contenir en la descripció la informació següent:

a) Presentació de l'empresa o entitat

En aquest apartat s'ha de fer una breu descripció de l'empresa o entitat, que ha d'incloure activitats econòmiques que desenvolupa i nombre de persones treballadores que formen part de la plantilla.

b) Objectius finals que l'empresa o entitat pretén assolir amb el projecte

En aquest apartat s'ha d'explicar la motivació que ha fet que l'entitat es plantegi realitzar aquest projecte i s'han d'indicar els objectius finals que es pretenen assolir amb la implementació de les mesures d'igualtat d'oportunitats.

c) Fases i metodologia que s'utilitzarà per aconseguir els objectius establerts

En aquest apartat s'ha d'explicar de quina manera es negociarà i elaborarà el pla d'igualtat i quins procediments es faran servir per implantar-lo, fent referència a les fases del projecte.

d) Recursos materials i tecnològics que es requeriran per dur a terme el projecte

En aquest apartat s'han d'indicar els mitjans materials i tecnològics necessaris per realitzar el projecte, tenint en compte les diferents activitats programades.

e) Pressupost global, desglossat per conceptes

En cas d'assumir el projecte per la pròpia empresa, el pressupost ha de constar de les despeses laborals del personal encarregat de realitzar el pla de igualtat.

S'han de detallar les hores i la categoria laboral del personal que es destinarà al projecte.

En cas que el projecte s'externalitzi, s'han d'enumerar les despeses previstes de l'entitat externa.

f) Indicació de si el pla inclourà mesures addicionals al contingut mínim establert en l'article 8 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre, i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

 

4.1.2. Per al programa 3 aquesta memòria ha de contenir en la descripció la informació següent:

a. Presentació de l'entitat

En aquest apartat s'ha de fer una breu descripció de l'entitat, que ha d'incloure les activitats que desenvolupa.

b. Descripció de la previsió d'activitats de suport i assessorament

En aquest apartat s'ha d'aportar una previsió de les accions d'igualtat, de suport, foment i assessorament per al desenvolupament de les funcions relacionades en la implementació dels plans d'igualtat. S'ha d'especificar quina serà l'estabilitat i continuïtat en el temps de les accions específiques contemplades en el projecte durant el període d'elegibilitat.

c. Respecte al projecte, s'ha d'especificar si l'ha de dur a terme personal de la mateixa entitat o empresa, o si s'ha d'encarregar a una entitat externa especialitzada.

En tots dos casos ha de fer-se una relació del personal, amb indicació de la formació específica en igualtat de gènere, degudament acreditada, i de la trajectòria professional en igualtat de gènere (elaboració de plans d'igualtat, ponències en cursos o jornades de formació en matèria d'igualtat de gènere, etc.).

En el cas que s'encarregui a una entitat externa especialitzada, s'ha d'indicar el nombre de persones expertes a contractar, la modalitat de contractació, qualificació requerida i pressupost desglossat.

d) Pressupost global, desglossat per conceptes

En el pressupost presentat han de constar de les despeses, desglossades per conceptes, de les actuacions objectes de l'ajut. D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties, sense IVA, establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per al contracte menor (40.000 euros en el cas de contractes d'obra o 15.000 euros quan es tracti d'altres contractes), l'entitat beneficiària ha de sol·licitar i aportar a l'expedient com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació de serveis o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció o quan la prestació s'executi amb personal propi de l'entitat.

En els supòsits en què per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o en cas que la prestació s'executi amb personal propi de l'entitat, s'ha d'indicar aquesta circumstancia mitjançant una declaració responsable.

4.2. En els programes 1 i 2, a banda de la memòria, s'ha de presentar:

4.2.1 Informe de vida laboral del codi de compte de cotització (IVL-CCC).

4.2.2. Declaració responsable sobre el percentatge de persones que treballen en l'empresa amb contracte fixe o discontinu.

4.2.3. Declaració responsable sobre el percentatge de dones que ocupen llocs de gerència o òrgans directius a l'empresa o entitat sol·licitant.

4.3. En el programa 3, si escau, a banda de la memòria descriptiva i a efectes de acreditar l'execució amb anterioritat de actuacions relacionades amb accions d'igualtat i l'elaboració de plans d'igualtat, s'ha de presentar:

4.3.1. Una declaració responsable signada pel representant de l'entitat sol·licitant, en la qual s'identifiqui cada actuació amb un breu resum de l'acció executada, la data d'execució i duració d'aquesta.

Desè Requisits dels projectes subvencionables

1. En tot cas, els projectes dels programes 1 i 2 per als quals es preveuen els ajuts han d'incloure el següent:

a) El Projecte de l'elaboració o renovació d'un pla d'igualtat que corregeixi les deficiències detectades. El pla d'igualtat de l'empresa consisteix en un conjunt ordenat de mesures que es deriven del diagnòstic efectuat, que tendeixen a assolir en l'empresa la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, i a eliminar les discriminacions per raó de gènere. Els plans d'igualtat han de fixar els objectius concrets que s'han d'assolir, les estratègies i les accions precises que s'han d'adoptar per aconseguir-los, els recursos necessaris i l'establiment de sistemes eficaços de seguiment i avaluació dels objectius fixats. El pla d'igualtat l'han de signar la direcció de l'empresa i la representació legal de les persones treballadores o, si no n'hi ha, una comissió representativa dels treballadors i treballadores de l'entitat, nomenada a aquest efecte.

El pla ha de contemplar el contingut mínim establert en l'article 8 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

b) El calendari estimatiu de l'aplicació del pla. El calendari d'aplicació del pla és la programació de les activitats concretes per aconseguir els objectius i les mesures que configuren el pla.

2. Per als programes 1, 2 i 3 el projecte pot ser elaborat per personal de la mateixa empresa, capacitat professionalment en matèria d'igualtat d'oportunitats, o per encàrrec a una entitat externa especialitzada.

3. Per al programa 3, les accions proposades s'han de correspondre amb accions d'igualtat, de foment, assessorament en matèria d'igualtat de gènere relacionades amb la negociació, l'elaboració, la implantació, el seguiment i l'avaluació de plans d'igualtat, d'acord amb el que preveuen els articles 45 i següents de la Llei orgànica 3/ 2007, de 22 de març, mitjançant personal propi o mitjançant la contractació de personal expert en matèria d'igualtat entre dones i homes en l'àmbit laboral.

Onzè Règim de concessió de les subvencions

1. El règim de concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria és el concurs, mitjançant la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds, d'acord amb els criteris de valoració que fixa l'apartat següent.

2. Les subvencions es concediran fins exhaurir la consignació pressupostària habilitada. A aquest efecte, per a la concessió que correspongui a cada empresa o entitat beneficiària cal ajustar-se a la puntuació obtinguda segons els criteris de valoració d'aquesta convocatòria.

3. Un cop instruïdes totes les sol·licituds, en cas que l'import dels ajuts a concedir sigui inferior al pressupost previst en aquesta convocatòria per a cada programa, no s'aplicaran els criteris de valoració.

Dotzè Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds que compleixin els requisits d'admissibilitat establerts en aquesta convocatòria s'han de valorar per la Comissió Avaluadora d'acord amb els criteris de valoració següents:

1. Per als programes 1 i 2, la valoració de les sol·licituds presentades s'ha de fer d'acord amb els criteris següents:

a) Es valorarà amb un màxim de 10 punts el percentatge de persones que fan feina a l'empresa o l'entitat sol·licitant amb contracte indefinit i a jornada completa.

La puntuació s'atorgarà en proporció al percentatge que s'acrediti mitjançant l'informe de vida laboral del codi de compte de cotització (IVL-CCC) en el moment de presentació de la sol·licitud. En cas de tenir més d'un codi de compte de cotització s'hauran d'aportar tots.

  • Fins a un 20 % del total de persones treballadores en l'empresa: 2 punts.
  • Fins a un 40 % del total de persones treballadores en l'empresa: 4 punts.
  • Fins a un 60 % del total de persones treballadores en l'empresa: 6 punts.
  • Fins a un 80 % del total de persones treballadores en l'empresa: 8 punts.
  • El 100 % del total de persones treballadores en l'empresa: 10 punts.

b) Característiques de l'empresa o l'entitat sol·licitant (màxim de 20 punts).

Nombre de persones treballadores en l'empresa:

b.1) Per al programa 1:

  • De 0 a 25 persones treballadores: 5 punts.
  • De 26 a 49 persones treballadores: 10 punts.
  • De 50 a 100 persones treballadores: 15 punts.
  • Més de 100 persones treballadores: 20 punts.

b.2) Per al programa 2:

  • De 0 a 25 persones treballadores: 5 punts.
  • De 26 a 49 persones treballadores: 10 punts.
  • De 50 a 100 persones treballadores: 15 punts.
  • Més de 100 persones treballadores: 20 punts.

La puntuació s'atorgarà en proporció al número de treballadors que s'acreditin mitjançant l'informe de vida laboral del codi de compte de cotització (IVL-CCC) en el moment de presentació de la sol·licitud.

En cas de tenir més d'un codi de compte de cotització s'han d'aportar tots.

c) Es valorarà amb un màxim de deu punts el percentatge de dones que ocupen llocs de gerència o òrgans directius a l'empresa o l'entitat sol·licitant. La puntuació s'atorgarà en proporció al percentatge que s'acrediti mitjançant la presentació de la declaració responsable (annex 2)

  • Fins a un 20 % del total de persones treballadores en l'empresa: 2 punts.
  • Fins a un 40 % del total de persones treballadores en l'empresa: 4 punts.
  • Fins a un 60 % del total de persones treballadores en l'empresa: 6 punts.
  • Fins a un 80 % del total de persones treballadores en l'empresa: 8 punts.
  • El 100 % del total de persones treballadores en l'empresa: 10 punts.

d) Es valorarà amb un màxim de deu punts que el pla d'igualtat incorpori mesures que no formen part del contingut mínim del pla, com podrien ser:

  • Violència de gènere.
  • Llenguatge i comunicació no sexista.
  • Altres.

A aquests efectes, cal indicar a la memòria descriptiva del projecte que aquestes mesures no són part del contingut mínim (2 punts per mesura).

2. Per al programa 3 la valoració de les sol·licituds presentades s'ha de fer d'acord amb els criteris següents:

a. Haver executat amb anterioritat accions relacionades amb accions d'igualtat i l'elaboració de plans d'igualtat. S'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable signada pel representant de l'entitat sol·licitant en què s'identifiqui cada actuació amb un breu resum de l'acció executada, la data d'execució i duració de la mateixa, amb un màxim de 20 punts (5 punts per any d'experiència).

b. Nombre d'accions a executar en el projecte presentat durant el període elegible (d'1 de gener de 2024 a 31 d'octubre de 2024), amb un màxim de 10 punts (2 punts per acció).

c. Estabilitat i continuïtat en el temps de les accions específiques a executar contemplades en el projecte durant el període d'elegibilitat, és a dir, entre l'1 de gener de 2024 i el 31 d'octubre de 2024. Aquesta s'ha d'acreditar en la memòria del projecte (annex 4). Es pot obtenir un màxim de 10 punts, atesa la periodicitat de les accions a desenvolupar (1 punt per cada mes en què es realitzin accions).

3. En cas d'empat en la valoració de dos o més projectes, s'ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds mitjançant el tràmit establert a tals efectes, de manera que tindran preferència les sol·licituds presentades abans respecte de les posteriors.

4. En el cas que es mantengui l'empat, la Comissió Avaluadora ha de decidir motivadament el projecte elegit.

5. Una vegada valorades les sol·licituds, s'ha d'elaborar una llista d'expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent de puntuació obtinguda, i es concediran els ajuts respectant l'ordre de major a menor puntuació fins que s'exhaureixi la dotació pressupostària. Aquesta llista pot contenir, atesa la possibilitat que alguna sol·licitud no compleixi, posteriorment, els requisits establerts o no presenti la documentació, una relació de sol·licitants suplents.

6. En el cas que la quantia del crèdit pressupostari no sigui suficient per cobrir la totalitat de la quantia subvencionable del darrer expedient de la llista s'ha de proposar la concessió de la subvenció per la quantia de l'import romanent de la partida pressupostària. Si no presenta al·legacions o renúncia expressa s'entendrà que accepta la concessió parcial. En el supòsit que presenti renúncia es proposarà al següent o següents sol·licitants, segons l'ordre de prelació establert, fins exhaurir el crèdit pressupostari.

 

Tretzè Comissió Avaluadora

1. Amb la finalitat d'examinar les sol·licituds presentades i d'emetre'n un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució, es constitueix una Comissió Avaluadora integrada pels membres que s'indiquen a continuació, de conformitat amb l'article 6.3 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, en relació amb l'article 19.3 del Text refós de la Llei de subvencions:

  • La persona titular del Departament de Relacions Laborals de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a presidenta.
  • La persona titular de la Secció XI de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
  • La persona titular de la Secció XIII de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
  • La persona titular del Negociat XXIV de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
  • Una persona amb categoria de tècnic/a del grup A1 o A2 adscrita a la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a secretari o secretària.

2. En cas d'absència per qualsevol causa de les persones que integren la Comissió Avaluadora, la directora general de Treball i Salut Laboral pot designar suplents d'entre el personal adscrit a la direcció general de la qual és titular.

3. El règim de funcionament de la comissió serà el que estableix la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, relatiu als òrgans col·legiats. Les comissions avaluadores tindran les funcions i la composició que s'estableix en l'article 19 del Decret legislatiu 2/2005.

Catorzè Instrucció i resolució del procediment

1. En aplicació de l'article 6.2 de les bases reguladores, correspon a la Direcció General de Treball i Salut Laboral instruir i tramitar les sol·licituds i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora, i aquesta ha d'emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. La directora general de Treball i Salut Laboral ha d'emetre les propostes de concessió, exclusió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, i també els denegats i exclosos amb indicació del motiu de denegació i d'exclusió.

2. Les propostes de concessió, exclusió i denegació provisionals dels ajuts estableixen un termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per presentar al·legacions. En cas contrari, s'entendrà que els sol·licitants estan conformes amb el contingut de les propostes i aquestes s'elevaran a definitives i s'entendrà que els sol·licitants accepten la subvenció.

Aquestes propostes no suposen en cap cas la creació d'un dret a favor del beneficiari, mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió.

En el supòsit en que es presentin al·legacions, una vegada examinades aquestes, es publicaran les propostes definitives i s'entendrà que els sol·licitants accepten la subvenció amb totes les seves condicions si no presenten renúncia expressa.

Les propostes definitives no suposen en cap cas la creació d'un dret a favor del beneficiari, mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió.

3. Les actuacions a què es refereix el paràgraf anterior s'han de notificar a les persones interessades d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. En aplicació de l'article 6.1 de les bases reguladores, l'òrgan competent per resoldre és el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, que ha de dictar una resolució motivada en la qual s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Aquesta resolució s'ha de notificar als interessats, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. La resolució de concessió ha d'especificar els aspectes següents: la identificació de l'empresa o entitat beneficiària; la descripció de l'activitat que s'ha de subvencionar; el pressupost total de l'activitat subvencionada; l'import de la subvenció concedida; la partida pressupostària a la qual s'aplica; les obligacions de l'empresa o entitat beneficiària; la forma de pagament; la forma de justificació de l'aplicació dels fons percebuts; el termini per presentar els justificants, i el termini per dur a terme l'activitat.

6. En cap cas l'import de la subvenció no pot superar el cost de l'activitat, de conformitat amb les regles de repartiment establertes en aquesta convocatòria.

7. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa, els sol·licitants han d'entendre com a desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu; tot això, sens perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

8. Les resolucions del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada posen fi a la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

9. La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Quinzè Règim de compatibilitats

1. Les subvencions que estableix aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts o subvencions de la mateixa naturalesa o finalitat que es puguin concedir. No obstant això, l'import de les subvencions no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajuts de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària durà a terme, de conformitat amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. A aquest efecte, l'entitat sol·licitant ha d'aportar la declaració, d'acord amb el model de sol·licitud, en la qual s'han d'incloure les subvencions i els ajuts sol·licitats o concedits o, si s'escau, una declaració de no haver sol·licitat cap subvenció o ajut per a la mateixa finalitat, així com el compromís de declarar per escrit davant la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.

Setzè Justificació i pagament

1. L'import de la subvenció s'ha d'abonar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada la realització de l'actuació que fonamenta la concessió de l'ajut amb la presentació de la documentació que s'indica en aquest apartat.

2. D'acord amb l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris tenen l'obligació de justificar l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament per concedir la subvenció. Per això, en el moment de la justificació, els beneficiaris han de presentar una memòria econòmica a la qual han d'adjuntar els corresponents documents acreditatius (factures o altres documents de caràcter probatori equivalent) i la resta de documents probatoris del pagament efectiu de les despeses, juntament amb la sol·licitud de pagament de l'ajut i el compte justificatiu. Els models d'aquests documents s'han de publicar com a annexos en la Resolució de concessió dels ajuts.

3. La subvenció s'ha de destinar a finançar les despeses corrents derivades del desenvolupament de les activitats dirigides a l'elaboració i implementació del pla d'igualtat i a l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament en matèria d'igualtat per la implementació dels plans. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes que siguin susceptibles de recuperació o compensació. Les despeses susceptibles de subvenció es regeixen pels articles 39 i 40 del Text refós de la Llei de subvencions.

4. D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties, sense IVA, establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per al contracte menor (40.000 euros en el cas de contractes d'obra, o 15.000 euros quan es tracti d'altres contractes), l'entitat beneficiària ha de sol·licitar i aportar a l'expedient com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació de serveis o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció o quan la prestació s'executi amb personal propi de l'entitat.

L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

S'entén com a proveïdors diferents aquells que no comparteixen ni seu social, ni administradors.

En cas que es tracti d'una inversió efectuada amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció s'ha d'acreditar aquest fet mitjançant la presentació de la factura corresponent.

L'incompliment dels requisits indicats en aquest punt s'entén com una anomalia a la totalitat de la sol·licitud, i s'ha d'actuar d'acord amb el que s'estableix en l'apartat vuitè, punt 6.

5. La justificació s'ha de documentar mitjançant els documents següents, de conformitat amb els models que s'adjuntaran, com a annexos, en la Resolució de concessió dels ajuts:

a) Memòria d'actuació justificativa, signada pel representant legal de l'entitat beneficiària de la subvenció, amb indicació detallada de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. A més, la memòria ha d'incloure tota la informació necessària per a la interpretació i comprensió correctes de la justificació de despeses presentades i la seva imputació al projecte.

b) Memòria econòmica justificativa del cost total de les activitats realitzades en què s'inclogui una relació classificada de les despeses realitzades amb identificació per a cadascuna de les despeses de l'entitat o de la persona creditora, l'import de la factura, la data d'emissió i la data de pagament i l'import imputat a la subvenció. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost s'han d'indicar les desviacions produïdes. Aquesta memòria també ha de contenir una relació d'altres ingressos o subvencions rebudes per les mateixes actuacions subvencionables, amb indicació de l'import, la procedència i l'objecte .

c) Compte justificatiu

d) Model normalitzat de sol·licitud de pagament i declaració responsable

La documentació justificativa de les despeses efectuades ha d'incloure una còpia de les factures, justificants de pagament i altres documents de valor probatori equivalent i que s'ha d'ajustar a les previsions que estableix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament regulador de les obligacions de facturació, i documents probatoris del pagament efectiu de les despeses.

Per despeses de personal s'ha de aportar nòmines i justificants que acreditin el pagament efectiu d'aquestes.

Així mateix, per als programes 1 i 2 s'ha d'aportar la Resolució de la inscripció en el Registre de Convenis Col·lectius, Acords Col·lectius de Treball i Plans d'Igualtat de les Illes Balears, segons el previst en el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball, per la qual s'acredita que el pla d'igualtat s'ha inscrit.

6. El termini per presentar aquesta documentació justificativa acaba el dia 10 de novembre de 2024.

7. Els justificants de la inversió subvencionada, és a dir, les factures i els seus pagaments, han d'estar inclosos dins el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 d'octubre de 2024 (ambdós inclosos).

8. D'acord amb l'article 71.2 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'òrgan administratiu competent per a la comprovació de la subvenció apreciï l'existència de defectes solucionables en la justificació presentada pel beneficiari, ho ha de posar en el seu coneixement i li ha de concedir un termini de deu dies per corregir-los.

9. D'acord amb l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, transcorregut el termini establert de justificació sense haver-se presentat aquesta davant l'òrgan administratiu competent, aquest ha de requerir el beneficiari perquè en el termini improrrogable de quinze dies sigui presentada. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

10. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

11. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableixen la convocatòria i la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat, a excepció del canvi de proveïdor que no suposi un canvi en l'execució i instal·lació de les accions subvencionables, sense que aquesta Conselleria l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

Dissetè Revocació i reintegrament

1. L'ocultació o falsejament de les dades que varen servir de base per a la concessió de l'ajut per part del sol·licitant dona lloc a la seva revocació, al reintegrament de les quantitats percebudes i a l'exigència de l'interès de demora corresponent, que es meritarà des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament.

2. Igualment, s'han de reintegrar les quantitats percebudes i s'exigirà l'interès de demora meritat en cas que el beneficiari incorri en alguna de les causes previstes en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, o incompleixi les obligacions i compromisos que estableix aquesta convocatòria.

3. En els procediments de reintegrament és d'aplicació la regulació prevista en els articles 41 i següents de la Llei 38/2003, i en els articles 94 i següents del Reial decret 887/2006.

4. Així mateix, una vegada produïdes les circumstàncies que provoquen un reintegrament es pot fer la devolució voluntària per part de beneficiari, sense el previ requeriment de l'Administració, conforme al que estableix l'article 90 del Reglament de desplegament de la Llei 38/2003, d'acord amb el model d'autoliquidació 046 que a aquest efecte faciliti l'Agència Tributària de les Illes Balears.

Quan es produeixi la devolució voluntària, l'Administració ha de calcular els interessos de demora d'acord amb el que preveu l'article 38 de la Llei 38/2003 i fins al moment en què es va produir la devolució efectiva per part del beneficiari.

Divuitè Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 9 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol).

Dinovè Règim de minimis

Els ajuts concedits en el marc d'aquesta convocatòria constitueixen ajuts d'Estat sotmesos a la norma dels ajuts de minimis, per la qual cosa a aquests beneficiaris se'ls ha d'aplicar la norma dels ajuts de minimis que determina que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa no pot ser superior a 300.000 euros durant qualsevol període de tres anys (article 3 del Reglament [UE] núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimisDiari Oficial de la Unió Europea de 15 de desembre de 2023, DOUE-L-2023-2831―).

Vintè Interpretació i execució

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Vint-i-unè Protecció de dades

La informació continguda a les sol·licituds de subvenció presentades a l'empara d'aquesta resolució queda sotmesa a la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Les dades que les entitats interessades i els seus representants legals emplenen s'integraran en fitxers automatitzats per poder accedir, rectificar i suprimir les seves dades, així com exercitar altres drets o retirar-ne el consentiment, reconeguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa de desenvolupament.

Documents adjunts