Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
MANCOMUNITAT DES RAIGUER
Núm. 248972
Convocatòria i bases específiques reguladores per a la provisió, mitjançant el sistema de concurs, d’una plaça en acumulació, secretaria-intervenció a la Mancomunitat des Raiguer
El President de la Mancomunitat des Raiguer, amb avocació de la competència actualment delegada a la Junta de Govern Local (Decret de presidència núm. 123/2023, d'11 de setembre de 2023), ha aprovat les bases que han de regir el sistema de selecció d'una plaça de Secretaria-Intervenció en règim d'acumulació, mitjançant concurs a la Mancomunitat des Raiguer, mitjançant Decret de Presidència núm. 2024-0044 de data 18 d'abril de 2024.
BASES PER LES QUALS S'HA DE REGIR EL CONCURS PER A LA PLAÇA EN ACUMULACIÓ, SECRETARIA-INTERVENCIÓ A LA MANCOMUNITAT DES RAIGUER
PRIMERA. OBJECTE.
En data 17 d'abril de 2024, es va presentar per registre d'entrada el cessament de la Secretària-Interventora de la Mancomunitat des Raiguer.
Per tal, és precís que s'ocupi la plaça de Secretaria-Intervenció de la Mancomunitat des Raiguer, reservat a funcionaris amb habilitació nacional de la subescala de Secretaria, de la Mancomunitat des Raiguer.
El lloc de feina exigeix una dedicació de 7 hores setmanals, preferentment en dimarts. La retribució bruta anual és de 13.763,39 €.
La convocatòria es publicarà a la seu electrònica de la Mancomunitat (https://mancomunitatdesraiguer.sedelectronica.es ), a la pàgina web de l'entitat (https://mancomunitatdesraiguer.net/ca ) i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació del BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat.
SEGONA. PARTICIPACIÓ I REQUISITS DELS ASPIRANTS.
Podran formar part de la present valoració de mèrits els funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, pertanyents a les subescales a que es refereixen els articles 92.bis), apartat 2, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i 36 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, d'algun dels municipis que integren aquesta Mancomunitat, de conformitat amb l'article 10 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional i l'article 8 dels Estatuts de la Mancomunitat des Raiguer.
Donades les funcions pròpies de la plaça de Secretaria-Intervenció, només podran ocupar el lloc els funcionaris que ocupin una plaça de Secretari-Interventor en algun dels municipis de la Mancomunitat des Raiguer (Alaró, Binissalem, Búger, Campanet, Consell, Inca, Lloseta, Mancor de la Vall, Marratxí, Santa Maria del Camí i Selva).
No podran participar en aquesta valoració de mèrits:
TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
El termini de presentació d'instàncies és de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Es publicarà també en la pàgina web i a la seu electrònica de la Mancomunitat. Els Secretaris-Interventors funcionaris de l'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional que desitgin formar part de la present valoració de mèrits dirigiran al Registre general d'aquesta Mancomunitat la següent documentació:
Adjuntant en aquesta sol·licitud la documentació acreditativa dels mèrits que es vulguin aportar.
Les instàncies també podran presentar-se en qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, necessàriament s'haurà d'enviar, mitjançant correu electrònic a la Mancomunitat des Raiguer, còpia de la sol·licitud registrada per tenir coneixement de la presentació a l'adreça electrònica: mancomunitat@mancomunitatdesraiguer.net
La data límit per acreditar, al·legar i/o justificar els mèrits és la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en aquesta convocatòria. Els mèrits al·legats però no justificats dins aquest termini no es valoraran.
QUARTA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS.
Finalitzat el termini per presentar sol·licituds, el president aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat i es concedirà un termini de tres (3) dies hàbils per presentar correccions o reclamacions. Aquestes esmenes no seran aplicables respecte als mèrits al·legats però no aportats o acreditats ni als requisits necessaris per presentar la sol·licitud de participació a la convocatòria.
Un cop finalitzat aquest termini, es publicarà la relació definitiva d'admesos i exclosos a través dels mitjans anteriorment indicats. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la llista inicialment publicada.
En aquesta mateixa resolució, la llista provisional, s'efectuarà el nomenament dels membres de la comissió avaluadora i el dia, lloc i hora de la seva constitució, així com el dia, lloc i hora per a dur a terme la valoració de mèrits.
CINQUENA. VALORACIÓ DE MÈRITS.
El procediment de selecció serà la valoració de mèrits.
Es valoraran de la següent manera:
A) Serveis prestats.
1.- Els serveis efectius, es valoraran de la següent forma (sense màxim):
a) Serveis en actiu ocupant llocs reservats a la pròpia subescala de funcionaris amb habilitació nacional, o serveis en Comunitats Autònomes, ocupant llocs reservats a dita subescala: 0,03 punts per mes.
b) Serveis en actiu ocupant llocs reservats a subescales de funcionaris amb habilitació nacional diferents a aquella en la que es concursa o serveis en Comunitats Autònomes ocupant llocs reservats a altres subescales: 0,02 punts per mes.
En aquests efectes, els serveis prestats en comissió de serveis es computaran en el lloc efectivament exercit.
Els treballs realitzats a l'Administració Pública s'han d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme corresponent.
B) Titulacions.
1.- Les titulacions acadèmiques es valoraran en la següent forma (sense màxim):
Títol |
Subescala de Secretaria-Intervenció |
Doctor en Dret, Ciències Polítiques, Sociologia, o Econòmiques i Empresarials |
3 |
Llicenciat en Dret, Ciències Polítiques i sociologia, Econòmiques i Empresarials, Intendent Mercantil, o Actuari d'Assegurances |
2 |
Haver cursat tres anys de Dret, de Ciències Polítiques i Sociologia, Econòmiques i Empresarials, o Professor Mercantil |
1 |
Titulació inferior que hagi servit per a l'accés si no es valoren les anteriors |
0,50 |
2.- Dintre de cada titulació, la valoració del grau superior exclourà les inferiors. La puntuació de títol d'Intendent Mercantil o Actuari exclourà la de Professor Mercantil.
3.- Quan en un mateix candidat concorrin els títols d'Intendent Mercantil o Actuari amb el de Llicenciatura en Ciències Econòmiques i Empresarials es puntuarà només un d'ells. La mateixa regla es seguirà si concorren els títols de Professor Mercantil i Diplomat en Ciències Econòmiques i Empresarials.
C.Cursos de formació i perfeccionament.
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. Així mateix podran ser valorades les accions formatives de caràcter transversal (prevenció de riscs laborals, igualtat de gènere, idiomes estrangers, informàtica).
Els cursos de formació i perfeccionament, es valoraran sense màxim. Es tindran en compte totes les hores de formació realitzades durant la vida laboral, impartides o reconegudes i/o homologades per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), la Federació espanyola de municipis i províncies (FEMP) i les impartides per la Universitat i per les escoles tècniques, les impartides per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats.
Els cursos podran tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoraran per separat les assignatures encaminades a obtenir titulacions acadèmiques.
Els cursos expressats en crèdits, es consideraran per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduïdes per RD 1267/1994, de 10 de juny) 10 hores lectives, i per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) 25 hores lectives.
Les acreditacions de les formacions es faran mitjançant certificacions o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos.
D) Antiguitat.
L'antiguitat es valorarà a raó de 0,01 punts per mes de serveis, sense màxim, computant-se en aquests efectes els prestats amb anterioritat a l'ingrés en la Subescala o Subescales corresponents, en els termes de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, i el Reial Decret 1461/1982, de 25 de juny. Així mateix, es computaran els períodes de formació subsegüents a les proves d'accés a tals subescales, els períodes en expectativa de nomenament i els prestats en qualsevol Administració Pública en llocs diferents als previstos en la lletra A) d'aquesta base.
No es computaran serveis que hagin estat prestats simultàniament amb altres igualment al·legats, ni els que s'hagin tingut en compte als efectes de la lletra A) d'aquesta base.
E) Coneixement de llengua catalana.
Requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell B2 (Decret 2/2017, de 13 de gener): els candidats hauran d'aportar el certificat acreditatiu del nivell requerit per la corporació local.
Serà considerat mèrit l'acreditació de nivells superiors al nivell B2.
Tan sols es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de coneixements del llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti.
La justificació del coneixement de la llengua catalana es durà a terme mitjançant certificat expedit o reconegut com equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.
SISENA. COMISSIÓ AVALUADORA.
La valoració dels mèrits al·legats pels aspirants es durà a terme per una comissió avaluadora formada per un mínim de tres funcionaris de carrera amb habilitació de caràcter nacional.
SETENA.- RESOLUCIÓ DE LA VALORACIÓ.
La comissió avaluadora classificarà als aspirants en funció dels mèrits al·legats i justificats, formulant la relació en funció de les puntuacions totals obtingudes pels aspirants.
En el cas d'empat en la puntuació final es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en el mèrit que ocupi el primer lloc de la següent enumeració. Si l'empat persisteix, es tindrà en compte el següent mèrit de l'enumeració, i així successivament:
Si l'empat encara continua persistint la comissió avaluadora resoldrà per sorteig.
Finalitzada la qualificació, la Comissió avaluadora publicarà la valoració de mèrits i les puntuacions provisionals en la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat en ordre de major a menor puntuació.
Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per fer al·legacions.
La Comissió avaluadora resoldrà les al·legacions en el termini de 15 dies hàbils.
VUITENA. RESOLUCIÓ.
Aquesta Mancomunitat resoldrà la valoració de mèrits d'acord amb la proposta formulada per la comissió avaluadora, i es publicarà en el termini d'un mes a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat.
Una vegada resoltes les al·legacions, en cas de que se n'hagin presentat, la comissió avaluadora elevarà la seva proposta al president per resoldre la valoració de mèrits. Si no es presentessin al·legacions, la llista de puntuacions provisional passarà a ser definitiva, elevant-se al President per al seu nomenament.
La resolució es publicarà en la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat.
NOVENA. NOMENAMENT.
El nomenament haurà de ser comunicat a la Comunitat Autònoma, dins dels 3 dies hàbils següents a aquell en que es produeixi.
Per al candidat que quedi en segon lloc en la valoració de mèrits, es formularà proposta de nomenament com a secretari/a- interventor/a accidental.
La presa de possessió determina l'adquisició dels drets i deures funcionarials inherents al lloc, passant a dependre el funcionari també de la Mancomunitat des Raiguer.
DESENA. RECURSOS.
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se directament el recurs Contenciós-Administratiu davant el Tribunal competent dins el termini de dos mesos.
Binissalem, a data de la signatura electrònica (18 d'abril de 2024)
El president Joan Rotger Seguí