Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE COSTITX

Núm. 248735
Convocatòria i bases per crear una borsa de treball de personal laboral per a socorrista aquàtic de l'ajuntament de Costitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera. Objecte i descripció

Les presents bases tenen per objecte determinar els requisits, modalitat de selecció i mèrits que són d'aplicació per a la selecció de personal per “socorrista aquàtic de la piscina municipal, per prestar serveis durant la temporada d'estiu, mitjançant contracte laboral temporal.

La jornada de treball, que serà partida matí i horabaixa, es desenvoluparà conforme les necessitats del servei, així com les peculiaritats horàries assignades al lloc de treball que s'ocupa.

Segona. Funcions

Les funcions seran les següents:

- Vetllar en tot moment per la seguretat dels usuaris de la piscina.

- Socorrisme, servei de salvament i aplicació de primers auxilis en cas d'accident, col·laboració en el manteniment i  perfectes condicions de la farmaciola de la piscina.

- Vigilància i control dels banyistes.

- Encarregar-se de la vigilància i seguretat en el vas de la piscina i de les condicions de vigilància, seguretat i higiene en el recinte de la mateixa, tant dins com fora del vas, així com de les mesures de prevenció d'accidents i malalties.

Altres funcions relacionades amb el lloc de treball, que li siguin encomanades per l'Alcaldia.

Tercera.  Requisits dels aspirants.

Per ser admès a la realització de les proves selectives, els aspirants a la data d'expiració del termini per a la presentació d'instàncies, hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'art. 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b) Tenir complits els 18 anys d'edat i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració Pública.

d) No patir cap malaltia, ni defecte físic o psíquic que impedeixi el normal exercici de la funció.

e) Estar en possessió del títol oficial de graduat escolar/graduat en educació secundaria obligatòria (ESO), formació professional de primer grau o equivalent.

f) Estar en possessió del títol de socorrista aquàtic, expedit per qualsevol Institució Oficial.

Quarta. Sistema selectiu.

Es desglossarà en les següents fases:

  • Fase concurs: tindrà una puntuació màxima de 8 punts.
  • Entrevista personal tindrà una puntuació màxima de 6 punts.

La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes a les dues fases anteriors, resultant seleccionat el candidat que obtengui major puntuació. La puntuació màxima total no podrà superar els 14 punts.

Fase concurs(fins a 8 punts):

1.- Accions formatives(fins a 2 punts):

Es valoraran les cursos de formació i perfeccionament el contingut dels qual estigui directament relacionat amb el lloc de socorrista, que hagin estat convocats o homologats per qualsevol centre o organisme  oficial, de manera que es puntuarà a 0,01 punt, cada hora de formació, fins un màxim de 2 punts.

2.-Coneixements orals i escrits de la llengua catalana(fins a 1 punt):

Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el nivell més alt acreditat.

a) Certificat B1: 0,5 punts.

b) Certificat B2, C1, C2: 1 punt.

3.-Experiència laboral(fins a 5 punts):

- Per cada mes complet i seguit treballat com a Socorrista de piscina en qualsevol administració pública: 0,50 punts fins un màxim de 5 punts.

- Per cada mes complet i seguit treballat com a Socorrista de piscina en qualsevol empresa privada: 0,15 punts fins un màxim de 5 punts.

Per poder valorar-se aquests mèrits serà necessari que es presenti certificat o el contracte de l'administració pública corresponent en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa, els serveis prestats i la categoria; i en el cas de l'empresa privada, certificat o el contracte d'empresa en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa, serveis prestats i categoria o contractes laborals en els que s'especifiquin les tasques a desenvolupar acompanyats del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.

El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

Entrevista personal (fins a 6 punts):

Es realitzarà una entrevista personal, que versarà sobre l'objecte de la convocatòria, i que puntuarà fins a 6 punts.

Cinquena. Període de prova.

L'aspirant seleccionat haurà de superar un període de prova de 15 dies. Durant aquest període de prova es podrà resoldre la relació laboral a instància de qualsevol de les dues parts.

Sisena.- Presentació de sol·licituds (Annex I):

a) Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria, en la que els aspirants hauran de presentar la documentació acreditativa de requisits i mèrits exposats, es dirigiran al Batle-President i se han de presentar, conforme a l´annex I,  presencialment en el Registre General de l'Ajuntament ( horari de dilluns a divendres de 09:00h a 14:00h) otelemàticament al registre de l´entitat o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 5 dies hàbils a comptar des del dia següent al de la publicació de la present convocatòria al BOIB.

b) Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà Resolució, aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos, explicant els motius en el cas de la seva exclusió. L'esmentada Resolució es publicarà a la web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, donant en el seu cas, un termini de 2 dies hàbils per esmenar aquests defectes. En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord ni publicació.

c) Elevada a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, el Batle, determinarà la data i el lloc de celebració de l´ entrevista personal, havent-se de presentar els aspirants el dia assenyalat proveïts del DNI. Aquesta Resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la web municipal.

Setena.- Tribunal de selecció.

1.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per tres persones amb titulació acadèmica igual o superior a la exigida a la convocatòria, designades pel Batle.

2.- Juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos es farà públic el nom de les persones que formen part del tribunal.

3. Tots els membres del tribunal tenen veu i vot, i les seves decisions s'adoptaran per majoria simple. En cas d'empat, decidirà el president, amb vot de qualitat.

4.- El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari.

5.- Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l'autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin circumstàncies previstes a l'article 24 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. L'actuació del tribunal s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació que li sigui d'aplicació.

6.- El tribunal queda autoritzat per resoldre dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Vuitena Finalització del procés de selecció.

Acabada la selecció, el Tribunal publicarà la relació de les puntuacions atorgades, que comprendrà la proposta a favor de l'aspirant que hagi obtingut la millor puntuació, així com també la llista dels qui en consideració a la puntuació concedida se'ls pugui considerar aptes sense obtenció de plaça, que formaran part de la borsa.

Novena.-Funcionament de la borsa de treball

1.- Quansiguinecessari acudir a la borsa de treball,  s'oferiràal'aspirant per ordre estricte de la puntuacióobtinguda en el procés selectiu.

2.- A aquest efecte, l'Ajuntament es posarà en contacte amb la persona seleccionada via telefònica o mitjançant el correu electrònic facilitat en la sol·licitud, comunicant el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball.

3.- La persona propasada pel nomenament haurà de manifestar, pel mateix mitjà, el seuinterès o no amb la proposta de contractació dins el termini dels tres dies hàbils posteriors al de la práctica de la notificació per part de l'Ajuntament.

4.- Si dins aquest termini no manifesta la seva conformitat/renuncia expressa a la contractació, es passarà a avisar al següent de la llista.

6.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tenia i, en el seu cas quan es necessiti, es tornarà a oferir la nova contractació amb el mateix funcionament i ordre previst a l´apartat 1 d´aquesta base novena.

Desena.-Presentació de documents i contractació

1.- L'aspirant seleccionat i que hagidonat la seva conformitat al nomenament haurà de presentar conform l´annex II, en el termini màxim de tres hàbils a comptar des de l'endemà a què manifesti la conformitat,  declaració jurada de que compleix amb següents manifestacions:

a) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni trobar-se actualment inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

b) Declaració jurada o promesa de que no ocupa caplloc de treball ni realitza capactivitat en el sector públic de limitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat.

c) Declaració de si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, per tal de que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat. 

d) Declaració jurada de no tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.

2.- Si no es presenta la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podrán ser nomenats i quedar ananul·lades totes les actuacions anteriors, amb exclusió de la borsa, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud.

3.- Una vegada presentats els documents dins el termini establert, el Batle efectuarà el nomenament de la persona proposada i haurà d'incorporar-se al lloc de treball en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la notificació del nomenament.

Onzena.- Durada de la borsa de treball

La borsa amb les persones admeses i ordenades per la prelació de punts obtinguts serà vigent durant el termini màxim de tres anys, llevat que s´exhaureixi.

 

Dotzena.-Règim normatiu i recursos.

En el no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interpolar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i  articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

 

(Signat electrònicament: 18 d'abril de 2024

El batle president Antoni Salas Roca)

Documents adjunts