Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 246991
Resolució del secretari autonòmic de Desenvolupament Educatiu per la qual s’aprova la convocatòria pública per participar com a centre mentor en el programa Codi Escola 4.0

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Resolució de 5 de juliol de 2023 de la Secretaria d'Estat d'Educació publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 7 de juny la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes destinats al programa Codi Escola 4.0, dins l'exercici pressupostari 2023, per import de 298.400.000,00 €.

2. La Conselleria d'Educació i Universitats, a través del Servei de Tecnologies de la Informació a l'Educació de la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu, gestiona el programa de cooperació territorial Codi Escola 4.0 del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports per posar-lo en marxa.

3. El programa Codi Escola 4.0 pretén articular una resposta integral, a través de la capacitació i actualització del professorat mitjançant accions formatives concretes i acompanyament dins i fora de l'aula. Es posaran a disposició de la comunitat docent  recursos educatius oberts i específics que es puguin implementar dins l'aula fàcilment, així com la dotació als centres sostinguts amb fons públics de recursos necessaris de programaris i maquinaris de robòtica educativa.

4. El programa Codi Escola 4.0 s'integra en el Pla de Digitalització i de Competències Digitals del sistema Educatiu (#PlaDigEdu) amb una dotació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 5.231.727,00 € per a equipament de programació i robòtica, i de 2.807.267,00 € per a acompanyament del professorat durant l'exercici 2023.

5. L'objectiu del programa Codi Escola 4.0 és incloure el llenguatge de la  programació i la robòtica educativa per al desenvolupament del pensament computacional i de la competència digital de l'alumnat.

6. El programa Codi Escola 4.0 estableix dins les seves línies d'actuació l'acompanyament del professorat dels centres sostinguts amb fons públics, que imparteixin ensenyament de segon cicle d'educació infantil i educació primària, regulats per  la Llei orgànica 2/2006, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020 (LOMLOE), i el seu alumnat. El termini d'execució per a l'actuació d'acompanyament del programa Codi Escola 4.0 és des de l'1 de setembre de 2023 fins al 31 d'agost de 2025.

7. Els destinataris de l'acompanyament al professorat del programa Codi Escola 4.0 són els centres sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyament de segon cicle d'educació infantil i educació primària, regulats per la Llei orgànica 2/2006, d'educació, modificada per la Llei 3/2020. Ateses les necessitats de suport del professorat, podrà ampliar-se a professorat d'ensenyament secundari, sempre que s'hagin cobert les necessitats d'ensenyament de segon cicle d'educació infantil i primària.

8. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020,  de 29 de desembre, estableix en l'apartat 5 de l'article 11 bis  que, «les Administracions educatives i els equips directius promouran l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació a l'aula com a medi didàctic apropiat i valuós per a dur a terme tasques d'ensenyament i aprenentatge».

9. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix a l'article 3.2 sobre principis pedagògics i organitzatius, la capacitació per exercir la competència digital.

10. Les competències clau de l'ordenació curricular en les etapes d'educació infantil, primària i secundària fan referència a la competència digital i a la  competència matemàtica i en ciència, tecnologia i enginyeria:

a) El Reial decret 95/2022, d'1 de febrer, pel qual s'estableix l'ordenació  i ensenyament mínim d'educació infantil, inclou com a competència  específica de l'àrea 2 desenvolupar, de manera progressiva, els procediments del mètode científic i les destreses del pensament computacional.

b) El Reial decret 157/2022 d'1 de març, pel qual s'estableix l'ordenació i ensenyament mínim de l'educació primària, incorpora dins la competència digital aspectes com l'ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals, alfabetització en informació i dades, la comunicació i col·laboració, la creació de continguts digitals (inclosa la programació), la seguretat i aspectes relacionats amb la ciutadania digital. El descriptor operatiu 5 indica que, en completar l'educació primària, l'alumnat s'ha d'iniciar en el «desenvolupament de solucions digitals senzilles i sostenibles, reutilització de materials tecnològics, programació informàtica per blocs i la robòtica educativa».

c) El Reial decret 217/2022, de 29 de març, pel qual s'estableix l'ordenació i l'ensenyament mínim de l'educació secundària, incorpora dins la competència digital aspectes com l'ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals, alfabetització en informació i dades, la comunicació i col·laboració, la creació de continguts digitals (inclosa la programació), la seguretat i aspectes relacionats amb la ciutadania digital. El descriptor operatiu 5 indica que, en completar l'educació primària, l'alumnat s'ha d'iniciar en el «desenvolupament de solucions digitals senzilles i sostenibles, reutilització de materials tecnològics, programació informàtica per blocs i la robòtica educativa». En finalitzar l'ensenyament bàsic, l'alumnat «desenvolupa aplicacions informàtiques senzilles i solucions tecnològiques creatives i sostenibles per a resoldre problemes concrets o reptes proposats, a més de mostrar interès i curiositat per l'evolució de les tecnologies digitals i el seu desenvolupament sostenible i ús ètic».

11. Els docents del cos de primària especialitzats amb perfil tècnic/pedagògic orientat al desenvolupament de pensament computacional, llenguatges de programació i robòtica educativa formaran part dels docents mentors del programa Codi Escola 4.0, a proposta del centre de destinació.

12. El Decret 1/2024, de 4 de gener de 2023 pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost, atribueix a la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu les atribucions en matèria de digitalització i noves tecnologies aplicades a l'educació.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de setembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.

4. El Reial decret 95/2022, d'1 de febrer, pel qual s'estableix l'ordenació i  l'ensenyament mínim de l'educació infantil.

5. El Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears.

6. El Reial decret 157/2022, d'1 de març, pel qual s'estableix l'ordenació i  l'ensenyament mínim de l'educació primària.

7. El Decret 31/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum de l'educació primària a les Illes Balears.

8. El Reial decret 217/2022, de 29 de març, pel qual s'estableix l'ordenació i   l'ensenyament mínim de l'educació secundària obligatòria.

9. El Decret 32/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears.

10. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. El Decret 1/2024, de 4 de gener de 2023, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost.

12. La Resolució de 5 de juliol de 2023 de la Secretaria d'Estat d'Educació per la qual se publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 7 de juny de 2023, per la qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes destinades al Programa Codi Escola 4.0, dins l'exercici pressupostari 2023.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la Convocatòria de centre mentor pel programa Codi Escola 4.0, les bases de la qual figuren a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Aprovar l'annex 2 (relació de places), l'annex 3 (descripció del lloc de feina i plaça que s'ocupa), l'annex 4 (barem mèrits al·legats) i l'annex 5 (barem de la memòria).

2. Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes  Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb el que s'estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, (signat electrònicament: 16 d'abril de 2024)

El secretari autonòmic de Desenvolupament Educatiu Mateu Suñer Servera

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primera

Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte comptar amb la participació de centres mentors per a la implementació del programa Codi Escola 4.0, d'acord amb la relació de places de l'annex 2.

Els centres sostinguts amb fons públics participants han de proposar una persona del claustre, amb destinació definitiva, que tendrà les funcions de mentor a jornada completa o mitja, en horari de matí i horabaixa, si s'escau, i/o itinerants. Aquesta jornada serà substituïda amb un augment de quota.

Aquests docents seran els mentors d'una xarxa de centres per dur a terme les funcions encomandes en aquesta Resolució.

Segona

Funcions dels docents

Els docents que siguin proposats tenen les funcions següents:

a) Dur a terme, com a mentor, les tasques que permetin la bona organització i  el funcionament de la xarxa de centres participants.

b) Acompanyar i donar suport al professorat dels centres que tengui assignats, tant dins com fora de l'aula, ajudant-lo a articular la seva pràctica des de la comprensió, la preparació i la implementació d'activitats didàctiques relacionades amb el pensament computacional (amb i sense pantalles), la programació, la realitat augmentada i la robòtica per implementar a l'aula amb alumnat, fins al seguiment i avaluació d'aquestes.

c) Elaborar situacions d'aprenentatge i recursos didàctics adaptats a les diferents etapes educatives i àmbit de treball propi de la seva plaça, relacionades amb els destinataris del programa d'acompanyament Codi Escola 4.0 que siguin útils per a tota la comunitat educativa, els quals es difondran a la web del Servei de Tecnologies de la Informació a l'Educació i als bancs de recursos digitals dels centres destinataris.

d) Acompanyar i donar suport al professorat dels centres que tingui assignats, tant dins com fora de l'aula, ajudant-lo a articular la seva pràctica des de la comprensió, preparació i la implementació d'activitats didàctiques relacionades amb pensament computacional (amb i sense pantalles), la programació, la realitat augmentada i la robòtica per implementar a l'aula, fins al seguiment i avaluació d'aquestes.

e) Col·laborar en la formació i detecció de necessitats formatives dels centres de la xarxa corresponent, que proporcioni al professorat les competències necessàries per a la implementació del pensament computacional (amb i sense pantalles), llenguatges de programació, realitat augmentada i robòtica educativa a l'aula, dins el context del marc de referència de la competència digital docent.

f) Conèixer i fer ús de les eines digitals adequades per dur a terme les tasques requerides en el servei.

g) Participar en les activitats formatives i de difusió relacionades amb el Servei de Tecnologies de la Informació a l'Educació.

h) Altres funcions que els atribueixi el secretari autonòmic per al Desenvolupament Educatiu en relació amb la gestió de cada servei educatiu especialitzat.

 

Tercera

Requisits dels centres i dels candidats proposats

1. Poden participar en aquesta convocatòria els centres sostinguts amb fons públics.

2. El centre participant ha de proposar un funcionari de carrera, en cas de centres públics, o un docent definitiu al centre, en cas de centres concertats, que reuneixi els requisits generals fixats en aquesta convocatòria.

3. Els requisits generals són els següents:

a) Ser docent definitiu al centre en servei actiu del cos de mestres a un centre sostingut amb fons públics, depenent de la Conselleria d'Educació i Universitats.

b) Ser definitiu i tenir una antiguitat mínima de dos anys al centre, en el moment d'aquesta convocatòria.

c) Acreditar una antiguitat mínima de 3 anys en actiu del cos de mestres.

d) Tenir una experiència docent directa de 3 anys, com a mínim.

e) Acreditar el coneixement de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a l'etapa  educativa o alguna titulació homologable.

f) No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i  indemnitat sexual, així com pel tràfic d'éssers humans.

4. L'Administració podrà comprovar els requisits d'ofici a través del Portal de Serveis al Personal.

5. Els participants que no hagin autoritzat telemàticament la Conselleria d'Educació i Universitats perquè sol·liciti la certificació negativa que acrediti que no han estat condemnats per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d'acord amb la Instrucció 1/2017 de la directora general de Personal Docent, ha d'aportar aquest certificat juntament amb la sol·licitud.

Quarta

Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de presentar de forma telemàtica, a la seu electrònica, a través de la pàgina web del Servei de Tecnologia de la Informació a l'Educació. Per accedir al tràmit telemàtic és imprescindible disposar de certificat digital, clau pin o clau permanent (o bé qualsevol sistema d'identificació acceptada pel sistema Cl@ve).

2. S'ha d'adjuntar l'acta d'aprovació del claustre i del consell escolar de participació al programa com a centre mentor en la qual figuri la proposta del director, de la directora o de la persona titular del centre del candidat per ser mentor del centre. Només es pot presentar una persona per centre educatiu.

3. Els requisits i mèrits es poden consultar d'ofici al Portal de Serveis al Personal en la  data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

4. Es podran aportar amb la sol·licitud certificats de mèrits que no estiguin inclosos en el Portal de Serveis al Personal.

5. S'ha d'adjuntar una memòria, en format PDF, amb la relació de les activitats de  robòtica educativa, programació, realitat augmentada, intel·ligència artificial i/o pensament computacional desenvolupades, segons les indicacions de l'annex 5, i la documentació necessària per acreditar aquestes activitats.

6. La sol·licitud s'ha de presentar, en el termini de quinze dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el BOIB.

Cinquena

Comissió de valoració

1. S'ha de constituir una comissió de valoració formada pels membres  següents:

a) El secretari autonòmic de Desenvolupament Educatiu, o la persona que designi.

b) La cap del Servei de Tecnologies de la Informació a l'Educació, o la  persona en qui delegui.

c) El cap del Servei d'Educació Primària, o la persona en qui delegui

e) Un inspector del Departament d'Inspecció Educativa, designat per la  cap del Departament d'Inspecció Educativa.

f) Un funcionari adscrit al Servei de Tecnologies de la Informació a l'Educació, que actua com a secretari, designat pel secretari Autonòmic per al Desenvolupament Educatiu.

Una persona designada per a cada una de les organitzacions sindicals amb  representació a la Mesa Sindical de les Illes Balears pot assistir a les sessions de les comissions, amb veu però sense vot.

2. Per a la constitució i el funcionament de la comissió és imprescindible la  presència d'un mínim de quatre membres, entre els quals hi ha d'haver el president i el secretari.

3. Una vegada constituïda la comissió, es publicarà la relació de centres mentors a  la pàgina web del  Servei de Tecnologia de la Informació a l'Educació.

4. La publicació a la pàgina web del Servei de Tecnologia de la Informació a l'Educació d'aquesta Resolució i de tots els altres documents lligats a aquest procediment, s'ha de considerar com a notificació a les persones interessades, d'acord amb el que preveu l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. La Comissió pot sol·licitar el parer de persones expertes en relació amb les  funcions dels docents dels serveis educatius especialitzats.

6. Les funcions de la Comissió són:

a) Verificar el compliment dels requisits generals dels centres sol·licitants i dels mentors proposats.

b) Valorar els mèrits i la memòria al·legats pels candidats, segons el  barem dels annexos 4 i 5.

c) Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procediment.

d) Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.

e) Publicar les llistes provisionals i definitives a la pàgina web del  Servei de Tecnologia de la Informació a l'Educació.

f) Proposar els centres mentors i les persones a qui s'adjudiquen, per augment de quota, les places convocades.

7. Els membres de la comissió s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, els participants poden recusar els membres de les comissions quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en el precepte esmentat.

Sisena

Procediment

1. La comissió de valoració ha de comprovar que els centres sol·licitants i els docents proposats reuneixen els requisits de la base tercera d'aquest annex.

2. La comissió ha d'aprovar la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos i l'ha de publicar a la pàgina web del Servei de Tecnologia de la Informació a l'Educació. En el cas dels aspirants exclosos, s'ha d'indicar la causa d'exclusió.

3. Els aspirants poden presentar una reclamació davant la comissió contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que s'estimin convenients, en el termini de dos dies hàbils comptadors a partir de l'endemà que es faci pública, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Universitats, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Un cop resoltes les reclamacions, s'ha de publicar la llista definitiva dels centres  admesos.

5. La comissió de valoració ha de fer el barem dels mèrits i la memòria dels centres admesos.

6. Les places convocades s'han d'adjudicar d'acord amb la major puntuació total obtinguda pel centre i pel docent proposat i s'ha de respectar l'ordre de prelació de les places.

7. La comissió ha d'aprovar l'adjudicació provisional de places i l'ha de publicar, juntament amb les puntuacions, a la pàgina web del Servei de Tecnologia de la Informació a l'Educació.

8. Els aspirants poden presentar una reclamació davant la comissió contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que s'estimin convenients, en el termini de dos dies hàbils comptadors a partir de l'endemà que es faci pública, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Universitats, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. Un cop resoltes les reclamacions, s'ha de publicar la llista definitiva d'adjudicacions.

 

Setena

Criteris de desempat

En el cas que en l'ordenació dels centres hi hagi empats, aquests s'han de resoldre segons els criteris successius de desempat següents:

a) Major puntuació en l'apartat d'experiència del centre.

b) Major puntuació en l'apartat de memòria (annex 5).

c) Major puntuació entre els apartats del barem de mèrits per ordre en què aquests apareixen a l'annex 4 d'aquesta convocatòria. En cas d'empat, major puntuació entre els subapartats del barem de mèrits per ordre en què aquests apareixen a l'annex 4 d'aquesta convocatòria. La puntuació que es prengui en consideració en cada subapartat no pot excedir de la puntuació màxima establerta per a cadascun d'ells en el barem, ni de la que correspongui com a màxim a l'apartat o subapartat en què es trobin inclosos. Quan, en aplicar aquests criteris, algun dels subapartats aconsegueixi la màxima puntuació atorgada a l'apartat o subapartat al qual pertany, no s'han de tenir en compte les puntuacions de la resta de subapartats.

d) Major temps d'experiència en centres sostinguts amb fons públics en especialitats del cos de mestres, expressada en anys, mesos i dies.

 

Vuitena

Renúncia de les places

En cas que un centre o un docent renunciï a la plaça adjudicada, ho ha de fer mitjançant un escrit que ha de presentar a un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Universitats, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de tres dies hàbils a partir de la publicació de la relació definitiva dels adjudicataris de les comissions. En aquest cas, ocuparà la plaça la persona que ocupa el lloc següent en la llista, segons la puntuació.

Novena

Proposta, nomenament i presa de possessió

1. Un cop publicada l'adjudicació definitiva de les places, el secretari autonòmic de Desenvolupament Educatiu, ha de proposar al director general de Personal Docent  l'augment de quota del centre per substituir les persones adjudicatàries en les places corresponents.

2. La presa de possessió de la plaça i la incorporació efectiva al servei respectiu s'ha de produir el 8 d'abril de 2024.

3. La participació en el programa finalitza el 31 d'agost de 2025, prorrogable un curs (màxim dos cursos), sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària.

Desena

Política de privacitat

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els sol·licitants han de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant l'emplenament de la sol·licitud, per la qual cosa s'informa dels aspectes següents:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: consultar les dades dels mèrits i requisits dels participants, a través del Portal de Serveis del Personal dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears per al curs 2022-2023, d'acord amb l'article 6.1, lletres b) i c), del Reglament General de Protecció de Dades.

b) Responsable del tractament: Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu i Direcció General de Personal Docent (Conselleria d'Educació i Universitats), amb domicili al carrer del Ter, 16,1r (polígon de Son Fuster), 07009 Palma.

c) Termini de conservació de les dades personals: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

d) Existència de decisions automatitzades: el tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.

f) Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.

g) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació,  de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar-ne el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (www.caib.es). Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

h) Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.

 

ANNEX 2 Relació de places

Mallorca

33 places

Menorca

4 places

Eivissa

5,5 places

Formentera

0,5 places

 

ANNEX 3 Descripció del lloc de feina i plaça que s'ocupa

1. El centre al qual pertany esdevindrà centre mentor del programa Codi Escola 4.0. Les places de mentor tenen com a objectiu principal la integració del pensament computacional (amb i sense pantalles), els llenguatges de programació i la robòtica educativa en les aules amb alumnat.

2. L'acció dels mentors està dirigida al segon cicle d'educació infantil i a educació primària dels centres sostinguts amb fons públics de la xarxa de centres que té encomanada.

3. La composició de les xarxes es realitzarà amb criteris territorials i de mida dels centres.

4. Els mentors estaran adscrits al centre al qual pertanyen, a efectes de calcular el quilometratge per les indemnitzacions per raó de servei.

5. Durant el tercer trimestre del curs 2023-2024 es farà la formació intensiva dels mentors del programa Codi Escola 4.0, centrada en aspectes tècnics i pedagògics dels elements necessaris per implementar el pensament computacional (amb i sense pantalles), la robòtica, la programació i la intel·ligència artificial.

6. Les formacions presencials es duran a terme, preferentment, a les seus del CEP de Palma, CEP d'Eivissa i Centre Bit d'Alaior, segons correspongui. També es faran formacions en línia.

 

ANNEX 4 Barem dels mèrits al·legats per docent mentor.

És imprescindible que el director, la directora o la persona titular del centre presenti el candidat mentor.

1. Experiència professional

Fins a 5 punts

Documentació justificativa (no cal presentar cap

justificant dels apartats dels quals hi ha constància a l'expedient personal que es pot consultar al Portal de Serveis al Personal.)

 

1.1. Per cada any complet d'experiència docent directa (que superi els 3 anys exigits com a requisit) com a definitiu al centre.

 

1 punt

 

No és necessari aportar cap document.

 

1.2. Per cada mes complet d'experiència docent directa (que superi els 3 anys exigits com a requisit) com a definitiu al centre, en cas de centres concertats.

0,083

punts

 

2. Formació

Fins a 5 punts

Documentació justificativa (no cal presentar cap

justificant dels apartats dels quals hi ha constància a l'expedient personal que es pot consultar al Portal de Serveis al Personal.) 

 

2.1. Per l'assistència a activitats de formació permanent del professorat reconegudes per la Conselleria d'Educació i Universitats, relacionades directament amb el servei qual opta (per cada 10 hores completes).

0,020

punts

(màxim 2 punts)

 

 

No és necessari aportar, cap document, si ja es troben al Portal de Serveis al Personal.

2.2. Per l'assistència a activitats de formació permanent del professorat reconegudes per la Conselleria, relacionades amb competència digital (per cada 10 hores completes).

0,010

punts

(màxim 1,5 punts)

2.3.Titulacions universitàries:

— Títol de doctor

— Títol de màster, per a l'obtenció del qual s'hagin exigit, com a mínim, 60 crèdits ECTS.

— Títol d'especialista, per a l'obtenció del qual s'hagin exigit, com a mínim, 30 crèdits ECTS.

— — Títol d'especialista, per a l'obtenció del qual s'hagin exigit, com a mínim, 30 crèdits ECTS.

Màxim 1 punt

1 punt

0,75 punts

0,5 punts

0,25 punts

 

No és necessari aportar cap document, si ja es troben al Portal de Serveis al Personal.

2.4 Publicacions

Per cada publicació amb ISBN o ISSN

Màxim 0,5 punts

0,10 punts

No és necessari aportar cap document, si ja es troben al Portal de Serveis al Personal.

 

ANNEX 5 Memòria - Experiència del centre 

1. La memòria ha de fer referència a les activitats i aspectes relacionats amb la temàtica d'aquesta convocatòria que hagi desenvolupat el centre de referència.

2. La memòria pot consistir en una llista d'activitats desenvolupades durant els darrers  anys en què es consignaran les dates de realització, l'activitat i la descripció d'aquesta.

3. L'extensió màxima de la memòria és de dues pàgines, s'ha de presentar en format PDF i ha d'estar signada pel director, la directora o la persona titular del centre.

Valoració de la memòria (fins a 6 punts)

En la valoració de la memòria s'han de tenir en compte activitats de pensament computacional i robòtica aplicades a l'aula:

Activitats

Puntuació

Participació en activitats vinculades a la robòtica educativa i al pensament computacional (jornades, concursos, Scratch Day, Fira de la Ciència, RobotIB, etc.)

0,5 punts per activitat

Implementació d'activitats de robòtica i pensament computacional a l'aula.

1 punt per curs escolar complet

Participació en projectes Erasmus vinculats amb la robòtica i el pensament computacional.

1 punt per cada projecte

Participació en concursos escolars, mencions de premis, etc.

0,5 punts per projecte