Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 242422
Bases que regiran la convocatoria per a la creació d’una borsa viva de treball de monitors/es de temps lliure per a l’escola d’estiu 2024
Per acord de Junta de Govern de l'Ajuntament de Llubí en sessió ordinària celebrada el dia 15 d'abril de 2024, va aprobar el següent:
Bases que regiran la convocatoria per a la creació d'una borsa viva de treball de monitors/es de temps lliure per a l'escola d'estiu 2024
Primer. Objecte de la convocatòria
1. És objecte de les presents bases regular el procés de selecció per a la constitució d'una borsa de treball de monitors/es DE TEMPS LLIURE de 2024, condicionant la contractació del nombre de monitors/es al nombre de nins i nines matriculats a l'Escola d'Estiu (personal laboral) o altres fins que requereixin monitor/a, pel procediment de concurs de mèrits.
Les contractacions es durien a terme, dins l'àmbit de l'Escola d'Estiu, amb els condicionants temporals des del 17 de Juny de 2024 fins al 31 de juliol de 2024, prorrogables com a màxim fins dia 6 de setembre de 2024, en funció del nombre de nins i nines matriculats.
2. Seran funcions dels monitors i monitores de temps lliure la participació en la programació, el desenvolupament i execució de les activitats de l'Escola d'Estiu, així com les pròpies d'informació i atenció als pares, mares o tutors.
3. La convocatòria de la borsa de treball i el procés selectiu de concurs es regirà per les presents bases i es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Llubí, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web municipal (www.llubi.cat), on també es publicaran periòdicament totes les fases del procés selectiu.
Segon. Requisits generals i específics de les persones aspirants
1. Tenir 18 anys complits en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
2. Estar en possessió de les titulacions establertes en el Decret 18/2011, d'11 de març, pel qual s'estableixen els principis generals que regeixen les activitats de temps lliure infantil i juvenil que es desenvolupin a l'àmbit territorial de les Illes Balears
3. No tenir cap tipus de malaltia, ni cap limitació física o psíquica que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents i que s'haurà d'acreditar mitjançant la certificació mèdica adient.
4. No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats públiques, ni trobar-se en una situació d'inhabilitació per a l'exercici de les funcions públiques.
5. Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat B2, per acord de Ple de dia 17 de desembre de 2012.
6. Acreditació dels mèrits: s'han de presentar les titulacions i/o certificacions efectivament presentades en forma d'original o fotocòpia compulsada dels mèrits que s'han de valorar.
En el cas que el participants en aquesta convocatòria s'haguessin presentat a altres convocatòries només farà falta adjuntar els mèrits no presentats a les anterior convocatòries.
Tercer. Presentació de sol.licituds
1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud per a la borsa convocada mitjançant les presents bases.
2. Les sol·licituds s'han de presentar al registre de l'Ajuntament de Llubí o en la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La sol·licitud s'ha de registrar i així mateix s'ha de segellar tota la documentació que s'hi adjunti.
3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) .
Si l'últim dia de presentacions fos dissabte o diumenge o festiu, el termini s'entrendrà ampliat fins el següent dia hàbil. Es publicarà també a la pàgina web municipal (www.llubi.cat) i al tauler municipal d'anuncis.
4. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:
a. Declaració jurada de que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en l'apartat segon.
b. Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
c. Original o fotocòpia compulsada del requisits exigits a la Bases Segona de les presents, excepte el certificat mèdic que es demanarà a les persones seleccionades i abans de la contractació, així com el certificat negatiu del Registro Central de Delincuentes Sexuales.
Quart. Organ de selecció
1. El tribunal qualificador estarà format pels següents membres :
2. Els membres del tribunal tindran veu i vot, amb excepció del secretari, què només tindrà veu, però no vot.
3. El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria. Així mateix, podrà designar assessors quan ho consideri convenient. Els assessors que es nomenin tindran veu, però no vot.
4. Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan hi concorrin qualcuna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants poden recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior.
5. El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i adoptar necessaris, d'acord amb les bases de la convocatòria i de la legislació vigent actualment, pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es determinin a les presents.
Cinquè. Admissió d'aspirants
1. En el termini de deu (10) dies hàbils, comptador des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Llubí, la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió.
2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació d' exclosos sinó, a més, que els seus noms consten a la llista d' admesos pertinent.
3. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de TRES (3) DIES hàbils, comptadors des de l'endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
4. Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, la Batllessa - Presidenta de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d' admesos i exclosos. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats.
Sisè. Valoració de mèrits
Es valoraran els mèrits i les condicions personals que es relacionen a continuació, que s'hagin documentat i justificat a la data de finalització del termini d'admissió d'aspirants:
a) Experiència professional: es valorarà l'experiència següent:
b) Formació:
Els cursos només es valoraran quan estiguin relacionats directament amb les funcions de monitor de temps lliure o del món de l'educació.
c) Nivell de coneixement de llengua catalana.
En el cas que l'aspirant acrediti possessió de més d'un certificat, tan sols s'atorgarà puntuació per aquell certificat que acrediti major puntuació.
e) Entrevista personal:
S'ha de realitzar una entrevista personal (presencial o telemàtica) amb els candidats relacionada amb les característiques del lloc a cobrir, que tindrà una puntuació màxima de 3 punts. Només hi haurà una convocatòria de dematí i una l'horabaixa, no es podran canviar dies.
Setè. Ordre de prelació i desempats
L'ordre de prelació en cada borsa el determina la qualificació obtinguda en la valoració dels mèrits.
En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre atenent successivament els criteris següents:
a) Acreditar més temps com a demandant a l'oficina del SOIB.
b) Acreditar més temps en situació d'atur.
c) Tenir més càrregues familiars. Si finalment persisteix l'empat, s'ha de dur a terme un sorteig.
Vuitè. Constitució borsa viva.
La Constitució de la borsa via implica l'apertura anual d'un termini per a la seva actualització. Per això, una vegada constituïda aquesta borsa per a l'any 2022, els pròxims anys només s'hauran de fer actualitzacions de documentació per part dels aspirants ja apuntats.
Aquells aspirants que vulguin accedir per primera vegada a la borsa viva hauran de presentar tota la documentació sol·licitada durant el període d'actualitzacions .
El període per actualitzar la borsa viva, serà de deu dies hàbils a comptar des de la publicació d'aquestes bases.
Llubí, document signat electrònicament (16 d'abril de 2024)
La batlessa Magdalena Perelló Frontera