Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 239883
Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció de director del Col·legi d’Educació Infantil i Primària Nou d’Inca, al terme municipal d’Inca, i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets          

1. El Decret 29/2017, de 2 de juny, publicat al BOIB núm. 68 de 3 de juny, creà el col·legi d'educació infantil i primària CEIP Nou d'Inca, amb codi 07015641.  

2. Mitjançant l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 de juny de 2017 es disposà la posada en funcionament del CEIP Nou d'Inca, al terme municipal d'Inca (BOIB núm. 76, de 22 de juny).

3. A partir de la posada en funcionament del CEIP Nou d'Inca, durant el curs escolar 2017- 2018, s'inicià la implementació dels estudis de manera progressiva a partir de 4t d'educació infantil. Atès que el centre no disposava d'edifici propi i que les obres no havien començat, aquest centre s'emplaçà dins les instal·lacions del CEIP Ponent. Per tal d'optimitzar els recursos i el funcionament dels dos centres, encara que disposaven de grups diferenciats d'alumnes, es va considerar pertinent organitzar l'equip directiu i la plantilla de manera unificada. Així els dos centres tenien el mateix equip directiu.

4. Encara que el CEIP Nou d'Inca es va crear i posar en funcionament el 2017, a l'hora de dur a terme la convocatòria per seleccionar el director del centre es considerarà com un centre de nova creació, ja que no ha disposat mai de director propi i ha funcionat pel que fa a l'equip directiu i a la plantilla de manera unificada amb el CEIP Ponent.

5. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 25 d'octubre de 2023 autoritzà la modificació de la configuració i la distribució de plantilles dels col·legis d'educació infantil i primària Ponent i Nou d'Inca a partir del curs 2024-2025 i actualitzà les tipologies de cada un dels dos centres  (BOIB núm. 150, de 4 de novembre). Aquesta resolució estableix que al CEIP Nou d'Inca li correspon la tipologia D i  la composició de l'equip directiu serà de: director, secretari i cap d'estudis i que, per això, serà necessari convocar el procés extraordinari per a la selecció del director del CEIP Nou d'Inca, com a centre de nova creació, per tal que el centre pugui disposar d'un equip directiu complet.

6. Aquesta selecció s'ha d'ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, (LOE), la qual indica, a l'article 137 que en els cas dels centres de nova creació, l'Administració educativa ha de nomenar un director extraordinari oït el Consell Escolar.

7. Així mateix, l'article 34 del Decret 4/2023 de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix  que als centres de nova creació, l'Administració convocarà un concurs públic i, en aquest cas, el nomenament extraordinari serà per quatre anys. El nomenament estarà condicionat a la superació durant el primer any del mandat d'un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, sempre que la persona nomenada no estigui en possessió d'aquesta certificació.

8. Mitjançant l'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats (BOIB núm. 17 de 3 de febrer)  s'han aprovat les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors de centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta ordre recull, a l'article 13.b, pel que fa a les direccions dels centres de nova creació:

“b) En els centres de nova creació, per nomenar els directors, l'Administració ha de convocar un concurs públic, el procediment del qual s'ha de concretar en la convocatòria corresponent. En aquest cas, el nomenament serà per quatre anys condicionat a la superació durant el primer any del mandat d'un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, sempre que la persona nomenada no estigui en possessió d'aquesta certificació. En la convocatòria, els requisits dels candidats que s'esmenten a l'article 3 d'aquesta Ordre s'han de considerar com a mèrits. Per al procediment d'admissió de candidatures s'ha de seguir el que es determina a l'article 6 d'aquesta Ordre. La composició de la Comissió de Selecció s'ha d'adaptar a les característiques del centre. Pel que fa a les funcions de la Comissió de Selecció i al desenvolupament del procediment de selecció, s'ha de seguir el que es determina respectivament als articles 9.4 i 11 d'aquesta Ordre. En tots aquells aspectes que sigui possible, ateses les característiques del nou centre, la valoració del candidat i del projecte de direcció s'ha de fer d'acord amb el que s'especifica a l'annex 1 d'aquesta Ordre”.

9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 6 novembre de 2023, aprovà i va fer públiques les adjudicacions definitives atorgades als mestres del CEIP Ponent que han optat per ser adscrits amb caràcter definitiu a llocs de treball del nou col·legi d'educació infantil i primària CEIP Nou d'Inca (BOIB núm. 153, d'11 de novembre).

10. D'acord amb el Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3, de 5 de gener) corresponen a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives de la Conselleria d'Educació i Universitat les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

11. A partir del que s'ha exposat, és necessari convocar un procés per seleccionar el director del CEIP Nou d'Inca i aprovar les bases que l'han de regir.

12. La directora general de Planificació i  Gestió Educatives i el director general de Personal Docent i Centres Concertats han de dur a terme les actuacions que es preveuen en aquesta Resolució.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOE (BOE núm. 106, de 4 de maig), segons la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOMLOE (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38 de 17 de març).

4. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària, i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21 de 16 de febrer).

5. L'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 17, de 3 de febrer).

6. El Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva que estableix l'article 134.1.c) de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com dels corresponents cursos d'actualització de competències directives (BOE núm. 270, de 7 de novembre).

7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm.152, de 14 de desembre).

8. El Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears (BOIB núm. 66 de 18 de maig).

9. La llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic per la qual s'estableixen i es regulen les bases del règim jurídic de les administracions públiques, els principis del sistema de responsabilitat de les administracions públiques i de la potestat sancionadora, així com l'organització i el funcionament de l'Administració General de l'Estat i del seu sector públic institucional per a l'exercici de les seves activitats.

10. El Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3, de 5 de gener).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del concurs de mèrits per a la selecció del director del CEIP Nou d'Inca, com a centre de nova creació, que figuren a l'annex1 d'aquesta Resolució.

2. Convocar el concurs de mèrits per seleccionar el director del CEIP Nou d'Inca de conformitat amb el calendari establert en l'annex 2 i d'acord amb el barem de mèrits previst en el full d'autobaremació de l'annex 3 i els criteris i orientacions per a la valoració del projecte de direcció i de l'entrevista amb el candidat prevists en els annexos 4 i 5 de la Resolució.

3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l'annex 6, el model per complementar la sol·licitud, sobre la formació en competències de la funció directiva, que figura en l'annex 7, el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la Comissió de Selecció, que figura en l'annex 8.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats  en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (16 d'abril de 2024)

La directora general de Planificació i Gestió Educatives Catalina M. Ginart Serrano

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

 

Primera Requisits i mèrits dels candidats

Els requisits que han de complir els candidats per poder participar en el concurs de mèrits són els següents:

a) Ser funcionari de carrera

b) Presentar un projecte de direcció que inclogui els aspectes que es determinen a la Base Segona d'aquest annex.

c) Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb la normativa vigent.

d) No haver estat revocat del càrrec.

e) No estar sancionat per falta greu o molt greu en l'exercici de la pràctica docent, o no estar suspès fermament de funcions o inhabilitat per a càrrecs públics per resolució judicial mentre la sanció o la suspensió sigui vigent.

Es tindran en compte com a mèrits aquests aspectes:

a) Tenir una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent en finalitzar el termini de presentació de candidatures.

b) Haver exercit, en finalitzar el termini de presentació de candidatures, funcions docents com a funcionari de carrera durant un període mínim de cinc anys en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

c) Prestar serveis, en publicar-se la convocatòria, en un centre públic de les Illes Balears en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

d) Estar en possessió del certificat acreditatiu o d'actualització, segons correspongui, d'haver superat un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva impartit pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes.

Segona El Projecte de direcció

1. El projecte de direcció ha de ser original i s'ha d'elaborar partint de l'anàlisi del nou centre, ha de dissenyar l'estructura organitzativa i ha de fixar els objectius, les línies d'actuació i la pròpia avaluació des de la perspectiva d'un pla estratègic. Així mateix, ha de mostrar coneixements sobre l'entorn i la influència o la relació que pot tenir aquest centre.

2. A més a més, ha de concretar el desplegament i l'aplicació del projecte educatiu per al període del mandat i orientar les futures programacions generals anuals del centre. Ha d'incloure els objectius i les línies d'actuació concretes que s'han de seguir i els indicadors i els procediments per a l'avaluació de l'assoliment d'aquests objectius, amb una projecció futura del centre a quatre anys vista.

3. El projecte de direcció ha de ser coherent amb aquest desplegament del projecte educatiu.

4. La DG de Planificació i Gestió Educatives donarà accés al SEDEIB als aspirants perquè consultin les dades estadístiques dels grups del CEIP Nou d'Inca que són al CEIP Ponent.

5. El projecte de direcció ha d'incloure aquests aspectes:

a) La fonamentació del projecte.

b) L'anàlisi del context específic del centre.

c) L'anàlisi de l'espai físic i de l'entorn social del centre.

d) L'anàlisi i la valoració de les dades dels grups d'alumnes del CEIP Nou d'Inca dels darrers anys, incloses les relatives als resultats acadèmics.

e) Els objectius de millora generals i específics, la consecució dels quals es pretén durant la gestió directiva, d'acord amb els mitjans materials i humans amb què previsiblement es comptarà.

f) El model d'organització i funcionament del centre.

g) Les concrecions organitzatives orientades a la major sistematització de les activitats del centre i a la creació de condicions i formes d'organització que estimulin la implicació de tot el personal en el treball en equip i afavoreixin el creixement dels nivells de motivació i de satisfacció.

h) Els plantejaments pedagògics, orientats a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat, amb especial èmfasi en la inclusió i en la millora de resultats educatius.

i) El pla de formació del professorat en el centre.

j) Els elements per a l'aprofundiment en l'exercici del lideratge distribuït i per al foment de la participació de la comunitat escolar en el centre.

k) Propostes i estratègies concretes per afavorir la tolerància i la convivència pacífica de la comunitat escolar, així com la prevenció i la resolució de conflictes que incloguin, entre d'altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes, no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

l) Seguiment i avaluació del projecte de direcció i dels seus resultats en la dinàmica general del centre.

A més, s'ha de valorar que el projecte de direcció reculli la proposta de tots els membres de l'equip directiu,  amb indicació de la formació i l'experiència en gestió de centres que tenen. Els membres que han de configurar l'equip directiu del CEIP Nou d'Inca, de tipologia D, són: un director, un secretari i un cap d'estudis, tal com es recull a la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 25 d'octubre de 2023.

Si alguna de les persones proposades com a membre de l'equip directiu és un funcionari interí que no tengui el proper curs destinació al centre, el nomenament es farà en data 1 de setembre, sempre que a partir d'aquesta data ocupi al centre una plaça vacant de tot el curs escolar a jornada completa. En qualsevol cas, el fet que determinats professors del centre exerceixin funcions directives no suposarà en cap cas un augment de la quota del professorat del centre respecte als criteris establerts.

6. El projecte de direcció no ha de superar les vint pàgines en el còmput de les quals no s'inclouen ni la portada ni l'índex. El tipus de lletra ha de ser Noto Sans, cos 11, escala 100 %, interlineat 1. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum, taules o gràfics.

7. Els aspirants han de presentar el projecte de direcció, en PDF, amb una mida màxima de 5 Mb i exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia el projecte, amb la qual cosa s'obté un número de registre. En el cas d'haver penjat més d'un projecte, es considera vàlid el darrer que s'hagi registrat telemàticament. El tràmit telemàtic de presentació de projecte estarà obert del 18 d'abril al 6 de maig.

Tercera La Comissió de Selecció

1. Una vegada publicades les llistes definitives d'admesos i exclosos, es constituirà la comissió de Selecció.

2. La Comissió de Selecció ha d'estar formada per dos representants de l'Administració educativa i quatre representants del centre. La composició de la Comissió de Selecció s'ha de fer de manera que s'afavoreixi la representació equilibrada d'homes i dones, de conformitat amb el que estableix l'article 29.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

3. Les comissions de selecció han d'estar formades pels membres següents:

a) Quatre representants del centre:

1. Dos representants del professorat del CEIP Nou d'Inca, elegits  pels docents que han estat assignats en la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 6 novembre de 2023, per la qual s'aproven i es fan públiques les adjudicacions definitives atorgades als mestres del CEIP Ponent que han optat per ser adscrits amb caràcter definitiu a llocs de treball del nou col·legi d'educació infantil i primària CEIP Nou d'Inca,  al CEIP Nou d'Inca que formen part del claustre de professors del CEIP Ponent, convocats en sessió extraordinària; d'aquests, el de menys edat actuarà com a secretari de la Comissió.

2. En no existir el Consell Escolar del CEIP Nou d'Inca,  han de formar part de la comissió de selecció dos membres de la comunitat educativa del CEIP Nou d'Inca:  un pare/mare o tutor legal com a representant de l'APIMA del CEIP Nou d'Inca, i el representant de l'Ajuntament en el Consell Escolar del CEIP Ponent.

3. Dos representants de l'Administració educativa designats per la directora general de Planificació i Gestió Educatives:

  • Un inspector d'educació, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa, que actuarà com a president.

  • Un director del mateix tipus de centre docent, o parcialment semblant, per al qual es fa el procés de selecció, preferentment amb un o més períodes d'exercici amb avaluació positiva de la tasca desenvolupada.

4. A cada Comissió de Selecció s'ha de designar un suplent per a cada un dels membres pel mateix procediment que per a la designació dels titulars.

5. Les funcions de la comissió de selecció són les següents:

a) Determinar els criteris d'actuació, ajustant-se a aquestes bases.

b) Avaluar el projecte de direcció de cadascun dels candidats, orientat a l'assoliment de l'èxit escolar de tot l'alumnat, el qual ha d'incloure, entre d'altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes, no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

c) Avaluar l'exposició i la defensa del projecte de direcció, de totes les candidatures presentades, així com la capacitat de lideratge pedagògic dels candidats.

d) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats, lliurats per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, de conformitat amb el barem que es publica al full d'autobaremació de annex 3.

e) Establir i publicar la puntuació provisional aconseguida pels aspirants en el barem de mèrits, així com la qualificació atorgada al projecte de direcció.

f) Resoldre les reclamacions presentades contra la puntuació provisional del barem de mèrits i dels projectes de direcció.

g) Aprovar i publicar la llista definitiva dels aspirants presentats, amb indicació de la puntuació aconseguida en cadascun dels apartats.

h) Trametre a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives les puntuacions dels aspirants i la proposta del candidat seleccionat, així com tota la documentació presentada relativa al procés de selecció.

i) Totes les necessàries per garantir el funcionament correcte de la Comissió.

Quarta Procediment

A. Terminis

Les dates màximes per dur a terme els diferents tràmits d'aquest procediment, apareixen en l'Annex 2, calendari del procés,  d'aquesta Resolució.

B. Presentació de les sol·licituds

1. La sol·licitud, el model de la qual es troba a l'Annex 6 de la Resolució,  es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. La sol·licitud s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació i per poder-la emplenar i tramitar es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:

a) Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.

b) DNI electrònic o certificat digital reconegut.

2. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

3. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considerarà vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

4. El termini per presentar les sol·licituds, el projecte i la resta de documentació és fins al 6 de maig de 2024.

5. Els mèrits que es tendran en compte seran els que es trobin al portal del personal fins a la data de publicació de la convocatòria.

C. Admissió dels aspirants

1. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de fer pública la llista provisional de candidats admesos i exclosos, i ha d'explicitar, en el darrer supòsit, els motius de l'exclusió.  Aquesta llista s'ha de publicar el 8 de maig de 2024 en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives http://dgplacen.caib.es.

2. Els candidats exclosos disposen d'un termini de cinc dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals, per al·legar i esmenar els defectes que n'hagin motivat l'exclusió. Les al·legacions s'han de presentar davant la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. La directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de resoldre en un termini no superior a cinc dies hàbils i s'ha de publicar la Resolució amb la llista definitiva de candidats. La notificació a les persones interessades es durà a terme mitjançant la publicació en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

3. Publicades les llistes definitives de candidats admesos i exclosos, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de comunicar, per mitjà del correu intern del GESTIB, al director del CEIP Ponent l'existència de candidats admesos i l'inici del procés de selecció.

4. Així mateix, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives informarà el Cap de Departament d'Inspecció Educativa l'existència de candidats admesos i l'inici del procés de selecció.

5.  Així mateix, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives en el cas que hi hagi més d'un aspirant, ha de trametre, un cop constituïda la comissió de selecció, al president de la comissió les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats d'acord amb el que es preveu en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

D. Elecció dels representants del centre a la Comissió de Selecció

1. El director del CEIP Ponent ha de convocar, en rebre la notificació de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives de l'existència de candidats al càrrec, els docents del CEIP Nou d'Inca que formen part del claustre de professors del CEIP Ponent, en sessió extraordinària, per notificar-los-hi la relació d'aspirants i elegir els seus representants a la Comissió de Selecció en votació secreta.

2. El director del CEIP Ponent ha de comunicar als representants de l'APIMA del CEIP Nou d'Inca de l'existència de candidats al càrrec, i sol·licitar-los la seva proposta de nomenament d'un representant d'aquesta APIMA per formar part de la Comissió de Selecció. Així mateix ha de comunicar al representant de l'ajuntament en el Consell Escolar del CEIP Ponent que ha de formar part de la comissió de selecció.

3. Els aspirants no poden participar en l'elecció dels representants del professorat a la Comissió de Selecció, ni ser elegits. Així mateix, d'acord amb la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, els membres de la Comissió de Selecció no poden formar-ne part quan concorri un conflicte d'interès; per això, no poden ser membres de la Comissió de Selecció les persones que formin part de la proposta d'equip directiu. Tampoc no en poden formar part si es dona qualsevol altre dels motius indicats a l'article 23 d'aquesta llei.

4. En el cas que el director del  CEIP Ponent es presenti com a candidat al CEIP Nou d'Inca, o formi part d'una proposta d'equip directiu, no pot presidir ni el claustre ni el consell escolar i ha de ser substituït pel cap d'estudis. Si el cap d'estudis es presenta com a candidat o forma part d'una proposta d'equip directiu, el claustre ha de ser presidit pel professor amb més antiguitat al centre i el consell escolar pel representant del professorat membre d'aquest òrgan amb més antiguitat al centre; en el cas d'igual antiguitat, en ambdós casos, pel de més edat.

5.  Una vegada elegits els representants del professorat i proposats els de la comunitat educativa en la comissió de selecció, el director del centre o la persona en qui delegui ha de fer arribar l'annex 8 a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives a través de l'inspector del centre.

E. Constitució de les comissions de selecció

1. En haver rebut la comunicació dels representants del centre a la comissió de selecció, la directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de nomenar els membres de la comissió de selecció. Aquest nomenament s'ha de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

2. La comissió de selecció s'ha de constituir a les instal·lacions del CEIP Ponent, presencialment o a distància. En el cas que les sessions es duguin a terme a distància, s'han de complir els requisits que s'especifiquen a l'article 17.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. Correspon al secretari de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament, necessàries per dur a terme les funcions que la comissió de selecció té encomanades.

4. Per a la vàlida constitució i funcionament de la Comissió de Selecció és necessària la presència, presencial o a distància, del president i del secretari o, si s'escau, dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, dels altres membres.

5. En allò que no preveu aquesta Resolució pel que fa a la constitució i funcionament de les comissions de selecció així com al règim d'abstenció i recusació aplicable al seus membres, s'ha d'aplicar l'establert a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

F. Desenvolupament del procediment de selecció

1. El procediment de selecció dels directors s'ha de desenvolupar en dues fases, la primera fase té caràcter eliminatori:

a) En la primera fase s'han de valorar:

— El projecte de direcció

— L'entrevista amb el candidat

b) En la segona fase s'han de valorar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional, segons el barem que s'estableix al full d'autobaremació de l'annex 3.

2. La puntuació màxima total de la primera fase és de 20 punts: 10 punts per al projecte de direcció i 10 punts per a l'entrevista. La puntuació mínima total per a aquesta fase és de 12 punts. El projecte de direcció i l'entrevista han de tenir una puntuació mínima de 6 punts cadascun.

3. Un cop superada la primera fase, si només hi ha un candidat no cal dur a terme la valoració dels mèrits al·legats pel candidat per a la segona fase del procés. En aquest cas la puntuació final serà la de la primera fase.

4. Si hi ha més d'un candidat que hagi superat la primera fase s'han de valorar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats d'acord amb el barem que s'estableix al full d'autobaremació de l'annex 3.

5. En aquest darrer cas, la puntuació final assignada a cada candidat  serà la suma de les valoracions obtingudes en les dues fases.

6. Si es produeix un empat en la puntuació total dels aspirants, s'ha de resoldre amb l'aplicació successiva dels criteris següents:

1r. Ser docent del centre.

2n. Major puntuació en el projecte de direcció.

3r. Major puntuació en l'entrevista.

4t. Major puntuació en els apartats del barem de la segona fase, en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.

5è. Major puntuació en els subapartats del barem, en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.

6è. Participació equilibrada entre dones i homes en els membres de l'equip directiu.

Si després d'aplicar aquests criteris persisteix l'empat, per desfer-lo, la Comissió de Selecció ha de fer una nova entrevista als candidats.

a) PRIMERA FASE:

Valoració del projecte de direcció:

1. La comissió de selecció ha de valorar el projecte de direcció de cada candidat d'acord amb els criteris i les orientacions de l'annex 4 de la Resolució.

2. Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar cada projecte de direcció. La qualificació que cada candidat obtingui pel projecte de direcció serà la mitjana aritmètica de les puntuacions concedides per cada un dels membres de la Comissió de Selecció, puntuades de 0 a 10 punts amb precisió de dos decimals. Quan entre les puntuacions atorgades hi hagi una diferència de 3 o més enters, s'han d'excloure la puntuació màxima i la mínima. En aquest cas, la qualificació definitiva serà la mitjana aritmètica de la resta de les puntuacions. Aquest criteri d'exclusió s'aplicarà una única vegada, encara que continuï la diferència de 3 o més enters entre les puntuacions no excloses.

Valoració de l'entrevista:

1. El secretari de la comissió de selecció, per indicació del president, ha de convocar, amb una antelació mínima de 24 hores, els candidats a director perquè puguin defensar el seu projecte, demostrar la seva capacitat de gestió, de lideratge pedagògic, de comunicació, de convenciment, empatia i compromís amb la institució davant la comissió. El candidat disposarà d'un màxim de trenta minuts per fer l'exposició. Posteriorment, els membres de la comissió podran fer preguntes i debatre amb el candidat per resoldre dubtes i completar l'exposició.

2. La comissió de selecció ha de valorar l'entrevista amb d'acord amb els punts que apareixen a l'annex 6 de la Resolució

3. Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar l'entrevista. La puntuació màxima són deu punts. La qualificació que cada candidat obtingui per l'entrevista serà la mitjana aritmètica de les puntuacions concedides per cada un dels membres de la Comissió de Selecció, puntuades de 0 a 10 punts amb precisió d'un decimal. Quan entre les puntuacions atorgades hi hagi una diferència de 3 o més enters, s'exclouran la puntuació màxima i la mínima. En aquest cas, la qualificació definitiva serà la mitjana aritmètica de la resta de les puntuacions. Aquest criteri d'exclusió s'aplicarà una única vegada, encara que continuï existint una diferència de 3 o més enters entre les puntuacions no excloses.

b) SEGONA FASE:

Valoració dels mèrits acadèmics i professionals i de la trajectòria professional

Si hi ha més d'un candidat, en superar la primera fase, amb les puntuacions corresponents a la valoració provisional dels mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats que la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives haurà remès al president de la Comissió, la comissió de selecció ha de fer la validació definitiva, d'acord amb el barem que apareix al full d'autobaremació de l'annex 3.

G. Proposta de candidats

1. La Comissió de Selecció ha de publicar el mateix dia el resultat de l'avaluació, la puntuació aconseguida pels aspirants en el taulell d'anuncis del CEIP Ponent i en la seva pàgina web.  Els interessats, si no hi estan conformes, poden presentar un escrit d'al·legacions adreçat al president de la Comissió de Selecció en el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació.

2. Finalitzat el termini d'al·legacions, les comissions de selecció disposen de 3 dies hàbils per resoldre-les i publicar, en el taulell d'anuncis del CEIP Ponent i en la seva pàgina web,  les puntuacions definitives obtingudes pels candidats. Amb la publicació s'entén que s'ha notificat la Resolució als candidats. En aquesta Resolució s'han d'indicar els recursos procedents.

3. La comissió de selecció ha d'aprovar l'acta final amb el nom del candidat proposat com a director. En l'acta hi han d'aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l'annex 4 i, si s'escau, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit en l'annex 3, i la puntuació final global.

4. El president de la comissió ha de remetre a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives la puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés.

H. Proposta d'equip directiu

Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de comunicar al candidat seleccionat que ha estat proposat com a director del CEIP Nou d'Inca  i que ha d'introduir en el GESTIB («Centre» > «Propostes de personal») la proposta d'equip directiu que figura en el projecte de direcció fins al 4 de juny de 2024.

I. Nomenament del director proposat

1. El procediment de selecció del director del CEIP Nou d'Inca finalitzarà amb el nomenament del director.

2. La directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de proposar al director general de Personal Docent i Centres Concertats que nomeni director el candidat seleccionat amb efectes de l'1 de juliol de 2024 i per un període de quatre anys condicionat a la superació durant el primer any del mandat d'un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, sempre que la persona nomenada no estigui en possessió d'aquesta certificació.

3. El nomenament es publicarà en el BOIB, mitjançant una resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats.

Cinquena Absència de candidats

1. En el cas que no hi hagi cap candidat, o quan la comissió de selecció corresponent no n'hagi seleccionat cap, el Departament d'Inspecció Educativa ha d'emetre un informe de proposta de nomenament, preferentment d'entre el professorat funcionari de carrera i amb destinació definitiva al centre, oïda la comunitat educativa del CEIP Nou d'Inca i, si escau, consultats altres organismes i departaments de la Conselleria d'Educació i Universitats.

Sisena Exempcions i convalidacions del programa de formació inicial

1. Estan exempts de participar en el programa de formació inicial els directors nomenats de manera extraordinària que acreditin experiència en l'exercici de la funció directiva amb almenys una avaluació positiva de la seva tasca.

2. Estan exempts de participar en el programa de formació inicial els directors nomenats de manera extraordinària que tenguin certificada, en data posterior a l'1 de juliol de 2016, la formació sobre el desenvolupament de la funció directiva docent impartida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes.

3. Els candidats poden sol·licitar al Servei Formació Permanent del Professorat la convalidació parcial o total del programa de formació inicial, sempre que hagin realitzat cursos de formació permanent impartits pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes o cursos de postgrau universitari sobre el desenvolupament de la funció directiva docent.

Sisè Protecció de dades

D'acord amb el que disposen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades personals i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, els candidats consenteixen el tractament de les dades personals amb motiu de la participació en aquest procediment i poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives (responsable del tractament) o mitjançant un missatge electrònic enviat a l'adreça protecciodades@dpd.caib.es (delegat de protecció de dades de la CAIB).

Documents adjunts