Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 238942
Convocatoria i bases del procés selectiu per la constitució d'un borsa per la provisió temporal de llocs de treball d’administratiu i tècnic/a de l’administració general mitjançant nomenament provisional per millora del lloc de feina a l’ajuntament d’Andratx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Batlessa-President, en virtut del Decret núm. 1285/2024 de 8 d'abril, ha disposat el següent:

«El 18 de gener de 2024 es va aprovar la provisió d'inici la Batlessa de l'Ajuntament d'Andratx que ordena a aquest departament a emetre iniciar el procediment per la constitució d'una Borsa d'Administratiu (C1) i un de TAG (A1/A2) de l'Ajuntament d'Andratx.

El 30 de gener de 2024 es sotmeten a negociació les Bases reguladores del procediment amb resultat: Vot de l'administració a favor (Unanimitat), UGT i CSIF en contra, STEI i USO abstencions.

El 13 de març de 2024 es sotmeten novament a negociació i s'aproven amb algunes modificacions arrel del següent resultat: Vot de l'administració a favor (Unanimitat), cap vot en contra, UGT, CSIF, STEI i USO abstencions.

Atès l'informe favorable emès per la tècnica de personal de data 5 d'abril de l'actual, que diu.

«CONSIDERACIONS JURÍDIQUES

Primer. D'acord amb l'Article 4 del Real Decret 896/1991, el contingut mínim de les bases serà:

“a) La naturalesa i característiques de les places convocades, amb determinació expressa de l'Escala, subescala i classe a què pertanyin, amb indicació del grup de titulació que corresponguin a cadascuna d'elles, així com, en el seu cas, les que corresponguin a promoció interna.

b) El sistema selectiu triat: Oposició, concurs oposició o concurs.

c) Les proves d'aptitud o de coneixements a superar, amb determinació del seu número i naturalesa. En tot cas, un dels exercicis obligatoris haurà de tenir caràcter pràctic.

Les de la fase d'oposició tindran caràcter eliminatori i en la realització dels exercicis escrits haurà de garantir-se, sempre que sigui possible, l'anonimat dels aspirants.

En les proves selectives que es realitzin pel sistema de concurs oposició, la fase de concurs, que serà prèvia a la d'oposició, no tindrà caràcter eliminatori ni podrà tenir-se en compte per a superar les proves de la fase d'oposició.

En els processos selectius podran establir-se la superació d'un període de pràctiques o d'un curs de formació. En els sistemes de concurs o concurs oposició podran establir-se entrevistes curriculars. En els d'oposició i de concurs oposició podran establir-se proves de caràcter voluntari no eliminatori.

En els supòsits de concurs oposició o concurs s'especificaran els mèrits i la seva corresponent valoració, així com els sistemes d'acreditació d'aquests.

d) Els programes que han de regir les proves i, en el seu cas, la determinació de les característiques generals del període de pràctiques o curs de formació.

e) Els Tribunals, que comptaran amb un President, un Secretari i els Vocals que determini la convocatòria. La seva composició serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir titulació o especialització iguals o superiors a les exigides per a l'accés a les places convocades.

f) El nombre de membres d'aquests Tribunals que en cap cas serà inferior a cinc.

Actuarà com a President el de la Corporació o membre de la mateixa en qui delegui. Entre els Vocals figurarà un representant de la Comunitat Autònoma.

g) Els sistemes de qualificació dels exercicis.

h) Les condicions i requisits que han de reunir o complir els aspirants.

i) Els requisits que han de reunir o complir els aspirants a places reservades per a persones amb minusvalidesa així com la garantia que les proves es realitzin en igualtat de condicions amb els altres aspirants.”

Analitzades les bases reguladores proposades, la qui subscriu considera que és compleixen amb els extrems indicats en l'article transcrit.

Concretament, es tracta d'un sistema selectiu per concurs amb la particularitat del caràcter reservat a funcionaris de carrera de l'Ajuntament d'Andratx, previsió prevista el l'Article 82 bis. 1 de la Llei 3/2007.

Segon. En el present, s'està duent a terme un procediment selectiu seguint el que preveu l'Article 82 bis de la Llei 3/2007 “Nomenament provisional per millora del lloc de feina”. Aquesta denominació i contingut de l'Article ha substituït la anterior regulació que es denominava “Nomenament provisional en un grup o subgrup superior”.

El punt 9 de l'Article regula com ha de ser la selecció de personal per poder ser nomenat en categories superiors i diu:

9. La selecció del personal funcionari de carrera que pot ser objecte d'un nomenament provisional per millora del lloc de feina es durà a terme mitjançant un sistema de borses de persones aspirants provinents d'haver superat alguna prova o exercici en un procés selectiu de promoció interna.

Transitòriament, i fins la confecció de les borses enumerades en el punt anterior, el procediment per nomenar personal funcionari per millora del lloc de feina es durà a terme pel sistema de borses confeccionades mitjançant tramitació pública d'un concurs de mèrits en que es valoraran, com a mínim, la experiència prèvia i el nivell de coneixements de català”.

Actualment, en l'Ajuntament d'Andratx no trobem cap Borsa vigent que se'n derivi de procediments selectius de promoció interna, per tant, per tal de cobrir amb la voluntat de Batllia de poder oferir millores de lloc de feina, s'haurà d'acudir a la convocatòria del procés selectiu específic a aquests efectes.

Analitzat el text de les Bases reguladores, s'ha pogut comprovar que es compleixen amb els mínims exigits en l'Article transcrit.

Tercer. En relació a l'objecte de les places que es podran oferir arrel d'aquestes Borses, podran ser oferts tant llocs de treball genèrics com singularitzats amb les particularitats previstes en els punts 2, 3, 4 i 5 de l'Article 82 bis de la Llei 3/2007. En el cas de llocs de treball genèrics, es podran oferir en el règims de l'Article 15.2 de la Llei 3/2007, es a dir, en els mateixos supòsits i circumstàncies que permeten el nomenament de personal funcionari interí.

Concretament, arrel de la present convocatòria es podran oferir llocs de treball dels Grups A1/A2 i del Subgrup C1. A més de la resta de requisits que preveu la Base Segona de la convocatòria, la lletra f) exigeix que:

f) Ser funcionari/a de carrera de l'Ajuntament d'Andratx en el grup o subgrup immediatament inferior al de la plaça convocada.”

Per determinar quins seran els grups o subgrups immediatament inferiors als de les places convocades duc al cas l'Article 76 del Real Decret Legislatiu 5/2015 que recull els grups de classificació professional del personal funcionari de carrera i estableix:

Els cossos i escales es classifiquen, d'acord amb la titulació exigida per l'accés als mateixos, en els següents grups:

Grup A: Dividit en dos Subgrups A1 i A2

Per l'accés als cossos o escales d'aquest Grup s'exigirà estar en possessió del títol universitari de Grau. En aquells supòsits en els que la llei exigeixi un altre títol universitari serà aquest el que es tingui en compte.

La classificació dels cossos o escales en cada Subgrup estarà en funció del nivell de responsabilitat de les funcions a desenvolupar i de les característiques de les proves d'accés.

Grup B: Per l'accés als cossos o escales del Grup B s'exigirà estar en possessió del títol de Tècnic Superior.

Grup C: Dividit en dos Subgrups C1 i C2, segons la titulació exigida per l'ingrés.

C1: Títol de Batxiller o Tècnic

C2: Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria”.

En relació a l'article transcrit s'ha de tenir en compta, també, la Disposició transitòria tercera punt 3, del Real Decret Legislatiu 5/2015 que diu:

3. Els funcionaris del Subgrup C1 que reuneixin la titulació exigida podran promocionar al Grup A sense necessitat per passar pel nou Grup B, d'acord amb el que s'estableix en l'Article 18 del present Estatut”.

Per tant, queda clar que per poder promocionar internament definitiva o temporalment, com és el cas al que atenem, és necessari comptar amb el requisit de ser funcionari de carrera del Subgrup C2 per poder accedir a C1, del Subgrup C1 per poder accedir al Subgrup A2, i del Subgrup A2 per poder accedir al Subgrup A1.

Per una major argumentació d'aquesta última afirmació, cal tenir en compte que ens trobem front un procediment selectiu d'Administració General, per tant es parteix en primer lloc, de la base de que en l'Ajuntament d'Andratx no es compta amb el Grup B de funcionaris d'Administració General, trobem un escenari distint en cas d'Administració Especial, si bé, no s'entrarà a analitzar en el present informe.

Per altra banda, tot i que la anteriorment transcrita Disposició transitòria tercera punt 3 del Real Decret Legislatiu 5/2015 preveu que es podrà accedir del Subgrup C1 al Grup A, sense determinar el Subgrup, ha estat la jurisprudència qui ha esclarit aquesta qüestió. Recentment, la Sentència del Tribunal Suprem de 21 de juny de 2021, resol un recurs de cassació per unificació de la doctrina (rec. Número 7254/2019) que analitza la promoció del Grup C1, diu:

(...) incideixen dues circumstàncies: una, que la disposició transitòria tercera prescindeix del nou grup B respecte del qual no estableix equivalència al ser de nova creació al temps d'aprovar-se el primer EBEP; i la segona, que la reubicació dels antics grups A i B en el nou grup A no pot fer-se tot i seguint els nous criteris de l'Article 76, d'aquí que romangui el criteri d'ordenació jeràrquica de la titulació exigida en la anterior regulació.

(...) si sota la vigència de la Llei 30/1984 de cossos o escales de l'antic grup C es promocionava als de l'antic grup B, la lògica del règim transitori du a que, després del EBEP, com a cos o escala immediatament superior respecte dels integrats en l'actual subgrup C1 i a efectes de la promoció interna vertical, se promocioni al A, cert, però dintre del mateix als cossos o escales del subgrup A2 per integrar-se en ell els que s'integraven en l'antic grup B, el que així se declara a efectes de l'article 93.1 de la LJCA”

En el mateix sentit ja s'havia pronunciat la Sentència de 07 de setembre de 2020 del Tribunal Superior de Justícia de Madrid (rec. 1908/2018) que conclou “com l'immediatament inferior, tal i com l'article determinat o article definit suggereix, no com qualsevol subgrup inferior. La promoció des de “el inferior subgrup”, en lloc de referir-se a “un subgrup”, indica que s'està referint a l'immediatament inferior. En conseqüència, la Disposició Transitòria Tercera del EBEP s'ha d'entendre referida a l'accés des de cossos de l'inferior subgrup o grup de classificació professional a l'immediatament superior sense necessitat de passar pel nou grup B, en el nostre cas des del subgrup C1 al subgrup A2”.

Quart. Finalment, cal esclarir que el personal que passi a ocupar llocs de treball de manera temporal en un grup o subgrup de categoria superior arrel de les esmentades bosses, tindrà dret a la reserva del seu lloc de treball, es mantindrà en actiu en el seu cos d'origen i percebrà les retribucions corresponents al lloc que efectivament està desenvolupant amb excepció dels triennis i la carrera professional. A més, el desenvolupament d'aquests llocs de feina no suposen la consolidació de cap dret retributiu, sols del dret de reconeixement dels serveis prestats a efectes de noves promocions internes o de provisions de llocs de feina. El cessament de l'ocupació d'aquests llocs de feina es produirà en el cas que es donin els mateixos supòsits que els prevists pel personal funcionari interí. Així ho disposen els punts 7, 8 i 10 de l'Article 82, bis de la Llei 3/2007.

Vist quan antecedeix, la qui subscriu informa favorablement l'inici del procediment per constitució d'una Borsa de millora de lloc de feina d'Administratiu (C1) i un de TAG (A1/A2) de l'Ajuntament d'Andratx, atenent al regim jurídic exposat en el cos d'aquest informe.»

D'acord amb l'anterior i atenent a les facultats que em son atorgades per l'Article 21.1,h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de Bases de Règim Local,

DISPÒS

PRIMER.- Aprovar les Bases específiques i la Convocatòria que regira el procès de selecció per la constitució d'una borsa per al provisió temporal de llocs de treball d'administratiu i tècnica/a de l'administració general mitjançant nomenament provisional per millora del lloc de feina a l'Ajuntament d'Andratx.

SEGON.- Obrir el procés selectiu per la constitució d'una borsa per al provisió temporal de llocs de treball d'administratiu i tècnica/a de l'administració general, de conformitat amb les bases que es transcriuen i disposar que la convocatòria s'anunciï al BOIB, al tauler d'anuncis, seu electrònica i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.

BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER LA CONSTITUCIÓ D'UN BORSA PER LA PROVISIÓ TEMPORAL DE LLOCS DE TREBALL D'ADMINISTRATIU I TÈCNIC/A DE L'ADMINISTRACIÓ GENERAL MITJANÇANT NOMENAMENT PROVISIONAL PER MILLORA DEL LLOC DE FEINA A L'AJUNTAMENT D'ANDRATX

Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria es la creació d'un Borsa d'Administratiu (C1) i un de TAG (A1/A2) per la provisió temporal de llocs de treball d'administratius i tècnics/es de l'administració general, mitjançant el nomenament provisional per millora del lloc de feina, mitjançant el sistema de concurs.

1.2 Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes i per l'altra normativa que li sigui aplicable.

Segona. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.

Els aspirants hauran de reunir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licitud, els següents requisits:

  • Tenir nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells estats en què, en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors e els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
  • Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.
  • Tenir complerts setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
  • No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per llocs o càrrecs públics per resolució judicial, per l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas de personal laboral, en el que hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a la funció pública.
  • Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana C1, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.
  • Ser funcionari/a de carrera de l'Ajuntament d'Andratx en el grup o subgrup immediatament inferior al de la plaça convocada.
  • Haver abonat els drets d'examen d'acord amb el que disposa la Base Quarta
  • Disposar del títol acadèmic per optar a la plaça d'Administratiu: Títol de batxiller o tècnic.
  • Disposar del títol acadèmic per optar a la plaça de TAG (A1/A2): Llicenciatura en Dret, Ciències Polítiques, Econòmiques o Empresarials, Intendent Mercantil o Actuari, Grau o equivalent.

Amb anterioritat a la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o comprometre's, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre cap pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa

Tercera. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu (10) dies hàbils per a la presentació d'instàncies per prendre part al procés selectiu a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), la no presentació de la sol·licitud en termini i forma suposarà la no admissió de la persona aspirant.

Les sol·licituds es dirigiran a la Batlessa, i s'hauran d'ajustar al model inclòs en l'ANNEX II d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú. Instruccions de presentació pels mitjans posats a disposició per part de l'Ajuntament d'Andratx:

  • TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) per instància general. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.
  • PRESENCIALMENT: Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud (ANNEX I) que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

  • Fotocòpia del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.
  • Fotocòpia del títol exigit del nivell de català.
  • Comprovant de pagament de la taxa o certificació de la minusvalidesa per a reconeixement de l'exempció de la mateixa.
  • Sol·licitud emplenada i signada (ANNEX I)
  • Mèrits a valorar

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei Orgànica de protecció de dades.

Quarta. PAGAMENT DE LA TAXA

D'acord amb l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per drets d'exàmens per participar en els processos selectius de l'Ajuntament d'Andratx, les persones aspirants que vulguin formar part del procediment hauran de satisfer una taxa de 15 euros (Administratiu, C1) o 25 euros (TAG, A1/A2) dins del termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.

Quan la sol·licitud de participació en el procés selectiu no es presenti a les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Ajuntament d'Andratx, l'aspirant haurà d'expedir una autoliquidació de la seu electrònica http://andratx.sedeelectronica.es la qual consta de dues passes:

1. Autoliquidació: Enllaços d'interès, autoliquidacions: Taxa per portar a proves de selecció de personal

2. Pagament de l'autoliquidació: mitjançant passarel·la de pagaments (amb targeta) - Pagament Auto-Liquidacions Ajuntament.

En l'autoliquidació ha de figurar clarament el nom de la persona aspirant, així com el nom de la plaça a la qual es presenta (Administratiu / TAG). El justificant de pagament s'ha d'aportar amb la sol·licitud de participació i la resta de documentació.

Cinquena. TRIBUNAL QUALIFICADOR.

5.1 El Tribunal Qualificador es determinarà per resolució de Batlia i la seva composició s'haurà de publicar amb la llista provisional de persones admeses i excloses, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i es podrà publicar en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx. El Tribunal està format per cinc membres amb veu i vot i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir.

L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels membres, procurant, la paritat entre dona i home. Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera i posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representats dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representats sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància, han d'estar acreditats i, com a màxim, pot haver-hi un per cada sindicat, amb un màxim de quatre a cada procediment. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president/a i del secretari/a.

El tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè assessorin, amb veu i sense vot.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

5.2 El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que estigui previst en les presents bases.

Sisena. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.

6.1 Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació dictarà resolució i declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d'anuncis de la seu electrònica l'Ajuntament d'Andratx i podrà ser publicada en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per poder presentar reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.

La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a en el tauler d'anuncis de la seu electrònica l'Ajuntament d'Andratx i podrà ser publicada en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública.

6.2 El procés selectiu el constituirà la fase de concurs.

FASE DE CONCURS (20 punts)

Els mèrits a valorar trobaran el seu límit temporal en el darrer dia de presentació de sol·licituds per prendre part en el procediment, de manera que no es valoraran aquells mèrits obtingut pels aspirants amb posterioritat.

La documentació s'aportarà preferentment en format PDF, en el mateix ordre que figura en el barem, mitjançant originals o còpies aportades pels interessats que es responsabilitzaran de la seva veracitat de conformitat amb el previst a l'article 28 de la Llei 39/2015.

Si aquesta documentació fos ja a l'Ajuntament (article 13 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu), s'ha de declarar a la sol·licitud, aportant suficient informació per poder-la localitzar.

Els mèrits al·legats i no justificats, o que no estiguin adequadament i clarament acreditats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats pel tribunal qualificador.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o la castellana.

La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori i es podrà obtenir una puntuació màxima de 20 punts

2.1 Experiència professional: puntuació màxima 18,5 punts.

Per la provisió temporal del llocs de treball d'Administratiu: En aquest apartat es valoraran els serveis prestats en l'Administració Pública en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o laboral del nivell C1 o equivalent en llocs de treball d'Administratiu l'Administració General. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent en el qual han de constar el lapse temporal de prestació, el grup de classificació professional i la vinculació amb l'Administració. Als efectes de la valoració d'aquest mèrits es consideraran Administracions Públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Per la provisió temporal del llocs de treball de TAG: En aquest apartat es valoraran els serveis prestats en l'Administració Pública en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o laboral del nivell A1/A2 o equivalent en llocs de treball de Tècnics/es d'Administració General (TAG). Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent en el qual han de constar el lapse temporal de prestació, el grup de classificació professional i la vinculació amb l'Administració. Als efectes de la valoració d'aquest mèrits es consideraran Administracions Públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Aquest apartat es valorarà a raó de 0,15 punts per mes complet de serveis prestats amb un màxim de 18,5 punts.

No seran objecte de valoració els certificats que no incloguin la informació suficient per a poder valorar l'experiència d'acord amb els paràmetres mínims abans indicats. En qualsevol cas, el tribunal es reserva la capacitat de poder sol·licitar a l'aspirant més informació o esclariment de la presentada per tal de poder valorar correctament la documentació aportada.

Es consideren inclosos i podran ser objecte de valoració els serveis prestats a l'administració en contractes formatius de treball en pràctiques establerts a l'article 11 del TRET aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, sempre i quan constin a la vida laboral que, donat el cas, s'hauria d'adjuntar. No seran objecte de valoració altres tipus de prestacions no incloses en l'esmentat precepte, com la de becaris o serveis prestats en contractes de col·laboració social.

2.4 Coneixement de la llengua catalana: la puntuació màxima serà de 1,5 punts.

Es valoraran segons el barem següent:

  1. Certificat Nivell C2: 1 punt.
  2. Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,50 punts.

S'ha d'acreditar formalment mitjançant certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat expedit per l'EBAP, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l'Escola Oficial d'Idiomes, així com els reconeguts equivalents segons l'Ordre del conseller de educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Setena. VALORACIÓ DEL CONCURS.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions provisionals atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal de la fase de concurs dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyats d'un assessor/a.

El tribunal resoldrà les possibles reclamacions i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva dels mèrits, per ordre de puntuació obtinguda. En el cas de no haver-hi al·legacions esdevindrà definitiva la llista fins al moment provisional. En aquesta, o en una nova publicació, el tribunal farà públic el llistat definitiu del concurs, ordenant als aspirants per ordre de puntuació total obtinguda i proposant la constitució de la Borsa.

En cas d'empat, es resoldrà tenint en compte, successivament, els següents criteris:

  • Sorteig públic

El tribunal elevarà a la Presidència de la Corporació la llista de persones aprovades i proposarà la constitució de la Borsa corresponent.

Vuitena. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.

Una vegada finalitzat el procediment, es constituiran les borses de treball corresponents (Administratiu i TAG), a l'efecte de poder ser nomenades provisionalment en llocs de millora del lloc de feina, d'acord amb l'article 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona a la qual correspongui i li comunicarà el lloc de treball a cobrir i el termini en el qual cal que s'hi incorpori, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a cinc (5) dies hàbils a comptar des de la comunicació.

Dins el termini indicat en el paràgraf anterior, la persona aspirant que superi aquest procés de selecció ha de presentar:

  1. Declaració jurada o promesa de no haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni trobar-se inhabilitada per al compliment de les funcions públiques mitjançant sentència penal ferma.
  2. Declaració responsable de no incórrer en causa d'incompatibilitat de les previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques

Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.

Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, si no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, serà exclosa de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita seran excloses de la borsa de treball, llevat que sol·licitin quedar en situació de no disponible.

Quan la persona, seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa, cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

Aquesta borsa tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

Novena. PUBLICITAT

L'anunci de convocatòria d'aquest procediment selectiu es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), les presents bases es publicaran, íntegrament, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx. Després de la publicació de la convocatòria i de les presents bases al BOIB, els successius anuncis relatius a procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i podran publicar-se en la web de la Corporació.

Desena. PROTECCIÓ DE DADES

D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i documentació que s'acompanyi a la mateixa o la generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament d'Andratx, la finalitat del qual és dur a terme els processos de selecció de personal de la Corporació.

Les dades personals necessàries podran ser utilitzades per dur a terme les publicacions pròpies del procés de selecció.

Les persones aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria de l'Ajuntament.

 

Onzena. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.»

Contra aquest acord que esgota la via administrativa es pot interposar alternativament recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a contar des del següent al de la publicació del present anunci, davant la batllia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós- administratiu, davant el jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a contar des del dia següent al de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.

Tot això sense perjudici que pugui interposar se, qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

 

(Signat electrònicament: 11 d'abril de 2024

La batlessa-presidenta Estefania Gonzalvo Guirado)