Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 236294
Resolució del director gerent de la Gerència d’Atenció a Urgències SAMU 061 Balears de 15 d’abril de 2024 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut, tres places de la categoria professional de psicòleg clínic / psicòloga clínica de la Gerència d’Atenció a Urgències SAMU 061 Balears del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

Cal cobrir, pel sistema de procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut, tres places de la categoria professional de psicòleg clínic / psicòloga clínica de la  Gerència d'Atenció a Urgències del SAMU 061 Balears (d'ara endavant SAMU 061) del Servei de Salut de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. Els articles 9, 9 bis, 9 ter i 9 quater de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regula les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal.

2. L'article 33.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat a la selecció, els quals s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s'han d'establir havent-los negociat prèviament a les taules corresponents.

3. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per mitjà de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022), regula els procediments especials de selecció.

En particular, l'article 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories quan l'ocupació de la plaça i la seva especificitat ho requereixin. Amb aquest efecte, com a requisit previ a l'inici del procediment selectiu, cal adjuntar l'informe oportú justificatiu en què s'enumerin les característiques especials del lloc que s'hagi de cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció.

El 12 de gener del 2024, el director gerent del SAMU 061 va emetre l'informe justificatiu esmentat.

4. El director gerent del SAMU 061 ha de dictar una resolució que aprovi la convocatòria d'aquest procediment especial, en què s'identifiquin les places que cal cobrir, l'obertura del termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que s'han d'acreditar per valorar-los, així com informació relativa a la prova teoricopràctica. A l'efecte de publicitat, s'han de publicar la convocatòria i les bases íntegres en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i en el portal web del Servei de Salut (<http://ibsalut.es>).

5. En virtut del punt 3 de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023, per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023), els titulars de les gerències territorials dels centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears són competents per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal, establir les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció i exercir la resta de facultats que, en relació amb les anteriors, corresponguin al titular de la conselleria de Salut segons la legislació vigent.

6. D'acord amb el que s'estableix en la disposició final segona del Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i sanitari, que modifica la lletra d) de l'article 30 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el nivell exigit de coneixement català, en els termes establerts reglamentàriament, exceptua d'aquesta exigència el personal estatutari i laboral sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears i dels ens públics adscrits a aquest Servei, el requisit d'accés del qual sigui una titulació de la branca sanitària. Pel que fa a aquest personal, el coneixement de català no tindrà en cap cas el caràcter o condició de requisit per a l'ingrés, provisió o ocupació de llocs de treball o exercici de funcions en aquell Servei o als ens públics que hi estiguin adscrits. Així, pel que fa als aspirants que participin en aquest procés selectiu, el coneixement de català té la condició de mèrit, en els termes que es determinin reglamentàriament.

En aquest ordre, la lletra f) de l'apartat 1 de l'article 50 de la Llei 3/2007 esmentada queda modificada de la manera següent:

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana que es determini reglamentàriament, respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents, i sense perjudici del que disposa la lletra d) de l'article 30 d'aquesta Llei.

Això no obstant, l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 4 de desembre de 2023, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023, estableix que cal fixar-ne una regulació comuna i homogènia que afecti la valoració dels coneixements de català i que resulti aplicable no només als procediments selectius, sinó també als procediments de provisió i mobilitat de tot el personal estatutari del Servei de Salut. Així mateix, disposar d'un barem únic facilitarà i agilitzarà la valoració en els procediments en què sigui aplicable.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir tres places de la categoria professional psicòleg clínic / psicòloga clínica de la Gerència del SAMU 061 del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta resolució.

3. Aprovar el barem de mèrits aplicable a aquesta convocatòria, que s'adjunta com a annex 2 d'aquesta resolució.

4. Aprovar el model de prova teoricopràctica que s'ha de presentar, que s'adjunta com a annex 3 d'aquesta resolució.

5. Aprovar el model d'acta d'entrevista per a l'exposició i la defensa de la prova teoricopràctica, que s'adjunta com a annex 4 d'aquesta resolució.

6. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren en l'annex 5 d'aquesta resolució.

7. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques , en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29 /1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.

 

(Signat electrònicament: 15 d'abril de 2024)

El director gerent del SAMU 061 Per delegació de competències de la consellera de Salut (BOIB  núm. 112, de 12/08/2023)

 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Plaça convocada

1.1. Es convoquen tres places de la categoria professional psicòleg clínic / psicòloga clínica de la Gerència del SAMU 061 del Servei de Salut de les Illes Balears.

1.2. Lloc i centre de treball: Gerència del SAMU 061 (c/ del Calçat, 2, 1r, Palma)

1.3. Tipus de nomenament: el director gerent del SAMU 061 dictarà una resolució d'adjudicació en la modalitat temporal.

1.4. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir tres places de la categoria professional psicòleg clínic / psicòloga clínica corresponent a la Gerència del SAMU 061 del Servei de Salut. Les característiques especials del lloc a cobrir són les següents:

  • Tipus de nomenament: Personal estatutari temporal
  • Categoria: psicòleg clínic / psicòloga clínica
  • Funcions: les pròpies de la categoria a més de les especificades en el punt 2 d'aquest annex
  • Jornada: completa
  • Gerència: Gerència d'Atenció a Urgències Samu 061 Balears

1.5. El procediment selectiu ha de constar d'una fase de concurs i d'una prova teoricopràctica, que seran valorats per la Comissió de Selecció designada pel director gerent del SAMU 061 en la resolució d'aquesta convocatòria.

1.6. El procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022).

2. Funcions de la plaça

A més de les generals de la categoria, les funcions són les següents:

a. Intervencions en crisis i maneig de situacions d'urgència, diagnòstic i valoració de la dimensió de la crisi i/o urgència, els recursos disponibles tant del subjecte com del context en el qual es troba, i determinar l'abordatge més adequat al cas, podent requerir de la intervenció coordinada amb altres professionals o estructura assistencial. Intervé tant sobre l'individu concret com sobre el context (entorn del pacient, personal que intervé a la urgència…).

b. Atendre telefònicament víctimes o testimonis de fets traumàtics, com ara una catàstrofe, una mort violenta o un cas de violència de gènere, entre d'altres. A més dels pacients i els seus familiars, assistiran als professionals d'urgències sotmesos a situacions extremes.

c. Fer atenció psicològica als professionals quan aquests s'enfronten a situacions altament traumàtiques o amb un nivell elevat d'estrès professional.

d. Participació en grups de treball per l'elaboració de “Guies de Pràctica Clínica” de caràcter multidisciplinari, afavorint de la mateixa manera la creació de guies pròpies de l'especialitat.

e. Elaboració de protocols de coordinació amb atenció primària i hospitalària (derivació, consultoria, programes de formació sobre temes relatius a l'especialitat, programes de formació sobre temes relatius a la nostra especialitat, programes de prevenció en grups de risc...).

f. Elaboració de protocols de coordinació amb altres instàncies comunitàries (escolars, jurídiques, serveis socials, associacions...).

g. Promoció de la valoració sistemàtica de les intervencions psicològiques, per a avaluar “objectivament”  l'eficàcia de les intervencions en curs, i,  amb el temps, fer-ne valoracions comparatives.

h. Detectar i posar mitjans per a tractar de disminuir la probabilitat d'aparició d'un trastorn psicopatològic en aquelles persones que han estat pacients directes, indirectes, implicats, familiars, amics o reunits en successos traumàtics i inesperats.

a. Facilitar un adequat enfrontament davant situacions potencialment generadores d'estrès pel seu alt contingut emocional, minimitzant  l'impacte psicològic a curt termini.

j. Informar i orientar sobre recursos específics d'ajuda (recursos assistencials de la Xarxa de Salut Mental de les Illes Balears).

k. Coordinar-se amb la coordinació autonòmica per a la prevenció del suïcidi per a facilitar l'atenció integral a la persona en risc i als seus familiars.

 

​​​​​​​3. Requisits per participar en el procés de selecció

3.1. Els aspirants han de complir els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir-ne reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret , tinguin menys de 21 anys o siguin majors i dependents.

No obstant això, de conformitat amb el que estableix la disposició addicional desena de la Llei 5/2003 de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears i, d'acord amb l'habilitació que confereix l'article 57.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb allò que estableix l'article 30.5 a) de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, en aquest procediment selectiu s'eximeix del requisit de la nacionalitat.

b. Tenir la titulació de psicòleg / psicòloga especialista en psicologia clínica o estar en condicions d'obtenir-la dins del termini de presentació de sol·licituds.

En cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades o que el títol està reconegut pel Ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si escau.

c. Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament.

d. Tindre complits 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, el candidat serà exclòs de les llistes.

e. D'acord amb el que s'estableix en la disposició final segona del Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i sanitari, per al personal estatutari i laboral sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears i dels ens públics adscrits a aquest Servei el requisit d'accés del qual sigui una titulació de la branca sanitària, el coneixement de català té la condició de mèrit.

f. No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per exercir funcions similars a les que s'exerceixen en el cas de personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.

g. Presentar la sol·licitud segons el model i en el termini que s'estableix en la convocatòria.

h. Satisfer la taxa establerta per la normativa vigent. Tot i això, les persones amb alguna discapacitat igual o superior al 33 % no han d'abonar la taxa.

i. No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat, segons allò que estableix la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j. No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.

3.2. Els requisits s'han de complir la data en què l'aspirant presenta la sol·licitud per participar en el procés selectiu. L'acreditació dels requisits s'efectuarà en els termes que la convocatòria estableix i s'han de mantenir durant la vigència del nomenament.

3.3. Els aspirants han d'acreditar els requisits fefaentment en el moment de presentar les sol·licituds, llevat del requisit del punt 3.1. f), que s'ha d'acreditar abans de la presa de possessió.

4. Sol·licituds

4.1. En aquest moment del procés, les persones que cursin una sol·licitud de participació són anomenades aspirants.

4.2. Els aspirants han de presentar la sol·licitud, emplenada degudament, que es publica en el web www.ibsalut.es i que es pot descarregar seguint aquesta ruta: «Professionals > Recursos Humans > Treballa amb nosaltres > Convocatòries específiques > SAMU 061)».

La taxa es pot pagar telemàticament en el web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es paga directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és BOGN i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.

4.3. El termini per presentar sol·licituds és de deu dies comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el BOIB.

4.4. La sol·licitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s'ha de presentar a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre o a una de les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears o bé per qualsevol de les vies que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar documents originals o còpies autèntiques de la titulació, del justificant del pagament de la taxa, així com dels documents que acreditin els mèrits que, si escau, hagin de ser objecte de valoració, segons el que estableix l'annex 2.

No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears.

4.5. Els aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si se'ls requereix en qualsevol moment del procés de selecció.

4.6. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.

5. Procediment

5.1. Llista provisional d'aspirants admesos en el procediment especial de selecció:

a. Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director gerent del SAMU 061 amb la llista provisional que contindrà els admesos i els exclosos, indicant-ne la causa de l'exclusió.

b. Els aspirants disposen d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències i en cas que no ho facin es considerarà que han desistit de la sol·licitud. Tots els documents s'han d'adreçar a la Comissió de Selecció i es poden presentar a qualsevol dels registres que determina la normativa vigent.

5.2. Llista definitiva d'admesos en el procediment especial de selecció

En els deu dies hàbils següents es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director gerent del SAMU 061 per mitjà de la qual s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos —que passen a anomenar-se candidats— i la d'aspirants exclosos, fent constar la causa de l'exclusió.

5.3. Prova teoricopràctica dels candidats

Amb la publicació de la llista definitiva de candidats, s'obrirà un termini de 10 dies hàbils —comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista esmentada en el web del Servei de Salut— durant el qual els candidats han d'enviar a la Comissió de Selecció la prova teoricopràctica.

Aquesta prova consisteix a elaborar en relació amb les funcions de la plaça un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-la.

S'hi adjunta, com a annex 3, un model del pla de treball que han de presentar els candidats, dins el termini establert. Aquest pla de treball, adreçat a la Comissió de Selecció, s'ha de presentar a qualsevol dels registres que estableix la normativa vigent.

Per mitjà del web del Servei de Salut, i una vegada finalitzat el termini establert per presentar la prova esmentada, es convocarà els candidats per fer una entrevista personal, per tal que exposin i defensin el seu pla de treball davant de la Comissió de Selecció. En qualsevol cas, s'informarà del lloc, l'hora i la data en què es durà a terme l'entrevista.

L'entrevista ha de versar sobre el contingut del pla de treball presentat, i s'han de valorar, entre d'altres aspectes, les competències professionals per ocupar la plaça objecte de la convocatòria.

De totes les entrevistes se n'estendrà una acta, en què quedi constància dels principals aspectes tractats i de la valoració, així com de la motivació d'aquesta, d'acord amb el model d'acta de l'annex 4.

Aquesta prova teoricopràctica es valorarà fins a un màxim de 40 punts i l'entrevista, per exposar i defensar el pla de treball, es valorarà fins a un màxim de 20 punts.

La prova teoricopràctica serà eliminatòria i la puntuació màxima que pot obtenir l'aspirant en aquesta fase és de 60 punts.

5.4. Llista provisional de puntuació total dels candidats

a. Una vegada la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits dels candidats i hagi valorat la prova teoricopràctica, es publicarà en el web del Servei de Salut una resolució del director gerent del SAMU 061 amb la llista provisional d'aspirants i la puntuació total obtinguda en el procediment.

b. Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació total adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar a qualsevol dels registres que determina la normativa vigent.

5.5. Llista definitiva de puntuació total dels candidats 

A proposta de la Comissió de Selecció, el director gerent del SAMU 061 dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva —fruit de la valoració dels mèrits més la puntuació de la prova teoricopràctica— dels candidats, amb la puntuació final obtinguda en aquest procediment especial de selecció .

Aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut.

6. Comissió de Selecció

6.1. La Comissió de Selecció és l'òrgan encarregat de tramitar el procediment i de proposar les resolucions que se'n derivin i estarà formada per les persones que figuren en l'annex 5.

Així mateix, la Comissió de Selecció és l'òrgan encarregat de preparar i dur a terme la prova teoricopràctica i de valorar posteriorment els mèrits dels aspirants que hagin superat la prova, aplicant el barem establert en la convocatòria.

6.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés quan concorrin les circumstàncies o els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, sobre abstenció o recusació i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

6.3. La Comissió de Selecció estarà formada per tres membres, tots ells personal del Servei de Salut i/o especialistes de la mateixa branca, designats pel titular de la Gerència, tots amb veu i vot. Tots els membres de la Comissió de Selecció, tant els titulars com els suplents, han de tenir una titulació d'igual o superior nivell acadèmic que l'exigida per participar en aquest procediment especial de selecció i, si escau, almenys un ha de tenir el títol de l'especialitat si aquest s'exigeix per cobrir la plaça convocada. La Comissió pot comptar amb un secretari, amb veu i sense vot, nomenat entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per escollir els candidats .

La Comissió de Selecció s'encarregarà de preparar i dur a terme la prova teoricopràctica i posteriorment valorarà els mèrits dels aspirants que hagin superat la prova aplicant el barem de la darrera oposició o el que es detalli en la convocatòria respectiva

6.4. La Comissió de Selecció té les funcions següents:

a. Preparar, realitzar i valorar la prova teoricopràctica que han de fer seguint el model que les bases de la convocatòria estableixen i valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats.

b. Requerir, si escau, als candidats que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé que aclareixin algun dels mèrits acreditats de la manera escaient i dins el termini corresponent.

c. Confeccionar la llista de les persones seleccionades, ordenada a partir de la puntuació més alta.

d. Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat dins del termini i en la forma escaient.

e. Proposar al director gerent del SAMU 061 la llista definitiva amb les puntuacions finals dels candidats.

7. Valoració de mèrits

7.1. La puntuació total màxima que poden obtenir els candidats en aquest procediment és de 100 punts: la puntuació màxima per a l'apartat de mèrits és de 40 punts i la puntuació màxima per a la prova teoricopràctica és de 60 punts.

7.2. La Comissió de Selecció ha de valorar els mèrits dels candidats i de la prova teoricopràctica.

7.3. Els mèrits que es valoraran en la convocatòria són els que figuren en l'annex 2 d'aquesta resolució.

 

​​​​​​​8. Nomenament

8.1. El nomenament s'oferirà als candidats amb la puntuació més alta que figurin en la llista que s'esmenta en el punt 5.5 d'aquestes bases. En cas que diversos candidats tenguin la mateixa puntuació en la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

a. A tots els efectes, tindran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

b. En cas que sigui necessari, si a la llista definitiva de puntuacions figuren aspirants amb la mateixa puntuació global, s'empraran els serveis prestats com a criteri de desempat; si l'empat persisteix, se seleccionarà l'aspirant la lletra inicial del primer cognom del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

8.2. D'acord amb el que s'estableix en el punt 26.4 de l'Acord de Consell de Govern de 20 de juny de 2022, la llista de candidats amb la puntuació final obtinguda en el procés objecte d'aquesta convocatòria es podrà emprar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada, sempre que tingui les mateixes característiques especials que la plaça que s'hagi de cobrir.

9. Funcionament llista de puntuació final

La llista resultant serà d'aplicació en la gerència que ha formulat la convocatòria, tot i que el seu abast es pot ampliar a la resta de gerències del Servei de Salut, sempre que es requereixi el mateix perfil, i amb l'autorització prèvia del director general del Servei de Salut .

Les persones incloses a la llista resultant de l'aplicació d'aquesta convocatòria resultaran en la situació de «no disponible»; és a dir, no se'ls oferirà un nou nomenament si ja estan en possessió d'un nomenament d'interinitat per vacant en el Servei de Salut de les Illes Balears.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits (puntuació màxima, 35 punts)

1. Experiència professional

1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que els aspirants tengui reconegut fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d'acord amb el barem següent:

a. Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o a institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la que s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.

b. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en diferent categoria que aquella a la que s'opta: 0,115 punts.

c. Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valoraran -si el professional té plaça o lloc base en una institució sanitària pública del Sistema Nacional de Salut- com a prestats en la categoria a la qual s'opta : 0,23 punts.

Només es valoraran aquests serveis si es compta amb la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.

1.2. Els aspirants han d aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats amb els requisits adequats.

1.3. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

1.4. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l'atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins un mes natural s'ha treballat més de 150 hores, només es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l'excés d'hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts per la regla anterior.

1.5. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

  • La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 35 punts.
  • Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.
 

​​​​​​​2. Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima: 5 punts)

2.1. Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o per qualsevol dels organismes reconeguts com a equivalents, i els certificats expedits o homologats per l'organisme competent en matèria de certificació de coneixements de català de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que estiguin relacionats amb els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts:

a. Certificat A2: 0,5 punts.

b. Certificat B1: 1 punts.

c. Certificat B2: 2 punts.

d. Certificat C1: 3 punts.

e. Certificat C2: 4 punts.

f. Certificat LA (llenguatge administratiu): 1 punt.

2.2. El valor del certificat de llenguatge LA se suma al de valor més alt que es presenti (A2, B1, B2, C1 o C2).

Atès que en aquest procediment de provisió els coneixements de català es valoren com a mèrits, es valorarà l'acreditació de qualsevol dels nivells de coneixements de català.

 

ANNEX 3 Prova teoricopràctica dels candidats (60 punts)

Aquesta prova consisteix a respondre per escrit sis preguntes de desenvolupament en què els candidats han d'explicar com durien a terme les seves funcions al servei del SAMU 061 Balears. S'ha de presentar en format Word amb lletra Noto Sans 11, amb interlineat múltiple d'1,15. Cada resposta ha de tenir un mínim de 30 línies i un màxim de 300. Cada pregunta es puntuarà amb un màxim 10 punts (6,6 punts + 3,4 punts de l'entrevista). S'han d'enviar abans del dia (vegeu les bases de la convocatòria). Posteriorment els candidats seran citats per llegir i defensar les respostes davant la Comissió de Selecció.

Les preguntes són les següents:

1. Explicau com atendríeu telefònicament una víctima o un testimoni d'un fet traumàtic que es posa en contacte amb el SAMU 061 i necessita atenció psicològica. Heu de descriure detalladament l'exemple de vostra invenció, acotant-lo, explicant l'actuació i en què us basau per a aquest tipus d'assistència/actuació).

2. Descriviu la vostra actuació davant un cas en què heu d'assistir in situ (al mateix domicili de la víctima) els familiars (esposa de 50 anys i filla de 15 anys) d'un pacient que ha mort per suïcidi davant una situació d'insolvència econòmica. Analitzau la situació i la vostra intervenció.

3. Comentau detalladament com enfocaríeu la vostra actuació davant un professional del servei SAMU 061 que us demana una primera atenció psicològica després d'un succés traumàtic durant la jornada habitual. Preneu com a exemple la mort d'un infant d'una edat semblant a la del vostre fill o un altre exemple segons el vostre criteri.

4. Explicau els vostres coneixements sobre els recursos assistencials de la Xarxa de Salut Mental de les Illes Balears, a la qual derivaríeu determinats pacients atesos en la vostra tasca assistencial al SAMU 061. Complementau la vostra argumentació amb diversos exemples.

5. Explicau com elaboraríeu un protocol o una guia de pràctica clínica, enfocat en l'assistència telefònica/extrahospitalària d'un tipus de pacients tractats en el servei SAMU 061. Ajudau-vos amb un exemple i ampliau-lo.

6. Explicau, a més dels exemples anteriors, quines línies de futur enfocaríeu i quins procediments/tècniques incorporaríeu a les funcions del psicòleg clínic en un servei d'emergències extrahospitalària.

 

 

ANNEX 4 Model d'acta

Identificació de l'entrevista

Data:

Hora:

Lloc:

Assistents

  • Nicole Karin Haber Eterovic, presidenta de la Comissió de Selecció
  • Maria del Carme Bosch Calero, vocal de la Comissió de Selecció
  • Juan Luis Sánchez Berrocal, vocal de la Comissió de Selecció
  • Antònia Rotger Canals, secretària de la Comissió de Selecció
  • Nom Cognom 1 Cognom 2, candidat/candidata

Aspectes que cal valorar

1. Memòria:

2. Competències directives, iniciativa.

3. Altres aspectes.

Desenvolupament de l'entrevista

1. Memòria.

a. Pregunta 1

b. Pregunta 2

c. Pregunta 3

d. Pregunta 4

e. Pregunta 5

f. Pregunta 6

2. Competències directives, iniciativa.

3. Altres aspectes

El president | La presidenta dóna per conclosa l'entrevista, de la qual, com a secretari | secretària, estenc aquesta acta.

El secretari | La secretària                                                          Vist i plau

                                                                                                    El president | La presidenta

 

 

ANNEX 5 Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció estarà formada pels membres següents:

  • Presidenta: Nicole Karin Haber Eterovic .
    • President suplent: José María Álvarez Franco.
  • Vocal:Maria del Carme Bosch Calero
    • Vocal suplent: María Luz Pradana Carrión
  • Vocal: Juan Luis Sánchez Berrocal.
    • Vocal suplent: Inés Rubi Alzugaray
  • Secretària: Antònia Rotger Canals .
    • Secretari suplent: Justina Sureda Calero