Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 231895
Resolució del director de la Gerència de l'Àrea de Salut de Menorca per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, un lloc de Supervisor/a d'Unitat d'Infermeria d’esterilització, unitat de reanimació post-anestèsica (URPA) i cirurgia major ambulatòria (CMA) de l’Hospital Mateu Orfila

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries; amb la Resolució de 16 de novembre de 2001 de la Direcció General de l'INSALUD, sobre provisió de llocs de supervisió d'àrea funcional o d'unitat; amb la Resolució de 2 de febrer de 2017 del Director General del Servei de Salut de les illes Balears, sobre la forma d'ocupació de determinats llocs de prefectura; amb el Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari i d'acord amb la Resolució de la Consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112 de 12/08/2023), dict la següent

Resolució

Acordar la convocatòria pública d'un lloc de Supervisor/a d'Unitat d'Infermeria de l'Hospital Mateu Orfila, d'acord amb les següents especificacions:

1. Lloc objecte de la convocatòria

La denominació del lloc per cobrir és: Supervisor/a d'Unitat d'Infermeria d'esterilització, unitat de reanimació post-anestèsica (URPA) i cirurgia major ambulatòria (CMA) de l'Hospital Mateu Orfila.

2. Requisits

  • Tenir la condició de personal estatutari fix sanitari, corresponent al subgrup A2 (personal sanitari).
  • Estar en les situacions de servei actiu en centres i institucions sanitàries dels Serveis de Salut o en centres i serveis sanitaris de l'Administració General de l'Estat.

Aquests requisits s'han de complir en la data de publicació de la convocatòria i mantenir-se fins a la presa de possessió del lloc convocat.

3. Règim jurídic del lloc convocat.

El règim jurídic del lloc objecte de convocatòria és l'establert en la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i altres disposicions aplicables.

4. Sol·licitud.

La sol·licitud per a participar en el procés selectiu s'ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, dirigida a l'òrgan convocant, i s'ha de formalitzar en el registre de la gerència convocant o per mitjà d'alguna de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

5. Documentació a aportar amb la sol·licitud.

Els candidats han de presentar:

1. Sol·licitud

2. Curriculum vitae degudament acreditat. L'acreditació dels mèrits s'ha d'efectuar mitjançant els corresponents documents.

3. Projecte tècnic de gestió i organització de la Unitat d'Infermeria de les unitats d'infermeria d'esterilització, reanimació post-anestèsica (URPA) i cirurgia major ambulatòria (CMA), el qual ha d'incloure els punts següents:

  • Descripció de l'estructura física de les unitats. Dades assistencials referides a l'últim any (incloure documents com a annexos). Distribució segons àrees de treball i descripció del lloc segons àrees i rols professionals.
  • Cartera de serveis d'infermeria de les unitats.
  • Anàlisi interna des de la perspectiva de la gestió d'infermeria, especificant els punts forts i punts febles detectats (Matriu DAFO). S'hauran d'incloure també les propostes o accions de millora a dur a terme en funció de l'anàlisi realitzada.
  • Elaboració d'una proposta del mapa de competències dels professionals infermers i dels tècnics en cures auxiliars d'infermeria segons les àrees i els rols professionals.
  • Elaboració d'una proposta de pla formatiu per als infermers i els tècnics auxiliars en cures d'infermeria en funció de l'anàlisi realitzada i el mapa de competències descrit.
  • Enumeració dels protocols específics d'ús comú  i elaboració de noves propostes.

6. Comissió de valoració

6.1 Es designa una Comissió de valoració per a resoldre la convocatòria formada per:

  • Isabel Aragón López. Supervisora d'Àrea. Presidenta.
  • Silvia Obarrio Fernández. Supervisora d'Àrea. Vocal.    
  • Mónica Planas García. Supervisora d'Unitat. Vocal.
  • Antonio Ligero García. Cap de Servei de Recursos Humans. Secretari.

6.2 La valoració de les sol·licituds per part de la Comissió de Valoració, comprendrà els següents aspectes:

  • Currículum professional
  • Projecte tècnic de gestió i organització de l'àrea assistencial

Altres aspectes per a valorar:

  • Capacitat negociadora i habilitats de comunicació.
  • Capacitat organitzativa i de planificació.
  • Capacitat de lideratge i direcció d'equips.
  • Capacitat d'adaptació a entorns professionals i organitzatius canviants.
  • Capacitat docent i formadora.
  • Actitud orientada a l'usuari.

6.3 La Comissió de Valoració comunicarà als aspirants el lloc, data i hora de la realització de la defensa i exposició oral tant del currículum professional com del Projecte tècnic de gestió i organització de l'àrea assistencial.

6.4 La Comissió de Valoració podrà demanar els informes que consideri necessaris en relació amb el currículum professional presentat, així com, d'efectuar quantes preguntes consideri oportunes en relació amb el projecte de gestió de la unitat.

7. Nomenaments.

La persona designada obtindrà un nomenament per a ocupar la supervisió convocada. La situació de qui resulti nomenat serà la següent:

a) Si té la plaça estatutària fixa en el mateix centre, continuarà ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el propi centre.

b) Si té la plaça estatutària fixa en un altre centre, ocuparà directament el lloc de prefectura, quedant respecte a la plaça en la situació de reserva en el centre d'origen o en la situació administrativa que correspongui en la seva Administració d'origen.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant aquest òrgan, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de la seva notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les illes Balears.

 

També es pot interposar directament un recurs davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de notificació de la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 12 d'abril de 2024)

El director de la Gerència de l'Àrea de Salut de Menorca P. D. (BOIB núm. 112/2023, de 12 d'agost) Bernardo M. Pax Bosch