Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 231725
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 9 d’abril de 2024 per la qual s’aproven les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera docents amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis per al curs 2024-2025 en centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El títol VIII de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears fa referència a la mobilitat i ocupació dels llocs de feina del personal funcionari. En aquest sentit, la mobilitat dels docents es regeix pel sistema de concurs de trasllats. No obstant això, els funcionaris de carrera docents, de forma voluntària i temporal, i en atenció a situacions personals especials i a necessitats específiques de servei a la comunitat educativa, poden ocupar, en comissió de serveis, destinacions en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears diferents de les que els corresponen.

Els capítols I i II del títol IV de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, fan referència respectivament als llocs de treball docents amb funcions específiques i a l'ingrés i la provisió del personal docent no universitari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

La Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de les Illes Balears així com el Reial Decret 1364/2010 de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats, estableixen l'obligació de romandre en el lloc, com a titular, un mínim de dos anys abans de participar en qualsevol altre procediment de provisió. Per això, a la instrucció primera de l'annex 1, es diferencia aquest primer col·lectiu de funcionaris docents que acompleixen aquest requisit d'aquells altres col·lectius que encara no poden acreditar un mínim de dos anys en la seva primera destinació definitiva, diferenciant aquests darrers, segons si van participar d'un procés selectiu d'ingrés a cossos docents a una illa concreta o al conjunt de les Illes Balears. També es tenen en compte els funcionaris docents amb destinació definitiva a una altra comunitat autònoma que volen accedir a una destinació provisional a les Illes Balears mitjançant una comissió de serveis.

La instrucció tercera de l'annex 1, recull els motius pels quals es pot sol·licitar una destinació provisional a les Illes Balears en comissió de serveis, agrupant-los en quatre causes, equips directius, raons de servei en centres, places a altres illes i motius personals. Els motius agrupats en les dues primeres causes estan relacionats amb l'organització dels centres educatius per dur a terme el seus projectes educatius. Entre aquests motius s'incorporen les comissions de servei pel fet d'haver exercit un càrrec directiu, d'acord amb l'ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors de centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i també s'incorporen les comissions de servei per cobrir les places de l'Institut d'Ensenyaments a Distància de les Illes Balears, d'acord amb el Decret 43/2021 de 8 de novembre pel qual es regulen els ensenyaments a distància i semipresencials i s'estableix l'estructura, l'organització i el funcionament de l'Institut d'Ensenyaments a Distància de les Illes Balears. La tercera causa està relacionada amb la dificultat per poder cobrir places a determinades illes, concretament Menorca, Eivissa i Formentera. I la darrera causa contempla els motius d'atendre a un familiar de 1r grau i conciliar la vida laboral i familiar amb fills menors d'edat. Aquesta darrera causa també contempla dos motius personals excepcionals, per un costat el fet de ser un docent major de 60 anys i haver obtingut una primera destinació definitiva fora de l'illa de residència i, per un altre costat, el fet de tenir, com a docent d'una altra comunitat autònoma, un fill, cònjuge o parella estable resident a les Illes Balears.

Definits els diferents motius pels quals es pot sol·licitar una comissió de serveis, la instrucció quarta de l'annex 1, fixa les condicions de cada un d'aquests motius segons el col·lectiu docent al qual pertanyi el sol·licitant. Aquestes condicions fan referència a aspectes generals dels motius al·legats, quins motius poden ser al·legats per cada un dels sol·licitants, les condicions concretes que s'han de complir per a cada motiu, i els centres i les especialitats que es poden sol·licitar segons el motiu al·legat i el col·lectiu al qual pertanyi el sol·licitant. Així, s'estableix que el primer col·lectiu de docents susdit anteriorment pot al·legar tots els motius, excepte els dos motius excepcionals de la causa quarta. El col·lectiu de funcionaris docents amb destinació definitiva a una altra comunitat autònoma pot sol·licitar el motiu d'atendre a un familiar de 1r grau i el motiu excepcional de tenir un fill, cònjuge o parella estable resident a les Illes Balears, però no pot sol·licitar motius relacionats amb l'organització dels centres, ja que aquesta organització s'ha de recolzar en els funcionaris docents amb destinació definitiva a les Illes Balears per garantir el màxim d'estabilitat possible en els centres. També s'inclouen, de manera excepcional, els motius que poden al·legar la resta de col·lectius susdits. D'aquesta manera, els funcionaris docents que no poden acreditar encara un mínim de dos anys en la seva primera destinació definitiva i van participar d'un procés selectiu d'ingrés a cossos docents a una illa concreta, poden sol·licitar els motius relacionats amb l'organització dels centres, concretament l'exercici de la funció directiva i el desenvolupament de responsabilitats específiques, i els motius personals per atendre a un familiar de 1r grau i conciliar la vida laboral i familiar amb fills menors d'edat, sense desplaçar-se fora de l'illa on han obtingut la seva primera destinació definitiva. Els funcionaris docents que no poden acreditar encara un mínim de dos anys en la seva primera destinació definitiva i van participar d'un procés selectiu d'ingrés a cossos docents al conjunt de les Illes Balears, poden sol·licitar els mateixos motius del col·lectiu anterior relacionats amb l'organització dels centres i els motius personals per atendre a un familiar de 1r grau i conciliar la vida laboral, així com el motiu per ocupar cobrir places a Menorca, Eivissa i Formentera. També poden sol·licitar el motiu excepcional pel fet de ser un docent major de 60 anys i haver obtingut una primera destinació definitiva fora de la seva illa de residència habitual.

L'adjudicació d'una destinació provisional en comissió de serveis resta condicionada a l'existència de places disponibles que puguin ser ocupades als centres que el sol·licitant hagi indicat en la seva sol·licitud. La prelació en l'adjudicació de les destinacions provisionals és un contingut propi de la resolució que regularà el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2024-2025. Tot i això, la instrucció novena de l'annex 1 fixa, com a norma general, la necessitat d'organitzar els centres educatius en primer lloc, cobrint les places relacionades amb el desenvolupament de tasques directives o de responsabilitats específiques, ja que esdevenen llocs estratègics per al bon funcionament de tota la comunitat educativa implicada en un determinat centre, i en segon lloc, la resta de les causes susdites anteriorment. També es prioritza l'atenció d'un familiar de 1r grau convivent respecte a un familiar no convivent, i la conciliació de la vida familiar i laboral amb fills menors d'edat d'acord amb l'etapa educativa obligatòria que puguin cursar, això és infantil, primària o secundària, prioritzant les famílies monoparentals respecte de la resta. Aquesta mateixa instrucció detalla els criteris de desempat per a cada un dels col·lectius implicats, essent la data d'ingrés més antiga del sol·licitant en el cos al qual pertany la destinació sol·licitada en comissió de serveis el criteri principal de desempat en tots els col·lectius. S'exceptua el col·lectiu dels funcionaris docents que van ingressar en el seu cos docent mitjançant els processos selectius executats l'any 2023 i pel qual es fixa, com a criteri principal de desempat, la puntuació obtinguda per l'aspirant en el procés selectiu d'ingrés en el cos docent corresponent, degut a la diversitat dels processos executats aquell any.

Finalment, la convocatòria del procés selectiu d'estabilització te per objecte situar per sota del vuit per cent la taxa de cobertura temporal en el sector públic, d'acord amb La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, procedent del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol. En aquest sentit cal tenir en compte el dèficit de professorat a les Illes Balears que, malgrat els processos selectius executats des de l'any 2017, ha mantingut una taxa d'interinitat molt per damunt del vuit per cent abans de l'execució dels processos selectius de l'any 2023, ja que l'absència de funcionaris de carrera suficients ha implicat la contractació de funcionaris interins docents. Aquesta comunitat autònoma ha de garantir, a data 31 de desembre de 2024, que la taxa d'interinitat es situï per sota del vuit per cent. Per això, se fa necessari definir les condicions dels docents susceptibles de ser autoritzats per aquesta Administració per poder obtenir una destinació provisional fora de les Illes Balears en comissió de serveis. La instrucció desena determina que el col·lectiu susceptible de ser autoritzat és el format pels docents que acompleixen el requisit de romandre en la destinació obtinguda, com a titular, un mínim de dos anys abans de participar en qualsevol altre procediment de provisió.

Fonaments de dret

1. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. La Llei 1/2022, de 8 de maig, d'educació de les Illes Balears.

3. El Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent (BOIB núm. 114, de 22 de setembre), modificat pel Decret 169/2003, de 26 de setembre (BOIB núm. 136, de 30 de setembre), la regulació del qual es concreta en l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari i s'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març), modificada per Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).

4. El Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal (BOE núm. 263, de 30 d'octubre).

5. El Decret 43/2021, de 8 de novembre, pel qual es regulen els ensenyaments a distància i semipresencials i s'estableix l'estructura, l'organització i el funcionament de l'Institut d'Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (BOIB núm. 155, de 9 de novembre).

6. L'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors de centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 17, de 3 de febrer).

7. La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 20 de setembre de 2022 per la qual s'estableixen els criteris que han de regir el procediment per convocar comissions de serveis per a la dotació de places docents amb perfil educatiu als centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Formació Professional (BOIB núm. 124, de 22 de setembre).

8. La Resolució del director general de Personal Docent de 20 d'octubre de 2023, per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d'àmbit autonòmic, per als funcionaris dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació (BOIB núm. 148, de 31 d'octubre).

9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 30 de gener de 2024 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en el director general de Personal Docent i Centres Concertats (BOIB núm. 19, de 8 de febrer), per la qual es delega, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments per ocupar, en comissió de serveis, llocs de feina docent.

Per tot això, en virtut de les facultats que tenc conferides i amb l'acord de la Mesa Sectorial d'Educació, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis, per al curs 2024-2025, en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats. Aquestes instruccions figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar l'annex 2 (model de sol·licitud) i l'annex 3 (documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud).

3. Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Personal Docent i Centres Concertats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 d'abril de 2024

El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez

 

ANNEX 1 Instruccions

Primera Sol·licitants

1. Els funcionaris docents no universitaris que es relacionen a continuació poden sol·licitar una destinació provisional, diferent a la seva destinació definitiva, en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears:

1.1. Els funcionaris de carrera que es troben en situació administrativa de servei actiu amb primera destinació definitiva anterior al curs 2023-2024 en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears.

1.2. Els funcionaris de carrera que van ingressar en el seu cos docent mitjançant els processos selectius executats amb anterioritat a l'any 2023 i que han obtingut la primera destinació definitiva per al curs 2023-2024 o 2024-2025 en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears.

1.3. Els funcionaris de carrera o funcionaris en pràctiques que van ingressar en el seu cos docent mitjançant els processos selectius executats l'any 2023 i que han obtingut la primera destinació definitiva per al curs 2024-2025 en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears.

1.4. Els funcionaris de carrera que es troben en situació administrativa de servei actiu amb destinació definitiva anterior al curs 2023-2024 a un centre públic d'una altra comunitat autònoma o de Ceuta o Melilla dependents del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.

Segona Requisits

Per poder sol·licitar una destinació provisional en comissió de serveis s'han de complir els requisits següents:

1. Ser funcionari de carrera o en pràctiques docent no universitari amb destinació definitiva en un centre públic d'ensenyament no universitari.

2. Trobar-se en situació administrativa de servei actiu.

3. Acreditar els coneixements de llengua catalana d'acord amb el que determina l'article 2 del Decret 115/2001, de 14 de setembre.

Si no consta en el Portal del Personal, s'ha d'adjuntar còpia dels certificats següents:

- Per a les especialitats del cos de mestres, el certificat de capacitació per a l'ensenyament de i en llengua catalana a l'educació infantil i primària (CCIP) o un d'equivalent.

- Per a les funcions dels altres cossos, el certificat de capacitació per a l'ensenyament de i en llengua catalana a l'educació secundària (CCS) o un d'equivalent.

Les equivalències entre els certificats esmentats i altres titulacions i certificats que l'aspirant posseeixi són:

- Les que es determinen a l'annex únic de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018.

- Les que es determinen als apartats 5 i 6 de l'annex I del Decret 115/2001, de 14 de setembre.

En cap cas, d'acord amb la disposició final novena del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, el certificat C1 per si mateix (o un d'equivalent, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut) no és suficient per acreditar que es compleix aquest requisit.

4. Haver estat admès en el darrer concurs de trasllats, haver sol·licitat una plaça a la localitat o les localitats, o si escau l'illa, on s'ubiquen els centres en què se sol·licita la comissió de serveis i no haver-hi desistit, tal com es regula en la base vint-i-dosena del concurs de trasllats convocat per la Resolució del director general de Personal Docent de 20 d'octubre de 2023.

No obstant això, s'exceptua l'obligació d'haver participat i d'haver sol·licitat una plaça en el darrer concurs de trasllats a la localitat o les localitats, o s' escau l'illa, on s'ubiquen els centres en què se sol·licita la comissió de serveis en els casos següents:

- Situacions excepcionals i sobrevingudes posteriors al 16 de novembre de 2023, degudament acreditades i que han de ser valorades per la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.

- El fet de sol·licitar comissió de serveis per les causes 1 i 2 de la instrucció tercera d'aquest annex.

- El fet d'haver obtingut una nova destinació definitiva per al curs 2023-2024.

- Els sol·licitants als quals es refereix el punt 1.4 de la instrucció primera d'aquest annex.

L'Administració verificarà d'ofici les condicions d'aquest requisit per a cada sol·licitant.

5. No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com pel tràfic d'éssers humans.

Tercera Causes que permeten demanar una comissió de serveis

La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats pot concedir una destinació provisional en comissió de serveis per una de les causes següents:

1. Equips directius. Per aquest supòsit es podrà sol·licitar una comissió de serveis per un dels motius següents:

a) Per ocupar el càrrec de director.

b) Per ocupar el càrrec de cap d'estudis.

c) Per ocupar el càrrec de secretari.

d) Per ocupar el càrrec de cap d'estudis adjunt.

e) Per haver cessat del càrrec de director, cap d'estudis, secretari o cap d'estudis adjunt, en el curs escolar 2022-2023 o 2023-2024.

2. Raons de servei als centres educatius. Per aquest supòsit es podrà sol·licitar una comissió de serveis per un dels motius següents:

a) L'ocupació de places a l'Institut d'Ensenyament a Distància de les Illes Balears (IEDIB).

b) L'ocupació de places amb perfil vinculat al projecte educatiu de centre que requereixen d'una titulació específica: nivell específic d'idioma estranger, B2 de francès o d'alemany o C1 d'anglès, per impartir matèries no lingüístiques; títol professional de la marina mercant (màquines, navegació); titulació en interpretació de la llengua de signes; títol professional de patró d'altura; títol professional de pesca de litoral; places d'organització sanitària a bord; places d'anatomia aplicada a la dansa, places del Batxillerat al baccalauréat; places d'ensenyament esportius de règim especial; carnet d'aplicador de productes fitosanitaris; titulació en riscos laborals.

c) L'ocupació de places per desenvolupar la coordinació de normalització lingüística, agent de coeducació, coordinador de la comissió de salut, coordinador de benestar i la protecció de l'alumnat, coordinador de treball de recerca, coordinador de riscos laborals, coordinador de projectes Erasmus+, coordinador del projecte de qualitat (CIFP), coordinador del projecte de millora i transformació, coordinador de tecnologies de la informació i comunicació TIC.

d) L'ocupació de places per desenvolupar les coordinacions específiques dels centres d'excel·lència de la Formació Professional: CIFP Francesc de Borja Moll, CIFP Juníper Serra, CIFP Pau Casesnoves.

e) L'ocupació de places amb perfil vinculat al projecte educatiu de centre que no requereixen d'una titulació específica.

3. Places a altres illes. Per aquest supòsit es podrà sol·licitar una comissió de serveis per un dels motius següents :

a) L'ocupació de places a Menorca.

b) L'ocupació de places a Eivissa.

c) L'ocupació de places a Formentera.

4. Motius personals. Per aquest supòsit es podrà sol·licitar una comissió de serveis per un dels motius següents :

a) La necessitat d'atendre, transitòriament, un familiar de primer grau d'afinitat, convivent o no, que pateix una malaltia greu o que té una discapacitat reconeguda igual o superior al 65 % o que es troba en una situació de dependència reconeguda.

b) La conciliació de la vida laboral i la familiar, en un dels supòsits següents:

- Que el funcionari tengui almenys un fill nascut l'any 2009 o en anys posteriors, tant per naturalesa com per adopció, sota la seva guarda i custòdia, o en règim de guarda amb finalitats d'adopció o d'acolliment, tant temporal com permanent. En el cas de famílies monoparentals, que el funcionari tengui almenys un fill nascut l'any 2007 o en anys posteriors.

- Que la funcionària, cònjuge o parella de fet estigui embarassada i la data prevista del part sigui anterior al dia 31 de gener de 2025.

c) Haver nascut en l'any 1965 o anys anteriors.

d) El reagrupament familiar, en un dels supòsits següents:

- Que el funcionari tengui almenys un fill nascut l'any 2007 o en anys posteriors, tant per naturalesa com per adopció, sota la seva guarda i custòdia, o en règim de guarda amb finalitats d'adopció o d'acolliment, tant temporal com permanent.

- Que el funcionari es trobi en unió matrimonial o hagi constituït una parella estable.

Quarta Condicions de la comissió de serveis

1. Les condicions generals perquè a un funcionari li sigui admesa la seva sol·licitud de comissió de serveis són:

a) La comissió de serveis es sol·licita per al curs escolar 2024-2025.

b) Només es pot al·legar un únic motiu per sol·licitar una comissió de serveis.

c) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar un dels motius següents de la instrucció tercera d'aquest annex: 1.a, 1.b, 1.c, 1.d, 1.e, 2.a, 2.b, 2.c, 2.d, 2.e, 3.a, 3.b, 3.c, 4.a, 4.b.

d) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.2 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar un dels motius següents de la instrucció tercera d'aquest annex: 1.a, 1.b, 1.c, 1.d, 2.b, 2.c, 2.d, 4.a, 4.b.

e) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.3 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar un dels motius següents de la instrucció tercera d'aquest annex: 1.a, 1.b, 1.c, 1.d, 2.b, 2.c, 2.d, 3.a, 3.b, 3.c, 4.a, 4.b, 4.c.

f) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.4 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar un dels motius següents de la instrucció tercera d'aquest annex: 4.a, 4.d.

2. Les condicions que s'han de complir per poder al·legar un motiu per sol·licitar una comissió de serveis són:

a) Per als motius 1.a, 1.b, 1.c i 1.d de la instrucció tercera d'aquest annex, comptar amb el nomenament del càrrec directiu corresponent, a partir de l'1 de juliol de 2024. Per al motiu 1.e, haver cessat del càrrec directiu entre el 30 de juny de 2023 i el 30 de juny de 2024, ambdós inclosos.

b) Per als motius de la causa 2 de la instrucció tercera d'aquest annex, comptar amb l'informe favorable del director del centre i amb l'acord favorable del consell escolar o consell social, si s'escau. A més, per al motiu 2.b, estar en possessió de la titulació corresponent. Per als motius 2.c i 2.d, que la dedicació horària prevista per al curs 2024-2025 sigui almenys de 3 períodes lectius per a la coordinació corresponent.

c) Per a la causa 3 de la instrucció tercera d'aquest annex, tenir la darrera destinació definitiva en una illa diferent de l'illa sol·licitada.

d) Per als motius 4.a, 4.b i 4.d de la instrucció tercera d'aquest annex, que el familiar al qual se fa referència en cada un dels motius resideixi a les Illes Balears i que la distància entre el domicili habitual del familiar i el centre on el funcionari té la destinació definitiva sigui superior a 20 km. A més, si s'escau, que el cònjuge o parella estable del funcionari docent no hagi sol·licitat una comissió de serveis per cap dels motius de la causa 4.

3. Les condicions que s'han de complir pel que fa als centres docents a on es sol·licita la destinació provisional en comissió de serveis són:

a) Als efectes d'aquesta Resolució no es podran sol·licitar destinacions provisionals als centres següents de les Illes Balears:

- Camps d'aprenentatge.

- Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears.

- Conservatori superior de música i dansa de les Illes Balears.

- Escola superior d'art dramàtic de les Illes Balears.

- Centres de professors (CEP)

- IBSTEAM.

- Centre de formació, innovació i desenvolupament de la formació professional (CFINFP), Centre de formació, innovació i recerca de la funció directiva (CFIRDE).

- Unitats administratives de la Conselleria d'Educació i Universitats.

b) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar:

- Per als motius 1.a, 1.b, 1.c i 1.d de la instrucció tercera d'aquest annex, un únic centre de les Illes Balears.

- Per al motiu 1.e de la instrucció tercera d'aquest annex, qualsevol centre de les Illes Balears.

- Per la causa 2 de la instrucció tercera d'aquest annex, un únic centre de les Illes Balears.

- Per la causa 3 de la instrucció tercera d'aquest annex, qualsevol centre de l'illa sol·licitada, sempre que la destinació definitiva del sol·licitant es trobi a una illa diferent.

- Per la causa 4 de la instrucció tercera d'aquest annex, qualsevol centre de les Illes Balears, sempre que la distància entre el domicili habitual del familiar i els centres als quals es demana la destinació en comissió de serveis sigui inferior a 25 km.

c) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.2 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar:

- Per les causes 1 i 2 de la instrucció tercera d'aquest annex, un únic centre de la mateixa illa on hagin obtingut la seva destinació definitiva.

- Per la causa 4 de la instrucció tercera d'aquest annex, qualsevol centre de la mateixa illa on hagin obtingut la seva destinació definitiva, sempre que la distància entre el domicili habitual del familiar i els centres als quals es demana la destinació en comissió de serveis sigui inferior a 25 km.

d) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.3 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar:

- Per les causes 1 i 2 de la instrucció tercera d'aquest annex, un únic centre de les Illes Balears.

- Per la causa 3 de la instrucció tercera d'aquest annex, qualsevol centre de l'illa sol·licitada, sempre que la destinació definitiva del sol·licitant es trobi a una illa diferent.

- Pel motiu 4.c de la instrucció tercera d'aquest annex, qualsevol centre d'una única illa, sempre que la destinació definitiva del sol·licitant es trobi a una illa diferent.

- Per la resta de motius de la causa 4, qualsevol centre de l'illa on resideix el familiar que correspongui segons el motiu al·legat, sempre que la destinació definitiva del sol·licitant es trobi a una illa diferent. Si la destinació definitiva del sol·licitant es troba a la mateixa illa, la distància entre el domicili habitual del familiar i els centres als quals es demana la destinació en comissió de serveis ha de ser inferior a 25 km.

e) Els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.4 de la instrucció primera d'aquest annex poden sol·licitar:

- Per la causa 4 de la instrucció tercera d'aquest annex, qualsevol centre de l'illa on resideix el familiar que correspongui segons el motiu al·legat.

4. Les condicions que s'han de complir respecte a l'especialitat o funció de la destinació provisional sol·licitada en comissió de serveis són:

a) En el cas dels sol·licitants del cos de mestres, l'especialitat o funció principal de la destinació provisional sol·licitada s'ha de correspondre amb l'especialitat de la darrera plaça adquirida mitjançant concurs de trasllats o bé s'ha de correspondre amb les funcions o especialitats habilitades que hagin estat reconegudes abans de l'inici del termini establert en la base setena d'aquest annex.

b) Per als sol·licitants de la resta de cossos docents, l'especialitat o funció principal de la destinació provisional sol·licitada s'ha de correspondre amb l'especialitat de la darrera plaça adquirida mitjançant concurs de trasllats o bé s'ha de correspondre amb les funcions de les places corresponents al departament d'orientació o places de cultura clàssica, amb els mateixos termes establerts en la base quarta de l'annex 1 de la Resolució del director general de Personal Docent de 20 d'octubre de 2023.

Cinquena Documentació acreditativa

El motiu al·legat per sol·licitar la comissió de serveis s'ha d'acreditar mitjançant la documentació especificada en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

Sisena Indicacions per emplenar, tramitar i presentar la sol·licitud

1. La sol·licitud de participació s'ha de realitzar exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a l'efecte en el lloc web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://dgpdocen.caib.es). Per poder emplenar i tramitar la sol·licitud es requereix l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels sistemes següents :

- Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.

- DNI electrònic o certificat digital reconegut.

2. La sol·licitud s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació. El sol·licitant ha de seleccionar per ordre de preferència el centre o centres, segons correspongui amb el motiu al·legat, on vol obtenir la destinació en comissió de serveis. A cada un dels centres cal especificar les preferències d'ocupar places itinerants o compartides o no, amb el centre seleccionat com a principal.

3. Els sol·licitants es comprometen a acceptar les característiques expressades en les fitxes de cada un dels centres seleccionats que es troben disponibles en l'assistent del tràmit de comissió de serveis.

4. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

5. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.

Setena Termini per presentar les sol·licituds

Les sol·licituds, amb la documentació acreditativa, s'han de presentar del 24 d'abril al 2 de maig de 2024, ambdós inclosos.

Vuitena Admissió o no admissió de les sol·licituds

1. La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha de constituir una unitat tècnica de personal integrada pels funcionaris dels seus serveis i que és l'encarregada de comprovar els requisits i les condicions dels sol·licitants de les comissions de servei.

2. Una vegada revisades les sol·licituds i la documentació adjunta, el director general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional de funcionaris docents als quals se'ls ha admès o no admès la sol·licitud, amb indicació de la causa de no admissió, en el segon cas. Aquesta resolució s'ha de fer pública en el lloc web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://dgpdocen.caib.es) el mateix dia en què es dicti.

3. Contra aquesta resolució els sol·licitants poden presentar una reclamació en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà del dia en què es faci pública.

4. La unitat tècnica és l'encarregada de resoldre les reclamacions. Les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial d'Educació poden designar un representant que pot assistir com a observador mentre la unitat tècnica resol les reclamacions.

5. El director general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució per aprovar la llista definitiva de funcionaris docents als quals se'ls ha admès o no la sol·licitud, que s'ha de fer pública en el lloc web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://dgpdocen.caib.es) el mateix dia en què es dicti.

6. Únicament es pot desistir de la sol·licitud de comissió de serveis fins al dia 30 de juny de 2024. En casos excepcionals degudament acreditats, la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats pot deixar sense efecte la comissió de serveis concedida.

Novena Adjudicació de les destinacions provisionals

1. L'adjudicació d'una destinació provisional en comissió de serveis resta condicionada a l'existència de places disponibles que puguin ser ocupades als centres que el sol·licitant hagi indicat en la seva sol·licitud.

2. L'adjudicació de la destinació provisional s'ha de fer de forma automàtica, d'acord amb la resolució que reguli el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2024-2025. Una vegada ha estat adjudicada, la destinació provisional és irrenunciable.

En el cas que el sol·licitant no obtingui una destinació provisional en comissió de serveis romandrà, per al curs 2024-2025, en la seva destinació definitiva, sense perjudici d'allò que s'estableixi en la resolució que reguli el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2024-2025.

En casos excepcionals degudament acreditats, la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats pot deixar sense efecte l'adjudicació de la destinació provisional obtinguda mitjançant la comissió de serveis concedida.

3. L'ordre amb el qual s'adjudicaran les places es fixarà en la resolució que reguli el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2024-2025. Aquest ordre ha de respectar la prelació següent:

- En primer lloc, les places corresponents a les comissions de serveis sol·licitades per formar part dels equips directius (instrucció tercera, punt 1), prioritzant tots els motius dels sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex respecte dels sol·licitants del punt 1.2 de la mateixa instrucció, i tots els motius d'aquests darrers respecte dels sol·licitants del punt 1.3 de la mateixa instrucció.

- En segon lloc, les places corresponents a les comissions per raons de servei als centres educatius (instrucció tercera, punt 2), prioritzant tots els motius que corresponguin dels sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex respecte dels sol·licitants del punt 1.2 de la mateixa instrucció, i tots els motius d'aquests darrers respecte dels sol·licitants del punt 1.3 de la mateixa instrucció.

- En tercer lloc, les places corresponents a les comissions de servei per cobrir places a altres illes (instrucció tercera, punt 3), per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex.

- En quart lloc, les places corresponents a les comissions de servei per motius personals per atendre un familiar de 1r grau d'afinitat convivent (instrucció tercera, punt 4, apartat a), prioritzant els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex respecte dels sol·licitants del punt 1.2 de la mateixa instrucció.

- En cinquè lloc, les places corresponents a les comissions de servei per motius personals per conciliació de la vida familiar i laboral (instrucció tercera, punt 4, apartat b), prioritzant en primer lloc el fet de tenir un fill nascut l'any 2019 o anys posteriors, i en segon lloc el fet de tenir un fill nascut l'any 2013 o anys posteriors, i per a cada un d'aquests trams d'edats, es prioritza les famílies monoparentals respecte de la resta, i per a cada un d'aquests dos darrers col·lectius, es prioritza els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex respecte dels sol·licitants del punt 1.2 de la mateixa instrucció.

- En sisè lloc, les places corresponents a les comissions de servei per motius personals per conciliació de la vida familiar i laboral (instrucció tercera, punt 4, apartat b) per a famílies monoparentals, prioritzant en primer lloc el fet de tenir un fill nascut l'any 2009 o posteriors, i en segon lloc el fet de tenir un fill nascut l'any 2007 o posteriors, prioritzant els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex respecte dels sol·licitants del punt 1.2 de la mateixa instrucció.

- En setè lloc, les places corresponents a les comissions de servei per motius personals per conciliació de la vida familiar i laboral (instrucció tercera, punt 4, apartat b) per a famílies amb un fill nascut l'any 2009 o posteriors, prioritzant els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex respecte dels sol·licitants del punt 1.2 de la mateixa instrucció.

- En vuitè lloc, les places corresponents a les comissions de servei per motius personals per atendre un familiar de 1r grau d'afinitat no convivent (instrucció tercera, punt 4, apartat a), prioritzant els sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex respecte dels sol·licitants del punt 1.2 de la mateixa instrucció.

- En novè lloc, les places corresponents a les comissions de servei per cobrir places a altres illes (instrucció tercera, punt 3), per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.3 de la instrucció primera d'aquest annex.

- En desè lloc, les places corresponents a les comissions de serveis sol·licitades per motius personals, tant per atendre un familiar de 1r grau com per conciliació de la vida familiar i laboral (instrucció tercera, punt 4, apartats a i b), per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.3 de la instrucció primera d'aquest annex, ordenades i prioritzades de manera anàloga als mateixos motius, d'acord amb aquesta instrucció novena, per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.2 de la instrucció primera d'aquest annex.

- En onzè lloc, les places corresponents a les comissions de serveis sol·licitades per motius personals per als funcionaris nascuts el 1965 (instrucció tercera, punt 4, apartat c), per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.3 de la instrucció primera d'aquest annex.

- En dotzè lloc, les places corresponents a les comissions de servei per motius personals per atendre un familiar de 1r grau d'afinitat (instrucció tercera, punt 4, apartat a), per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.4 de la instrucció primera d'aquest annex, prioritzant els familiars de 1r grau convivents.

- En tretzè lloc, les places corresponents a les comissions de serveis sol·licitades per motius personals per reagrupament familiar (instrucció tercera, punt 4, apartat d), per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.4 de la instrucció primera d'aquest annex, prioritzant el reagrupament amb fills. 

4. En qualsevol supòsit dels anteriors en què persisteixi l'empat, les places seran adjudicades d'acord amb els criteris de prelació que s'indiquen a continuació.

Per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex:

1) La data d'ingrés més antiga del sol·licitant en el cos al qual pertany la destinació sol·licitada en comissió de serveis.

2) La major antiguitat en la destinació definitiva des de la qual se sol·licita la plaça en comissió de serveis.

3) Haver participat i no haver desistit en el concurs de trasllats regulat per la Resolució del director general de Personal Docent de 20 d'octubre de 2023 esmentada.

4) La major puntuació obtinguda pel sol·licitant en el concurs de trasllats regulat per la Resolució del director general de Personal Docent de 20 d'octubre de 2023 esmentada.

5) La major edat d'acord amb la data de naixement del sol·licitant.

Per als sol·licitants als qual fan referència el punt 1.2 de la instrucció primera d'aquest annex:

1) La data d'ingrés més antiga del sol·licitant en el cos al qual pertany la destinació sol·licitada en comissió de serveis.

2) La major antiguitat en la destinació definitiva des de la qual se sol·licita la plaça en comissió de serveis.

3) La puntuació obtinguda per l'aspirant amb la qual va ser seleccionat en el procés selectiu d'ingrés en el cos docent.

4) La major puntuació obtinguda pel sol·licitant en el concurs de trasllats regulat per la Resolució del director general de Personal Docent de 20 d'octubre de 2023 esmentada.

5) La major edat d'acord amb la data de naixement del sol·licitant.

Per als sol·licitants als qual fan referència el punt 1.3 de la instrucció primera d'aquest annex:

1) La puntuació obtinguda per l'aspirant amb la qual va ser seleccionat en el procés selectiu d'ingrés en el cos docent. A aquests efectes, els aspirants que van ingressar en el cos docent amb el procés selectiu extraordinari d'estabilització mitjançant el concurs de mèrits, la puntuació obtinguda serà la puntuació per la qual van ingressar en el cos docent ponderada sobre 10 punts.

2) La data d'ingrés més antiga del sol·licitant en el cos al qual pertany la destinació sol·licitada en comissió de serveis.

3) La major antiguitat en la destinació definitiva des de la qual se sol·licita la plaça en comissió de serveis.

4) La major puntuació obtinguda pel sol·licitant en el concurs de trasllats regulat per la Resolució del director general de Personal Docent de 20 d'octubre de 2023 esmentada.

5) La major edat d'acord amb la data de naixement del sol·licitant.

Per als sol·licitants als qual fa referència el punt 1.4 de la instrucció primera d'aquest annex:

1) La data d'ingrés més antiga del sol·licitant en el cos al qual pertany la destinació sol·licitada en comissió de serveis.

2) La major antiguitat en la destinació definitiva des de la qual se sol·licita la plaça en comissió de serveis.

3) La major edat d'acord amb la data de naixement del sol·licitant.

5. En el cas dels sol·licitants provinents de centres d'una altra comunitat autònoma o de Ceuta o Melilla dependents del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, l'adjudicació de la plaça en comissió de serveis està condicionada a l'obtenció de l'autorització expressa de l'Administració educativa d'origen, que la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha de demanar d'ofici.

Desena Comissió de serveis a una altra comunitat autònoma o Ceuta o Melilla

Només poden ser autoritzats per ocupar una destinació provisional per al curs 2024-2025 en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents d'una altra administració educativa diferent de la Conselleria d'Educació i Universitats aquells funcionaris de carrera docents als quals fa referència el punt 1.1 de la instrucció primera d'aquest annex.

Aquesta autorització es farà d'ofici prèvia sol·licitud expressa de l'administració educativa que correspongui.

Onzena Política de privacitat

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant l'emplenament de l'annex 2, per la qual cosa s'informa dels aspectes següents:

a) Finalitat del tractament i base jurídica. Les dades que contenen aquesta sol·licitud seran tractades per gestionar el procés adreçat a funcionaris de carrera amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats per al curs 2024-2025 i els processos que se'n derivin, d'acord amb les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament general de protecció de dades i la LO 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals.

b) Responsable del tractament. El responsable del tractament de dades és la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (Conselleria d'Educació i Universitats), amb domicili al carrer del Ter, 16,1r (polígon de Son Fuster), 07009 Palma.

c) Destinataris de les dades personals. No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el Reglament general de protecció de dades.

d) Termini de conservació de les dades personals. Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recolliran i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques es conservaran d'acord amb el que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

e) Existència de decisions automatitzades. El tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.

f) Transferències de dades a tercers països. No s'han previst cessions de dades a tercers països.

g) Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es). Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

h) Delegació de protecció de dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (Passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

Documents adjunts