Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN
Núm. 230703
Convocatòria i bases que han de regir la creació d'una borsa de treball per proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents a la policia local des Migjorn Gran
Es fa públic que mitjançant Resolució d'Alcaldia núm. 155, de data 03 d'abril de 2024, s'ha acordat convocar el concurs de mèrits per la creació d'una borsa de treball per proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents a la policia local de l'Ajuntament des Migjorn Gran.
A continuació es transcriuen les bases.
Signat per mi, l'alcaldessa Antònia Camps Florit, Migjorn Gran, en la data de la signatura electrònica que consta en aquest document.
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER PROVEIR, AMB PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, NECESSITATS URGENTS EXISTENTS A LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN.
PRIMERA. - Objecte, procediment de selecció i normativa
1. L'objecte de la convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí corresponent a l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament des Migjorn Gran per a cobrir necessitats urgents.
2. La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant concurs.
3. S'aplicaran a aquest procediment la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears així com el resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
4. Els nomenaments com a personal funcionari interí que s'efectuïn a les persones aspirants d'aquesta borsa seran conformes amb l'article 41.2 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, i pel Decret Llei 6/2021.
Es podran ocupar llocs de treball per personal funcionari interí nomenat per al desenvolupament de funcions pròpies del personal funcionari de carrera, sempre que es produeixi alguna de les següents circumstàncies:
4.a) L'existència de places vacants quan no sigui possible cobrir-les per personal funcionari de carrera incloses a l'oferta pública d'ocupació del mateix any o la del següent any. La vigència màxima del nomenament serà de tres anys improrrogables, el transcurs determina, a tot cas, el cessament del funcionari interí.
4.b) La substitució transitòria de les persones titulars.
4.c) Quan sigui necessari el nomenament d'un funcionari interí per carència d'efectius.
5. La convocatòria s'ha de publicar en el Bolletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'Ajuntament des Migjorn Gran.
SEGONA. - Requisits i condicions de les persones aspirants
1. Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
1.a) Tenir la nacionalitat espanyola.
1.b) Tenir 18 anys complerts.
1.c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds en les condicions exigides a l'article 76 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic En cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
1.d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit por l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
1.e) No patir malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el correcte desenvolupament de les funcions, a relació amb el quadre de les exclusions que es determinen a l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig.
1.f) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per l'exercici de la funció pública.
1.g) Mancar d'antecedents penals per delictes dolosos.
1.h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
1.i) Comprometre's a portar armes i, en el seu cas, a utilitzar-les, mitjançant declaració jurada.
1.j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
1.k) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat al sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
TERCERA. - Sol·licituds i termini de presentació
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud de l'Annex 2. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar al registre general d'entrada de l'Ajuntament des Migjorn Gran, o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar estarà a disposició dels aspirants a la pàgina web de l'Ajuntament des Migjorn Gran.
2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 3 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Al costat amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants deuen adjuntar:
3.a) Una declaració responsable de què la persona aspirant compleix els requisits exigits a les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds (annex 4).
3.b) La relació dels mèrits aportats adjunta a l'annex 3.
3.c) La documentació acreditada a la relació de mèrits.
4. Els mèrits de les persones candidates deuen acreditar-se mínim mitjançant la presentació de l'original o còpia de la següent documentació:
4.a) Document nacional d'identitat.
4.b) Curs de capacitació: certificat a vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria policia local.
4.c) En el cas d'haver prestat serveis com policia local: certificat de serveis prestats expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
4.d) Permisos de conducció A2 i B.
4.e) Certificat B2 de Català expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
4.f) Títol de Batxillerat o equivalent.
QUARTA. - Òrgan de selecció
1. L'òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador. Aquest es determinarà per resolució d'Alcaldia i la composició haurà de publicar-se, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament des Migjorn Gran .
2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.
3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no podran formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància estaran acreditats i, com a màxim, podrà existir un per cada sindicat, amb un màxim de quatre a cada procediment.
4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta representació o per compte de ningú.
5. El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
5.a) President o presidenta: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
5.b) Vocals: un membre vocal proposat per la Direcció General, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears i un designat per l'ajuntament convocant.
5.c) Secretari o secretària: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot.
6. El tribunal podrà acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu, però sense vot.
7. El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
8. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3 /2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Són funcions del tribunal qualificador:
9.a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta a aquestes bases.
9.b) Requerir, en el seu cas, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a efectes de la seva esmena, o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i forma.
9.c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
9.d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma oportuna, per les persones aspirants.
9.e) Elevar a l'Alcaldia la composició definitiva de la borsa.
Els mèrits acreditats per les persones candidates es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com Annex 1.
CINQUÈ. - Concurs.
1. La valoració de la fase de concurs es portarà a terme tenint a compte el barem de mèrits estipulats a l'Annex 1.
Un cop conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat en la forma prevista a la disposició addicional setena de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals. Aquesta llista es publicarà per ordre de més a menys puntuació total. En cas d'empat, l'ordre s'ha de fixar tenint en compte les millors puntuacions obtingudes al bloc de serveis prestats. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte la puntuació més gran pel concepte de nota del curs de capacitació. Si encara així no és possible desfer l'empat, es resoldrà per sorteig.
2. Les persones aspirants disposen dins el termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir del següent al de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
SISENA. - Publicació de la borsa definitiva
1. Resoltes, si escau, les reclamacions, el Tribunal qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà l'alcalde perquè dicti la resolució que correspongui.
2. La borsa es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cada una, amb indicació del nombre de document nacional identitat.
3. La durada màxima de vigència de la borsa serà de 2 anys.
SETENA. - Funcionament de la borsa
1. A l'existir una vacant, si fa falta proveir-la, d'acord amb l'article 41 de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, es pot anomenar a una persona funcionària interina.
Quan es doni algun dels supòsits previstos a la normativa per al nomenament d'un funcionari interí, s'oferirà el lloc, d'acord amb l'ordre de prelació, a les persones que es trobin en situació de disponibilitat a la borsa.
En cas d'empat de puntuació per a l'ordre de prelació s'ha de resoldre tenint en compte la puntuació més alta pel concepte de nota del curs.
Una vegada acceptat el nomenament, la persona haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits per participar a la convocatòria i la declaració responsable en el termini de tres dies abans de la presa de possessió.
2. Es comunicarà a la persona aspirant a qui correspongui, el lloc i el termini en què s'ha de presentar. Quedarà constància a l'expedient mitjançant diligència, que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats. La persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament en el termini màxim d'un dia hàbil a comptar a partir de la comunicació, o dos dies hàbils si la trucada es fa en divendres. Si no manifesta la conformitat dins de termini, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància similar, quedarà exclosa de la borsa i s'avisarà a la següent de la llista.
3. La persona aspirant no quedarà exclosa de la borsa si en el moment de la trucada no accepta l'oferta per:
3.a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o pro adoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per compte de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
3.b) Estar prestant serveis, com personal funcionari de carrera o interí de la policia local a un municipi de les Illes Balears.
3.c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
4. Estaran en situació de no disponibles les persones integrants de la borsa que en el moment de la trucada no accepten l'oferta pels motius del punt 3.
En cas d'indisponibilitat es mantindrà l'ordre a la borsa, però en situació d'indisponible i es trucarà al següent aspirant.
Mentre l'aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa, no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria.
Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'ajuntament la finalització de les situacions d'indisponibilitat en un termini màxim de tres dies hàbils a comptar des que finalitzi la circumstància al·legada.
5. Estan a situació de disponibles lal resta dels aspirants de la borsa i, per tant, se'ls podrà oferir llocs de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
6. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita - d'acord amb el punt 2 d'aquesta base- se les ha d'excloure de la borsa, llevat que en el termini d'un dia hàbil- o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- al·leguin, la concurrència d'alguna de les circumstàncies d'indisponibilitat que deuen justificar-se documentalment dins dels tres dies hàbils següents.
7. Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà de nou a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La renúncia voluntària d'una persona funcionària interina en el lloc de treball que exerceix, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la bossa de treball excepte els casos de força major.
VUITENA. - Recursos e impugnacions
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal www.ajmigjorngran.org
En allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant del mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
(Signat electrònicament: 12 d'abril de 2024
La batlessa Antonia Camps Florit)
ANNEX 1 BAREM DE MÈRITS
1. Barem de mèrits de la fase de concurs
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original i de la còpia compulsada de la següent documentació:
1.a) Curs de capacitació: certificat a vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o d'una categoria superior.
1.b) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
2. Fase de concurs
La puntuació màxima serà de 40 punts.
2.1 Valoració de la nota obtinguda al curs bàsic de capacitació (puntuació màxima 8 punts)
Es valora el curs de capacitació de la mateixa categoria a què s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda al curs serà el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins un màxim de 8 punts.
2.2 Valoració de els serveis prestats (puntuació màxima 32 punts)
2.a) Per cada mes complet de serveis prestats com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,15 punts per mes, fins a un màxim de 32.
2.b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, als cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 12 .
ANNEX 2
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ EN EL PROCEDIMENT SELECTIU DE POLICIA LOCAL D'UNA BORSA DE TREBALL DE FUNCIONARI INTERÍ DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN.
DNI núm.
(Nom i cognoms)
Domicili núm.
(Localitat) (carrer,avinguda,plaça,etc.) Codi postal
Telèfon
EXPOSO:
Que he tingut coneixement de la convocatòria:
, (Nom de la convocatòria)
les bases van ser publicades:
(BOIB, web municipal -data i núm.-)
Que reuneix totes les condicions exigides a les bases, a la data de finalització del termini assenyalat per la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certs les dades que consten a aquesta sol·licitud.
AUTORITZ per què l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em comprometo a provar documentalment totes les dades que constin en aquesta sol·licitud.
Per tot el que exposa, SOL·LÍCIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
, d de 20
[signatura]
A LA SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN
ANNEX 3 RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS
NOM I COGNOMS:
NOMBRE DNI:
ADREÇA:
de Codi postal Telèfon
correu electrònic
CURS DE CAPACITACIÓ
(indicar nota)
SERVEIS PRESTATS EN LES ILLES BALEARS
Ajuntament Mesos complets
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
Nota: Juntament amb aquesta relació deuen aportar-se els originals o les còpies compulsades dels mèrits que s'al·leguen.
A LA SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN
ANNEX 4 DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignant declara que compleix els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certs els dades que es consignen a aquesta sol·licitud.
El sotasignant la signatura SOL·LICITA que es tingui per presentada aquesta sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i que sigui admès/a per formar part de la bossa de treball per proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents a la policia local de l'Ajuntament des Migjorn Gran.
, d de 20
[Firma]
A LA SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN