Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 216450
Extracte de l’aprovació, per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 15 de març de 2024 i acord de rectificació d’errada de dia 3 d’abril de 2024, de la convocatòria d’ajudes per al manteniment i gestió de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024
BDNS (Identif.: 751404)
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes per al manteniment i gestió de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024:
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024 amb la intenció d'assolir els següents objectius:
- Mantenir actualitzat el fons bibliogràfic i audiovisual de les biblioteques.
- Dotar de mobiliari adient els serveis bibliotecaris.
- Permetre l'accés a la informació sigui quin sigui el seu suport, promovent l'existència dels mitjans de reproducció audiovisual i multimèdia que garanteix l'accés als fons de les biblioteques.
- Impulsar la presència de les noves tecnologies a les biblioteques com a punt d'accés a la informació.
- Fomentar els hàbits culturals, entre els quals, i sobretot, el de la lectura.
- Proporcionar a la ciutadania un recurs d'informació, formació i oci.
Són subvencionables les despeses directament relacionades amb l'activitat subvencionada:
- Les despeses corrents ocasionades pel funcionament del servei bibliotecari:
Pagament del personal bibliotecari
Obligacions tributàries davant l'administració pública i amb el/la treballador/a per raó del treball realitzat a la biblioteca (Seguretat Social, IRPF...)
Gestoria i assessorament jurídic.
Material fungible i d'oficina.
Telecomunicacions.
Premsa i revistes.
Manteniment de l'equipament i de les instal·lacions.
Activitats d'animació i difusió.
Assegurances.
Compliment de la legislació en matèria laboral (prevenció de riscos laborals).
- Les despeses inventariables ocasionades per la millora dels servei bibliotecari:
L'adquisició de fons bibliogràfic i/o audiovisual.
L'adquisició de mobiliari.
L'adquisició d'equips informà
No són despeses subvencionables:
- Les despeses bancàries.
- Els interessos deutor de comptes bancaris.
- Els interessos, recàrrecs i sancions administratives.
- Els provocats per procediments judicials.
- Els derivats del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.
2. Entitats beneficiàries
Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les entitats locals de l'illa d'Eivissa i les entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes a Eivissa, bé siguin de mares i pares d'alumnes, de vesins o culturals, que hagin gestionat o gestionin una biblioteca integrada a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024, que compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.
3. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds de subvenció, les formularà la persona representat legal de l'entitat local o de l'associació i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquestes bases.
Les sol·licituds i tota la documentació indicada a continuació s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes
Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost general d'aquesta corporació per a l'exercici 2024 amb una quantitat màxima de 130.000,00 €: 115.000,00 (de l'aplicació pressupostària 3321 4890000) destinats a subvencionar despeses corrents i 15.000,00 € (de l'aplicació pressupostària 3321 78900) destinats a subvencionar les despeses inventariables.
L'import màxim de les ajudes a cada biblioteca serà de 20.000,00 €
En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinant a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.
5. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria
S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu (10) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Eivissa, 8 d'abril de 2024
El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José V. Garibo Redolat