Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 215084
Resolució de la presidència de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de reforma i canvi ús d’habitatge a agroturisme i construcció de piscina, polígon 2, parcel·la 285 TM Santa Eugènia. Mallorca (Exp. 128a-2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 5 de març de 2024, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR:

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de reforma i canvi ús d'habitatge a agroturisme i construcció de piscina, polígon 2, parcel·la 285 TM Santa Eugènia, Mallorca, en els termes següents: 

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

D'acord amb l'article 13.2 del Decret Legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, ha de ser objecte d'una avaluació de l'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II d'aquesta Llei. Entre el projectes inclosos a l'annex II, el projecte de reforma i canvi ús d'habitatge a agroturisme i construcció de piscina al terme de Santa Eugènia, s'inclou al punt 6 del grup 7:

Urbanitzacions de vacances i instal·lacions hoteleres fora d'àrees urbanes i construccions associades. 

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2ª del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020 que li siguin d'aplicació. 

2. Descripció i ubicació del projecte

Es projecta la reforma i canvi d'ús a agroturisme d'un habitatge i dues edificacions annexes existents, així com la construcció de piscina amb terrassa perimetral, reforma de porxo i cotxeres i, demolició de porxo, piscina i de zona pavimentada, tot això a la finca Sa Coma ubicada en la parcel·la 285, polígon 2 del terme municipal de Santa Eugènia. L'accés és des de la carretera Ma-3040. La parcel·la en qüestió, de 32.590 m² i referència cadastral 07053A 00200285 0000ZS, consta inscrita al registre general d'explotacions agràries preferents (RGEA) amb núm. 22804 Preferent, sup. RGEA de 6,37 HA, sup. construcció de 1.037,67 m², classificació urbanística de sòl rústic comú i 1,28 UTH.

L'edificació principal existent de 777,91 m² i les construccions annexes de magatzem i cotxeres de 89,45 m², són anteriors al 1956 i consten catalogades al catàleg de patrimoni municipal. També hi ha construccions agrícoles (edificacions C, D, E, F, G i H) que en conjunt sumen una superfície total 151,61 m².

La reforma es durà a terme sense increment de volum de la construcció existent, com a resultat, la superfície total construïda serà de 1.037,67 m², dels quals 891,12 m² correspondran a l'ús turístic i d'habitatge i 146,55 m² a l'ús agrari. L'edificació principal estarà conformada per l'habitatge familiar i 5 unitats d'allotjament, distribuïts en planta baixa i primera. A les edificacions annexes hi haurà 2 unitats d'allotjament. L'agroturisme disposarà d'un total de 14 places turístiques (7 allotjaments dobles). La superfície de la piscina projectada serà de 44 m² i la terrassa associada de 112,50 m².

D'acord amb la memòria agronòmica de maig de 2022, a la finca Sa Coma s'ha realitzat una transformació dels cultius a favor de vinyes, oliveres, garrovers, fruiters i hortalissa. S'estima una producció futura de 7.859,18 kg de raïm, 1.468 kg d'oliva, 2.173 kg de garrova, 213,63 kg de fruita i 457,32 kg de hortalissa.

L'agroturisme s'abastirà del pou existent a la finca corresponent amb un sondeig de captació d'aigua subterrània per a ús domèstic i reguiu (IRA_2474_Vigent-A_S_12190) del que s'està tramitant la seva autorització d'abastiment per a l'ús de l'agroturisme projectat. Es projecta la implantació de sistemes d'acumulació de l'aigua pluvial així com l'ús de les aigües depurades com a reg i sistemes de control del consum (descarregues de doble botó i economitzadors en aixetes). Actualment al safareig existent s'acumulen les aigües de pluja que es destinen al reg dels cultius de hortalissa, vinya, fruiters i oliveres.

El tractament de les aigües derivades de l'activitat (banys, cuina, serveis de neteja, bugaderia, manteniment de piscina i jardí) es realitzarà mitjançant instal·lació de fossa sèptica d'oxidació total, projectada per a un número de 30 habitants i volum de 12.000 litres. La fossa serà revisada i buidada dos pics a l'any i la zona d'infiltració per zona verda mensualment.

Per al subministrament energètic es preveu la instal·lació de plaques solars, plaques solars tèrmiques per l'aigua calenta i caldera i sistema eficient de bomba de calor.

3. Avaluació dels efectes previsibles

Segons el document ambiental, durant la fase de construcció es produiran els impactes següents: generació de residus, emissió de partícules en suspensió, contaminació acústica i consum de recursos associats a les actuacions de moviments de terra, demolicions i cimentacions, els quals tenen un caràcter temporal. Pel que fa a la fase d'explotació o funcionament de l'activitat projectada, les actuacions susceptibles de generar impactes seran bàsicament: consum de recursos hídrics i energètics, les emissions atmosfèriques, la contaminació acústica, la generació de residus sòlids i líquids i la generació d'ocupació. La fase de desmantellament no consta avaluada. 

L'aplicació de les mesures preventives i correctores contemplades al document ambiental servirà perquè els efectes sobre el medi ambient siguin mínims. El document conclou que la recuperació de l'activitat agrària millorarà l'entorn conferint a la parcel·la un major valor patrimonial i etnològic, així com millores en el medi biòtic i abiòtic.

D'altra banda, atesa la instal·lació de plaques solars per abastir la totalitat de la energia elèctrica de l'agroturisme, plaques solars tèrmiques per l'aigua calenta i caldera, i sistema eficient de bomba de calor de baixa potència, no es preveu que el projecte tingui impactes significatius sobre el consum energètic en fase de funcionament.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

D'acord amb l'article 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, s'han realitzat consultes a les següents administracions previsiblement afectades per la realització del projecte:

- Servei de Protecció d'Espècies. Departament de Medi Natural de la Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal. Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

- Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural. Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

- Servei de Canvi Climàtic de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic. Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

- Servei d'Estudis i Planificació i Servei d'Aigües Subterrànies de la Direcció General de Recursos Hídrics. Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.

- Servei de Salut Ambiental de la Direcció General de Salut Pública. Conselleria de Salut.

- Direcció Insular de Patrimoni, Direcció Insular de Territori i Paisatge, Direcció Insular d'Urbanisme i Planejament Municipal i Direcció Insular de Transició i Ordenació Turística. Consell de Mallorca.

- AENA (Aeroports Espanyols i Navegació Aèria)

- GOB (Grup Balear d'Ornitologia)

- Amics de la Terra

En el moment de redacció del present informe s'han rebut els següents informes de les administracions consultades:

- El Servei de Salut Ambiental, va informar en data 13 de novembre de 2023 el següent:

Les instal·lacions han de complir amb la següent normativa:

1. Aigua de consum: Reial decret 3/2023, de 10 de gener, pel qual s'estableixen els criteris tècnic-sanitaris de la qualitat de l'aigua de consum, el seu control o subministrament i Decret 53/2012, de 6 de juliol, sobre vigilància sanitària de les aigües de consum humà de les Illes Balears.

El projecte indica que l'abastament d'aigua de consum es realitzarà mitjançant el pou de la finca (IRA_2474_Vigent-A_S_12190). Aquesta captació no disposa d'autorització d'abastament d'aigua de consum sinó per ús domèstic i reguiu. Per poder realitzar l'abastament d'aigua de consum a l'activitat, el titular haurà de disposar de l'informe favorable de la Direcció General de Salut Pública per l'ús d'aigua de consum i de l'autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics per aquest ús. Amb aquests condicionants, abans d'iniciar l'activitat el titular haurà d'inscriure les instal·lacions d'abastament d'aigua al Registre d'Entitats Gestores dels Abastaments d'Aigües de Consum Humà.

2. Prevenció i control de la legionel·losi: Reial decret 487/2022, de 21 de juny, pel que s'estableixen els requisits sanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi.

3. Piscines: Reial decret 742/2013, de 27 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris tècnic-sanitaris de les piscines i Decret 53/1995, de 18 de maig, pel qual s'aproven les condicions higièniques i sanitàries per a les piscines dels allotjaments turístics i per a les d'ús col·lectiu.     

- El Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari, va informar, en data 10 de novembre de 2023, el següent:

En relació a l'expedient abans citat i vista la documentació presentada, la parcel·la forma part de l'explotació agrària preferent a nom de La Coma Alegria, SL, inscrita en el registre amb el número 22.804 com a Preferent.

A la Llei 13/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears, dins l'article 96 estableix que l'activitat d'agroturisme està contemplada com una activitat agrària complementària dins una explotació agrària Preferent.

Per tant, aquesta Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, mitjançant el servei de Reforma i Desenvolupament agrari, informa favorablement l'objecte del projecte des del punt de vista agrari.

- El Servei de Protecció d'Espècies, en data 30 de novembre de 2023, informa favorablement sobre el projecte de reforma i canvi d'ús d'habitatge a agroturisme i construcció de piscina al polígon 2, parcel·la 285 del terme municipal de Santa Eugènia.

- El Servei d'Aigües Subterrànies, en data 28 de desembre de 2023, va informar el següent:

A la parcel·la 285 del polígon 2 del TM de Santa Eugènia es disposa d'un aprofitament d'aigües subterrànies legalitzat amb la referència IRA_2474_ Vigent: A_S_12190 amb un volum autoritzat de 3.000 m³ i per ús domèstic i reguiu, el titular del qual és Benoit L. Derrier i Laetitia Favier.

La memòria agronòmica del projecte avalua les necessitats de reg agrícola en una quantitat de 13.364,62 m³/any. Ni el document ambiental ni el projecte objecte d'informe avaluen les necessitats d'aigua de la instal·lació d'agroturisme. En qualsevol cas el volum d'aigua autoritzat no és suficient per a les necessitats del projecte.

La massa d'aigua que explota l'aprofitament és la 1811M3 Inca en bon estat quantitatiu.

Per tot l'anterior, per tal de poder disposar d'aigua abastament per el projecte, s'ha de sol·licitar un canvi d'ús i l'increment de volum anual. 

- El Servei d'Estudis i Planificació, en data 18 de desembre de 2023, va informar el següent:

Per tot l'anterior, de d'un punt de vista de suficiència hídrica, capacitat de sanejament i depuració i protecció del domini públic hidràulic subterrani, informem favorablement el projecte reforma i canvi d'ús d'habitatge a agroturisme i construcció de piscina, polígon 2, parcel·la 285 T.M. Santa Eugènia amb les següents condicions:

1. D'acord amb l'article 47 del PHIB2022 el projecte ha de preveure la instal·lació d'aixetes o aixeteries amb temporitzadors, o que l'obertura i tancament es realitzi mitjançant sensors de presència o altres sistemes que permetin un estalvi equivalent d'aigua.

2. D'acord amb l'article 51.3 del PHIB2022, el projecte ha de preveure la recollida i utilització de les pluvials.

3. El pla de vigilància ambiental ha d'incloure el seguiment i la comunicació de dades previstes relatives al sistema autònom de depuració del l'article 70.11 del PHIB2022.

Es recorda que, d'acord amb l'article 70.4 del PHIB 2022 el titular del sistema autònom de depuració ha de presentar declaració responsable davant l'AH de la instal·lació, a la qual s'acompanyarà de document acreditatiu d'adquisició i instal·lació, característiques tècniques, rendiment i el pla de manteniment. Els models de declaració responsable i autorització estan disponibles a http://dma.caib.es

- El Servei tècnic de la Direcció Insular de Turisme per a l'Oferta i la Qualitat en data 17 de novembre de 2023 va concloure el següent:

Revisat el projecte i segons la informació donada, aquest s'ajusta bàsicament a la normativa sectorial turística.

El projecte d'execució ha de complir els paràmetres de qualitat paisatgística establerts a l'article 30 del PIAT i els paràmetres ambientals de l'article 42.

Per tot això, es pot informar favorablement la instal·lació d'ús turístic a les edificacions catalogades objecte del projecte ja que afavoreix la seva conservació o es compleixen les condicions generals establertes a la Llei 8/2012, de 19 de juliol, condicionant a l'existència i manteniment d'una explotació agrícola, ramadera o forestal preferent.

Aquest informe s'emet sense perjudici del règim de suspensió temporal d'adquisició de places turístiques establert a la Disposició addicional primera del Decret Llei 3/2022, d'11 de febrer, posteriorment Llei 3/2022, de 15 de juny, de mesures urgents per a la sostenibilitat i la circularitat del turisme de les Illes Balears i de la tramitació que escaigui davant altres administracions en vistes a la realització de les actuacions proposades.

- El Servei de Patrimoni Històric del Consell de Mallorca, en data 16 de gener de 2024 va informar el següent:

Proteccions existents

L'habitatge afectat pel projecte, cases de sa Coma, està recollit al catàleg de patrimoni de Santa Eugènia amb el codi SR1-04/C.

Vista la documentació presentada, l'únic element patrimonial localitzat a la parcel·la són les cases de sa Coma, protegides pel catàleg municipal. Segons la fitxa corresponent, els elements a preservar són: Volumetria, façanes (inclosos acabats superficials) de les cases en "L" i clastra. Especialment a preservar la façana del portal d'arc de mig punt amb carcanyols amb finestra superior d'ampit motllurat.

La majoria de les edificacions que es pretenen legalitzar queden fora de la zona de protecció de les cases.

A més de les directius de la fitxa del catàleg municipal, s'ha de tenir especial esment en la ubicació dels panells fotovoltaics, i en la conservació de l'empedrat de la clastra i en la conversió del celler en menjador.

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: es projecta la reforma i canvi d'ús a agroturisme d'un habitatge i construccions annexes, anteriors a 1956 i incloses al catàleg de patrimoni del municipi de Santa Eugènia, juntament amb la construcció d'una piscina i terrassa associada, per a un total de 7 unitats d'allotjament (14 places turístiques). D'acord amb el Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari la parcel·la, objecte de projecte, forma part de l'explotació agrària preferent a nom de La Coma Alegria, SL, inscrita en el registre amb el número 22.804 com a Preferent. La reforma plantejada de l'actual habitatge no suposa cap ampliació o augment en el volum de construcció, mantenint i conservant al màxim les característiques estructurals i constructives de l'edifici, les característiques indicades al catàleg municipal de patrimoni i, augmentant la seva eficiència energètica i confort. Les actuacions exteriors consistiran en la construcció de piscina de 44 m² i terrassa perimetral associada de 112,50 m² i la demolició de piscina existent de 18,37 m², porxo de 15,99 m² i zona pavimentada de 119,53 m². També es projecta la instal·lació de dues places d'aparcament per a vehicles elèctrics així com preinstal·lació de dotació per a vuit places. L'enjardinament consistirà en la consolidació dels exemplars arboris existents, l'erradicació d'espècies invasores i la implantació d'exemplars autòctons de baix requeriment hídric.

L'habitatge existent disposa de sondeig de captació d'aigües subterrànies per a l'ús domèstic i de reguiu amb volum autoritzat de 3.000 m³. També hi ha safareig on s'acumulen les aigües de pluja emprades per al reg de cultius. Per al tractament de les aigües residuals derivades de l'activitat, es projecta la instal·lació de fossa sèptica dimensionada per a 30 habitants de amb capacitat de 12.000 litres.

El subministrament energètic es durà a terme mitjançant la instal·lació de plaques solars, plaques solars tèrmiques per l'aigua calenta i caldera i, sistema eficient de bomba de calor.

2. Ubicació del projecte: l'activitat es projecta a la finca Sa Coma, ubicada en la parcel·la 285, polígon 2 del terme municipal de Santa Eugènia, té una superfície de 32.590 m² (ref. cadastral 07053A 00200285 0000ZS) i consta inscrita al registre general d'explotacions agràries preferents (RGEA) amb núm. 22804 Preferent, sup. RGEA de 6,37 HA, sup. construcció de 1.037,67 m², classificació urbanística de sòl rústic comú i 1,28 UTH. L'accés és realitza des de la carretera Ma-3040. 

L'àrea d'actuació no es correspon amb delimitació d'espai natural protegit ni cap hàbitat d'interès comunitari. Les actuacions projectades no es troben a cap zona amb risc d'esllavissament, inundació ni incendi. La banda sud de la parcel·la està afectada per una àrea de protecció territorial (APT de carreteres MA-3040).

Segons la quadrícula 1x1 amb codi 2935 del Bioatles (visor IDEB) a l'entorn del projecte és probable la presència d'òliba amb orelles (Mussol banyut) la qual consta catalogada. A la zona objecte de projecte, també és possible la presència de les següents espècies catalogades o amenaçades: milà reial (Milvus milvus), eriçó (Atelerix algirus), àguila calçada (Aquila pennata), mussol banyut (Asio otus), mussol (Otus scops), cucullada (Galerida theklae), falzia (Apus, apus), puput (Upupa epops), calàpet (Bufotes balearicus), butxaqueta (Cisticola juncidis), cucui (Cuculus canorus), passaforadí (Troglodytes troglodytes), llampúgol (Rhamnus alaternus), garballó (Chamaerops humilis) i cirerer de Betlem (Ruscus acuelatus). Segons el Servei de Protecció d'espècies, no hi ha constància de la presència de nius de rapinyaires a menys de 1000 metres de distància de la parcel·la en qüestió.

Pel que fa a la protecció de les aigües subterrànies, l'àrea es troba a la Massa d'Aigua Subterrània (MAS) 1811M3 «Inca» (aqüífer profund, en mal estat (mal estat qualitatiu i bon estat quantitatiu) i en risc). La vulnerabilitat a la contaminació de l'aqüífer és moderada i la zona es vulnerable per nitrats. El projecte es troba fora del perímetre de restriccions dels pous d'abastiment urbà. A la finca es troba el pou legalitzat IRA_2474_Vigent-A_S_12190 amb ús domèstic i reguiu.

Pel que fa al patrimoni, l'habitatge afectat pel projecte consta recollit al catàleg de patrimoni de l'Ajuntament de Santa Eugènia amb el codi SR1-04C.

3. Característiques del potencial impacte: els impactes derivats de la fase de construcció tenen un caràcter temporal mentre que els derivats de la fase d'explotació o funcionament, es relacionen bàsicament amb el consum de recursos hídrics, la producció de residus sòlids i líquids i, la generació d'ocupació. No obstant l'anterior, l'aplicació de les mesures preventives i correctores proposades al document ambiental minimitzarà els possibles efectes. 

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer. No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte de reforma i canvi ús d'habitatge a agroturisme i construcció de piscina a la parcel·la 285, polígon 2, TM Santa Eugènia (Mallorca), sempre que es compleixin les mesures proposades al document ambiental, de data abril de 2022, signat per Ferran Codina Roura (enginyer agrònom), les recollides a la memòria d'esmena de deficiències, de data febrer de 2024, signada per Juan Alba (arquitecte), la normativa vigent i els següents condicionants: 

1. Durant la fase d'explotació de l'activitat d'agroturisme projectada s'haurà de mantenir la condició preferent de l'activitat agrària que la vincula.

2. El Pla de vigilància ambiental ha d'incorporar el control i seguiment anual de l'activitat agrària existent a l'efecte de poder verificar el seu manteniment i continuïtat en el temps. 

3. S'ha d'obtenir autorització o concessió administrativa de la Direcció General de Recursos Hídrics per a l'ús i volum de les aigües associades al sondeig IRA_2474_ Vigent: A_S_12190 en base a les necessitats reials de l'activitat projectada.

4. S'han d'incorporar mecanismes de tractament de l'aigua que minimitzin la necessitat de buidatge de la piscina i en el seu cas s'ha de preveure l'aprofitament pel reg de zones enjardinades o neteja d'espais exteriors.

5. S'han d'incorporar mecanismes per tal d'evitar les pèrdues per evaporació de l'aigua a mode de cobertor, principalment després de la temporada de bany.

6. La instal·lació del sistema autònom de depuració s'haurà de dur a terme tenint en compte els condicionants establerts a l'article 70 del PHIB i el més allunyat possible de les instal·lacions d'aigua potable.

7. S'ha de complir amb les següents mesures incloses a l'informe del Servei d'Estudis i Planificació de la DG de Recursos Hídrics:

- D'acord amb l'article 47 del PHIB 2022 el projecte ha de preveure la instal·lació d'aixetes o aixeteries amb temporitzadors, o que l'obertura i tancament es realitzi mitjançant sensors de presència o altres sistemes que permetin un estalvi equivalent d'aigua.

- D'acord amb l'article 51.3 del PHIB 2022, el projecte ha de preveure la recollida i utilització de les pluvials.

- El pla de vigilància ambiental ha d'incloure el seguiment i la comunicació de dades previstes relatives al sistema autònom de depuració a l'article 70.11 del PHIB2022.

8.  Pel que respecta a l'element catalogat cases de Sa Coma, s'ha de complir amb les especificacions del Servei de Patrimoni Històric del Consell de Mallorca:

- Els elements a preservar són: volumetria, façanes (inclosos acabats superficials) de les cases en "L" i clastra. Especialment a preservar la façana del portal d'arc de mig punt amb carcanyols amb finestra superior d'ampit motllurat.

- S'ha de tenir especial esment en la ubicació dels panells fotovoltaics, i en la conservació de l'empedrat de la clastra i en la conversió del celler en menjador.

9. En el cas d'un eventual desmantellament del projecte, els residus derivats hauran de ser lliurats a gestor autoritzat.

10. Les plaques fotovoltaiques i la resta d'elements associats hauran de ser gestionats d'acord amb la normativa vigent al final de la seva vida útil.

Es recorda que:

1. L'ús de l'aigua del pou haurà de complir amb la normativa vigent referent a aigües de consum humà, prevenció i control de la legionel·losis i piscines.

2. El titular haurà d'inscriure les instal·lacions d'abastament d'aigua al Registre d'Entitats Gestores dels Abastaments d'Aigües de Consum Humà, abans d'iniciar l'activitat.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta  resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 5 d'abril de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)