Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 214795
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajudes de promoció de l’excel·lència acadèmica de l’alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'article 36.4 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix que, en matèria d'ensenyament universitari, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la competència exclusiva, sens perjudici de l'autonomia universitària, en la programació i la coordinació del sistema universitari, en el finançament propi de les universitats i en la regulació i la gestió del sistema propi de beques i ajudes.

2. L'article 32 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, preveu la igualtat d'oportunitats en l'accés a la Universitat i en la continuïtat en els ensenyaments universitaris dels estudiants, amb independència de la capacitat econòmica de les persones o famílies i del seu lloc de residència. Amb aquesta finalitat, es reconeix el dret subjectiu dels universitaris a accedir a beques i ajuts a l'estudi, sempre que compleixin els requisits que recullen les normes reguladores d'aquestes, i de conformitat amb els principis fonamentals d'igualtat i no discriminació.

El mateix article preveu que les comunitats autònomes, en l'exercici de les seves competències, poden oferir i regular un sistema propi de beques i ajuts a l'estudi amb càrrec als pressupostos. Així mateix, les universitats, en l'àmbit de les seves competències, poden establir el seu propi sistema de beques i ajuts a l'estudi amb càrrec als pressuposts.

3. Tot i que considera positives les mesures adoptades en el Pla Estatal de Beques, la Conselleria competent en universitat manté una política pròpia d'ajudes econòmiques per als alumnes universitaris de les Illes Balears: d'una banda, per garantir una prestació homogènia i eficaç del servei públic de l'educació que permeti corregir les desigualtats per motius d'insularitat dels alumnes de les Illes Balears i, de l'altra, per afavorir, dins les limitacions pressupostàries de la Conselleria, la qualitat, la competència i l'excel·lència en el rendiment acadèmic de la nostra comunitat universitària. D'acord amb això, ofereix, amb caràcter anual, una convocatòria d'ajudes de desplaçament per a alumnes universitaris que s'han de desplaçar fora de l'illa de residència.

4. D'altra banda, l'article 40 del Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre, pel qual s'aprova l'Estatut de l'estudiant universitari, estableix que els programes de beques i ajudes han de promoure l'aprofitament acadèmic dels estudiants.

5. Tenint en compte tot això, la Conselleria d'Educació i Universitats, conscient de la necessitat d'invertir en la formació del capital humà, pretén continuar en aquesta línia i afavorir l'excel·lència en el rendiment acadèmic. Amb aquesta finalitat, s'han previst mesures com l'exempció del pagament dels preus públics de la matrícula en els ensenyaments oficials que imparteix la Universitat de les Illes Balears per als alumnes amb un rendiment acadèmic excel·lent, però el Govern considera necessari continuar fent passos en el camí a l'excel·lència i, per això, ofereix una convocatòria d'ajudes per promoure l'excel·lència acadèmica dels alumnes universitaris, de les quals es podrà beneficiar, si compleix uns determinats requisits acadèmics, l'alumnat amb domicili a les Illes Balears que hagi finalitzat els estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs 2022-2023.

6. Els ajuts que es concedeixin a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'Estat atès que, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal de conformitat amb el que es disposa a l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, les normes sobre ajuts estatals només són d'aplicació quan el beneficiari de la mesura d'ajuda és una empresa. En el cas d'aquesta convocatòria els beneficiaris són els estudiants universitaris.

7. El procediment de concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació, la qual cosa exigeix publicar-ne la convocatòria corresponent. D'acord amb l'article 4.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), correspon al conseller d'Educació i Universitats aprovar aquesta convocatòria mitjançant una Resolució.

8. També són aplicables a aquesta Resolució la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. Finalment, mitjançant un Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 es va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions (PES) de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021). Per l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre) es prorroga la vigència del PES de la CAIB per als exercicis 2021-2023 fins que s'aprovi i desplegui els efectes el nou PES. En l'esmentat Pla Estratègic de Subvencions estan incloses les ajudes objecte de la convocatòria.

Fonaments de dret

1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

3. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

6. L'acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021, pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre) prorrogat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre).

Per tot això, tenint en compte la disponibilitat pressupostària per a l'exercici de 2024, i amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, de vint-i-cinc ajudes d'excel·lència acadèmica per a alumnat de les Illes Balears que hagi finalitzat els estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023.

2. Aprovar els termes d'aquesta convocatòria, que consten en l'annex 1, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (4 d'abril de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

 

ANNEX 1 Normes generals i particulars de les ajudes d'excel·lència acadèmica per a l'alumnat de les Illes Balears que hagi finalitzat els estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023

1. Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar la convocatòria i el procediment de concessió de vint-i-cinc ajudes d'excel·lència acadèmica per a alumnat de les Illes Balears que hagi finalitzat els estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023. Es preveu concedir quatre ajudes, per estudis oficials de grau, per a cada branca de coneixement a la qual estiguin adscrits els estudis i cinc ajudes per a estudis oficials de màster universitari, una per a cada branca de coneixement. 

2. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

3. Partida pressupostària

A aquesta convocatòria s'hi destina un màxim de 50.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 13801 421F05 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

4. Compatibilitat

Les ajudes convocades mitjançant aquesta Resolució són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat que es puguin rebre de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En tot cas, s'han de respectar sempre els límits de l'article 20 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.

5. Beneficiaris

1. Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta Resolució l'alumnat de les Illes Balears que hagi finalitzat els estudis oficials de grau o de màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs 2022-2023.

2. En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'una ajuda per sol·licitant.

6. Requisits generals i exclusions

1. Per poder obtenir una de les ajudes d'aquesta convocatòria, s'han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents. Queden excloses de concórrer-hi les que es trobin en situació d'estada.

b) Tenir el domicili a les Illes Balears. A aquest efecte, s'entén que tenen el domicili a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualssevol dels municipis de les Illes Balears.

c) Haver finalitzat els estudis universitaris oficials de grau o de màster universitari en alguna universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén que un estudiant ha finalitzat els estudis si ha superat tots els crèdits que componen el pla d'estudis i ha abonat, si escau, les taxes corresponents per a l'expedició del títol.

2. Per poder obtenir l'ajuda, els sol·licitants de grau han d'acreditar, segons la branca de coneixement a la qual pertanyen els estudis, les notes mitjanes que s'indiquen a continuació, expressades en una escala de l'1 al 10, amb dues xifres decimals:

- Arts i humanitats: una nota mitjana igual a 9,00 punts o superior.

- Ciències: una nota mitjana igual a 8,25 punts o superior.

- Ciències socials i jurídiques: una nota mitjana igual a 9,00 punts o superior.

- Ciències de la salut: una nota mitjana igual a 8,50 punts o superior.

- Enginyeria o arquitectura: una nota mitjana igual a 8,00 punts o superior.

Els sol·licitants de màster universitari han d'acreditar una nota mitjana igual a 9,00 punts o superior sigui quina sigui la branca de coneixement.

 

​​​​​​​3. Resten excloses d'aquesta convocatòria:

a) Les persones que hagin cursat ensenyaments artístics superiors, com estudis de música, de dansa i d'art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny.

b) Les persones que hagin cursat ensenyaments superiors religiosos.

c) Les persones que hagin cursat ensenyaments superiors militars.

d) Les persones que hagin cursat estudis corresponents a títols propis de les universitats.

e) Les persones que hagin obtingut el títol de grau a partir d'adaptacions de títols de llicenciatura, enginyeria, arquitectura, diplomatura, mestre, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica.

f) Les persones que hagin obtingut el títol de grau pel reconeixement de crèdits mitjançant l'acreditació d'assignatures superades en altres plans d'estudis universitaris oficials, així com pel reconeixement de crèdits procedents d'ensenyaments universitaris conduents a l'obtenció d'altres títols, o per l'experiència laboral o professional, sempre que el nombre de crèdits reconeguts excedeixi els 30 crèdits ECTS.

g) Les persones que hagin obtingut el títol oficial de grau a través d'un curs d'adaptació al grau.

h) Les persones que hagin obtingut el títol de màster universitari amb un reconeixement de crèdits mitjançant l'acreditació d'assignatures superades en altres estudis superior al 25% dels crèdits totals.

i) Les persones en les quals es doni alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

7. Sol·licitud

1. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica, juntament amb la documentació requerida en l'apartat vuitè d'aquest annex, mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud conté les declaracions responsables a què fa referència l'apartat c) de l'article 5.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

L'accés al tràmit s'ha de fer mitjançant identificació i firma electrònica.

2. Addicionalment, la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors (http://dguni.caib.es) conté la fitxa informativa completa.

3. El termini per presentar les sol·licituds s'inicia l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el 31 de juliol de 2024.

8. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud emplenat i signat degudament pel sol·licitant. El model de sol·licitud s'obté a través del tràmit telemàtic.

b) En el cas d'alumnes estrangers, una còpia del passaport i del número d'identificació de l'estranger (NIE).

c) En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una còpia del passaport i de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu del sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) Un certificat acadèmic oficial complet en què constin totes les assignatures cursades durant la titulació, amb el nombre de crèdits, les qualificacions obtingudes i la nota mitjana de l'expedient acadèmic.

La nota mitjana s'ha de calcular d'acord amb el sistema de qualificacions establert en el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori nacional (BOE núm. 224, de 18 de setembre, i suplement en català núm. 20, de 16 d'octubre), i s'ha d'expressar amb dues xifres decimals.

Els exemplars impresos de documents electrònics únicament són vàlids si tenen el corresponent codi segur de verificació (CSV), que permet comprovar la integritat i la veracitat del document.

f) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant. El model de declaració responsable de la veracitat de dades bancàries s'obté a través del tràmit telemàtic.

g) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

9. Instrucció del procediment

1. L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la Resolució corresponent, en el marc de l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. En concret, correspon a l'òrgan instructor:

a) Determinar les persones admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.

c) Sol·licitar l'informe de la Comissió Avaluadora al qual fa referència el punt 11.1.b) d'aquest annex.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.

e) Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per conèixer les circumstàncies peculiars de cada cas a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

f) Formular la proposta de resolució.

10. Criteris de valoració. Quantia de l'ajuda i criteris objectius i de preferència que n'han de regir la concessió

1. La subvenció per a cada sol·licitant que compleixi els requisits establerts en els apartats 5 i 6 d'aquest annex consisteix en una ajuda de promoció de l'excel·lència acadèmica d'una dotació fixa de 2.000,00 euros. Es poden concedir fins a vint-i-cinc ajudes d'aquest tipus, quatre per a graduats i una per a titulats de màster universitari de cada una de les branques de coneixement.

2. En el cas que la quantitat de 50.000,00 euros prevista en l'apartat 3 d'aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament, la concessió de les ajudes s'ha de prioritzar d'acord amb les regles previstes en els punts següents.

3. Els sol·licitants de grau, que compleixin els requisits establerts, s'han d'agrupar segons la branca de coneixement a la qual pertanyen els estudis.

De la mateixa manera, els sol·licitants de màster universitari, que compleixin els requisits establerts, s'han d'agrupar segons la branca de coneixement a la qual pertanyen els estudis.

4. Les sol·licituds de cadascuna de les branques s'han de classificar, al seu torn, segons la nota mitjana obtinguda en el grau o en el màster universitari.

5. En el cas de graduats, l'ajuda s'ha de concedir als quatre sol·licitants de cada branca que hagin obtingut més puntuació i s'ha de denegar a la resta de sol·licitants per manca de disponibilitat pressupostària.

En el cas de titulats en màster universitaris, l'ajuda s'ha de concedir al sol·licitant de cada branca que hagi obtingut més puntuació i s'ha de denegar a la resta de sol·licitants per manca de disponibilitat pressupostària.

6. Per als graduats, en el cas que en alguna branca hi hagi menys de quatre sol·licitants que compleixin tots els requisits, el romanent es pot redistribuir entre les altres branques de la manera següent:

- Si el romanent correspon a la branca d'enginyeria i arquitectura ha de passar a la branca de ciències, i viceversa. Si encara hi ha romanent, aquest ha de passar a la branca de ciències de la salut.

- Si el romanent correspon a la branca d'arts i humanitats, ha de passar a la branca de ciències socials i jurídiques, i viceversa. Si encara hi ha romanent, aquest ha de passar a la branca de ciències de la salut.

- Si el romanent correspon a la branca de ciències de la salut, ha de passar a la branca d'enginyeria i arquitectura i, si encara hi ha romanent, aquest ha de passar a la branca de ciències.

- Si, tot i així, quedàs romanent d'ajudes sense assignar per a graduats, es passaria el romanent als titulats d'estudis de màster universitari.

Per als titulats en estudis de màster universitari, si en alguna branca no hi ha cap sol·licitud, el romanent es pot redistribuir entre les altres branques de la mateixa manera que per als graduats. Si, tot i així, quedàs romanent d'ajudes sense assignar per a màster universitaris, es passaria el romanent als graduats.

7. Perquè un alumne pugui ser beneficiari d'una ajuda, s'ha de valorar la nota mitjana de l'expedient acadèmic.

8. La nota mitjana s'ha de calcular d'acord amb el sistema de qualificacions establert en el Reial decret 1125/2003. A aquest efecte, la valoració de cada una de les diferents qualificacions és la següent:

— 5,0-6,9: aprovat (AP)

— 7,0-8,9: notable (NT)

— 9,0-10: excel·lent (EX)

— igual a 9 o superior més menció: matrícula d'honor (MH)

9. La nota mitjana de l'expedient ha de ser ponderada, calculada aplicant-hi la fórmula següent: suma dels crèdits obtinguts per l'alumne multiplicats cada un d'ells pel valor de les qualificacions que corresponguin. Llavors, la suma s'ha de dividir pel nombre total de crèdits obtinguts per l'alumne. A aquest efecte, s'ha de comptar la nota definitiva obtinguda en cada assignatura.

10. Els crèdits obtinguts pel reconeixement de crèdits corresponents a activitats formatives no integrades en el pla d'estudis no es compten a l'efecte de calcular la mitjana de l'expedient acadèmic.

11. Les persones beneficiàries de les ajudes seran les que tenguin una nota mitjana més alta per a cada branca de coneixement.

12. En cas d'empat entre dos o més estudiants, s'ha de tenir en consideració el nombre més alt de matrícules d'honor. Si es manté l'empat, en primer lloc, el nombre d'excel·lents i, en segon lloc, de notables. Si persisteix l'empat, s'ordenaran per ordre d'entrada de la sol·licitud.

11. Comissió Avaluadora

1. S'ha de constituir una comissió avaluadora, la qual ha d'exercir les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora ha de tenir la composició següent:

a) Presidència: el director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors.

b) Secretaria: la cap del Servei d'Universitat.

c) Vocalies:

 

- La cap de la Secció IV de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors.

- Un representant de la Unitat de Gestió Econòmica de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats.

- Un representant dels Serveis Jurídics de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats.

12. Esmena de la sol·licitud, proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes i al·legacions

1. Entre els dies 2 i 6 de setembre de 2024 s'ha de fer públic, a la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors (http://dguni.cab.es), un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria.

2. Mitjançant la publicació d'aquest informe es notifiquen la possible manca de documentació o els defectes de les sol·licituds. Les persones sol·licitants poden presentar la documentació per esmenar la sol·licitud fins al 20 de setembre de 2024. Si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva petició, amb la Resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

Dins aquest termini, les persones sol·licitants també poden al·legar el que considerin adient.

3. La documentació per esmenar les sol·licituds s'ha de presentar, dins el termini establert, al Registre de la Conselleria d'Educació i Universitats o a qualssevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

4. Una vegada l'òrgan instructor hagi analitzat la documentació aportada per esmenar les sol·licituds i les al·legacions presentades, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per elaborar l'informe a què fa referència el punt 11.1.

5. Correspon al director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors formular la proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes fonamentant-se en l'informe de la Comissió Avaluadora. La proposta de resolució ha d'incloure la llista de les persones beneficiàries a qui es proposa atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

6. La proposta de resolució s'ha de fer pública entre els dies 16 i 31 d'octubre de 2024 a la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors (http://dguni.caib.es).

7. En relació amb aquesta proposta de resolució es pot al·legar el que es consideri adient en el termini de deu dies naturals des que s'hagi publicat. Les al·legacions s'han de formular mitjançant un escrit adreçat al director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors, que s'ha de presentar al Registre de la Conselleria d'Educació i Universitats o a qualssevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

No s'acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat en el termini d'esmena de sol·licituds a què fa referència el punt 12.2, previ a la publicació de la proposta de resolució.

8. Les persones beneficiàries disposen de vuit dies hàbils, comptadors a partir de la publicació de la proposta de resolució, per renunciar a l'ajuda. En aquest cas, han presentar un escrit de renúncia davant la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors. Passat aquest període sense que hagin renunciat a l'ajuda, s'entendrà que l'accepten.

13. Resolució del conseller d'Educació i Universitats

1. Una vegada hagi analitzat les al·legacions presentades, o un cop acabat el termini sense que se n'hagi presentada cap, l'òrgan instructor ha d'elevar la proposta de resolució al conseller d'Educació i Universitats, que ha de resoldre motivadament el procediment en el termini màxim de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini per presentar sol·licituds.

La Resolució del conseller ha d'incloure la llista de les persones beneficiàries a qui s'atorga la subvenció i la quantia d'aquesta, així com la llista de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini de sis mesos fixat en aquest apartat, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.

2. La Resolució del conseller s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors (http://dguni.caib.es).

3. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No s'acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat abans de publicar-se la proposta de resolució per esmenar la sol·licitud, d'acord amb el que preveu l'apartat 12 d'aquest annex.

14. Justificació

En el marc de l'article 39.7 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, aquestes ajudes es justifiquen pel fet de complir els requisits necessaris per beneficiar-se'n.

15. Pagament

La Conselleria d'Educació i Universitats ha d'abonar a les persones beneficiàries l'import de les ajudes concedides a l'empara d'aquesta convocatòria mitjançant una transferència bancària. Aquest pagament s'ha de fer una vegada que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de concessió i de denegació de les ajudes.

16. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries les que s'estableixen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

17. Control

Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control de les ajudes públiques.

L'ocultació o falsejament de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la revocació de l'ajuda concedida.

Per intensificar el control a fi d'evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajudes, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació o falsejament a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

18. Revocació de les ajudes concedides

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la Resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

19. Reintegrament de les ajudes concedides

Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la Resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos establerts en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

Per tant, s'han de reintegrar les quantitats rebudes en el cas que s'hagi obtingut l'ajuda falsejant les condicions requerides o amagant les que haguessin impedit que es concedís i en qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la Resolució de concessió.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

20. Règim d'infraccions i sancions

Si s'incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.