Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

MANCOMUNITAT SERVEIS PÚBLICS INSULARS

Núm. 197413
Estatuts de la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars (Eivissa-Balears)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars en sessió de 22 de desembre de 2023 va aprovar la modificació i nova redacció de determinats articles dels Estatuts de l'Entitat, no havent-se presentat al·legacions al citat text modificat, es publica a continuació la nova redacció dels Estatuts de la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars

ANTECEDENTS

La Mancomunitat Intermunicipal ‘Escorxador Insular d'Eivissa', integrada pels municipis d'Eivissa, Santa Eularia des Riu, Sant Josep de sa Talaia, Sant Antoni de Portmany i Sant Joan de Labritja, va iniciar el seu funcionament, a partir de l'acta de la seva constitució amb data 30 d'abril de 1991, amb la finalitat de l'administració i gestió conjunta dels serveis propis a un escorxador.

TRANSFORMACIÓ

Amb la finalitat de l'administració , gestió i prestació conjunta d'activitats i altres serveis d'interès comú i necessaris als Ajuntaments que la integren, es fa necessari, aprofitant la infraestructura creada amb la figura jurídica existent de la Mancomunitat , adaptar els anteriors estatuts a les noves necessitats demandades pels Ajuntaments, amb una profunda modificació del seu articulat, així com transformant la seva anterior denominació oficial ,però subrogant-se en tots els drets, deures i obligacions que aquesta havia assumit.

El nou text d'estatuts, es desenvolupa a continuació en 29 articles, distribuïts en 6 capítols, amb 2 Disposicions Transitòries, 1 Disposició derogatòria i 1 Disposició Final.

CAPITULO PRIMER DISPOSICIONS GENERALS

Denominació, Domicili, Objecte i Durada.

Articulo. 1r. La denominació oficial de la Mancomunitat serà: ‘Mancomunitat Intermunicipal Serveis Públics Insulars'.

Els Ajuntaments que la integren, són, els Ajuntaments d'Eivissa, Santa Eularia des Riu, Sant Josep de Sa Talaia, Sant Antoni de Portmany y Sant Joan de Labritja

La Mancomunitat, gaudirà de personalitat jurídica pròpia i amb plena capacitat d'obrar per a crear i gestionar serveis i activitats d'interès comú general i es regirà pel que es disposa en els presents Estatuts, Ordenances i Reglaments que els desenvolupin i, en el no previst en ells, per l'Ordenament Jurídic Regulador del Règim Local i la seva durada és indefinida.

Articulo. 2n. El domicili social de La Mancomunitat radica al carrer Sa Blanca dona s/n d'Eivissa (Balears), podent organitzar i obrir delegacions amb caràcter provisional o permanent en els llocs que pugui aprovar la Junta de Govern.

Articulo. 3r. La Mancomunitat prestarà en l'àmbit territorial dels municipis expressats en l'article primer els serveis comuns següents:

1.-La prestació, gestió i administració conjunta dels serveis propis d'un escorxador, des del transport, recepció i tancament dels animals de proveïment, sacrifici, oreig i distribució de les canals, així com qualsevol altra activitat directament relacionada amb les anteriors.

2.- La realització d'obres i la prestació dels serveis públics que siguin necessaris perquè els municipis puguin exercir les competències o prestar els serveis enumerats en la normativa local, sempre que no es buidin ni es limitin les competències dels ens locals, ni suposi interferència de cap mena amb qualsevol altra Administració.

La Mancomunitat podrà subrogar-se en la titularitat del servei, corresponent-li en tal caso la gestió integral d'aquest, així́ com l'establiment i ordenació de tributs i prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari per prestació de serveis o realització d'activitats, imposició de contribucions especials i fixació de tarifes i preus públics.

3. L'assumpció efectiva dels serveis que s'assumeixin en un futur, serà acordada per la Junta de Govern de la Mancomunitat, qui resoldrà en cada cas sobre la forma o mode de gestió més adequat, dins de les alternatives assenyalades en l'ordenament jurídic aplicable.

El procediment per a l'assumpció efectiva dels referits serveis per part de la Mancomunitat serà el següent:

Sol·licitud presentada davant la Junta de Govern de la Mancomunitat per part d'almenys dos representants dels respectius Ajuntaments que la integren.

- Proposta inicial de la Junta de Govern de la Mancomunitat sol·licitant als Ajuntaments la prestació del nou servei de què es tracti, on haurà de quedar perfectament definit:

1.-El servei a prestar, la seva denominació, entitats beneficiades, instal·lacions, mitjans materials i humans necessaris.

2.-Estudi tecnicoeconòmic on es defineixi el pressupost total del servei, forma prevista inicialment per a gestionar el mateix, finançament per taxes o preus públics amb les quanties previstes establir en l'ordenanza fiscal corresponent.

3.-Cas de tractar-se d'un servei gestionat per personal fix per part dels Ajuntaments que l'integra, estudi on s'indiqui la situació en la qual podria quedar el personal dels corresponents Ajuntaments que prestava aquest servei.

- Acord d'aprovació inicial per majoria absoluta per part del Ple dels Ajuntaments que sol·liciten encomanar a aquesta la gestió d'aquest servei, conforme al que s'estableix en l'article 94.3.h de la llei 20/2006.

- Exposició pública en el  i tauler d'anuncis de l'Ajuntament respectiu per període de trenta dies, per a la presentació de reclamacions, objeccions o observacions. Si no es presentés reclamacions o suggeriments, l'acord inicialment adoptat s'entendrà com definitivament aprovat sense necessitat d'un nou acord exprés.

- En cas de presentar-se al·legacions o suggeriments, aquestes hauran de resoldre's pel Ple de l'Ajuntament

- Acord d'aprovació per part de la Junta de Govern de la Mancomunitat assumint la prestació d'aquest servei per als Ajuntaments que així ho sol·licitin.

Publicació en el BOIB per a general coneixement, al costat de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa o preu públic que s'estableixi legalment amb els tràmits establerts d'aprovació provisional i definitiva.

Articulo. 4t El personal de la Mancomunitat, estarà integrat en una Plantilla orgànica dels seus llocs de treball, aprovada anualment al costat del seu pressupost, composta del personal funcionari i laboral necessari per al millor compliment dels seus fins.

Les funcions de Secretaria-Intervenció es duran a terme per funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.

Si s'estima que el volum de serveis o recursos de la mancomunitat és insuficient per al manteniment del lloc d'habilitat nacional, la Junta de Govern podrà, de conformitat amb la normativa aplicable, sol·licitar l'exempció de l'obligació de mantenir-ho.

En aquest supòsit, i una vegada concedida la citada exempció, les funcions reservades a habilitats nacionals s'exerciran per funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, d'algun dels municipis que les integren o pels Serveis d'Assistència o mitjançant acumulació, d'acord amb el que s'estableix en la normativa en la qual s'estableix el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

Excepcionalment, a falta d'aquestes formes de provisió, les funcions reservades podran ser exercides per una persona funcionària de la mancomunitat, o del municipi que ostenta la presidència de la mancomunitat, o a falta d'aquests, de qualsevol municipi membre de la mancomunitat, sempre que estigués en possessió de la titulació universitària requerida per a l'accés al lloc d'habilitat que hagués correspost de no declarar-se exempta la mancomunitat d'aquesta obligació per l'òrgan competent.

La persona funcionària serà designada per la Junta de Govern de la mancomunitat.

Aquest nomenament es comunicarà a la Conselleria competent en el nomenament de funcionaris d'habilitació nacional.

 

CAPITULO SEGON Recursos econòmics

Articulo. 5è Els recursos econòmics La Mancomunitat seran els següents:

a. Els Ingressos procedents del seu patrimoni i altre de dret privat.

b. Participació en els tributs de la Comunitat Autonòmica i altres entitats insulars, en la forma i quantia que es pugui determinar.

c. Subvencions i altres ingressos de caràcter públic.

d. Taxes per la prestació de serveis o la realització d'activitats de la seva competència, això conformement a les Ordenances Fiscals que a aquest efecte s'aprovin.

e. Contribucions especials per a l'execució d'obres i per a l'establiment, ampliació o millora de serveis assumits per l'entitat.

f. Preus públics

g. Els procedents d'operacions de crèdits, sempre que es compti amb l'autorització expressa per part dels Ajuntaments mancomunats.

h. Multes.

i. Les quantitats que en qualitat d'emprèstit oficial, puguin obtenir-se en els mateixos casos en què legalment podrien concedir-se als Ajuntaments conformement a la legislació vigent.

j. Qualssevol altres recursos i ingressos eventuals o extraordinaris.

k. Aportacions anuals que, per a cada exercici econòmic, fixi la junta de govern per a cadascun dels municipis mancomunats, en un principi sobre la fórmula de repartiment per coeficients sobre la base del nombre d'habitants de fet en cada Municipi, segons l'última rectificació padronal aprovada.

Articulo. 6°. Cada any es confeccionarà un pressupost ordinari que s'ajustarà a la normativa vigent sobre Hisendes Locals observant anàlogues normes que les exigibles als Ajuntaments. El president prepararà l'avantprojecte basant-se en les necessitats i obligacions derivades de cada servei a desenvolupar de forma desglossada, amb el calculo dels ingressos a percebre en la prestació de cadascun d'aquests, amb les despeses respectives i en cas de ser deficitaris indicant com s'aconseguiria l'anivellament pressupostari corresponent, que en un principi serà sobre la base de les aportacions dels ens membres.

Els Municipis hauran d'abonar quotes especifiques en funció dels serveis adscrits a la mancomunitat, sense perjudici que, si és el cas, també hagin de satisfer les aportacions que siguin precises per al finançament de les despeses generals en proporció als quals es derivin de cada servei.

Articulo. 7è. Els Ajuntaments quedaran obligats a consignar anualment en els seus respectius pressupostos, la quota d'aportació acordada per la Junta de la Mancomunitat, que serà vinculant i de caràcter obligatòria i inexcusable per a aquests.

Articulo. 8è. El pagament per part dels Ajuntaments de les quotes d'aportació es prorratejarà trimestralment i es transferirà al compte corrent de La Mancomunitat, durant la primera quinzena del segon mes del trimestre corresponent.

Articulo. 9è. La Mancomunitat, tindrà al seu favor en cas d'impagament, la facultat per a exigir del Servei de Coordinació amb les Hisendes Territorials, la retenció de l'import al fet que ascendeixi la quota d'aportació de l'Ajuntament deutor de què es tracti.

Articulo. 10è. Els béns adquirits per la Mancomunitat seran integrats en el seu patrimoni, al qual s'aplicaran les normes reguladores del patrimoni dels ens locals i de la qualificació jurídica dels seus béns.

El Patrimoni de la Mancomunitat quedarà reflectit en l'inventari corresponent, que serà revisat i aprovat anualment per la Junta de Govern.

Els béns adscrits, procedeixen i són els mateixos de la Mancomunitat Intermunicipal Insular que prestava els serveis de l'Escorxador, a la qual van ser cedits. subrogant-se en tots els drets, deures i obligacions que aquesta havia assumit.

També seran adscrits en el futur aquells béns cedits per a poder realitzar els nous serveis previstos.

 

CAPITULO TERCER Òrgans de la Mancomunitat

Articulo. 11.º La Mancomunitat de Serveis Públics Insulars d'Eivissa tindrà com a òrgans de govern i administració els següents:

-La Junta de Govern

-El President.

Aquests assumiran les respectives competències que l'ordenament jurídic atribueix al Ple i a l'Alcalde dels Ajuntaments respectivament,

 

CAPITULO QUART De la Junta de Govern

Articulo. 12è. La Junta de Govern estarà integrada pels Alcaldes de cadascun dels Municipis que la integren, podent els mateixos delegar en un regidor del seu respectiu Ajuntament. Una vegada constituïda la pròpia junta, triaran d'entre el seu vocals membres, al qual vagi a exercir del càrrec de President i vicepresident.

Articulo. 13è. La constitució de la Junta de Govern de la Mancomunitat tindrà lloc dins dels 30 dies següents d'haver-se constituït les respectives corporacions municipals integrades en aquesta, i per a aquesta finalitat els Alcaldes triats, a l'efecte de la seva participació en la Junta, hauran de comunicar-ho al Secretari de la Mancomunitat. Per al cas que deleguessin les seves funcions, hauran de comunicar-li el nom del regidor que ha estat designat com a representant del mateix en l'òrgan de la Mancomunitat.

Rebudes pel Secretari les comunicacions referides, convocarà a aquests representants per a la constitució de la Junta i l'elecció del President. Una vegada constituïda la Junta, el Secretari requerirà dels representants que la integren en qualitat de vocals d'aquesta, la seva disposició voluntària de presentar-se com a candidats a la Presidència, procedint-se a l'elecció de President d'entre els vocals que hagin manifestat el seu interès a exercir el càrrec.

L'elecció de President es verificarà per majoria simple. En cas d'empat es repetirà la votació en la mateixa sessió i si es repetís aquest empat es proclamarà President el candidat de major edat.

En el cas de no existir candidatures al càrrec de President, provisionalment i fins a l'existència de candidat/s , amb totes les atribucions estatuàries previstes, ho seran pel termini d'un any cadascun dels vocals a excepció del vocal representant l'Ajuntament del qual hagués ostentat la Presidència durant l'últim any de la legislatura anterior, establint-se l'ordre de la Presidència per sorteig que realitzarà el Secretari en el transcurs d'aquesta sessió. Seguidament a l'elecció de President, es nomenarà un vicepresident, que substituirà a aquest en cas d'absència, vacant o malaltia.

Articulo. 14è. Podent donar-se la circumstància que algun dels membres designats pels respectius municipis cessés en el seu càrrec, l'Alcalde de la Corporació el representant de la qual hagi cessat, haurà de nomenar-li substitut immediatament i en cas que cessés l'Alcalde, serà substituït pel nou President de la Corporació, qui ostentarà idèntic càrrec en la Junta que l'anterior.

Articulo.15è. Règim de sessions de la Junta de Govern.

1- La Junta de la Mancomunitat celebrarà sessió ordinària cada tres mesos i amb caràcter extraordinari, sempre que la convoqui el President o el proposin com a mínim dues vocals. El lloc habilitat per a les sessions serà en les oficines que se situen en la seu oficial de la Mancomunitat.

2.-La Junta de Govern és la competent de modificar la sedi oficial i lloc habilitat per a la celebració de les sessions de la Mancomunitat.

Articulo.16è. Excepte casos d'urgència, no es tractaran altres assumptes que els inclosos en l'ordre del dia, que formarà el President i es distribuirà als representants amb l'antelació mínima legalment establerta als membres de la Junta, segons el caràcter de la sessió a celebrar.

Articulo.17è. Les sessions de la Mancomunitat seran públiques, no obstant això podran ser secrets el debat i votació d'aquells assumptes que puguin afectar el dret fonamental dels ciutadans a què es refereix el artº.18.1 de la constitució, quan així s'acordi per majoria absoluta.

Articulo. 18.º Perquè les sessions puguin celebrar-se caldrà l'assistència d'un mínim de tres dels membres que reglamentàriament integrin la Junta

Articulo.19è. Els membres de la Junta estan obligats a concórrer a totes les sessions si no existís justa causa que ho impedís i que hauran de comunicar amb l'antelació necessària al President de la Mancomunitat.

Articulo.20è. Els acords de la Junta s'adoptaran normalment per majoria simple de vots dels membres presents en la sessió i en votació ordinària, tret que la llei exigeixi per a això una majoria absoluta, decidint-se els empats en repetir-se la votació amb el vot de qualitat del President. El vot pot emetre's en sentit afirmatiu o negatiu, podent els membres de la Junta abstenir-se de votar.

Articulo.21è. Atribucions de la Junta de Govern

1.-Correspon en tot cas a la Junta de Govern similars atribucions que la llei confereix al Ple als Ajuntaments, com les següents:

a. El control i la fiscalització dels òrgans de les comissions que pugui crear.

b. L'aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.

c. La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l'aprovació i modificació dels pressupostos, i la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l'aprovació dels comptes; tot això d'acord amb el que es disposa en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

d. L'aprovació de les formes de gestió dels serveis

e. L'acceptació de la delegació de competències feta per altres Administracions públiques.

f. El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres Administracions públiques.

g. L'aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el número i règim del personal eventual.

h. L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència de la Junta.

i. La declaració de lesivitat dels actes de la Mancomunitat.

j. L'alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.

k. La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada del qual, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del Pressupost -excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives a cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que es disposa en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

l. Les contractacions i concessions de tota classe quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost i, en qualsevol cas, els sis milions d'euros, així com els contractes i concessions pluriennals quan la seva durada sigui superior a quatre anys i els pluriennals de menor durada quan l'import acumulat de totes les seves anualitats superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici i, en tot cas, quan sigui superior a la quantia assenyalada en aquesta lletra.

m. L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.

n. L'adquisició de béns i drets quan el seu valor superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i, en tot cas, quan sigui superior a tres milions d'euros, així com les alienacions patrimonials en els següents suposats: Quan es tracti de béns immobles o de béns mobles que estiguin declarats de valor històric o artístic, i no estiguin previstes en el Pressupost. Quan estant previstes en el Pressupost, superin els mateixos percentatges i quanties indicats per a les adquisicions de béns. Aquelles altres que hagin de correspondre a la Junta de Govern per exigir la seva aprovació una majoria especial.

o. La iniciativa de la modificació dels estatuts de la Mancomunitat.

p. Les altres que expressament li confereixin les lleis.

 

CAPITULO CINQUÈ Del President

Articulo. 22è De les atribucions del President.

1.-El President de la Mancomunitat ostenta similars atribucions a les que la llei confereix als Alcaldes als Ajuntaments:

a. Dirigir el govern i l'administració de la Mancomunitat.

b. Representar a la Mancomunitat.

c. Convocar i presidir les sessions de la Junta de Govern i decidir els empats amb vot de qualitat.

d. Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i obres de la Mancomunitat.

e. El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el Pressupost aprovat. Disposar despeses dins dels límits de la seva competència. Ordenar pagaments i rendir comptes; tot això de conformitat amb el que es disposa en el Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals aprovada pel Reial decret legislatiu 2/2004 de 5 de març.

f. Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el Pressupost i la plantilla aprovats per la Junta de Govern, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.

g. Exercir la prefectura superior de tot el personal, i acordar el seu nomenament i sancions, previ expedient disciplinari incoat a aquest efecte, inclosa la separació del servei dels funcionaris que no siguin d'Habilitació Nacional, així com l'acomiadament del personal laboral, donant compte a la Junta de Govern, en aquests dos últims casos, en la primera sessió que celebri.

h. L'exercici de les accions judicials i administratives i la defensa de la Mancomunitat en les matèries de la seva competència, fins i tot quan les hagués delegat en un altre òrgan, i, en cas d'urgència, en matèries de la competència de la Junta de Govern, en aquest supòsit donant compte al mateix en la primera sessió que celebri per a la seva ratificació.

i. La iniciativa per a proposar a la Junta de Govern la declaració de lesivitat en matèries de la competència del President.

j. Adoptar personalment, i sota la seva responsabilitat, en cas de catàstrofe o d'infortunis públics o greu risc d'aquests, les mesures necessàries i adequades donant compte immediata a la Junta de Govern.

k. Les contractacions i concessions de tota classe quan el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost ni, en qualsevol cas, els sis milions d'euros incloses les de caràcter pluriennal, quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.

l. L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost.

m. L'adquisició de béns i drets quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni els tres milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni que no superi el percentatge ni la quantia indicats en els següents suposats:

La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost.

La de béns mobles, excepte els declarats de valor històric o artístic l'alienació del qual no es trobi prevista en el pressupost.

n. Ordenar la publicació, execució i fer complir els acords de la Junta de Govern.

o. Les altres que expressament li atribueixin la lleis i aquelles que la legislació de l'Estat o de les comunitats autònomes assignin a la Mancomunitat.

2. El President pot delegar l'exercici de les seves atribucions, a favor del vicepresident, excepte les exceptuades per la llei.

 

CAPITULO SISÈ Règim Jurídic

Articulo. 23è,

Règim jurídic

Els actes administratius que sorgeixen del President no posen fi a la via administrativa i seran susceptibles de recursos d'alçada davant la Junta de Govern, segons redacció de la llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú donada per la llei 4/1999 de 13 de gener.

Els actes administratius de la Junta de Govern posen fi a la via administrativa i es podran interposar, si és el cas, contra aquests, el recurs contenciós administratiu oportú.

Modificació dels Estatuts

Articulo. 24. La modificació dels presents Estatuts, de conformitat amb el que s'estableix en l'articulo 37 de la llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears, haurà d'ajustar-se al procediment següent:

1 Aprovació de la iniciativa de modificació per la Junta de Govern de la mancomunitat.

2 Informació pública pel termini d'un mes.

3 Informe del Consell corresponent sobre la modificació.

4 Aprovació pel ple de cada ajuntament integrant de la mancomunitat, adoptada amb el vot de la majoria absoluta legal.

5 Acord definitiu de modificació dels estatuts per part de l'òrgan suprem de govern de la mancomunitat, en el supòsit que l'acord d'iniciativa hagi sofert alteracions.

6 Publicació de l'edicte de modificació per la mancomunitat en el Butlletí Oficial de les illes Balears.

Art. 25è Si la modificació estatutària tingués com a objecte la segregació de la Mancomunitat d'un o diversos Ajuntaments que ho integren, aquests no podran al·legar dret a la propietat dels béns o serveis d'aquesta, ni encara d'aquells que radiquin dins del seu terme municipal, dels quals continuarà ostentant la titularitat la Mancomunitat, mentre aquesta continuï subsistint. La segregació no serà obstacle perquè continuïn vigents els gravàmens i responsabilitats per deutes que poguessin recaure sobre els Ajuntaments segregats, per al millor funcionament dels serveis mancomunats dins del seu terme municipal, excloses les quotes d'aportació anual.

Articulo.26è Per a la segregació o separació d'un o mes municipis pertanyents a la Mancomunitat, els Ajuntaments respectius hauran d'adoptar acord en tal sentit amb el quòrum de la majoria absoluta del nombre legal de membres, prèvia informació pública pel termini d'un mes i amb comunicació a la Mancomunitat i Comunitat Autònoma per a la publicació de l'edicte corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, tot això de conformitat amb el que s'estableix en l'articulo 39 de la llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.

La Mancomunitat requerirà a més per a això que aquesta comunicació s'efectuï amb sis mesos d'antelació.

Dissolució i liquidació

Articulo 27è. La dissolució de la Mancomunitat, tindrà lloc quan així ho acordin tres dels cinc municipis que la integren i se seguirà un procediment similar al de la seva constitució

Articulo 28è. Tant en cas de dissolució com en el de separació de la Mancomunitat, l'o els Ajuntaments quedaran obligats a abonar els deutes contrets en la mateixa proporció que pagaven les seves quotes ( conforme al nombre d'habitants).

Articulo 29è. Els terrenys i instal·lacions corresponents al servei de la Mancomunitat, es reintegraran als seus legítims titulars que els van cedir en el seu moment a fi de prestar els serveis necessaris als Ajuntaments que la integraven.

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

PRIMERA

Els presents Estatuts, una vegada aprovats, constitueixen les normes reguladores de les funcions i atribucions de la Mancomunitat com a ens supramunicipal i dels seus òrgans rectors. Com a dret supletori s'aplicarà la legislació que regeix el funcionament de les Entitats Locals.

SEGONA

Qualsevol modificació dels presents Estatuts, exigirà l'acord previ de la Junta de Govern per unanimitat, amb una nova redacció dels textos reformats o preceptes addicionats i amb la tramitació prevista en l'articulo 24.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Queden derogats els anteriors estatuts i posteriors modificacions a partir de l'entrada en vigor dels presents estatuts.

DISPOSICIÓ FINAL

Els presents Estatuts entraran en vigor l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicament: 25 de març de 2024)

El president Andrés Roig Marí