Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 184504
Aprovació definitiva del pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2024 al 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que en la sessió ordinària del Ple del Consell Insular de Formentera, que ha tingut lloc el dia 21 de març de 2024, entre d'altres, s'ha aprovat el següent:

ACORD

PRIMER.- Aprovar el PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS PER AL 2024 I EL 2025, d'acord amb el que estableix l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 10 i següents del Reglament d'aquesta llei, així com atès l'establert a l'article 6 i concordants del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, aplicable a les Illes Balears.

SEGON.- Considerar que les línies de subvencions o ajuts i, en general tota l'activitat de foment que faci el Consell Insular de Formentera, a partir de l'aprovació d'aquest Pla estratègic, ja sigui a través de subvencions nominatives, ja sigui a través del règim de concurrència competitiva o no competitiva, i també en el cas de l'acció concertada, haurà de fer-se ressò d'aquest Pla i acomplir-lo. 

TERCER.- Ordenar la publicació íntegra al BOIB de l'acord present, que serà executiu l'endemà d'haver-se publicat al BOIB.

ANNEX PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

PER AL 2024-2025

1. Justificació normativa general

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, suposa una passa en el procés de perfeccionament i racionalització del sistema econòmic. Un dels principis que regeix la Llei és el de transparència que, juntament amb la gran diversitat d'instruments que s'articulen a la Llei, redunda de forma directa en un increment dels nivells d'eficiència en la gestió de la despesa pública subvencional.

En aquest sentit, una major informació al voltant de les subvencions farà possible eliminar les distorsions i interferències que poguessin afectar al mercat, a més de facilitar la complementarietat i coherència de les actuacions de les diferents Administracions Públiques, tot evitant qualsevol tipus de solapament. Per millorar la seua eficàcia, es preveu a la legislació que s'elabori un Pla Estratègic de subvencions, amb caràcter previ al naixement de les subvencions, com s'ha vingut fent en ocasions anteriors.

Cal tenir en compte el que diuen la Llei de 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, article 96.2 i la disposició addicional 9a sobre Normativa en matèria de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb el que estableix l'article 8 de l'esmentada Llei 38/2003 i els articles 10 i següents del Reglament abans mencionat així com atès l'establert a l'article 6 i concordants del citat Decret legislatiu 2/2005.

A més a més també cal considerar el que estableixen els articles 175 a 177 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preceptes dedicats a l'Acció de foment i que respectivament tracten dels Principis generals, de les Subvencions i de l'Acció concertada, igualment aplicables als consells insulars.

Així mateix, també s'ha d'estar al que estableix la Llei 6/2019, de 8 de febrer, de modificació de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, la disposició addicional segona de la qual es refereix específicament a les Subvencions als projectes per a l'organització de festes populars per part de les administracions públiques de les Illes Balears.

1.2.  Sobre l'atenció especial al fet insular de Formentera: fonament addicional de l'activitat subvencional.

La implementació dels plans estratègics ja desenvolupats evidencien la rellevància molt significada de la institució del foment o subvenció per part de Consell Insular respecte a les necessitats de la població de Formentera, en atenció a l'extrema insularitat de Formentera, per mor de la geografia peculiar de l'illa, en el conjunt de les Pitiüses (enteses com a realitat territorial existent a propòsit de determinats serveis públics), i també en atenció al feix competencial que el Consell Insular gestiona (competències municipals i competències insulars, com a institució local i competències autonòmiques, com a institució autonòmica d'autogovern, tot això de manera simultània), segons el seu règim jurídic especial, com a ens que administra el municipi - illa / l'illa - municipi de Formentera, d'acord amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció vigent per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, i la naturalesa singular de l'òrgan d'autogovern de Formentera, com a institució dotada de naturalesa jurídica múltiple, no comparable als altres Consells Insulars, ni als altres ajuntaments, sinó assumint-lo tot, alhora i a l'uníson.

En aquest sentit, i sense perjudici de les obligacions taxatives i imperatives que corresponen a d'altres administracions (com són l'estatal i l'autonòmica balear, en virtut de l'article 138.1 in fine de la Constitució i de l'article 3 i d'altres de l'Estatut d'autonomia, com es deriva de la disposició addicional sisena així com de la resta de la normativa vigent) i de la plena responsabilitat que a elles correspon, a propòsit de l'atenció especial i efectiva a el fet insular propi i exclusiu de Formentera, en nombroses ocasions no ateses en absolut i, en d'altres, no ateses del tot, el Consell Insular de Formentera ha tractat d'ajudar a pal·liar, en la mesura del possible, amb la seua política de subvencions i foment, els desavantatges patents que es deriven de la doble i tripla insularitat que pateix l'illa, com a fet físic i estructural, i de la realitat inconcussa del que aquesta insularitat suposa en bona part dels ordres de la vida (en múltiples expressions i manifestacions, i que en cap altre lloc de l'arxipèlag balear es dona, per ser més exactes).

Cal mencionar, en aquest sentit, la disposició addicional setena de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears per els quals s'estableixen els ajuts per raons de doble i triple insularitat. Tenint en la triple insularitat que afecta a l'alumnat de Formentera, els consells insulars respectius podran convocar ajuts complementaris i suplementaris per a les despeses de transport i desplaçaments.

A tall d'exemple, el primer Pla Estratègic desenvolupat (2016-2019) ha reconegut el que és una evidència, i així fins i tot s'ha fet palès davant la Sindicatura de Comptes, a l'hora de l'avaluació: que la realitat de la insularitat de Formentera obliga a tenir en compte el fet indubtable i incontestable que, en moltes ocasions (en diversos àmbits), no ha estat possible implementar concurrència de cap tipus en matèria subvencional, o aquesta ha resultat molt dificultosa o impossible, entre les persones o entitats beneficiàries (com són les entitats privades a les quals es fomenta la realització d'activitats d'utilitat pública o interès social o la consecució de fins públics atribuïts a la competència del Consell Insular) per no existir més que una única entitat, bé sigui a nivell d'illa de Formentera, o una única entitat per a les illes d'Eivissa i Formentera, però amb repercussió a Formentera, pel que fa a determinats serveis públics o necessitats de la població.

Pel que fa al segon Pla Estratègic desenvolupat (2020-2021), a més a més d'evidenciar l'anterior, es va donar compliment així mateix a tot el que deriva de la Llei 11/2016, d'igualtat de dones i homes, atès que la igualtat és un principi transversal d'acord a l'article 5 d'aquesta Llei 11/2016, i s'incorporà la perspectiva de gènere en les diferents actuacions que recull el Pla estratègic per temàtiques (educació, cultura, esports..) en les bases i convocatòries de les subvencions, i en tot moment s'ha tingut en compte el que disposa a propòsit de la inclusió de mesures, sempre que sigui possible i adequat, per aconseguir una igualtat real entre dones i homes; sobre obligació de foment d'una presència equilibrada de dones i homes en la composició d'òrgans; sobre la prohibició d'atorgament de subvencions, beques i qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma i, finalment, sobre participació ciutadana, de cara a futures convocatòries de subvencions.

A més a més, i en relació a aquest Pla, s'ha de fer constar que per acord del Ple de la corporació, de data 26 de febrer de 2021, publicat al BOIB núm. 54, de 24 d'abril de 2021, es va aprovar la inclusió d'una regla en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Formentera per a 2020-2021, sobre agilitació de les tramitacions derivades d'ajuts per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, facultant la Comissió de Govern per a incloure línies d'ajuts i subvencions que la corporació, amb fons propis o en col·laboració amb d'altres Administracions que hi aportin aqueixos fons, pretengués atorgar per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Així, es va incloure en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2020-2021 (aprovat definitivament, com s'ha dit, per acord del Ple de data 22 de desembre de 2020; BOIB núm. 4, de 9 de gener de 2021), una disposició addicional única (nova), del tenor literal següent:

“Disposició addicional única. Agilitació de les tramitacions derivades d'ajuts per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

1.- La Comissió de Govern queda facultada per a incloure, cas per cas, i de manera justificada i motivada, en el Pla Estratègic present, les línies d'ajuts i subvencions que el Consell Insular de Formentera, amb fons propis o en col·laboració amb d'altres Administracions que hi aportin aqueixos fons, atorgui per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

2.- L'acord adoptat per la Comissió de Govern se'n referirà a:

o L'àrea o àrees implicades,

o Les actuacions (i els objectius i efectes perseguits),

o El cost previst,

o El pla d'acció i

o El procediment de concessió de la subvenció.

3.- L'acord que s'adopti suposarà automàticament l'ampliació/modificació del Pla Estratègic.

4.- Serà obligada, en qualsevol cas, i prèviament a l'aprovació de les bases i de la convocatòria corresponent (o a la signatura del conveni que instrumenti les subvencions), que se'n publiqui al BOIB l'acord respectiu on s'incloguin les línies d'ajuts respectives i el que apareix descrit 2n anterior”. 

Raons de prudència aconsellen a incorporar també ara una regla similar, igualment a favor de la Junta de Govern, per al cas d'eventuals recaigudes o derivacions similars o necessitats sobrevingudes inexcusables o bé, la incorporació d'ajuts provinents de Fons Europeus.

Finalment, en relació al darrer Pla estratègic aprovat per al 2022 i primer semestre del 2023, el qual es va publicar al BOIB núm. 117 del 6 de setembre de 2022, i, posteriorment prorrogat per al segon semestre del 2023 publicat al BOIB núm. 124, del 5 de setembre de 2023.

Es va portar a terme una memòria valorativa per cada àrea, en la qual s'establia la correcta execució de les actuacions d'aquest.

1.3. Sobre la concreció de l'atenció especial al fet insular de Formentera: la legislació estatal sobre la matèria, fonament addicional de l'activitat subvencional, per contrast.

Davant la necessitats del fet insular s'alça, com a límit infranquejable de protecció, el propi Text constitucional (en els preceptes ja esmentats) i, en execució seua, com a marc general de sistema, la Llei 30/1998, de 29 de juliol, de règim especial de les Illes Balears, incloses referències –algunes el·líptiques- a la insularitat particular de Formentera; Llei necessitada d'obligada actualització, després de l'aprovació de la nova redacció de l'Estatut d'autonomia (sense perjudici del que ha significat, en part, el Reial decret llei 4/2019, de 22 de febrer, del règim especial de les Illes Balears), tal com s'estableix de manera preceptiva en l'esmentada disposició addicional sisena de l'Estatut mateix, relativa al que s'anomena règim especial de les Illes Balears (REB) que parla de "reconèixer el fet específic i diferencial de la insularitat" i en la disposició transitòria novena de l'esmentat Estatut, precisament sobre Inversions de l'Estat, amb cita expressa de la mencionada Llei 30/1998, i la seua provisionalitat.

Referent a tot això, és especialment significatiu el que suposa l'apartat 5 de l'esmentada disposició addicional sisena del propi Estatut d'autonomia, en què es llegeix el següent: «5. L'Estat vetllarà perquè qualsevol millora relativa el règim econòmic o fiscal dels territoris insulars establerta per la Unió Europea, amb excepció de les que estiguin motivades exclusivament per la ultraperificitat sigui aplicable a les Illes Balears". I que, enfocat de cara a Formentera, amb el handicap afegit dels dobles viatges o trajectes (entre Formentera – Eivissa - Formentera), com cap altra illa pateix, per la seua concreta ubicació física i geografia particular, ens il·lustra de manera evident cap on ha de conduir-se la política pública en matèria subvencional per part del nostre Consell Insular, en tot allò que ni l'Estat –garant del principi de solidaritat consagrat en l'article 2 de la Constitució, amb l'obligació de vetllar per l'establiment d'un equilibri adequat i just entre les diverses parts del territori espanyol i amb atenció particular a les circumstàncies de fet insular- ni el Govern de les Illes Balears –garant de l'equilibri intern interinsular en el si de l'arxipèlag i responsable màxim de la política autonòmica- prestin: tot exigint que siguin aquestes administracions les que actuïn, per obligació legal, com a responsables últimes; però ponderant totes dos, així mateix una variable addicional, que en cap altre lloc no es dona, la relativa a què, si el Consell Insular de Formentera, dins les seues eventuals possibilitats financeres a la fi actua, i ho fa tot establint línies de subvencions addicionals, aquestes s'han d'admetre –ser  compatibles- com a complementàries i/o suplementàries de les estatals i de les autonòmiques en general, perquè es corresponen amb el fet insular específic de Formentera com a realitat geogràfica estructural, vist des de l'Administració que millor coneix –i pateix- aquestos handicaps, però sense renunciar a que siguin l'Estat i la CAIB els que solucionin, per se, aquestos handicaps, en tota la seua expressió i versatilitat.

És a dir, s'advoca per una política pública subvencional que interioritzi les necessitats i problemàtiques que, de tot ordre, es deriven del fet insular específic de Formentera, incloses les patents deseconomies d'escala que es produeixen, o són inevitables: sense falsejar el joc de la lliure competència, però reconeixent que, o es bonifiquen / subvencionen / fomenten determinades activitats per l'Estat i per la comunitat autònoma (transports marítims i terrestres; ports i nolis; mercaderies; taxes portuàries; nàutica, etc.,) o hi ha perill manifest que els drets dels habitants de Formentera es ressentin molt greument. I fins i tot, si l'anterior no és atès degudament per l'Estat i la CAIB, que puga produir-se que la política subvencional específica del Consell Insular de Formentera esdevingui ineficaç, ineficient i socialment intranscendent.

La constatació, al cap i a la fi, dels handicaps de la insularitat de Formentera (i, per tant, el per què de la política subvencional del Consell Insular, per pal·liar, en la mesura de les seues possibilitats, aquestos desavantatges o col·laborar en superar-les), ha quedat reconeguda al més alt nivell imaginable, fins al moment, pel Reial decret 232/2020, de 4 de febrer, pel qual es modifica el Reial decret 1034/1999, de 18 de juny, sobre compensació al transport marítim i aeri de mercaderies amb origen o destinació a les Illes Balears, en desenvolupament de l'esmenta't REB. Es tracta de la primera vegada en què l'Estat reconeix, com a tal, la tripla insularitat de Formentera i la dependència física respecte al Port d'Eivissa i l'Aeroport d'Eivissa. L'exposició de motius ho recull així: “Igualmente, se ha considerado aconsejable contemplar la situación especial que se plantea respecto de la Isla de Formentera en relación con el transporte de mercancías con origen o destino en la misma, que debe realizarse necesariamente a través de la Isla de Eivissa, para lo que se plantea el establecimiento de una compensación que contemple los costes de desplazamiento de las mercancías y bienes entre ambas islas”.

I pel que fa a la part normativa, es contempla així: ““Seis. Se da nueva redacción a los apartados 2, 3 y 5 del artículo 9:«2. La Delegación del Gobierno en la Comunidad Autónoma de las Illes Balears determinará los promedios de los costes de los fletes más representativos, teniendo en cuenta el principio de empresa eficiente y bien gestionada, para cada uno de los sectores y trayectos a que se refieren los artículos 2 y 3, a efectos de la aplicación a las solicitudes presentadas de los límites en ellos establecidos. Asimismo, comprobará si los artículos transportados para los que se solicita la compensación corresponden a los sectores y demás supuestos contemplados en este real decreto. En función de su situación especial se establecerá una tabla específica de fletes promedio para la Isla de Formentera para las mercancías con destino a dicha isla o para aquellas producidas o transformadas en la misma, cuando su destino último sea Madrid o Barcelona, según se utilice avión o barco desde la Isla de Eivissa.»

En conseqüència, està justificat continuar amb l'elaboració d'un Pla Estratègic de subvencions que incorpori totes les variables descrites, en atenció a la naturalesa de les necessitats de la població de Formentera; a la seua realitat geogràfica i territorial, de tripla insularitat i a l'evidència de la manca d'infraestructures, equipaments, béns, recursos i serveis a l'illa, bé sigui per deseconomies d'escala, bé sigui en el pla d'allò fàctic, perquè no existeixen, o no és previsible que hi hagi en el futur immediat (o perquè no hi pot haver mai, per raons estructurals, i sí a l'illa d'Eivissa, si més no), però sí que existeixen i són permanents els dèficits i mancances, i les necessitats de fons, per a la població de l'illa.

Pel que fa als Plans estratègics anteriors, el de 2016-2019, el del segon semestre de 2019 el del 2020-2021, i el del 2022 i primer semestre del 2023 (posteriorment prorrogat fins el segon semestre del 2023) després de l'anàlisi es pot concloure que s'han aconseguit globalment la totalitat dels objectius perseguits pel Consell Insular en la seua activitat subvencionadora i que no és altra que ajudar la població i el teixit associatiu de l'illa de Formentera en el desplegament de les activitats que desenvolupen en els diferents àmbits d'actuació.

També cal deixar constància, com es deriva del Pla normatiu vigent, que aquest Consell Insular està treballant, de cara a aprovar una Ordenança General de Subvencions/Reglament General de Subvencions, que reguli tot allò relatiu a la política de foment per part de la institució i el règim jurídic de fons aplicable, tot seguint el model dels altres Consells Insulars en la matèria, en l'avinentesa del règim singular juridicoadministratiu i, sobretot, competencial de Formentera, a tots els efectes.

És per això, que es proposa aprovar el Pla Estratègic de subvencions per al 2024-2025.

1. Naturalesa jurídica

De conformitat amb el que estableix l'article 12.3 del RLGS el Pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2023-2025 té caràcter programàtic i el seu contingut no crea drets ni obligacions.

L'efectivitat del pla queda supeditada a l'aprovació de les bases reguladores i les convocatòries, tant per al cas de subvencions amb concurrència competitiva i no competitiva, com per al cas de subvencions directes concedides a través d'acord, decret, resolució o conveni, i per descomptat a les disponibilitats pressupostàries en cada exercici d'execució.

2. Competència

De conformitat amb l'article 17.1, lletra h, de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, correspon al ple dels consells insulars l'aprovació del pla estratègic de subvencions, sense perjudici que el ple pugui delegar en favor del president, de la Junta de Govern o de les comissions regulades en l'article 18 de la mateixa llei aquesta atribució (article 17.3 Llei 4/2022).

Atès l'acord del Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària de data 31 de juliol de 2023, publicat al BOIB núm. 112 de 12 d'agost de 2023 amb el contingut següent ‘'Proposta de delegació d'atribucions i règim jurídic de la Junta de Govern'' s'aprova, per majoria absoluta, d'entre altres, el següent ACORD ‘'delegar a la Junta de Govern aprovar les bases reguladores de les subvencions segons el que s'estableix a l'article 17.1.h de la Llei de consells insulars”.

3. Àmbit i vigència del pla

El present pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera inclou tant les subvencions nominatives com les de lliure concurrència convocades per aquest Consell i les seves regidores. L'àmbit temporal del present, es proposa per a l'exercici 2024 i 2025

Amb aquest període de temps es pretén maximitzar l'impacte i l'efectivitat de les subvencions atorgades, assegurant de forma eficient i equitativa per cobrir les necessitats prioritàries de la comunitat objectiu, promovent el desenvolupament sostenible, la equitat social i el benestar general dels residents de Formentera.

4. Avaluació i seguiment

Per tal de complir el que preveu l'article 46 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, i atendre de manera adequada els principis d'eficàcia i eficiència, cada departament ha d'elaborar un informe d'avaluació de cada un dels programes de subvenció finalitzats dins l'exercici 2024. En aquest sentit, serà convenient fer l'avaluació en acabar el termini establert per a les obligacions del beneficiari, tot i que es puguin mantenir vigents obligacions de pagament diferit per la part concedint.

Aquestes avaluacions s'han de fer en relació amb els efectes previstos en el Pla Estratègic de Subvencions, amb la finalitat d'analitzar els resultats obtinguts, la utilitat pública o social i la procedència del manteniment o de la supressió dels programes. Concretament, s'ha d'analitzar l'assignació de subvencions sense concurrència, ja que suposa una excepció als principis generals de publicitat i concurrència (art. 7 del TRLS), per la qual cosa s'ha de fer de forma restrictiva.

No obstant això, amb caràcter previ a l'elaboració dels pressupostos anuals seria convenient fer, en la mesura del possible, una autoavaluació provisional dels programes d'ajuts executats amb la finalitat d'analitzar-ne els resultats obtinguts, la utilitat pública o social i la procedència de mantenir-los o suprimir-los.

D'aquesta forma, per assegurar el compliment d'aquestes avaluacions, l'entrega dels informes corresponents es portarà a terme cada 30 de novembre de cada any fins el 2025. En cas de que algun objectiu no s'assolís, les subvencions en qüestió podrien ser modificades, substituïdes o eliminades.

De la mateixa forma, segons l'establert en de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial Decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del Sector Públic Local, la Intervenció General realitzarà el control financer del pla estratègic.

5. Modificacions del Pla Estratègic de Subvencions

Per incorporar noves línies d'actuació en el Pla Estratègic, amb objectius diferents dels previstos en el programa pressupostari que correspongui, s'ha de fer una modificació del Pla que ha d'aprovar la Junta de Govern.

Les modificacions o l'addició de nous ajuts nominatius que aprovi el Ple de la corporació s'incorporaran directament a l'apartat del departament que correspongui, sense que això suposi una modificació del Pla i, per tant, sense necessitat que ho aprovi expressament la Junta de Govern.

L'articulat figura a continuació.

Capítol I Disposicions generals

Article 1

L'establiment de subvencions per aquest Consell Insular durant el període 2024 i 2025, s'ajustarà al Pla següent, salvant aquelles que s'han concedit per Junta de Govern, en línia amb el que estableix l'article 96.2, disposició addicional segona de la Llei de consells, ja esmentada. Aquestes subvencions nominatives, ja concedides, es detallaran en cadascuna de les seves actuacions.

Article 2

L'establiment efectiu de les subvencions previstes en aquest Pla requerirà preceptivament la inclusió de les consignacions corresponents al Pressupost General del Consell per a l'any present (que eventualment poden modificar-se, si fos necessari) i les que es prevegin al Pressupost General per a l'any 2025, i l'aprovació, quan s'escaigui, de les regles que continguin les bases reguladores de la seua concessió.

Article 3

L'establiment de subvencions queda supeditat al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària, per la qual cosa les consignacions pressupostàries que s'aprovin i les bases reguladores de la seua concessió s'acomodaran en cada moment als esmentats objectius.

Article 4

L'aprovació del Pla estratègic de subvencions no suposa la generació de cap dret en favor de les persones o entitats beneficiàries, que no podran exigir indemnització o compensació de cap mena en cas que el Pla no es porti a la pràctica en els seus propis termes.

 

Capítol II Persones o entitats beneficiàries i matèries per a les quals s'establiran subvencions

Article 5

El Consell Insular concedirà subvencions a favor de les persones o entitats privades amb la finalitat de fomentar la realització d'activitats d'utilitat pública o interès social o per a promoure la consecució de fins públics atribuïts a la competència del Consell Insular, en el seu plural règim juridicoadministratiu, de conformitat amb la seua naturalesa especial d'ens de govern del municipi – illa / de l'illa - municipi de Formentera.

En qualsevol cas, s'acomplirà l'establert a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i en tot moment es tindrà en compte el que disposa a propòsit de la inclusió de mesures, sempre que sigui possible i adequat, per aconseguir una igualtat real entre dones i homes; sobre l'obligació de foment d'una presència equilibrada de dones i homes en la composició d'òrgans; sobre la prohibició d'atorgament de subvencions, beques i qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma i, finalment, sobre la necessitat de la participació ciutadana, de cara a futures convocatòries de subvencions.

Article 6

El Consell Insular establirà anualment subvencions a les àrees de la seua competència, que són les següents:

- Acció social: benestar social, promoció de la dona, cooperació i desenvolupament, joventut, associacionisme i participació ciutadana, Igualtat, etc.

- Educació, Cultura i Patrimoni: música, patrimoni, expressions culturals, àrees educatives, etc.

- Esports: Foment i promoció de l'esport escolar, promoció d'activitats esportives i d'oci.

- Agricultura, Ramaderia, Pesca i Caça: foment de l'agricultura, ramaderia, pesca, vedats de caça, associacionisme en aquestes matèries, etc.

- Mobilitat: Potenciació de la mobilitat sostenible i millora de la mobilitat per a joves, majors i persones amb mobilitat reduïda.

- Medi ambient: sostenibilitat de l'ecosistema i totes les accions que duguin cap a aquest objectiu.

- Habitatge, en el marc de la política autonòmica i estatal en la matèria.

I, addicionalment, sense perjudici de les obligacions taxatives i imperatives que pertoquen a d'altres Administracions (com són l'estatal i l'autonòmica balear, en virtut de l'article 138.1 in fine de la Constitució i de l'article 3 i d'altres de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, així com de la resta de la normativa vigent) i de la plena responsabilitat que a elles correspon, a propòsit de l'atenció especial i efectiva al fet insular propi i exclusiu de Formentera, el Consell Insular de Formentera tractarà d'ajudar a pal·liar, en la mesura del possible, amb la seua política de subvencions i foment, els desavantatges que es deriven de la doble i triple insularitat que pateix l'illa i de la realitat inconcussa del que aquesta insularitat suposa en bona part dels ordres de la vida, com a evidència estructural i física.

Així mateix, la realitat d'aquesta insularitat i la dimensió i característiques de l'illa de Formentera obliga a tenir en compte el fet indubtable que, en moltes ocasions, no és possible concurrència de cap mena, o resulta molt dificultosa, entre les persones o entitats beneficiàries (com ara entitats privades a les quals se'ls fomenta la realització d'activitats d'utilitat pública o interès social o la consecució de fins públics atribuïts a la competència del Consell Insular) per no existir més que una única entitat, bé sigui a nivell d'illa de Formentera, o una única entitat inclús per a les illes d'Eivissa i Formentera, però amb repercussió a Formentera, pel que fa a determinats serveis públics o necessitats de la població.

 

Capítol III Subvencions en matèria d'acció social

Article 7

En matèria d'acció social, el Consell establirà, durant el període de vigència del Pla, les següents línies de subvenció:

-  ACTUACIÓ 1. Benestar Social

Objectius: Donar suport a projectes, programes o activitats que persegueixin beneficis socials a través de la promoció de la convivència, l'autonomia, la igualtat i la inclusió de tothom. Promocionar l'envelliment actiu i saludable. Col·laborar en la sensibilització de la població general al voltant de les problemàtiques socials amb incidència al nostre municipi. Prevenir i atendre situacions de vulnerabilitat de les persones i grups en risc o situació d'exclusió social. Evitar situacions de pobresa energètica

Finalitat: Millorar la qualitat de vida. Aconseguir un major nivell de normalització, inclusió, convivència i respecte en el marc d'una ciutadania diversa. Aconseguir un major nivell d'autonomia de les persones i grups en risc o situació d'exclusió social. Millorar la detecció, prevenció i atenció de les necessitats derivades de la dependència.

Cost previst: 260.000,00 euros.

Finançament: Amb fons propis, a càrrec del capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció:

• Ajuts individuals per a gent gran i persones amb discapacitat.

• Ajuts a associacions de persones amb algun tipus de malaltia.

• Ajuts a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l'illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials.

• Ajuts a associacions i entitats que desenvolupin programes i actuacions que afavoreixin l'acolliment i integració de persones immigrades.

• Suport a entitats que desenvolupin la seva activitat en l'àmbit d'intervenció sociocomunitària.

• Ajuts a famílies acollidores de menors en risc.

• Ajuts d'emergència social.

• Ajuts de desplaçament per a col·lectius vulnerables.

• Suport a l'accés a recursos pedagògics, educatius i formatius i a l'oferta complementària d'activitats extraescolars.

• Ajuts d'allotjament per a transeünts.

• Ajuts tècnics i tecnològics

• Ajuts per a facilitar l'accés dels infants a l'escola d'estiu

Procediment de concessió: concurrència competitiva, concurrència no competitiva i/o subvenció nominativa

- ACTUACIÓ 2. Dona: promoció de la igualtat entre homes i dones. Espai Dones.

Objectius i efectes perseguits: Fomentar les activitats encaminades a fer efectiu el dret a la igualtat real entre homes i dones en qualsevol dels àmbits, etapes i circumstàncies de la vida. Aconseguir fer efectiu el dret a la igualtat real i efectiva de les dones i homes.

Cost previst: 4.000 €

Finançament: Amb fons propis, a càrrec del capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: subvenció nominativa.

La concessió d'aquesta subvenció, ha estat concedida i aprovada per Junta de Govern durant l'any 2024, segons el règim establert per l'esmentada Llei de consells insulars, article 96.2 i la disposició addicional 9a sobre Normativa en matèria de subvencions; assumida pel fet de ser nominativa i venir prevista en el Pressupost per al 2024.

- ACTUACIÓ 3. Cooperació i desenvolupament. Fons Pitiús de Cooperació

Objectius: Millorar el desenvolupament econòmic local dels països en vies de desenvolupament. Contribuir a l'èxit dels processos i els models de desenvolupament dels països de desenvolupament intermedi. Millorar el nivell de compliment dels Drets Universals

Finalitat. Enfortir les capacitats productives dels països o municipis en vies de desenvolupament. Augmentar la descentralització i el poder local i enfortir les Entitats locals. Apoderar a les Entitats locals que realitzen accions de sensibilització envers al compliment dels drets humans i a la justícia global. Generar consciencia crítica sobre la realitat mundial. Millorar l'accés al dret a l'aigua, la salut i l'educació.

Cost previst. 45.000,00 euros.

Finançament. Amb fons propis, a càrrec del capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció

• Ajuts a entitats de suport a la cooperació local i internacional.

Procediment de concessió: Subvenció nominativa

Aquesta ajuda resta pendent d'informe de no solapament de competències de la CAIB.

- ACTUACIÓ 4. Beca d'Investigació d'igualtat.

Objectius i efectes perseguits: Promoure la igualtat de gènere, donar visibilitat a les desigualtats i discriminacions, generar coneixement sobre la diversitat i la inclusió junt amb el desenvolupament de eines i metodologies inclusives. A més a més, impulsant la participació de dones i grups migratoris.

Cost previst: 8.000 €

Finançament: Amb fons propis, a càrrec del capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: concurrència competitiva

- ACTUACIÓ 5. Joventut: Associació de Reis Mags

Objectius i efectes perseguits: Animar l'expressió cultural juvenil.

Cost previst: 4.000 €

Finançament: Amb fons propis, a càrrec del capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent Conveni. 

Procediment de concessió: subvenció nominativa.

 

Capítol IV Subvencions en matèria de cultura, educació i patrimoni

- ACTUACIÓ 1. Ajudes econòmiques per participar en el programa de reutilització de llibres de text i material didàctic i/o en el programa digitalització

Objectius i efectes perseguits: Promoure l'ús solidari i cooperatiu dels llibres de text i material didàctic dels cursos i nivells corresponents a l'ensenyament obligatori, que fomentin  la reutilització i tinguin en compte les metodologies innovadores i digitals i minimitzar el cost econòmic de l'escolarització dels infants de les famílies de Formentera.

Cost previst. 45.000 €

Finançament. Es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació d'ordre de bases i la seua posterior ordre de convocatòria de l'any corresponent.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 2. Ajudes per a compensar la doble/tripla insularitat per l'alumnat que cursi estudis superiors, cicles superiors, cicles formatius o d'educació post obligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l'illa de Formentera

Objectius i efectes perseguits: compensar la doble i tripla insularitat del l'alumnat de Formentera que cursin estudis superiors, cicles superiors, cicles formatius o d'educació post obligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l'illa de Formentera i atendre, en la mesura del possible, part de les despeses derivades del fet insular específic propi i exclusiu de Formentera.

Atendre, en la mesura del possible, a sufragar part de les despeses derivades de fet insular específic propi i exclusiu de Formentera, en relació a aquesta concreta matèria, d'acord amb la disposició addicional sisena de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, atesa la realitat pluriinsular de la comunitat autònoma.

D'acord amb la naturalesa o objecte d'aquesta subvenció, fonamentada en el fet insular exclusiu de Formentera, basat en la seua realitat geogràfica de doble i tripla insularitat, i que atén a fer front a les despeses de transport i desplaçaments, serà plenament compatible amb les ajudes derivades de sistema general de beques autonòmic i estatal, ja que és complementària i suplementària d'aquest sistema general, i fomenta econòmicament el fet d'afrontar necessitats que no es donen en cap altre lloc. Per al cas que l'Estat o la CAIB implementessin un ajut equivalent pel transport o els desplaçaments en matèria educativa, es mantindrà la del Consell Insular de Formentera, per raó de l'interès públic perseguit, vistos els desavantatges permanents i reals que el sistema educatiu té a Formentera i respecte a la seua població. Hom té en compte la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, disposició addicional setena. Ajuts per raons de doble i triple insularitat ‘'Tenint en compte la doble insularitat que ha de suportar l'alumnat de Menorca i Eivissa i la triple insularitat que afecta l'alumnat de Formentera, els consells insulars respectius podran convocar ajuts complementaris i suplementaris per a les despeses de transport i desplaçaments. Aquests ajuts són compatibles amb els ajuts autonòmics amb la finalitat de fer front als costs derivats d'aquestes situacions''.

Cost previst. 60.000 €

Finançament. Es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 3. Beques d'estudis superiors per a l'alumnat de Formentera

Objectius i efectes perseguits. Garantir les condicions d'igualtat en l'exercici del dret a l'educació de nivell superior de l'alumnat formenterer que destaca acadèmicament i presenta major dificultat per assumir els costos que impliquen els estudis, així com contribuir a augmentar el nombre de formentereres i formenteres amb formació acadèmica de nivell superior i atendre, en la mesura del possible, part de les despeses derivades del fet insular específic propi i exclusiu de Formentera.

Atendre, en la mesura del possible, a sufragar part de les despeses derivades de fet insular específic propi i exclusiu de Formentera, en relació a aquesta concreta matèria, d'acord amb la disposició addicional sisena de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, atesa la realitat pluriinsular de la comunitat autònoma.

D'acord amb la naturalesa i objecte d'aquesta subvenció, fonamentada en el fet insular exclusiu de Formentera, basat en la seua realitat geogràfica de doble i tripla insularitat, i que atén a fer front a les necessitats de l'alumnat de Formentera que cursen estudis superiors (a Eivissa, a Mallorca o a qualsevol altre punt del territori espanyol o de la UE), aquesta beca serà plenament compatible amb les ajudes derivades de sistema general de beques autonòmic i estatal, ja que és complementària i suplementària d'aquest sistema general, i fomenta econòmicament el fet d'afrontar necessitats que no es donen en cap altre lloc; i per raó de l'interès públic perseguit, vistos els desavantatges permanents i reals que el sistema educatiu té a Formentera i respecte a la seua població, i més s'infereix de cada als estudis universitaris superiors. Hom té en compte la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, disposició addicional setena. Ajuts per raons de doble i triple insularitat ‘'Tenint en compte la doble insularitat que ha de suportar l'alumnat de Menorca i Eivissa i la triple insularitat que afecta l'alumnat de Formentera, els consells insulars respectius podran convocar ajuts complementaris i suplementaris per a les despeses de transport i desplaçaments. Aquests ajuts són compatibles amb els ajuts autonòmics amb la finalitat de fer front als costs derivats d'aquestes situacions''.

Cost previst. 15.000 €

Finançament. Es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 4. Ajudes econòmiques a les associacions veïnals, comissions de festes i associacions culturals de Formentera sense ànim de lucre per a la realització d'activitats artístiques, culturals i formatives

Objectius i efectes perseguits. Impulsar l'activitat de les associacions veïnals, comissions de festes i associacions culturals sense ànim de lucre en matèria d'organització d'activitats artístiques i culturals. Defensa i creixement de les expressions culturals a Formentera, tot afavorint l'acció dinamitzadora i la capacitat emprenedora de les associacions implicades.

Cost previst. 60.000 €

Finançament. Es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 5. Acció concertada amb Associació Cultural Audiovisual de Formentera (ACAF)

Objectius i efectes perseguits. Establir i regular l'acció concertada entre el Consell Insular de Formentera i l'Associació Cultural Audiovisual de Formentera (ACAF) per a la producció dels continguts de l'emissora insular de radiodifusió sonora denominada Ràdio Illa, de cara a la prestació del servei públic de comunicació audiovisual a l'àmbit de Formentera.

Cost previst. 60.000 €.

Finançament. Es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases de l'acció concertada prevista a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Signatura del corresponent Conveni. 

Procediment de concessió: Subvenció nominativa.

-ACTUACIÓ 6. Reforçament de l'oferta cultural i defensa de la llengua catalana. Subvenció nominativa: Obra Cultural Balear de Formentera (entitat consultiva oficial en matèria de patrimoni cultural immaterial). 

Objectius i efectes perseguits: Reforçar l'oferta cultural i la defensa del català com a llengua pròpia de Formentera.

Cost previst: 11.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

La concessió d'aquesta subvenció, ha estat concedida i aprovada per Junta de Govern durant l'any 2024, segons el règim establert per l'esmentada Llei de consells insulars, article 96.2 i la disposició addicional 9a sobre Normativa en matèria de subvencions; assumida pel fet de ser nominativa i venir prevista en el Pressupost per al 2024.

-ACTUACIÓ 7. Reforçament de l'oferta cultural artística. Subvenció nominativa: Associació d'Artistes de Formentera (ADAF) 

Objectius i efectes perseguits: Promoure l'art i l'obra dels artistes associats de l'illa.

Cost previst: 15.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

-ACTUACIÓ 8. Reforçament de l'oferta cultural. Subvenció nominativa: Trampolí Mecànic 

Objectius i efectes perseguits: Produir, promoure, desenvolupar i divulgar la realització d'esdeveniments relacionats amb la cultura en general.

Cost previst: 10.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

- ACTUACIÓ 9. Ajudes a la creació cultural.

Objectius i efectes perseguits: Donar suport a creadors per a processos específics de recerca i creació adreçats a la futura producció d'obres i projectes relacionats amb les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de Formentera.

Cost previst. 20.000 €

Finançament. Es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 10. Restauració, manteniment i conservació dels béns del patrimoni cultural de Formentera

Objectius i efectes perseguits: fomentar la restauració, la conservació, el manteniment i l'estudi dels béns que formen part del patrimoni cultural de Formentera. Contribuir al manteniment del patrimoni cultural de l'illa perquè pugui ser gaudit pels ciutadans i transmès a les generacions futures en les millors condicions de conservació possibles. Establir vies de col·laboració entre l'administració i els propietaris de béns del patrimoni cultural, per tal de contribuir a sufragar les despeses de restauració, conservació, manteniment i estudi de dits elements, d'acord amb el que preveu l'article 81 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears. Aquestes ajudes inclouen un línia específica per a la rehabilitació de parets de pedra seca, tenint en comte que es tracta d'un element amb una presència molt rellevant en el territori insular i que la tècnica tradicional de construcció amb pedra seca  va ser declarada Bé d'interès cultural immaterial (BICIM) per acord del Ple de Consell Insular de Formentera en sessió de 31 de març de 2017 (BOIB núm. 55/2017, de 9 de maig) i es troba inclosa en a Llista Representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO.

Cost previst: 210.000 €

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera de l'any corresponent.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 11: Foment de l'ús del català en els àmbits del comerç, la restauració i els serveis de Formentera

Objectius i efectes perseguits: fomentar l'ús de la llengua catalana a les activitats comercials dins dels àmbits del comerç, la restauració i els serveis, de forma que la llengua catalana, llengua pròpia de Formentera, augmenti la seua presència de manera progressiva dins l'àmbit comercial de l'illa.

Cost previst: 4.000 €

Finançament: Es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 12: Beques d'investigació

Objectius i efectes perseguits: impuls a la investigació científica en les branques de les arts, les humanitats i les ciències socials vinculades a la temàtica de Formentera.

Cost previst: 8.500 €

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

-ACTUACIÓ 13. Col·laboracions i assessorament per part d'entitats científiques. Subvenció nominativa: Universitat de les Illes Balears (institució consultiva oficial en matèria de patrimoni històric).

Objectius i efectes perseguits: establir col·laboracions i assessorament per part de la Universitat de les Illes Balears cap el Consell Insular de Formentera.

Cost previst: 6.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

-ACTUACIÓ 14. Potenciar la visita pública d'edificis de titularitat del Bisbat d'Eivissa, béns històrics protegits per la legislació patrimonial i cultural. Subvenció nominativa.

Objectius i efectes perseguits: obertura de l'Església i del Fossar vell de Sant Francesc.

Cost previst: 12.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

-ACTUACIÓ 15. Impulsar la investigació sobre el patrimoni subaquàtic de Formentera. Subvenció nominativa: IBEAM.

Objectius i efectes perseguits: investigar, protegir i posar en valor el patrimoni subaquàtic

Cost previst: 9.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

 

Capítol V Subvencions en matèria d'activitat física i esports

Article 9

En matèria d'esports, el Consell Insular, durant el període de vigència del Pla, les següents línies de subvenció.

- ACTUACIÓ 1. Foment de les pràctiques esportives mitjançant la convocatòria de concessió de subvencions destinades a clubs i associacions sense ànim de lucre, en règim de concurrència competitiva, que col·laborin amb el Consell Insular de Formentera per fomentar la promoció, desenvolupament i pràctica esportiva

Objectius i efectes perseguits: promocionar clubs o associacions que realitzin activitats la finalitat dels quals siguin el foment i la potenciació de la pràctica esportiva al municipi de Formentera, així com augmentar el nombre dels i les esportistes als clubs o associacions esportives ja registrades, i consolidar aquests dins el marc esportiu del municipi de Formentera, per al foment de l'esport. Atendre, en la mesura del possible, part de les despeses derivades del fet insular específic propi i exclusiu de Formentera, en relació a aquesta concreta matèria. Les prioritats seran potenciar i fomentar l'activitat federada i competitiva, la formació i la projecció dels i les esportistes de Formentera mitjançant clubs o associacions sense ànim de lucre, ajudes a desplaçaments i transport a l'illa d'Eivissa, ajudes a la creació de nous clubs, impulsar les escoles esportives i activitats per persones adultes, suport a projectes de dinamització i promoció de l'esport escolar, realització de projectes d'àmbit internacional, nacional o regional celebrats a Formentera i amb repercussió per a l'illa de Formentera, entre d'altres.

Atendre, en la mesura del possible, a sufragar part de les despeses derivades de fet insular específic propi i exclusiu de Formentera, en relació a aquesta concreta matèria.

Si es tractés d'associacions o clubs d'àmbit de les illes d'Eivissa i Formentera, però amb delegació a Formentera, format amb els i les esportistes de Formentera, en atenció a la insularitat específica de Formentera, també podran rebre aquestes subvencions.

 

Cost previst: 150.000 €

Finançament: a través de fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- Actuació 2. Potenciació de la tasca de promoció de l'esport en diferents disciplines i edats, sobretot als més petits. Subvenció nominativa al Grup Esportiu Espalmador.

Objectius i efectes perseguits: Ajudar al club citat a desenvolupar la tasca de promoció de l'esport en diferents disciplines i edats, sobretot als més petits, a mes de fomentar i potenciar els esdeveniments de llarga trajectòria consolidats a l'illa de Formentera.

Cost previst: 50.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura dels corresponents convenis.

  • Conveni per a la Promoció i Gestió de l'Escola Municipal d'Atletisme.
  • Conveni per a la promoció i gestió d'Esdeveniments Esportius.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

- Actuació 3. Potenciació de la tasca de promoció del futbol base i fomentar l'esport entre els més petits i també per a la Gestió i la Neteja del Camp de Futbol.  Subvenció Nominativa a la S. D. Formentera.

Objectius i efectes perseguits:

o Ajudar al club a desenvolupar la tasca de promoció del futbol base i fomentar l'esport entre els més petits.

o Ajudar al club en la gestió i neteja de les instal·lacions esportives del Consell.

Cost previst: 68.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

  • Conveni per a la Promoció i Gestió de l'Escola de Futbol Base.
  • Conveni per a la Gestió i Neteja de les instal·lacions del Camp de Futbol.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

- Actuació 4. Potenciació de la tasca de promoció dels esports nàutics i foment de l'esport entre els més petits. Subvenció nominativa al Club de Surf. Escola de vela.

Objectius i efectes perseguits: Ajudar al club a desenvolupar la tasca de promoció dels esports nàutics i del foment de l'esport entre els més petits.

Cost previst: 35.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

  • Conveni per a la Promoció i Gestió de l'Escola de Vela.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

Aquesta subvenció s'atribueix de forma nominativa atenent-nos al fet que el Club de Surf és l'única entitat sense ànim de lucre que es dedica a aquesta activitat a l'illa de Formentera. Si bé abstractament, hom  podria pensar de vehicular-la per via de la concurrència competitiva, un dels requisits seria, en qualsevol cas, el de ser una entitat sense ànim de lucre, de manera que com només n'hi ha aquesta entitat a tota l'illa, directament es configura com a nominativa, i queda justificada la seua atribució pel fet que es tracta de l'única entitat, a l'illa i, sense ànim de lucre, que es dedica a aquesta activitat. Aquesta conceptuació afavoreix, en casos com el present, una gestió més àgil de les subvencions, per part del Consell Insular, en matèria de tramitació del procediment administratiu subsegüent.

- Actuació 5. Potenciació de la tasca de promoció del tennis i foment de l'esport entre els més petits, i també per a la Gestió, Manteniment i Neteja de les instal·lacions esportives. Subvenció nominativa al Club de Tennis Illa de Formentera.

Objectius i efectes perseguits:

o Ajudar al club a desenvolupar la tasca de promoció del tennis i del foment de l'esport entre els més petits.

o Ajudar al club en la Gestió, Manteniment i Neteja de les instal·lacions esportives propietat del Consell.

Cost previst: 60.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura dels corresponents convenis.

  • Conveni per a la Promoció i Gestió de l'Escola Municipal de Tennis.
  • Conveni per a la Gestió, Manteniment i Neteja de les instal·lacions esportives.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

La concessió d'aquesta subvenció, ha estat concedida i aprovada per Junta de Govern durant l'any 2024, segons el règim establert per l'esmentada Llei de consells insulars, article 96.2 i la disposició addicional 9a sobre Normativa en matèria de subvencions; assumida pel fet de ser nominativa i venir prevista en el Pressupost per al 2024.

- Actuació 6. Potenciació de la tasca de promoció del futbol sala i foment de l'esport entre els més petits. Subvenció nominativa al Cosmitos Esportiu Club Formentera.

Objectius i efectes perseguits: Ajudar al club a desenvolupar la tasca de promoció del futbol sala i del foment de l'esport entre els més petits.

Cost previst: 10.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

  • Conveni per a la Promoció del futbol sala femení.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

- Actuació 7. Potenciació de la tasca de promoció del bàsquet i foment de l'esport entre els més petits. Subvenció nominativa al Club Bàsquet Trasmapi Formentera.

Objectius i efectes perseguits: Ajudar al club a desenvolupar la tasca de promoció del bàsquet i del foment de l'esport entre els més petits.

Cost previst: 32.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

  • Conveni per a la Promoció del bàsquet base.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

La concessió d'aquesta subvenció, ha estat concedida i aprovada per Junta de Govern durant l'any 2024, en règim de l'establert per la llei de consells insulars, a l'esmentada Llei de consells insulars, article 96.2 de i disposició addicional 9a sobre Normativa en matèria de subvencions; assumida pel fet de ser nominativa i venir prevista en el Pressupost per al 2024.

 

- Actuació 8. Potenciació de la tasca de promoció del patinatge i foment de l'esport entre els més petits. Subvenció nominativa al Club Patinatge Artístic.

Objectius i efectes perseguits: Ajudar al club a fomentar i desenvolupar la tasca de promoció del patinatge i del foment de l'esport entre els més petits.

Cost previst: 3.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent conveni.

  • Conveni per a la Promoció del patinatge base.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el pressupost per a l'any corresponent.

- ACTUACIÓ 9. Ajuda als esportistes de Formentera, esportistes individuals formenterers o residents a Formentera destacats pels seus mèrits esportius que ajuden a la seua millora i desenvolupament. Aquesta subvenció serà en règim de concurrència competitiva.

Objectius i efectes perseguits: donar suport a la preparació, participació dels esportistes destacats formenterers o residents a Formentera, considerats esportistes destacats per les seves actuacions i classificacions en campionats autonòmics, campionats o copes d'Espanya, d'Europa i del món, en competicions o rànquings oficials d'àmbit nacional i internacional, així com seleccionats per la federació corresponent per representar Espanya i les illes Balears en competicions nacionals i internacionals.

Cost previst: 25.000 €

Capítol VI Subvencions en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i caça

Article 10

En matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i caça, el Consell Insular, durant el període de vigència del Pla, durà a terme les següents línies de subvenció:

- ACTUACIÓ 1. Ajuts dirigits a les associacions ramaderes de Formentera per a actuacions veterinàries per realització de vacunacions anuals obligatòries i els tractaments antiparàsits interns; i ajuts dirigits a l'adquisició de llavor per part dels associats que hagin declarat les superfícies de sembra a la PAC.

Objectius i efectes perseguits: facilitar a les associacions de l'àmbit de la ramaderia assistència en matèria de sanitat animal i possibilitar altres activitats encaminades a la conservació i millora del sector ramader. Millora de la sanitat animal i manteniment o augment de l'activitat ramadera tradicional.

Cost previst: 37.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent Conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el Pressupost per a l'any corresponent.

- ACTUACIÓ 2. Subvencions per donar suport al desenvolupament del sector agrícola i ramader de l'illa de Formentera.

Objectius i efectes perseguits: Ajudar al sector agrícola a traves de subvencions per pal·liar el sobre cost de la triple  insularitat a l'hora de comprar adobs, fertilitzants, llavors i elements de reg, protecció de cultius o altres despeses per desenvolupar l'activitat agrícola. Donar suport a la ramaderia pel manteniment o augment de l'activitat ramadera tradicional. Augment de la producció de carn de Formentera. Conservació del paisatge rural.

Cost previst: 50.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

 

​​​​​​​Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

- ACTUACIÓ 3. Ajuts per donar suport al sector primari de l'illa de Formentera dins el marc del Grup d'Acció Local per al desenvolupament rural i pesquer d'Eivissa i Formentera.

Objectius i efectes perseguits: subvencionar les activitats pròpies del Grup Acció Local en coherència amb els fins i àmbit que li són propis per tal de potenciar i millorar l'activitat al medi rural de Formentera.

Cost previst: 24.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent Conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el Pressupost per a l'any corresponent.

- ACTUACIÓ 4. Ajut dirigit a la Confraria de Pescadors i Pescadores de Formentera amb la finalitat d'impulsar el sector pesquer.

Objectius i efectes perseguits: promoure i impulsar la pesca tradicional i sostenible. Millora de la producció pesquera i manteniment de l'activitat de pesca tradicional a Formentera.

Cost previst: 30.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent Conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el Pressupost per a l'any corresponent.

- ACTUACIÓ 5. Subvenció dirigida als col·lectius d'apicultors i apicultores de Formentera

Objectius i efectes perseguits: promoure i impulsar mesures dirigides als apicultors i apicultores de Formentera i facilitar l'adquisició de materials i aliments. Millora de la producció apícola i manteniment d'aquesta activitat a Formentera.

Cost previst: 2.500€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent Conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el Pressupost per a l'any corresponent.

- ACTUACIÓ 6. Ajuts per a la recuperació de races autòctones de Formentera

Objectius i efectes perseguits: recuperació, conservació i manteniment de races autòctones. Millora de la sanitat animal i manteniment o augment de l'activitat ramadera tradicional.

Cost previst: 5.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: subvenció nominativa.

- ACTUACIÓ 7. Subvencions a les associacions de caçadors de Formentera

Objectius i efectes perseguits: subvencionar les activitats realitzades per a les associacions de caçadors. Manteniment i millora dels vedats de caça, manteniment de cultius i altres elements en vedats de caça i zones limítrofes, etc. 

Cost previst: 10.200€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: subvenció nominativa..

- ACTUACIÓ 8. Acció concertada amb la Cooperativa del Camp de Formentera

Objectius i efectes perseguits: posada en funcionament del cens de terres i les actuacions dirigides a la recuperació del sector agrícola i millora del entorn rural i del paisatge de Formentera.

Cost previst: 150.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases de l'acció concertada prevista a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Signatura del corresponent conveni. 

Procediment de concessió: Subvenció nominativa.

- ACTUACIÓ 9. Indemnitzacions per pèrdua d'animals

Objectius i efectes perseguits: ajuda per pèrdua d'animals reproductors de l'espècie ovina i/o cabruna com a conseqüència d'atacs de cans donant suport i impulsant l'activitat ramadera a l'illa de Formentera, així com fomentant la conservació de la cabana ramadera.

Cost previst: 3.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència no competitiva.

- ACTUACIÓ 10. Subvenció dirigida al impulsar el regadiu mitjançant la Comunitat de Regants de Formentera

Objectius i efectes perseguits: impulsar el regadiu a Formentera mitjançant l'assessorament, coordinació i dinamització de les persones usuàries finals de la Comunitat de Regants de Formentera, per optimitzar l'ús de les aigües depurades de la bassa de reg.

Cost previst: 8.000€

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Signatura del corresponent Conveni.

Procediment de concessió: subvenció nominativa, tot atenent-nos al que prevegi el Pressupost per a l'any corresponent.

- ACTUACIÓ 11. Producte local i km 0

Objectius i efectes perseguits: Foment del producte local i de proximitat de l'illa de Formentera

Cost previst: 200.000€

Finançament: Es durà a terme a través de Fons provinents de la convocatòria extraordinària 2022 del Programa Extraordinari de Plans de Sostenibilitat Turística en Destins (PSTD 2022), amb conformitat a la actualizació de l'estratègia de Sostenibilitat Turística en Destins.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents, així com de la posterior convocatòria, per a l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència competitiva.

 

​​​​​​​Capítol VII Subvencions en matèria de mobilitat

Article 11

En matèria de mobilitat, el Consell Insular, durant el període de vigència del Pla, durà a terme les següents línies de subvenció:

- Actuació 1. Transport públic regular

Objectius i efectes perseguits: afavorir la mobilitat general en transport públic regular en autobús, especialment dels i de les joves menors d'edat (<18 anys), de les persones majors de 65 anys i de les persones amb mobilitat reduïda i les persones acompanyants d'aquestes últimes; millorant així la mobilitat de les persones i en part dels casos facilitant-los la independència respecte als seus familiars.

Cost previst: 669.400 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents i de la posterior convocatòria, en l'any corresponent.

Procediment de concessió: Concurrència no competitiva.

- Actuació 2. Adquisició de bicicletes i bicicletes elèctriques i préstec d'ús

Objectius i efectes perseguits: afavorir la mobilitat sostenible en bicicleta i bicicleta elèctrica, per aconseguir la reducció de l'ús del vehicle privat de motor en recorreguts curts.

Cost previst: 15.000 €

Finançament: es durà a terme mitjançant fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents i de la posterior convocatòria, en l'any corresponent.

Procediment de concessió: concurrència no competitiva.

 

Capítol VIII Subvencions en matèria de medi ambient

Article 12

En matèria de medi ambient, el Consell Insular, durant el període de vigència del Pla, estableix les següents línies de subvenció:

- Actuació 1. Conservació del medi marí, espècies animals i vegetals. Estudi de l'impacte ambiental en el mateix de l'activitat humana. Protecció de la posidònia oceànica

Promocionar el turisme sostenible i llançar un pla d'acció per recaptar fons que aniran destinats exclusivament a la conservació de la planta marina posidònia oceànica.

Objectius i efectes perseguits: conscienciar sobre la vital importància de la posidònia a Formentera en el present i, sobretot, per a les generacions futures. Cal recordar que una part emblemàtica, en concret l'existent entre Eivissa i Formentera, dins aigües de Formentera com a Patrimoni de la Humanitat, segons la declaració de la UNESCO, de l'any 1999 (en aquest sentit, també l'Exposició de motius del Decret llei balear 9/2020, de 25 de maig, de mesures urgents de protecció del territori de les Illes Balears). Per a la resta, s'està a la protecció derivada del Decret 25/2018, de 27 de juliol, sobre la conservació de la Posidònia oceànica a les Illes Balears, dins aigües de Formentera.

Cost previst: 65.000 €.

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents i de la posterior convocatòria, en l'any corresponent.

Procediment de concessió: concurrència competitiva.

Capítol IX Subvencions en matèria de comerç

Article 13

En matèria de comerç, el Consell Insular, durant el període de vigència del Pla, estableix la següent línia de subvenció:

Actuació única. Donar suport al sector comercial de Formentera

Actuació: col·laboració amb la Cambra de Comerç i la PIMEF, entre d'altres, per donar suport als comerços de Formentera i, especialment, protegir el petit comerç, millorar-ne la gestió, augmentar-ne la competitivitat, potenciar la innovació, el disseny, la qualitat, la promoció i la formació.

Objectius i efectes perseguits: protegir el petit comerç, millorar-ne la gestió, augmentar-ne la competitivitat, potenciar la innovació, el disseny, la qualitat, la promoció, i la formació, fomentant la col·laboració en programes i projectes amb la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera (la Cambra), i amb l'entitat Petita i Mitjana Empresa de Formentera (PIMEF).

  • Cost previst: 57.000 euros.

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera.

Procediment de concessió: subvenció nominativa (vehiculada a través dels corresponents Convenis), i tot atenent-nos al que prevegi el Pressupost en cada any.

  • Conveni Cambra 2024 = 10.000€ 
  • Conveni PIMEF 2024 = 47.000€

 

Capítol X Subvencions en matèria d'habitatge

Article 14

En matèria d'habitatge, el Consell Insular, durant el període de vigència del Pla, estableix la següent línia de subvenció:

Actuació única. Ajuts al lloguer d'habitatge per part del Consell Insular de Formentera.

  • Objectius i efectes perseguits. L'objecte d'aquesta actuació és la concessió d'ajuts al lloguer, mitjançant adjudicació directa, a les persones arrendatàries d'habitatge habitual per atendre el pagament parcial del lloguer, atesa l'especial realitat de Formentera. Aquests ajuts tindran caràcter finalista i, per tant, no es podran aplicar a un altre destí que al pagament de la renda del lloguer. Amb aquesta línia d'ajuts, el que s'espera aconseguir és ajudar a pal·liar la problemàtica de l'accés a l'habitatge, així com de coadjuvar amb la resta d'administracions competents per facilitar l'accés i permanència a l'habitatge en règim de lloguer, fent-ho extensiu al màxim de població possible resident a la nostra illa. La subvenció es donarà en l'estricte marc autonòmic competencial en la matèria de l'habitatge. Així mateix caldrà estar al que resulti, eventualment, de la normativa de l'estat sobre aquesta matèria.
  • Cost previst: 75.000 euros.
  • Finançament. Es durà a terme amb fons propis amb càrrec al capítol IV del pressupostos del Consell Insular de Formentera. Si n'era el cas que se'n rebessin fons addicionals de l'Administració autonòmica o de l'Estat, a executar pel Consell Insular, també se'n faran les convocatòries corresponents.  
  • Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents i de la posterior convocatòria, en l'any corresponent.
  • Procediment de concessió: concurrència competitiva i concurrència no competitiva, segons que correspongui en cada cas.

 

Capítol XI Control i avaluació del pla

Article 16

El president i conseller competent en Promoció Economia i Administració Insular efectuarà el control del compliment del Pla durant el seu període de vigència.

Article 17

Quan la vigència del Pla finalitzi, i abans de l'elaboració del següent, el president i conseller competent en Promoció Economia i Administració Insular  haurà de presentar al Ple una actualització del Pla en una Memòria on es contempli, almenys, el grau de compliment del Pla, l'eficàcia i l'eficiència de l'atorgament de subvencions en la consecució d'objectius i els efectes pretesos i conclusions, amb proposta de suggeriments per a l'elaboració del següent Pla estratègic de subvencions.

Disposició addicional única

1.- La Junta de Govern queda facultada per a incloure, cas per cas, i de manera justificada i motivada, en el Pla Estratègic present, les línies d'ajuts i subvencions que el Consell Insular de Formentera, puga addicionalment atorgar, ja siga amb fons propis, ja siga en col·laboració amb d'altres Administracions que hi aportin aqueixos fons, i en particular aquells que tinguin el seu origen en Fons Europeus.

2.- L'acord adoptat per la Junta de Govern se'n referirà a:

o L'àrea o àrees implicades,

o Les actuacions (i els objectius i efectes perseguits),

o El cost previst,

o El pla d'acció i

o El procediment de concessió de la subvenció.

3.- L'acord que s'adopti suposarà automàticament l'ampliació/modificació del Pla Estratègic present.

4.- Serà obligada, en qualsevol cas, i prèviament a l'aprovació de les bases i de la convocatòria corresponent (o a la signatura del conveni que instrumenti les subvencions), que se'n publiqui al BOIB l'acord respectiu on s'incloguin les línies d'ajuts respectives i el que apareix descrit al punt 2 anterior. 

Disposició final única

Aquest pla substitueix a tots els efectes l'acord que es va publicar al BOIB núm. 124, del 5 de setembre de 2023, on s'establia la pròrroga del Pla Estratègic per al 2022 i el primer semestre del 2023 pel segon semestre del 2023, i és aplicable fins que n'acordi la modificació o derogació expressa.

 

Formentera, 21 de març de 2024

El president Lorenzo Córdoba Marí