Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 184350
Bases Convocatòria Subvencions per concurrència competitiva d'Educació 2024
Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 15/03/2023, les Bases reguladores de les subvencions de l'Àrea d'Educació per a activitats extracurriculars per a l'any 2024, es fa públic la present convocatòria:
"BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE L'ÀREA D'EDUCACIÓ PER A ACTIVITATS EXTRACURRICULARS PER A L'ANY 2024.
PRIMERA.- COMPETÈNCIA I MOTIVACIÓ
La present línia de subvencions té com a objectiu donar suport a les iniciatives de formació extracurricular de les associacions inscrites en el registre municipal d'entitats de l'Ajuntament d'Andratx per a fomentar i dinamitzar els diferents nuclis del nostre municipi, fomentar els diferents projectes de les APIMAS i associacions que afavoreixin activitats de temps lliure del nostre municipi, donant suport als projectes dissenyats per les diferents entitats del Municipi.
Les subvencions guarden relació directa amb les competències municipals fixades en l'article 25.1 i 25.2 lletra m) de la llei 7/1985 reguladora de les bases de règim local de promoció d'activitats o instal·lacions culturals i esportives; ocupació del temps lliure; turisme.
SEGONA.- OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA
La present convocatòria de subvencions per a l'exercici 2024 té per objecte:
1.- Fomentar les activitats de formació extracurricular, lúdiques i socials, de les associacions inscrites en el registre municipal.
2.- Fomentar la participació ciutadana en el municipi d'Andratx.
3.- Fomentar el teixit associatiu en el municipi d'Andratx.
4.- Fomentar la igualtat de gènere a les activitats d'Andratx.
5.- Fomentar projectes socials per a transformació social.
TERCERA.- BENEFICIARIS
Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions o entitats del municipi d'Andratx legalment constituïdes, sense ànim de lucre, i inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament, i que tinguin el seu domicili social situat en el municipi d'Andratx i que projectin realitzar activitats, projectes o programes objecte de la present convocatòria de subvencions.
QUARTA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS
Per a poder ser beneficiari de les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:
1.- No estar afectades per cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2.- Estar al corrent quant a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i amb l'ajuntament d'Andratx.
Respecte a l'Ajuntament d'Andratx, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no són deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tindran 5 hàbils per a esmenar la deficiència detectada.
El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat novè.
CINQUENA.- ACTIVITATS I DESPESES OBJECTE DE SUBVENCIÓ
D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionar-los:
1.- Despeses derivades de la realització d'activitats dins del terme d'Andratx, o fora d'Andratx en cas de representació del municipi.
2.- Despeses derivades de l'adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i en locals on es desenvolupi l'activitat, necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades.
3.- Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte.
4.- Seran despeses subvencionables els establerts en l'articulo 31 de la llei 38/2003 de 17 de novembre Llei General de Subvencions.
5.- Les despeses subvencionar-los s'hauran d'haver efectuat en el període comprès entre el dia 1 d'octubre de 2023 al dia 1 d'octubre del 2024.
Projectes:
1.- Les activitats promogudes per les associacions per a fomentar els diferents projectes de les APIMAS i associacions que afavoreixin activitats de temps lliure del nostre municipi, donant suport als projectes dissenyats per les diferents entitats del Municipi.
2.- Les activitats promogudes per les APIMAS i associacions, que recullin i tractin en el seu propi plantejament la multiculturalitat, fent de la diversitat cultural un valor positiu de coneixement i enriquiment personal.
3.- Les activitats innovadores que comportin la relació i col·laboració entre diferents APIMAS i/o associacions del municipi.
4.- Activitats de temps lliure per al conjunt de la població per part d'associacions sense ànim de lucre.
5.- Les millores en tant a material lúdic i/o que millorin les infraestructures del municipi.
6.- Les activitats promogudes per les associacions del Municipi , que recullin i tractin en el seu propi plantejament lúdic de temps lliure així com el creixement personal de la ciutadania (tallers, visites….) ajudant així a la multiculturalitat, fent de la diversitat cultural un valor positiu de coneixement i enriquiment personal.
7.- Les activitats promogudes per les associacions del Municipi innovadores i formatives, que comportin la relació i col·laboració entre diferents associacions del municipi.
Consideracions a tenir present per a tots els projectes:
Si durant l'execució del Projecte o activitat finançat per la present convocatòria de subvencions, a causa de força major o per motius aliens a l'entitat o associació, es produís la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte, s'haurà de comunicar immediatament a l'Ajuntament, a l'efecte d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposada.
SISENA.- QUANTIA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI
L'import de la present convocatòria de subvencions és finançada per l'aplicació pressupostària 330.48920 del Pressupost per a l'any 2024, amb un import màxim de 74.000€.
Es podrà sol·licitar una bestreta del 75% de la subvenció atorgada. En el cas que a l'hora de la justificació, aquesta, no sigui correctament justificada o amb l'import atorgat s'haurà de reintegrar a l'Ajuntament la quantia no justificada.
Ateses les disponibilitats pressupostàries, l'import per a cada projecte ira en funció de la puntuació obtinguda i que es desglossa en una puntuació per projecte que va de 0 a 100 per a projectes que tinguin una durada anual i que demostrin que tenen mes de 5 talleristas/monitores i desenvolupin la seva activitat diàriament, de 0 a 50 per a aquelles associacions que realitzin activitats almenys 2 dies a la setmana i de 0 a 25 punts per a aquells projectes puntuals.
A cada punt li corresponen a 250€ de subvenció
Amb els següents criteris:
Les entitats podran subcontractar l'activitat objecte d'aquesta subvenció
L'activitat subvencionada, que el beneficiari subcontracti amb tercers, no podrà excedir el 90% del total de la subvenció.
Les entitats podran concertar amb persones o entitats vinculades amb el beneficiari sempre que l'import subvencionable no excedeixi del cost concertat amb l'entitat o persona vinculada.
SETENA.- RÈGIM DE CONCESSIÓ
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat desè.
El termini de resolució de les subvencions atorgades serà de 6 mesos.
OCTAVA.- TERMINI PER A PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
NOVENA.- LLOC I FORMES DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb el que estableix l'articulo 16.4 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
TELEMÀTICAMENT: a través de la seu electrònica de l'ajuntament d'Andratx https://andratx.sedelectronica.es/) segons el seu tràmit especific establert. Per a poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic i Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015 de l'1 d'octubre , del procediment administratiu comú de les Illes Balears)
Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord amb el model establert per a aquesta convocatòria, juntament amb els següents documents:
a) Instància, signada pel peticionari o representant legal de l'entitat, en la qual es farà constar el projecte, programa o activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.(Annex I).
b) DNI, CIF de l'entitat sol·licitant, i de la persona que signa la mateixa com a representant de l'entitat representada.
c) Acreditació del representant de l'entitat o associació (Annex II).
d) SEPA, Certificat de l'entitat bancària en el qual es farà constar el número de compte i el seu titular. (Annex III).
e) Programa detallat del projecte, activitat o servei, amb expressió de la finalitat que es persegueix, el nombre de persones als qui es dirigeix i els mitjans humans i materials, i subvenció sol·licitada. (Annex IV).
f) Pressupost total d'ingressos i despeses, i desglossat per partides de l'activitat a realitzar i indicació de l'import de la subvenció sol·licitada. (Annex IV).
g) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiària d'una subvenció. (Annex V).
h) Declaració jurada de les subvencions o ajudes que es vagin a obtenir per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, o bé de la no obtenció de cap ajuda amb la mateixa finalitat. (Annex VI).
i) Acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
DESENA.- CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS 100 punts.
Línia 1: de 0 a 100 punts per a projectes que tinguin una durada anual i que demostrin que tenen mes de 5 talleristes/monitors i desenvolupin la seva activitat diàriament.
Línia 2: de 0 punts a 50 punts per a aquelles associacions que realitzin activitats almenys 2 dies a la setmana.
Línia 3: de 0 punts a 25 punts per a aquells projectes puntuals.
1.- CONTINGUT TÈCNIC DEL PROJECTE. (Màxim 40 punts)
a) Informació aportada per l'entitat sol·licitant respecte de les necessitats reals que pretén abordar el projecte:
• L'entitat aporta informació suficient que justifica la necessitat de la intervenció en relació a la situació i circumstàncies dels destinataris : de 2 a 8 punts.
• La informació aportada per l'entitat no justifica prou la necessitat d'intervenció : de 0 a 2 punts.
b) Determinació dels objectius del projecte :
• Els objectius es defineixen adequadament diferenciant entre objectius generals i operatius : de 2 a 8 punts.
• Els objectius estan definits de manera genèrica i poc operativa: de 0 a 2 punts.
c) Núm. de joves beneficiaris i el seu àmbit geogràfic:
Per cada 10 associats 1 punt fins a un màxim de 8 punts.
d) Determinació dels instruments i recursos metodològics utilitzats per a la consecució dels objectius del projecte : 2 a 8 punts.
• En la informació facilitada per l'entitat es detallen prou els recursos materials, tècnics i personals previstos i s'adeqüen a la consecució dels objectius previstos : de 2 a 8 punts.
• La informació facilitada no detalla adequadament els recursos previstos per a la consecució dels objectius: de 0 a 2 punts.
e)Actuacions de campanyes, sensibilització i/o divulgació prestació de serveis o participació passiva en esdeveniments de 2 a 6 punts.
f)Cofinançament del projecte: de 2 a 8 punts
– El projecte compta amb finançament propi de l'entitat sol·licitant o amb altres fonts de finançament públiques o privades per a complementar la subvenció sol·licitada: de 2 a 8 punts.
– El projecte no compta amb altres fonts de finançament diferents de la subvenció sol·licitada : de 0 a 2 punts
2.- GRAU DE PARTICIPACIÓ DELS DESTINATARIS. (Màxim 40 punts)
El projecte es classificarà en alguna de les categories que es relacionen a continuació, tenint cadascuna d'elles una puntuació màxima. En cas que el projecte tingui diverses fases i es pugui enquadrar cadascuna en diferents categories, s'assignarà la puntuació de cada fase en grau proporcional al seu pes en la totalitat del projecte, sense que el total de la puntuació pugui superar els 40 punts.
Participació directa dels destinataris en la programació i execució de les activitats. Els destinataris estan identificats com a grup i quantificats per trams d'edat i sexe i participen activament en la programació i desenvolupament de les activitats. (40 punts màxim).
a) Participació passiva dels destinataris en campanyes de sensibilització i/o divulgació.
L'activitat va dirigida a un col·lectiu dels quals s'aporta informació general sobre edats , sexe i altres circumstàncies. Els destinataris no participen en la programació, només en el desenvolupament de l'activitat , la qual té com a objectiu canviar actituds i/o conductes en relació a alguna qüestió, així com afavorir en la seva formació extracurricular. (40 punts màxim).
b) Els participants són usuaris d'un servei que presta l'entitat sol·licitant. La informació sobre els destinataris és genèrica quant a circumstàncies i aproximada quant a edats i sexe. (20 punts màxim).
c) Participació passiva dels destinataris en esdeveniments puntuals. Els destinataris es limiten a ser espectadors de l'activitat a desenvolupar. (10 punts màxim)
3- CONTINUÏTAT O INNOVACIÓ DEL PROJECTE. (Màxim 20 punts).
a) Projectes amb continuïtat en diversos anys i subvencionats l'ajuntament d'Andratx Es valorarà l'esforç en l'execució de projectes continuats en el temps. De 0 a 5 punts.
b)Projectes experimentals o innovadors. Es valoraran aquells projectes que duguin a terme actuacions noves, tant en l'activitat a desenvolupar com en els recursos metodològics a utilitzar: de 0 a 5 punts
c) Projectes de formació extracurricular que condueixin a una sortida professional o bé a la continuació de la formació de l'individu de 0 a 10 punts.
ONZENA.- DETERMINACIÓ DE L'IMPORT INDIVIDUAL DE LES SUBVENCIONS
El total de la subvenció resultarà de l'aplicació dels següents criteris:
1,- Es valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris establerts en l'apartat desè.
2,- D'acord amb els punts obtinguts amb el projecte presentat, aquest mateix marcarà la quantitat a rebre per cada associació.
3,- La subvenció obtinguda mai pot ser superior al pressupost presentat per aquesta, en cas de superar se li atorgarà el màxim sol·licitat i que haurà de ser justificat.
4,- En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes altres Administracions Públiques, o altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.
DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
1.- Són obligacions dels beneficiaris.
a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta al punt 14 de la present convocatòria.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.
d) En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo a la fi concret per l'al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.
e) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
f) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaries i de la Seguretat Social.
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligències i altres documents degudament auditius en els termes exigits per la legislació.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.
i) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats.
j) Les activitats o serveis subvencionats hauran d'estar realitzats abans de l'1 d'octubre de l'any de la seva concessió.
k) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió «amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx». Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almenys, en llengua catalana.
2. El fet de rendir comptes al Tribunal de Comptes, dels preceptors de subvencions, s'instrumentarà mitjançant el compliment de l'obligació de justificació a l'òrgan que ha concedit o entitat col·laboradora.
TRETZENA.- ÒRGANS COMPETENTS
Les Àrees competents emetran una d'avaluació tècnica, i emetran un informe, mitjançant el qual, la regidora delegada, emetrà proposta provisional de concessió de subvencions que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.
En cas que hi hagi al·legacions, el departament competent les estudiarà i emetrà un nou informe.
L'òrgan competent per a dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidora de Cultura.
CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS - EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA
1.- Aportacions de finançament del projecte subvencionat.
El pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, serveix de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, que es calcula com un percentatge del cost final de l'activitat.
2.- Forma i termini de justificació.
Tota la documentació relativa a la justificació ha de presentar-se d'acord amb el que estableix l'articulo 16.4 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
TELEMÀTICAMENT: a través de la seu electrònica de l'ajuntament d'Andratx https://andratx.sedelectronica.es/) segons el seu tràmit especifico establert. Per a poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic i Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015 de l'1 d'octubre , del procediment administratiu comú de les Illes Balears)
Amb anterioritat al 31 d'octubre de l'any en curs, cal presentar en el SAC mitjançant instància de justificació, segons model, adjuntant a la mateixa el compte justificatiu de la despesa efectuada (Annex 7), que contindrà:
A) MEMÒRIA detallada de l'activitat realitzada i declaració que no han percebut ni s'ha sol·licitat cap altra subvenció pública o privada per l'activitat objecte de subvenció, o bé en el cas d'haver rebut una subvenció per al mateix projecte realitzar la declaració i adjuntar-lo com a entrada en la justificació.
B) JUSTIFICANTS DE LA DESPESA.
- Factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. La data de les factures pot anar d'octubre del 2023 a octubre del 2024.
- Requisits que deuen que reunir les factures:
a) Ser originals o fotocòpies compulsades per l'Ajuntament.
b) Tenir el concepte de la despesa relacionada amb el pressupost presentat sobre la base del qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.
c) Estar datades entre octubre de 2023 i octubre del 2024.
d) Contenir el codi o número d'identificació fiscal del preceptor.
f) Presentar justificant de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que les factures estan pagades, mitjançant transferència o tiquet que especifiqui clarament que està degudament pagat.
En el cas que el total dels documents justificatius presentats fos inferior al Projecte presentat pel sol·licitant, de manera que es deduís que la quantia de la subvenció concedida fos superior a la despesa real del projecte, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.
C) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I Altres SUBVENCIONS REBUDES (Annex).
QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i dècim de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.
SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE.
En tot el no previst en les presents Bases, serà aplicable:
• La Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. (BOE núm.276 de 18-11-2003).
• El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOR núm.176, de 25-07-2006).
• Llei 39/2015, de data 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. "
La qual cosa es fa públic pel seu coneixement general.
(Signat electrònicament: 20 de març de 2024
La batlessa-presidenta Estefania Gonzalvo Guirado)