Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 183836
Extracte de les bases de la convocatòria de subvencions a particulars per a coadjuvar econòmicament a la reparació i restitució dels danys soferts en els seus béns, edificis, finques i elements etnològics a conseqüència de la borrasca Juliette

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions (Detalle de la convocatoria (hacienda.gob.es))

1.Objecte

Constitueix l'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions coadjuvar econòmicament a les persones o entitats del municipi afectades per la borrasca Juliette a sufragar les despeses en què hagin incorregut per a restablir o restituir els seus béns a l'estat que tenien amb anterioritat al fet que es produís la tempestat.

2.Beneficiaris.

Poden acollir-se a aquesta convocatòria els particulars, persones físiques o jurídiques que resideixin o que siguin titulars de béns, finques, edificis, elements etnològics o qualsevol altres infraestructures situats dins del terme municipal i que hagin sofert danys produïts per la Borrasca Juliette durant els dies 26 a 28 de febrer de 2023.

3. Actuacions subvencionables.

Se consideren actuacions subvencionables a través de la present convocatòria les següents:

- Actuacions de neteja d'arbrat en finques de titularitat particular. S'inclou poda, tala y replantació, sempre que sigui possible de la mateixa espècie.

 

- Actuacions de reparació i reconstrucció en edificis, como per exemple teulades, porxades, parets, tancaments, portes i finestres.

 

- Actuacions de caràcter etnològic: elements construïts amb materials i tècniques tradicionals, principalment, els vinculats a la captació, conducció, aprofitament, i emmagatzemament de l'aigua, i altres elements que es detallen a continuació: canals, fonts, pous, sínies, claveguerons, sèquies, canaleta, aljubs, basses, bassals i safaretjos, molins d'extracció d'aigua i molins d'aigua, colls de cisterna, abeuradors, torrents, ponts, pedres, pedres passadores, guals empedrats, eres de batre, els miradors, forns de calç, cases de neu, forns de carboner, barraques de carboner (elements de pedra), marges i parets de pedra en sec, marges i parets de pedra en sec de camins, barraques de pedra en sec, molins de vent, etc.

Des del punt de vist temporal i per a garantir que els danys son derivats de la Borrasca Juliette, únicament se subvencionaran les actuacions acreditades documentalment entre el 26 de febrer de 2023 i el 31 de desembre de 2023, i s'haurà de fer constar la descripció de l'actuació realitzada i el cost exacte que comporti o hagi comportat aquesta.

4.- Crèdit pressupostari

Es destina la quantitat de cent noranta-dos mil tres-cents set euros amb seixanta-nou cèntims (192.307,69€) a càrrec de l'aplicació pressupostària 9200.480000, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria.

La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança municipal de subvencions o normativa aprovada pel ajuntament en la matèria i la resta de normativa aplicable.

A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

No obstant això, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat, així com amb indemnitzacions derivades d'assegurances de danys sempre que el còmput total de les ajudes, subvencions o indemnitzacions rebudes no superi el cost de les actuacions que l'entitat beneficiària hagi dut a terme

6.- Règim de concessió

La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant règim de concurrència NO competitiva d'acord amb l'article 16 de l'Ordenança Municipal de Subvencions, una vegada els particulars interessats hagin presentat la sol·licitud i la resta de documentació del apart 8 en el registre general de l'Ajuntament de Felanitx. D'aquesta manera seran subvencionades fins a esgotar el total del crèdit assignat per la convocatòria totes aquelles sol·licituds completes que compleixin els requisits que s'estableixen i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

D'acord amb el nombre d'actuacions sol·licitades, una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, l'Ajuntament de Felanitx concedirà una subvenció fins al 100% del cost de les actuacions subvencionades. En el supòsit que el crèdit pressupostari no arribi per a la satisfacció del 100% de la despesa justificada per part dels particulars sol·licitants, es realitzarà el sumatori de la totalitat d'aquestes despeses justificades i s'atorgarà a cada beneficiari la part proporcional corresponent del crèdit pressupostari aprovat (192.307,69 €).

En el supòsit que el sumatori de la totalitat de les despeses justificades no esgoti el crèdit assignat revertirà a l'aplicació pressupostària.

Atès que la presentació de la sol·licitud implica la justificació de les despeses de l'actuació objecte de subvenció, aquesta derivarà en el reconeixement de l'obligació.

7.- Presentació de sol·licituds

El termini per a presentar la documentació prevista al punt següent serà trenta  (30) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

Els interessats que per ser persones jurídiques estiguin obligats a relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics, presentaran les seves sol·licituds a través del registre electrònic. Aquells interessats que siguin persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració, podran presentar les seves sol·licituds a través del registre físic existent en la seu d'aquesta entitat.

Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistit el peticionari, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

8.- Formalització de sol·licituds

Cada interessat presentarà una única sol·licitud en la qual indicarà les actuacions dutes a terme amb la documentació exigida en la base 8 de la present convocatòria.

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I) i es declararà que les actuacions sol·licitades no està coberta totalment per sistemes privats de cobertura de danys.

Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació:

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per a ser beneficiari de subvencions (Annex II).

 

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).

 

- Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca. ( Annex IV)

 

-Document acreditatiu de la titularitat del bé, edifici, finca, element etnològic objecte de reparació o restitució.

 

​​​​​​​- Un pressupost o fulla per encàrrec professional elaborat per l'empresa que hagi efectuat les reparacions que sigui de data anterior o igual al 31 de desembre de 2023. L'objecte del pressupost haurà de ser coincident amb el concepte de les factures presentades.

 

-.Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura i que el pagament de les factures s'ha realitzat abans de la finalització del termini de justificació.

 

(Signat electrònicament: 19 de març de 2024)

La batlessa Catalina Soler Torres)