Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (IRFAP)

Núm. 156683
Resolució de la Directora gerent de l’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP) per la qual s’aproven les bases específiques de la convocatòria per contractar un tècnic superior (Grup A) i crear un borsí de feina d’enginyer/a superior agrònom/a o equivalent o grau en biologia, o titulació equivalent, amb màster en microbiologia avançada o biotecnologia, per a l’illa de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

L'IRFAP és una entitat pública empresarial que té encomanada, entre d'altres, la següent funció: Promoure, coordinar, planificar, desenvolupar i avaluar programes d'investigació i recerca, de desenvolupament, d'innovació, de digitalització i d'experimentació en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i alimentació. En compliment d'aquesta funció, IRFAP participa al projecte europeu denominat “Beyond Xylella, Integrated Management Strategies for Mitigating Xylella fastidiosa impact in Europe (BeXyl)” i per això és una necessitat d'aquesta entitat procedir a la selecció i contractació d'un tècnic superior (grup A) que desenvolupi les tasques derivades de la participació de l'IRFAP en aquest projecte, i crear un borsí de feina per donar cobertura a les situacions recollides en aquesta convocatòria, que afectin a aquell postulant seleccionat per a cobrir el lloc de feina abans indicat.

Fonaments de dret

El Decret 28/2014, de 27 de juny, d'aprovació dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears determina al seu article 17.2.c) que és una funció de la Directora gerent “Exercir la direcció del personal, la direcció tècnica, la direcció administrativa i la inspecció de tots els serveis i les dependències.”

Per tot el citat, dicto la següent

Resolució

1. Publicar les bases específiques que regularan el procés de selecció per a contractar un tècnic superior (grup A) que compti amb alguna de les següents titulacions:

- Títol universitari oficial que habiliti per a l'exercici de la professió d'Enginyer Agrònom, d'acord amb l'Ordre CIN/325/2009, de 9 de febrer, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per al exercici de la professió d'Enginyer Agrònom o

- Grau en biologia, o titulació equivalent (pre-Bolònia), i màster en microbiologia avançada o Biotecnologia.

2. Publicar com annex 2, un model de sol·licitud per participar en aquesta convocatòria.

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

D'acord amb el que es disposa a l'article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, enfront d'aquesta resolució, que és definitiva en la via administrativa, es podrà interposar la corresponent demanda davant el Jutjat social de Palma o, a la seva elecció, el que correspongui al seu domicili, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la notificació d'aquesta resolució.

 

Palma, a la data de la signatura (7 de març de 2024)

La directora gerent de l'IRFAP Georgina Brunet i Ródenas

ANNEX 1 Bases específiques de la convocatòria

1.- Objecte de la convocatòria.

L'objecte de la convocatòria és contractar a una persona treballadora, mitjançant un contracte de durada determinada a temps complet vinculat a un programa finançat amb fons europeus, per a participar al grup de recerca en el projecte BEXYL - Beyond Xylella, Integrated Management Strategies for Mitigating Xylella fastidiosa impact in Europe” (BEXyl) - Convocatòria: HORIZON-CL6-2021-FARM2FORK-01-04 (1 sep 2022 a 31 d'agost de 2026). La durada del contracte es preveu fins a la finalització del projecte que motiva aquesta contractació , que com a màxim es perllongarà fins al dia 31/08/2026.

Derivada d'aquest procés de selecció, es crearà un borsí de feina per donar cobertura, mitjançant la modalitat contractual que correspongui, a possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències amb i sense retribució i excedències, de la persona treballadora contractada per a desenvolupar el projecte de referència.

2.- Àmbit de treball i funcional

L'àmbit de treball en el que desenvoluparà les tasques és el de la Direcció de Desenvolupament de la Producció Agrària, que conté les següents Unitats:

- Sanitat Vegetal

Les funcions a desenvolupar són les següents:

- Participar en les tasques a realitzar per l'IRFAP en el projecte BEXYL com ara seguiment i mostrejos en parcel·les experimentals i en plantes inoculades en hivernacle de bioseguretat.

- Processament i anàlisi de mostres per a Xylella fastidiosa.

- Anàlisi estadístic de dades.

- Col·laborar en la redacció i revisió d'informes i memòries del projecte.

- Col·laborar en la redacció i revisió d'articles científics relacionats amb el projecte.

- Participar en altres tasques de divulgació i transferència de resultats del projecte: comunicacions i pòsters a congressos, impartir jornades formatives, etc.

- Establir relacions i contactes amb altres investigadors/es de centres de R+D+I, nacionals i estrangers, participants en el projecte. Participació a reunions presencials i en línia, etc.

- Col·laborar en l'atenció de les visites de caràcter tècnic en finques on es desenvoluparan assajos relacionats amb el projecte.

3.- Requisits.

1.- Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, que permeti l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

2.- Tenir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

3.- Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

4.- No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

5.- Estar en possessió de les següents titulacions:

- Títol universitari oficial que habiliti per a l'exercici de la professió d'Enginyer Agrònom, d'acord amb l'Ordre CIN/325/2009, de 9 de febrer, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per al exercici de la professió d'Enginyer Agrònom o

- Grau en biologia, o titulació equivalent (pre-Bolònia), i màster en microbiologia avançada o Biotecnologia.

6.- Disposar de carnet de conduir B2.

7.- Estar en possessió del nivell B2 de Català.

4.- Comissió de selecció.

Estarà integrada per:

- President: José Manuel Fernández Zapata (Tècnic de recursos humans).

Suplent del President: Jaume Roca Jaume (Director de serveis corporatius).

- Secretària: Catalina Borràs Pastor (Administrativa de recursos humans).

Suplent de la Secretària: Dolors Carrió Mora (Auxiliar administratiu de Producció).

- Vocal: Diego Olmo García (Responsable del laboratori de sanitat vegetal).

 Suplent del Vocal: Francisco Adrover Adrover (Tècnic/a del Programa de Sanitat Vegetal).

Podrà assistir a les reunions de la Comissió de selecció un/a representant del Comitè d'empresa, amb veu i sense vot.

5.- Presentació de sol·licituds i documentació.

1.- La sol·licitud per participar en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model annex, on s'hi ha de fer constar necessàriament el correu electrònic i el telèfon de contacte.

2.- Totes les sol·licituds s'han de presentar al Registre de l'IRFAP o a qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.- El termini de presentació de la sol·licitud és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que la convocatòria s'hagi publicat al BOIB.

4.- Documentació mínima obligatòria a adjuntar amb la sol·licitud, degudament  emplenada:

a.- Fotocòpia del DNI o document identificatiu en vigor.

b.- Còpia del títol universitari especificat al punt 3.5 de les bases.

c.- Còpia del certificat de català B2 expedit o homologat per la conselleria competent en política lingüística, o els reconeguts segons l'ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

d.- Còpia del carnet de conduir B2.

e.- Currículum vitae actualitzat, en el qual hi ha de constar la formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos) i l'experiència professional, amb descripció d'entitats, funcions desenvolupades i durada.

5.- Per a la valoració dels mèrits establerts al punt 7, cal presentar la documentació acreditativa que en cada cas es demana. En cas contrari, no es valoraran els mèrits al·legats.

6.- Llistes d'admesos i exclosos

Una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la comissió de selecció farà pública a la web www.irfap.es una llista provisional de persones admeses i excloses, i es concedirà un termini de tres dies hàbils per a presentar esmenes.

Una vegada superat aquest termini es publicarà a la mateixa web el llistat definitiu de persones admeses i excloses.

7.- Mèrits a valorar.

La puntuació màxima a assolir és de 100 punts, distribuïts de la següent manera:

7.1 Experiència Professional

  20 punts

7.2 Mèrits acadèmics

  40 punts

7.2.1

Formació acadèmica

  20 punts

7.2.2

Formació complementària

  10 punts

7.2.3

Publicacions

  10 punts

7.3. Coneixements de llengua anglesa

 14 punts

7.4. Coneixements de llengua catalana

 6 punts

7.5. Entrevista personal

 20 punts

TOTAL

 100 punts

7.1. Experiència professional (valoració màxima de 20 punts).

- Experiència professional en l'àmbit funcional descrit al punt 2 d'aquestes bases exercint la professió d'enginyer agrònom o biòleg : 0,80 punts per cada mes treballat.

Es computarà un mes com a 30 dies naturals i les fraccions s'acumularan.

L'experiència professional s'acreditarà mitjançant l'Informe de vida laboral i els contractes de treball. La documentació aportada ha d'especificar les funcions dutes a terme, que també es podran justificar mitjançant un certificat de l'entitat contractant.

En l'experiència professional per compte propi (règim d'autònoms), el còmput de temps queda condicionat al compliment dels tres criteris següents:

- Que a l'Informe de vida laboral la persona estigui donada d'alta en el règim d'autònoms.

- Que s'acrediti mitjançant la declaració de l'IRPF que en el/s període/s certificat/s a l'informe de vida laboral hi ha hagut activitat professional efectiva.

- Que durant el temps acreditat, l'activitat professional o empresarial en la que la persona aspirant s'ha donat d'alta i que apareix en el Certificat de l'Agència Tributària presentat, tingui relació amb un dels àmbits professionals detallats al punt 2.

Per obtenir el còmput dels mesos efectius de treball, i sempre i quan es donin les circumstàncies anteriors, es tindran en compte dues consideracions:

a.- Temps acreditat com autònom al certificat de vida laboral,  i

b.- Ingressos acreditats en el mateix període a la declaració de l'IRPF corresponent. S'estipula com a ingrés mínim acreditatiu d'un any natural sencer (any fiscal) la quantitat de 15.875 euros. Si la quantitat declarada és inferior a 15.875 euros, es farà el càlcul proporcional per mesos. A aquests efectes, un mes (30 dies) de treball equivaldrà a 1.322 euros. L'import de la declaració anual de l'IRPF que superi els 15.875 euros no s'acumularà al còmput d'anys següents.

7.2. Mèrits acadèmics (valoració màxima de 40 punts).

7.2.1 Formació acadèmica (valoració màxima 20 punts)

Formació curricular o extracurricular relacionada amb l'àmbit de treball recollit al punt 2 d'aquestes bases, no aportada com a requisit.

S'atorgarà la puntuació de 0,1 punts per cada hora  de formació acreditada amb la vida laboral o be un certificat de l'entitat on s'han realitzat les pràctiques amb indicació del número d'hores,  i el pla de pràctiques on consti el període formatiu i , si no s'aporta el certificat abans indicat, el número d'hores, i el contingut de les pràctiques, fins a un total màxim de 20 punts.

7.2.2 Formació complementària (valoració màxima 10 punts)

Es valoraran els  cursos i accions formatives oficials amb certificat d'aprofitament o assistència, relacionats directament amb les següents matèries:

- Coneixements de tècniques de biologia molecular.

- Coneixements de bioinformàtica.

- Coneixements d'informàtica nivell avançat.

- Coneixements d'anàlisi estadístic avançat.

S'atorgarà la puntuació de 0,1 punts per cada 10 hores de formació amb certificat d'aprofitament , fins a 10 punts.

7.2.3 Publicacions (valoració màxima 10 punts)

Es valoraran les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats cientificotècnics sobre matèries directament relacionades amb l'àmbit de la Producció Agrària, d'acord amb el següent criteri:

- Articles i publicacions tècniques i científiques: 1 punt per publicació en una revista indexada.

- Articles i publicacions tècniques i científiques: 0,3 punts per publicació en un revista o medi no indexat.

 

7.3. Coneixements de llengua anglesa (valoració màxima de 14 punts).

Nivells a valorar segons el del Marc Comú Europeu de Referència (MCER) o equivalents. Només es puntuarà el certificat del nivell més alt acreditat.

- Certificat B1 o equivalent: 4 punts

- Certificat B2 o equivalent: 7 punts

- Certificat C1 o equivalent: 14

7.4. Coneixements de llengua catalana (valoració màxima 6 punts)

- Certificat C1 o equivalent: 2 punts.

- Certificat C2 o equivalent: 4 punts.

- Certificat LA o equivalent: 2 punts.

Només es puntuarà el certificat de nivell més alt acreditat, tret del certificat de coneixements de català LA o equivalent, que es pot acumular a la puntuació obtinguda per haver acreditat el certificat C1 o equivalent o el  C2 o equivalent.

7.5. Entrevista personal (valoració màxima de 20 punts).

Es valorarà en entrevista personal amb la investigador principal  responsable del grup de l'IRFAP en el projecte,  justificant-se la puntuació d'aquest mèrit per l'especificitat de les tasques a realitzar i valoraran en funció dels coneixements i habilitats en aquestes.

Es valorarà en entrevista personal per un comitè d'avaluació format per  l'investigador principal  responsable del grup de l'IRFAP en el projecte, i dos integrant més designats per l'IRFAP,  justificant-se la puntuació d'aquest mèrit per l'especificitat de les tasques a realitzar i valoraran en funció dels coneixements i habilitats en aquestes. Les puntuacions atorgades per aquest comitè d'avaluació es traslladaran, prèviament a la publicació del llista provisional de valoració dels candidats, a la comissió de selecció per a ser sumades a les valoracions obtingudes.

  • Dr. Diego Olmo  (Responsable de Laboratori de Sanitat Vegetal, líder del grup de recerca de l'IRFAP al projecte)
  • Sr. David Borràs (Entomòleg de l'IRFAP, Membre de del grup de recerca de l'IRFAP al projecte)
  • Sr. Jose Manuel Fernández (Tècnic de recursos humans de l'IRFAP)

8.- Proposta de la comissió de selecció i constitució del borsí de feina.

Finalitzada la valoració de mèrits, la comissió determinarà l'ordre de classificació de les persones aspirants, i publicarà a la web www.irfap.es , a l'apartat de recursos humans, el llistat provisional de la valoració dels candidats amb indicació de les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.

En cas d'empat, es donarà prioritat a la persona que hagi obtingut major puntuació en l'apartat d'experiència professional (punt 7.1 de les bases).

Si es mantingués l'empat, es donarà prioritat a la persona que hagi obtingut major puntuació en l'apartat de mèrits acadèmics (punt 7.2 de les bases).

Si es mantingués l'empat, es seleccionarà, en el cas que hi hagi infrarrepresentació d'homes o de dones en una categoria, a la persona que pertanyi al col·lectiu menys representat (establint un equilibri comprès entre els percentatges 60% - 40%); sempre i quan no concorrin en l'altre candidat, circumstàncies que justifiquin que no s'apliqui la mesura (per exemple, la pertinença a un altre col·lectiu amb dificultats especials).

Si es mantingués l'empat, es resoldrà per sorteig.

Els/les candidats/es disposaran de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació d'aquest llistat, per a formular al·legacions.

Una vegada revisades i resoltes les al·legacions, la Comissió elevarà la llista definitiva de valoració, per ordre de puntuació, a la Directora Gerent de l'IRFAP per a la seva aprovació, que es publicarà a la pàgina web www.irfap.es, a l'apartat de recursos humans, i constituirà la borsa de feina.

Quan es doni algun dels supòsits que motivi fer ús d'aquest borsí,  s'ha d'oferir la cobertura del lloc de feina a una de les persones incloses en la borsa que estiguin en situació de disponible, respectant l'ordre de prelació i sempre que compleixi amb els requisits exigits a la relació de llocs de feina respecte del lloc de feina ofert.

9.- Funcionament del borsí de feina

La persona que es contracti a través d'aquest borsí haurà de fer les funcions que pertoquin d'acord amb l'objecte d'aquest procés de selecció.

Quan es produeixi una necessitat de contractació, a l'efecte d' oferir-los un lloc de treball, les persones de la borsa de treball estan en situació de disponible o no disponible.

Es consideraran en situació de no disponible quan concorrin  alguna de les causes següents:

a. Per malaltia o incapacitat temporal (incapacitat temporal no derivada de situació d'embaràs).

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Es consideren com disponibles la resta d'aspirants de la borsa de treball, que seran cridats per donar cobertura al lloc feina lligat a la present convocatòria d'acord amb la seva posició a la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i enviarà correu electrònic per informar del lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a deu dies hàbils, a comptar des de la comunicació de la resolució.

Per tal d'agilitzar la contractació, l'oferta de feina s'anirà comunicant simultàniament, respectant l'ordre de prelació, a un número ampli dels integrants de la borsa de feina i, aquests, dins del termini  d'un dia hàbil, a comptar des de la comunicació,  han de manifestar la seva conformitat amb el nomenament i, en cas contrari, passaran correlativament al darrer lloc de la borsa de feina. La comunicació de l'oferta de feina es durà a terme fins a la seva acceptació, i sempre  respectant l'ordre de prelació dels integrants de la borsa.

Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, o no hagin acceptat el lloc de feina ofert, passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini de deu dies hàbils, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'ha de justificar fefaentment:

a) Prestar serveis laborals a qualsevol lloc de feina de l'IRFAP.

b) Estar en període de gestació, maternitat o de paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

c) Per malaltia o incapacitat temporal.

L'incompliment de la incorporació al lloc de feina prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte en el cas d'una situació sobrevinguda amb posterioritat a l'acceptació que impossibiliti, per voluntat aliena al convocat, la seva incorporació.

10.- Vigència de la borsa de feina.

Aquesta borsa de feina és vigent fins a la finalització de l'objecte de la contractació de la qual es deriva aquesta borsa, que està recollit al punt 1 d'aquestes bases (Objecte de la convocatòria).

 

 

ANNEX 2 MODEL DE SOL·LICITUD

 ....................................................................................., amb DNI número ..................................... i domicili a efecte de notificacions en ............................................................. .................................... , telèfon ..................................... i adreça electrònica .......................................

EXPÒS:

1.- Que he tingut coneixement de la convocatòria per a contractar a una persona treballadora, mitjançant un contracte de durada determinada a temps complet vinculat a un programa finançat amb fons europeus, per a participar a l'equip de recerca en el projecte BEXYL - Beyond Xylella, Integrated Management Strategies for Mitigating Xylella fastigueja impact in Europe” (BEXyl) - Convocatòria: HORIZON-CL6-2021-FARM2FORK-01-04. La durada del contracte es preveu  fins a la finalització del projecte que motiva aquesta contractació , que com a màxim es perllongarà  fins al dia 31/08/2026. Derivada d'aquest procés de selecció, es crearà un borsí de feina per donar cobertura a aquesta vacant, mitjançant la modalitat contractual que correspongui i a possibles baixes, vacances, permisos, llicències amb i sense retribució i excedències, de la persona treballadora que resulti adjudicatària del contracte indicat al paràgraf anterior.

2.- Que declaro estar en possessió de tots i cadascun de les condicions o requisits exigits a l'apartat 3 de la convocatòria.

3.- Que adjunt la següent documentació:

-

-

-

-

-

-

-

-

-

SOL·LICIT: Ser admès i poder participar en el procediment selectiu indicat al punt 1 dels següents llocs de feina:

 

.......................... , ........... de ................................ de 2024

 

En cas de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en un registre diferent del de l'IRFAP ,d'acord l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es prega donin constància enviant un email  comunicant aquest fet al següent correu electrònic: rrhh@irfap.es

Conforme al previst en la normativa de protecció de dades de caràcter personal, aquesta entitat li informa que les dades obtingudes a través d'aquest formulari o curriculum vitae, quedaran incorporades i seran tractades en un fitxer mixt denominat Recursos Humans, inscrit en l'A.G.P.D titularitat de INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili en C/EUSEBI ESTADA, 145 07009 PALMA, amb la finalitat de mantenir-li informat sobre gestió i selecció del personal i recursos humans.

Li informem de la possibilitat d'exercir, a qualsevol moment, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les seves dades de caràcter personal mitjançant correu dirigit a INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili en C/.d'EUSEBI ESTADA,145. 07009 PALMA.

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA

DE LES ILLES BALEARS