Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 156589
Resolució núm. 2024-1242 per la qual s'aproven les bases i la convocatòria del procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places d’Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament d'Eivissa pel sistema d’accés de promoció interna mitjançant el procediment de concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora delegada, el dia 29 de febrer de 2024, ha dictat la següent resolució:

PRIMER.- Aprovar la convocatòria que ha de regir el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places d'oficial de la Policia Local vacants i dotades pressupostàriament procedents de l'oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 (BOIB núm. 124 de data 7 de setembre de 2023) pel sistema d'accés de promoció interna, places enquadrades en la plantilla de personal funcionari, escala d'administració especial, sotaescala de serveis especials, classe policia local, grup de classificació C1, per a cobrir el lloc de treball d'oficial de la Policia Local.

SEGON.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, i que es detallen a continuació, les quals han de complir obligatòriament l'Ajuntament, el Tribunal qualificador i les persones aspirants que hi participin.

TERCER.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es).

QUART.- Publicar un extracte de les bases juntament amb la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

CINQUÈ.- Disposar que els successius anuncis es publiquin exclusivament al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es), excepte en els casos en que les bases estableixin la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears atenent a la normativa.

 

Eivissa, (signat electrònicament: 4 de març de 2024)

La primera tinent d'alcalde Gema Marí Planells)

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA PROVISIÓ DE 2 PLACES D'OFICIAL DE POLICIA LOCAL A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA PEL SISTEMA D'ACCÉS DE PROMOCIÓ INTERNA I MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ

PRIMERA. OBJECTE, NORMATIVA D'APLICACIÓ, PROCEDIMENT DE SELECCIÓ I TRAMITACIÓ D'URGÈNCIA.

1.1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places d'Oficial de la Policia Local vacants i dotades pressupostàriament procedents de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 (BOIB núm. 124 de data 7 de setembre de 2023) pel sistema d'accés de promoció interna, places enquadrades en la plantilla de personal funcionari, escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, Classe Policia Local, Grup de classificació C1, per a cobrir el lloc de treball d'Oficial de la Policia Local.

1.2. S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre i pel Decret Llei 6/2021, de 9 de juliol; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les diferents categories de policia local, el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per a ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic l'Empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

1.3. El procediment de selecció serà el de concurs oposició de conformitat amb l'article 34.1 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, mitjançant les proves previstes a l'article 167 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de policies locals de les Illes Balears.

1.4. L'Ajuntament d'Eivissa, dins del marc de l'exercici de la potestat d'autoorganització que li correspon, ostenta la facultat d'utilitzar els instruments legals al seu abast per a la millora organitzativa i optimització dels recursos de la Policia Local a fi d'aconseguir nivells satisfactoris d'eficàcia i eficiència en els serveis que presta a la ciutadania, i que requereix d'equilibri en la seguretat i convivència entre les persones residents i visitants.

En aquest context s'emmarca la necessitat de donar major estabilitat a la plantilla de la Policia Local, dotant-la d'un major nombre d'efectius, context al qual cobren especial importància els terminis que s'han d'invertir en el present procés selectiu, resultant necessari que els terminis s'optimitzen i es redueixin el màxim possible, per a una millora organitzativa dels serveis especials policials que, sens dubte, resulten d'interès públic.

Per tant, els terminis del present procediment es regiran per la tramitació d'urgència, d'acord amb el que s'estableix en l'article 185 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de policies locals de les Illes Balears, en aconsellar-ho raons d'interès públic, es reduiran a la meitat en relació amb els terminis ordinaris, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. No es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de tramitació d'urgència del procediment.

SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS

2.1. A més del que es preveu en la legislació bàsica per a accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu, els següents requisits:

a) Tindre la nacionalitat espanyola.

b) Tindre 18 anys complits.

c) Posseir el títol de batxillerat, tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica estatal o estar en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Formació Professional, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència de títols.

d) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de Policia Local de les Illes Balears i l'antiguitat que s'especifica a continuació en la categoria d'origen:

  • En el mateix cos de Policia Local: Dos anys si es tracta d'una categoria immediatament superior.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

f) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per a desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

g) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a exercir la funció pública.

h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

i) Posseir els permisos de conduir de les classes A2 i B en vigor.

j) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

k) Comprometre's a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada expressa.

l) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant el certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

m) Haver satisfet els drets d'examen.

2.2. Amb caràcter previ a la presa de possessió, la persona interessada ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels quals delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

2.3. Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés.

En cas que, una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant, es donen una o diverses causes d'exclusió es podrà revocar el nomenament.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

3.1. Una vegada aprovades les presents bases per l'òrgan competent es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i posteriorment es publicarà l'anunci de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE), s'haurà de tindre com a referència aquesta última publicació a l'efecte del termini de presentació de sol·licituds.

3.1.1. Les sol·licituds requerint prendre part en el procés selectiu es presentaran telemàticament en el tràmit corresponent en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es; Catàleg de tràmits / Recursos Humans - Convocatòria per a la provisió de 2 places d'Oficial de la Policia Local pel sistema d'accés de promoció interna) o en el Registre Electrònic General de l'Ajuntament mitjançant cita prèvia (https://eivissa.sedelectronica.es/citaprevia), dins del termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial del Estado (BOE) i s'han de dirigir a l'Alcaldia-Presidència de la Corporació. Si l'últim dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies que no es presenten en el Registre General de l'Ajuntament d'Eivissa o en la seua Seu Electrònica i es presenten per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat que es remeti a la Regidoria de Recursos Humans la justificació de la seua presentació per correu electrònic a “rrhh@eivissa.es" en el mateix dia que s'envia.

La no presentació de sol·licituds dins del termini i en la forma escaient determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

3.1.2. Juntament amb la sol·licitud, les persones aspirants han de presentar:

a) Document Nacional d'Identitat en vigor. No cal presentar-ho si la persona aspirant no s'oposa al fet que l'Administració obtingui aquest document mitjançant les xarxes d'intermediació de dades.

b) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La falta de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

En el moment de realitzar la sol·licitud l'aspirant declara, sota la seua responsabilitat, que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits de les persones interessades per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superen el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base segona amb caràcter previ al seu nomenament.

3.2. Drets d'examen.

Els drets d'examen, conforme a l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció del personal d'aquest Ajuntament per a aquesta convocatòria, són de 12 euros.

El pagament dels drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins del termini establert.

No procedeix la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen, en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades. No obstant això, es retornarà la taxa quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat tècnica i/o administrativa que constitueixen el fet imposable de la taxa no es realitzi.

3.3. Pagament.

A l'efecte de realitzar el pagament s'ha d'expedir una autoliquidació tributària en concepte de drets d'examen en les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) o mitjançant la pàgina web de l'Ajuntament (http://www.eivissa.es); Servei d'Autoliquidacions; drets d'exàmens, i fer el pagament conforme l'autoliquidació expressa, en l'Entitat “CaixaBank", o per Internet amb targeta de crèdit o dèbit.

3.4. Les persones aspirants, han de conservar el rebut de la presentació de la seua sol·licitud, per si li fos requerida en qualsevol moment del procés selectiu.

3.5. La presentació de la instància implica, a l'efecte de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el consentiment dels afectats perquè l'àrea de Recursos Humans l'utilitzi per a la seua gestió, i és obligatòria la seua formalització. Es disposa, en tot cas, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent i és responsable del fitxer de l'Ajuntament d'Eivissa.

3.6. Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

QUARTA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

4.1. En el termini màxim de cinc dies hàbils, comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que tingui la delegació, dictarà resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu. Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament, amb expressió del nom, llinatges i número de document nacional d'identitat encriptat de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, de la causa de la no admissió. En la corresponent resolució es publicarà la composició del Tribunal qualificador i la data, hora i lloc en els quals es duran a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si es realitzaran en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici.

A l'efecte del que s'estableix en la present base, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables:

  • La realització del pagament de la taxa fora del termini de presentació d'instàncies.
  • La presentació de la sol·licitud fora de termini.
  • La falta del compliment de qualsevol requisit de participació l'últim dia del termini de presentació d'instàncies.
  • Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable o del previst en les bases específiques de cada convocatòria.

4.2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar l'esmena dins del termini i en la forma oportuna, la persona interessada ha de comprovar no sols que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, el seu nom, llinatges i número de document nacional d'identitat encriptat consten en la relació pertinent de persones admeses.

4.3. Per a esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà al de la publicació de la resolució indicada en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Corporació.

Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenen els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu.

Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

4.4. Si es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins del termini màxim de cinc dies hàbils, que es publicarà, així mateix, en els llocs indicats per a la llista provisional.

Aquesta última publicació, servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.

4.5. Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

QUINTA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

5.1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fundades i objectivament motivades.

El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participen en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i guarda, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que compten amb més del 10% de representants en l'àmbit d'aquest Ajuntament, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altre.

A aquest efecte cada organització sindical amb representació en la Mesa General de Negociació de Personal funcionari de l'Ajuntament d'Eivissa, podrà designar un representant i el notificarà al departament de Recursos Humans amb antelació suficient a l'inici de les proves selectives, el que comunicarà a la Presidència del Tribunal.

5.2. Composició

La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tindre titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

L'Alcaldia-Presidència o regidor delegat de l'Ajuntament d'Eivissa ha de nomenar els membres del Tribunal i els seus suplents. El Tribunal qualificador té la consideració d'òrgan dependent de la seua autoritat. La designació nominal dels membres, que inclourà la dels respectius suplents, es farà per Decret de la Presidència i es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament.

El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: Designat per l'Ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, en el seu cas, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears i un vocal designat per l'Ajuntament convocant.

c) Secretari o secretària: Designat per l'Ajuntament convocant amb veu i vot.

El Tribunal pot acordar la Incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

5.3. Abstencions i recusació

Els Membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i el notificaran a l'Autoritat convocant quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han fet tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix, les persones aspirants poden recusar als membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es preveu en l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

5.4. Constitució i actuació

El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a.

Les decisions adoptades pel Tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El Tribunal continuarà constituït fins que és resolguin reclamacions plantejades o en els dubtes que puguin suscitar el procés selectiu.

Els membres del Tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garanteixin el degut ordre en aquests, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l'adequada interpretació de les bases.

El Tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, a la qual, si persisteix l'empat, aquest el dirimirà el president amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres de Tribunal, votant en últim lloc, el/la president/a.

El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per a garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

5.5. Actes del Tribunal

El secretari/a del Tribunal estendrà acta de totes les seues sessions, tant de constitució com de celebració d'exercicis, com de la correcció i avaluació d'aquests, així com de la deliberació dels assumptes de la seua competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produeixin.

Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per tots els membres del Tribunal.

Les actes numerades i rubricades constituiran l'expedient, que reflectirà el procediment selectiu dut a terme.

Una vegada finalitzat el procés selectiu, es remetrà pel secretari/a del Tribunal al departament de Recursos Humans de l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.

5.6. Als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.

SISENA. PROCÉS SELECTIU

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

El concurs oposició consisteix en la realització de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre, les quals es descriuen a continuació.

La fase d'oposició, del concurs oposició, consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per a determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per a poder passar a la fase de concurs.

La fase de concurs, consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els de l'annex II.

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu i estableix l'ordre final de prelació de les persones aspirants que hagin superat el concurs oposició.

SETENA. FASE OPOSICIÓ

Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori.

La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60% del procés selectiu.

L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s'iniciarà alfabèticament per l'aspirant, el primer cognom del qual comenci per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.

Una vegada iniciades les proves selectives, el Tribunal ha de publicar els anuncis referents al procés en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual se certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

Les proves són les següents:

  • Prova de desenvolupament.
  • Cas pràctic.
  • Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

7.1. Primer exercici de la fase d'oposició: Prova de desenvolupament.

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura en la convocatòria com a Annex I. L'elecció d'aquests s'ha de fer per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per a superar-la.

El temps per a efectuar aquest exercici serà de 120 minuts.

7.2. Segon exercici de la fase d'oposició: Casos prácticos.

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari general de la convocatòria (Annex I) i amb les funcions policials que s'han de determinar mitjançant un sorteig públic entre un mínim de 5 alternatives diferents.

 

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per a superar-la.

El temps per a efectuar aquest exercici serà de 120 minuts.

7.3. Tercer exercici de la fase d'oposició: Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de cada categoria, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Aquesta prova (efectuada per un o varis professionals de la psicologia que actuaran com a assessors del Tribunal) haurà de constar de dues parts:

  • La primera consisteix a respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. El resultat serà d'APTE o NO APTE. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'APTE.
  • La segona consisteix en respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de cada categoria i que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

VUITENA. RELACIÓ D'APROVATS DE LA FASE OPOSICIÓ

Les qualificacions dels exercicis s'han de fer públiques el mateix dia que s'acordin i s'han d'exposar en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, i les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre general de l'Ajuntament d'Eivissa, a partir de l'endemà de la finalització de totes les proves de la fase d'oposició que es realitzaran en dies hàbils consecutius, observacions o reclamacions durant el termini de tres dies hàbils, que han de ser resoltes motivada i expressament pel Tribunal dins del termini dels set dies següents. Als efectes esmentats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis als opositors.

8.1. Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens

8.1.1. Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el Tribunal qualificador exposarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, una llista provisional de les persones que l'hagin superat, amb indicació del nom, cognoms i número de document nacional d'identitat encriptat i la puntuació obtinguda. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris.

8.1.2. Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seua puntuació provisional davant el Tribunal. A aquesta revisió, podran assistir acompanyades d'un assessor.

8.2. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició

El Tribunal tindrà un termini de set dies per a resoldre les reclamacions i, a continuació, farà pública, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, la llista definitiva de persones aspirants que han superat la fase d'oposició.

NOVENA. FASE DE CONCURS

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (Annex II).

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

    60               40

Pt = ——— o + ——— c

     O                C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

9.1. Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins del termini de cinc dies naturals a comptar a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que formin part han d'al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador, els mèrits que s'indiquin en l'Annex II, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en la seu electrònica municipal o en el registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'Ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s'incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència en l'últim dia del termini per a presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'Ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

DESENA. RELACIÓ D'APROVATS

10.1. Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats es faran públiques en la seu electrònica municipal les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de tres dies hàbils per a fer reclamacions, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel Tribunal en un termini de set dies hàbils.

En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat aplicant successivament, els criteris següents:

a) La puntuació del primer exercici de la fase d'oposició, prova de desenvolupament.

b) La puntuació del segon exercici, casos pràctics.

c) Per ordre alfabètic del primer cognom dels aspirants empatats, iniciant-se l'ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.

10.2. Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu

Resoltes les reclamacions, el Tribunal aprovarà la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

D'acord amb la citada llista, el Tribunal qualificador elevarà a la Presidència de la Corporació, l'acta de l'última sessió, on s'inclourà la relació d'aprovats i la proposta del corresponent nomenament com a personal funcionari en pràctiques.

Les vacants convocades s'adjudicaran atenent l'ordre de puntuació obtinguda i els criteris de desempat anteriorment esmentats.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que serà nomenat com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

En cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

ONZENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ

11.1. Les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu, i que seran nomenats funcionaris en pràctiques, disposen d'un termini de deu dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants en el tauler d'anuncis de la seu electrònica per a presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria a través del tràmit disponible en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es; Catàleg de tràmits / Recursos Humans – Aportació documentació acreditativa compliment dels requisits exigits en la convocatòria places d'Oficial de la Policia Local- Promoció Interna).

Hauran d'aportar la següent documentació:

  • Títol de Batxiller, Tècnic o equivalent. No cal presentar-ho si la persona aspirant no s'oposa al fet que l'Administració obtingui aquest document mitjançant les xarxes d'intermediació de dades.
  • Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball d'Oficial
  • Permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
  • Certificat d'Antecedents Penals en vigor. No cal presentar-ho si la persona aspirant no s'oposa al fet que l'Administració obtingui aquest document mitjançant les xarxes d'intermediació de dades.
  • Certificat que acrediti estar en possessió del nivell B2 (nivell intermedi) del coneixement de la llengua catalana.
  • Acreditació de tenir la condició de personal funcionari de carrera i l'antiguitat que s'especifica a continuació:

- En el mateix cos de Policia Local: Dos anys si es tracta d'una categoria immediatament superior

En el moment de presentar la documentació l'aspirant manifesta, sota la seua responsabilitat:

  • Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques.
  • Declaració jurada o promesa que en el moment de la pressa de possessió com a funcionari de carrera, si és el cas, es compromet a no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
  • Declaració jurada per la qual es compromet a portar armes i, en el seu cas, a utilitzar-les.

11.2. No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament o es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest últim cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte.

11.3. L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

DOTZENA. PERSONAL FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES

12.1. Les persones que superen la fase d'oposició seran nomenades personal funcionari en pràctiques de la categoria d'Oficial per l'autoritat convocant o la que tingui la delegació a l'inici d'aquest període.

12.2. El nomenament tindrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació o en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.

12.3. En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

12.4. Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com no aptes.

12.5. El període de pràctiques està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'Oficial de la Policia Local, com de la fase de pràctiques de sis mesos en el municipi d'Eivissa, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria, d'acord amb el que preveu l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de policies locals de les Illes Balears.

12.6. Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'Alcaldía-Presidència a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

12.7. Si algun aspirant és qualificat com no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seua qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagen aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves de l'oposició per a ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

12.8. La resolució esmentada, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

TRETZENA. CONTINGUT I RETRIBUCIONS DE LES PRÀCTIQUES

13.1. Curs de capacitació

13.1.1. Les persones aspirants nomenades funcionaris en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de policies locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.

13.1.2. Les persones que acrediten haver superat el curs de capacitació de la categoria d'Oficial de Policia Local o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i ho tinguin degudament actualitzat, resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

13.1.3. L'incompliment de les normes de règim intern establides en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establides.

13.1.4. Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

13.1.5. Els aspirants que no superen el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques en el municipi i perdrà tots els drets al seu nomenament com a funcionari/a de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

13.2. Pràctiques en el municipi

13.2.1. Aquest període de pràctiques per a la categoria d'Oficial es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació.

13.2.2. La fase de pràctiques en el municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament tindrà una duració de sis mesos. La metodologia d'execució i la supervisió s'ajustarà al que s'estableix en la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les diferents categories de policia local (BOIB núm. 188 de 31 d'octubre de 2020).

13.2.3. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que s'estableix en els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020.

13.3. Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.

CATORZENA. INFORME FINAL DE PRÀCTIQUES I LLISTA DEFINITIVA D'ASPIRANTS APTES I NO APTES

14.1. El procés selectiu finalitza en haver superat el període de pràctiques.

14.2. Al final del període de pràctiques, la persona responsable de supervisió d'aquestes, amb el vistiplau del Cap o la Cap de Policia, ha de realitzar un informe individual per cada persona aspirant de manera tal que justifiqui si va superar o no aquest període.

L'informe de valoració final ha de remetre's al president o presidenta del Tribunal qualificador del procés selectiu, juntament amb el certificat de superació del curs de capacitació perquè pugi fer la proposta de nomenament definitiva l'òrgan municipal competent per a resoldre.

14.3. El tribunal qualificador ha d'elevar a l'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes o no aptes, qui resoldrà i ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica.

14.4. La resolució esmentada, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

QUINZENA. INCIDÈNCIES

El Tribunal està facultat per a resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s'originen durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigi previst en aquestes bases.

 

SETZENA. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ

16.1. Contra aquestes bases, les convocatòries, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presenten, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques, i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós administratiu, davant l'Alcaldia-Presidència, en un termini d'un mes a partir de la publicació. En via judicial, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional, dins del termini de dos mesos a partir de l'endemà a la seua publicació, o, en cas que s'hagi fet ús del recurs de reposició, dins del termini de dos mesos a partir de l'endemà a la notificació de la resolució, si fóra expressa, o a partir de l'endemà al venciment del termini que per a resoldre el de reposició (un mes) té l'Administració, si no es produeix i notifica la resolució.

16.2. Contra els actes de tràmit del Tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant l'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament d'Eivissa, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, exposició en el tauler d'anuncis o notificació individual.

Contra els actes de tràmit del Tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que estimen pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

16.3. En qualsevol moment, sempre abans de la presentació de les sol·licituds per les persones aspirants, l'Alcaldia-Presidència podrà modificar o deixar sense efecte la convocatòria mitjançant l'adopció de la resolució corresponent.

En els restants suposats, per a l'anul·lació o la revisió d'ofici dels acords aprovatoris de les convocatòries, s'estarà al que preveuen els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

DISSETENA. PUBLICACIÓ I ORDRE DE PRELACIÓ

17.1. L'aprovació d'aquestes bases es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

A més, l'anunci de la convocatòria haurà de publicar-se en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

17.2. En cas de contradicció o dubte interpretatiu en relació amb la versió d'aquestes bases en llengua castellana, prevaldrà la versió en llengua catalana.

17.3. Les presents bases estaran a la disposició de les persones interessades en el tauler d'anuncis de la seu electrònica (https://eivissa.sedelectronica.es).

17.4. Tots els anuncis relatius al desenvolupament del procés selectiu que s'han de publicar en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal.

DIVUITENA. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

18.1. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per a formar part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

18.2. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seua sol·licitud. El domicili i telèfon que figuren en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

18.3. En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la seu electrònica (https://eivissa.sedelectronica.es), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

18.4. Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagui posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

18.5. Les persones interessades poden, si escau, exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, dret a la limitació del tractament i dret a la portabilitat mitjançant instància presentada davant el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament d'Eivissa.

 

ANNEX I PROGRAMA DE TEMES DE LA PROVA DE DESENVOLUPAMENT I PROVA DE CASOS PRÀCTICS

1. Constitució Espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució Espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució Espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

3. Constitució Espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional

4. Constitució Espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat.

5. Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, de Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

6. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències. Disposicions comunes a les entitats locals:

reglaments, ordenances i bàndols.

7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substàncies anàlogues.

9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

11. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir: el permís i la llicència de conducció.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

15. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

18. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policial local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

19. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de Forces i Cossos de Seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment de «Habeas corpus».

21. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'Enjudiciament Criminal. La denúncia. De les actuacions de la policia judicial i del Ministeri Fiscal.

22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. De les penes, les classes i efectes.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques.

28. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'Armes. Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes.

29. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per a mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

31. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

32. Llei 8/2016, de 30 de maig, per a garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per a erradicar la LGTBIfòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per a promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per a garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

33. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

34. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a l'assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

35. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

 

ANNEX II PUNTUACIÓ DE LA FASE DE CONCURS

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de sotsinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que es preveu en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per a fer la valoració és la de la finalització del termini per a presentar la sol·licitud de participació i ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, ha d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per a obtenir-ho, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord en l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només han de valorar-se la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

 

​​​​​​​4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt.

b) Nivell B1: 1,25 punts.

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts.

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

Ha de valorar-se solament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que sigui un requisit per a participar en el concurs l'estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit).

En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2. Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per a les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Atres nivells EBAP

Puntuació

A1

0,40

0,30

1er curs de nivell inicial

0,10

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell inicial

0,20

B1

0,80

0,60

1er curs de nivell elemental

0,30

B1+

1

0,80

2n curs de nivell elemental

0,40

B2

1,20

1

1er curs de nivel mitjà

0,60

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell mitjà

0,80

C1

1,60

1,40

1er curo de nivell superior

1

C2

1,80

1,60

2n curs de nivell superior

1,20

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, solament es valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Respecte a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en el qual consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màster propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Respecte als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per a accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

Han de valorar-se, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només han de valorar-se per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

 

​​​​​​​5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès generals amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.

Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics: Valoració dels reconeixements honorífics

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a) Cruz al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.

b) Cruz al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Cruz al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

Ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest reglament. La puntuació per a una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedit.

 

Eivissa, (signat electrònicament: 4 de març de 2024)

La primera tinent d'alcalde Gema Marí Planells)