Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 152504
Comunicació de la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, per donar compte del Conveni específic per a la realització de pràctiques acadèmiques externes curriculars d’estudiants de Pedagogia (Pla 2023) de la UIB amb el Consell Insular d’Eivissa. Exp. 2023/00023712A

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 16 de febrer de 2024 a la reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, s'ha donat compte del següent:

La consellera que subscriu, en virtut de les facultats que tenc atribuïdes per l'article 33.2 i) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, el 17/01/2024 va aprovar i el 24/01/2024 es va signar conveni de col·laboració, i els annexos que l'acompanyen, entre la Universitat de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a la realització de pràctiques acadèmiques externes curriculars d'estudiants de Grau de Pedagogia (Pla 2023).

La finalitat d'aquest conveni és establir el marc per regular la col·laboració entre la UIB i el Consell Insular d'Eivissa per possibilitar la realització de pràctiques curriculars externes als serveis del Consell Insular, més concretament al Centre d'Estudis i Prevenció de Conductes Addictives (CEPCA), segons les condicions establertes als annexos a la modalitat de pràctiques curriculars.

De la qual cosa s'informa al Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa per al seu coneixement.

 

(Signat electrònicament: 8 de març de 2024)

La cap de Secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas

 

Conveni específic per a la realització de pràctiques acadèmiques externes curriculars d'estudiants de: Grau de Pedagogia (Pla 2023) de la UIB amb Consell Insular d'Eivissa

Reunits

D'una part, la vicerectora d'Estudiants de la Universitat de les Illes Balears (en endavant, la UIB), professora Carmen Touza Garma, per delegació del Rector de la UIB, mitjançant l'acord del Consell de Direcció del dia 20 de juny de 2017, en virtut del que disposa l'article 38.2 dels Estatuts, aprovats pel Decret 64/2010, de 14 de maig (BOIB núm. 76, de 22 de maig).

I de l'altra, la senyora Carolina Escandell Ferrer, Consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d'Eivissa, en virtut del Decret de Presidència núm. 2023000472, de 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm 88, de 29 de juny de 2023) i en exercici de les atribucions previstes en l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en representació del Consell Insular d'Eivissa(en endavant, l'entitat col·laboradora), amb CIF S0733001B i domicili a Av. d'Espanya núm. 49, CP 07800, Eivissa

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat suficient per atorgar el present conveni, i per això

Exposen

I. Que l'Estatut de l'estudiant universitari, aprovat pel Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre, reconeix, respectivament, als articles 8 i 9, el dret específic dels estudiants de grau a «disposar de la possibilitat de realització de pràctiques, curriculars o extracurriculars, que es poden fer en entitats externes i als centres, estructures o serveis de la universitat, segons la modalitat prevista i garantint que serveixin a la finalitat formativa d'aquests» (lletra f) i a «comptar amb tutela efectiva, acadèmica i professional […] en les pràctiques externes que es prevegin al pla d'estudis» (lletra g). D'altra banda, l'article 24 d'aquest estatut regula les pràctiques acadèmiques externes, la tipologia i les característiques generals, així com l'extensió de les pràctiques a tots els estudiants matriculats en qualsevol ensenyament impartit per les universitats o els centres que hi estan adscrits.

II. Que la normativa de gestió de pràctiques externes dels estudiants de la UIB en empreses, entitats o institucions (annex de l'Acord normatiu 11124/2014, de 19 de setembre —FOU núm. 405, de 17 d'octubre) (en endavant, la normativa de pràctiques de la UIB), a l'article 1, estableix que les pràctiques acadèmiques externes constitueixen una activitat de naturalesa formativa realitzada pels estudiants universitaris i supervisada per la UIB l'objectiu de la qual és permetre'ls aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seva formació acadèmica i afavorir l'adquisició de competències que els preparin per a l'exercici d'activitats professionals i facilitin la seva ocupabilitat.

III. Que els Estatuts de la Universitat, a l'article 147.1, estableixen que la UIB fomentarà una política de convenis adequada amb institucions i empreses.

IV. Que el Centre d'Estudis i Prevenció de Conductes Addictives adscrit al Departament de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d'Eivissa, és un centre que treballa per a la prevenció de les conductes addictives i les conductes de risc general a l'illa d'Eivissa, tant a l'àmbit educatiu, familiar com comunitari.

V. El seu interès a desenvolupar aquest conveni específic de col·laboració entre ambdues parts en relació amb les pràctiques acadèmiques externes curriculars dels estudis de grau i/o postgrau oficials i propis de la UIB per part dels estudiants.

Per tot el que s'ha exposat anteriorment, les parts

Acorden

Primer. Objecte del conveni

L'objecte d'aquest conveni és establir el marc per regular la col·laboració entre la UIB i l'entitat col·laboradora per possibilitar la realització de pràctiques curriculars externes segons les condicions establertes a l'annex 1 d'aquest conveni:

Modalitat: pràctiques curriculars. Les que els estudiants fan com a activitats acadèmiques integrants del seu pla d'estudis.

Segon. Finalitat de les pràctiques

La finalitat de les pràctiques externes, de conformitat amb les previsions de la normativa de pràctiques de la UIB, és:

a) Contribuir a la formació integral dels estudiants i complementar-ne l'aprenentatge teòric i pràctic.

b) Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en què els estudiants han d'operar, contrastar i aplicar els coneixements adquirits.

c) Afavorir el desenvolupament de competències tècniques, metodològiques, personals i participatives

d) Obtenir una experiència pràctica que els faciliti la inserció al mercat de treball i millori la seva ocupabilitat futura.

e) Afavorir els valors de la innovació, la creativitat i l'emprenedoria.

Tercer. Règim de les pràctiques acadèmiques externes curriculars dels alumnes

1. Les característiques de les pràctiques externes de la UIB són regulades per la normativa de pràctiques de la UIB.

2. L'estudiant que participa en pràctiques externes ha de complir els requisits establerts a l'article 3 de la normativa de pràctiques de la UIB.

De conformitat amb el projecte formatiu i les característiques dels estudis corresponents, els practicants han de fer funcions pròpies del perfil professional relatiu als estudis que cursen, d'acord amb el pla de pràctiques que cada estudiant ha de desenvolupar, en el context de l'organització general de la pràctica i amb les orientacions dels tutors de pràctiques de la UIB i dels supervisors dels centres de pràctiques.

3. Els estudiants en pràctiques tenen dos tutors: un tutor acadèmic de la UIB i un tutor de l'entitat col·laboradora.

a) El tutor acadèmic ha de ser un professor de la UIB, que tindrà els drets i deures establerts als articles 13 i 15 de la normativa de pràctiques de la UIB.

b) El tutor de l'entitat col·laboradora ha de ser una persona que hi estigui vinculada, amb experiència professional i amb els coneixements necessaris per realitzar una tutela efectiva, que tindrà els drets i deures establerts als articles 9 i 16 de la normativa de pràctiques de la UIB.

El tutor de l'entitat col·laboradora tindrà dret a obtenir un certificat acreditatiu de la tasca realitzada.

4. La UIB, acabades les pràctiques externes, ha d'emetre, a petició de l'estudiant, un document que les acrediti i que ha de contenir, almenys, els aspectes recollits a l'article 14.4 de la normativa de pràctiques de la UIB.

5. L'estudiant té dret a fer les proves corresponents a l'avaluació dels estudis en què està matriculat, i l'entitat col·laboradora té l'obligació de concedir-li els permisos necessaris per fer les proves indicades.

6. Abans de començar les pràctiques se signarà el corresponent annex (annex 2A), segons les pràctiques que l'estudiant hagi de fer, en el qual s'indicaran la modalitat de les pràctiques i les condicions particulars de cada pla de pràctiques. Aquest annex anirà signat pel tutor de l'entitat, el tutor de la UIB i l'estudiant. No obstant això, per a aquelles pràctiques curriculars dels graus en què els plans d'estudis tinguin establertes pràctiques curriculars en més d'un curs acadèmic o presentin caràcter grupal, les facultats o els centres que tinguin adscrits aquests graus determinaran el model d'annex, on ha de figurar la modalitat de les pràctiques i les condicions particulars de cada pla de pràctiques.

Quart. Drets i deures dels estudiants en pràctiques

Els estudiants, durant les pràctiques acadèmiques externes curriculars dels estudis de grau i/o postgrau oficials i propis de la UIB, tenen els drets i deures establerts a la normativa de pràctiques de la UIB.

Cinquè. Alumnes en pràctiques

L'entitat col·laboradora pot tenir un màxim de: 2 alumnes. Si escau, cada any la comissió de seguiment del present conveni pot revisar aquest nombre i, si fos necessari, es podria incrementar mitjançant un annex al present conveni específic.

Sisè. Règim de la Seguretat Social

1. La realització de les pràctiques acadèmiques dels estudis de grau i postgrau oficials i propis de la UIB s'ha d'ajustar al que preveu la disposició addicional cinquanta-dosena del Reial decret llei 2/2023, de 16 de març, de mesures urgents per a l'ampliació de drets dels pensionistes, la reducció de la bretxa de gènere i l'establiment d'un nou marc de sostenibilitat del sistema públic de pensions.

2. Les obligacions de Seguretat Social en el cas de pràctiques formatives curriculars no remunerades recauran sobre la UIB. En el supòsit de pràctiques formatives remunerades, les obligacions en matèria de Seguretat Social recauran sobre l'entitat o organisme que financi el programa de formació.

3. En cas que el Govern espanyol concedeixi una moratòria en les obligacions en matèria de la Seguretat Social, el paràgraf anterior no serà d'aplicació mentre aquesta sigui vigent.

4. La realització de les pràctiques esmentades al paràgraf anterior no pot donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.

5. En cas que al final dels estudis l'estudiant s'incorpori a la plantilla de l'entitat col·laboradora, el temps de les pràctiques no es computa als efectes d'antiguitat ni l'eximeix del període de prova, llevat que en el conveni col·lectiu aplicable hi hagi expressament estipulada alguna cosa diferent.

Setè. Projecte formatiu

D'acord amb el que estableix l'article 7.2.a. del Reial decret 592/2014, d'11 de juliol, el projecte formatiu objecte de la pràctica que ha de dur a terme l'estudiant s'inclou a l'annex 2A. Aquest projecte pot ser objecte de les adaptacions necessàries en funció de la realitat de l'estudiant que n'és destinatari.

Vuitè. Comissió de seguiment

1. Es crea una comissió de seguiment formada per dos representants de la UIB i dos representants de l'entitat col·laboradora.

2. La comissió de seguiment ha de coordinar les relacions entre la UIB i l'entitat col·laboradora indicades en l'execució d'aquest conveni. Així mateix, ha de resoldre els problemes d'interpretació i compliment que es puguin plantejar respecte del present conveni.

3. En qualsevol cas, abans de presentar, quan sigui pertinent fer-ho, els litigis produïts davant els òrgans jurisdiccionals ordinaris, s'ha d'intentar la conciliació en el si de la comissió esmentada.

Novè. Protecció de dades

Ambdues parts, com a responsables de la realització de l'objecte del conveni, es comprometen a tractar de manera absolutament confidencial la informació obtinguda i a no fer-la servir per a cap altra finalitat que no sigui la derivada d'aquest conveni.

Les parts signants es comprometen a complir els termes prevists pel Reglament europeu 2016/679, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Les persones les dades de les quals siguin objecte de tractament poden exercir els seus drets davant els òrgans següents:

-Delegada de protecció de dades de la UIB: Catalina A. Pou Rayas, a l'adreça electrònica: <dpo@uib.cat>.

-Responsable del tractament de les dades personals o, si escau, delegat de protecció de dades de l'altra part: Javier Torres Ribas, a l'adreça electrònica: <cielopd@conselldeivissa.es>

Així mateix, les parts es comprometen a adoptar les mesures tècniques i organitzatives necessàries que garanteixin la seguretat de les dades de caràcter personal i n'evitin l'alteració, la pèrdua de tractament i l'accés no autoritzat.

Desè. Tractament de dades de caràcter personal dels alumnes de les entitats col·laboradores

La Universitat de les Illes Balears, per a l'execució del present conveni específic de pràctiques, facilitarà l'accés de dades personals al personal de l'entitat col·laboradora. Aquestes dades podran ser tant dels alumnes com dels professors.

L'accés esmentat suposarà una activitat de tractament de dades personals per part de l'entitat col·laboradora, que s'ha de regir pels principis següents:

- Les dades dels professors de la Universitat de les Illes Balears seran només de caràcter identificatiu i s'utilitzaran de manera exclusiva per facilitar el contacte entre el personal de l'entitat col·laboradora i els tutors de la UIB.

- Les dades dels estudiants de pràctiques externes podran ser identificatives i de contacte, de naturalesa acadèmica i de no haver estat condemnats per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual.

- L'entitat col·laboradora es compromet a utilitzar les dades facilitades per la Universitat de les Illes Balears d'acord amb la finalitat prevista. Per aquest motiu, no podrà utilitzar-les per a cap altra finalitat ni tampoc comunicar-les a terceres parts.

- Una vegada finalitzades les pràctiques, les dades de caràcter personal s'han d'eliminar. Això no obstant, les dades es podran conservar per obligació legal o per al compliment d'una missió realitzada en interès públic.

- Les dades les facilitarà la Universitat de les Illes Balears a l'entitat col·laboradora per mitjà de correu electrònic, en paper, o bé en suport informàtic. Correspon a l'entitat col·laboradora adoptar les mesures de caràcter tècnic i organitzatiu necessàries que garanteixin la seguretat de les dades de caràcter personal i n'evitin l'alteració, la pèrdua de tractament i l'accés no autoritzat.

Pel que fa als alumnes de la Universitat de les Illes Balears que facin pràctiques externes entre les tasques dels quals es trobi el tractament de dades personals de l'entitat col·laboradora, l'accés a aquestes dades suposarà una activitat de tractament de dades per part de la Universitat de les Illes Balears que es durà a terme per mitjà dels alumnes en pràctiques i que s'ha de regir segons els termes següents:

- La Universitat recull el compromís dels alumnes en pràctiques, abans d'incorporar-se a l'entitat col·laboradora, de tractar les dades personals dels professors i dels estudiants exclusivament amb la finalitat de dur a terme les pràctiques externes, de no comunicar-les a tercers per cap mitjà i de no conservar-les una vegada acabades les pràctiques.

- La Universitat també ha d'informar els estudiants, abans que s'incorporin a l'entitat col·laboradora de pràctiques, sobre:

- Les seves responsabilitats en matèria de tractament de dades personals. Amb caràcter general, està prohibit fer fotografies, vídeos, enregistrar sons o similars, relacionats amb les pràctiques. Només es pot autoritzar aquesta pràctica si l'entitat col·laboradora ho autoritza de manera excepcional, sempre que es justifiqui que la finalitat és l'adequada, conforme a aquest conveni, i que, a més a més, es compleix la normativa de protecció de dades.

- L'obligatorietat d'obtenir una autorització de l'entitat col·laboradora per accedir a documentació o a suports que continguin dades personals com: expedients, llistes, aplicacions informàtiques, etc

- L'obligació de confidencialitat sobre la informació i les dades personals que coneguin durant la realització de les pràctiques externes.

El personal de l'entitat col·laboradora que supervisi els estudiants de pràctiques d'acord amb aquest conveni limitarà, en la mesura que sigui possible, l'accés dels estudiants de pràctiques a dades personals que no siguin necessàries per dur a terme les seves tasques.

Els tutors de la Universitat de les Illes Balears no estan autoritzats a tractar dades personals del personal de l'entitat col·laboradora d'acord amb aquest conveni. Qualsevol ús de dades personals amb finalitats acadèmiques o d'investigació aprofitant la realització de les pràctiques dels alumnes (treballs de recerca, de grau, de màster, etc.) ha de tenir l'habilitació legal corresponent i obtenir, quan sigui necessari, el consentiment de les persones afectades.

L'entitat col·laboradora és responsable del tractament de les dades personals derivades del present conveni específic. Per aquest motiu, ha de complir les obligacions legals derivades del Reglament general de protecció de dades i, especialment, el deure d'informació regulat als articles 13 i 14. Amb aquesta finalitat, s'informarà als estudiants mitjançant el formulari que s'adjunta com a annex 3.

Onzè. Protecció de riscs laborals

L'entitat es compromet a complir les normes vigents en tot el que faci referència a la prevenció de riscs laborals, a informar l'estudiant sobre els riscs als quals està exposat durant les pràctiques i a facilitar-li mitjans de protecció idèntics als que requereix qualsevol altre treballador de l'entitat. Per la seva banda, l'estudiant es compromet a respectar les normes de funcionament, de seguretat i de prevenció de riscs de l'entitat.

Dotzè. Vigència

El present conveni entrarà en vigor en la data de la signatura i tindrà una vigència de quatre anys.

En qualsevol moment abans de la finalització del termini previst en el paràgraf anterior, els signants del conveni poden acordar-ne la pròrroga per un període de quatre anys addicionals, mitjançant un acord que ha de ser formalitzat per escrit amb anterioritat a l'expiració del termini inicialment convingut.

Això no obstant, qualsevol de les parts signants pot donar-lo per finalitzat amb un preavís a l'altra part de manera fefaent amb un mes d'antelació a la data de resolució proposada; les dues parts es comprometen, en tot cas, a mantenir la vigència del conveni fins que acabin les pràctiques que es trobin en curs.

Tretzè. Normativa aplicable

En tot allò que no es preveu en aquest conveni, seran aplicables el Reial decret 592/2014, d'11 de juliol, i el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, així com la normativa de pràctiques de la UIB (FOU núm. 405, de 17 d'octubre de 2014), que regulen la gestió de pràctiques externes dels estudiants universitaris.

Catorzè. Resolució de conflictes, règim jurídic i jurisdicció competent

Aquest conveni té naturalesa administrativa i es regirà pel que disposen les seves clàusules i el títol preliminar, capítol VI, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, així com la resta de normes administratives que hi siguin d'aplicació, i els principis generals del dret.

Aquest conveni està exclòs de l'àmbit d'aplicació de l'article 6.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, atès que pel seu contingut no té la consideració de contracte subjecte a la legislació de contractes del sector públic.

Les qüestions litigioses sorgides de la interpretació, la modificació, el desenvolupament i els efectes que es puguin derivar de l'aplicació del present conveni les resoldrà la comissió de seguiment prevista a l'acord vuitè. Si ambdues parts no arriben a un acord, sotmetran les qüestions litigioses als òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa amb seu a Palma, amb renúncia expressa a qualsevol jurisdicció que els pugui correspondre.

Quinzè. Règim d'extinció i resolució del conveni

Aquest conveni específic, d'acord amb l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 octubre, de règim jurídic del sector públic, s'extingirà per l'incompliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o que suposin una causa de resolució.

Són causes de resolució:

- El transcurs del termini de vigència sense haver-ne acordat la pròrroga.

- L'acord d'ambdues parts per extingir el conveni, que s'instrumentarà per escrit

- L'incompliment de qualsevol de les parts dels compromisos assumits, que donarà dret a l'altra part a resoldre unilateralment aquest conveni. La resolució es farà efectiva en el període dels 30 dies següents a la notificació.

- Decisió judicial declaratòria de nul·litat del conveni

- Qualsevol causa distinta de les anteriors prevista al conveni o a les lleis aplicables.

- La manifestació de qualsevol d'ambdues parts de la voluntat de resoldre aquest document, amb un preavís de dos mesos, sense que això afecti les accions ja començades i pendents d'acabar o la liquidació de les obligacions contretes per cadascuna de les parts fins al moment de la resolució.

- La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de complir els pactes o contingut d'aquest conveni.

En cas de resolució del conveni específic per qualsevol causa que s'hi prevegi, la comissió de seguiment fixarà el termini per acabar les actuacions que se'n deriven que estiguin en marxa, el qual serà improrrogable.

Setzè. Modificació del conveni

La modificació del contingut del present conveni requereix l'acord unànime de les parts signants, d'acord amb el que estableix l'article 49.g) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a proposta de qualsevol d'aquestes, mitjançant la subscripció de l'addenda de modificació oportuna, formalitzada abans de la finalització del conveni.

Els acords de modificació del conveni, en cas d'adoptar-se, s'han de sotmetre a la tramitació ordinària de cada una de les parts.

Dissetè. Transparència

La Universitat de les Illes Balears posarà a disposició dels ciutadans el conveni en el portal de transparència corresponent en aplicació de les obligacions de publicitat activa establertes a l'article 8.1 b) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en compliment de l'article 11.1 de l'Acord normatiu 13256/2019, de 8 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de transparència de la Universitat de les Illes Balears.

Divuitè. Denominacions

Totes les denominacions d'òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquest conveni apareguin en gènere masculí, s'han d'entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Com a prova de conformitat amb tots i cada un dels acords detallats en aquest conveni, ambdues parts el signen en dos exemplars al lloc indicat a l'encapçalament i en la data de la darrera signatura electrònica.

Per l'entitat,                                                                                                                                         Per la Universitat de les Illes Balears,                                                                                                                                                                               

 

 

ANNEX 1 Condicions particulars dels estudiants del Grau de Pedagogia (Pla 2023)

Modalitat: pràctiques curriculars

Condició primera. Descripció

Són activitats acadèmiques reglades i tutelades que formen part del pla d'estudis. Només poden oferir-se per a aquelles titulacions de grau o de postgrau que així ho tinguin establert al seu pla d'estudis.

Condició segona. Requisits dels estudiants

Els que estableixi el seu pla d'estudis. Han d'estar matriculats de les assignatures de pràctiques externes del grau que cursen i complir els prerequisits propis d'aquestes assignatures.

Condició tercera. Unitat administrativa responsable de la gestió de les pràctiques

La tramitació i gestió del conveni i les pràctiques les faran: la Facultat d'Educació.

Condició quarta. Selecció dels estudiants

La faran els òrgans designats a aquests efectes d'acord amb la normativa de la Facultat d'Educació.

Es preveu que l'entitat podrà acollir fins un màxim de 2 alumnes.

Condició cinquena. Avaluació

L'avaluació de cada estudiant en pràctiques curriculars la farà el tutor de la UIB de manera coordinada amb el tutor de l'entitat, de conformitat amb els procediments establerts per la UIB i el que prevegi la guia docent del pla d'estudis de l'assignatura de pràctiques externes corresponent.

La UIB, acabades les pràctiques externes, ha d'emetre un document que les acrediti, el qual ha de contenir, almenys, els aspectes recollits a l'article 14.4 de la normativa de pràctiques de la UIB.

Condició sisena. Condicions: durada, període i horari

Durada: és la que estableixin cada pla d'estudis i el programa de l'assignatura corresponent.

Període: les pràctiques es cursaran en el moment en què estiguin previstes al pla d'estudis de la titulació.

Horari: s'especificarà en cada cas en particular i l'autoritzarà el centre responsable. En general, i llevat dels casos en què els plans d'estudis prevegin la realització de pràctiques intensives, el nombre màxim d'hores diàries de pràctica que un estudiant pot fer en període lectiu són 5. En període no lectiu es pot incrementar fins a 7 hores diàries, i s'ha de tenir present que, en cas que hi hagi una borsa o un ajut a l'estudi, també s'ha d'aplicar l'increment proporcional.

En cas de circumstàncies excepcionals, la durada i l'horari es poden disposar segons el que indica l'article 21 bis de la normativa de pràctiques de la UIB.

Condició setena. Ajuda a l'estudi

Per a la realització d'aquestes pràctiques no hi ha prevista una compensació econòmica obligatòria. No obstant això, els alumnes poden acollir-se a qualsevol modalitat d'ajuda compensatòria que sigui compatible amb la seva condició d'alumne en pràctiques. L'entitat col·laboradora Consell Insular d'Eivissa pot fer aportacions econòmiques en forma de borsa d'ajuda a l'estudi.

Condició vuitena. Assegurances

Els estudiants estaran coberts, en cas d'accident, malaltia o infortuni familiar, per l'assegurança escolar en els termes i les condicions que estableix la legislació vigent. Els estudiants més grans de 28 anys estaran coberts per la pòlissa sanitària contractada per la UIB. Per a tots els estudiants de la UIB queda garantida la responsabilitat civil de danys a tercers que pugui ocasionar l'estudiant en pràctiques amb la pòlissa que la UIB té subscrita a aquest efecte. Si les pràctiques es realitzen fora del territori nacional i la UIB no preveu la seva cobertura, l'assegurança sanitària de viatge és obligatòria i anirà a càrrec de l'estudiant, que l'haurà de gestionar personalment. Com a mínim, ha de ser una assegurança que cobreixi el termini de les pràctiques, amb cobertura per responsabilitat civil privada, mort i invalidesa per accident i, si escaigués, assistència en repatriació.

Condició novena. Reconeixement

Les pràctiques tenen reconeguda l'assignació de crèdits i l'equivalència en hores presencials a l'entitat col·laboradora que estiguin previstes en el programa de les assignatures del pla d'estudis al qual pertanyin.

Núm. conveni: 3211

Núm. Projecte formatiu: «vnumannex»

 

ANNEX 2a Projecte formatiu de pràctiques curriculars de grau de títols oficials de la UIB: Grau de Pedagogia (Pla 2023)

El senyor / La senyora «vnomtutoruib», amb adreça electrònica «xxxxxxx», telèfon «xxxxx», nomenat/ada per exercir les funcions de tutor/a acadèmic/a del present programa de pràctiques externes entre la Universitat i l'entitat Consell Insular d'Eivissa que ocupa el càrrec de: «nomcàrrec» en el Departament de «nomdepartament», amb el perfil professional «despricióperfilprofessionalUIB».

El senyor / La senyora «vnomtutorentitat», amb adreça electrònica «vemailtutofe», nomenat/ada per l'entitat Consell Insular d'Eivissa , domiciliada a Eivissa, a Av. d'Espanya núm. 49, telèfon «vtelefonentitat», per exercir les funcions de tutor/a del present programa de pràctiques acadèmiques externes «tipusdepràctiques» entre la Universitat i l'entitat Consell Insular d'Eivissa , que ocupa el càrrec dins l'entitat de: «nomcàrrec», amb el perfil professional «descripcióperfilprofessionalentitat».

L'estudiant «vnombecari», amb DNI núm. «vdnibecari», matriculat/ada dels estudis de «vestudisbecari» d'aquesta universitat, que viu a «vdirecciobecari», «vpoblaciobecari», telèfon núm. «vtelfbecari» «vtelf2becari» «vmobilbecari»- «vemailbecari»

Declaren, pel que fa al conveni de pràctiques externes número 3211, signat entre la Universitat i l'entitat Consell Insular d'Eivissa , que el projecte formatiu de pràctiques curriculars que l'estudiant ha de dur a terme és el següent:

1.Descripció de les pràctiques que ha de fer l'estudiant:

«vdescripciotreball»

2.Lloc on es faran les pràctiques:

«vlloctreball» (identificau el lloc: adreça i, si escau, departament o similar)

3.Període en què es faran les pràctiques:

«vperiodetreball»

4.Nombre total d'hores en aquest període:

«vhores»

5.Horari:

«vhorari»

6.Coneixements específics que ha de tenir l'estudiant per fer aquestes pràctiques:

«vConeixementsEspecifics»

7.Formació que adquirirà l'estudiant amb aquestes pràctiques:

«vformacioadquirida»

8. Forma prevista de seguiment i d'orientació a l'estudiant mentre faci les pràctiques:

«vformacioadquirida»

Les característiques de les presents pràctiques són regulades per la normativa de pràctiques de la UIB.

En el cas de les pràctiques curriculars, s'ha de preveure també el que s'indiqui a les especificacions del pla d'estudis amb referència a l'assignatura de pràctiques externes.

La UIB, l'entitat i l'alumne es comprometen a complir les obligacions respectives descrites i recollides al capítol II del títol II de la normativa de pràctiques de la UIB.

La vigència de les pràctiques és d'un curs acadèmic (dins el període indicat). La finalització anticipada de les pràctiques, que pot ser per iniciativa de qualsevol de les parts, s'ha de justificar segons el que disposa la normativa de pràctiques de la UIB, quan ocorri alguna de les circumstàncies següents:

-Cessament de les activitats per qualsevol de les parts.

-Circumstàncies justificades que impedeixin el desenvolupament de les activitats programades.

-Acord mutu de les parts intervinents.

-Incompliment del conveni per part de qualsevol de les parts.

-Renúncia expressa de l'estudiant o de l'entitat.

L'entitat es compromet a complir les normes vigents en tot el que faci referència a la prevenció de riscs laborals, a informar l'estudiant sobre els riscs als quals està exposat durant les pràctiques i a facilitar-li mitjans de protecció idèntics als que requereix qualsevol altre treballador de l'entitat. Per la seva banda, l'estudiant es compromet a respectar les normes de funcionament, de seguretat i de prevenció de riscs de l'entitat.

El fet que l'entitat subscrigui el present acord no suposa l'adquisició d'altres compromisos que els que s'hi estipulen. D'acord amb la normativa aplicable, la relació de l'estudiant amb l'entitat no té caràcter de relació laboral.

L'entitat es compromet, durant els dies que l'estudiant hagi de fer exàmens oficials dels seus estudis, a donar-li el dia lliure complet, encara que l'horari de les pràctiques no coincideixi amb l'hora de l'examen o la prova d'avaluació.

Observacions

«vobservacions»

Palma, «vdatacatala»

El tutor / de la turtora

nomenat/ada per l'entitat

Vistiplau del tutor / la tutora,

nomenat / ada per la UIB,

L'estudiant

 

 

 

El tutor / de la tutora

nomenat / ada per l'entitat

 

 

 

 

<<vnombretutoruib>>

 

 

 

 

<<vnombrebecari>>

D'acord amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) (BOE núm. 294, de 6 de desembre), la persona afectada accepta que les seves dades personals, com també les que puguin ser facilitades en el futur, siguin incorporades a un fitxer inscrit al Registre d'Activitats de Tractament del qual és titular Consell Insular d'Eivissa, amb domicili a Av. d'Espanya núm. 49, Eivissa. Aquestes dades han estat recollides per l'entitat amb la finalitat de poder complir el conveni amb la Universitat. La persona afectada pot exercir els drets reconeguts a la llei i, en particular, els drets d'accés, rectificació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament quant a les dades facilitades, a través d'escrit que pot dirigir a la seu social de l'entitat a l'adreça indicada. La persona afectada s'obliga a no difondre a tercers i a guardar de manera absolutament confidencial tota la informació i les dades de caràcter personal a què tingui accés, així com les tasques realitzades en compliment d'aquest conveni, i a subministrar-les únicament a personal autoritzat per Consell Insular d'Eivissa. La persona afectada tindrà accés solament a les dades de caràcter personal que siguin necessàries per dur a terme la prestació convinguda al conveni.

 

ANNEX 3 Informació sobre protecció de dades

Palma, ___ de/d' __________ de 20__

Palma, en la data de la signatura electrònica

L'estudiant <<nomestudiant>>, major d'edat, amb DNI <<núm.DNI>>, que cursa els estudis de:

<<nomdelsestudis>>, amb el present document,

Manifesta:

1. Que ha estat informat sobre el tractament de les seves dades personals, en els termes següents:

1.1. Que Consell Insular d'Eivissa, com a responsable del tractament, emmagatzema i utilitza les seves dades sobre la base del compliment del conveni entre la Universitat de les Illes Balears i Consell Insular d'Eivissa d'acord amb l'article 6.1.c) o 6.1.e) de l'RGPD.

1.2. Que les seves dades les facilita la Universitat de les Illes Balears, on cursa els estudis d'acord amb el que es recull en el conveni de pràctiques. Així mateix, i sempre que sigui oportú, segons la classe de pràctiques que realitzi, és conscient que es podrà obtenir el corresponent certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals en compliment de l'obligació que estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil.

1.3. Que les dades objecte de tractament poden ser les següents:

-Caràcter identificatiu: nom i cognoms; DNI, NIE o passaport; adreça postal, adreça electrònica, telèfon fix o telèfon mòbil.

-Expedient acadèmic: certificació i avaluació de la pràctica.

-Si escau, dades relatives a no haver estat condemnat per sentència ferma per delicte contra la llibertat i indemnitat sexual.

1.4. Que les dades oportunes es comunicaran a la Universitat de les Illes Balears amb la finalitat de certificar la realització efectiva de les pràctiques i col·laborar en l'avaluació.

1.5. Que les dades es conservaran exclusivament durant el temps que sigui necessari per complir la finalitat per a la qual es varen recollir i per determinar possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades.

1.6. Que té dret a sol·licitar l'accés a les seves dades personals, a rectificar-les o a suprimir-les, a limitar-ne el tractament, a oposar-s'hi o a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l'elaboració de perfils, per mitjà d'un escrit amb el document identificatiu adjunt dirigit a:

-(Dades del responsable del tractament o DPO de l'entitat)

1.7. Que pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica, accessible a través de la pàgina web <https://www.aepd.es/>.

1.8. Que, en qualsevol cas, pot consultar informació sobre la protecció de dades de la Universitat de les Illes Balears a la pàgina web <https://dpo.uib.cat>.

2. Que ha estat informat de les seves obligacions en matèria de protecció de dades i seguretat i, en concret, de les següents:

a)Es considera dada personal tota informació relativa a una persona física. Per tant, les dades de persones identificades o identificables són dades personals i no pot utilitzar-les per a finalitats diferents de la realització de les pràctiques acadèmiques externes. Amb caràcter general, està prohibida la realització de fotografies, vídeos, enregistraments de sons, etc., relacionats amb les pràctiques, si bé Consell Insular d'Eivissa podrà autoritzar aquesta pràctica, sempre que es justifiqui que la finalitat és l'adequada i d'acord amb l'objecte subscrit per les parts d'aquest conveni específic, i que queda garantit el compliment de la normativa en matèria de protecció de dades i, si escau, de protecció de la infància i de l'adolescència.

b)En el supòsit de fer les pràctiques en un centre amb menors d'edat, és perfectament conscient de l'especial protecció de les seves dades personals.

c)De l'obligació de guardar secret sobre les dades personals a les quals tingui accés a causa de la realització de les pràctiques, i del deure d'usar-les exclusivament per a les finalitats pròpies de les pràctiques, a no comunicar-les a tercers per cap mitjà i a no conservar-les un cop hagi finalitzat les pràctiques.

d)De l'obligació d'obtenir autorització de Consell Insular d'Eivissa per accedir a documents o suports (expedients, llistes, aplicacions informàtiques, bases de dades, etc.) que continguin dades personals.

e)De la prohibició d'identificar alumnes o altres persones físiques amb el seu nom i cognom o qualsevol altra dada que es pugui relacionar amb una persona física identificada o identificable en els documents acadèmics que es generin com a conseqüència de les pràctiques (treballs, memòries, informes, etc.).

f)De les conseqüències disciplinàries i d'altres classes que pot tenir l'incompliment de la normativa en protecció de dades.

I, com a prova de conformitat, signa el present document al lloc indicat a l'encapçalament i en la data de la darrera signatura electrònica.

L'estudiant,