Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 148412
Bases i convocatòria per a la provisió del lloc de cap de la policia local de l'Ajuntament des Migjorn Gran per el sistema de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que mitjançant Decret de Batlia núm. 2024/ALC/0000110 de data 7 de març de 2024, s'ha adoptat el següent acord:

PRIMER: Aprovar la convocatòria i les bases que han de regir el concurs per a la provisió del lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament des Migjorn Gran per el sistema de lliure designació.

SEGON: Donar publicitat a la convocatòria mitjançant anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el taulell d'edictes de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal.

 

Es Migjorn Gran (signat electrònicament: 7 de març de 2024)

La batlessa Antonia Camps Florit

 

BASES I CONVOCATÒRIA PER A LA PROVISIÓ DEL LLOC DE CAP DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN PER EL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ.

PRIMERA: OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte d'aquesta convocatòria la provisió del lloc de Cap de la Policia Local de l'Ajuntament des Migjorn Gran, mitjançant el sistema de lliure designació establert en l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals, en endavant, Llei de Coordinació de les Policies Locals.

Les característiques del lloc són:

Denominació

Cap del Cos de la Policia Local de l'Ajuntament des Migjorn Gran.

Categoria

Escala bàsica: Categoria oficial Policia Local.

Classificació

Grup C1. Escala Administració Especial. Subescala: Serveis especials

Nivell de complement de destí

6.453,02 €

Adscripció

Funcionaris de la màxima categoria de la plantilla del Cos de Policia del municipi o bé, entre funcionaris de altres Cossos de Policia Local o d'altres Cossos de Seguretat, en els termes establerts en l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals.

Funcions

Les funcions de la prefectura són es establertes en l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals

SEGONA: FUNCIONS GENERALS

La persona que ostenti el lloc de la Prefectura de la Policia Local, sota la dependència directa de la persona titular de la Batlia o Regidoria Delegada, en el seu cas, ostenta la màxima responsabilitat de la Policia Local i té el comandament immediat damunt totes les unitats i serveis en els que aquesta s'organitzi, exercint, entre altres, les funcions que es determinen en l'article 22 de l'esmentada Llei de Coordinació de les Policies Locals, així com les establertes en les Relacions de Llocs de Treball de l'Ajuntament.

TERCERA: REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

De conformitat amb l'article 22 de la Llei de Coordinació de les Policies Locals, aquestes persones aspirants hauran de ser funcionaris de la màxima categoria de la plantilla del Cos de Policia del municipi o bé, entre funcionaris d'altres Cossos de Policia Local o d'altres Cossos de Seguretat.

Es valorarà particularment l'experiència en funcions de direcció de la Policia Local. Als efectes anteriors, s'haurà d'acreditar la categoria consignada en la base primera de la convocatòria.

Tots els requisits s'hauran de tenir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

QUARTA: SOL·LICITUDS

1. FORMA

Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament des Migjorn Gran, o en qualsevol de les formes previstes a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds per prendre part en el procés s'han d'ajustar al model normalitzat (Annex II) de sol·licitud que estarà disponible a la seu electrònica i al web de l'Ajuntament des Migjorn Gran.

El termini de presentació de les sol·licituds és de 7 dies hàbils, a partir del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

2. DOCUMENTS QUE S'HAN DE PRESENTAR.

Les sol·licituds hauran de presentar-se acompanyades de la següent documentació:

a) Fotocopia del DNI.

b) Títol acadèmic exigir per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc de feina convocat o de titulació equivalent.

c) Carnets de conduir classe A2 i B en vigor

d) Certificat acreditatiu d'estar en possessió del nivell B2 de coneixement de la llengua catalana o equivalent, emès per òrgan competent.

e) «Currículum Vitae» datat i signat, en el que figurin títols acadèmics, anys de servei, llocs exercits a l'Administració, estudis i cursos realitzats, així com qualsevol altra mèrit que es consideri oportú, fent constar, en tot cas, les característiques detallades en el lloc que actualment vingués exercint.

f) Els mèrits i altres dades que s'hagin consignat en el «currículum vitae» hauran de justificar-se per les persones aspirants amb documents originals o fotocòpies degudament compulsades que acompanyaran al mateix.

CINQUENA: ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS I PROCEDIMENT

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 7 dies hàbils, es declararà aprovat el llistat provisional d'admesos i exclosos que es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament des Migjorn Gran. Es concedirà un termini de dos dies hàbils des de la publicació per esmenar errades i possibles reclamacions.

El llistat provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevat a definitiu si no es presenten reclamacions.

L'Alcaldia convocarà a les persones candidates admeses a la celebració d'una entrevista personal o recaptar d'aquests els aclariments, o en el seu cas, l'aportació del que s'estimi necessari a l'efecte d'avaluar, a més dels items considerats a l'entrevista, la trajectòria professional i acadèmioca dels aspirants, i efectuar la selecció de la persona candidata que s'estimi més idònia.

Així mateix, als afectes anteriors, podrà demanar la intervenció dels especialistes que estimi procedents a fi de permetre apreciar la idoneïtat de les persones candidates.

SISENA: NOMENAMENT, PRESA DE POSSESSIÓ I CESSI

1 El nomenament s'efectuarà per la batlessa d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, podent-se realitzar, si s'estima convenient, una entrevista personal per a constatar o esbrinar les característiques de les persones aspirants que millor s'adeqüen al contingut del lloc. El nomenament s'haurà d'efectuar en el termini d'un mes des de la finalització de la presentació de sol·licituds, aquest termini podrà prorrogar-se com a màxim durant un altre mes, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2 El termini per prendre possessió serà de tres dies si no implica canvi de residència i d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.

El termini de presa de possessió començarà a contar-se a partir del dia següent al del cessi, que haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació del nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el nomenament comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió haurà de computar-se des de dita publicació.

3 La persona aspirant nomenada podrà ser cessat i remogut de les seves funcions amb caràcter discrecional per l'òrgan que el va nomenar.

SETENA: NORMATIVA APLICABLE

La convocatòria es regirà per aquestes bases i, en el seu defecte, supletòriament serà d'aplicació la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals; Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i Provisió de Llocs i Promoció Professional de les persones funcionàries Civils de l'Administració General de l'Estat; Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat Públic: Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

VUITENA: RECURSOS

Aquesta convocatòria, les seves bases i quants actes administratius es deriven de la mateixa, podran ser impugnats per les persones interessades, en els casos i en la forma establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

ANNEX II SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA PROVISIÓ, EN COMISSIÓ DE SERVEIS I PEL PROCEDIMENT DE LLIURE DESIGNACIÓ, DEL LLOC DE TREBALL DE CAP DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

SOL·LICITANT

NOM:

PRIMER LLINATGE:

SEGON LLINATGE:

DOCUMENT D'IDENTITAT                                                       DATA DE NAIXEMENT:

TELÈFON:                                                                                    NACIONALITAT:

ADREÇA:

MUNICIPI:

PROVÍNCIA:

CORREU ELECTRÒNIC

EXPÒS

Que, vistes la convocatòria i bases per a la provisió del lloc de treball de cap de la policia local de L'Ajuntament des Migjorn Gran, pel procediment de lliure designació, en comissió de serveis; present la següent

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Declar que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits a la convocatòria i que són certes les dades que s'hi consignen. I a més, declar que amb la sol·licitud de participació present la següent DOCUMENTACIÓ:

(Marcau amb una X la documentació que presentau)

( ) Fotocopia del DNI.

( ) Títol acadèmic exigir per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc de feina convocat o de titulació equivalent.

( ) Carnets de conduir classe A2 i B en vigor

( ) Certificat acreditatiu d'estar en possessió del nivell B2 de coneixement de la llengua catalana o equivalent, emès per òrgan competent.

( ) «Currículum Vitae» datat i signat, en el que figurin títols acadèmics, anys de servei, llocs exercits a l'Administració, estudis i cursos realitzats, així com qualsevol altra mèrit que es consideri oportú, fent constar, en tot cas, les característiques detallades en el lloc que actualment vingués exercint.

( ) Els mèrits i altres dades que s'hagin consignat en el «currículum vitae» hauran de justificar-se per les persones aspirants amb documents originals o fotocòpies degudament compulsades que acompanyaran al mateix.

Per tot això,

SOL·LICIT:

Ser admès/admesa en el procediment selectiu.

Es Migjorn Gran, .............. d ............................... de 20.......

(Signatura)

 

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN