Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 147538
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació corresponent a l’Hospital Mateu Orfila, de la Gerència de l’Àrea de Salut de Menorca, del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Els articles 9, 9 bis, 9 ter i 9 quater de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal.

2. L'article 33.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat a la selecció, els quals s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s'han d'establir havent-los negociat prèviament en les meses corresponents.

3. Per mitjà de l' Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022).

L'esmentat acord regula procediments especials de selecció. En particular, l'article 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories quan l'ocupació de la plaça i la seva especificitat ho requereixin.

4. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de 23 de novembre de 2023, publicada el 27 en el portal web del Servei de Salut, es va incloure la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació entre les categories esmentades.

5. Com a requisit previ a l'inici del procediment selectiu, cal adjuntar l'informe justificatiu oportú on s'enumerin les característiques especials del lloc que s'hagi de cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. El 19 de febrer del 2024, el director gerent de l'Àrea de Salut de Menorca va emetre l'informe justificatiu esmentat.

6. El director general del Servei de Salut de les Illes Balears ha de dictar una resolució que aprovi la convocatòria d'aquest procediment especial, en la qual identifiquin les places que cal cobrir, l'obertura del termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que s'han d'acreditar per valorar-los, així com també informació relativa a la prova teoricopràctica. A efectes de publicitat, s'han de publicar la convocatòria i les bases íntegres en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i en el portal web del Servei de Salut (<http://ibsalut.es>).

7. En virtut del punt 1 b), en relació amb el punt 3 d), de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023), la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut de les Illes Balears és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal de les categories professionals de personal estatutari de gestió i serveis que figuren en els punts 26 i 27 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per l'Acord de Consell de Govern de 20 de juny de 2022.

8. D'acord amb el que s'estableix en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, els aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de català establerts en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació corresponent a l'Hospital Mateu Orfila, de la Gerència de l'Àrea de Salut de Menorca, del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta resolució.

3. Aprovar el model de prova teoricopràctica que s'ha d'exposar i defensar, que s'adjunta com a annex 2 d'aquesta resolució.

4. Aprovar el model d'acta d'entrevista per a l'exposició i defensa de la prova teoricopràctica, que s'adjunta com a annex 3 d'aquesta resolució.

5. Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que s'adjunta com a annex 4 d'aquesta resolució.

6. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren en l'annex 5 d'aquesta resolució.

7. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29 /1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.

 

(Signat electrònicament: 7 de març de 2024)

El director general Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació corresponent a l'Hospital Mateu Orfila, de la Gerència de l'Àrea de Salut de Menorca, del Servei de Salut de les Illes Balears. Les característiques del lloc a cobrir i les seves funcions, a més de les generals de la seva categoria, són les següents:

- Dissenyar i implementar l'estratègia de comunicació corporativa.

- Gestionar la comunicació institucional i la imatge corporativa.

- Implicar i fer participar els responsables i l'organització en general en els objectius i les estratègies del Pla de comunicació.

- Coordinar les accions de comunicació i els missatges de l'organització per aconseguir una gestió coherent i una homogeneïtat.

- Identificar les prioritats en comunicació i crear estratègies segons l'actualitat informativa.

- Establir relacions amb els mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals) i atendre les peticions d'informació relacionades amb l'activitat de l'Àrea de Salut.

- Planificar i elaborar continguts de comunicació tant per als mitjans propis (portal web, intranet, xarxes socials, cartellera digital…) com per als externs (notes de premsa).

- Coordinar, assessorar i fer el seguiment de les necessitats de comunicació dels diferents departaments i supervisar les accions que es duguin a terme.

- Revisar els documents per a pacients i elaborar continguts adreçats als usuaris.

- Elaborar disseny gràfic i imatge de materials de comunicació interna i externa.

- Participar i/o col·laborar en l'organització d'esdeveniments corporatius.

- Gestionar crisis de comunicació.

- Relacionar-se i cooperar amb els serveis de comunicació del Servei de Salut i de la Conselleria de Salut.

1.2. El procediment selectiu consta d'una prova teoricopràctica i una fase de concurs, que seran valorats per la Comissió de Selecció que figura en l'annex 5 d'aquesta resolució.

1.3. El procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022).

2. Requisits d'accés

2.1. Per accedir a la convocatòria d'aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir-ne reconegut aquest dret per mitjà duna norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tenguin menys de 21 anys, siguin majors i dependents.

b) Tenir la titulació de grau en Periodisme, Comunicació Audiovisual o Publicitat i Relacions Públiques; o un títol universitari oficial equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliti per exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a la categoria professional, o bé el títol de grau o llicenciatura a l'àrea d'arts i humanitats o ciències socials i jurídiques o estar en condicions d'obtenir-la dins el termini de presentació de sol·licituds. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades o que el títol estigui reconegut pel ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si escau.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

d) Tindre complits 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, el candidat serà exclòs de les llistes.

e) Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de català.

f) No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar-hi inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per exercir funcions similars a les que s'exerceixen en el cas de personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.

g) Presentar en el termini establert la sol·licitud de participació, així com la memòria amb l'estructura que figura en l'annex 2.

h) Satisfer la taxa que estableix la normativa vigent. Tot i això, les persones amb alguna discapacitat igual o superior al 33 % no han d'abonar la taxa.

i) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat, segons el que estableix la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.

2.2. Els requisits s'han de complir en la data en què l'aspirant presenta la sol·licitud per participar en el procés selectiu. L'acreditació dels requisits s'efectuarà en els termes que la convocatòria estableix, i s'han de mantenir durant tota la vigència del nomenament.

3. Sol·licituds

3.1. Les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades aspirants.

3.2. La sol·licitud i les instruccions per emplenar-la es poden descarregar en format PDF des de la web https://www.ibsalut.es/professionals/recursos-humans/treballa-amb-nosaltres/convocatories-especifiques.

La taxa es pot pagar telemàticament des del web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es paga directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és BOGN i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.

3.3. La sol·licitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s'han de presentar a l'Oficina a Matèria de Registre i les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears, o per qualsevol de les vies que s'estableixen en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar documents originals o còpies autèntiques de la titulació, del justificant del pagament de la taxa, així com dels documents que acreditin els mèrits que, si escau, hagin de ser objecte de valoració—segons el que s'estableix en l'annex 4— i la memòria.

No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears.

3.4. Per agilitar i facilitar el procediment de selecció, quan la sol·licitud s'hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut es recomana als aspirants que informin la unitat de selecció enviant un correu electrònic a l'adreça hgmo.rrhh@hgmo.es, en què ha de constar el número i la data de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.

3.5. L'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Amb les dades con signades en la inscripció s'elaborarà la llista provisional d'aspirants admesos.

3.6. Els interessats a participar a la convocatòria disposen de deu dies hàbils per presentar la sol·licitud i la resta de documentació que s'indica en l'apartat 3.3, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears .

3.7. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.

4. Procediment

4.1. Llista provisional d'aspirants admesos en el procediment especial de selecció

a) Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicaran en el web del Servei de Salut les llistes provisionals d'admesos i exclosos (indicant la causa de l'exclusió).

b) Els aspirants disposen d'un termini de deu hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències, i en cas que no ho facin es considerarà que han desistit de la sol·licitud. Tots els documents s'han d'adreçar a la Comissió de Selecció i es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.

4.2. Llista definitiva d'admesos en el procediment especial de selecció

Posteriorment, es publicarà en el web del Servei de Salut la llista definitiva d'aspirants admesos (que passen a anomenar-se candidats) i la d'aspirants exclosos —fent-hi constar la causa de l'exclusió— , així com la data i el lloc de l'entrevista.

4.3. Prova teoricopràctica dels candidats

La prova teoricopràctica, el contingut de la qual figura en l'annex 2, és eliminatòria i la puntuació màxima que pot obtenir l'aspirant en aquesta fase és de 60 punts. Per superar-la i accedir a la fase següent cal obtenir una puntuació mínima de 30 punts.

4.4. Llista provisional de puntuació de la prova teoricopràctica

a) Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat la prova teoricopràctica, es publicarà en el web del Servei de Salut una resolució amb la llista provisional de la puntuació obtinguda.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació adreçades a la Comissió de Selecció, les quals es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.

4.5. La Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuació de la prova teoricopràctica dels candidats, per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i s'establirà la llista definitiva dels candidats, amb la puntuació obtinguda en la prova teoricopràctica.

4.6. Llista provisional de la puntuació total obtinguda al procediment

a) Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova teoricopràctica, publicarà en el web del Servei de Salut una resolució amb la llista provisional amb la puntuació obtinguda en el procediment.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació adreçades a la Comissió de Selecció, les quals es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.

4.7. Llista definitiva de la puntuació total dels candidats

A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva dels candidats, amb la puntuació final obtinguda —puntuació de la prova teòric-pràctica més valoració dels mèrits— en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació corresponent a l'Hospital Mateu Orfila, de la Gerència de l'Àrea de Salut de Menorca, del Servei de Salut de les Illes Balears, objecte d'aquesta convocatòria. Aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut.

5. Comissió de Selecció

5.1. La Comissió de Selecció estarà formada per les persones que figuren a en l'annex 5.

5.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés quan concorrin les circumstàncies o els motius que s'estableix en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, sobre abstenció o recusació i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

5.3. La Comissió comptarà amb un secretari, amb veu i sense vot, nomenat entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per triar els candidats.

5.4. La Comissió de Selecció té les funcions següents:

a) Valorar la prova teoricopràctica que han de fer els candidats seguint el model que les bases de la convocatòria estableixen, incloent-hi la realització de l'entrevista per a exposar-la i defensar-la.

b) Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova.

c) Requerir, si escau, els candidats que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé que aclareixin algun dels mèrits acreditats en temps i forma.

d) Confeccionar la llista de les persones seleccionades, ordenada a partir de la puntuació més alta.

e) Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat dins del termini i en la forma escaient.

f) Proposar la llista definitiva amb les puntuacions finals dels candidats.

6. Nomenament

6.1. El nomenament s'oferirà al candidat amb la puntuació més alta que figuri en la llista assenyalada al punt 4.5 d'aquestes bases. En cas que diversos candidats tenguin la mateixa puntuació a la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

a) A tots els efectes tindran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

b) En cas que sigui necessari, si a la llista definitiva de puntuacions figuren aspirants amb la mateixa puntuació global, s'empraran els serveis prestats com a criteri de desempat; si l'empat persisteix, se seleccionarà l'aspirant la lletra inicial del primer cognom del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat en un sorteig públic.

6.2. Per raons deficiència i agilitat, en el supòsit que es presenti només un aspirant a la plaça objecte de la convocatòria, en el moment en què, d'acord amb el que estableix el punt 4.2 d'aquestes bases, es publiqui en el web del Servei de Salut la resolució per mitjà de la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos en el procediment especial de selecció, i sempre que compleixi tots els requisits de participació, es podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa.

6.3. Per les raons d'eficiència i agilitat esmentades, se li podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa també en cas que només un candidat superi la prova teoricopràctica.

6.4. D'acord amb el que estableix el punt 26.4 de l'Acord de Consell de Govern de 20 de juny de 2022, la llista de candidats amb la puntuació final obtinguda en el procés objecte d'aquesta convocatòria es podrà emprar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada, sempre que tengui les mateixes característiques especials que la plaça que s'ha de cobrir.

 

ANNEX 2 Prova teoricopràctica

Aquesta prova consisteix a elaborar una memòria sobre els apartats següents:

1. Pla de comunicació en una àrea de salut. Aspectes essencials i desenvolupament.

2. Descripció dels elements clau, els requisits i la proposta d'estructura i disseny del portal web de l'Àrea de Salut.

3. Propostes encaminades a reduir el nombre d'absències d'usuaris a les consultes programades.

 

ANNEX 3 Model de l'acta d'entrevista per a l'exposició i la defensa de la prova teoricopràctica

Identificació de l'entrevista

Data:

Hora:

Lloc:

Assistents

– Nom Llinatge 1 Llinatge 2, president de la Comissió de Selecció

– Nom Llinatge 1 Llinatge 2, vocal de la Comissió de Selecció

– Nom Llinatge 1 Llinatge 2, vocal de la Comissió de Selecció

– Nom Llinatge 1 Llinatge 2, secretari de la Comissió de Selecció

– Nom Llinatge 1 Llinatge 2, candidat/candidata

Aspectes que cal valorar

– Proposta de pla de treball.

– Aportacions principals.

– Coneixement de l'Àrea de Salut.

Desenvolupament de l'entrevista

1. Memòria

2. Altres aspectes

El president dona per conclosa l'entrevista, de la qual, com a secretari, estenc aquesta acta.

El secretari                                                                     Vist i plau

                                                                                       El president

 

 

ANNEX 4 Barem de mèrits

1. Experiència professional (puntuació màxima, 15 punts)

1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que els aspirants tenguin reconegut fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d'acord amb el barem següent.

- Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o a institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la que s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 1 punt.

- Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en diferent categoria que aquella a què s'opta per a la que s'exigeixi la mateixa titulació o equivalent: 0,5 punts.

- Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o a institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una altra categoria: 0,25 punts .

1.2. Els aspirants han d'aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats amb els requisits adequats.

1.3. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

- La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 15 punts.

- Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.

2. Formació (puntuació màxima, 20 punts)

2.1. Formació postgraduada

2.1.1. Els títols de màster oficial universitari que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s'opta es valoren així:

- Per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits): 0,54 punts.

- Per cada crèdit LRU (sistema d'implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària): 0,216 punts.

Si el títol no especifica el tipus de crèdit, es computa com a crèdit LRU.

2.1.2. Els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s'opta es valoren així:

- Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.

- Per cada crèdit LRU: 0,2 punts.

Així mateix, cal tenir en compte el següent:

- Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per cada hora de formació.

- Si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats.

- Si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, aquesta activitat no es valora.

- Si no s'hi especifica el tipus de crèdit, es valora com a crèdit LRU.

- Si en un mateix document figuren crèdits LRU i ECTS, es té en compte la puntuació més favorable a l'aspirant.

2.2. Formació continuada

2.2.1. Cursos, seminaris, tallers, congressos, jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a què s'opta

- 0,2 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU.

- 0,5 punts per cada crèdit ECTS.

Així mateix, cal tenir en compte el següent:

- Si al diploma o certificat hi figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,002 punts per cada hora de formació.

- Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats

- Si no s'especifiquen hores ni crèdits, aquesta activitat no es valora.

- En aquest apartat no es valora haver superat assignatures d'un estudi acadèmic.

2.2.2. Es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents:

- Han de ser acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut als materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar conjuntament el logotip, el text i el nombre de crèdits .

- Han d'haver estat impartides, organitzades, subvencionades acreditades o homologades per una administració pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre), la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'haver estat impartides, organitzades o acreditades per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'haver estat promogudes per una organització sindical o entitat sense ànim de lucre i impartides en virtut d'un conveni subscrit amb una administració pública o una universitat, o bé han d'haver estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'haver estat duites a terme en virtut dels acords de formació continuada amb les administracions públiques i organitzades i/o impartides per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'estar reconegudes com d'interès sanitari per l'òrgan de l'administració pública competent, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

3. Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts)

3.1. Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin posseir els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació fins a una puntuació màxima de 5 punts:

a) Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts.

b) Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 4 punts.

c) Certificat de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.

3.2. Només es valora el certificat de nivell de coneixement més alt, excepte el certificat de llenguatge administratiu, que s'acumula a l'a

 

ANNEX 5 Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció estarà formada pels membres següents:

– President: José Oleo Pons.

– Vocal: Josep Maria Coll Benejam.

– Vocal: Ana Trenado Andreu

– Secretari: Antonio Ligero García