Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 142819
Bases que regiran la convocatòria per proveir, en propietat, una plaça d’enginyer/a industrial, per torn lliure, de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Felanitx
Expediente 634/2024
Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 5 de març de 2024, es publiquen íntegrament les bases que regiran la convocatòria per proveir, en propietat, una plaça d'enginyer/a industrial, per torn lliure, de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Felanitx, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER PROVEIR, EN PROPIETAT, UNA PLAÇA D'ENGINYER/A INDUSTRIAL, PER TORN LLIURE, DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX
ESCALA: Administració Especial
SUBESCALA: Tècnica
CLASSE/DENOMINACIÓ: Tècnic superior / Enginyer/a industrial
SUBGRUP: A1
NOMBRE DE PLACES: 1
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Concurs-oposició lliure
DRETS D'EXAMEN: 15,00 €
PRIMERA. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió definitiva d'una plaça d'enginyer/a industrial, per torn lliure, funcionari/ària de carrera, mitjançant el sistema de concurs-oposició, i inclosa a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2022, publicada al BOIB núm. 35 de dia 10/03/2022.
Característiques del lloc de treball: escala d'administració especial, subescala tècnica, denominació enginyer/a industrial, grup A, subgrup A1, 100% de jornada.
SEGONA. Requisits dels aspirants
Per prendre part en les esmentades proves selectives serà necessari comptar amb els següents requisits en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les sol·licituds:
a) Ser espanyol/a o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.
b) Tenir complerts els 16 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
c) Estar en disposició de la titulació d'Enginyeria Industrial superior o títol de Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, més el màster que habilita per a l'exercici de la professió d'enginyer/a industrial superior.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades a l'empra de les disposicions de dret de la Unió Europea.
d) Estar en possessió del certificat B2 de llengua catalana o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
e) No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.
f) No haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.
g) No estar sotmès/a a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.
h) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
i) Haver satisfet els drets d'examen dins el termini de presentació d'instàncies.
TERCERA. Funcions
La persona aspirant que ocupi aquesta plaça durà a terme la realització de tasques pròpies del lloc en matèria d'activitats, apart d'altres pròpies d'aquest lloc de feina i demés que li puguin ser encomanades i per a les quals hagi estat prèviament instruïda.
QUARTA. Forma i termini de presentació d'instàncies
a) Les sol·licituds es dirigiran a la batlessa de l'Ajuntament de Felanitx i s'ajustaran al model publicat a l'annex d'aquestes bases, en el termini de 20 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria, en extracte, en el Butlletí Oficial de l'Estat, després de la prèvia publicació íntegra d'aquestes bases en el BOIB.
El model normalitzat de sol·licitud inclòs a l'annex de les bases també es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web www.felanitx.org.
b) La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per ser admès i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:
1. El justificant d'ingrés bancari de 15 euros de drets d'examen en el compte IBAN: ES3921008320601300165956, indicant el concepte “Drets d'examen: enginyer/a industrial”. Aquesta taxa es fixa d'acord amb el que preveu l'apartat “Drets d'examen per als concursos i oposicions convocats per aquesta corporació” de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Felanitx.
L'import dels drets d'examen únicament serà retornat a aquells que no fossin admesos per falta d'alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives, sempre i que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació a la pàgina web municipal www.felanitx.org de la resolució per la qual s'aprova la llista d'admesos i exclosos.
2. Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
3. En el cas que les persones aspirants tinguin la condició legal de discapacitades, hauran d'adjuntar a la instància el certificat de l'equip oficial de valoració, que acrediti l'esmentada condició, i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de feina. El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per dur a terme de les proves.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits a les persones interessades per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, referits al termini de presentació d'instàncies, s'han de presentar mitjançant originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques, dins el termini de cinc dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.
CINQUENA. Admissió d'aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i al tauler d'edictes electrònic ubicat en la pàgina web www.felanitx.org amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la web municipal, per poder presentar reclamacions.
Les reclamacions abans esmentades seran acceptades o rebutjades per resolució de la Batlia, la qual es farà pública en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en el tauler d'edictes electrònic de la pàgina web municipal en el termini màxim de cinc dies hàbils des de la fi del termini de reclamacions. Una vegada resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat.
Si algun/a aspirant no figurés a les llistes d'exclosos ni tampoc constés a la d'admesos, el tribunal l'admetrà, provisionalment, en la realització dels exercicis, sempre que s'acrediti documentalment davant d'ell, mitjançant la còpia de la sol·licitud segellada per l'oficina receptora. Amb l'esmentada finalitat, el tribunal es constituirà en sessió especial una hora abans de començar el primer exercici, en el lloc on s'hagués de realitzar, i resoldrà provisionalment les peticions que, mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies esmentades.
Les actes corresponents a aquestes sessions es remetran a la Batlia, que resoldrà definitivament sobre l'admissió o exclusió, i ho comunicarà al tribunal per al seu coneixement i efectes i, si s'escau, la notificació als interessats.
SISENA. El tribunal qualificador
De conformitat amb l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la composició del tribunal qualificador serà:
La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents. Podran nomenar-se assessors del tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot.
La composició del tribunal que haurà de jutjar les proves selectives a realitzar, serà publicada en el BOIB, i estarà format, en la mesura de les possibilitats, per una representació equilibrada de dones i homes.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels membres, titulars o suplents, indistintament, i les decisions s'adoptaran per majoria.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància i seguiment del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.
Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.
El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat dels aspirants.
SETENA. Qualificació dels exercicis
Els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
Les qualificacions s'atorgaran de forma consensuada entre els membres del tribunal qualificador. En cas de no haver-hi consens en algun dels exercicis, aquest es qualificarà pels membres del tribunal qualificador en base als següents criteris:
1. Se sumaran totes les qualificacions aportades per cada membre del tribunal, després d'excloure la nota més alta i la més baixa.
2. Es calcularà la mitjana aritmètica de la suma anterior, que haurà de ser la qualificació final de l'exercici.
Les qualificacions de la fase de concurs i dels exercicis es faran públiques el mateix dia que s'acordin i s'exposaran al tauler d'edictes de la corporació i al tauler d'edictes electrònic de la web municipal. A partir del dia següent, els aspirants podran presentar en el Registre General observacions o reclamacions durant el termini de tres dies hàbils, les quals hauran de ser resoltes pel tribunal en el termini de cinc dies, i en tot cas, abans de l'inici del següent exercici.
En la fase de concurs es valoraran exclusivament aquells mèrits i condicions personals que figuren en la base vuitena i que hagin estat degudament justificats. Aquests mèrits s'han d'acreditar documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc., originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques. Els mèrits no justificats en la forma indicada no seran valorats.
La puntuació final de les proves vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes a la fase de concurs amb la suma de les obtingudes a tots els exercicis de l'oposició.
VUITENA. Desenvolupament dels exercicis
L'Ajuntament de Felanitx s'adhereix al sorteig realitzat per la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública dia 27 de juliol de 2023, publicat en el BOE núm. 180, de 29 de juliol, d'acord amb el qual l'ordre d'actuació de les persones aspirants en les proves selectives de realització no conjunta s'iniciarà amb l'aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra “W”. En el supòsit que no n'hi hagi cap, l'ordre d'actuació s'iniciarà per aquell aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra “X”, i així successivament.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i serà exclòs/a de les proves selectives qui no comparegui, llevat dels casos degudament justificats i lliurement considerats pel tribunal.
En qualsevol moment el tribunal podrà requerir les persones opositores perquè acreditin la seva personalitat.
Els exercicis podran desenvolupar-se en qualsevol dels dos idiomes oficials d'aquesta comunitat autònoma, a elecció de cada aspirant.
El procés selectiu constarà de:
A) FASE D'OPOSICIÓ: Puntuació màxima: 30 punts.
Primer exercici (obligatori i eliminatori)
Consistirà en contestar un qüestionari de 80 preguntes amb quatre respostes alternatives sobre tot el temari d'aquestes bases. Es puntuarà de 0 a 10 punts, i seran eliminats els opositors que no arribin a la puntuació mínima de 5 punts. Les respostes incorrectes restaran un quart del valor assignat a la resposta correcta i les no contestades no puntuaran ni descomptaran. El termini màxim per realitzar la prova serà de 90 minuts.
Segon exercici (obligatori i eliminatori)
Consistirà en desenvolupar per escrit dos temes d'entre els tres elegits a l'atzar pel tribunal, dels compresos en la part de temari específic d'aquestes bases (del tema 19 al tema 90, ambdós inclosos).
En aquest exercici es valoraran els coneixements, la claredat i l'ordre d'exposició d'idees. El termini màxim per realitzar la prova serà de dues hores i es puntuarà de 0 a 10 punts, essent eliminats els opositors que no arribin a la puntuació mínima de 5 punts.
Tercer exercici (obligatori i eliminatori)
Consistirà en la realització d'un exercici de caràcter pràctic, d'entre els dos proposats pel tribunal i relacionats amb els procediments, tasques i funcions habituals del lloc de treball d'enginyer/a industrial, damunt les matèries recollides en el temari específic d'aquesta convocatòria. Durant la realització d'aquest exercici, les persones aspirants podran fer ús de texts legals no comentats.
En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats. El termini màxim per realitzar la prova serà de tres hores i es puntuarà de 0 a 10 punts, essent eliminats els opositors que no arribin a la puntuació mínima de 5 punts.
B) FASE DE CONCURS. Puntuació màxima: 13 punts.
En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals que a continuació es detallen:
a) Serveis prestats a l'Administració pública com a funcionari, o com a personal laboral de l'Administració pública, en la categoria d'enginyer/a industrial, o categories equivalents o superiors: 0,50 punts per cada any, fins a un màxim de 3 punts.
Les fraccions d'any es computaran amb el prorrateig de la puntuació anual pels mesos treballats. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o còpia que tengui caràcter d'autèntica, expedit per l'Administració corresponent.
b) Per serveis prestats fora de l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar o superior: 0,25 punts per any treballat, amb un màxim d'1 punt. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar un certificat, original o còpia que tengui caràcter d'autèntica, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per la TGSS.
Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.
Excepcionalment, en el cas d'extinció de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportaran documents originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques que justifiquin les dades indicades anteriorment.
c) Formació acadèmica. Puntuació màxima 3 punts.
i. Relacionada amb el lloc de feina:
1. Grau universitari, llicenciatura o equivalent diferent de l'exigit com a requisit: 2,5 punts
2. Doctorat: 2,75 punts
3. Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts per cada títol.
ii. No relacionada amb el lloc de feina:
1. Grau universitari, llicenciatura o equivalent: 1,5 punts
2. Doctorat: 1,75 punts
3. Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,010 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,030 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim d'1 punt per cada títol.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, o de 0,010 punts en cas de màsters no relacionats.
No es valorarà la llicenciatura si es té el doctorat de la mateixa carrera. Tampoc no es podrà valorar la titulació igual o inferior a la que s'exigeixi com a requisit per presentar-se a la convocatòria.
No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en ser-ne requisit.
d) Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació pel qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti.
e) Coneixements d'altres llengües.
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, fins a un màxim d'1 punt, segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
f) Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris específics de la plaça convocada (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça), impartits o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració. Puntuació màxima: 3 punts.
Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant còpia autèntica del títol d'assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
No es valoraran en aquest apartat les assignatures encaminades a obtenir un títol, ni cursos d'idiomes.
PROGRAMA
Temari general
Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut essencial. Principis generals. Drets i deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.
Tema 2. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les Comunitats Autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: Competències i institucions; Els Consells Insulars.
Tema 3. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: el municipi; la província.
Tema 4. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: Règim de funcionament; Relacions interadministratives.
Tema 5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: requisits i eficàcia dels actes administratius.
Tema 6. Nul·litat i anul·labilitat de l'acte administratiu a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tema 7. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: iniciació i ordenació del procediment.
Tema 8. Instrucció i finalització del procediment a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tema 9. El funcionament dels òrgans col·legiats a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Abstenció i recusació.
Tema 10. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: de la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.
Tema 11. Concepte i classificació dels ingressos al Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. Els impostos, les taxes i els preus públics: concepte i característiques.
Tema 12. Pressupost i despesa pública local al Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. Definició i contingut dels pressuposts.
Tema 13. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Publicitat activa i dret d'accés a la informació pública.
Tema 14. Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, pel que s'aprova el Reglament de béns de les entitats locals: Concepte i classificació dels béns; Del patrimoni de les entitats locals.
Tema 15. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes: mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.
Tema 16. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic: Classes de personal; Drets i deures dels empleats públics.
Tema 17. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: objecte i àmbit d'aplicació de la Llei.
Tema 18. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: de les actuacions relatives a la contractació de les administracions públiques.
Temari específic
Tema 19. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Disposicions generals.
Tema 20. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Disposicions relatives a les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics.
Tema 21. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Actuacions de les administracions públiques.
Tema 22. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Procediment aplicable a les activitats permanents i les seves modificacions.
Tema 23. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Les activitats itinerants.
Tema 24. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Disposicions específiques i procediment a les activitats no permanents.
Tema 25. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Inspeccions.
Tema 26. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Infraccions i sancions.
Tema 27. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Disposicions addicionals i transitòries. Annexos.
Tema 28. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació: estructura, competències, contingut i disposicions generals.
Tema 29. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació: exigències de seguretat en cas d'incendi.
Tema 30. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació: exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat.
Tema 31. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació: exigències d'estalvi d'energia.
Tema 32. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació: exigències de salubritat. Qualitat de l'aire interior, subministrament d'aigua i evacuació d'aigües.
Tema 33. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació: exigències de protecció contra el renou.
Tema 34. Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears.
Tema 35. Ordre TMA/851/2021, de 23 de juliol, per la que es desenvolupa el document tècnic de condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i la utilització dels espais públics urbanitzats.
Tema 36. Reial decret 2816/1982, de 27 d'agost, pel que s'aprova el Reglament general de policia d'espectacles públics i activitats recreatives.
Tema 37. Reial decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel que s'aprova el Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials.
Tema 38. Reial decret 513/2017, de 22 de maig, pel que s'aprova el Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis.
Tema 39. Reial decret 487/2022, de 21 de juny, pel que s'estableixen els requisits sanitaris per a la prevenció i el control de legionel·losi.
Tema 40. Reial decret 1027/2007, de 20 de juliol, pel que s'aprova el Reglament d'instal·lacions tèrmiques en els edificis.
Tema 41. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: àmbit d'aplicació i aspectes bàsics.
Tema 42. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: documentació i posada en servei, verificació i inspeccions de instal·lacions. (ITC-BT-04 i ITC-BT-05).
Tema 43. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: instal·lacions interiors o receptores i instal·lacions interiors a habitatges. Prescripcions generals. (ITC-BT-19 i ITC-BT-26)
Tema 44. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: instal·lacions a locals de pública concurrència. (ITC-BT-28)
Tema 45. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: prescripcions particulars per a les instal·lacions elèctriques als locals amb risc d'incendi o explosió. (ITC-BT-29)
Tema 46. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: instal·lacions d'enllumenat exterior. (ITC-BT-09)
Tema 47. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: fires i estands. (ITC-BT-34)
Tema 48. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: xarxes aèries per a distribució en baixa tensió. (ITC-BT-06)
Tema 49. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: xarxes soterrades per a distribució en baixa tensió. (ITC-BT-07)
Tema 50. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel que s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: infraestructura per a recàrrega de vehicles elèctrics. (ITC-BT-52)
Tema 51. Reial decret 223/2008, de 15 de febrer, pel que s'aprova el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies elèctriques d'alta tensió i les seves instruccions tècniques complementàries ITC-LAT 01 a 09: Línies soterrades amb cables aïllats.
Tema 52. Reial decret 223/2008, de 15 de febrer, pel que s'aprova el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies elèctriques d'alta tensió i les seves instruccions tècniques complementàries ITC-LAT 01 a 09: Línies aèries amb conductors nuus.
Tema 53. Reial decret 223/2008, de 15 de febrer, pel que s'aprova el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies elèctriques d'alta tensió i les seves instruccions tècniques complementàries ITC-LAT 01 a 09: Línies aèries amb cables aïllats.
Tema 54. Reial decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves instruccions tècniques complementàries EA-01 a EA-07.
Tema 55. Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.
Tema 56. Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears.
Tema 57. Reial decret 390/2021, d'1 de juny, pel que s'aprova el procediment bàsic per a la certificació de l'eficiència energètica dels edificis.
Tema 58. Reial decret 919/2006, de 28 de juliol, pel que s'aprova el Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques complementàries ICG 01 a 11.
Tema 59. Reial decret 88/2013, de 8 de febrer, pel que s'aprova la Instrucció tècnica complementària AEM-1 “Ascensors” del Reglament d'aparells d'elevació i manutenció, aprovat pel Reial decret 2291/1985, de 8 de novembre.
Tema 60. Reial decret 552/2019, de 27 de setembre, pel que s'aproven el Reglament de seguretat per a instal·lacions frigorífiques i les seves instruccions tècniques complementàries.
Tema 61. Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Renou, i el Reial decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel que es desenvolupa aquesta Llei en el referent a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques.
Tema 62. Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears.
Tema 63. Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel que s'aprova el text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears.
Tema 64. Reial decret 1000/2010, de 5 d'agost, sobre visat col·legial obligatori.
Tema 65. Llei 11/2022, de 28 de juny, general de telecomunicacions.
Tema 66. Reial decret 346/2011, d'11 de març, pel que s'aprova el Reglament regulador de les ICT per a l'accés als serveis de telecomunicació a l'interior de les edificacions.
Tema 67. Ordre ITC/1644/2011, de 10 de juny, per la qual es desenvolupa el Reglament regulador de les infraestructures comunes de telecomunicacions per a l'accés als serveis de telecomunicació a l'interior de les edificacions, aprovat pel Reial decret 346/2011, de 11 de març.
Tema 68. Pla Territorial de Mallorca: Conceptes generals; Medi ambient, patrimoni i litoral.
Tema 69. Llei 12/2017, de 19 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears: Principis generals i finalitats específiques; Competències administratives; Classificació del sòl; Conceptes generals.
Tema 70. Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació.
Tema 71. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: Objecte, àmbit d'aplicació i definicions; Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball; Drets i obligacions.
Tema 72. Decret 20/2015, de 17 d'abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d'òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears.
Tema 73. Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel que s'estableixen disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
Tema 74. Reial decret 486/1997, de 14 d'abril, pel que s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball.
Tema 75. Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears.
Tema 76. Llei 12/2012, de 26 de desembre, de mesures urgents de liberalització del comerç i de determinats serveis.
Tema 77. Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria.
Tema 78. Llei 11/2014, de 15 d'octubre, de comerç de les Illes Balears.
Tema 79. Reial decret 1457/1986, de 10 de gener, pel que es regulen l'activitat industrial i la prestació de serveis en els tallers de reparació de vehicles automòbils dels seus equips i components.
Tema 80. Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears.
Tema 81. Reial decret 2200/1995, de 28 de desembre, pel que s'aprova el Reglament de la infraestructura per a la qualitat i la seguretat industrial.
Tema 82. Reial decret 413/2014, de 6 de juny, pel que es regula l'activitat de producció d'energia elèctrica a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus.
Tema 83. Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera.
Tema 84. Reial decret 656/2017, de 23 de juny, pel que s'aprova el Reglament d'emmagatzematge de productes químics: Instrucció tècnica complementària MIE APQ-0 “Definicions generals”; Instrucció tècnica complementària MIE APQ-1 “Emmagatzematge de líquids inflamables i combustibles en recipients fixos”.
Tema 85. Reial decret 2110/1998, de 2 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament de màquines recreatives i d'atzar.
Tema 86. Reial decret 3/2023, de 10 de gener, pel que s'estableixen els criteris tècnics i sanitaris de la qualitat de l'aigua de consum, el seu control i subministrament: Disposicions generals; Característiques de l'aigua de consum i el seu control; Subministrament d'aigua de consum.
Tema 87. Reial decret 742/2013, de 27 de setembre, pel que s'estableixen els criteris tècnic-sanitaris de les piscines.
Tema 88. Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.
Tema 89. Reglament municipal del mercat i trasts de venda ambulant de l'Ajuntament de Felanitx.
Tema 90. Ordenança municipal reguladora de l'ocupació del domini públic amb taules, cadires, expositors, tendals i estructures similars amb finalitat lucrativa en el terme municipal de Felanitx.
NOVENA. Borsa de treball
Els resultats de les proves donaran lloc a la constitució d'un borsí d'aspirants per al nomenament o contractació interina de personal, i dit sistema s'entendrà assimilat al procediment de selecció mitjançant convocatòria publica regulat en el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
A la borsa d'aspirants que es constitueixi únicament s'hi integraran els/les qui hagin superat alguna prova en la convocatòria pública de selecció (independentment del nombre de proves realitzades), i l'ordre de prelació estarà determinat per la suma de puntuació obtinguda en la fase d'oposició més l'obtinguda en la fase de concurs. En cas d'empat, es dirimirà, en primer lloc, a favor de l'aspirant que tengui més puntuació en el segon exercici, i en segon lloc, a favor de l'aspirant que tengui més puntuació en el tercer exercici. Si persisteix l'empat, es farà per sorteig.
Quan sigui necessari acudir a la borsa de feina perquè es doni alguna de les circumstàncies regulades a l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, aquesta s'oferirà a les persones integrants de la borsa segons l'ordre de prelació establert. A aquest efecte, es comunicarà a la persona el lloc a cobrir i el termini en el qual s'ha de presentar per al seu nomenament/contractació, el qual no serà inferior a tres dies hàbils, a comptar des de la comunicació, de la qual n'haurà de quedar constància a l'expedient.
Dins el termini d'un dia hàbil l'integrant de la borsa ha de comunicar el seu interès en el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat o renuncia expressament al nomenament, quedarà exclòs de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista. També s'entendrà que hi renuncia si dins el termini establert no es presenta en el lloc indicat per al seu nomenament/contractació, o no presenta la documentació acreditativa dels requisits regulats a la base segona d'aquesta convocatòria. L'exclusió es produirà llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Prestar serveis en una Administració Pública com a funcionari o contractat laboral.
c. Patir malaltia o incapacitat temporal.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l'acabament de les situacions previstes anteriorment en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent, i restaran en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre en mantingui la circumstància al·legada. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. També es mantindrà en el mateix ordre de prelació la persona que, essent citada per ocupar un altre lloc de feina de l'Ajuntament de Felanitx, renunciï al lloc de feina que ocupa per ocupar el nou lloc de feina dins el mateix Ajuntament.
Aquesta borsa quedarà sense efecte amb l'aprovació d'una nova borsa sorgida d'una convocatòria posterior. En altre cas, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de 3 anys des de la seva publicació al BOIB.
DESENA. Llista d'aprovats i presentació de documents
Un cop finalitzades les proves selectives, el tribunal publicarà en el tauler d'anuncis i en el tauler d'edictes electrònic de la web de l'Ajuntament de Felanitx la relació provisional d'aspirants que hagin superat les proves, per l'ordre de puntuació assolida en el concurs-oposició, amb indicació de les qualificacions de cada exercici i la suma total. Cada aspirant disposarà d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació per efectuar reclamacions contra la llista, i el tribunal disposarà d'un termini de set dies hàbils per resoldre-les. En cas que no hi hagi reclamacions, la llista esdevindrà definitiva. La llista definitiva d'aprovats serà elevada a la Batlia per al nomenament de l'aspirant amb major puntuació.
En cas d'empat, l'ordre de prelació s'haurà d'establir atenent a la major puntuació obtinguda a la fase d'oposició i, si persisteix, atenent la major nota en el segon exercici.
Una vegada publicada la llista definitiva d'aprovats en el tauler d'anuncis i en el tauler d'edictes electrònic de la web municipal, l'aspirant a qui correspongui el nomenament, haurà de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, dins del termini de 20 dies naturals a partir del de la publicació, els següents documents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:
a) Fotocòpia del DNI.
b) Còpia que tengui caràcter d'autèntica del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis precisos per a l'obtenció del títol corresponent, juntament als documents que acreditin haver abonat els drets per a la seva expedició.
c) Còpia que tengui caràcter d'autèntica del certificat B2 de llengua catalana.
d) Certificació mèdica, en model oficial, acreditativa de no patir cap malaltia o disminució física o psíquica que l'impossibiliti per al servei.
e) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, ni trobar‑se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
f) Declaració jurada de no estar incurs en cap causa d'incapacitat de les contingudes a l'art. 36 del Reglament de funcionaris d'Administració local.
g) Declaració jurada o promesa de no estar ocupant cap plaça ni exercint cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, ni de percebre cap pensió de jubilació, retir o orfandat.
Els/les aspirants aprovats/des estaran exempts de presentar aquells documents que ja figurin en aquest Ajuntament per haver-se acreditat anteriorment.
Els/les aspirants que dins el termini fixat, excepte en cas de força major, no presentin la documentació o, que en examinar-la es comprovi que no compleixen algun dels requisits assenyalats en les bases, no podran ser nomenats i quedaran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin incórrer per falsedat a la seva sol·licitud. En aquest cas, la Batlia formularà proposta, segons l'ordre de puntuació, a favor de qui, a conseqüència de l'esmentada anul·lació, tengui cabuda en el nombre de places convocades i hagi aprovat els exercicis.
ONZENA. Nomenament i presa de possessió
Una vegada que els aspirants aprovats hagin presentat la documentació requerida dins el termini establert, la Batlia efectuarà el seu nomenament i hauran de prendre possessió en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació.
L'aspirant que no prengui possessió en el termini indicat, sense causa justificada, quedarà en situació de cessat, amb la pèrdua de tots els drets derivats del procediment selectiu i del posterior nomenament.
En el cas de realitzar una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
DOTZENA. Incidències i normativa aplicable
El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin en tot el que preveuen aquestes bases, i per prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.
La convocatòria, les seves bases i tots els actes administratius que d'elles i de l'actuació del Tribunal se'n derivin, podran ser impugnats pels interessats en el termini i en la forma establerts per la Llei 39/2015 i en el RD 364/1995, de 10 de març.
En tot allò no previst a les presents Bases, s'estarà al disposat en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Decret 27/1994, d'11 de març, de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, el RD 364/1995, de 10 de març, i el RD 896/1991, de 7 de juny, i en altra normativa que sigui d'aplicació.
Felanitx, document signat electrònicament (6 de març de 2024)
La batlessa Catalina Soler Torres
ANNEX SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL
__________________________________________________________________________________, DNI núm. ___________________
(nom i llinatges)
amb domicili a _______________________, _________________________________________________________, núm. ____________
(localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
codi postal __________, telèfon ________________________, i adreça electrònica ___________________________________________,
respectuosament vos
E X P Ò S:
Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de ________________________ __________________________________, les
bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. _________ de data ________________________.
Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s'adjunta.
Que desitjo fer el primer exercici (tipus test) en llengua: (marcau una opció) ___ catalana
___ castellana
Que don el meu consentiment a que les dades personals facilitades en aquest procés siguin tractades i recollides de conformitat amb el disposat als articles 5 i 6 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes, no essent cedits a tercers excepte obligació legal.
Per fer ús dels drets d'accés, rectificació, oposició, supressió o limitació relativa a les seves dades de caràcter personal, s'haurà de dirigir al Departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Felanitx.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.
Felanitx, _______ d______________________________ de 20_________
(signatura)
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX