Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 136203
Encàrrec de gestió del Consell Insular d’Eivissa a FECOEV (Fires, Congressos i Esdeveniments d’Eivissa, SAU), mitjà propi de la Corporació, per realització de les activitats incloses en la trobada d’associacions i clubs de gent gran de l’illa d’Eivissa, FESTA DELS MAJORS pel dia 6 d’abril de 2024 al Recinte Firal d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Seguidament es fa públic l'acord de Consell Executiu de data 29 de febrer de 2024:

«ANTECEDENTS

1. La consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat dictà providència d'inici el dia 24 de gener de 2024 per la qual s'ordena que es duguin a terme tots els tràmits necessaris per a la formalització de l'encàrrec de gestió a Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa SAU (FECOEV), per la realització de la trobada d'associacions i clubs de gent gran de l'illa d'Eivissa «TROBADA DELS MAJORS 2024» que es realitzaran el dia 6 d'abril de 2024, al Recinte Firal d' Eivissa, carretera d'Eivissa a Sant Antoni, Km 1. 07800 Eivissa.

2. Consta a l'expedient informe tècnic, de data 5 de febrer de 2024 sobre la justificació de la necessitat i idoneïtat de l'encàrrec de la gestió a FECOEV per dur a terme la citada trobada i s'estableix que que el Departament de Benestar Social, Família i Igualtat no compta amb els mitjans tècnics i humans idonis per portar-lo a terme i que FECOEV, compta amb els mitjans tècnics, personals i materials suficients per dur a terme la celebració de l'acte.

3. Atesa la memòria tècnica, subscrita per la tècnica del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, de data 19/02/2024, on s'informa les condicions en què es realitza l'encàrrec, el Consell Insular d'Eivissa destinarà a l'organització d'aquest esdeveniment la quantitat de 149.479,00 € ( cent quaranta-nou mil quatre-cents setanta-nou mil euros ). Aquesta quantitat anirà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310-2279900 de l'exercici pressupostari de l'any 2024, segons retenció de crèdit núm. 2/20240001193 de data 16/02/2024, que s'adjunta al present expedient i tindrà el caràcter d'aportació màxima a les despeses que realitzi en execució de les accions objecte d'aquesta encomanda.

4. Així mateix, vist l'informe jurídic de data 20/02/24, on es conclou que no s'observa cap objecció jurídica per efectuar l'encàrrec de la gestió del Consell Insular d'Eivissa a FECOEV (Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU), mitjà propi de la Corporació, perquè dugui a terme el condicionament del Recinte Firal per a la celebració de la trobada d'associacions i clubs de gent gran de l'illa d'Eivissa «TROBADA DELS MAJORS 2024» el dia 6 d'abril de 2024.

5. Vist l'informe de viabilitat econòmica financera i valoració de les repercussions de l'actuació projectada en principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera de data 19/02/2024, que conclou que amb el pressupost actual de l'exercici 2024, l'aprovació de l'esmentat encàrrec no afecta al compliment dels principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, ja que hi ha crèdit suficient i adequat per al finançament d'aquest projecte a l'exercici 2024 i que aquest encàrrec no produirà despeses als exercicis futurs de l'entitat, ja que la data de finalització és el 6 d'abril de 2024.

FONAMENTS DE DRET

Primer. Vist que la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, a la seua Exposició de motius, en les societats democràtiques, la política social té per objecte reduir les desigualtats i millorar les condicions de vida del conjunt de la població amb la finalitat de facilitar l'exercici dels drets de la ciutadania i de fomentar la cohesió i el progrés social.

Aquesta llei té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible al territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d'acció social integrat per serveis socials i mesures d'assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seua marginació i promoure'n la plena integració social.

L'article 3 de la referida Llei estableix que entre els objectius de les polítiques dels serveis socials es troben, entre d'altres, la prevenció i atenció de les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d'exclusió social.

I l'article 6, determina com destinatàries dels serveis socials, amb caràcter prioritari, les persones que estiguin en alguna o algunes de les situacions següents: vulnerabilitat, risc o desemparament per a la gent gran, els infants i les persones adolescents; vulnerabilitat, exclusió i aïllament socials.

La construcció d'una societat de progrés ve determinada en bona part pel grau de cohesió social, que es basa en la igualtat d'oportunitats i en la promoció social i individual. Els serveis socials són un instrument per afavorir l'autonomia de les persones, per millorar les condicions de vida, per eliminar situacions d'injustícia social i per afavorir la inclusió social.

El Consell Insular d'Eivissa va assumir competències en matèries de serveis socials i assistència social en virtut de la Llei 12/1993, de 20 de desembre, i de la Llei 14/2001, de 29 d'octubre, en els termes i amb l'abast que s'estableixen en aquestes lleis.

El Consell Insular d'Eivissa reconeix la tasca que s'ha vingut desenvolupant en els últims anys per impulsar la promoció de l'envelliment actiu, i té interès en continuar la tasca de promoció de les persones grans, impulsant accions de participació social i voluntariat (amb projectes socials, tecnològics o culturals).

Segon. Vist l'article 11 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que estableix que:

«1. La realització d'activitats de caràcter material o tècnic de la competència dels òrgans administratius o de les entitats de dret públic es pot encarregar a altres òrgans o entitats de dret públic de la mateixa Administració o d'una altra, sempre que entre les seves competències estiguin aquestes activitats, per raons d'eficàcia o quan no es posseeixin els mitjans tècnics idonis per exercir-les.

Els encàrrecs de gestió no poden tenir per objecte prestacions pròpies dels contractes regulats a la legislació de contractes del sector públic. En aquest cas, la seva naturalesa i règim jurídic s'ha d'ajustar al que preveu aquesta.

2. L'encàrrec de gestió no suposa la cessió de la titularitat de la competència ni dels elements substantius del seu exercici, i és responsabilitat de l'òrgan o entitat que l'encarrega dictar tots els actes o resolucions de caràcter jurídic que donin suport o en els quals s'integri l'activitat material concreta objecte d'encàrrec.

En tot cas, l'entitat o òrgan encomanat té la condició d'encarregat del tractament de les dades de caràcter personal a les quals pugui tenir accés en execució de l'encàrrec de gestió, i li és aplicable el que disposa la normativa de protecció de dades de caràcter personal.

3. La formalització dels encàrrecs de gestió s'ha d'ajustar a les regles següents:

a) Quan l'encàrrec de gestió s'efectuï entre òrgans administratius o entitats de dret públic pertanyents a la mateixa Administració, s'ha de formalitzar en els termes que estableixi la seva normativa pròpia i, si no n'hi ha, per acord exprés dels òrgans o entitats de dret públic intervinents. En tot cas, l'instrument de formalització de l'encàrrec de gestió i la seva resolució s'ha de publicar, per assolir eficàcia, al Butlletí Oficial de l'Estat, al butlletí oficial de la comunitat autònoma o al de la província, segons l'Administració a què pertanyi l'òrgan que efectua l'encàrrec. Cada Administració pot regular els requisits necessaris per a la validesa d'aquests acords que han d'incloure, almenys, una menció expressa de l'activitat o activitats que afectin, el termini de vigència i la naturalesa i l'abast de la gestió encomanada.

(...)».

Tercer. Considerant que Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa SAU (FECOEV) és una societat mercantil de capital públic del Consell Insular d'Eivissa, i d'acord amb l'art. 1 bis dels seus estatuts té “la condició de mitjà propi del Consell insular d'Eivissa (...)”. Així mateix, l'art. 1.2 estableix que “El Consell insular d'Eivissa podrà encarregar a la societat l'execució de qualsevol actuació material relacionada amb l'objecte social esmentat a l'article 2 dels Estatuts (...)”, el qual disposa que,

«Constitueix l'objecte de la societat:

1. La realització de les activitats precises per planificar, projectar, coordinar i gestionar amb les administracions públiques, empreses i particulars les següents àrees de treball:

(...)

2. Les activitats inherents a un centre integrat de serveis relacionats amb la promoció econòmica, social i cultural de l'illa d'Eivissa mitjançant:

a) La gestió integral d'esdeveniments relacionats amb la promoció econòmica, turística, social, esportiva i cultural, tant de caire públic com privat.

(...)

3. La promoció turística de l'illa d'Eivissa.»

Quart. D'altra banda, l'article 6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP) no considera l'encàrrec a un mitjà propi com un “negoci exclòs” del seu àmbit d'aplicació, motiu pel qual apareix regulat en els articles 32 i 33 TRLCSP, si bé exclou totalment o parcialment d'aquesta Llei, respectivament, les encomandes de gestió i els convenis de col·laboració dins del sector públic. Atès que de conformitat amb l'article 32.7 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, l'import de les prestacions parcials que el mitjà propi pugui contractar amb tercers no excedeix del 50 per cent de la quantia de l'encàrrec.

Cinquè. Així mateix, l'encàrrec ha de complir l'establert a l'Acord de fiscalització limitada prèvia per a l'adaptació dels requisits addicionals prevists a l'acord del Consell de Ministres de 30 de maig de 2008, modificat el 7 de juliol de 2011, i el 20 de juliol de 2018, respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de requisits bàsics, adoptat pel Ple del Consell Insular d'Eivissa en sessió de data 29.11.2018, en relació als expedients d'encàrrecs de gestió.

Sisè. El Departament de Benestar Social, Família i Igualtat és el competent per instruir el procediment d'aquest encàrrec de gestió, ja que l'apartat segon del Decret de Presidència núm. 2023000467 de data 28 de juny de 2023, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29/06/2023 estableix que el Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, comprèn: a) L'activitat competencial pròpia del Consell Insular en relació amb les matèries de serveis socials i assistència social, integració i desenvolupament comunitari, [...] i la resta de polítiques d'inserció social competència del Consell Insular d'Eivissa, així com la relació i col·laboració amb les entitats i associacions d'aquest àmbit. [...].

Setè. Pel que fa a la competència per aprovar l'encàrrec de gestió, de conformitat amb l'article 65.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm.16 de 18 de setembre de 2010) correspon al Consell Executiu totes les funcions executives en relació amb les competències que la legislació assigni al Consell Insular d'Eivissa i que no estiguin expressament conferides a altres òrgans [...].

Vuitè. Vist, que aquest encàrrec de gestió a un mitjà propi personificat (Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa SAU, (FECOEV) per a l'execució de la trobada d'associacions i clubs de gent gran de l'illa d'Eivissa «TROBADA DELS MAJORS 2024», es realitzarà de conformitat amb la legislació vigent que sigui d'aplicació, i en tot cas, observant les prescripcions contingudes als articles, 11 i 86 Llei 40/2015, de 1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic i als articles 6 i 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Vist l'informe-proposta de la tècnica del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat de data 21 de febrer de 2024.

Per tot l'exposat, i de conformitat amb el previst a l'article 28.1. s) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars en relació amb el Decret de Presidència núm. 2023000467 d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments, i el Decret de Presidència núm. 2023000472, de 28 de juny de 2023 de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (publicats al BOIB núm. 88 de 29/06/2023) i amb caràcter previ a l'emissió del corresponent informe de fiscalització prèvia de la Intervenció de la Corporació, la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat eleva al Consell Executiu la següent,

PROPOSTA

PRIMER - Aprovar l'encàrrec de gestió a Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU (FECOEV) amb CIF A07837602 perquè dugui a terme el condicionament del Recinte Firal per a la realització de la trobada d'associacions i clubs de gent gran de l'illa d'Eivissa «TROBADA DELS MAJORS 2024 », que es realitzaran el dia 6 d'abril de 2024, per un import de 149.479,00 € ( cent quaranta-nou mil quatre-cents setanta-nou mil euros ), en els termes establerts en la memòria tècnica. Aquesta quantitat, a càrrec de l'aplicació pressupostària 2310-2279900 de l'exercici pressupostari de l'any 2024, tendrà el caràcter d'aportació màxima.

SEGON - Aprovar l'autorització i compromís de despesa de la quantitat d'aquest encàrrec, amb un import màxim de 149.479,00 € (cent quaranta-nou mil quatre-cents setanta-nou mil euros) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310-2279900 de l'exercici pressupostari de l'any 2024, segons retenció de crèdit núm. 2/2024000001193 de data 16/02/2024, en els termes previstos a la memòria transcrita en el punt anterior.

TERCER - El Consell Insular d'Eivissa quedarà exclòs de qualsevol risc empresarial derivat de les accions previstes a l'objecte d'aquest encàrrec.

QUART - FECOEV inhibirà de tota responsabilitat al Consell Insular d'Eivissa. Qualsevol qüestió litigiosa que sorgeixi de la interpretació o execució d'aquest encàrrec serà del coneixement i competència dels òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa.

CINQUÈ - Nomenar la Sra. Maria Luisa Jaén Villoldo, tècnica del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat , directora per a la verificació de l'execució de l' encàrrec.

SISÈ - Notificar a l'entitat interessada l'acord que s'adopti, juntament amb la memòria tècnica que descriu l'encàrrec i obra dins l'expedient.

SETÈ - Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència, de conformitat amb l'article 11.3.a de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i l'article 8.1.b de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i al Perfil del contractant, d'acord amb l'article 63.6 i 347 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.»

I vist l'informe de la Intervenció favorable de fiscalització limitada prèvia, la qual és merament formal i no material.

El Consell Executiu fa seua la proposta, i l'aprova per unanimitat dels membres presents (5). (…)"

 

(Signat electrònicament: 4 de març de 2024)

La cap de Secció de Serveis Socials (Ana Andreu Mas)