Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 135092
Resolució conjunta de les conselleres de Presidència i Administracions Públiques, de Salut, i del conseller d’Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears per la qual s’aproven les mesures per garantir els serveis mínims durant la jornada de vaga del 8 de març de 2024 en l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears
Antecedents
1 . El senyor Diego Camargo Piqueras, en qualitat de Secretari general de l'organització sindical Confederació General de Treballadors de les Illes Balears (CGT IB), el passat 26 de febrer de 2024 va registrar un preavís de vaga general que es durà a terme el 8 de març de 2024 i la durada de la qual es perllongarà al llarg de les 24 hores del dia.
La vaga afectarà la totalitat de treballadores i treballadors de tots els àmbits sectorials, públic i privats, funcionaries i funcionaris, de les Illes Balears, i començarà el pròxim dia 8 de març de 2024, des de les 0 hores fins a les 24 hores del mateix dia.
2. El Consell de Govern, en la sessió del 29 de febrer de 2024, va acordar delegar en els titulars de les conselleries d'Educació i Universitats, de Salut, i de Presidència i Administracions Públiques l'aprovació les mesures que garanteixin els serveis mínims, dins els seus àmbits competencials respectius. Concretament, va disposar el següent:
Acord
Primer. Delegar la competència per aprovar les mesures que garanteixin els serveis mínims durant la jornada de vaga del dia 8 de març de 2024 en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears en els consellers següents:
— El conseller d'Educació i Universitats pel que fa als serveis mínims relacionats amb la prestació de serveis essencials als centres docents no universitaris, públics, privats o concertats, en l'àmbit de les Illes Balears.
— La consellera de Salut pel que fa als serveis mínims relacionats amb la prestació de serveis sanitaris i d'altres serveis essencials relacionats amb la sanitat, com ara els serveis de neteja, d'hoteleria dels malalts ingressats o de transport de malalts.
— La consellera de Presidència i Administracions Públiques pel que fa als serveis mínims relacionats amb els serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma, i també amb els serveis essencials relatius al transport, als serveis socials i a la resta de serveis sectorials que ho requereixin.
Consideracions jurídiques
1. En l'article 28.2, la Constitució espanyola estableix com a dret fonamental el dret a la vaga dels treballadors per a la defensa dels seus interessos, si bé matisa que la llei que reguli l'exercici d'aquest dret ha d'establir les garanties que calguin per tal d'assegurar el manteniment dels serveis essencials de la comunitat.
D'altra banda, l'article 10 del Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, disposa el següent:
El Govern, a proposta del Ministeri de Treball, tenint en compte la durada o les conseqüències de la vaga, les posicions de les parts i el perjudici greu de l'economia nacional, pot acordar la represa de l'activitat laboral en el termini que estableixi, per un termini màxim de dos mesos o, de manera definitiva, mitjançant l'establiment d'un arbitratge obligatori. L'incompliment d'aquest acord pot donar lloc a l'aplicació del que disposen els articles 15 i 16.
Quan la vaga es declari en empreses encarregades de la prestació de qualsevol gènere de serveis públics o de reconeguda i inajornable necessitat i es produeixin circumstàncies d'especial gravetat, l'autoritat governativa podrà acordar les mesures necessàries per assegurar el funcionament dels serveis. El Govern, així mateix, podrà adoptar, amb aquesta finalitat, les mesures d'intervenció pertinents.
2. Atès el que s'exposa, quan la vaga es declari en empreses encarregades de la prestació de serveis públics de qualsevol naturalesa o de necessitat reconeguda i inajornable, i es presentin circumstàncies de gravetat especial, l'autoritat governativa pot acordar les mesures necessàries per assegurar el funcionament dels serveis.
A aquest efecte, és indiferent que el servei es presti per mitjà d'una relació funcionarial o simplement mitjançant empleats vinculats per una relació laboral, atès que el que és determinant és el caràcter i la finalitat de les funcions exercides.
3. El Tribunal Constitucional, alhora que reconeix el dret a la vaga com un dret constitucional, tracta de delimitar el sentit del terme serveis essencials (STC 11/1981, 26/1981, 33/1981, 51/1986, 27/1989, entre d'altres) i disposa que, en la mesura que tota la comunitat és la destinatària i la creditora d'aquests serveis i els serveis són, al mateix temps, essencials per a aquesta, la vaga no pot imposar el sacrifici dels destinataris dels serveis essencials. El dret de la comunitat a aquestes prestacions vitals és superior respecte del dret a la vaga.
A aquest efecte, es consideren serveis essencials els destinats a garantir el contingut dels drets constitucionals, és a dir, el dret a la vida, a la salut, a la llibertat personal, a la lliure circulació, a la comunicació, a la informació, a la tutela judicial efectiva i a l'educació.
D'altra banda, la doctrina del Tribunal Constitucional en relació amb l'establiment dels serveis mínims es recull en la Sentència 8/1992, de 16 de gener, la qual afirma que la decisió ha de ser motivada, i la motivació s'ha d'exterioritzar de manera que els destinataris coneguin les raons per les quals el seu dret és restringit, en la forma i amb l'abast en què ho sigui, i els interessos que es tracta de protegir amb això, exigint, en definitiva, la motivació dels actes de restricció dels drets i la proporcionalitat de les mesures adoptades. A més, el mateix Tribunal Constitucional determina que un dels criteris que s'han de tenir en compte en l'adopció de les mesures que garanteixin el manteniment dels serveis essencials és ponderar l'extensió territorial, temporal i personal de la vaga.
4. L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears presta una sèrie de serveis que han de ser considerats essencials per a la comunitat perquè es tracta d'interessos constitucionalment protegits, el funcionament dels quals no pot quedar paralitzat per l'exercici del dret de vaga. Per això, és obligatori harmonitzar l'interès general i el dret de vaga mitjançant l'adopció de les mesures necessàries per assegurar el funcionament d'aquests serveis, els quals, limitant el mínim possible el contingut d'aquest dret, han de ser, alhora, suficients per garantir les activitats de caràcter essencial que es presten en aquesta comunitat autònoma i permetre l'exercici de drets fonamentals per part de la ciutadania.
5. L'Administració està obligada a garantir el servei sanitari públic per salvaguardar el dret a la salut i a la protecció de la vida de les persones, i més tenint en compte la situació de crisi sanitària actual. De la mateixa manera, s'ha de garantir l'obertura de tots els centres docents públics per a l'exercici del dret al treball del personal que no secundi la vaga, com també del dret a l'educació dels estudiants, perquè sense l'obertura dels centres s'impediria de pla i injustificadament l'exercici d'aquests drets.
6. A més, s'ha de garantir la prestació d'un conjunt de serveis socials, l'essencialitat dels quals deriva del fet de garantir l'assistència d'atenció especial a determinats col·lectius que necessiten un conjunt de mesures protectores per garantir un mínim de condicions de vida dignes i de qualitat.
7. També s'han de garantir la seguretat i la protecció de les persones i els béns, la qual cosa suposa considerar serveis essencials els serveis d'atenció d'emergències, extinció d'incendis i protecció del medi natural i l'àrea de comunicacions i informàtica, perquè existeixen, precisament, per evitar la possibilitat que una emergència es converteixi en sinistre. De la mateixa manera, s'ha de garantir la llibertat de circulació, com a base per fer possible l'exercici d'altres drets fonamentals, com ara l'accés als serveis de salut o la llibertat d'elecció entre l'exercici del dret a la vaga i el dret al treball, així com el compliment de l'obligació que correspon a les persones designades per cobrir els serveis mínims essencials. En aquest sentit, també es preveu l'establiment de serveis mínims en el transport regular, que, si bé no es pot considerar un servei essencial, la idiosincràsia de la nostra comunitat fa que requereixi un tractament especial, sobretot quan la resta de comunicacions també estaran afectades.
8. Pel que fa a les dependències de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'han de tenir en compte dues circumstàncies: d'una banda, el dret al treball del personal que no secundi la vaga i, de l'altra, el fet que un gran nombre de les relacions entre la ciutadania i l'Administració estan establertes de manera reglada, subjectes a un seguit de normes en les quals el còmput dels terminis pot tenir una importància cabdal en la defensa dels seus interessos i, en darrer terme, en el dret a la tutela judicial efectiva.
9. D'acord amb la Sentència del Tribunal Constitucional 33/1981, l'al·lusió a l'autoritat governativa que conté l'article 10.2 del Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, fa referència a l'Estat o a la comunitat autònoma amb competències en els serveis afectats, segons el cas.
Així, aquesta Sentència reconeix a les comunitats autònomes competències dins el seu àmbit per establir les mesures de garantia dels serveis essencials. El Tribunal Constitucional reconeix el següent:
Quan es tracta de serveis que, considerats conjuntament, estan compresos en l'àrea de les competències autonòmiques [...], vetlar pel seu funcionament regular correspon a la titularitat i a la responsabilitat de les autoritats autonòmiques.
10. D'acord amb l'article 10.2 del Reial decret llei 19/1977, en relació amb l'article 17.r) de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i l'article 5.2.o) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la competència originària per a l'aprovació de les mesures que garanteixin els serveis mínims en l'àmbit dels serveis públics o essencials correspon al Consell de Govern de les Illes Balears.
11. D'altra banda, de l'article 7.1 de la mateixa Llei 3/2007, de 27 de març, en relació amb l'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i l'article 25 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, resulta que, amb caràcter general, les competències dels òrgans administratius —i, entre aquestes, les que pugui exercir en matèria de funció pública el Consell de Govern— poden ser objecte de delegació en altres òrgans administratius.
Per tot això, atès el que disposa l'article 5.2.o) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, com també l'Acord del Consell de Govern de 29 de febrer de 2024 de delegació en determinats consellers de la competència per a l'aprovació de les mesures que garanteixin els serveis mínims en la jornada de vaga del 8 de març de 2024, la consellera de Presidència i Administracions Públiques, el conseller d'Educació i Universitats i la consellera de Salut dicten la següent
Resolució
1. Fixar els serveis mínims que s'indiquen en l'annex adjunt, el qual forma part d'aquesta Resolució.
2. Establir que la vigilància i la designació del personal que ha d'atendre els serveis mínims esmentats corresponen a la direcció de cada centre. Els serveis mínims han de ser coberts, prioritàriament, pel personal que no secundi la vaga. En el cas que sigui insuficient, les vacants s'han de cobrir obligatòriament.
3. Disposar que, en relació amb els serveis essencials de sectors estratègics i d'emergències, tant els prestats per entitats públiques com els prestats per entitats privades, com ara la lluita contra incendis, energia, subministrament d'aigua, recollida de residus, assistència social, accidents laborals i altres, en tot el que no estigui previst expressament en aquesta Resolució, però que tenguin aquesta consideració, es fixen els serveis mínims equivalents al funcionament d'un diumenge.
En el cas dels transports d'ús especial (persones amb discapacitat física i psíquica), s'ha de garantir el trasllat als serveis assistencials prevists per al dia de la vaga.
4. Facultar les persones titulars de secretaries generals de les conselleries, les persones titulars de les gerències dels ens del sector públic i dels centres hospitalaris i les persones responsables de centres de treball per designar de manera expressa i nominal els treballadors i treballadores que hagin d'integrar els serveis mínims en el sector públic establerts en aquesta Resolució.
Les empreses privades que prestin serveis essencials els mínims dels quals es fixen en l'annex d'aquesta Resolució han d'adoptar les mesures necessàries per dur a efecte els serveis mínims d'acord amb la legalitat vigent. En particular, tan aviat com sigui possible i de manera individual i fefaent, han de requerir a cobrir els serveis mínims els treballadors i treballadores que hagin de garantir-los.
5. Establir que l'incompliment de l'obligació d'atendre els serveis mínims implica responsabilitats i, si escau, ha de ser sancionat de conformitat amb el que preveu la normativa aplicable.
6. Disposar que el que estableix aquesta Resolució no suposa cap limitació dels drets que la normativa reguladora de la vaga reconeix al personal en la situació esmentada. Així mateix, és aplicable per garantir el lliure exercici del dret de vaga el que estableixen les lletres k), l) i m) de l'article 95.2 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
7. Establir que si, en el procés de negociació que es pugui dur a terme en cadascun dels sectors afectats, s'arriba a un acord que no coincideix amb els serveis mínims fixats en aquesta Resolució, s'ha d'aplicar el que aquesta disposa sempre que els serveis mínims fixats en aquests sectors estiguin per davall dels que es preveuen en la Resolució.
8. Notificar aquesta Resolució a la central sindical convocant de la vaga.
9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació o publicació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació o publicació, d'acord amb el que estableixen l'article 45 i els següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que s'hi pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.
Palma, a la data de la signatura electrònica (4 de març de 2024)
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens Per delegació del Consell de Govern, Acord de 29 de febrer de 2024 (BOIB núm. 31 d'2 de març)
La consellera de Salut Manuela García Romero Acord de 29 de febrer de 2024 (BOIB núm. 31 d'2 de març)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera i Alemany Acord de 29 de febrer de 2024 (BOIB núm. 31 d'2 de març)
ANNEX
1. Educació
La prestació de serveis essencials als centres docents no universitaris, públics, privats o concertats, en l'àmbit de les Illes Balears, en el supòsit de situacions de vaga que afectin el funcionament normal dels centres, s'ha d'ajustar al que disposen el Reial decret 417/1988, de 29 d'abril (BOE de 5 de maig), i el Decret 16/1985, de 21 de febrer (BOCAIB de 10 de març).
Els centres docents esmentats han de romandre oberts durant la situació de vaga convocada per al 8 de març de 2024. Per tal de fer efectiu el compliment del que disposen les normes esmentades, s'han d'adoptar les mesures que s'indiquen a continuació:
1.1. A tots els centres educatius: els directors i els secretaris dels centres.
Addicionalment al que s'ha exposat anteriorment:
— Centres que imparteixen educació infantil (0 a 3 anys):
— Centres que imparteixen educació infantil (3 a 6 anys):
— Centres que imparteixen educació especial:
— Centres que imparteixen educació infantil i/o primària:
— Centres que imparteixen educació secundària obligatòria:
1.2. Obligacions dels directors
Procurant assolir el consens entre els afectats, als directors dels diferents centres educatius esmentats els correspon:
- Garantir que el centre educatiu estigui obert durant tota la jornada escolar i que tot l'alumnat que acudeixi al centre sigui atès.
- Vetlar perquè el personal que no vulgui secundar la vaga pugui desenvolupar la seva activitat amb normalitat, així com controlar-ne l'assistència al treball i tenir cura del compliment de les normes d'organització i funcionament que l'afectin.
- Designar, nominativament o per sorteig públic, els funcionaris docents i contractats laborals les funcions dels quals s'estableixin com a serveis mínims, preferentment entre els que hagin manifestat voluntàriament la voluntat de no exercir el seu dret de vaga.
- Facilitar a l'Administració educativa, mitjançant el Gestib, la informació referent al seguiment de la vaga i qualsevol incidència significativa.
- Informar les famílies que els seus fills seran atesos adequadament el dia de la vaga.
1.3. Designació dels serveis mínims
La direcció del centre ha d'elaborar la llista de professors designats com a serveis mínims, per nivells educatius i per torns (en cas de tenir-ne més d'un), a partir del personal disponible (ha d'excloure els professors que el dia de la vaga estiguin de baixa, que no tenguin hores lectives aquell dia al centre —per mitja jornada o per reducció de jornada—, el director i el secretari, que ja formen part dels serveis mínims), preferentment entre el personal que hagi manifestat voluntàriament la voluntat de no exercir el dret a vaga, o bé per sorteig, si aquests no són suficients.
Els centres han de custodiar a la secretaria del centre aquest document, signat i amb el segell, als efectes oportuns.
2. Sanitat
Durant la situació de vaga s'han d'adoptar les mesures que s'indiquen a continuació:
2.1. Han de romandre oberts els serveis de registre i també els serveis d'atenció a l'usuari amb la cobertura mínima requerida.
2.2. Es considera servei mínim assistencial el funcionament normal dels serveis d'urgències tant pel que fa a l'atenció de pacients externs que hi arribin com als pacients ingressats en les unitats d'observació d'urgències que han de rebre assistència plena segons el criteri del metge que se n'encarregui.
2.3. En l'àmbit de l'atenció especialitzada:
a) Amb caràcter general, els serveis mínims han de ser els equivalents als prevists per als diumenges i per als dies festius.
b) Serveis d'oncologia mèdica, oncologia radioteràpica, diàlisi, hospital de dia i farmàcia hospitalària: nombre d'efectius indispensables per garantir el cent per cent de l'assistència.
c) Intervencions quirúrgiques programades de pacients oncològics i d'altres patologies que no es puguin ajornar a causa del risc que implicaria per als pacients: nombre d'efectius indispensables per garantir el cent per cent de l'activitat.
d) Assistència amb cobertura de festiu o diumenge dels pacients ingressats.
e) Es considera servei mínim assistencial el funcionament de les unitats especials, de les unitats de cures intensives, de les unitats de vigilància intensiva, de les unitats coronàries, de les unitats d'hemodiàlisi de neonatologia, de les unitats de cremats, de tots els serveis que puguin ser d'urgència vital i també els parts.
2.4. En l'àmbit de l'atenció primària:
Han de romandre oberts els centres de salut, els quals, a l'efecte de prestar l'assistència sanitària adequada, han de disposar d'una plantilla mínima de 2 metges, 1 pediatre, 2 efectius de personal d'infermeria i 1 auxiliar administratiu. Els centres de salut que presten servei com a PAC a partir de les 15.00 h han de tenir la cobertura de plantilla idèntica a un festiu o diumenge.
2.5. En els serveis d'urgència i emergència (SUAP i 061), atesa la seva naturalesa i la dels serveis que presten, la cobertura ha de ser del cent per cent en tots els serveis sanitaris.
2.6. El servei de neteja ha de mantenir l'activitat normal d'un dia festiu en les àrees de risc alt.
Tenen aquesta consideració els serveis següents:
Zones de risc alt:
La neteja de tots aquests serveis assenyalats ha d'incloure l'evacuació de roba bruta i de residus.
2.7. Els serveis d'hoteleria han d'atendre la dieta de tots els malalts ingressats.
2.8. Les empreses dedicades al transport de malalts han de garantir l'atenció al cent per cent de les urgències i emergències, els tractaments d'oncologia i la diàlisi. Per a la resta del transport programat, han d'establir uns equips de guàrdia com en dissabte.
3. Serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma, llevat dels serveis lligats a les competències docents i sanitàries
Les dependències han de romandre obertes durant la situació de vaga parcial, llevat que, per raons fonamentades, el departament, l'organisme o el servei decideixi tancar-les.
Es consideren serveis mínims dels serveis generals de l'Administració d'aquesta Comunitat Autònoma i dels organismes públics que en depenen, llevat dels serveis sanitaris i docents, els següents:
a) Registres
S'ha de mantenir un funcionari en el registre general de cada conselleria designat pel secretari o secretària general respectiu. En el cas de l'Agència Tributària de les Illes Balears, s'ha de mantenir una persona en el Registre General dels serveis centrals, una persona en el Registre General de la Delegació Insular d'Eivissa i una persona en el Registre General de la Delegació Insular de Menorca. S'ha de mantenir també una persona en el registre de cada centre de treball de les entitats del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
b) Recursos Humans
S'ha de mantenir una persona en cada conselleria i en cada ens del sector públic instrumental on s'hagi convocat la vaga.
c) Centres públics docents
Per garantir el control d'accés als centres, a cada centre públic ha de romandre en el seu lloc de treball una persona de consergeria del torn de matí i una altra del torn de capvespre, designades pel director del centre. També s'han d'establir serveis mínims de neteja en els centres on només hi hagi personal empleat públic: una persona de la categoria professional de netejador o empleat de serveis en torn de matí i una altra en torn de capvespre, designades pel director.
d) Seguretat
S'ha de mantenir un treballador o treballadora per cada edifici.
e) Manteniment
S'han de mantenir tres treballadors per a totes les instal·lacions de la Comunitat Autònoma, que ha de designar la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.
f) Informàtica i comunicació
S'han de mantenir els serveis equivalents als serveis dels diumenges.
g) Un tècnic/a de prevenció a l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral.
h) Servei d'Agents de Medi Ambient (AMA):
a. A Mallorca:
— 1 agent d'incidències a la zona de Tramuntana
— 1 agent d'incidències a la zona de Llevant
b. A Menorca:
— 1 agent d'incidències
c. Eivissa i Formentera
— 1 agent d'incidències
d. A l'arxipèlag de Cabrera:
— 1 agent d'incidències
e. Caps de guàrdia (coordinació Illes Balears):
— 1 cap de guàrdia
La designació del personal que ha de complir els serveis mínims correspon als secretaris o secretàries generals de cada conselleria i, en les entitats públiques, als directors o directores, als gerents o les gerentes o als càrrecs equivalents.
La designació s'ha de comunicar per escrit al treballador o treballadora amb una antelació mínima d'un dia hàbil.
4. Serveis socials
1. Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel: els serveis mínims han de ser els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.
2. Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears: els serveis mínims han de ser els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.
5. Institut Balear de la natura
Illa de Mallorca:
- Departament d'extinció de IIFF:
- Departament d'Espais Recreatius:
5 treballadors qualificats.
Illa de Menorca:
- Departament d'extinció de IIFF:
- Departament d'Espais Naturals:
2 treballadors qualificats.
Illes d'Eivissa i Formentera:
- Departament d'extinció de IIFF:
Illa de Cabrera:
Reposta Procap: 1 treballadors qualificat
Illa de Dragonera:
Departament Espais Naturals: 1 treballador qualificat.
6. Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental (ABAQUA)
7. Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears
— Jornada de matí:
— Jornada d'horabaixa:
— Col·lectes de matí:
— Col·lectes d'horabaixa:
— Torn del vespre del dia 7 al dia 8 de març de 00:00 a 08:00
— Torn del vespre del dia 8 de març de 22:00 a 0:00
8. Ports de les Illes Balears
En el port comercial de Ciutadella es fixen com a serveis mínims els equivalents al 100 % dels serveis que s'han de prestar aquest dia.
9. Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears
Els serveis mínims necessaris per garantir l'emissió del servei públic de comunicació audiovisual de les Illes Balears, en els seus canals d'IB3 Televisió, IB3 Ràdio i IB3 plataformes digitals, són els següents:
a) Direcció General i Gerència: 3 treballadors/res
- Direcció general 1 treballador/a
- Jurídic 1 treballador/a
- Recursos humans 1 treballador/a
b) Direcció de Televisió i plataformes digitals: 17 treballadors/res
- Emissions: 3 treballadors/res
- Antena: 1 treballador/a.
- Audiències/ graella: 1 treballador/a
- Mitjans Digitals: 1 treballador/a
- Documentació TV: 1 treballador/a,
- Imatge i Realització:10 treballadors/res
- Promos: 3 treballadors/res (1 So, 1 muntatge, 1 grafista)
- Etilisme: 5 treballadors/res (1 perruquer i 1 maquillador, per torn, i 1 sastre
- Decorats:2 treballadors/res
c) Direcció Informatius i Esports Calvià, Menorca, Eivissa i Radio: 71 treballadors/res
EDICIÓ: 4 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia - 1 treballador/a
Torn vespre - 1 treballador/a
- Menorca
Torn migdia – 1 treballador/a
- Eivissa
Torn migdia – 1 treballador/a
PRODUCCIÓ: 2 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia - 1 treballador/a
Torn vespre - 1 treballador/a
REALITZACIÓ: 4 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 2 treballadors/res
Torn vespre – 2 treballadors/res
GRAFISTES: 2 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 1 treballador/a
Torn vespre – 1 treballador/a
CÀMERES: 17 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 8 treballadors/res
Torn vespre – 4 treballadors/res
- Menorca
Torn migdia – 1 treballador/a
Torn vespre – 1 treballador/a
- Eivissa
Torn migdia – 1 treballador/a
Torn vespre – 1 treballador/a
- Formentera
Torn migdia – 1 treballador/a
REDACCIÓ INFOS: 29 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 10 treballadors/res
Torn vespre – 6 treballadors/res
- Menorca
Torn migdia – 1 treballador/a
Torn vespre – 1 treballador/a
- Eivissa
Torn migdia – 1 treballador/a
Torn vespre – 1 treballador/a
- Formentera
Torn migdia – 1 treballador/a
- Radio
Torn matinal – 3 treballadors/res
Torn migdia – 4 treballadors/res
Torn vespre - 1 treballador/a
INDEXACIÓN: 1 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 1 treballador/a
METEORÓLOGOS: 2 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 1 treballadors/res
Torn vespre – 1 treballadors/res
EDICIÓ ESPORTS: 2 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 1 treballador/a
Torn vespre – 1 treballador/a
REDACCIÓ ESPORTS: 8 treballadors/res
- Calvià
Torn migdia – 4 treballadors/res
Torn vespre – 2 treballadors/res
- Radio
Torn migdia – 1 treballador/a
Torn vespre – 1 treballador/a
d) Direcció de radio i comunicació (exclou informatius): 3 treballadors/res
e) Direcció tècnica: 48 treballadors/res
- Operacions: 7 treballadors/res
- Estudis i explotació: 20 treballadors/res
- Sistemes corporatius: 2 treballadors/res
- Sistemes de producció: 5 treballadors/res
- Manteniment tècnic: 2 treballadors/res
- Ràdio: 8 treballadors/res
- Serveis generals: 1 treballador/a
- Magatzem càmeres: 1 treballador/a
- Delegacions: 2 treballadors/res
10. Transport
En relació amb els transports públics regulars interurbans de viatgers per carretera i els serveis ferroviaris, tal com estableix el paràgraf 2 de l'article 10 del Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, com també la Sentència del Tribunal Constitucional de 8 d'abril de 1981, atès que són serveis públics, s'han d'establir uns serveis mínims que han de ser compatibles amb el dret fonamental dels treballadors a la vaga i que han de garantir un mínim de mobilitat als ciutadans. Aquesta mobilitat els ha de permetre desplaçar-se per exercir, si volen, el dret a complir la jornada laboral, arribar als centres sanitaris i moure's per qualsevol altre motiu imprescindible.
— Transport ferroviari
Els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.
Pel que fa al servei de la línia de metro entre Palma i la Universitat de les Illes Balears, s'estableixen uns serveis mínims equivalents al 50 % dels serveis ordinaris programats en dia feiner.
— Transport marítim
En relació amb el transport marítim interinsular, no és procedent establir els serveis mínims entre Mallorca, Menorca i Eivissa, atès que es fixen serveis mínims per al trànsit de passatgers amb avió, per la qual cosa hi haurà una comunicació mínima entre aquestes illes. No obstant això, és necessari establir uns serveis mínims de transport marítim entre Eivissa i Formentera, atès que aquesta és l'única comunicació possible per als habitants de Formentera. Per aquesta raó, es considera que s'han d'establir com a serveis mínims els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.
— Transport regular per carretera
Serveis mínims de transport públic regular de viatgers amb autobús de tipus interurbà: els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.
Serveis mínims de transport públic regular de viatgers amb autobús de tipus llançadora (línies connectades amb el servei de tren): els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.
— Ferrocarril de Sóller
Els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.
— Transport no regular
Els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.