Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 128837
Bases de la Convocatoria de les Beques per a estudis postobligatoris, curs 23-24

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 23/02/2024, les BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE LES BEQUES PER A ESTUDIS POSTOBLIGATORIS, CURS 2023/2024, es fa públic la present convocatòria:

"BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE LES BEQUES PER A ESTUDIS POSTOBLIGATORIS, CURS 2023/2024

1.- OBJECTE

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular els ajuts que concedeixi l'Ajuntament d'Andratx als estudiants que cursen estudis postobligatoris (batxiller, cicle formatiu, estudis universitaris, estudis de règim especial i/o estudis que condueixin a un títol oficial) durant el curs 2023/2024 amb independència del centre en el que estiguin matriculats per tal de sufragar les despeses consistents en escolarització, llibres, allotjament, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels alumnes al centre educatiu matriculats.

2.- REQUISITS

- Estar matriculat en un curs postobligatori (batxiller, cicle formatiu, universitari, estudis de règim especial i/o estudis que condueixin a l'obtenció d'un títol oficial).

- Estar empadronat al municipi d'Andratx.

- Estar al corrent de les obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte tributari. De no ser així, tendran 10 dies hàbils per resoldre la deficiència detectada.

- El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques 2023/2024 suposa acceptar-les i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.

- S'estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals sempre i quan la quantia total de tots els ajuts no superi les despeses.

3.- DOCUMENTACIÓ PER SOL·LICITAR L'AJUT.

Per sol·licitar aquest ajut s'haurà de presentar la sol·licitud (que es troba a la pàgina www.andratx.es) degudament emplenada amb la següent documentació:

- DNI de l'estudiant, i del pare i de la mare (o tutors) en cas de ser menors.

- Matrícula, o qualsevol document oficial que acrediti estar cursant un estudi postobligatori, curs 2023/2024 i on figurin els crèdits matriculats.

- Document de transferència bancària a nom de la persona que sol·licita l'ajut, facilitat per l'Ajuntament d'Andratx. (www.andratx.es).

- Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries de ATIB,AEAT i SS. (document aportat per l'ajuntament)

- Justificació segons l'apartat 8 de la present convocatòria.

- A les presentacions telemàtiques (seu electrònica), s'haurà de nomenar cada document que s'escanegi (DNI, MATRICULA, ...).

4.- TERMINI I PRESENTACIÓ

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les següents formes:

- TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques).

- PRESENCIALMENT (només per a persones físiques): al Casal de Can Riera (antic PAC, davant l'església) obligatòriament amb cita prèvia que pot sol·licitar a www.andratx.es (de 8.30h a 13.30h de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació Subjectes obligats segons article 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques són: les persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, els qui realitzen una activitat per la que es requereixi col·legiar-se obligatòriament per als tràmits que realitzen amb les Administracions públiques en l'exercici de la seva activitat professional inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils, els qui representen a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i el personal funcionari de les Administracions Públiques pels tràmits i actuacions que realitzin en la seva condició de funcionaris-es.

El termini de presentació de sol·licituds serà de dia 11 de març fins dia 11 d'abril de 2024 (ambdós inclosos).

5.- NATURALESA DELS AJUTS

Són de caràcter voluntari i temporal; no seran adduïbles com a precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada. L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). D'ésser així, l'interessat ho haurà de posar en coneixement de l'Ajuntament d'Andratx als efectes oportuns.

En cas de no fer-ho, s'hauria d'iniciar en contra del sol·licitant l'oportú procediment sancionador.

6.- QUANTIES

No podrà gastar-se més del pressupostat per a aquesta subvenció.

ESTUDIS

Import màxim

Batxillerat i Cicles Formatius en el Terme Municipal d'Andratx

250.-€

Batxillerat, Cicles Formatius i estudis de règim especial fora del Terme Municipal d'Andratx

350.-€

Estudis universitaris a l'illa de Mallorca: 8.-€ per crèdit.

450.-€

Estudis universitaris ( fora de la illa de Mallorca): 12.-€ per crèdit.

550.-€

Si a l'hora de determinar els ajuts corresponents a les sol·licituds, el crèdit pressupostari no fos suficient per concedir-les totes, es reduirien proporcionalment les quanties resultants fins que no es superi l'import global de la concessió pressupostària.

7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència no competitiva. Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68 de la Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Tot seguit s'estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades i serà l'òrgan instructor, el regidor delegat de l'Àrea d'Educació, qui formularà la proposta de resolució degudament motivada per la Junta de Govern Local.

El termini màxim per resoldre les sol·licituds presentades es de 6 mesos.

Els ajuts concedits seran objecte de publicació en el tauler d'anuncis, a la pàgina web d'aquest Ajuntament, i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual. Per altra part, les sol·licituds resoltes negativament, sí seran objecte de notificació individual. Contra la resolució d'aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix organisme que l'ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

 

8.- JUSTIFICACIÓ

Justificació de la despesa mitjançant factura o justificants de despesa relacionada amb l'objecte de la beca consistents en: escolarització, llibres, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels alumnes al centre educatiu matriculats durant l'esmentat curs. Juntament amb la factura hi ha d'haver el justificant corresponent de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que la factura ha estat pagada, mitjançant transferència o ticket que especifiqui clarament que està correctament pagat.

9.- PAGAMENT

La dotació econòmica total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l'Ajuntament d'Andratx pels ajuts econòmics als estudis postobligatoris per al curs 2023/2024 és de 80.000,00.- € a càrrec de la partida pressupostària 326.48100.

10.- DRET SUPLETORI

En tot allò que no es preveu en aquesta convocatòria, serà d'aplicació l'Ordenança Municipal reguladora de la concessió d'ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el seu Reglament.

10.- PUBLICACIÓ

Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, en el tauler d'anuncis, a la pàgina web de l'Ajuntament i a la BDNS. "

La qual cosa es fa públic pel seu coneixement general.

 

(Signat electrònicament: 26 de febrer de 2024

La batlessa presidenta Estefania Gonzalvo Guirado)

 

AJUT ECONÒMIC PER A ESTUDIS POSTOBLIGATORIS, CURS 2023/2024

 

DADES DE L'ESTUDIANT (sol·licitant)

1r Llinatge

2n Llinatge

Nom

 

 

 

DNI

Data naixement:

Empadronat Andratx SI             NO 

Adreça

 

CP

Població

Tel.

Mail

DADES ACADÈMIQUES DE L'ESTUDIANT

Batxiller

Cicle Formatiu 

Universitari 

Altres 

Estudis i Curs

Centre Educatiu

 

Província

DADES DELS TUTORS (NOMÉS EN CAS DE QUE L'ESTUDIANT SIGUI MENOR)

Nom i Llinatges - Pare

DNI

Nom i Llinatges - Mare

DNI

 

Sol·licita: AJUT ECONÒMIC per a estudis postobligatoris, curs 2023/2024

i adjunta la següent documentació:

 

DNI/NIE de l'estudiant.

 

DNI/NIE del pare i de la mare o tutor/a, (només en el cas de ser menor).

 

Matrícula del curs 2023/2024 o Document que acrediti els estudis del curs 23/24.

 

Document de transferència bancària de l'Ajuntament d'Andratx A NOM DE L'ESTUDIANT.

 

Don la meva conformitat al núm. de compte bancari ja dipositat en aquest Ajuntament.

cc.

 

Declaració responsable

 

Documentació justificativa de la beca sol·licitada (factures/justificants de pagament)

I, AMB AQUESTA FINALITAT, DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT QUE:

Són certes les dades exposades i que complesc tots els requisits d'aquesta convocatòria.

Andratx,              de                   de 2024

Signatura del SOL·LICITANT

 

Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries

Dades de l'interessat/interessada

Llinatges, Nom/ Raó Social(*)                                            DNI/NIE/ Passaport(*)

 

__________________________________________________________________­

Adreça(*)                                                                            Data de naixement

                                                                                                     /           /

___________________________________________________________________

Població (*)                        Província/País(*)        CP(*)                           Sexe

                                                                                                       ( ) Dona ( ) Home

___________________________________________________________________

Telèfon (*)                                     Correu electrònic

___________________________________________________________________

Dades de la persona representant

Llinatges, Nom DNI/NIE/Passaport

___________________________________________________________________

Declar sota la meva responsabilitat

( ) Estar al corrent de pagaments amb la Tresorera General de la Seguretat Social.

( ) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària.

( ) Estar al corrent de pagaments de les obligacions tributàries locals amb l'Ajuntament d'Andratx.

 

Andratx,                 /                          / 2024

Signatura de l'interessat/ada(*)

 

_________________________________________________________________________________

(*) Camps d'entrada obligatòria

D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de Desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, les seves dades personals aquí recollides passaran a formar part d'un fitxer propietat de l'Ajuntament d'Andratx. Vostè podrà exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament d'Andratx. La inexactitud, falsedat o omissió en les dades, o la no presentació d'aquesta, determinen la impossibilitat d'exercir l'activitat afectada des del moment en què se'n tengui constància, sense perjudici de les responsabilitats que puguin derivar-se (article 38 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions).