Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 128024
Delegació de competències a l'EBAP, procés unificat de la policia local
La Batlia de l'Ajuntament de Son Servera, Illes Balears, mitjançant la Resolució núm. 2024-0277, de data 28 de febrer de 2024, ha resolt allò que tot seguit ressenyem:
“Atesa la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, de 9 de febrer de 2024, publicada al BOIB núm. 21, de 13 de febrer de 2024, de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntament que no hagi constitut cos de policia local.
Atès, així mateix, la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 14 de febrer de 2024, de modificació de la Resolució de la de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, publicada al BOIB núm. 21, de 13 de febrer de 2024, de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntament que no hagi constitut cos de policia local, publicada al BOIB núm. 23, de 17 de febrer de 2024.
La intenció de la Corporació és procedir a la cobertura d'1 plaça vacant de policia local d'acord amb la Plantilla Orgànica i l'Annex de Personal del Pressupost general de la Corporació de 2024, aprovat en la sessió ordinària del Ple de la Corporació de data 18 de gener de 2024 i, publicat al BOIB núm. 15, de 18 de gener de 2024.
D'acord amb l'exigit a la convocatòria, l'Ajuntament té aprovat el Pla d'Igualtat per acord de Ple de 19 de juliol de 2018.
D'acord amb les atribucions que em confereix la legislació vigent en matèria del règim local, i concretament d'acord amb l'article 21), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local.
RESOLUCIÓ
Primer.- Delegar a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d'Administració Pública mitjançant l'Escola Balear de l'Administració Pública les següents competències, de conformitat amb l'Annex I de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, publicada al BOIB núm. 21, de 13 de febrer de 2024, de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntament que no hagi constitut cos de policia local.
La delegació inclou, d'acord amb la resolució ressenyada, les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.
a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu per cobrir la/es plaça/ces següent que constaran a l'Oferta Pública d'Ocupació de 2023-24 (BOIB núm. 172, de 21 de desembre de 2023). Estant pendent la de 2024, atès que encara no hi ha Llei de pressuposts generals de l'Estat per al 2024, la qual ha de definir els temes de l'oferta pública per a l'exercici actual.
1 vacant de Policia Local, funcionari de carrera.
Escala: Administració especial. Policia Local
Subescala: Serveis especials
Grup/subgrup C1
b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables.
Aquests actes són, com a mínim, els següents:
- Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.
- Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.
- Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.
- Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.
- Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament corresponent els nomeni personal funcionari en pràctiques.
La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.
La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a cada ajuntament.
Segon.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Tercer.- Donar trasllat d'aquesta resolució a l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).
Quart.- Donar trasllat d'aquesta resolució a la Mesa general conjunta de personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Son Servera perquè en tengui coneixement.”
Son Servera, a la data de la signatura electrònica (28 de febrer de 2024)
El batle Jaume Servera Lliteras