Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 125093
Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 30 de juny de 2024 acaba l'exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius públics de les Illes Balears, per la qual cosa és necessari seleccionar els directors que han de desenvolupar aquesta tasca a partir de l'1 de juliol en els centres amb vacants.

2. Aquesta selecció s'ha d'ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, (LOE), la qual indica, a l'article 133 que la selecció del director es realitzarà mitjançant un procés en què participin la comunitat educativa i l'Administració educativa. A més a més, estableix que la selecció i el nomenament de directors dels centres públics s'efectuarà mitjançant un concurs de mèrits entre professors funcionaris de carrera que imparteixin algun dels ensenyaments encomanats al centre. Així mateix, a l'article 134 determina els requisits que han de tenir els directors i a l'article 135 descriu el procediment de selecció.

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix, a l'article 131, que en el procés de selecció dels directors hi ha de participar la comunitat educativa, que ha de tenir la participació majoritària, juntament amb l'Administració educativa. En aquesta selecció s'ha de valorar el projecte de direcció del candidat, el qual haurà de comptar amb el vistiplau del claustre i del consell escolar pel que fa a la coherència del projecte de direcció respecte del PEC.

4. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a l'article 31 estableix el procediment de selecció de les direccions, determina que la selecció s'ha de dur a terme per una comissió constituïda per representants de l'Administració educativa i del centre i especifica la composició d'aquesta Comissió. A més a més, indica que la selecció s'ha de dur a terme després de valorar el projecte de direcció presentat per la persona candidata, el qual ha tenir el vistiplau del claustre i del consell escolar pel que fa la seva coherència respecte del projecte educatiu del centre.

5. En el BOIB núm. 17, de 3 de febrer de 2024, s'ha publicat l'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases que regeixen la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors dels centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'article 2 d'aquesta Ordre estableix que la selecció s'ha de fer de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, mitjançant un procés en el qual participin la comunitat educativa i l'Administració educativa.

6. Tenint en compte la normativa anterior, aquesta Resolució recull els requisits per ser candidat a director, el procediment de selecció i de nomenament, i estableix el barem dels mèrits dels candidats.

7. D'acord amb el Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3, de 5 de gener) corresponen a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives de la Conselleria d'Educació i Universitats les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

8. A partir del que s'ha exposat, és necessari convocar un procés per seleccionar els directors de determinats centres docents públics no universitaris i aprovar les bases que l'han de regir.

9. La directora general de Planificació i Gestió Educatives i el director general de Personal Docent i Centres Concertats han de dur a terme les actuacions que es preveuen en aquesta Resolució.

 

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOE (BOE núm. 106, de 4 de maig), segons la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOMLOE (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38 de 17 de març).

4. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària, i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21 de 16 de febrer).

5. L'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 17, de 3 de febrer).

6. El Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva que estableix l'article 134.1.c) de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com dels corresponents cursos d'actualització de competències directives (BOE núm. 270, de 7 de novembre).

7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm.152, de 14 de desembre).

8. El Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears (BOIB núm. 66 de 18 de maig).

9. La llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic per la qual s'estableixen i es regulen les bases del règim jurídic de les administracions públiques, els principis del sistema de responsabilitat de les administracions públiques i de la potestat sancionadora, així com l'organització i el funcionament de l'Administració General de l'Estat i del seu sector públic institucional per a l'exercici de les seves activitats.

10. El Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3, de 5 de gener).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Convocar un concurs de mèrits per seleccionar els directors dels centres docents públics que figuren en l'annex 2, de conformitat amb el calendari establert en l'annex 3 i d'acord amb el barem de mèrits previst en el full d'autobaremació de l'annex 4 i els criteris i orientacions per a la valoració del projecte de direcció i de l'entrevista amb el candidat prevists en els annexos 5 i 6 de la Resolució.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l'annex 7, el model per complementar la sol·licitud, sobre la formació en competències de la funció directiva, que figura en l'annex 8, el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la Comissió de Selecció, que figura en l'annex 9, així com els models de certificats del claustre i el consell escolar sobre el resultat de la valoració sobre la coherència de l'actualització del projecte de direcció respecte del projecte educatiu de centre (PEC), que figuren a l'annex 10.

4. Aplicar, en el marc del procés de selecció, el que preveu la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats  en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (27 de febrer de 2024)

La directora general de Planificació i Gestió Educatives Catalina M. Ginart Serrano

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primera

Requisits dels candidats

1. Els requisits que han de complir els candidats per poder participar en el concurs de mèrits són els següents:

  1. Tenir una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent en finalitzar el termini de presentació de candidatures.
  2. Haver exercit, en finalitzar el termini de presentació de candidatures, funcions docents com a funcionari de carrera durant un període mínim de cinc anys en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.
  3. Prestar serveis, en publicar-se la convocatòria, en un centre públic de les Illes Balears en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.
  4. Estar en possessió del certificat acreditatiu o d'actualització, segons correspongui, d'haver superat un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva impartit pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes.
  5. Presentar un projecte de direcció que inclogui els aspectes que es determinen a la base segona.
  6. Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb la normativa vigent.
  7. No haver estat revocat del càrrec.
  8. No estar sancionat per falta greu o molt greu en l'exercici de la pràctica docent, o no estar suspès fermament de funcions o inhabilitat per a càrrecs públics per resolució judicial mentre la sanció o la suspensió estigui vigent.

2. Estaran eximits de l'antiguitat a què es refereixen els apartats 1.a) i 1.b) d'aquestes bases, els candidats que presentin el projecte en:

  • Centres específics d'educació infantil.
  • Centres d'educació infantil i primària amb menys de nou unitats.
  • Centres d'educació secundària amb menys de vuit unitats.
  • Centres amb menys de vuit professors que imparteixin ensenyaments artístics professionals, esportius, d'idiomes o de persones adultes.

Segona

El Projecte de direcció

1. El projecte de direcció ha de ser original i ha de fonamentar i mostrar, mitjançant una diagnosi actualitzada, el coneixement del centre, l'estructura organitzativa, el funcionament, el projecte educatiu de centre (PEC) i els resultats de les darreres avaluacions internes i, si s'escau, externes del centre. Així mateix, ha de mostrar coneixements sobre l'entorn i la influència o la relació que aquest té amb el centre.

2. A més a més, ha de concretar el desplegament i l'aplicació del projecte educatiu per al període del mandat i orientar les futures programacions generals anuals del centre. Ha d'incloure els objectius i les línies d'actuació concretes que s'han de seguir i els indicadors i els procediments per a l'avaluació de l'assoliment d'aquests objectius, amb una projecció futura del centre a quatre anys vista.

3. El projecte de direcció ha de ser coherent amb el projecte educatiu.

4. El director del centre ha de garantir que tots els aspirants tenguin accés als documents institucionals del centre. El projecte educatiu del centre (PEC) ha d'estar disponible en el lloc web del centre i en el GESTIB i a l'abast de tota la comunitat educativa. La DG de Planificació i Gestió Educatives donarà accés al SEDEIB als aspirants perquè consultin les dades estadístiques del centre.

5. El projecte de direcció ha d'incloure aquests aspectes:

a) La fonamentació del projecte.

b) L'anàlisi del context específic del centre.

 

- L'anàlisi de l'espai físic i de l'entorn social del centre.

- L'anàlisi i la valoració del projecte educatiu.

- L'anàlisi i la valoració de l'estructura organitzativa i el funcionament del centre.

 

c) L'anàlisi i la valoració de les dades dels darrers anys, incloses les relatives als resultats acadèmics.

d) Els objectius de millora, la consecució dels quals es pretén durant la gestió directiva, d'acord amb els mitjans materials i humans amb què es compta.

e) El model d'organització i funcionament del centre.

Les concrecions organitzatives orientades a la major sistematització de les activitats del centre i a la creació de condicions i formes d'organització que estimulin la implicació de tot el personal en el treball en equip i afavoreixin el creixement dels nivells de motivació i de satisfacció.

f) Els plantejaments pedagògics, orientats a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat, amb especial èmfasi en la inclusió i en la millora de resultats educatius.

g) El pla de formació del professorat en el centre.

h) Els elements per a l'aprofundiment en l'exercici del lideratge distribuït i per al foment de la participació de la comunitat escolar en el centre.

i) Propostes i estratègies concretes per afavorir la tolerància i la convivència pacífica de la comunitat escolar, així com la prevenció i la resolució de conflictes que incloguin, entre d'altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes, no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

j) Seguiment i avaluació del projecte de direcció i dels seus resultats en la dinàmica general del centre.

A més, s'ha de valorar que el projecte de direcció reculli la proposta de tots els membres de l'equip directiu, amb indicació de la formació i l'experiència en gestió de centres que tenen. El nombre de membres que han de configurar l'equip directiu s'ha d'adequar al que disposa la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm. 152, de 14 de desembre).

Si la persona proposada com a membre de l'equip directiu és un funcionari interí que no tengui el proper curs destinació al centre, el nomenament es farà en data 1 de setembre, sempre que a partir d'aquesta data ocupi al centre una plaça vacant de tot el curs escolar a jornada completa. En qualsevol cas, el fet que determinats professors del centre exerceixin funcions directives no suposarà en cap cas un augment de la quota del professorat del centre respecte als criteris establerts.

6. El projecte de direcció no ha de superar les vint pàgines en el còmput de les quals no s'inclouen ni la portada ni l'índex. El tipus de lletra ha de ser Noto Sans, cos 11, escala 100 %, interlineat 1. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum, taules o gràfics.

7. Els aspirants han de presentar el projecte de direcció en PDF, amb una mida màxima de 5 Mb i exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia el projecte, amb la qual cosa s'obté un número de registre. En el cas d'haver penjat més d'un projecte, es considera vàlid el darrer que s'hagi registrat telemàticament. El tràmit telemàtic de presentació de projecte estarà obert del 15 de març al 15 d'abril.

Tercera

La Comissió de Selecció

1. A cada un dels centres docents en els quals s'ha de seleccionar un director i tenguin candidats s'ha de constituir una Comissió de Selecció.

2. Cada Comissió de Selecció ha d'estar formada per dos representants de l'Administració educativa i quatre representants del centre, dos dels quals han de ser membres del claustre de professors i els altres dos del Consell Escolar i no han de ser del sector dels docents. La composició de la Comissió de Selecció s'ha de fer de manera que s'afavoreixi la representació equilibrada d'homes i dones, de conformitat amb el que estableix l'article 29.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

3. Les comissions de selecció han d'estar formades pels membres següents:

a. Quatre representants del centre:

- Dos representants del professorat, elegits pel claustre de professors del centre convocat en sessió extraordinària; d'aquests, el de menys edat actuarà com a secretari de la Comissió.

- Dos representants del Consell Escolar del centre, elegits pels membres que no són representants dels docents, d'entre ells mateixos, en una sessió extraordinària del Consell Escolar convocada a aquest efecte. Els dos representants no poden provenir simultàniament d'un mateix sector de la comunitat educativa. Tampoc no poden formar part de la Comissió de Selecció els alumnes membres del Consell Escolar, si cursen un nivell inferior a tercer d'ESO. El director, el cap d'estudis i els representants dels docents actuaran en aquest cas amb veu però sense vot.

b. Dos representants de l'Administració educativa designats per la directora general de Planificació i Gestió Educatives:

- Un inspector d'educació, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa, que actuarà com a president.

- Un director del mateix tipus de centre docent, o parcialment semblant, per al qual es fa el procés de selecció, preferentment amb un o més períodes d'exercici amb avaluació positiva de la tasca desenvolupada.

4. A cada Comissió de Selecció s'ha de designar un suplent per a cada un dels membres pel mateix procediment que per a la designació dels titulars.

5. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:

a. Determinar els criteris d'actuació, ajustant-se a aquestes bases.

b. Avaluar el projecte de direcció de cadascun dels candidats, orientat a l'assoliment de l'èxit escolar de tot l'alumnat, el qual ha d'incloure, entre d'altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes, no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

c. Avaluar l'exposició i la defensa del projecte de direcció, de totes les candidatures presentades, així com la capacitat de lideratge pedagògic dels candidats.

d. Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats, lliurats per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, de conformitat amb el barem que es publica al full d'autobaremació de l'annex 4.

e. Establir i publicar la puntuació provisional aconseguida pels aspirants en el barem de mèrits, així com la qualificació atorgada al projecte de direcció.

f. Resoldre les reclamacions presentades contra la puntuació provisional del barem de mèrits i dels projectes de direcció.

g. Aprovar i publicar la llista definitiva dels aspirants presentats, amb indicació de la puntuació aconseguida en cadascun dels apartats.

h. Trametre a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives les puntuacions dels aspirants i la proposta del candidat seleccionat, així com tota la documentació presentada relativa al procés de selecció

i. Totes les necessàries per garantir el funcionament correcte de la Comissió.

 

Quarta

Procediment

A.Terminis

Les dates màximes per dur a terme els diferents tràmits d'aquest procediment s'indiquen en l'Annex 3 «calendari del procés» d'aquesta Resolució.

B. Presentació de les sol·licituds

1. La sol·licitud, el model de la qual es troba a l'Annex 7 de la Resolució, es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. La sol·licitud s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació; per poder-la emplenar i tramitar es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:

a) Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.

b) DNI electrònic o certificat digital reconegut.

2. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

3. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considerarà vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

4. El termini per presentar les sol·licituds i els documents annexos és fins al 8 de març de 2024.

5. Cada aspirant pot presentar la candidatura a un màxim de tres centres docents.

6. Els mèrits que es tendran en compte seran els que es trobin al portal del personal fins a la data de publicació de la convocatòria; això no obstant, si el precandidat durant el curs fa la formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva i encara no l'ha conclosa o es troba en el procés d'avaluació de la funció directiva, i no l'ha conclòs,  es pot acreditar fins abans de dia 8 de maig de 2024, d'acord amb el calendari establert a l'Annex 3 d'aquesta Resolució.

C. Admissió dels aspirants

1. Durant el procés s'ha de distingir entre precandidats i candidats.

a) Són precandidats els aspirants que han presentat la sol·licitud de participació al procés de selecció i que apareixen a les llistes de precandidats admesos i exclosos (provisional i definitiva), inclou els precandidats que estan pendents de concloure la formació prèvia sobre competències directives.

b) Són candidats els aspirants que han estat admesos al procés, han conclòs la formació sobre competències directives i, posteriorment, han presentant un projecte de direcció i consten a les llistes de candidats admesos i exclosos (provisional i definitiva).

2. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de fer públiques les llistes provisionals de precandidats admesos i exclosos i ha d'explicitar, en el darrer supòsit, els motius de l'exclusió.  Aquestes llistes s'han de publicar el 15 de març de 2024 en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives http://dgplacen.caib.es.

3. Els precandidats exclosos disposen d'un termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals, per al·legar i esmenar els defectes que hagin motivat l'exclusió. Les al·legacions s'han de presentar davant la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. La directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de resoldre en un termini no superior a cinc dies hàbils i s'ha de publicar la Resolució amb la llista definitiva de precandidats pendents del lliurament del projecte de direcció. La notificació a les persones interessades es durà a terme mitjançant la publicació en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

4. Publicades les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de comunicar, per mitjà del correu intern del GESTIB, als directors de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria sobre l'existència de precandidats admesos i sobre l'inici del procés.

5. Així mateix, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives informarà el Cap de Departament d'Inspecció Educativa dels centres en què hi ha precandidats admesos per al concurs de mèrits per a la selecció del director del centre sobre l'inici del procés.

6. Finalitzat el termini de presentació dels projectes de direcció, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de determinar si aquests s'ajusten als requisits de la convocatòria i ha de fer públiques les llistes provisionals de candidats admesos i exclosos. En el darrer supòsit, ha d'explicitar els motius de l'exclusió. Amb la publicació en la pàgina web http://dgplacen.caib.es es considera realitzada la notificació a les persones interessades.

7. Els candidats exclosos disposen d'un termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de les llistes per al·legar i esmenar els defectes del projecte de direcció que han motivat la seva exclusió. Les al·legacions s'han de presentar a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, el qual es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. Un cop resoltes les al·legacions, la directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de dictar la Resolució per la qual s'aproven les llistes definitives de candidats admesos i exclosos, que s'ha de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

8. Publicades les llistes definitives de candidats admesos i exclosos, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de comunicar per mitjà del correu intern del GESTIB al director de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria, els noms dels candidats definitivament admesos al procés.

9. Així mateix, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives informarà el Cap de Departament d'Inspecció Educativa dels centres en què hi ha candidats per al concurs de mèrits per a la selecció del director del centre.

10. La Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de publicar en el GESTIB, en l'apartat «projectes institucionals», els projectes de direcció dels candidats perquè estiguin a l'abast de la comunitat educativa.

11. Així mateix, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de trametre als presidents de les comissions, un cop constituïdes les comissions de selecció, les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats d'aquells centres que tenen més d'un aspirant, d'acord amb el que es preveu en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

D. Elecció dels representants del centre a la Comissió de Selecció

1. El director del centre docent ha de convocar, en rebre la notificació de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives de l'existència de precandidats al càrrec, al claustre de professors i al consell escolar, en sessió extraordinària, per notificar-los la relació d'aspirants, establir els mecanismes de valoració de la coherència dels projectes de direcció dels candidats respecte del PEC per part d'aquests òrgans, i elegir els seus representants a la Comissió de Selecció en votació secreta

2. L'inspector del centre podrà informar del procediment de selecció del director als membres del Consell Escolar i dels altres òrgans de govern i/o coordinació que es consideri convenients i aclarir els dubtes que els puguin sorgir sobre la valoració que han de dur a terme sobre la coherència del projecte de direcció respecte del PEC.

3. Els aspirants no poden participar en l'elecció dels representants del professorat a la Comissió de Selecció, ni ser elegits. Així mateix, d'acord amb la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, els membres de la Comissió de Selecció no poden formar-ne part quan concorri un conflicte d'interès; per això, no poden ser membres de la Comissió de Selecció les persones que formin part de la proposta d'equip directiu. Tampoc no en poden formar part si es dona qualsevol altre dels motius indicats a l'article 23 d'aquesta llei.

4. En el cas que el director del centre es presenti com a candidat, o formi part d'una proposta d'equip directiu, no pot presidir ni el claustre ni el Consell Escolar i ha de ser substituït pel cap d'estudis. Si el cap d'estudis es presenta com a candidat o forma part d'una proposta d'equip directiu, el claustre ha de ser presidit pel professor amb més antiguitat al centre i el Consell Escolar pel representant del professorat membre d'aquest òrgan amb més antiguitat al centre; en el cas d'igual antiguitat, en ambdós casos, pel de més edat.

5. Una vegada elegits els representants del professorat i del Consell Escolar en la Comissió de Selecció, el director o el secretari del centre ha de comunicar-ne els noms a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, el qual es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i en la seu electrònica de la CAIB. El model, d'acord amb l'Annex 9 de la Resolució, s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació i per poder emplenar i tramitar la comunicació es requerirà l'autenticació prèvia mitjançant un dels següents sistemes:

a. Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.

b. DNI electrònic o certificat digital reconegut.

E.  Adequació del projecte de direcció al PEC

1. Un cop es tengui la llista definitiva de candidats que han presentat el projecte de direcció per al centre, el director ha de convocar, en sessió extraordinària, el claustre i el consell escolar per comprovar la coherència dels projectes de direcció dels candidats respecte del projecte educatiu del centre, d'acord amb els mecanismes que s'han d'haver establert a la reunió extraordinària anterior d'aquests òrgans convocada per elegir els representants a la Comissió de Selecció.

2. Després d'aquestes sessions, el secretari del centre ha de lliurar a la Comissió de Selecció el certificat que acrediti que el projecte de direcció compta —o no— amb el vist-i-plau sobre la seva coherència respecte del PEC (annex 10).

3. Els candidats i les persones que formen part de les propostes d'equips directius no poden participar en aquests processos, ni en les reunions extraordinàries del claustre i del Consell Escolar que incideixin en el procés de selecció, que hauran de ser presidides pel professor més antic en el centre que formi part de l'òrgan. En cas que aquest formi part d'una de les candidatures, o dels seus equips, l'haurà de presidir el següent professor per ordre d'antiguitat en el centre.

4. Si la comprovació per part del claustre i/o del Consell Escolar de la coherència dels projectes de direcció dels candidats respecte del projecte educatiu del centre és negativa, s'ha de motivar convenientment. Els resultats d'aquestes valoracions, amb els certificats corresponents, no són vinculants per a la comissió de selecció.

5. Així mateix, s'ha de preveure la possibilitat que el projecte de direcció no s'adeqüi al PEC perquè inclou la modificació d'aquest, bé perquè el projecte necessita adaptar-se a la normativa vigent, bé perquè planteja la modificació d'alguns aspectes.

6. El projecte seleccionat pot esdevenir el pla estratègic del centre si, una vegada modificat, si escau, amb les propostes dels òrgans de govern col·legiats i de la comissió de selecció, és presentat, debatut i aprovat pel claustre i el Consell Escolar. Com a pla estratègic, orienta i vincula tot el personal del centre, així com la comunitat educativa i els òrgans de govern.

F. Constitució de les comissions de selecció

1. En haver rebut la comunicació dels representants dels centres a la Comissió de Selecció, la directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de dictar una Resolució per nomenar els membres de cada una de les comissions de selecció. Aquesta Resolució s'ha de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

2. Les comissions de selecció s'han de constituir a cada centre preferentment de forma presencial, o a distància. En el cas que les sessions es duguin a terme a distància, s'han de complir els requisits que s'especifiquen a l'article 17.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. Correspon al secretari de la Comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament necessàries per dur a terme les funcions que la Comissió de Selecció té encomanades.

4. Per a la vàlida constitució i funcionament de la Comissió de Selecció és necessària la presència, presencial o a distància, del president i del secretari o, si s'escau, dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, dels altres membres.

5. En allò que no preveu aquesta Resolució pel que fa a la constitució i funcionament de les comissions de selecció així com al règim d'abstenció i recusació aplicable al seus membres, s'ha d'aplicar l'establert a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

G. Desenvolupament del procediment de selecció

1. El procediment de selecció dels directors s'ha de desenvolupar en dues fases, la primera fase té caràcter eliminatori:

a) En la primera fase s'han de valorar:

— El projecte de direcció

— L'entrevista amb el candidat

b) En la segona fase s'han de valorar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional, segons el barem que s'estableix al full d'autobaremació de l'annex 4.

2. La puntuació màxima total de la primera fase és de 20 punts: 10 punts per al projecte de direcció i 10 punts per a l'entrevista. La puntuació mínima total per a aquesta fase és de 12 punts. El projecte de direcció i l'entrevista han de tenir una puntuació mínima de 6 punts cadascun.

3. Un cop superada la primera fase, en els centres en què només hi hagi una candidatura, no cal dur a terme la valoració dels mèrits al·legats pel candidat per a la segona fase del procés. En aquest cas la puntuació final serà la de la primera fase.

4. En els centres amb més d'un candidat que hagi superat la primera fase, s'han de valorar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats d'acord amb el barem que s'estableix al full d'autobaremació de l'annex 4.

5. En aquest darrer cas, la puntuació final assignada a cada candidat  serà la suma de les valoracions obtingudes en les dues fases.

6. Si es produeix un empat en la puntuació total dels aspirants, s'ha de resoldre amb l'aplicació successiva dels criteris següents:

1r. Ser docent del centre.

2n. Major puntuació en el projecte de direcció.

3r. Major puntuació en l'entrevista.

4t. Major puntuació en els apartats del barem de la segona fase, en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.

5è. Major puntuació en els subapartats del barem, en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.

6è. Participació equilibrada entre dones i homes en els membres de l'equip directiu.

Si després d'aplicar aquests criteris persisteix l'empat, per desfer-lo, la Comissió de Selecció ha de fer una nova entrevista als candidats.

PRIMERA FASE:

Valoració del projecte de direcció:

1. La Comissió de Selecció ha de valorar el projecte de direcció de cada candidat i el grau d'adequació del projecte a allò que disposa el punt segon d'aquestes bases, d'acord amb els criteris i les orientacions de l'annex 5 de la Resolució.

2. Cada membre de la Comissió de Selecció ha de puntuar cada projecte de direcció. La qualificació que cada candidat obtingui pel projecte de direcció serà la mitjana aritmètica de les puntuacions concedides per cada un dels membres de la Comissió de Selecció, puntuades de 0 a 10 punts amb precisió de dos decimals. Quan entre les puntuacions atorgades hi hagi una diferència de 3 o més enters, s'han d'excloure la puntuació màxima i la mínima. En aquest cas, la qualificació definitiva serà la mitjana aritmètica de la resta de les puntuacions. Aquest criteri d'exclusió s'aplicarà una única vegada, encara que continuï la diferència de 3 o més enters entre les puntuacions no excloses.

Valoració de l'entrevista:

1. El secretari de la Comissió de Selecció, per indicació del president, ha de convocar, amb una antelació mínima de 24 hores, els candidats a director perquè puguin defensar el seu projecte, demostrar la seva capacitat de gestió, de lideratge pedagògic, de comunicació, de convenciment, empatia i compromís amb la institució davant la Comissió. El candidat disposarà d'un màxim de trenta minuts per fer l'exposició. Posteriorment, els membres de la Comissió podran fer preguntes i debatre amb el candidat per resoldre dubtes i completar l'exposició.

2. La Comissió de selecció ha de valorar l'entrevista d'acord amb els punts que apareixen a l'annex 6 de la Resolució.

3. Cada membre de la Comissió de Selecció ha de puntuar l'entrevista. La puntuació màxima és de deu punts. La qualificació que cada candidat obtingui per l'entrevista serà la mitjana aritmètica de les puntuacions concedides per cada un dels membres de la Comissió de Selecció, puntuades de 0 a 10 punts amb precisió d'un decimal. Quan entre les puntuacions atorgades hi hagi una diferència de 3 o més enters, s'exclouran la puntuació màxima i la mínima. En aquest cas, la qualificació definitiva serà la mitjana aritmètica de la resta de les puntuacions. Aquest criteri d'exclusió s'aplicarà una única vegada, encara que continuï existint una diferència de 3 o més enters entre les puntuacions no excloses.

SEGONA FASE:

Valoració dels mèrits acadèmics i professionals i de la trajectòria professional

1. En els centre en què hi hagi més d'un candidat, en superar la primera fase, amb les puntuacions corresponents a la valoració provisional dels mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats que la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives haurà remès al president de la Comissió, les comissions de selecció han de fer la validació definitiva, d'acord amb el barem que consta al full d'autobaremació de l'annex 4. 

H. Proposta de candidats

1. La Comissió de Selecció ha de publicar el mateix dia el resultat de l'avaluació, la puntuació aconseguida pels aspirants en el taulell d'anuncis del centre i en la seva pàgina web. Els interessats, si no hi estan conformes, poden presentar un escrit d'al·legacions adreçat al president de la Comissió de Selecció en el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació.

2. Finalitzat el termini d'al·legacions, les comissions de selecció disposen de 3 dies hàbils per resoldre-les i publicar les puntuacions definitives obtingudes pels candidats en el taulell d'anuncis del centre i en la seva pàgina web. Amb la publicació s'entén que s'ha notificat la Resolució als candidats. En aquesta Resolució s'han d'indicar els recursos procedents.

3. La Comissió de Selecció ha d'aprovar l'acta final amb el nom del candidat proposat com a director. En l'acta hi han d'aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la Comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l'annex 5 i, si s'escau, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit en l'annex , i la puntuació final global.

4. El president de la Comissió ha de remetre a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives la puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés.

I. Proposta d'equip directiu

Rebuda la proposta de la Comissió de Selecció, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de comunicar al candidat seleccionat que ha estat proposat com a director del centre i que ha d'introduir en el GESTIB, en l'apartat «Centre» > «Propostes de personal», la proposta d'equip directiu que figura en el projecte de direcció fins al 4 de juny de 2024.

J. Nomenament del director proposat

1. El procediment de selecció dels directors dels centres docents públics no universitaris finalitza amb el nomenament dels directors.

2. La directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de proposar al director general de Personal Docent i Centres Concertats que nomeni directors els candidats seleccionats amb efectes de l'1 de juliol de 2024 i per un període de quatre anys.

3. Els nomenaments seran publicats en el BOIB mitjançant una Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats.

Cinquena

Absència de candidats

1. En el cas que no hi hagi cap candidat, o quan la Comissió de Selecció corresponent no n'hagi seleccionat cap, el Departament d'Inspecció Educativa ha d'emetre un informe de proposta de nomenament, preferentment d'entre el professorat funcionari de carrera i amb destinació definitiva al centre, oït el Consell Escolar del centre i, si escau, consultats altres organismes i departaments de la Conselleria d'Educació i Universitats.

2. A partir d'aquest informe, el director general de Personal Docent i Centres Concertats, a proposta de la directora general de Planificació i Gestió Educatives, ha de nomenar el director, amb efectes d'1 de juliol de 2024, amb caràcter extraordinari, pel període proposat per la inspecció educativa que pot anar d'un a quatre anys, d'acord amb les característiques del centre.

3. Posteriorment, el director nomenat ha d'informar al claustre i al consell escolar del nom de les persones que proposarà a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives per formar part de l'equip directiu, abans del 4 de juny de 2024, mitjançant el GESTIB a l'apartat «Centre» > «Propostes de personal».

4. El nomenament per més d'un any està condicionat a la superació durant el primer any del mandat d'un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, sempre que la persona nomenada no estigui en possessió d'aquesta certificació.

5. Correspon al director general de Personal Docent i Centres Concertats dictar i publicar en el BOIB la Resolució de nomenament.

6. Si aquests directors no poden acreditar la formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva durant el primer any del mandat, seran nomenats directors en pràctiques i hauran de realitzar el programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva. En cas que no es superi la formació, el centre haurà de constar com a vacant en el següent procés de selecció.

7. No es pot proposar per al nomenament extraordinari un docent que no hagi superat el procés de selecció ordinari o hagi estat avaluat negativament de la funció directiva. Tampoc no es pot proposar per al nomenament extraordinari un docent que hagi estat sancionat per falta greu o molt greu en l'exercici de la funció directiva o la pràctica docent, suspès fermament de funcions o inhabilitat per a càrrecs públics per resolució judicial.

Sisena

Exempcions i convalidacions del programa de formació inicial

1. Estan exempts de participar en el programa de formació inicial els directors nomenats de manera extraordinària que tenguin certificada, en data posterior a l'1 de juliol de 2016, la formació sobre el desenvolupament de la funció directiva docent impartida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes.

2. Els candidats poden sol·licitar al Servei Formació Permanent del Professorat la convalidació parcial o total del programa de formació inicial, sempre que hagin realitzat cursos de formació permanent impartits pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes o cursos de postgrau universitari sobre el desenvolupament de la funció directiva docent.

Setena

Protecció de dades

D'acord amb el que disposen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades personals i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, els candidats consenten el tractament de les dades personals amb motiu de la participació en aquest procediment i poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives (responsable del tractament) o mitjançant un missatge electrònic enviat a l'adreça protecciodades@dpd.caib.es (delegat de protecció de dades de la CAIB).

 

 

ANNEX 2 Relació de centres amb vacants a la direcció

Col·legis d'educació infantil i primària (CEIP)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07012883

CEIP Calonge

E

Calonge

Santanyí

Mallorca

07002610

CEIP Can Pastilla

D

Can Pastilla

Palma

Mallorca

07013127

CEIP Cas Capiscol

D

Cas Capiscol

Palma

Mallorca

07004758

CEIP Can Bril

D

Sencelles

Sencelles

Mallorca

07004503

CEIP Climent Serra i Servera

C

Porreres

Porreres

Mallorca

07005261

CEIP Eleonor Bosch

C

Santa Margalida

Santa Margalida

Mallorca

07006691

CEIP Es Pont

D

Palma

Palma

Mallorca

07006561

CEIP Es Torrentet

E

Biniamar

Selva

Mallorca

07007243

CEIP Gaspar Sabater

D

Palmanyola

Bunyola

Mallorca

07004345

CEIP Guillem Frontera i Pascual

D

Ariany

Ariany

Mallorca

07005684

CEIP Jaume Fornaris i Taltavull

C

Son Servera

Son Servera

Mallorca

07000561

CEIP Llorenç Riber

D

Campanet

Campanet

Mallorca

07000777

CEIP Mare de Déu del Toro

C

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

07015021

CEIP Maria Lluïsa Serra

D

Maó

Maó

Menorca

07012974

CEIP Margalida Florit

C

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

07006378

CEIP Mateu Fontirroig

C

Maó

Maó

Menorca

07005076

CEIP Mestre Guillemet

D

Santa Eugènia

Santa Eugènia

Mallorca

07002919

CEIP Miquel Costa i Llobera

C

Palma

Palma

Mallorca

07006330

CEIP Nicolau Calafat

D

Valldemossa

Valldemossa

Mallorca

07000108

CEIP Porta des Moll

C

Alcúdia

Alcúdia

Mallorca

07004621

CEIP Puig de na Fàtima

D

Puigpunyent

Puigpunyent

Mallorca

07015653

CEIP Puig de Sant Martí

D

Port d'Alcúdia

Alcúdia

Mallorca

07007310

CEIP Punta de n'Amer

C

Sa Coma

Sant Llorenç des Cardassar

Mallorca

07005921

CEIP Reina Sofia

D

S'Horta

Felanitx

Mallorca

07004163

CEIP Sa Indioteria

D

Sa Indioteria

Palma

Mallorca

07014156

CEIP Sa Garriga

D

Sant Lluís

Sant Lluís

Menorca

07001824

CEIP Sa Graduada

D

Maó

Maó

Menorca

07001186

CEIP Sant Ferran de ses Roques

D

Sant Ferran de Ses Roques

Formentera

Formentera

07006937

CEIP  Santa Maria del Mar

C

Cala d'Or

Santanyí

Mallorca

07015537

CEIP Ses Planes

C

Sant Josep de Sa Talaia

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07000509

CEIP Ses Quarterades

D

Calvià

Calvià

Mallorca

07005490

CEIP Ses Salines

D

Ses Salines

Ses Salines

Mallorca

07013206

CEIP Venda d'Arabí

C

Santa Eulària des Riu

Santa Eulària des Riu

Eivissa

 

Centre d'Educació Infantil (EI)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07002002

EI Sant Climent

E

Sant Climent

Maó

Menorca

 

Centre d'Educació Persones Adultes (CEPA)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07008247

CEPA Alcúdia

C

Alcúdia

Alcúdia

Mallorca

07007115

CEPA Pitiüses

C

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07013905

CEPA Sa Pobla

C

Sa Pobla

Sa Pobla

Mallorca

07006998

CEPA Son Canals

D

Palma

Palma

Mallorca

 

Escoles oficials d'idiomes (EOI)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07015264

EOI Escola oficial d'idiomes a Ciutadella

D

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

07008478

EOI Escola oficial d'idiomes de Maó

D

Maó

Maó

Menorca

 

Instituts d'ensenyament secundari (IES)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07008004

IES Albuhaira

B

Muro

Muro

Mallorca

07007929

IES Algarb

A

Sant Jordi de Ses Salines

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07006470

IES Guillem Cifre de Colonya

B

Pollença

Pollença

Mallorca

07003882

IES Joan Alcover

C

Palma

Palma

Mallorca

07001964

IES Joan Ramis i Ramis

A

Maó

Maó

Menorca

07007607

IES Josep Miquel Guàrdia

B

Alaior

Alaior

Menorca

07006299

IES Sa Blanca Dona

A

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07008867

IES Sant Agustí

B

Sant Agustí des Vedrà

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07008481

IES Sineu

A

Sineu

Sineu

Mallorca

07003845

IES Son Pacs

A

Son Sardina

Palma

Mallorca

 

ANNEX 3 Calendari del procés de selecció de directors de centres docents públics

29/02/2024

Publicació de la Resolució de convocatòria del concurs de mèrits per a la selecció de directors.

8/03/2024

Darrer dia per presentar les sol·licituds.

15/03/2024

Publicació de les llistes provisionals de precandidats admesos i exclosos en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.

15/03/2024

Obertura del tràmit telemàtic de presentació del projecte de direcció.

3/04/2024

Darrer dia per fer al·legacions a les llistes provisionals de precandidats admesos i exclosos.

10/04/2024

Resolució per la qual s'aproven les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos en la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives. Tramesa de missatges als centres per mitjà del correu intern del GESTIB per comunicar-los l'existència de precandidats.

Del 10 al 26 d'abril

Reunions de claustres i consells escolars per establir els mecanismes de valoració de la coherència dels projectes de direcció dels candidats respecte del PEC i per elegir els seus representants a la Comissió de Selecció.

15/04/2024

Darrer dia per presentar els projectes de direcció.

19/04/2024

Publicació de les llistes provisionals de candidats admesos i exclosos.

26/04/2024

Darrer dia per fer al·legacions a les llistes provisionals de candidats admesos i exclosos.

26/04/2024

Darrer dia per comunicar els representants de la Comissió de Selecció a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.

29/04/2024

Resolució per la qual s'aproven les llistes definitives de candidats admesos i exclosos.

Tramesa de missatges als centres per mitjà del correu intern del GESTIB per comunicar-los l'existència de candidats.

Del 29 d'abril al 8 de maig

Sessions del claustre i el Consell Escolar per comprovar la coherència dels projectes de direcció dels candidats respecte del projecte educatiu del centre.

3/05/2024

Resolució de nomenament dels membres de les comissions de selecció.

8/05/2024

Darrer dia per comunicar a la Comissió de Selecció la valoració del claustre i el consell escolar de la coherència dels projectes de direcció dels candidats respecte del projecte educatiu del centre.

Darrer dia per acreditar el curs de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva si s'està cursant i per acreditar l'avaluació de la funció directiva en cas d'estar en procés d'avaluació.

Del 8 al 31 de maig

Sessions de constitució i de funcionament de les comissions de selecció i valoració dels projectes de direcció dels centres.

31/05/2024

Data límit perquè les comissions presentin a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives els candidats seleccionats a cada centre.

4/06/2024

Data límit perquè s'introdueixin els noms dels membres de l'equip directiu en el GESTIB.

 

Documents adjunts