Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 123331
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de promoció de l’excel·lència acadèmica per a alumnes que hagin finalitzat els estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors durant el curs acadèmic 2022-2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'article 36.1 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix que, en matèria d'ensenyament no universitari, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competència exclusiva en el règim de beques i ajuts amb fons propis.

2. L'article 83.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, encomana a l'Estat l'establiment d'un sistema general de beques i ajuts a l'estudi, amb càrrec als seus pressuposts generals, amb la finalitat que totes les persones, independentment del seu lloc de residència, gaudeixin de les mateixes condicions en l'exercici del dret a l'educació. D'altra banda, les comunitats autònomes, d'acord amb el que es preveu en els respectius estatuts d'autonomia, poden regular el seu sistema de beques i d'ajuts a l'estudi, quan es desenvolupin amb càrrec al seu pressupost en exercici de les competències que tenen.

3. Tot i que considera positives les mesures adoptades en el Pla Estatal de Beques, la Conselleria d'Educació i Universitats manté una política d'ajuts econòmics per als alumnes dels ensenyaments artístics superiors de les Illes Balears; d'una banda, per garantir la prestació homogènia i eficaç del servei públic de l'educació que permeti corregir les desigualtats per motius d'insularitat dels alumnes de les Illes Balears i, de l'altra, per afavorir, dins les limitacions pressupostàries de la Conselleria, la qualitat, la competència i l'excel·lència en el rendiment acadèmic dels estudiants dels ensenyaments artístics superiors de la  Comunitat Autònoma de les Illes Balears. D'acord amb això, ofereix una nova convocatòria d'ajuts per a alumnes dels ensenyaments artístics superiors que han obtingut un rendiment acadèmic excel·lent.

4.  D'altra banda, l'article 83.1 de la Llei orgànica 2/2006 estableix que en els ensenyaments postobligatoris els programes de beques i ajuts han de tenir en compte el rendiment acadèmic dels estudiants.

5. Tenint en compte tot això, la Conselleria d'Educació i Universitats, conscient de la necessitat d'invertir en la formació de capital humà, vol continuar en aquesta línia i afavorir l'excel·lència en el rendiment acadèmic. Amb aquesta finalitat s'han previst mesures com l'exempció del pagament dels preus de la matrícula en els ensenyaments artístics superiors que s'imparteixen als centres públics de les Illes Balears per als alumnes amb un rendiment acadèmic excel·lent; però el Govern considera necessari fer una passa més en el camí cap a l'excel·lència i, per això, ofereix una convocatòria d'ajuts per promoure l'excel·lència acadèmica dels alumnes dels ensenyaments artístics superiors, de les quals se'n podran beneficiar, si compleixen uns determinats requisits acadèmics, els alumnes amb domicili a les Illes Balears que hagin finalitzat els estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors en qualsevol centre espanyol durant el curs 2022-2023.

6. Per a aquesta convocatòria es disposa de la quantitat màxima de 4.500,00 €, que s'han d'imputar a la partida pressupostària 13801/421J01/48000/00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

7. Aquesta convocatòria està inclosa en la línia IV.6.4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021), prorrogat per Acord de Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 173/2023, de 23 de desembre) fins que s'aprovi i desplegui a tots els efectes el nou Pla Estratègic de Subvencions.

8. El procediment de concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació, la qual cosa exigeix publicar-ne la convocatòria corresponent. D'acord amb l'article 4.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), correspon al conseller d'Educació i Universitats aprovar la convocatòria mitjançant una Resolució.

9. També són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Els ajuts que es concedeixen a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'estat atès que, d'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), l'educació pública organitzada dins del sistema nacional d'educació finançada i supervisada per l'Estat pot considerar-se una activitat no econòmica.

Fonaments de dret

1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

3. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

5. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).

6. L'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), prorrogat per Acord de Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 173/2023, de 23 de desembre) fins que s'aprovi i es desplegui a tots els efectes el nou Pla Estratègic de Subvencions.

Per això, en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, de tres ajuts de promoció de l'excel·lència acadèmica per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat els estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors a qualsevol centre espanyol durant els cursos acadèmics 2022-2023.

2. Aprovar els termes de la convocatòria, que consten en l'annex 1 d'aquesta Resolució, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució, també s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electónica: 22 de febrer de 2024

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

ANNEX 1

Convocatòria d'ajuts de promoció de l'excel·lència acadèmica per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat els estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors durant el curs acadèmic 2022-2023

Primer Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar la convocatòria i el procediment de concessió de tres ajuts d'excel·lència acadèmica per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat els estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors a qualsevol centre espanyol durant el curs acadèmic 2022-2023.

Segon Règim jurídic

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per la part que constitueix normativa de caràcter bàsic; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions; pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

Tercer Crèdit assignat a la convocatòria

A aquesta convocatòria s'hi destina un màxim de 4.500,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 13801/421J01/48000/00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

Quart Compatibilitat

Els ajuts convocats mitjançant aquesta Resolució són incompatibles amb les beques per a la mateixa finalitat que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d'ajut o beca per a la mateixa finalitat d'entitats públiques o privades.

Cinquè Quantia de l'ajut i criteris objectius i de preferència que han de regir la concessió

1.  La subvenció per a cada sol·licitant que compleix els requisits establerts en els apartats sisè i setè d'aquest annex consisteix en un ajut de promoció de l'excel·lència acadèmica amb la dotació fixa de 1.500,00 €. Es poden concedir fins a tres ajuts.

2.  L'ajut s'ha de concedir als tres sol·licitants que hagin obtingut més puntuació d'acord amb els criteris establerts en els apartats següents; s'ha de denegar a la resta de sol·licitants per manca de disponibilitat pressupostària.

3. Perquè un alumne pugui ser beneficiari d'un ajut, s'ha de valorar la nota mitjana de l'expedient acadèmic i la taxa d'eficiència.

4. La nota mitjana s'ha de calcular d'acord amb el sistema de qualificacions establert en el Reial decret 1614/2009, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats per la Llei orgànica 2/2006, d'educació. A aquest efecte, les valoracions de cada una de les diferents qualificacions són les següents:

— 5,0-6,9: aprovat (AP)

— 7,0-8,9: notable (NT)

— 9,0-10: excel·lent (EX)

— Igual a 9 o superior amb menció matrícula d'honor (MH)

5.  La nota mitjana de l'expedient ha de ser ponderada, calculada aplicant-hi la fórmula següent: suma dels crèdits obtinguts per l'alumne multiplicats cada un d'ells pel valor de les qualificacions que corresponguin. Llavors, la suma s'ha de dividir pel nombre total de crèdits obtinguts per l'alumne. A aquest efecte, s'ha de comptar la nota definitiva obtinguda en cada assignatura.

6. Els crèdits obtinguts pel reconeixement de crèdits corresponents a activitats formatives no integrades en el pla d'estudis no es compten a l'efecte de calcular la mitjana de l'expedient acadèmic.

7. La taxa d'eficiència s'ha de calcular dividint el nombre total de crèdits que ha superat l'estudiant al llarg de la titulació en què s'ha titulat, pel nombre total de crèdits en què s'ha matriculat.

8.  Una vegada obtinguda la mitjana de l'expedient acadèmic, s'ha de multiplicar per la taxa d'eficiència de cada alumne, que ha d'estar expressada del 0 a l'1. El resultat serà la puntuació de l'alumne, que s'ha d'expressar amb 3 decimals.

9. En cas d'igualtat entre dos o més estudiants s'han de tenir en consideració en primer lloc el major nombre de matrícules d'honor i, si es manté la igualtat, en segon lloc el nombre d'excel·lents i en tercer lloc el de notables. Si persisteix l'empat s'ordenarà per ordre d'entrada.

Sisè Persones beneficiàries

1. Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta Resolució les persones que hagin finalitzat els estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors a qualsevol centre espanyol durant el curs acadèmic 2022-2023.

2. En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'un ajut per sol·licitant.

Setè Requisits generals i exclusions

1. Per obtenir l'ajut s'han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, d'algun estat membre de la Unió Europea o persones estrangeres no comunitàries, en aquest cas, sempre que acreditin la condició de residents. Queden excloses de concórrer-hi les que es trobin en situació d'estada.

b) Tenir el domicili a les Illes Balears. A aquest efecte, s'entén que tenen el domicili a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de les Illes Balears.

c) Haver finalitzat els estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors en algun centre espanyol durant el curs acadèmic 2022-2023. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén que un estudiant ha finalitzat els estudis si ha superat tots els crèdits que componen el Pla d'estudis i ha abonat, si escau, les taxes corresponents per a l'expedició del títol.

2. Per obtenir l'ajut, els sol·licitants han d'acreditar una nota mitjana igual o superior a 9,00 punts, expressada en una escala de l'1 al 10 amb dos decimals.

3. Resten excloses d'aquesta convocatòria:

a) Les persones que hagin cursat ensenyaments universitaris de grau.

b) Les persones que hagin cursat estudis corresponents a títols propis de les universitats.

c) Les persones que hagin obtingut el títol dels ensenyaments artístics superiors a partir d'adaptacions de títols corresponents a ordenacions anteriors (LOGSE).

d) Les persones que hagin obtingut el títol dels ensenyaments artístics superiors pel reconeixement de crèdits mitjançant l'acreditació d'assignatures superades en altres plans d'ensenyaments artístics oficials, així com pel reconeixement de crèdits procedents d'ensenyaments artístics conduents a l'obtenció d'altres títols, o per l'experiència laboral o professional, sempre que el nombre de crèdits reconeguts excedeixi els 30 crèdits ECTS.

e) Les persones en les quals es doni alguna de les circumstàncies establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, que prohibeixen ser beneficiàries de les subvencions que regula aquesta Llei.

Vuitè Sol·licitud

1.  Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica, juntament amb la documentació requerida en l'apartat vuitè d'aquest annex, mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud conté les declaracions responsables a què fa referència l'apartat c) de l'article 5.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

L'accés al tràmit s'ha de fer mitjançant identificació i firma electrònica.

2. Addicionalment, la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors conté la fitxa informativa completa.

3. El termini per presentar les sol·licituds serà de vint dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Novè Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant. El model de sol·licitud s'obté a través del tràmit telemàtic.

b) Còpia del Passaport, com a documentació acreditativa de la identitat per als estrangers que es troben a l'estat espanyol, en el cas de no disposar de DNI o del NIE. En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una còpia de la targeta de residència.

c) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu del sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) Certificat de l'expedient acadèmic complet, en què constin totes les assignatures cursades durant la titulació, amb el nombre de crèdits, les qualificacions obtingudes, la nota mitjana de l'expedient acadèmic definida en el Reial decret 861/2010, de 2 de juliol, pel qual es modifica el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

La nota mitjana s'ha de calcular d'acord amb el sistema de qualificacions establert en l'esmentat Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre.

Els exemplars impresos de documents electrònics únicament són vàlids si tenen el corresponent codi segur de verificació (CSV), que permet comprovar la integritat i la veracitat del document.

f) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant. El model de declaració responsable de la veracitat de dades bancàries s'obté a través del tràmit telemàtic.

g) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajut.

2. D'acord amb l'article 9.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la Conselleria d'Educació i Universitats verificarà les dades d'identitat (DNI o NIE) de les persones interessades.

Desè Instrucció del procediment

1.L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la Resolució corresponent, en el marc de l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005.

2. En concret, correspon a l'òrgan instructor:

a) Determinar les persones admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb la convocatòria objecte de la subvenció.

c) Sol·licitar l'informe de la Comissió Avaluadora al qual fa referència l'apartat onzè 1.b) d'aquest annex.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per redactar la proposta de resolució.

e) Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per conèixer les circumstàncies peculiars de cada cas a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats als ajuts.

f) Formular la proposta de resolució.

Onzè Comissió Avaluadora

1. S'ha de constituir una comissió avaluadora, la qual ha d'exercir les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora ha de tenir la composició següent:

a) President: el director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors.

b) Secretari: el tècnic amb competències en ensenyaments artístics superiors.

c) Vocals:

— La cap del servei d'Universitat.

— Un representant de la Unitat de Gestió Econòmica de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats amb una experiència mínima de sis mesos en l'Administració.

— Un representant de Serveis Jurídics de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats.

Dotzè Esmena de la sol·licitud, proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts i al·legacions

1. Entre els dies 20 i 24 de maig de 2024 s'ha de fer públic, en la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors així com a la Seu electrònica, un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria.

2.  Mitjançant la publicació d'aquest informe es notifiquen les possibles mancances de documentació o els defectes de les sol·licituds. Les persones sol·licitants poden presentar la documentació per esmenar la sol·licitud fins al dia 3 de juny de 2024. Si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva petició, amb la Resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

Dins aquest termini, les persones sol·licitants també poden al·legar el que considerin adient.

3. La documentació per esmenar les sol·licituds s'ha de presentar, dins el termini establert, a qualssevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015. S'habilitarà un tràmit telemàtic de presentació d'esmenes que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

4. Quan l'òrgan instructor hagi analitzat la documentació aportada per esmenar, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per redactar l'informe a què fa referència l'apartat onzè d'aquest annex 1.

5. Correspon al director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors elaborar la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts fonamentant-la en l'informe de la Comissió Avaluadora. La proposta de resolució ha d'incloure la llista de persones beneficiàries a qui es proposa atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

6 . La proposta de resolució s'ha de fer pública dins el mes d'octubre de 2024 a la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors així com a la Seu electrònica.

7. En relació amb aquesta proposta de resolució es pot al·legar el que es consideri adient en el termini de de deu dies naturals comptadors des de la data en què s'hagi publicat.

Les al·legacions s'han de formular mitjançant un escrit adreçat al director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors, que s'ha de presentar al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015. S'habilitarà un tràmit telemàtic de presentació d'esmenes que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

No s'acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat en el termini d'esmena de sol·licituds a què fa referència el punt primer d'aquest apartat, previ a la publicació de la proposta de resolució.

8. Les persones beneficiàries proposades disposen de set dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució, per renunciar a l'ajut. En aquest cas, han d'emplenar l'imprès oficial que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució i l'han de presentar davant la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors. Passat aquest període sense que hagin renunciat a l'ajut, s'entendrà que l'accepten.

Tretzè Resolució del conseller d'Educació i Universitats

1. En haver analitzat les al·legacions presentades o quan acabi el termini sense que se n'hagi presentada cap, l'òrgan instructor ha d'elevar la proposta de resolució al conseller d'Educació i Universitats, que dictarà la Resolució, la qual ha d'incloure la llista de persones beneficiàries a qui s'atorga la subvenció i la quantia corresponent, així com la llista de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

2. En el cas que la convocatòria no es resolgui i notifiqui en el termini de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.

3. La Resolució del conseller s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors.

4. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat.

Catorzè Justificació

En el marc de l'article 39.7 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, aquests ajuts es justifiquen pel fet de complir els requisits necessaris per beneficiar-se'n.

Quinzè Pagament

La Conselleria d'Educació i Universitats ha d'abonar a les persones beneficiàries l'import dels ajuts concedits a l'empara d'aquesta convocatòria mitjançant una transferència bancària. El pagament s'ha de fer quan s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de concessió i de denegació dels ajuts.

Setzè Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries les que s'estableixen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009.

Dissetè Control

1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la revocació de l'ajut concedida.

3. Per intensificar el control a fi d'evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el paràgraf anterior, per qualsevol mitjà de prova, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

Divuitè Revocació dels ajuts concebuts

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la Resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

Dinovè Reintegrament dels ajuts concebuts

1. Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la Resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos establerts en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

2. Per tant, s'han de reintegrar les quantitats rebudes en el cas que s'hagi obtingut l'ajut  falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit i en qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.

3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Vintè Règim d'infraccions i sancions

Si s'incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.

 

Vint-i-unè Protecció de dades personals

En relació amb la protecció de dades de caràcter personal, són aplicables el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Documents adjunts