Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 123233
Resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell d’Eivissa d’aprovació de les bases de la convocatòria del Consell Insular d’Eivissa per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 19 de febrer de 2024, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica, cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució núm. 2024000205, per la que es resol:

“Assumpte: Aprovació de les Bases de la convocatòria del Consell Insular d'Eivissa de la prova avaluadora per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'admissió i control intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives d'Eivissa per a l'any 2024 (exp. 2024/2646R)

En data 19 de febrer de 2024, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans va dictar providència d'inici en la que es disposa es realitzin els tràmits administratius escaients als efectes d'aprovació de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears per a l'any 2024, que constarà de dues proves, una el dia 10 de maig de 2024 i una altra el dia 25 d'octubre de 2024.

De conformitat amb la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (BOIB núm. 166, de 30/11/2013), els titulars de les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics estan obligats a establir un servei d'admissió i control d'ambient intern.

L'article 15 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011) disposa que els consells insulars han de garantir una convocatòria, amb una periodicitat mínima anual, de la prova avaluadora per tal d'obtenir l'acreditació com a personal dels servis d'admissió i de control d'ambient intern, mitjançant una resolució, que s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El Decret de Presidència núm. 2023000467 d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments, de data 28 de juny de 2023 (BOIB núm. 88, de 29 de juny de 2023), atribueix al Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans, entre d'altres, les competències pròpies del Consell Insular en matèria d'activitats; actuacions en matèria de serveis d'admissió i control d'ambient intern.

A l'expedient consten les bases de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional de personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2024 amb CSV 15250272165257225666.

Aquestes bases varen ser informades tècnicament i jurídicament en data 23 de febrer de 2024, ambdós informes en sentit favorable.

De conformitat amb l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, així com de conformitat amb l'article 72 e del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa,

RESOLC

Primer.- Aprovar les bases de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2024 i les bases que la regulen, les quals consten  a l'expedient amb CSV 15250272165257225666, que han de regir la convocatòria referida.

Segon.- Ordenar la publicació d'aquesta convocatòria així com de les seves bases reguladores al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Eivissa, 27 de febrer de 2024

La cap de secció d'Indústria del Dpt. de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Marta Díaz Pascual

Bases de la convocatòria del Consell Insular d'Eivissa, per a l'obtenció de l'acreditació professional de personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2024

1.Convocatòria de les proves avaluadores.

Es convoca, per a l'exercici de 2024, les proves avaluadores a l'illa d'Eivissa per a l'obtenció de l'acreditació professional de personal d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.

2. Requisits dels aspirants.

Per a ser admesos a les proves, les persones aspirants hauran d'aportar la documentació indicada a l'article 15.3 del Decret 41/2011, de 29 d'abril de 2011, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011), i complir els requisits de l'article 8 del Decret esmentat:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència i de treball a Espanya.

c) No tenir antecedents penals.

d) Tenir les aptituds i capacitats físiques i psíquiques idònies per a l'exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial.

e) Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre el públic que es dirigeixi en aquestes llengües.

f) Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern.

Tots aquests requisits s'han de complir des del dia de la presentació de sol·licitud i mantenir-se durant la vigència de l'acreditació professional corresponent.

3. Dates d'examen.

Per a l'exercici de 2024 es convoquen dos proves avaluadores de personal d'admissió i de control intern en les dates següents:

1a. Convocatòria: 10 de maig de 2024.

2a. Convocatòria: 25 d'octubre de 2024.

4. Sol·licituds i termini de presentació.

Per formar part en aquestes proves s'haurà de presentar una declaració responsable dels requisits amb la documentació necessària, segons el model de l'annex 4 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011).

En la declaració responsable s'haurà d'adjuntar la documentació corresponent a cada persona interessada:

a. Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.

b. Una fotografia recent en format digital o convencional model DNI.

c. Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i de salut mèdica favorable, on s'indiqui expressament que la persona interessada "reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per desenvolupar les funcions dels serveis d'admissió i control d'ambient intern".

d. Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si correspon, al seu país d'origen (els antecedents penals del país d'origen els hauran de presentar els estrangers residents a Espanya). En aquest últim cas, s'haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial. Es podrà autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per aconseguir aquesta documentació en el cas de certificat d'antecedents penals espanyol, segons model d'autorització que figura com a annex II.

e. Justificant del pagament de la taxa* corresponent.

* La taxa corresponent per a la realització d'examen és de 77,73 € (setanta-set amb setanta-tres euros), de conformitat amb l'Ordenança fiscal reguladora dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm 158, de 20 d'octubre de 2011).

La presentació de la declaració responsable, juntament amb la documentació esmentada anteriorment, s'ha de fer, o bé presencialment en el registre del Consell Insular d'Eivissa (OAMR), ubicat a l'avinguda Espanya, núm. 49, d'Eivissa, o bé a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) amb el tràmit Sol·licitud de proves avaluadores de personal d'admissió i control d'ambient, a més de la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini per a la presentació de la declaració responsable per a les proves avaluadores previstes per a l'any 2024, serà el següent:

  • Des del dia 4 de març fins al dia 15 de març de 2024, ambdós inclosos.
  • Des del dia 19 d'agost fins al dia 30 d'agost de 2024, ambdós inclosos

La manca de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l'exclusió de la persona aspirant.

Únicament en el cas de la certificació del document d'antecedents penals sol·licitat, i quan hagi de ser emès per altres països, s'acceptarà el document fins a l'últim dia hàbil anterior a les proves, sempre que el mateix s'hagi sol·licitat a  l'autoritat competent abans o durant el termini general de presentació de documentació.

5. Tribunal qualificador

D'acord amb l'article 15.2 de Decret 41/2011, de 29 d'abril de 2011, per aquesta convocatòria es nomena les persones membres del tribunal qualificador següents:

Presidenta: Sra. Marta Díaz Pascual

Presidenta suplent: Sra. Olga Torres Ribas

 

Secretària: Sra. Eulàlia Guasch Torres

Secretària suplent: Sra. Goretti Costa Ferrer

 

Vocals:

- Una assessora jurídica: Sra. Concepció Rebollo Laserna

- Una psicòloga: Sra. Josefa Catany Prats

- Una infermera: Sra. Catalina Ribas Guasch

Vocals suplents:

- Un assessor jurídic: Sr. Antoni Riera Buforn

- Una psicòloga: Sra. Carolina Delgado de la Torre

- Una infermera: Sra. Esther Méndez Pons

Totes les persones que componen aquest tribunal que participin en les sessions tenen dret a percebre una indemnització per sessió i dia, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei.. Aquestes indemnitzacions són compatibles amb les dietes que reglamentàriament els corresponguin.

Després d'aprovar-se la convocatòria s'ha de constituir el tribunal respectiu, amb l'assistència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió, el tribunal ha d'acordar totes les decisions que corresponguin per al desenvolupament correcte de les proves.

A partir de la constitució, perquè el tribunal pugui actuar vàlidament, es requerirà la presència de al menys tres dels seus membres, amb la presència obligatòria de la presidència i de la secretaria. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.

El tribunal pot disposar la incorporació d'assessors especialistes, els quals han d'actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d'aquests assessors s'han de reflectir en les actes.

En les proves avaluadores, ha de ser present, com a mínim, un dels membres de tribunal, acompanyat de les persones vigilants i / o col·laboradores que s'estimin oportunes.

6. Admissió de les persones aspirants.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa com a òrgan gestor, aprovarà i farà pública, en el termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals de les persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació individualitzada de les causes d'exclusió de les persones interessades que no hagin estat admeses.

Aquestes llistes es faran públiques exposant-se en el tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa i la seu electrònica de el Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

Les persones aspirants excloses provisionalment, així com aquelles que no figurin en la relació de persones admeses ni excloses, disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals, per esmenar el defecte que hagi motivat la seva exclusió o la no inclusió expressa.

En el termini màxim de deu dies hàbils en relació amb la finalització del termini d'esmena, l'òrgan gestor ha d'aprovar les llistes definitives de persones admeses i excloses en les convocatòries de l'acreditació professional, en la qual s'indicarà en tot cas, l'admissió condicionada respecte al que s'ha dit en el paràgraf anterior. El referit llistat es publicarà pels mateixos mitjans que s'han especificat anteriorment.

En el cas que una prova avaluadora no tengui, com a mínim, 10 aspirants, quedarà suspesa i es convocaran les persones aspirants a la prova avaluadora següent.

7. Desenvolupament de la prova.

En la llista definitiva de persones admeses i excloses, es farà constar, així mateix, l'hora i el lloc en què es faran els exàmens corresponents.

El contingut dels exàmens, versarà sobre les matèries i temari específic que s'indica a continuació:

TEMARI

Matèries jurídiques

TEMA 1. Constitució Espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.

TEMA 2. El dret d'admissió en activitats d'espectacles públics i recreatives. Títol II i Títol IX de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats de les Illes Balears; Reial decret 2816/1982, de 27 d'agost, pel qual s'aprova el reglament de policia d'espectacles públics i activitats recreatives; Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern; nocions bàsiques sobre normativa de consum; nocions bàsiques sobre la Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, sobre protecció de la seguretat ciutadana.

TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d'armes en locals de concurrència pública.

TEMA 4. Nocions bàsiques sobre salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.

TEMA 5. Autoritats competents en matèria d'activitats d'espectacles públics i recreatives.

Matèries de psicologia

TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.

TEMA 7. L'autocontrol. El pànic i els seus efectes. L'estrès i el comportament en situació de perill o de riscos col·lectius. Tècniques d'autocontrol.

TEMA 8. Les relacions humanes i la seguretat:

- Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.

- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es trobin en estat d'embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.

-Els perfils de conductes i comportament de les persones, especialment quan es trobin en estat de perill o emergències.

Matèries tècniques de seguretat

TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscos col·lectius.

TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d'autoprotecció i d'emergències.

TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d'emergència davant de riscos col·lectius.

TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.

TEMA 13. Nocions bàsiques de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, de seguretat privada.

Matèries tècniques sanitàries

TEMA 14. Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d'assistència sanitària immediata.

TEMA 15. Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d'alcohol, el consum de tabac i el consum de drogues.

TEMA 16. Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.

L'examen constarà de dues proves eliminatòries: un test psicotècnic i un test teòric de 40 preguntes del temari específic. Cada pregunta englobarà 4 possibles respostes. Les preguntes seran sobre les matèries esmentades.

El tribunal qualificador corresponent ha de determinar l'enunciat o contingut de les preguntes.

Les persones aspirants hauran d'anar proveïdes, per a cada exercici, del document nacional d'identitat o un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir a les persones aspirants que acreditin la seva identitat.

Per fer les proves assenyalades no es pot fer servir cap tipus de documentació, ni calculadora, ni objecte similar.

8. Qualificació dels exercicis

Les dues proves de l'examen seran eliminatòries.

Els exercicis d'aquestes proves es qualificaran com a aptes o no aptes.

Per tenir la qualificació d'apte en la prova teòrica, que constarà de 40 preguntes, s'han d'obtenir 20 o més punts. Per qualificar aquesta prova es sumarà 1 punt per pregunta completament correcta i es restarà 0.50 punts per pregunta amb resposta incorrecta. En cas que en una pregunta es deixin en blanc totes les respostes, aquesta no restarà.

9. Llistat de persones aprovades.

El tribunal qualificador ha de publicar per a cada prova avaluadora la relació provisional de les persones aspirants que resultin aptes i no aptes, incloent les persones admeses o no presentades als exàmens.

Aquesta relació de persones s'exposarà al tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa i es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), en la qual s'indicarà el nom, cognoms i quatre xifres aleatòries del document nacional d'identitat o un document identificatiu equivalent en vigor i la qualificació obtinguda de totes i cadascuna de les persones presentades. En aquesta llista s'indicarà el termini perquè les persones interessades puguin sol·licitar, per escrit, la revisió de l'examen que no podrà ser superior a un termini de cinc dies.

En cada convocatòria, finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador elevarà a la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans la relació definitiva de persones aptes, no aptes i no presentades i la farà pública exposant-la en el tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

10. Impugnació bases i reclamacions administratives.

Contra l'acord de la Consellera Executiva del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa, d'aprovació de les presents bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar, davant el Consell Executiu, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.4 de la Llei 4/2022 de 28 de juny de consells insulars (BOIB núm. 88 de 7-07-2022).

Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que es derivin de l'actuació de tribunal, en el termini i la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o bases, un cop publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

ANNEX I DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA INSCRIPCIÓ A LA PROVA AVALUADORA

 

DECLARANT:

Nom i llinatges: …..........................................................................................................

DNI o passaport: …........................................................................................................

País de naixement: …....................................................................................................

Nacionalitat: ...................................................................................................................

Sexe: ...................................................................

 

ADREÇA DE NOTIFICACIÓ:

Carrer/av./pl.: ...............................................................................................................

Localitat: .................................................. Codi postal: ................................................

Municipi: .......................................................................................................................

Província: ......................................................................................................................

País: .............................................................................................................................

Telèfon: ........................................................ Fax: .......................................................

Adreça electrònica: ......................................................................................................

Sol·licit:

Ser admès/essa per participar a la prova avaluadora per obtenir l'acreditació professional  com a personal del servei d'admissió i de control d'ambient intern d'activitats d'espectacles públics i recreatives.

 

DOCUMENTS ADJUNTS:

a. Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.

b. Una fotografia digital o convencional model DNI.

c. Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i salut mèdica.

d. Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d'origen. En aquest darrer cas, s'haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.

e. Justificant del pagament de la taxa corresponent.

f. Certificat d'haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i control d'ambient intern.

DECLAR:

1. Que compleix els requisits estipulats en l'article 8.2, excepte el de l'apartat g del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.

2. Que tenc la documentació que ho acredita.

3. Que em compromet a mantenir-ne el compliment durant el temps de vigència de  l'acreditació i que, en cas contrari, ho comunicaré immediatament.

..................................., ........ d ............................... de 202...........

(signatura)

 

 

 

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a l  la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, a Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa ,al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa i al Registre de personal d'admissió i control d'ambient intern de les Illes Balears, així com posar-les a disposició d'altres administracions públiques i organismes públics a efectes de control  i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a l'exercici de personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i activitats recreatives.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es)dirigint escrit, de forma electrònica  o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX II

Convocatòria per a la obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2024

Autorització de sol·licitud de certificació d'antecedents penals espanyols

 

NOM I LLINATGES:.......................................................................................................................................................................

 

DNI/NIE:  ...............................................................                                            DATA DE NAIXEMENT: ..................................

 

NOM DEL PARE: ..................................................                                            DE LA MARE: ...................................................

 

CIUTAT DE NAIXEMENT: ...........................................................                   PAÍS: ...................................................................

Declar responsablement a l'òrgan instructor que:

(   ) Autoritz l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

(  ) No autoritz l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

La persona interessada,

 

 

Eivissa, ____ d ______________________ de 202__

 

 

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA