Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 122791
Expedient núm. 7821/2023. Convocatòria i bases per proveir una plaça de subinspector/a de policia local en execució de l’OPO 2022 per promoció interna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm. 7821/2023

Feim públic que per Resolució de la regidora delegada número 2024-0231, de data 23.02.2024, s'ha resolt en la part suficient el que segueix:

"[...] Segon. Publicar la convocatòria i les bases reguladores d'aquesta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alaior, a la seu electrònica i al portal de transparència, que literalment diuen:

BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA, UNA PLAÇA VACANT DE LA CATEGORIA DE SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR MITJANÇANT PROCEDIMENT DE PROMOCIÓ INTERNA

Primera. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular el procés de selecció d'una plaça de subinspector/a de policia local, vacant i dotada pressupostàriament, corresponent a l'oferta pública d'ocupació de l'any 2022, com a personal funcionari de carrera, pel sistema d'accés de promoció interna i pel sistema de concurs oposició com a procediment de selecció. Aquesta plaça correspon a l'escala administració especial, subescala serveis especials, classe subinspector/a de policia local i grup de classificació A2 de l'Ajuntament d'Alaior.

Són d'aplicació a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i també la resta de disposicions legals aplicables a la Policia Local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat, s'hi ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que les convoca, el sistema d'accés, el procediment de selecció, els mitjans d'impugnació i la data i el número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

Característiques de la plaça que s'han de proveir:

- Funcionari/ària de carrera

- Grup: A2; nivell: 18

- Escala: administració especial; subescala: serveis especials; escala executiva

- Denominació del lloc de treball: subinspector/a de policia local

- Procediment de selecció: oposició ordinària i fase de pràctiques

- Codis id. pressupostària de la plaça a proveir: número 033

Segona. Requisits de les persones aspirants

Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol universitari de grau, diplomatura o equivalent, o haver superat tres cursos complets o el primer cicle d'una llicenciatura, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Tenir la condició de funcionari/ària de carrera de la categoria d'oficial del cos de la Policia Local d'Alaior amb una antiguitat de dos anys.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) No haver estat separades del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitades per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Tenir els permisos de conduir de les classes A2 i B en vigor.

h) Comprometre's a dur armes i, si s'escau, a utilitzar-les mitjançant una declaració jurada.

i) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana.

j) Haver abonat els drets d'examen.

Tercera. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds per participar en aquest procés de selecció s'han de presentar únicament de manera telemàtica fent servir el tràmit habilitat a l'efecte a la seu electrònica municipal (alaior.sedelectronica.es), matèria Recursos Humans.

Els mitjans d'identificació electrònica requerits per a la tramitació electrònica són:

- Cl@ve Permanent

- Cl@ve PIN

- Certificat digital de persona física (també conegut com firma electrònica)

- DNI electrònic (amb el certificat en vigor i la contrasenya)

Les persones que no disposin de mitjans per presentar la sol·licitud de manera telemàtica podran ser ateses amb cita prèvia a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registres (OAMR) de l'Ajuntament (carrer Major, 11). La cita es pot sol·licitar a la mateixa seu electrònica, a l'apartat habilitat a l'efecte. En aquesta cita s'habilitarà la Cl@ve Permanent, per a la qual cosa s'ha de portar el telèfon mòbil i el DNI. Seguidament, el personal funcionari habilitat assistirà les persones interessades en el procés de registre electrònic de la seva sol·licitud.

Les persones que sí disposin d'algun dels mitjans d'identificació electrònica descrits més amunt però requereixin assistència també podran demanar cita per ser ateses telefònicament.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils comptador a partir de l'endemà del dia que es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial d'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, s'hi haurà d'adjuntar la documentació següent:

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud dins el termini i en la forma prevista.

c) Una còpia del certificat oficial de llengua catalana del nivell B2.

Les persones aspirants es responsabilitzen de la veracitat dels documents que presentin, significant que en cas d'haver-hi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades aquest Ajuntament podrà sol·licitar a l'aspirant que presenti el document original a l'efecte d'acarar-lo.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant consent el tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que figurin en la sol·licitud es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Quarta. Admissió i exclusió de les persones aspirants

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament una resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en què es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives hi haurà de constar la data, l'hora i el lloc en què es faran els exercicis de la fase d'oposició, amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions i amb l'interval mínim entre exercici i exercici.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptadors de l'endemà de la publicació esmentada per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En cas que no s'esmenin dins d'aquest termini les deficiències que n'hagin motivat l'exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, la regidora delegada dictarà una resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutja que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés de selecció. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no tenen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

Cinquena. El tribunal qualificador

1. L'òrgan de selecció és col·legiat, la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició dels tribunals ha de ser predominantment tècnica, tots els membres han de tenir titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tenguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un o una representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per a cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. El tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: serà designat/ada per l'Ajuntament d'Alaior d'entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals:

- Un/a vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

- Un/a vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Un/a vocal designat per l'Ajuntament convocant.

c) Un secretari o secretària: serà designat/ada per l'Ajuntament d'Alaior i tindrà veu i vot.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni sense secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que podrà actuar amb veu però sense vot.

7. Els membres del tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan hi concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regula pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

Sisena. Fases del sistema de selecció

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre, les quals es descriuen a continuació.

3. La fase d'oposició del concurs oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

4. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els de l'annex II.

5. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions de les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Setena. Proves de la fase d'oposició

Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu.

L'ordre d'actuació dels aspirants serà per sorteig.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del tribunal aquesta situació, adjuntant l'informe mèdic oficial corresponent pel qual se certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la/-les en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa per al procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Les proves són les següents:

Accés per promoció interna

- Prova de desenvolupament

- Cas pràctic

- Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat

Primer exercici: prova de desenvolupament

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura en la convocatòria (annex I). L'elecció d'aquests temes s'ha de fer per sorteig i els han de triar les persones aspirants d'entre tres alternatives.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 120 minuts.

Segon exercici. Casos pràctics

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari de la convocatòria (annex I) i amb les funcions policials, que s'han de determinar mitjançant un sorteig públic i els han de triar les persones aspirants d'entre tres alternatives.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 120 minuts.

Tercer exercici. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i de les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de subinspector/a, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Les proves seran efectuades per un o diversos professionals de la psicologia, que actuaran com a assessors del tribunal. Aquesta prova consta de dues parts:

a) La primera consisteix a respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'apte/a o no apte/a i quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin una valoració d'apte/a.

b) La segona consisteix a respondre la prova o proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de subinspector/a, que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La valoració serà d'apte o no apte i quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin la valoració d'apte/a.

En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de la psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o de sinceritat que l'avaluador o avaluadora haurà de considerar.

Vuitena. Qualificacions dels exercicis

Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens

Les qualificacions dels exercicis s'hauran de fer públiques el dia que s'acordin i s'hauran de publicar al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament. Les persones aspirants poden presentar per escrit al Registre de l'Ajuntament en el termini de 3 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública al tauler d'anuncis i a la pàgina web l'Ajuntament la llista provisional de persones que l'hagin superada, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda.

La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptadors des de la publicació de les llistes provisionals per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, el tribunal disposarà de 10 dies per resoldre'n les reclamacions.

Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició

Resoltes les reclamacions, el tribunal publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, la relació d'aprovats/es en la fase d'oposició.

Novena. Fase de concurs

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (annex II).

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

      60                40

Pt = ——— o + ——— c

      O                 C

 

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase de concurs

Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el tribunal qualificador, segons el model de l'annex III, els mèrits que s'indiquin en l'annex II, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'Ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s'incorpori d'ofici un extracte dels mèrits que figuren a l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin a l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades al Registre de l'Ajuntament.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en llengua catalana o castellana.

Desena. Relació de persones aprovades

Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del tribunal la valoració dels mèrits aportats, es faran públiques en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per presentar reclamacions comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

En cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat aplicant successivament els criteris següents:

a) La puntuació total de la fase d'oposició.

b) La puntuació total de la fase de concurs.

c) La puntuació del bloc d'experiència professional de la fase de concurs.

d) La puntuació del segon exercici de la fase d'oposició.

e) Per sorteig.

Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu

Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i ho publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament.

En cap cas no hi pot haver un nombre superior d'aspirants al de places convocades.

Onzena. Presentació de documentació i nomenament de funcionaris en pràctiques

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenades funcionàries en pràctiques per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

No es requereix presentar aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament d'Alaior o la informació dels quals es pugui comprovar per tècniques telemàtiques segons es regula a l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas la persona interessada ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Les persones aspirants que superin la fase d'oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionàries en pràctiques pel batle a l'inici d'aquest període.

El nomenament tindrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació, o en els supòsits en què la normativa d'aplicació exceptuï la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques al municipi.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que les dites persones aspirants siguin nomenades personal funcionari de carrera, si s'escau, o qualificades com a no aptes.

Dotzena. Personal funcionari en pràctiques

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de subinspector/a com de la fase de pràctiques al municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret a ser nomenades personal funcionari de carrera mitjançant una resolució motivada del batle a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun o alguna aspirant és qualificat o qualificada com a no apte/a en la fase de pràctiques o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o se l'expulsa, en la mateixa resolució es pot requerir les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves de l'oposició per ser nomenades personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas no es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tretzena. Contingut i retribucions de les pràctiques

Curs de capacitació

Les persones aspirants nomenades funcionàries en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació exceptuï la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de subinspector/a de policia abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública dels Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportaràn la disminució proporcional dels drets econòmics, sens perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Les persones aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques al municipi i perdran tots els drets a ser nomenades funcionàries de carrera, fet que es declararà mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

 

​​​​​​​Pràctiques al municipi

Aquest període de pràctiques per a la categoria de subinspector/a es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació.

La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament tindrà una durada de sis mesos. La metodologia d'execució i la supervisió s'ajustaran al que estableix la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local (BOIB núm. 188 de 31 d'octubre de 2020).

L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles de 180 a 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la conselleria d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques al municipi per a les distintes categories de policia local.

Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques es rebran les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.

Catorzena. Finalització del procés selectiu

El tribunal qualificador elevarà al batle la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, el qual resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Impugnació

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Alaior, en la data de la signatura electrònica (26 de febrer de 2024)

El batle José Luis Benejam Saura

 

ANNEX I Temari

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. Economia i Hisenda. L'organització territorial de l'Estat. El Tribunal Constitucional.

3. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

4. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis. Relacions interadministratives. Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els interessats en el procediment. Els actes administratius. La revisió dels actes en via administrativa.

6. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Principis de la potestat sancionadora. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.

7. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Disposicions generals.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

12. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

13. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció del tipus d'incident per nivells de complexitat. Estudi previ per a l'elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per a incidents prevists. Selecció d'agents per elaborar dispositius per a incidents imprevists.

14. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

15. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari.

16. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policia local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Règim estatutari.

17. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

18. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

19. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. De les persones a qui correspon l'exercici de les accions que neixen dels delictes i les faltes. De les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.

20. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

21. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De les penes, les classes i efectes. De les formes substitutives de l'execució de les penes privatives de llibertat i de la llibertat condicional.

22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L'homicidi i les seves formes. Les lesions.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l'administració pública. Delictes contra l'Administració de justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i llibertats publiques.

28. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Disposicions generals. Inspeccions.

29. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'armes. Disposicions generals. Documentació de la titularitat de las armes. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes. Disposicions comunes sobre tinença i ús d'armes: disposicions generals.

30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

31. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat. Règim sancionador: subjectes responsables, òrgans competents i regles generals sobre les infraccions i l'aplicació de les sancions, infraccions i sancions.

32. Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors. De l'àmbit d'aplicació de la Llei. De les mesures. De la instrucció del procediment: regles generals.

33. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones. Disposicions aplicables a tractaments concrets: tractaments amb finalitats de videovigilància, tractament de dades relatives a infraccions i sancions administratives. Garantia dels drets digitals.

34. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Polítiques públiques per a la promoció de la igualtat de gènere. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

35.La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

36. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

37. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny d'una política pública. La participació ciutadana en les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L'avaluació de les polítiques. La metodologia de l'avaluació.

38. Àrea de qualitat. Orientació a les necessitats ciutadanes. Sistemes de qualitat aplicats a l'administració i a les policies locals. Processos de millora contínua. Mesurament de les policies locals i avaluació. Orientació cap als resultats.

39. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

40. La comunicació com a eina de feina. La comunicació eficaç en les organitzacions. El procés de comunicació interpersonal en els equips. Empatia i escolta activa. La comunicació assertiva. La comunicació no verbal. Feedback eficaç adreçat al canvi de conductes.

 

ANNEX II Puntuació de la fase de concurs del concurs oposició

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,40 punts. Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40 % de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula establerta a l'article 169 del Decret 40/2019, de 24 de maig, en el qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, d'acord amb el que estableixen els apartats següents. El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a la Administració pública: 0,1 punts per any.

3. Estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctorat: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només ha de valorar-se la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per ingressar en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau (màster i doctorat), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana:

Fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat L): 0,50 punts.

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada, excepte que sigui un requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit.

En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües

Amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

 

​​​​​​​

Nivells del Marc europeu comú

EOI

Universitats, escoles d'Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continuada, equivalents als nivells del Marc europeu comú

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

D'una mateixa llengua, solament es valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol en centres de formació acreditats, i els efectuats dins el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tenguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc no es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en Seguretat i Ciències Policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS , fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només cal valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès generals amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits, ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,50 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament es poden valorar a efectes de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per a una felicitació pública només es pot considerar en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Valoració de les proves físiques

La superació de les proves físiques previstes a l'article 165 del Reglament marc amb una nota igual o superior en conjunt a 7, té una puntuació en la fase de concurs igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

 

 

ANNEX III SOL·LICITUD

1. SOL·LICITANT

Núm. expedient: 7821/2023

Nom i llinatges

 

DNI / NIE

 

Adreça

 

Codi postal

 

Municipi

 

Província

 

Telèfon:

@ de contacte:

2. DADES DE LA NOTIFICACIÓ

Mitjà preferent de notificació:

Notificació paper: □

Notificació telemàtica a l'@ :

3. DECLAR:

□ Que reunesc les condicions exigides per ingressar a l'Administració pública i les assenyalades especialment en la base segona de la convocatòria a què fa referència aquest procés selectiu.

□ Que no patesc cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació des les policies locals de les Illes Balears.

□ Que no he estat separat/ada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni he estat inhabilitat/ada per a l'exercici de la funció pública.

□ Que no estic sotmès/esa a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

□ Que em compromet a dur armes i, si s'escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

4. SOL·LICIT:

□ Ser admès/esa a la convocatòria

5. DOCUMENTACIÓ

Amb aquesta sol·licitud, adjunt la documentació que detall a continuació:

□ Quadre resum dels mèrits a valorar.

□ Còpia dels permisos de conduir classes A 2 i B.

□ Justificant del pagament de la taxa (rebut pagat) o exempció del pagament (targeta atur).

□ Còpia del resguard d'haver abonat els drets per l'expedició del títol acadèmic exigit per prendre part en la convocatòria (en cas que el títol acadèmic no hagi estat expedit).

□ Còpia del certificat oficial de llengua catalana de nivell B2 o equivalent.

* En cas d'haver-hi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades dels documents relacionats, se sol·licitarà a l'aspirant el document original a efectes d'acarar-lo.

6. AUTORITZACIÓ DE CONSULTA A LA PLATAFORMA D'INTERMEDIACIÓ DE DADES

autoritz l'Ajuntament d'Alaior □ *NO autoritz l'Ajuntament d'Alaior

a consultar a la plataforma d'intermediació de dades de què disposa la documentació següent de la qual soc titular: document nacional d'identitat, títol acadèmic exigit per prendre part en la convocatòria, inscripció a l'atur (per exempció de pagament de la taxa), permís de conduir, en format document electrònic.

* En cas de no voler que l'Administració comprovi d'ofici la documentació relacionada, s'haurà de presentar obligatòriament en paper a l'Ajuntament.

7. AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 13 de març, de protecció de dades de caràcter personal i Garantia dels Drets Digitals, se us informa del següent:

- Les dades de caràcter personal que s'obtenguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

- Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

- Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

Alaior, ....... d ......................................... de 20…..

SR. BATLE PRESIDENT