Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 121903
Bases i convocatòria per proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari un lloc de feina d'oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient 1405/2024. Bases i convocatòria per proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari un lloc de treball d'oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

Aquesta Alcaldia, mitjançant Decret 2024 – 0722, de 22 de febrer de 2024, ha aprovat les bases i la convocatòria per proveir mitjançant sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari un lloc de treball d'oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, les quals es publiquen íntegrament per al seu coneixement:

BASES I CONVOCATÒRIA PER PROVEIR MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI UN LLOC DE TREBALL D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA.

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari, restringida al personal funcionari de carrera del mateix grup i escala de l'Ajuntament de Sant Josep, el lloc de treball d'oficial de la Policia Local, actualment vacant, amb dotació pressupostària a la plantilla orgànica de l'Ajuntament, d'acord amb el que estableix l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques de lloc de treball

El lloc de treball convocat té les característiques següents:

Vacants: 1

Denominació plaça: Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia

Subgrup: C1

Escala: Escala d'administració especial

Subescala: Serveis Especials

Nivell complement de destinació: 22

Complement específic: 1.591, 19 €

3. Durada

La durada de la comissió de serveis serà per un període d'un any, sense perjudici que es pugui prorrogar per un termini màxim de dos anys, de conformitat amb l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de policies locals de les Illes Balears.

La comissió de serveis tindrà caràcter temporal i finalitzarà quan el lloc de treball es proveeixi amb caràcter definitiu i, en tot cas, finalitzarà pel transcurs del temps per al qual es va concedir.

4. Publicitat

Aquesta convocatòria es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Requisits dels aspirants

Els aspirants a cobrir la plaça d'Oficial, hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

 

a. Ser funcionari de carrera del mateix grup i escala de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en situació administrativa de servei actiu. Quan el funcionari sigui de categoria inferior a la del lloc de treball convocat es requerirà tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera.

b. Complir els requisits següents:

1. Tenir la nacionalitat espanyola.

2. Tindre divuit anys complerts.

3. Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo a la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

4. No patir malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el correcte desenvolupament de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen a l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

5. No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

6. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

7. Disposar del curs de capacitació requerit per al lloc de treball d'oficial de la Policia Local.

8. Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

9. Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

10. Comprometre's a portar armes i, si escau, a fer-les servir, mitjançant declaració jurada.

11. Haver abonat la taxa de 18,00 euros, segons el que estableix l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a l'expedició de documents administratius.

Aquesta taxa s'ha de satisfer en el moment de presentació de la instància, sense que en cap cas no es pugui satisfer amb posterioritat a la finalització del termini de presentació d'aquestes.

L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet, mitjançant autoliquidació realitzada a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep:

https://www.santjosepdesatalaia.es/homeES.aspx

En el concepte s'haurà d'incloure el document d'identitat de la persona aspirant, així com la indicació de la convocatòria a què s'opta.

6. Sol·licituds i termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds de participació a la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar mitjançant registre d'entrada a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants es troba a l'Annex I de les presents bases.

Conjuntament amb la sol·licitud emplenada i signada, els aspirants hauran d'aportar la documentació següent:

  • Declaració responsable per la qual la persona aspirant manifesta que compleix els requisits exigits a les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
  • Al·legació i acreditació dels mèrits segons el que estableixen aquestes bases. Els mèrits al·legats s'han d'acreditar mitjançant documents originals o còpies autèntiques, o en qualsevol altra de les formes que estableix article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
  •  
    ​​​​​​​Acreditació d'haver abonat la taxa per drets de participació. L'absència de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i la forma escaient.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar prèvia descripció, que s'incorpori d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren a l'expedient personal en referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin a l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies autèntiques al registre de l'ajuntament.

7. Barem de mèrits

Atenent el que preveu l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, la proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui major puntuació, segons el barem de mèrits previst a l'annex II de les presents bases.

8.- Procediment

La valoració dels mèrits acreditats pels aspirants es durà a terme per una comissió de valoració, que tindrà caràcter tècnic, serà col·legiada i la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, així com el principi de paritat de gènere , de conformitat amb l'art. 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 27 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

No en pot formar part el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual. Així mateix, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i aquesta no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú.

La Comissió de Valoració estarà composta per un/a president/a, un/a secretari/ària i un/a vocal, amb els seus titulars i suplents, els quals actuaran tots amb veu i vot.

L'actuació de la Comissió de Valoració s'haurà d'ajustar a les bases de la convocatòria. Això no obstant, resoldrà els dubtes que sorgeixin en aplicació de la normativa corresponent, així com els dubtes que puguin sorgir en el transcurs de la valoració i qualificació.

L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió de Valoració es realitzarà de conformitat amb el que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

La comissió tècnica de valoració podrà sol·licitar de l'autoritat o de l'òrgan convocant que designi assessors perquè actuïn amb veu i sense vot, en qualitat d'experts, per a la realització de tasques d'assessorament.

La Comissió tècnica de valoració, en virtut de l'article 21 del Decret 33/1994, de 28 de març, estarà composta per un mínim 3 membres nomenats per l'òrgan competent de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que hauran de pertànyer a un grup de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a l'escala que correspongui.

Aquesta Comissió de Valoració estarà conformada pels membres següents:

President: José Antonio Granados Tornero

Suplent: Juan Antonio Ribas Serra

Vocal: Juan José Cardona Carrillo

Suplent: Juan Antonio Ribas Serra

Secretari: David Joel Sánchez Duch

Suplent: Pablo Vargas Montero

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Sant Josep publicarà una llista d'admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions i/o al·legacions sobre la llista d'admesos. Finalitzat el termini anterior, i un cop esmenades les deficiències observades en relació amb les sol·licituds dels aspirants, la comissió disposarà de 15 dies hàbils per emetre una proposta d'adjudicació provisional de la comissió de serveis.

La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits previst a l'annex II de les presents bases.

Aquesta proposta indicarà la puntuació obtinguda per les persones aspirants desglossada per cadascun dels apartats, així com el seu DNI, i es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament amb la indicació que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que considerin oportunes.

Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si escau, d'haver modificat les puntuacions atorgades als aspirants, la comissió haurà de formular la proposta d'adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que hi han participat, ordenades per ordre de puntuació, que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i serà elevada a l'alcaldia municipal per a la seva aprovació definitiva.

Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar cap recurs administratiu, sense perjudici que les persones interessades puguin interposar els recursos que considerin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti l'alcalde.

El nomenament es realitzarà per resolució de l'òrgan competent, en el termini màxim d'un mes comptat des de la publicació del llistat definitiu de puntuacions i proposta d'adjudicació en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.

9.- Recursos i impugnacions

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament (https://www.santjosep.org/).

En allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicament: 23 de febrer de 2024

L'alcalde Vicente Roig Tur)

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP

 

Nom i cognoms:_____________________________________________________ DNI núm._______________

Domicili a efectes de notificació:_______________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Telèfon de contacte: ____________ Correu electrònic:______________________________________________

 

EXPOSO:

Que he tingut coneixement de la convocatòria per a la provisió mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, d'una plaça d'Oficial de la Policia Local pertanyent a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, les bases del qual van ser publicades al BOIB núm. _____ de data ___/___/2024.

Que reuneixo totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

 

AUTORITZO perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que derivin d'aquesta convocatòria, i em comprometo a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.

Per tot allò exposat,

 

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

Sant Josep a, ____de___________ del 2024

[signatura]

 

 

 

 

 

Sr. ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

ANNEX II PUNTUACIÓ DE LA FASE DE CONCURS DE LA CONVOCATÒRIA PER PROVEIR UNA VACANT DE OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL PER EL SISTEMA DE COMISIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI.

De conformitat amb l'article 192. 8 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, la convocatòria ha d'incloure el barem de mèrits que, en tot cas ha de preveure els de l'annex 6, relatiu a les comissions de serveis.

Segons disposa l'article 192.9 del Decret, l'ajuntament pot determinar, a més dels mèrits de l'annex 6, altres mèrits que consideri adequats pel lloc de treball que ha de cobrir-se mitjançant comissió de serveis.

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials.

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f. Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües.

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b. Nivell B1: 1,25 punts

c. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts

d. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

e. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0.10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0.20

A1

0.40

0.30

1r curs de nivell elemental

0.30

A2

0.60

0.40

2n curs de nivell elemental

0.40

B1

0.80

0.60

1r curs de nivell mitjà

0.60

B1+

1

0.80

2n curs de nivell mitjà

0.80

B2

1.20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1.40

1.20

2n curs de nivell superior

1.20

C1

1.60

1.40

 

 

C2

1.80

1.60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1. Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

c. Per cada certificat d' impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut 5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1. Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

 

​​​​​​​5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics.

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.

b. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d. Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Valoració de les proves físiques.

La superació de les proves físiques previstes a l'article 164 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

8. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

b. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

e. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.